Tukien väärinkäyttö-kiinnijääminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
On perhe, perheen isällä kirjat muualla silti käytännössä asuun äidin ja lapsen kanssa, äiti saa asumistuen ja yh-korotuksen. Jos tästä jää kiinni niin saisiko vain perheen äiti syytteet petoksesta? Koituisiko isälle mitään hankaluuksia?

Rupesin vaan miettimään onko äiti ainoastaan vastuussa tämmösessä tilanteessa.

[QUOTE="vieras";28378859]On perhe, perheen isällä kirjat muualla silti käytännössä asuun äidin ja lapsen kanssa, äiti saa asumistuen ja yh-korotuksen. Jos tästä jää kiinni niin saisiko vain perheen äiti syytteet petoksesta? Koituisiko isälle mitään hankaluuksia?

Rupesin vaan miettimään onko äiti ainoastaan vastuussa tämmösessä tilanteessa.[/QUOTE]
Jos kyse on väärinkäytöstä, niin kyllä se , joka etuudet on väärin perustein hakenut, on myös sesyytteen saava.
Jos isällä on vaikkapa vuokrayksiö, jossa hänellä on kirjat, kyse ei ole huijauksesta, saa yöpyä perheen luona niin paljon kuin huvittaa. Tietysti Kelalta voi tulla kyselyjä, joissa vaaditaan osoitettavaksi että nainen myös itse maksaa vuokrat ( jos saa siis asumistukea), tai jäljennöksiä elatus- ja tapaamissopimuksista ( jotka oletetaan tehneen jos ollaan erottu.

Viimeksi muokattu:
toivottavasti jäätte kiinni! ja kaikki muutkin jotka käyttävät tukia väärin. Ite kolmen lapsen yh, koskaan saanut mitään tukea mistään!

Ainakin lapset ovat saaneet normaalit arvot elämään ja oppineet että töissä käydään hakemassa leipä pöytään, ei kelassa.

Kiinni vaan tollaset ihmiset!
Aina niitä mamuja syytellään mut suomalaiset ihan yhtä pahoja käyttämään tukia väärin.

TÖIHIN LUSMUT - niin ne (jotkut) muutkin selkärangalliset tekee!

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;28378886:
Jos kyse on väärinkäytöstä, niin kyllä se , joka etuudet on väärin perustein hakenut, on myös sesyytteen saava.
Jos isällä on vaikkapa vuokrayksiö, jossa hänellä on kirjat, kyse ei ole huijauksesta, saa yöpyä perheen luona niin paljon kuin huvittaa. Tietysti Kelalta voi tulla kyselyjä, joissa vaaditaan osoitettavaksi että nainen myös itse maksaa vuokrat ( jos saa siis asumistukea), tai jäljennöksiä elatus- ja tapaamissopimuksista ( jotka oletetaan tehneen jos ollaan erottu.

Miten niin vaaditaan osoitettavaksi, että nainen maksaa vuokrat - siis että summa menee naisen tililtä, vai? Kuitenkin jokainen voi saada lahjoituksina niin paljon rahaa kuin huvittaa ilman että se vaikuttaa Kelan tukiin. Eli vaikka mies laittaisi naisen tilille rahaa kuukaudessa, ei se naisen asumistukiin vaikuttaisi.

[QUOTE="vieras";28378906]toivottavasti jäätte kiinni! ja kaikki muutkin jotka käyttävät tukia väärin. Ite kolmen lapsen yh, koskaan saanut mitään tukea mistään!

Ainakin lapset ovat saaneet normaalit arvot elämään ja oppineet että töissä käydään hakemassa leipä pöytään, ei kelassa.[/QUOTE]

Ei kai ne lapset tuollaisesta järjestelystä mitään tietäisikään.

[QUOTE="vieras";28378906]toivottavasti jäätte kiinni! ja kaikki muutkin jotka käyttävät tukia väärin. Ite kolmen lapsen yh, koskaan saanut mitään tukea mistään!

Ainakin lapset ovat saaneet normaalit arvot elämään ja oppineet että töissä käydään hakemassa leipä pöytään, ei kelassa.[/QUOTE]

Etkö ole hakenut edes lapsilisiä, asumistukea tms.? Jos et, niin sitten on vähän turha ulista ettei mitään ole saanut.

Sitäpaitsi alkuperäisessä tapauksessa ei ole käytetty tukia väärin.

[QUOTE="vieras";28378908]Entä jos isä itse ilmoittaa kelalle että on asunut siinä osotteessa missä äiti ja lapsi (kirjat isällä vaikka äitinsä tykönä) ?[/QUOTE]

Jos osoite on muualla, kela tuskin katsoo asiaa väärinkäytöksi.

[QUOTE="vvv";28378914]Kiinni vaan tollaset ihmiset!
Aina niitä mamuja syytellään mut suomalaiset ihan yhtä pahoja käyttämään tukia väärin.

TÖIHIN LUSMUT - niin ne (jotkut) muutkin selkärangalliset tekee![/QUOTE]

Minä saan asumistukea vaikka käyn töissä. Suomessa alikäytetään tukia, eli ihmiset jotka niihin olisivat oikeutettuja eivät niitä käytä.

sitä vain ihmettelen että mikä järki on maksaa kahdesta asunnosta vuokraa kun eikö sitä voi asua yhdessä ja toisella vuokrarahalla elää? Onko ne tuet todella niin hyvät että tuo kannattaa?

Siis..huokaus..jos perhe on ilmoittanut kelalle väärin henkilömäärän joka taloudessa asuu niin saahan se perhe silloin paljon enemmän asumistukea kuin olisi muuten saanut!

Miten niin vaaditaan osoitettavaksi, että nainen maksaa vuokrat - siis että summa menee naisen tililtä, vai? Kuitenkin jokainen voi saada lahjoituksina niin paljon rahaa kuin huvittaa ilman että se vaikuttaa Kelan tukiin. Eli vaikka mies laittaisi naisen tilille rahaa kuukaudessa, ei se naisen asumistukiin vaikuttaisi.
No minä olen itse saanut yh:na ollessani Kelalta kirjeen , jossa pyydettiin VUODEN AJALTA tositteita siitä että itse maksan vuokrani ( sain silloin asumistukea), ja siitä että missä hlö xxxx asuu. Kyseessä oli miespuolinen ystäväni, jolla oli ihan oma asunto, ja minä toimitin takautuvasti vuoden ajalta tiliotteet kelaan, korostuskynällä laitoin vuokranmaksut siitä esille. Asia sillä hoidettu, olisikohan asialla ollut silloin joku vilkkaalla mielikuvituksella varustettu naapuri :whistle:

MUOKS. ja tiliotteesta näkivät että ex maksaa minulle myös elatusmaksut.

Viimeksi muokattu:

Ei nyt aivan noinkaan. Lahjoistuksistakin pitää tehdä selvitys veroilmoituksiin ja maksaa määrätty lahjavero. Näin taas verottaja saa tiedot lahjoistuksista ja ne vähentävät tukia, koska ovat yksiselitteisesti tuloa siinä kuin perinnöt tai palkka. Ja tottakai , jos mies maksaa joka kuukaisi naisen tilille rahaa, niin näkyyhän se tiliotteessa, joka pitää toimittaa sossuun tai Kelaan.

Ei kai ne lapset tuollaisesta järjestelystä mitään tietäisikään.

Tyhmä!!!! Tuo on juuri sitä, mitä edellinen tarkoitti. Elämänarvot opitaan kaikessa toiminnassa ja kasvatuksessa. Ei huijaava äiti ja isä voi antaa terveitä ja rehellisiä elämänarvoja ja oppia elämään lapsilleen. Siihen ei tarvita kaiken kertomista, vaan se liittyy arkeen ja ajatteluun.

[QUOTE="vieras";28379000]Tyhmä!!!! Tuo on juuri sitä, mitä edellinen tarkoitti. Elämänarvot opitaan kaikessa toiminnassa ja kasvatuksessa. Ei huijaava äiti ja isä voi antaa terveitä ja rehellisiä elämänarvoja ja oppia elämään lapsilleen. Siihen ei tarvita kaiken kertomista, vaan se liittyy arkeen ja ajatteluun.[/QUOTE]

Tarkoitatko, että Kelaa huijaavan vanhemman kaikki muutkin elämänarvot ovat kyseenalaisia? Perustelut?

No kyllähän tuollaisesta huijailusta näkee, että vanhemmilla on löyhä moraali ja se voi heijastua muuallekkin.

Hmm, yleensä ne jotka paheksuvat "löyhää moraalia" ovat jotain kaksinaismoralistisia konservatiiveja, joiden mielestä suunnilleen kaikki on syntiä tai ainakin paheksuttavaa. En nyt sano, että sinä olisit tällainen, mutta tuli vaan mieleen. Joskushan löyhästä moraalista on ajateltu kertovan vaikka se, että naisella oli pitkät housut tai perhe ei käynyt viikoittain kirkossa.

Yhteistyössä