Musta on jotenkin nurinkurista, että pariskunta voi asua erillään, ja sitten kumminkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja byrokraatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

byrokraatti

Vieras
lisääntyä koko ajan. Siis tarkoitan, että kummallista että byrokratialle on ihan ok, että pariskunta on paperilla erossa, äiti saa yh-korotukset ja Kelan maksamat elarit ja asumistuen, ja isä näennäisesti asuu muualla vaikka oikeasti asuu samassa taloudessa 95% ajasta. Lapsia tulee koko ajan lisää, samalle isälle, mutta se on ihan ok ja pariskunta on virallisesti erossa vaikka perhe kasvaa koko ajan... luulis, että tollaisessa tilanteessa sois vähän Kelankin hälytyskellot :confused:

Luulisi joo. Suomessa on nykyään ällöttävä häpeämätön tukia lypsävä ihmisjoukko. Ei ole minkäänlaista itsekunnioitusta vaan eletään kuin pääkaupungin romanit, kädet ojossa kerjäten ja yhteiskuntaa kupaten.

Pikemminkin nurinkurista on se, että velkapohjaisessa taloudessamme syntyy maailmanomistajia, joille ei tule ikipäivänä ajatustakaan töihinmenemisestä, koska raha tekee trahaa heille, ja sitten on näitä, jotka syntyy orjiksi palvelemaan eläkeikään saakka pienellä palkalla noita maailmanherroja tai elämään tuilla ja vetämään välistä niin paljon kuin voi... Mä en voi syyllistää noita byrokratian rattaisiin jumittuneita ihmisiä - eivät he omasta tahdostaan syntyneet pankkiirien lasten orjiksi - koko järjestelmä on aikansa elännyt ja tuhoon tuomittu... Ajattelemisen aihetta - Ajan henki - http://vimeo.com/21920419

Hyi että halveksun tuollaisia sosiaalipummeja. En käsitä, miten kehtaavat toimia noin. :O Kyllä saisivat hävetä ja miettiä, millaisen mallin lapsilleenkin antavat. :(

mut tollasessa tapauksessa se perhe tai ne vanhemmat b-luokan kansaa!! Molemmilla varmaan mennyt luottotiedot koska jos kela maksaa elarit niin todellakin perii isältä ne....

Ja mitä muiden tekemiset sulle kuuluvat?

Kyllä nämä vaan on asioita jotka kuuluvat ihan jokaiselle suomen kansalaiselle. On se saakeli, miten joillain ihmisillä ei ole minkaanlaista moraalista selkärankaa. Itse jos tietäisin tuollaisesta, niin katsoisin todellakin velvollisuudekseni ilmoittaa Kelalle ja muille tahoille asiasta. En ole kateellinen tms., miten noin onnettomille voisinkaan, mutta kaikki ns. lusmut vi+##%aa aika per#&&eesti, mikäli suonette rahvaanomaisen kielenkäyttöni.

hankalaahan tää on siksi että tietty ryhmä sossun elättejä ei suostuisi tekee rehellistä työtä. eli se ratkaisu... jos kaikki tuet vain katkaistaisiin, se tarkottas että ne kolkkaisi mummoja ja tunkeutuisi asuntoihin ryöstelemään nykyistä useammin. nykyinen tukitouhu ei ole hyvä, mutta ei myöskään se rikollisuus mikä seuraisi siitä jos kannustettais töihin

no eihän sille mitään voi. mun ystävä teki tätä 20 vuotta. mies oli kirjoilla toisella paikkakunnalla ja kävi siellä myös töissä. ja asui ystäväni kanssa. ystävä sai kaikki tuet ja sossusta lisää toimeentulotukea, jos rahat ei riittäneet. tai sai karenssin työkkäristä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23654821:
no eihän sille mitään voi. mun ystävä teki tätä 20 vuotta. mies oli kirjoilla toisella paikkakunnalla ja kävi siellä myös töissä. ja asui ystäväni kanssa. ystävä sai kaikki tuet ja sossusta lisää toimeentulotukea, jos rahat ei riittäneet. tai sai karenssin työkkäristä.

eli eihän noi karenssit käytännössä mitään meinaa.

Kyllähän se melko mielenkiintoiselta kuulostaa.... Mutta kyllä mä olen sitäkin mieltä, että lapsiperheitä tuetaan nykyään ihan liian vähän! Jos on valmiiksi velkaa kun lapsia tulee niin ei ole mitään edellytyksiä jäädäkään kotiin enää vanhempainvapaan jälkeen, jos ei juurikin huijaa systeemiä. Ja joo, tottakai ne raha-asiansa voisi ensin hoitaa täydellisesti, mutta valitettavasti kaikki eivät siihen pysty kuitenkaan.

Ja pyydän huomioimaan, että en itse ole huijannut systeemiä. Minä palaan kiltisti töihin vanhempainvapaan loputtua... valitettavasti... :(

Yhteistyössä