Tukia huijaavat ihmiset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gabriela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Et vain ymmärrä sinulle osoitettuja vastauksia. Varmasti monikin on käräyttänyt kelalle tukihuijarit, vaan mitä kela voi? Ei oikein mitään.

Ja moni käräyttelee kelalle tuki"huijareita" jotka eivät edes huijaa kelalta yhtään mitään |O
Eipä siitäkään tule mitään muuta seurausta onneksi kuin taas kerran ihana paperisota |O

Joo ja sitten on päättäjiä joiden mielestä voidaa kaikki ajaa alas, koska niitä ei käytä kun huijjarit.. nooh mistäköhän johtuu moinen mielikuva, ja sitten ihmetellään miksi mielummin rakennetaan teitä kun vaikka korotetaan lapsiperheiden tukia..

ja ton pointti oli?
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Joku kirjoitti tuolla että tutkimuksien mukaan tukia ei kaikki edes nosta jotka siihen olis oikeutettuja....

Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että iso summa rahaa makaisi "jossain" tai menis herrojen kukkaroon. Se vaan tarkoittaa sitä että budjetteja saadaan edes vähän helpommalla pidettyä, edes kohtalaisesti miinuksella. Ei tarvi ihan niin paljon leikata tärkeistä jutuista (kuten siitä terveydenhuollosta) pois jne.jne.

Tuolla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä tukien väärinkäyttäjien kanssa. He kun tekevät hallaa ja paljon.

Ei seettä joku nostaa toimentulotukea, vaikuta kyllä mitenkään terveydenhuoltoon. Vaan politkot siihen vaikuttavat.

puhuu meidän asiantuntija.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Et vain ymmärrä sinulle osoitettuja vastauksia. Varmasti monikin on käräyttänyt kelalle tukihuijarit, vaan mitä kela voi? Ei oikein mitään.

Ja moni käräyttelee kelalle tuki"huijareita" jotka eivät edes huijaa kelalta yhtään mitään |O
Eipä siitäkään tule mitään muuta seurausta onneksi kuin taas kerran ihana paperisota |O

no ei savua ilman tulta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Et vain ymmärrä sinulle osoitettuja vastauksia. Varmasti monikin on käräyttänyt kelalle tukihuijarit, vaan mitä kela voi? Ei oikein mitään.

Ja moni käräyttelee kelalle tuki"huijareita" jotka eivät edes huijaa kelalta yhtään mitään |O
Eipä siitäkään tule mitään muuta seurausta onneksi kuin taas kerran ihana paperisota |O

no ei savua ilman tulta.

niinhän sä luulet =)
Niitä ilmiantoja tehdään ihan uskomattomilla perusteilla joskus.

Mä en ole koskaan huijannut mitään tukia vaikka ihan takuulla siihen pystyisi jos vähän vaivautuis iottamaan selvää eri kusetuskeinoista. Mutta mä en näe mitään syytä tehdä niin enkä halua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Ei ne päiväkodin tädit tiedä onko erottu vai ei, ellei sitä itse kerro tai lapsi. Siis tarkoitan tukien huijaamista, eihän ne tädit siellä niitä päätöksi tee tai laskuja lähetä.
Mutta siis, aika hyvin kela ja sossu saa tietää jos joku huijaa. Että ei se kannata.

Ja yh-korotuksen takia ei kenenkään kannata huijata, vaivaiset pari kymppiä per lapsi...

Kyllä tämä pariskunta ainakin oli ylpee siitä, että tienasivat yli 500? tällä tavalla, asumistuki+ ilmaset tarhamaksut+ elarit kunnalta (mies ei tienaa tarpeeksi et joutus ite maksaan) + kaikkeen en edes muistakkaan..

No sua kaivertaa pariskunnan toiminta. Aloita siis hyvä ihminen sillä, että ilmoitat tästä pariskunnasta johonkin.

puhuu yksi luuseri huijari.
Olet tehnyt sen jälkeen voitavasi, etkä hiljaisesti (sitten kuitenkaan) hyväksy tukihuijausta

Pistää vaan huvittamaan nämä kaikkitietäjät täällä, jotka eivät asiallisesti pysty keskustelemaan.

Uskottavuus katooa omista jutuista sen jälkeen, kun pistää joka lauseen perään :laugh: :laugh: :laugh:

 
kaiken pitäisi olla ilmaista. Kaikki pitäisi saavuttaa ilman ponnistuksia. Mutta näistä huijareista on helppo ajatella, että tosiaankin ovat pohjasakkaa. Heillä ei ole uskallusta vastata elämän haasteisiin. Kaikesta pitää päästä helpolla.
 
On varmasti helpompi huijata, kun ajattelee, että tekee sitä muutkin ja kuten joku sanoikin, riski jäädä kiinni on pieni. Mutta eikös niin ole, että moraalin alemmilla tasoilla ihminen tekee oikeita asioita siksi, että pelkää väärin tekemisen seurauksia. Korkeammasta moraalista on kyse, kun teet oikein siksi, että olet ymmärtänyt oikein tekemisen olevan arvo sinänsä ja ymmärtänyt hyvän ja oikein tekemisen lisäävän sekä omaa että muiden onnellisuutta. Silloin ihminen ei ota sitä, mikä ei hänen ole, vaikka olisi ihan varma, ettei jää kiinni. Lopulta on kyse siitä, että ihminen vastaa teoistaan itselleen ja miettii, millainen ihminen haluaa olla ja millaisen elämän elää.

Mutta on varmasti pakottavia tilanteita, jolloin on ehkä ihan oikeasti mietittävä, teenkö väärin vai kärsinkö ja perheeni kärsii. Jossain etiikan oppikirjassahan on pohdintakysymys siitä, saako vakavasti sairaan lapsen isä varastaa apteekista lapselleen lääkkeitä, jos se on viimeinen keino.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
On varmasti helpompi huijata, kun ajattelee, että tekee sitä muutkin ja kuten joku sanoikin, riski jäädä kiinni on pieni. Mutta eikös niin ole, että moraalin alemmilla tasoilla ihminen tekee oikeita asioita siksi, että pelkää väärin tekemisen seurauksia. Korkeammasta moraalista on kyse, kun teet oikein siksi, että olet ymmärtänyt oikein tekemisen olevan arvo sinänsä ja ymmärtänyt hyvän ja oikein tekemisen lisäävän sekä omaa että muiden onnellisuutta. Silloin ihminen ei ota sitä, mikä ei hänen ole, vaikka olisi ihan varma, ettei jää kiinni. Lopulta on kyse siitä, että ihminen vastaa teoistaan itselleen ja miettii, millainen ihminen haluaa olla ja millaisen elämän elää.

Mutta on varmasti pakottavia tilanteita, jolloin on ehkä ihan oikeasti mietittävä, teenkö väärin vai kärsinkö ja perheeni kärsii. Jossain etiikan oppikirjassahan on pohdintakysymys siitä, saako vakavasti sairaan lapsen isä varastaa apteekista lapselleen lääkkeitä, jos se on viimeinen keino.

saa varastaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Et vain ymmärrä sinulle osoitettuja vastauksia. Varmasti monikin on käräyttänyt kelalle tukihuijarit, vaan mitä kela voi? Ei oikein mitään.

Ja moni käräyttelee kelalle tuki"huijareita" jotka eivät edes huijaa kelalta yhtään mitään |O
Eipä siitäkään tule mitään muuta seurausta onneksi kuin taas kerran ihana paperisota |O

Joo ja sitten on päättäjiä joiden mielestä voidaa kaikki ajaa alas, koska niitä ei käytä kun huijjarit.. nooh mistäköhän johtuu moinen mielikuva, ja sitten ihmetellään miksi mielummin rakennetaan teitä kun vaikka korotetaan lapsiperheiden tukia..

ja ton pointti oli?


Ihan vaan se, että kun huijareita on niin päättäjät herkemmin poistavat tukia kun kuvittelevat ettei niitä tarvita ja koko ajan on vaikeampi perustella miksi tukia tarvitaan kun ei se aja kuin siihen että ihmiset kikkailee eikä tee itse mitään..
 
Mä en jaksanut selata kuin ekan sivun joten tämä asia on voinut tulla jo esille. Kyllä mun mielestä se kaivelee meidän rehellistenkin ihmisten perseitä jos toiset huijaa rahaa yhteiskunnalta. Toiset tekee niska limassa töitä ja maksaa veroja, toiset sitten hussaa verorahoja.

Eikä todellakaan ole kaikilla näillä huijareilla kyse siitä, että pienten tulojen takia tehdään noin. On ihan ok tulot joilla kyllä pärjäisi ihan hyvin, mutta ahneuksissaan halutaan lisää. Mäkin tiedän erään perheen joka tekee näin ja sitten ajellaan farmariautolla joka tuskin aivan halpa on ollut. Perheen isä on ihan töissäkäyvä ja palkkansa on tuskin aivan niitä huonoimpia.

Eikä muuten ainakaan täällä sossu mitään kysele onko elarit maksettu. Ei exä mun tilille mitään elareita laita eikä ole mitään kuitteja tms. niistä ja sossussa uskotaan että ne on maksettu. Siis jos käyn sossussa. Kun joku vain meinas, että kyllä niitä elareita sitten pitää miehen maksaa.
 
mä en usko, että ne tukihuijarit on niiiiiin iso ongelma kuin mitä nyt tästäkin ketjusta vois päätellä.
toki, se, että heitä varmasti määrällisesti on vähän, ei poista tosiasiaa, et tyhmäähän se on huijata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Et vain ymmärrä sinulle osoitettuja vastauksia. Varmasti monikin on käräyttänyt kelalle tukihuijarit, vaan mitä kela voi? Ei oikein mitään.

Ja moni käräyttelee kelalle tuki"huijareita" jotka eivät edes huijaa kelalta yhtään mitään |O
Eipä siitäkään tule mitään muuta seurausta onneksi kuin taas kerran ihana paperisota |O

Joo ja sitten on päättäjiä joiden mielestä voidaa kaikki ajaa alas, koska niitä ei käytä kun huijjarit.. nooh mistäköhän johtuu moinen mielikuva, ja sitten ihmetellään miksi mielummin rakennetaan teitä kun vaikka korotetaan lapsiperheiden tukia..

ja ton pointti oli?


Ihan vaan se, että kun huijareita on niin päättäjät herkemmin poistavat tukia kun kuvittelevat ettei niitä tarvita ja koko ajan on vaikeampi perustella miksi tukia tarvitaan kun ei se aja kuin siihen että ihmiset kikkailee eikä tee itse mitään..

olen samaa mieltä kanssasi. Ihmiset lusmuilee ja huijaa. Mutta paha saa aina palkkansa:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä en usko, että ne tukihuijarit on niiiiiin iso ongelma kuin mitä nyt tästäkin ketjusta vois päätellä.
toki, se, että heitä varmasti määrällisesti on vähän, ei poista tosiasiaa, et tyhmäähän se on huijata.

Pienistä purosta kasvaa suuria jokia..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
On varmasti helpompi huijata, kun ajattelee, että tekee sitä muutkin ja kuten joku sanoikin, riski jäädä kiinni on pieni. Mutta eikös niin ole, että moraalin alemmilla tasoilla ihminen tekee oikeita asioita siksi, että pelkää väärin tekemisen seurauksia. Korkeammasta moraalista on kyse, kun teet oikein siksi, että olet ymmärtänyt oikein tekemisen olevan arvo sinänsä ja ymmärtänyt hyvän ja oikein tekemisen lisäävän sekä omaa että muiden onnellisuutta. Silloin ihminen ei ota sitä, mikä ei hänen ole, vaikka olisi ihan varma, ettei jää kiinni. Lopulta on kyse siitä, että ihminen vastaa teoistaan itselleen ja miettii, millainen ihminen haluaa olla ja millaisen elämän elää.
Mutta on varmasti pakottavia tilanteita, jolloin on ehkä ihan oikeasti mietittävä, teenkö väärin vai kärsinkö ja perheeni kärsii. Jossain etiikan oppikirjassahan on pohdintakysymys siitä, saako vakavasti sairaan lapsen isä varastaa apteekista lapselleen lääkkeitä, jos se on viimeinen keino.

:o nyt mun ei sitten tarviikkaa enää sanoa mitään, kiteytit asian juuri niin kuin se on KIITOS.. Ei insinööri osaa noin hienosti kirjoittaa asiaa, mutta hyvä että humanistit auttaa..

Mutta totta mikään ei ole mustavalkoista..
 
Kyllä mua kyrsii tämä asia, mutta toisaalta ne ihmiset säälittävät mua tyhmyydellään. Kyllä mä luulen, että jollain tapaa siinä on hämärtänyt tieto oikeasta ja väärästä, tai moraalista tai jostain, jos voi ihan hyvällä omallatunnolla, itselleen ja muillekin jotain viisasta selitellen, tehdä tällaista huijausta.

Mun kaveri on tyyppiesimerkki tästä. Nainen on liiton rahoilla ja samalla pimeesti töissä. Näin olen ymmärtänyt, koska sen oli pakko mennä töihin kun odotti liiton rahoja, mutta nyt on edelleen siellä töissä, vaikka rahat on varmasti jo tulleet. Hänen miehensä on asunut jo vuosia mukamas eri osoitteesssa, vaikka kymmenes vuosi menee yhteisessä kämpässä. Vähän vaikeaa aina tietää, mihin osoitteeseen laittaa korttia..että mites tänään asutaan. Tällä miehellä oli myös ulosottovelkoja ja ei kertonut koskaan olevansa töissä, sitten työvaatteet päällä törmäsi ulostottoviranomaiseen (mikä lieneekään nimeltään) ja joutui vihdoin maksamaan...

Ystävyytemme on hieman rakoillut tämän asian vuoksi...en osaa oikein suhtautua. Mutta toisaalta heidän moraalikäsityksensä eroavat niin paljon meidän perheen vastaavista, että kyllähän se välillä vaikeuttaa tekemisissäoloa muissakin asioissa.
 
Lukematta koko ketjua... Se on tämä yhteiskunta sellanen, et jos äiti kotona lasten kanssa ja isä ei tienaa monia tonneja, niin kunnolla ei leipää pöytään saa!!! Tuet on ydinlapsiperheillä niin huonot, et se on välillä pakko huijata, et saa kaiken tarpeellisen, kuten ruuan, vaatteet, laskut maksettua.. ym. Näin se vaan on!
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin on!:
Lukematta koko ketjua... Se on tämä yhteiskunta sellanen, et jos äiti kotona lasten kanssa ja isä ei tienaa monia tonneja, niin kunnolla ei leipää pöytään saa!!! Tuet on ydinlapsiperheillä niin huonot, et se on välillä pakko huijata, et saa kaiken tarpeellisen, kuten ruuan, vaatteet, laskut maksettua.. ym. Näin se vaan on!

Lainaan suoraan turkimasta:

Jokainen tukien väärinkäyttäjä tekee pahasti hallaa yhteiskunnalle ja sitä kautta myös itselleen. Ehkä hirvein perustelu väärinkäytöksille on se, että hyväksikäyttäjä kiroaa tukien olevan niin surkeita. Silläkin kun on syynsä miksi ne on surkeita...

Ja omanani jatkan, että se että huijataan ei ainakaan auta tähän yhtään. Vaan ajaa alas sitä pientäkin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en jaksanut selata kuin ekan sivun joten tämä asia on voinut tulla jo esille. Kyllä mun mielestä se kaivelee meidän rehellistenkin ihmisten perseitä jos toiset huijaa rahaa yhteiskunnalta. Toiset tekee niska limassa töitä ja maksaa veroja, toiset sitten hussaa verorahoja.

Eikä todellakaan ole kaikilla näillä huijareilla kyse siitä, että pienten tulojen takia tehdään noin. On ihan ok tulot joilla kyllä pärjäisi ihan hyvin, mutta ahneuksissaan halutaan lisää. Mäkin tiedän erään perheen joka tekee näin ja sitten ajellaan farmariautolla joka tuskin aivan halpa on ollut. Perheen isä on ihan töissäkäyvä ja palkkansa on tuskin aivan niitä huonoimpia.

Eikä muuten ainakaan täällä sossu mitään kysele onko elarit maksettu. Ei exä mun tilille mitään elareita laita eikä ole mitään kuitteja tms. niistä ja sossussa uskotaan että ne on maksettu. Siis jos käyn sossussa. Kun joku vain meinas, että kyllä niitä elareita sitten pitää miehen maksaa.

Jep, just noin. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Eikä muuten ainakaan täällä sossu mitään kysele onko elarit maksettu. Ei exä mun tilille mitään elareita laita eikä ole mitään kuitteja tms. niistä ja sossussa uskotaan että ne on maksettu. Siis jos käyn sossussa. Kun joku vain meinas, että kyllä niitä elareita sitten pitää miehen maksaa.

eikö tuo ole sun exän kannalta aika kamala tilanne siinä vaiheessa jos sä päätät mennä sinne sossuun sanomaan että et ole saanut senttiäkään elareita vuosiin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Eikä muuten ainakaan täällä sossu mitään kysele onko elarit maksettu. Ei exä mun tilille mitään elareita laita eikä ole mitään kuitteja tms. niistä ja sossussa uskotaan että ne on maksettu. Siis jos käyn sossussa. Kun joku vain meinas, että kyllä niitä elareita sitten pitää miehen maksaa.

eikö tuo ole sun exän kannalta aika kamala tilanne siinä vaiheessa jos sä päätät mennä sinne sossuun sanomaan että et ole saanut senttiäkään elareita vuosiin?

Sellaisesta ei ole pelkoa. Olen mä sitäpaitti verottajaa varten kirjoittanut kuitin, että exä on niitä elareita maksanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä en usko, että ne tukihuijarit on niiiiiin iso ongelma kuin mitä nyt tästäkin ketjusta vois päätellä.
toki, se, että heitä varmasti määrällisesti on vähän, ei poista tosiasiaa, et tyhmäähän se on huijata.

Pienistä purosta kasvaa suuria jokia..

Sinunkin kannattaisi lukea Taloustaitoa Veronmaksajien lehti. Siinä kerrotaan miten veroja kierretään jäämättä kiinni. Olen rikas ja todella hyötynyt miten esim. kannattaa jättää perintö lapsille. Sun muuta. Repikää huumoria köyhät!
Käykö kateeksi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä en usko, että ne tukihuijarit on niiiiiin iso ongelma kuin mitä nyt tästäkin ketjusta vois päätellä.
toki, se, että heitä varmasti määrällisesti on vähän, ei poista tosiasiaa, et tyhmäähän se on huijata.

Pienistä purosta kasvaa suuria jokia..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Sellaisesta ei ole pelkoa. Olen mä sitäpaitti verottajaa varten kirjoittanut kuitin, että exä on niitä elareita maksanut.

joo, en mä tarkoittanutkaan että nimenomaan sä tekisit mitään ikävää temppua. Hyvin moni kuitenkin tekee :|
yleisesti ottaen on sille etävanhemmalle melko turvatonta se että niistä maksetuista elareista ei ole olemassa kunnollisia todisteita. :)
Mä vaan en itse koskaan luota raha-asioissa yhtään kehenkään just sen takia että esim elareiden indeksikorotuksiakin voi karhuta jälkikäteen vaikka niitä ei olisi aiemmin halunnut :|
 

Yhteistyössä