Tukia huijaavat ihmiset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gabriela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gabriela

Aktiivinen jäsen
26.05.2006
2 075
0
36
Mä en kyllä ihan ymmärrä.

Ensin huijataan tukia ja lasketaan elämä niiden varaan ja kasvatetaan sosiaalimenoja kikkailemalla posterestanttien yms. kanssa, et muka ollaan erottu ja saadaan asumistuet ja elatusmaksut jne. kunnalta, ja ilmainen päivähoito, vaik pienemmän kanssa kotona ja mies oikeasti asuu kotona myös. Sit muka opiskellaan ja nostetaan tukia siitä, ettei tarvii töihin mennä kun lapsi on täyttänyt jo kolme vuotta.. Tästä puhutaan avoimesti kavereille ja jopa ehdotetaan, et kannattaisiko miettiä oisko muillakin mahdollisuuksia kikkailla, kun tukia ei muuten tipu.

Ja sitten.. huudetaan ja valitetaan kun terveyskeskukset on niin hitaita ja päiväkoteja lopetaan, kun kunnalla ei oo varaa pitää yllä avointa toimintaa joka mamman lähellä kahvikerhohuoneena, joka ikisen tietyn kaupunginosan nurkalla. Ja valitetaan kun kunta on köyhä yms. Ja sitten valitetaan kun päättäjät kiristää tukiaisia koko ajan kun väittävät että nillä vaan huijataan..

Nooh mistäköhän tulee tuo antiasenne päättäjile.. hmm.. varmaan ihan sisään kasvanut p..ka porvallinen kotikasvatus, joka tämän luulon päättäjille tuo. Niin ainakin luullaan kun kerran kokoomus on johdossa.
Ja mistäköhän sen kunnan pitäs ne rahat repiä ja kenen pers nahasta?

Argh kyllä taas sylettää joidenkin ihmisten laput silmillä eläminen ja kaikesta valittaminen, vaikka ite aiheuttavat juurinkin sitä mistä valittavat suureen ääneen.
 
Näinhän se on. Tunnen yhden kikkailijan, ja sääliksi käy. Ei se elämä voi olla kovinkaan hohdokasta, jos ihmisen täytyy jatkuvasti kikkailla ja miettiä kuinka saisi rahat huijjattua. Ihmisen itsetunto ja itsearvostus tuskin on kovinkaan vahva, jos ei ole opiskellut peruskoulun jälkeen eikä ole koskaan kunnon työtä tehnyt. Parempi on, kun tienaa itse omat rahansa, ja vaikka joskus on tiukkaa, niin ainakin on helppo katsoa itseään peiliin ja olla malliksi omille lapsilleen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja niiin samaa mieltä:
Näinhän se on. Tunnen yhden kikkailijan, ja sääliksi käy. Ei se elämä voi olla kovinkaan hohdokasta, jos ihmisen täytyy jatkuvasti kikkailla ja miettiä kuinka saisi rahat huijjattua. Ihmisen itsetunto ja itsearvostus tuskin on kovinkaan vahva, jos ei ole opiskellut peruskoulun jälkeen eikä ole koskaan kunnon työtä tehnyt. Parempi on, kun tienaa itse omat rahansa, ja vaikka joskus on tiukkaa, niin ainakin on helppo katsoa itseään peiliin ja olla malliksi omille lapsilleen!

Mä mietin kans, et mitäköhän joku 3 v lapsi ajattelee kun pk-täti luuleen et isi ja äiti on eronnut mut ei ne sit okkaan..

Mut jos haluu huijata itelleen kaiken, nini pitäs kyl tajuta et makaa niin kuin petaa, et ei sit tarvii ihmetellä kun palvelut huononee (valitettavasti kaikilta) tai valittaa kun jotkut voi ostaa palvelua sitten kovalla rahalla..
 
No eiköhän silloin ole jotain mätää systeemissä jos/kun ihmiset pystyy/joutuu niitä tukia huijaamaan ja sumplimaan asioita monelta eri kantilta.

Ei pitäisi sun persettäsi kaivertaa, jos joku kelalta satasen saa enemmän asumistukea ja yh-koroituksia, kun siirtävät miehen kirjat poste restanteen.
Niin ja kyllähän kaupunki mieheltä elarit perii takasin, joten onkos sekään nyt niin mukavaa sitten?

Aina saa olla varuillaan, ettei kukaan käräytä jne.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja niiin samaa mieltä:
Näinhän se on. Tunnen yhden kikkailijan, ja sääliksi käy. Ei se elämä voi olla kovinkaan hohdokasta, jos ihmisen täytyy jatkuvasti kikkailla ja miettiä kuinka saisi rahat huijjattua. Ihmisen itsetunto ja itsearvostus tuskin on kovinkaan vahva, jos ei ole opiskellut peruskoulun jälkeen eikä ole koskaan kunnon työtä tehnyt. Parempi on, kun tienaa itse omat rahansa, ja vaikka joskus on tiukkaa, niin ainakin on helppo katsoa itseään peiliin ja olla malliksi omille lapsilleen!

Mä mietin kans, et mitäköhän joku 3 v lapsi ajattelee kun pk-täti luuleen et isi ja äiti on eronnut mut ei ne sit okkaan..

Mut jos haluu huijata itelleen kaiken, nini pitäs kyl tajuta et makaa niin kuin petaa, et ei sit tarvii ihmetellä kun palvelut huononee (valitettavasti kaikilta) tai valittaa kun jotkut voi ostaa palvelua sitten kovalla rahalla..

Miksi se lapsi ihmettelisi?
Päivitteleekö tarhantädit lapsille vanhempien parisuhteita? :o
 
Mitä sinne kelaan riittää todistuaineistoksi, että vanhemmat edelleen yhdessä, vaikka olevinaan eronneet? Avioliitto kun ei todista vielä mitään, pari voi mukamas asua erillään.?
 
Alkuperäinen kirjoittaja aikoo käräyttää:
Mitä sinne kelaan riittää todistuaineistoksi, että vanhemmat edelleen yhdessä, vaikka olevinaan eronneet? Avioliitto kun ei todista vielä mitään, pari voi mukamas asua erillään.?

ei siä pysty mitenkään tosdistamaan. Kyläillä saa ja yöpyäkin se ei ole kiellettyä, toisen tavaroitakin saa olla omassa kämpässä.
Asianosasille lähetetään kirjeet joissa pyydetään selvitystä asiaan. Kun kmpik kirjoittaa samalal tavalla ketä asunnossa asuu niin ei tapahdu mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
No eiköhän silloin ole jotain mätää systeemissä jos/kun ihmiset pystyy/joutuu niitä tukia huijaamaan ja sumplimaan asioita monelta eri kantilta.

Ei pitäisi sun persettäsi kaivertaa, jos joku kelalta satasen saa enemmän asumistukea ja yh-koroituksia, kun siirtävät miehen kirjat poste restanteen.
Niin ja kyllähän kaupunki mieheltä elarit perii takasin, joten onkos sekään nyt niin mukavaa sitten?

Aina saa olla varuillaan, ettei kukaan käräytä jne.

Jep ei kaiva mun persettä, paitti että näiden ihmisten persettä tuntuu viel kaivavan, et kunnan palvelut ei sit ole vimosen päälle, ja valittelee siitä. Voiko tyhmempiä ollakkaan? Mistäs ne kunnan ja valtion rahat pitäs sit tulla, kasvaa puussa kenties? Jos vaan istutaan himassa ja kikkailaan tuilla ja ollaan ylpeitä et niillä voi huijata ja opetetaan toisikin siihen?

Mut joo puretaan tukijärjestelmä niin huijaritkin saadaa kuriin, mut mitäs tehdään sitten niille jotka oikeesti niitä tarvitsee ja tälle hyvälle systeemille jonka alumperinen tarkoitus oli tukea tasavertaisesti lapsiperheitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja niiin samaa mieltä:
Näinhän se on. Tunnen yhden kikkailijan, ja sääliksi käy. Ei se elämä voi olla kovinkaan hohdokasta, jos ihmisen täytyy jatkuvasti kikkailla ja miettiä kuinka saisi rahat huijjattua. Ihmisen itsetunto ja itsearvostus tuskin on kovinkaan vahva, jos ei ole opiskellut peruskoulun jälkeen eikä ole koskaan kunnon työtä tehnyt. Parempi on, kun tienaa itse omat rahansa, ja vaikka joskus on tiukkaa, niin ainakin on helppo katsoa itseään peiliin ja olla malliksi omille lapsilleen!

Mä mietin kans, et mitäköhän joku 3 v lapsi ajattelee kun pk-täti luuleen et isi ja äiti on eronnut mut ei ne sit okkaan..

Mut jos haluu huijata itelleen kaiken, nini pitäs kyl tajuta et makaa niin kuin petaa, et ei sit tarvii ihmetellä kun palvelut huononee (valitettavasti kaikilta) tai valittaa kun jotkut voi ostaa palvelua sitten kovalla rahalla..


ei tukien huijaminen vaikuta mitenkään terveyspalveluihin, niitä huononnetaan kuitenkin. Ei vaikuta aiankaaan täälä joukkolikenteesen, ku se ei toimi muutenkaan jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja niiin samaa mieltä:
Näinhän se on. Tunnen yhden kikkailijan, ja sääliksi käy. Ei se elämä voi olla kovinkaan hohdokasta, jos ihmisen täytyy jatkuvasti kikkailla ja miettiä kuinka saisi rahat huijjattua. Ihmisen itsetunto ja itsearvostus tuskin on kovinkaan vahva, jos ei ole opiskellut peruskoulun jälkeen eikä ole koskaan kunnon työtä tehnyt. Parempi on, kun tienaa itse omat rahansa, ja vaikka joskus on tiukkaa, niin ainakin on helppo katsoa itseään peiliin ja olla malliksi omille lapsilleen!

Mä mietin kans, et mitäköhän joku 3 v lapsi ajattelee kun pk-täti luuleen et isi ja äiti on eronnut mut ei ne sit okkaan..

Mut jos haluu huijata itelleen kaiken, nini pitäs kyl tajuta et makaa niin kuin petaa, et ei sit tarvii ihmetellä kun palvelut huononee (valitettavasti kaikilta) tai valittaa kun jotkut voi ostaa palvelua sitten kovalla rahalla..


ei tukien huijaminen vaikuta mitenkään terveyspalveluihin, niitä huononnetaan kuitenkin. Ei vaikuta aiankaaan täälä joukkolikenteesen, ku se ei toimi muutenkaan jne.

Ei hyvää päivää näitä ihmisiä on siis enemmäkin maailmassa :o siis oikeesti hei.. se miksi asiat on näin johtuu siitä, että ei ole rahaa pitää niitä yllä ja se miksi ei ole rahaa pitää niitää yllä on.....

Kun kaikki on kuitenkin paskaa niin miksi yrittää vai?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
No eiköhän silloin ole jotain mätää systeemissä jos/kun ihmiset pystyy/joutuu niitä tukia huijaamaan ja sumplimaan asioita monelta eri kantilta.

Ei pitäisi sun persettäsi kaivertaa, jos joku kelalta satasen saa enemmän asumistukea ja yh-koroituksia, kun siirtävät miehen kirjat poste restanteen.
Niin ja kyllähän kaupunki mieheltä elarit perii takasin, joten onkos sekään nyt niin mukavaa sitten?

Aina saa olla varuillaan, ettei kukaan käräytä jne.

Jep ei kaiva mun persettä, paitti että näiden ihmisten persettä tuntuu viel kaivavan, et kunnan palvelut ei sit ole vimosen päälle, ja valittelee siitä. Voiko tyhmempiä ollakkaan? Mistäs ne kunnan ja valtion rahat pitäs sit tulla, kasvaa puussa kenties? Jos vaan istutaan himassa ja kikkailaan tuilla ja ollaan ylpeitä et niillä voi huijata ja opetetaan toisikin siihen?

Mut joo puretaan tukijärjestelmä niin hiujaritkin saa daa kuriin, mut mitäs tehdään sitten niille jotka oikeesti niitä tarvitsee ja tälle hyvälle systeemille jonka alumperinen tarkoitus oli tukea tasavertaisesti lapsiperheitä?

Hei oikeesti.
Jos joku tukia yrittää kaikin keinoin väärinkäyttää, niin eikö se kerro jo sen, että porukka elää niin pienillä tuloilla.
Kukan hieman varakkaampi lähtee tuollaista prosessia kiertämään?
Lippuja lähettämään ja lappuja kirjoittelemaan?

Minä ihmettelen sun asennettasi "voiko tyhmempiä ollakkaan".

ja kuten tässäkin ketjussa on mainittu: niitä tukia jää hakematta paljon enempi, kuin niitä huijataan.
Keneltä siis ne rahat revitään, jos niitä on joka tapauksessa varattu enemmän, kuin niitä myönnetään?
Sunko pussilta tuttavasi käy varastamassa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
No eiköhän silloin ole jotain mätää systeemissä jos/kun ihmiset pystyy/joutuu niitä tukia huijaamaan ja sumplimaan asioita monelta eri kantilta.

Ei pitäisi sun persettäsi kaivertaa, jos joku kelalta satasen saa enemmän asumistukea ja yh-koroituksia, kun siirtävät miehen kirjat poste restanteen.
Niin ja kyllähän kaupunki mieheltä elarit perii takasin, joten onkos sekään nyt niin mukavaa sitten?

Aina saa olla varuillaan, ettei kukaan käräytä jne.

Jep ei kaiva mun persettä, paitti että näiden ihmisten persettä tuntuu viel kaivavan, et kunnan palvelut ei sit ole vimosen päälle, ja valittelee siitä. Voiko tyhmempiä ollakkaan? Mistäs ne kunnan ja valtion rahat pitäs sit tulla, kasvaa puussa kenties? Jos vaan istutaan himassa ja kikkailaan tuilla ja ollaan ylpeitä et niillä voi huijata ja opetetaan toisikin siihen?

Mut joo puretaan tukijärjestelmä niin hiujaritkin saa daa kuriin, mut mitäs tehdään sitten niille jotka oikeesti niitä tarvitsee ja tälle hyvälle systeemille jonka alumperinen tarkoitus oli tukea tasavertaisesti lapsiperheitä?

Hei oikeesti.
Jos joku tukia yrittää kaikin keinoin väärinkäyttää, niin eikö se kerro jo sen, että porukka elää niin pienillä tuloilla.
Kukan hieman varakkaampi lähtee tuollaista prosessia kiertämään?
Lippuja lähettämään ja lappuja kirjoittelemaan?

Minä ihmettelen sun asennettasi "voiko tyhmempiä ollakkaan".

ja kuten tässäkin ketjussa on mainittu: niitä tukia jää hakematta paljon enempi, kuin niitä huijataan.
Keneltä siis ne rahat revitään, jos niitä on joka tapauksessa varattu enemmän, kuin niitä myönnetään?
Sunko pussilta tuttavasi käy varastamassa?

Mistä pussista sä kuvittelet että niitä on varattu? Jostain omasta tukipusissa johon ei tarvii rahaa laittaa, se vaan ilmestyy sinne? Eiköhän se ole verotuloista varattu? Ja mistäköhän se on pois, että niitä on varattu niin paljon, ja mihinköhän niitä voisi sitten sijoittaa jos ei menisi sellaiseen osoitteeseen johon ei tarvita, vaan jäisi käyttämättä?

Nooh ehkäpä juuri näihin palveluihin joita kyllä vaaditaan, ihan kuin kaikki kannettaisiin valmiiksi eteen kun vaan syntyy tähän maailmaan ja kunta ja valtio on ikuinen runsaudensarvi, joka jauhaa rahaa ilman että sinne kenenkään täytyy mitään antaa ottaa vaan.. kyllä se kuulostaa hölmöläisten säkkillä valoa sisään touhuilta..


 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Mistä pussista sä kuvittelet että niitä on varattu? Jostain omasta tukipusissa johon ei tarvii rahaa laittaa, se vaan ilmestyy sinne? Eiköhän se ole verotuloista varattu? Ja mistäköhän se on pois, että niitä on varattu niin paljon, ja mihinköhän niitä voisi sitten sijoittaa jos ei menisi sellaiseen osoitteeseen johon ei tarvita, vaan jäisi käyttämättä?

Nooh ehkäpä juuri näihin palveluihin joita kyllä vaaditaan, ihan kuin kaikki kannettaisiin valmiiksi eteen kun vaan syntyy tähän maailmaan ja kunta ja valtio on ikuinen runsaudensarvi, joka jauhaa rahaa ilman että sinne kenenkään täytyy mitään antaa ottaa vaan.. kyllä se kuulostaa hölmöläisten säkkillä valoa sisään touhuilta..

Mitä sinä olet tehnyt elämässäsi sen eteen, että näihin asioihin tulisi muutosta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mä jaksan aina ja iänkaikkisesti ihmetellä niitä joiden mielestä tukien huijaaminen on ok. Sitä puolustellaan sillä että se on jokaisen oma asia, tai muuta sontaa.

Peesaan. Tommosille huijareille sais tulla joku elinikäinen karenssi, ettei Kela maksais senttiäkään ikinä vaikka ois minkälainen kriisi päällänsä. Oppisivat, perkeleet. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Mistä pussista sä kuvittelet että niitä on varattu? Jostain omasta tukipusissa johon ei tarvii rahaa laittaa, se vaan ilmestyy sinne? Eiköhän se ole verotuloista varattu? Ja mistäköhän se on pois, että niitä on varattu niin paljon, ja mihinköhän niitä voisi sitten sijoittaa jos ei menisi sellaiseen osoitteeseen johon ei tarvita, vaan jäisi käyttämättä?

Nooh ehkäpä juuri näihin palveluihin joita kyllä vaaditaan, ihan kuin kaikki kannettaisiin valmiiksi eteen kun vaan syntyy tähän maailmaan ja kunta ja valtio on ikuinen runsaudensarvi, joka jauhaa rahaa ilman että sinne kenenkään täytyy mitään antaa ottaa vaan.. kyllä se kuulostaa hölmöläisten säkkillä valoa sisään touhuilta..

Mitä sinä olet tehnyt elämässäsi sen eteen, että näihin asioihin tulisi muutosta?

Ainakin olen maksanut veroja..
:laugh:

Että siellä säkissä on sitten jotain josta ottaa kun vien lapseni lääkäriin tai päiväkotiin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
No eiköhän silloin ole jotain mätää systeemissä jos/kun ihmiset pystyy/joutuu niitä tukia huijaamaan ja sumplimaan asioita monelta eri kantilta.

Ei pitäisi sun persettäsi kaivertaa, jos joku kelalta satasen saa enemmän asumistukea ja yh-koroituksia, kun siirtävät miehen kirjat poste restanteen.
Niin ja kyllähän kaupunki mieheltä elarit perii takasin, joten onkos sekään nyt niin mukavaa sitten?

Aina saa olla varuillaan, ettei kukaan käräytä jne.

Jep ei kaiva mun persettä, paitti että näiden ihmisten persettä tuntuu viel kaivavan, et kunnan palvelut ei sit ole vimosen päälle, ja valittelee siitä. Voiko tyhmempiä ollakkaan? Mistäs ne kunnan ja valtion rahat pitäs sit tulla, kasvaa puussa kenties? Jos vaan istutaan himassa ja kikkailaan tuilla ja ollaan ylpeitä et niillä voi huijata ja opetetaan toisikin siihen?

Mut joo puretaan tukijärjestelmä niin hiujaritkin saa daa kuriin, mut mitäs tehdään sitten niille jotka oikeesti niitä tarvitsee ja tälle hyvälle systeemille jonka alumperinen tarkoitus oli tukea tasavertaisesti lapsiperheitä?

Hei oikeesti.
Jos joku tukia yrittää kaikin keinoin väärinkäyttää, niin eikö se kerro jo sen, että porukka elää niin pienillä tuloilla.
Kukan hieman varakkaampi lähtee tuollaista prosessia kiertämään?
Lippuja lähettämään ja lappuja kirjoittelemaan?

Minä ihmettelen sun asennettasi "voiko tyhmempiä ollakkaan".

ja kuten tässäkin ketjussa on mainittu: niitä tukia jää hakematta paljon enempi, kuin niitä huijataan.
Keneltä siis ne rahat revitään, jos niitä on joka tapauksessa varattu enemmän, kuin niitä myönnetään?
Sunko pussilta tuttavasi käy varastamassa?

Mistä pussista sä kuvittelet että niitä on varattu? Jostain omasta tukipusissa johon ei tarvii rahaa laittaa, se vaan ilmestyy sinne? Eiköhän se ole verotuloista varattu? Ja mistäköhän se on pois, että niitä on varattu niin paljon, ja mihinköhän niitä voisi sitten sijoittaa jos ei menisi sellaiseen osoitteeseen johon ei tarvita, vaan jäisi käyttämättä?

Nooh ehkäpä juuri näihin palveluihin joita kyllä vaaditaan, ihan kuin kaikki kannettaisiin valmiiksi eteen kun vaan syntyy tähän maailmaan ja kunta ja valtio on ikuinen runsaudensarvi, joka jauhaa rahaa ilman että sinne kenenkään täytyy mitään antaa ottaa vaan.. kyllä se kuulostaa hölmöläisten säkkillä valoa sisään touhuilta..


Kyllä se ainakin pääkaupunkiseudun sosiaalipuolella asia menee niin, että myönnettävät rahat loppuu jo hyvissä ajoin ennen vuoden loppua, että ei niitä mitenkään ole varattu suurta summaa etukäteen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja aikoo käräyttää:
Mitä sinne kelaan riittää todistuaineistoksi, että vanhemmat edelleen yhdessä, vaikka olevinaan eronneet? Avioliitto kun ei todista vielä mitään, pari voi mukamas asua erillään.?

ei siä pysty mitenkään tosdistamaan. Kyläillä saa ja yöpyäkin se ei ole kiellettyä, toisen tavaroitakin saa olla omassa kämpässä.
Asianosasille lähetetään kirjeet joissa pyydetään selvitystä asiaan. Kun kmpik kirjoittaa samalal tavalla ketä asunnossa asuu niin ei tapahdu mitään.

Taitaa olla kokemusta!! Hahahha! Niiiiin säälittävää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja sossutantta:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
No eiköhän silloin ole jotain mätää systeemissä jos/kun ihmiset pystyy/joutuu niitä tukia huijaamaan ja sumplimaan asioita monelta eri kantilta.

Ei pitäisi sun persettäsi kaivertaa, jos joku kelalta satasen saa enemmän asumistukea ja yh-koroituksia, kun siirtävät miehen kirjat poste restanteen.
Niin ja kyllähän kaupunki mieheltä elarit perii takasin, joten onkos sekään nyt niin mukavaa sitten?

Aina saa olla varuillaan, ettei kukaan käräytä jne.

Jep ei kaiva mun persettä, paitti että näiden ihmisten persettä tuntuu viel kaivavan, et kunnan palvelut ei sit ole vimosen päälle, ja valittelee siitä. Voiko tyhmempiä ollakkaan? Mistäs ne kunnan ja valtion rahat pitäs sit tulla, kasvaa puussa kenties? Jos vaan istutaan himassa ja kikkailaan tuilla ja ollaan ylpeitä et niillä voi huijata ja opetetaan toisikin siihen?

Mut joo puretaan tukijärjestelmä niin hiujaritkin saa daa kuriin, mut mitäs tehdään sitten niille jotka oikeesti niitä tarvitsee ja tälle hyvälle systeemille jonka alumperinen tarkoitus oli tukea tasavertaisesti lapsiperheitä?

Hei oikeesti.
Jos joku tukia yrittää kaikin keinoin väärinkäyttää, niin eikö se kerro jo sen, että porukka elää niin pienillä tuloilla.
Kukan hieman varakkaampi lähtee tuollaista prosessia kiertämään?
Lippuja lähettämään ja lappuja kirjoittelemaan?

Minä ihmettelen sun asennettasi "voiko tyhmempiä ollakkaan".

ja kuten tässäkin ketjussa on mainittu: niitä tukia jää hakematta paljon enempi, kuin niitä huijataan.
Keneltä siis ne rahat revitään, jos niitä on joka tapauksessa varattu enemmän, kuin niitä myönnetään?
Sunko pussilta tuttavasi käy varastamassa?

Mistä pussista sä kuvittelet että niitä on varattu? Jostain omasta tukipusissa johon ei tarvii rahaa laittaa, se vaan ilmestyy sinne? Eiköhän se ole verotuloista varattu? Ja mistäköhän se on pois, että niitä on varattu niin paljon, ja mihinköhän niitä voisi sitten sijoittaa jos ei menisi sellaiseen osoitteeseen johon ei tarvita, vaan jäisi käyttämättä?

Nooh ehkäpä juuri näihin palveluihin joita kyllä vaaditaan, ihan kuin kaikki kannettaisiin valmiiksi eteen kun vaan syntyy tähän maailmaan ja kunta ja valtio on ikuinen runsaudensarvi, joka jauhaa rahaa ilman että sinne kenenkään täytyy mitään antaa ottaa vaan.. kyllä se kuulostaa hölmöläisten säkkillä valoa sisään touhuilta..


Kyllä se ainakin pääkaupunkiseudun sosiaalipuolella asia menee niin, että myönnettävät rahat loppuu jo hyvissä ajoin ennen vuoden loppua, että ei niitä mitenkään ole varattu suurta summaa etukäteen..

Niinpä, näillä muutamilla menee vaan Kelan(valtion) vuosibudjetti ja kunnan äyri ja tukirahat sekaisin, mut en ole viittinyt mainita mitään.. eri paikoista nimittäin varataan ja kelan rahoista kai jäänyt viime vuonna jakamatta, mut se ei liitykkään tähän palveluihinkaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Mistä pussista sä kuvittelet että niitä on varattu? Jostain omasta tukipusissa johon ei tarvii rahaa laittaa, se vaan ilmestyy sinne? Eiköhän se ole verotuloista varattu? Ja mistäköhän se on pois, että niitä on varattu niin paljon, ja mihinköhän niitä voisi sitten sijoittaa jos ei menisi sellaiseen osoitteeseen johon ei tarvita, vaan jäisi käyttämättä?

Nooh ehkäpä juuri näihin palveluihin joita kyllä vaaditaan, ihan kuin kaikki kannettaisiin valmiiksi eteen kun vaan syntyy tähän maailmaan ja kunta ja valtio on ikuinen runsaudensarvi, joka jauhaa rahaa ilman että sinne kenenkään täytyy mitään antaa ottaa vaan.. kyllä se kuulostaa hölmöläisten säkkillä valoa sisään touhuilta..

Mitä sinä olet tehnyt elämässäsi sen eteen, että näihin asioihin tulisi muutosta?

Ainakin olen maksanut veroja..
:laugh:

Että siellä säkissä on sitten jotain josta ottaa kun vien lapseni lääkäriin tai päiväkotiin

Joo eiköhän kaikki maksa verojaan jossain vaiheessa elämäänsä.

Eli täällä sitä vaan pauhataan kuinkä väärin jotkut asiat ovat, mutta itse ei tehdä yhtään mitään, että asiat oikeasti muuttuisivat.
kuvitteletko että lait ja säännöt syntyvät ihan itsestään?

Hakeudu politiikkaan tai vastaavaan ja rupea sinäkin tekemään asioille jotain, että yhteiskuntamme rupeaisi voimaan paremmin ja tuollaiset tukihuijaukset loppuisivat.
 
Minusta tämä oli päivän paras keskustelunaloitus. Ei päättäjien sormi yllä heristämään pienten tukihuijareiden eteen, mutta täällä, jossa niitä tuntuu myös olevan, ehkä asenteisiin voikin vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Hakeudu politiikkaan tai vastaavaan ja rupea sinäkin tekemään asioille jotain, että yhteiskuntamme rupeaisi voimaan paremmin ja tuollaiset tukihuijaukset loppuisivat.

 
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Mistä pussista sä kuvittelet että niitä on varattu? Jostain omasta tukipusissa johon ei tarvii rahaa laittaa, se vaan ilmestyy sinne? Eiköhän se ole verotuloista varattu? Ja mistäköhän se on pois, että niitä on varattu niin paljon, ja mihinköhän niitä voisi sitten sijoittaa jos ei menisi sellaiseen osoitteeseen johon ei tarvita, vaan jäisi käyttämättä?

Nooh ehkäpä juuri näihin palveluihin joita kyllä vaaditaan, ihan kuin kaikki kannettaisiin valmiiksi eteen kun vaan syntyy tähän maailmaan ja kunta ja valtio on ikuinen runsaudensarvi, joka jauhaa rahaa ilman että sinne kenenkään täytyy mitään antaa ottaa vaan.. kyllä se kuulostaa hölmöläisten säkkillä valoa sisään touhuilta..

Mitä sinä olet tehnyt elämässäsi sen eteen, että näihin asioihin tulisi muutosta?

Ainakin olen maksanut veroja..
:laugh:

Että siellä säkissä on sitten jotain josta ottaa kun vien lapseni lääkäriin tai päiväkotiin

Joo eiköhän kaikki maksa verojaan jossain vaiheessa elämäänsä.

Eli täällä sitä vaan pauhataan kuinkä väärin jotkut asiat ovat, mutta itse ei tehdä yhtään mitään, että asiat oikeasti muuttuisivat.
kuvitteletko että lait ja säännöt syntyvät ihan itsestään?

Hakeudu politiikkaan tai vastaavaan ja rupea sinäkin tekemään asioille jotain, että yhteiskuntamme rupeaisi voimaan paremmin ja tuollaiset tukihuijaukset loppuisivat.

Voi luoja onko tuo ainut kommentti, mitä tukihuijauksesta keksit, jos joku on niin tyhmä että luulee palveluiden pyörivän ilmaseksi? Sitä paitsi järjestelmiä ei voi tehdä aukottomiksi, ne täytyy sitten vaan purkaan jos tulee liikaa huijareita..

mut no joo.. mutta siitähän tämä aloitus myös lähti, että valitetaan miksi päättäjät purkaa tukijärjestelmiä ja tekevät tukien saamisesta vain hankalempaa ja jakavat vähemmän tukia.. ja kuvitellaan että se johtuu siitä että ollaan porvareita :laugh: ei se johtuu ihan huijareista itsestään, valitettavati vaan muutkin kärsii samalla..
 
Samaa mieltä, ärsyttää. Tälläkin palstalla joku sanoi, että miksi sitä ei käyttäisi yhteiskuntaa, kun sellainen on meille annettu. No eihän sitä mistään ole annettu!!!!!!!!!!!! Itse ihmiset sen yhdessä muodostavat, ja jos joku huijaa rahaa, se on jostain muualta pois. Perhanan hyvinvointisiat, tekisi mieli sanoa.
 

Yhteistyössä