Tuettu loma, millä perustein?

  • Viestiketjun aloittaja minä vain
  • Ensimmäinen viesti
minä vain
Eli onko täällä ketään kuka päässyt tuetulle lomalle ja millä perusteella? Esim. olen suurperheen äiti, perheemme tulot ei mitkään päätä huimaavat ja lomilla emme juuri ole 7 vuoteen käyneet, velkaa on ja pää täynnä näitä kotiseiniä... riittääköhän perusteluiksi???
 
vieras
Riittää, me päästiin yksi vuosi kun laitoin hakemukseen että ei olla koskaan oltu tuetulla lomalla. Siellä oli kyllä "tyhjiäkin" paikkoja kun mentiin, tosi harva ilmeisesti hakee niitä.
 
ap
Kuinkahan paljon tulot vaikuttaa? Vielä kuitenkin ä-lomalaisena tulot itsellänikin kohtuulliset ennen kotihoidontuelle tipahtamista... ja miehellä siis palkka n 2000e/kk
 
Minä vaan
Hain ja sain jouluksi loma Lomakotien liitolta.
Minulla kyllä oli ihan selkeät perusteet, sosiaaliset ja jaksamiseen liittyvät (asumusero ja sitä edeltävä aika) talous (kotihoidontuella ja yh) .

Olemme olleet aikaisemminkin tuetulla lomalla.

tiedän perheen, joka haki lomaa, koska kolmannen lapsen syntymään oli liittynyt jotain stressitekijöitä.Taloustilanne perheellä oli hyvä äitiyslomasta huolimatta, samoin perheen keskinäiset välit olivat hyvät.

Voi laittaa perusteiksi, että olette suurpehe, lapsia xx määrä, ja sinustakin olisi kiva joskus päästä valmiiseen pöytään, olla passattavana, ettei tarvitse laittaa ruokaa ym. Ja että talous on niin tiukalla, ettei ole ollut rahaa ja mahdollisuutta lomailla 7 vuoteen.

Katso paikka ja kohteen esittelyt, minne sitten haettekin.
 
Me oltiin toissa joulu... sinne minne haettiin ei päästy mut sit mua kehotettiin hakemaan paikkaan mitä ei alunperin ollut haettavissa. Sinne sitten päästiin.
Mä olin töissä silloin ja mies myös. Ja meillä yksi lapsi.
 
vieras
Mä oon yrittänyt saada tuettua lomaa useampanakin vuonna, mutta ei olla saatu. Käsittääkseni ei olla saatu, koska mieheni tienaa liian hyvin. Mun miehelläni on ollut viime vuosien aikana kaksi vakavaa sairautta, joista molempiin hänen aluksi uskottiin kuolevan. Tuon ensimmäisen sairauden selvittyä olin viimeisilläni raskaana. Lapsen synnyttyä sairastuin itse masennukseen, enkä ole toipunut siitä kunnolla vieläkään. Me reissattiin ennen paljon, mutta sairastelujensa jälkeen miestä ei ole saanut enää minnekään. Hän vain säästää, säästää, säästää ja säästää pahan päivän varalle. Itselle tekisi niin mielettömän hyvää pieni irtiotto näistä tutuista kuvioista, mutta eipä onnaa, ennenkuin olen itse taas kunnolla työelämässä ja tienaamassa. :(
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon yrittänyt saada tuettua lomaa useampanakin vuonna, mutta ei olla saatu. Käsittääkseni ei olla saatu, koska mieheni tienaa liian hyvin. Mun miehelläni on ollut viime vuosien aikana kaksi vakavaa sairautta, joista molempiin hänen aluksi uskottiin kuolevan. Tuon ensimmäisen sairauden selvittyä olin viimeisilläni raskaana. Lapsen synnyttyä sairastuin itse masennukseen, enkä ole toipunut siitä kunnolla vieläkään. Me reissattiin ennen paljon, mutta sairastelujensa jälkeen miestä ei ole saanut enää minnekään. Hän vain säästää, säästää, säästää ja säästää pahan päivän varalle. Itselle tekisi niin mielettömän hyvää pieni irtiotto näistä tutuista kuvioista, mutta eipä onnaa, ennenkuin olen itse taas kunnolla työelämässä ja tienaamassa. :(
Suosittelen hakemaan, kerro hakemuksessa millaista teidän elämä on, ja miksi tarvitte lomaa. Käsitykseni mukaan ns. sosiaaliset syyt vaikuttaa ainakin yhtä paljon kuin tulot
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon yrittänyt saada tuettua lomaa useampanakin vuonna, mutta ei olla saatu. Käsittääkseni ei olla saatu, koska mieheni tienaa liian hyvin. Mun miehelläni on ollut viime vuosien aikana kaksi vakavaa sairautta, joista molempiin hänen aluksi uskottiin kuolevan. Tuon ensimmäisen sairauden selvittyä olin viimeisilläni raskaana. Lapsen synnyttyä sairastuin itse masennukseen, enkä ole toipunut siitä kunnolla vieläkään. Me reissattiin ennen paljon, mutta sairastelujensa jälkeen miestä ei ole saanut enää minnekään. Hän vain säästää, säästää, säästää ja säästää pahan päivän varalle. Itselle tekisi niin mielettömän hyvää pieni irtiotto näistä tutuista kuvioista, mutta eipä onnaa, ennenkuin olen itse taas kunnolla työelämässä ja tienaamassa. :(
Suosittelen hakemaan, kerro hakemuksessa millaista teidän elämä on, ja miksi tarvitte lomaa. Käsitykseni mukaan ns. sosiaaliset syyt vaikuttaa ainakin yhtä paljon kuin tulot
Voit olla varma, että olen mahdollisimman tunteella yrittänyt tilanteestamme kertoa. Mutta eipä ole lomaa tippunut :(
 
vierailija
Nostan tätä vanhaa ketjua. Osaako joku kertoa miten paljon noi tulot vaikuttavat tuettuun lomaan? Jos perheessä on lapsi joka on lastenpsykiatrian vakiasiakas ja tämä on viimeiset pari vuotta kuormittanut tosi paljon perheen elämää, niin onkohan makuja saada tuettua lomaa tämän vuoksi? Molemmat vanhemmat on kuitenkin työssäkäyviä, mutta yhteistä lomaa ei ole seuraavaan vuoteen mahdollisuutta pitää esim siksi että uuden työn vuoksi ei ole lomapäiviä kertynyt. Eli miten paljon nuo taloudelliset perustelut painavat, voiko ainoa syy olla sairas lapsi, että tuo loma myönnettäisiin?
 
vierailija
Nostan tätä vanhaa ketjua. Osaako joku kertoa miten paljon noi tulot vaikuttavat tuettuun lomaan? Jos perheessä on lapsi joka on lastenpsykiatrian vakiasiakas ja tämä on viimeiset pari vuotta kuormittanut tosi paljon perheen elämää, niin onkohan makuja saada tuettua lomaa tämän vuoksi? Molemmat vanhemmat on kuitenkin työssäkäyviä, mutta yhteistä lomaa ei ole seuraavaan vuoteen mahdollisuutta pitää esim siksi että uuden työn vuoksi ei ole lomapäiviä kertynyt. Eli miten paljon nuo taloudelliset perustelut painavat, voiko ainoa syy olla sairas lapsi, että tuo loma myönnettäisiin?
Miten te lähdette lomalle jos ei ole lomapäiviä? Vai palkattoman vuoksi tuettu loma?
 

Yhteistyössä