Tsempatkaa "unikoulun" kanssa..

Päätin jälleen kerran yhden todella rikkonaisen yön päätteeksi että tänään, tänään mä todellakin toteutan sen että yösyötöt kuopukselta loppuu. Neiti täyttää vuoden ja olen antanut armoa kun on tuntunut siltä että sillä on vielä ihan oikeesti nälkä mutta nyt ei enää jaksa..

Saa nähdä montako yötä huudetaan ja kuinka rikkonaista on, mies parka kun joutuu vielä loppuviikon heräämään töihin *syvä huokaus*
 
"puddighinu"
hyvä siitä tulee. Meillä jätkältä vietiin yötissi saman ikäisenä, melkein viikon oli helvetti irti öisin ja koko perhe kulki päivisin kuin zombiet, mutta nyt meillä jo nukutaan. Tai heräillään mutta nukahdetaan uudelleen ilman maitoa, hipihiljaa ja mikä parasta, omaan sänkyyn!
 
[QUOTE="puddighinu";23319979]hyvä siitä tulee. Meillä jätkältä vietiin yötissi saman ikäisenä, melkein viikon oli helvetti irti öisin ja koko perhe kulki päivisin kuin zombiet, mutta nyt meillä jo nukutaan. Tai heräillään mutta nukahdetaan uudelleen ilman maitoa, hipihiljaa ja mikä parasta, omaan sänkyyn![/QUOTE]

Tähän perään jatkan, että meillä meni kans noin viikko, että alkoi hyväksymään sen, ettei maitoa saa.
 
"mimmu"
JUUP. Tsemp tsemp. Meillä meni kaksi viikkoa kun lapsi huusi ja sit me viimein päätettiin lopettaa koko homma...tää jäbä nukkui sit ekan 6h pätkänsä viimein 2,5 vuotiaana - oih niitä muistoja - huh. Toivottavasti teillä menee paremmin kuten heillä, jotka ovat tähän aikaisemmin kirjoittaneet - mutta tiedoks vaan, et voi se mennä toisinkin.
 
:hug: voimia. Olen elänyt tuon kolmasti läpi. Joskin en kovin hyvällä menestyksellä. Kun en oikein jaksanut olla johdonmukainen yön pimeinä tunteina. Vaan lyttäsin tissin lapsen suuhun aika nopeaan.
Mutta tuli sekin yö, lopulta. Toiset lopettelevat imetystä lopettamalla yösyötöt. Minä lopetin ne viimeisenä. Mutta loppuivat ne sitten kun jaksoin olla tiukka ts. mies oli. Menin toisaalle nukkumaan. Lopputulos oli että mies ja kulloinenkin imetetty nukkuivat melko hyvin, Minä en. Mutta tarjoilu ei pelannut.
 
Juu tiedetään ettei ole takeita siitä miten tää tästä lähtee, eikä mua haittaa vaikka jatkossakin herättäis yöllä (kunhan ei kovin montaa kertaa) jos tutin laittaminen tjv. riittää ja se syönti loppuu.

Jokunen harva yö on itse asiassa ollut kuukauden-parin sisällä ettei ole syönyt ja joku aika sitten tehtiin niin että vasta kuudelta aamulla sai tissin naamaan, sama toimi esikoisella tosi hyvin ja siitä seuraava vaihe oli kokonaan syötöt pois. Tämän hienosti alkaneen kokeilun tuli sotkemaan influenssa joka iski meihin kaikkiin vuorotellen ja yöt meni kuten ne parhaiten saattoi taiteilla, katsomatta kelloa ja heräilyjen lukumäärää. Nyt on kunnolla tervehdytty ja tervetuloa unet! Heh, toivoa sopii :D
 
"vieras"
Meillä onnistui melko kivuttomasti 2 lapsen kanssa niin, että mies nukkui lapsen kanssa viikon verran kaiket yöt, eli en ollut siinä lapsen vieressä maidontuoksuisena. Itse nukuin vallan toisessa huoneessa. Jos lapsi heräsi vaatimaan maitoa, mies tassutteli uneen. Ihan parissa yössä meillä molemmat lapset alkoivat nukkumaan läpi yön. Se muuten auttoi myös asiaa, että lopettamispäätöksen jälkeen en enää imettänyt ollenkaan makuuhuoneessa, vaan ne tissittelypuuhat hoidettiin muualla.
 
Pitipä oikein nostaa ja "kehua" että 3 yötä nyt takana, ja viime yö nukuttiin pientä heräämistä ja äheltämistä lukuunottamatta putkeen ja ilman sen kummempia vaatimuksia maidon perään :)

Ensimmäisenä yönä huudettiin ja rääyttiin, heräiltiin, pyörittiin ja vaatimalla vaadittiin tissiä 2,5h. Tokana yönä vain pari tuntia pyörimistä ja satunnaista heräilyä, vähän ininää muttei juurikaan huutoa ja nyt viime yö erittäin jees. Iloinen minä :)
 
"puddighinu"
Ja viitaten tuohon toiseen unikouluketjuun: ne itkut mitä itkettiin, itkettiin äidin sylissä. Tissi vietiin mutta äitiä ja syliä ei. Tyttö oli silloin n 10kk, nukkui reilu kaks vuotiaaksi meidän sängyn vieressä olleessa omassa sängyssä.
meillä kanssa sylissä rähistiin rähinät. Jätkä ei niinkään itkenyt kuin raivosi...ja puri...mutta nyt nukkuu viiteen-puoli kuuteen heräämättä, ja kuudelta me noustaan muutenkin jo ylös.

AP:lle, hyvä että unikoulu tehosi!
 
Lueppa toi keskustelu minkä mä avasin unikoulusta 'Unikoulu toimi!:)' mitä mieltä täällä moni on siitä.:D
Mut oikeesti tsemppiä! Meillä itkettii neljä yötä ja nyt nukutaan 10h putkeen!:)
Kyllä mä sen suurimmaksi osaksi luinkin ja voin sanoa että meidän unikoulua ei ole koskenut mikään muu niistä parjatuista kohdista kuin se ettei typy ole saanut enää maitoa ;)
 
juuu
Mutta 9kk on ihan eri kuin just 1v. Eli yösyötön lopetus sujuu paljon paremmin 1 vuotiaalta ku 9 kk ikäseltä, joka tosissaan voi tarvita yösyöttöä esim. klo 3 eteenpäin
 
Mutta 9kk on ihan eri kuin just 1v. Eli yösyötön lopetus sujuu paljon paremmin 1 vuotiaalta ku 9 kk ikäseltä, joka tosissaan voi tarvita yösyöttöä esim. klo 3 eteenpäin
Mutta pitääpi muistaa että sekin on hyvin yksilökohtaista, jotkut vauvat nukkuvat kuukauden ikäisestä yöt läpi, toiset tarvitsevat omasta mielestään vielä kolmevuotiaina yösyöttöjä. Vanhemmat sitten katsoo parhaan kohdan pistää pelin poikki ellei lapsi itse pysty.

Me vieroitettiin esikoinen 9kk iässä yösyötöistä koska "syönti" alkoi olla tunnin-kahden välein heräilyä ja lussutusta minä tuttina. Ei hyvä. 3 yötä meni ja on siitä saakka nukkunut yöt putkeen sairasteluja lukuunottamatta, että kyllä hänkin selkeästi oli siihen valmis, toisin kuin kuopus 9kk iässä, siksi on tähän saakka odotettu :)
 
Argh, mullakin pitäisi jaksaa lopettaa sen maidon antaminen tuolle lapselle (1v4kk) kokeillut olen monet kerran vesipullon kanssa, ja silittelyllä yms, mutta en ole jaksanut loppuun asti viedä, se on vaan niin hemmetin helppo maitopullo antaa yöllä, mutta meillä herätään ainakin kolme kertaa joka yö, ei ole mennyt yhtään yötä etteikö jätkä ois herännyt kertaakaan. :( Mutta mistä voimat siihen että yöt menee päin sitä ja päivät pitäisi jaksaa?
Esikoisella oli helppo kun ei itkenyt maidon perään ja hällä oli tutti, mutta kuopuksella ei ole tuttia ollenkaan...
 
Argh, mullakin pitäisi jaksaa lopettaa sen maidon antaminen tuolle lapselle (1v4kk) kokeillut olen monet kerran vesipullon kanssa, ja silittelyllä yms, mutta en ole jaksanut loppuun asti viedä, se on vaan niin hemmetin helppo maitopullo antaa yöllä, mutta meillä herätään ainakin kolme kertaa joka yö, ei ole mennyt yhtään yötä etteikö jätkä ois herännyt kertaakaan. :( Mutta mistä voimat siihen että yöt menee päin sitä ja päivät pitäisi jaksaa?
Esikoisella oli helppo kun ei itkenyt maidon perään ja hällä oli tutti, mutta kuopuksella ei ole tuttia ollenkaan...
Jossain vaiheessa on pakko repäistä ja miettiä että toivottavasti vain muutamalla rikkonaisemmalla yöllä ja väsyneellä päivällä saa sitten huomattavasti paremmat unet jatkossa :) Jos suinkaan on hetkeä että mies on kotona ja pystyvä ottamaan tyyppiä hoitaakseen edes viikonlopun niin voi helpottaa, ainakin voitte nukkua vuorotellen..? Tsempit sinnekin :)
 
Jossain vaiheessa on pakko repäistä ja miettiä että toivottavasti vain muutamalla rikkonaisemmalla yöllä ja väsyneellä päivällä saa sitten huomattavasti paremmat unet jatkossa :) Jos suinkaan on hetkeä että mies on kotona ja pystyvä ottamaan tyyppiä hoitaakseen edes viikonlopun niin voi helpottaa, ainakin voitte nukkua vuorotellen..? Tsempit sinnekin :)
Niin no meillä tuo isi asuu ihan eriosoitteessa kuin me, eikä nuo lapset ole yötä/päivää ollut pelkästään hänen kanssaan vaan mie olen aina mukana. Pakkohan se ois jostain repäistä ne voimat, ja on se onnistunut aikaisemminkin ja kaikilla muillakin niin miksi ei meillä? =) Ja kuitenkin en käy töissä vaan olen kotona niin ois paljon helpompaakin, joo KYLLÄ minäkin heti maanantaina aloitan tuon! Miten kun meillä tuo jäppinen on tottunut saamaan sen maitopullon sänkyyn ja laittaa nukkumaan sitten ihan yksikseen niin pitäiskö se jättää samalla heti pois, päiväunilta ja yöunilta?
 
Niin no meillä tuo isi asuu ihan eriosoitteessa kuin me, eikä nuo lapset ole yötä/päivää ollut pelkästään hänen kanssaan vaan mie olen aina mukana. Pakkohan se ois jostain repäistä ne voimat, ja on se onnistunut aikaisemminkin ja kaikilla muillakin niin miksi ei meillä? =) Ja kuitenkin en käy töissä vaan olen kotona niin ois paljon helpompaakin, joo KYLLÄ minäkin heti maanantaina aloitan tuon! Miten kun meillä tuo jäppinen on tottunut saamaan sen maitopullon sänkyyn ja laittaa nukkumaan sitten ihan yksikseen niin pitäiskö se jättää samalla heti pois, päiväunilta ja yöunilta?
Tutista vieroittaessahan monet aloittaa päiväunilta, olisko se helpompi ensin ottaa pullo niiltä pois? Se on kuitenkin niin paljon lyhyempi pätkä nukkua, ei tarvitse sitä heräilyrumbaa toivottavasti heti kestää. Antaa vaikka pöydän ääressä tai sylissä pullon ja vie sitten sänkyyn, kokeilee miten tyyppi reagoi?

Alkoi naurattaa kun luin viestiäs ja se kehittyi puolessa välissä tuollaiseksi 'mäkin pystyn!' :D Niin pystyt! Ja tänne sitten tsemppiä hakemaan jos tuntuu että usko pettää!
 
Tutista vieroittaessahan monet aloittaa päiväunilta, olisko se helpompi ensin ottaa pullo niiltä pois? Se on kuitenkin niin paljon lyhyempi pätkä nukkua, ei tarvitse sitä heräilyrumbaa toivottavasti heti kestää. Antaa vaikka pöydän ääressä tai sylissä pullon ja vie sitten sänkyyn, kokeilee miten tyyppi reagoi?

Alkoi naurattaa kun luin viestiäs ja se kehittyi puolessa välissä tuollaiseksi 'mäkin pystyn!' :D Niin pystyt! Ja tänne sitten tsemppiä hakemaan jos tuntuu että usko pettää!
Heh :D No kun kirjoitti ajatukset niin sai purettua ne jonnekkin ja tuli vahva usko siihen että hei, kyl mä tän homman hoidan! :D
Minä silloin esikoisen aikaan nakkasin tuttipullot roskiin (heti KAIKKI) kun hän oli 11kk ja tutti lähti kans ihan samallalailla heti kerralla kun olin niin päättänyt, ikää oli silloin 1v7kk Joten mikä tästä tekee vaikeamman? Ei mikään! =)

Kiitos tsempeistä, ja toivottavasti teilläkin on nyt jo hellittänyt, eikä ala uudestaan niin levottomat yöt =)
 

Yhteistyössä