Tourette-tai aspergerlapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on pojalla adhd ja aspergerpiirteet. Vauvasta asti on ollut supervilkas. Viisivuotiaana saatiin diagnoosiksi neurologisenkehityksen erityisvaikeudet. Oliskohan ollut seitsemän, kun diagnoosit tarkentui.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on pojalla adhd ja aspergerpiirteet. Vauvasta asti on ollut supervilkas. Viisivuotiaana saatiin diagnoosiksi neurologisenkehityksen erityisvaikeudet. Oliskohan ollut seitsemän, kun diagnoosit tarkentui.

Jaksaisitko kertoa tarkemmin? miten näkyi arjessa tuo vilkkaus ja piirteet

Alkuperäinen kirjoittaja as:

Jaksaisitko kertoa tarkemmin? miten näkyi arjessa tuo vilkkaus ja piirteet

Kun konttaamaan lähti niin meni minne vaan eikä mitään väliä missä äiti on, tutki kyläpaikoissa kaikki huoneet mihinkä pääsi. Sitten kun oppi kävelemään juoksi ja kiipeili jokapaikkaan, hetkeksikään ei voinut jättää ilman valvontaa.

Pienenä oli kaikupuhetta vastasi esim. kysymkseen mikä sinun on? Mikä? Nappaili lauseita mainoksista ja lastenohjelmista ja käytti niitä sopivissa paikoissa.

Automerkit tunnisti joskus parivuotiaana, sen jälkeen kiinnostuksen kohteet on vaihdelleet.

Lisään vielä, että lapsen kanssa puhuessa katsoi ohi eikä silmiin. Piti ottaa päästä kiinni, että sai kontaktin. Muutenkaan ei paljoa sylissä viihtynyt kävi vaan pyörähtämässä ja sitten touhuamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
Me epäillään pojalla lievää aspergeria,olisi minustakin mukava kuulla. =)

meillä ei epäillä tai no minä epäilen aspergeria, mutta lääkärissä ei olla asiasta mainittu. Mietin vain kun vauhtia on taaperolla 1 v 2 kk välillä vähän liikaakin ja muitakin juttuja, mitkäovat saaneet tuumimaan onko kaikki varmasti ok eli ns. normaalia ikäisensä vauhtia.

Olisitko kiltti ja kertoisit millaisista oireita teillä alettiin ns huolestumaan tai lääkärissä tahi nla:ssa kiinnitettiin huomiota

http://kaura.blogspot.com/

Tuo on hauska blogi. Kirjoittajalla on 10-vuotias asperger-poika ja kirjoittaja kirjoittelee paljon hänestäkin.

Kirjoitinpas mä typerästi. En siis tarkoittanut, että blogi olisi hauska, koska siinä kirjoitetaan tuosta pojasta - tulkitsikohan joku niin? Tarkoitin, että tuo blogin pitäjä kirjoittaa hauskasti ja hauskoista asioista. Oon jäänyt täysin koukkuun tuohon blogiin.

Meidän pojan diagnoosi on vaihdellut aspergerista määrittelemättömään tunne-elämän häiriöön. Itse huomasin pojassa jo vauvana erityispiirteitä, ensimmäinen diagnoosi tuli himpun verran alle 4-vuotiaana, nyt hän on reipas 6-vuotias, innoisaan syksyllä aloittamassa koulua starttiluokalla :D

Yhteistyössä