***Toukovauvat 2007*** heinäkuu

Meidän Luka kasvaa hurjasti. Maanantaina 2.7. kävimme neuvolassa ja pikku-ukolla oli pituutta 53,5 cm, painoa 4870 g ja pipo oli 37 cm.

Syödään hyvin ja paukutellaan. Iltaisin tahtoo vaan Lukalla masua vääntää enemmän. Ei tahdo Cuplaton -tipatkaan auttaa vaikka niitä annetaan AINA ennen ruokailua.

Perjantaina 6.7. käymme vyöhyketerapeutilla... Saas nähdä auttaako ollenkaan. Kyllä on niin lämmintä, että poika parka ei tarvi muuta kuin vaipan ylleen.
 
Pikasesti vielä noista rinnoista. Vaikka mulla onki nuo järkyttävän kokoset kapistukset, niin ei niistä maitoa tule meän neitille tarpeeksi. Aluksi oli kyllä hirveä järkytys ko automaattisesti oletin, että tottakai multa maitoa tulee. Vaan ei kun ei. Toiveena on, että palautuisivat edes siihen H-kuppiin, mikä oli ennen raskautta. Ja totta on, ettei juokseminen onnistu saati mikään hyppimistä vaativa liikunta (ja tämähän mua ottaa päähän niin valtavasti ko haluttais harrastaa vaikka mitä). Tai no, kyllähän nuo voi topata mahollisimman pienillä vaatteilla, mutta olo ei ole mikään miellyttävä. Sitte ko lapset on hankittu niin haaveilen pienennysleikkauksesta.

Meillä on näillä helteillä päällä lyhythihainen body (ja sukat).

Tännään oli jälkitarkastus ja ihan hyvin kuulemma toipunu siihen nähen, miten repesin. Meinasi vaan, että voi mennä vielä kuukausia ennen ko tuo suljikalihas on parantunu kunnolla.. Suurin järkytys oli se, että meinasi, että toennäkösesti seuraavan kohalla tehään sektio.. Voi jäähä ekaksi ja viimeseksi tuo vauva ko aletaan keisarinleikkauskella pelottelemaan.. :LOL:

Hemppu ja neitonen 8 viikkoa :)
 
Kääk miten kitisevä meidän vauva on ollut muutaman päivän. En tiedä, mikä sillä on. Ennen oli aina niin tyytyväinen, nyt vaan narisee ja haluaa syliin. Oisko helle, tai voiko siitä tulla vauvalle masukipu, että oon syönyt paljon mansikoitaaa
 
Meillä kans Paavolla ollu pari päivää kitinää... luulen, että se on kuumuus mikä tekee sen. Pojalla jatkuvasti hikipäässä ja sylissä vielä kuumempi eikä suostu muualla olemaan... Tulispa jo viileämmät ilmat... :whistle:

Hanna ja Paavo 6vko 1pv :heart:

Profiilissa uus kuva ;)
 
moi!
käytii jo saamassa ensimmäinen rokotus :/
täällä se annetaan 2kk ikäiselle. vauva ei pahemmin itkenyt,parkas vaan kun pistettiin.
iso jannu jo,6550g ja 59,5cm!! =)
silmät on viime päivinä rähminy kovasti,lääkäri kehotti kevyesti hieromaan ja painamaan silmän sisänurkkaa,toivottavasti auttaa!
rokotteesta tuli vähän kärttyisyyttä,muuten manolis on tosi hyväntuulinen poika ja viime viikolla säikähti itsekkin kun ekan kerran nauroi ääneen!!

taas luvattu helleaaltoa tänne kreikkaan,huh,en yhtään viihdy kuumassa!

terkuin miam,poikavauva ja tyttäret
 
Tulin vaan pikaseen sanomaan ennen nukkumaan menoa, Että NAUTTIKAA siitä lämmöstä ja helteestä!!
Täällä Norjassa meillä sataa jo neljättä vai viidettä päivää ja välillä todella kaatamalla. Ei ole vauvan kans herkkua sekään kun kuiten joutuu käymään kärrytteleen kun on koirakin ja vauva nukkuu paremmin siellä vaunuissa.. mutta kiva on tuo sadesuoja noihin vaunuihin, ja eipä sitä voi alkaa sieltä repiin pois välillä kun suoja peittää koko vaunut, eli jos itkee niin ainut on pieni reikä mistä voi kättä käyttää vaunuissa ja samalla takkia pitkin valuu vedet sisään.. eli ei hyvä näinkään!'
Koskaan ei ole hyvä.. heh heh.
Mutta sitä myöskin, että millähän sais vauvan kakan tulemaan paremmin kun on välillä koko päivän kakkaamatta ja sitten kitisee illalla. Eilen oli minusta tosi löysällä masu iltapäivällä ja nyt ei sitten olekkaan kakannut ollenkaan.. aika outoa. Ja ei onneksi kyllä masua nyt illalla huutanut..vähän kitisi tietenkin väsyä, mutta se on normaalia.

Toinen asia..
Miten olette jumpanneet noita alapään lihaksia? ja Vaniljatädillä on varmaan vähän enemmän neuvoja? kun multa hieman huonoon kuntoon laittoivat tuon virtsarakon kun katetroivat niin monesti. En joka kerta pysty kyllä pysäyttään virtsasuihkua vaikka haluan ja en edelleenkään tunne virtsaamisen tarvetta.. .saatikaan että voisin juosta, tuntuu niin hullulle tuolla alapäässä..niinku tippuis jotain matkalle. Eli mun lihakset siellä ei ole vielä kunnossa.
Vinkkejä siis otetaan vastaan..Minähän en ole mitään neuvoja saanut edes neuvolasta, saati sairaalasta.. :/

Ja tisseistä, minä kyllä menen johonkin pienennys ja kohotus leikkaukseen kun olen lapset saanu tehtyä, vaikka olenkin vain D-kuppinen nyt ja normaalisti C- kuppinen.. koska mulla ainakin on nytkin aivan selkeesti paljon niska ongelmia kun rinnat painaa. Ja niin monella tutulla on tehty se pienennysleikkaus ja hyvää on vaan sanottu.
Mulla kyllä tulee maitoa, mutta edelleen syön niin huonosti että iltasin ei ehdi kunnolla nousta maito kun kaveri sitten hermostuu kun nälkä olis ja se ei sitten iltatankkaukseen riitä..että välillä saa sitten NANnia. ja hyvin menee.
No mutta nyt yöt teille kaikille ja huomiseen :wave:
 
Täällä kans ollu nyt parina hellepäivänä kitisevä kaveri ja sylissä vaan ois hyvä, mutta sitten ollaan molemmat hiestä märkänä. Ennen aina ollut niin kiltti ja nukkumaankaan ei ole tahtonut päivällä saada ollenkaan. Mutta varmaan se tuo helle aiheuttaa sen, tulispa jo talvi, sanon mä!! Ois niin kiva kun jos vähän paleleekin niin lisäis vähän vaatetta ja taas ois ok. mut kesällä ei voi loputtomiin vähentääkkään ja jos on kuuma niin pitää vaan kärsiä kun ei suihkussakaan koko päivää viitsi olla :whistle:

Ettäpä näin meillä, jospa tää helle helpottaa, vaikka en valita kun vauva kuitenkin hirveän kiltti ollut jos nyt pari päivää onkin kitinää. Kun toisilla sitä kestää kuukausia eikä vaan kitinää vaan ihan huutoa, eli onnellinen olen =)

Sitä vielä kysyn kun Peetu on nyt hellepäivinä pulautellut maitoa paljon enemmän, että johtuukohan tuosta kuumuudesta. On kyllä juonutkin runsaammin mutta kun nyt saattaa kesken tissin syönnin pulauttaa mitä ei ole ennen tehnyt.

Mutta nyt unille!!

Talvesta tykkäävä Tiitteräinen ja Peetu huomenna 7 vkoa
 
Täällä on vähä pilviisee päivä....kyllä mäkin oon jo sitä mieltä, että edes pikkasen vilpoosempi vois tulla. Mutta silti olis niin lämmin että tarkenis uimaan. Ootteko te muut päässeet uimaan? Tää kirjoittelu on hankalaa, kun nypperö on syömässä justiin. Heti tuli nälkä, kun äiti päädi koneelle. :heart: :LOL:
Nypperöltäkin katkaistiin keskiviikkona kielijänne, kun oli liian kireä. Ei oikeastaan edes huutanut, kun sitten vasta ku uudestaan kattottiin suuhun.
Mulla on rinnat kokoo c ja oon ihan tyytyväinen, mutta haaveilen kohotus leikkauksesta sitte kans, kun muksut on tehty. Pakkaa olla niin roikkuvat. :LOL: No onneksi miehelle kelpaa vielä. :LOL: Tänään pitääs suunnistaa poikien kans seinäjoelle tango humuun...ei kyllä meinata, kun käydä tango basaarilla (ostos teltta). Olis kyllä lipputkin jos haluttaas mennä, mutta ei voi mennä, kun tuo mies edelleekään ei syö pullosta. No onneksi ei oo mikään pakotava tarve päästä tangoileen. Mutta oikeen hyviä viikonloppuja kaikille ja toivotaan pikkasen viilempää. Nimittäin meilläkin meinaa nypperö kitistä välillä täs kuumudessa.
Ostettiin nypperölle ristiäisiin vieraskirja saa aloittaa elämänsä ensimmäisessä juhlassansa jo vieraiten nimet ylös. Ja esikoisellekin ostettiin saa aloittaa sen synttäreillä nimien keräilyn sitten.

Elli Ja Nypperö 2kk 1pvä
 
Moonlight, mie aattelin alkaa jumppamaan niitä alapäänlihaksia jumppakuulilla, mitkä olen ostanu instrusta... ne on kyllä tosi kätevät ku painoa voi itte lisäillä niihin oman kunnon mukaan. Täytyy vaan ootella ensin se jälkitarkastus (12.7) ja jos lääkäri antaa luvan niin samantien alan käyttää niitä. Hinta oli muistaakseni jotain 50? hujakoilla..

Meillä ois täällä Kittilässä markkinat.. kojuja tulee jotain 100 kappaletta ja tänään alkaa ja maanantaina sitte loppuu.. Se on niinku kesä "kohokohta" täällä. Hauskaa ku näkee paljon semmosia ihmisiä, jotka on muuttanu pois täältä ja ovat nyt sitte lomailemassa. Baareissaki yleensä porukkaa nyt viikonloppuna sitte aivan mahottomasti ja kovasti haluttais lähteä ku täytän 30-v maanantaina!! :D Joka vuosi olen aina "markkinatansseissa" käyny tanssaamassa, mutta nyt taitaa sitte jäähä väliin ku tuo poika vielä tissillä enkä halua alkaa ravintolan vessassa pumppailemaan niitä tyhjiksi.. :whistle:

Täällä tänään on aika tuulinen päivä, mutta arska silti paistaa.. eilen sisällä lämpötila huiteli yli 26 asteen ja hikisiä oltiin kaikki ja nyt yöksi sitte jätettiin ristiveto ikkunoista päälle niin ny sisällä enää lämmintä 19 astetta... hrrrr..saiki laittaa sitte kunnolla vaatetta päälle.
Me ei olla oltu Paavon kans kyllä ulkona paljon yhtään ku täällä on aivan älyttömästi sääskiä!!! No siitähän se Lappi tunnetuksi onki tullu.. ;) Ja sitte naapurissa on hevostalli niin paarmojaki riittää.. eli EI hyvä!! Aina jotaki valittamista näistä sääolosuhteista...

Tisseistä ollu kans puhetta niin mulla normaalisti B-kuppi ja nyt imetysaikana C-kuppi eli ei mullakaan ole mahottomasti nuo kasvanu... ja maitoa tulee niin, että yöt ja päivät pärjätään hyvin, mutta sitte iltasella annan Nannia 40-120ml.. riippuu vähän. Keskimmäisestä tytöstä mulla kasvo tissit D-kuppiin ja eikä sitä maitoa silloinkaan kovin paljoa enempää tullu eli ei merkitystä maiontuotannon kannalta, että minkäkokoset on..

Mutta nyt poika heräs yöunilta, joten täytyy kiirehtiä..

Hanna ja Paavo :heart:
 
Moro :wave:

Meän tyttö käänty mahalleen tossa paripäivää sitten :D
Kymmenen minuttia siihen ähräämiseen meni mut lopulta oli mahallaan, käet leuan alla ja nosti päätä ylös.
Selällään ollessa ei mitenkään aktiivisesti pyri kääntymään, mutta jos jalkoja heilutellessa sattuu kellahtaan kyljelleen niin siitä se rupee heti kampeemaan itteään mahalleen. Oon aika yllättynyt miten nopeesti tytölle nuo menohalut on tullu. Mun puolesta ei kyllä mikään kiire ole.

Rintavarustuksesta. Mulla on c-kuppi eikä ole mitenkään mahottomasti kasvanu nyt imetys aikana entisestä. Ja tyttö on ihan täys imetyksellä. Kertaakaan ei oo vastiketta tarvinu antaa lisäksi. Nyt mulla on muutenkin maidontuotanto alkanu vastaamaan kysyntää. Alussa meinas vähän liikaakin tulla.

Mulla on pelottava ilta tulossa. Tyttö on menossa ekaa kertaa mummolaan hoitoon kun me miehen kanssa mennään käymään festareilla illalla. Saa nähä miten käy kun en oo ihan varma et kelpaako tytölle lypsetty maito pullosta vai ei. Voi olla että joudun kotiutuun sieltä kesken illan jos ei pulloa huoli. Muutenkin tuntuu aika vaikealta jättää tyttö hoitoon, mutta mieli tekee niin kovasti lähteä hyvää musikkia kuunteleen ja vähän rentoutuun. Tää on kuitenkin ainut mahollisuus varmaan koko kesänä et päästään ilman tyttöä jossain käymään. Muuten on vähän joka viikonlopulle tulossa kisareissuja ja muuta ohjelmaa. Innolla kyllä iltaa odotan :D

Ootteko vauvoille antanu jo vettä? Mulla neuvola täti sano et voi kuumalla ilmalla antaa vähän keitettyä vettä janoon. Nyt oon sit helteillä antanu vettä maistella pullosta. Eihän se sitä oikein huoli ja enimmäkseen irvistelee, mut hyvähän se on totutta siihen.

Nyt tuli anoppi kylään joten häätyy lopetella :wave:

Kojo ja Noora
 
Menniksen ja Elsan viikkokatsaus:
* Maanantaina nukku päivällä huonosti ja tuloksena huutoa 16-23. Vatsakin tietysti oli kipeä. Tunnin torkut otti huudon välissä.
* Tiistai meni loistavasti. Kärryteltiin Porvoon keskustaan, käytiin shoppailemassa ja äitini töissä ja kärryteltiin vielä takasin kukkatalon kautta ja neiti veti koko reissun sikeitä. Otti vielä toisetkin pitkät unet vaunuissa ja iltakin meni ilman suurempia huutoja ja kitinöitä.
* Keskiviikona kävin kampaajalla ja neiti oli mummin hoidossa sen aikaa. Huonosti nukkui taas päivällä ilmeisesti masun ja helteiden takia. Kävästiin myös yhden tuttavan luona noin tunnin ajomatkan päässä ja neiti takasin tullessa kitisi. Nukahti tietenkin juuri ennen kuin päästiin mummin pihaan ja heräs heti. Illalla huudettiin niin paljon kuin palkeista lähti, mutta nukahti sitten kuitenkin jo ennen kymmentä.
* Torstaina meni unet päivällä totaalisen paskaksi neidillä (minä kolme vuotiaana olin ilmoittanut äidilleni, kun heräsin kesken unien, että "unet meni paskaksi" :D ) , kun oli kuuma ja vatsa taas vaivasi. Ilta meni kuitenkin loistavasti ja neiti nukahtikin teho-osaston aikaan miun viereen sohvalle. :heart:

Tänään aamulla ollut kakan ähistystä ja vatsa ei olekaan vielä toiminut. Yleensä toimii jo ensimmäisen kerran aamulla. Kuitenkin ihme kyllä on kohta vetänyt neljä tuntia sikeitä ulkona. Toivottavasti masu toimis neidin herättyä, niin ei menis päivä sen takia pipariksi.

Sunnuntaina onkin sitten ristiäiset. Nimi on jo päätetty laitoksella, mutta ei vielä julkaistu. :) Tarjotaan lämpimällä ruualla jotain lihapaistia, uusia pottuja, kasvisgratiinia ja salaattia. Kahvin kanssa on pullaa ja kinuskikakkua .

Tämmöistä täällä...

-mennis ja elsa kahdeksan viikkoa ja rapiat-
 
arghhh.. nyt mulle kävi kämmi ja pitkä viesti hävisi :( no tiivistetysti kumminkin...
Eli meillä nukuttu kaksi yötä hyvin :) Ratkaisu ongelmiin löytyi PERHEPEDISTÄ.. Poika on helppo rauhoitella alkuyön havahtumisista, kun tunkee vaan äkkiä tissiä suuhun tai nostelee poikaa pari kertaa pystyasentoon. Masuväännöt taitaa olla kuitenkin sen verran pieniä, että lohtutissi auttaa nukahtamaan uudestaan. Nukutaanko muilla äidin ja isin vieressä? Me yritettiin välttää tätä viimeiseen asti, mutta menkööt :D Pääasia on kuitenkin arjen sujumisen kannalta, että kaikki saadaan nukuttua.. Ehtiihän sitä sitten myöhemmin katua, kun poikaa ei saada omaan sänkyyn millään ilveellä :whistle: Täytyy ottaa tuo TIRLITTANin nukutuskeino käyttöön, jos tarvitaan vielä "järeämpiä aseita"..

KOJO: Meillä kanssa vedenjuonti on nyt kokeilussa. Pakkohan se on näillä helteillä, jos ei aio koko aikaa olla tissi suussa :)

ELLI: Mä en edes haaveile uimisesta tänä kesänä :( Ensinnäkin on tuo haava vielä kipeä ja toisekseen maha ei ole todellakaan esittelykunnossa. Paino on laskenut ihan ok, enää viitisen kiloa lähtöpainoon (lihoin n.18kg raskauden aikana), mutta maha on ihan löllö ja lisäksi aivan täynnä raskausarpia :x Mulla kävi niin, että synnytyksen aikana tuli järkyt arvet, vaikka sitä ennen ei ollut kuin muutama (nekin tuli ihan loppuraskaudessa). Onko muilla samaa ongelmaa? olisiko jotain vinkkiä antaa, millä niiden vaalenemista voisi nopeuttaa..?

Eipä kai muuta, kuin hyviä viikonloppuja kaikille :wave: Etenkin niille, jotka ovat lähdössä viihteelle ;) Itse haaveilen lähinnä siinä mielessä vapaaillasta, että mies voi valvoa pidempään, kun ei ole töitä aamulla =)

Vilmis ja poika, melkein kuusi viikkoa :heart:
 
Moonlight : mulla on alapää tosi huonossa kunnossa :/ soitin jopa neuvolaan kun näin alapään peilillä. Sanotaan nyt ihan suoraan: "se" on täysin ummessa! Tainnu virtsarakko laskeutua emättimen suulle peitoksi :/ sillä ennen jo todettu lievää virtsislaskeumaa. Hoitaja sanoi et oota jälkitarkastukseen ja tee jumppaa pimperolle. Et saattaa olla sisällä vain turvotusta kuulemma mut pelkäämpä ettei mee ohi vaan se on se rakko. Pissaus toimii ym eikä oikeestaan mitn oireita :eek: onneks.
Katohan jos löydät jumppaohjeet googlaamalla. :wave:
 
Hannalla maanantaina 30 synttärit onnee!!! :flower: :hug: .
Vilmis kyllä se haava paranee...multakin meinas välillä loppuu usko sen kans että paraneeko haava ikinä. Mutta umpeen se haava vaan on menny, melkein 2 kuukauttahan siihen menikin, mutta kuitenkin.
Kojolle hauskaa iltaa!!
Täällä yritän esikoosta päikkäriille, kun on niin kränä tuulella, kun heräs liian varahin. Toivottavasti onnistuu....

elli ja nypperö
 
jospa minäkin kirjoittaisin kuulumisia. on jäänyt kirjoittamatta remontin ja isomman neidin takia, jassu joutu melkein viikoksi sairaalaan niin ei ole kerennyt. meidän neidistä tulee minttu-maria adele micaela loppukuusta. tyttö painaa jo reilun 5 kiloa ja pituutta on 56 senttiä ja ikää tosiaan reilu kuukausi :whistle: päivät menee lasten kanssa ja miestä ootellessa, en ole ottanut stressiä kmpän knnosta ym. nautin vaan mintusta ja jassusta =)

jokos kukaan muu miettii jo seuraavaa? meilä on jo muutama nimi vaihtoehtokin mietittynä :LOL:

yöt nukutaan hyvin, sellaiset 4-6 tuntia yössä ja päivällä nukkuu 2-3päikkärit. maitoa tulee ja kilot on kadonnu, oikeastaan ne ja ylämäärästäkin jäi laitokselle, mistä olen tyytyväinen :) jassusta mulle meinaan jäi 30 kiloa ja nyt olen samoissa mitoissa kun lukio aikoina :) :D
 
kuulumisia ei oikeastaan mitään uutta, muuta kuin että Nipa on hoksannut iltarytmit... meillä mennään jo viidettä iltaa kahdeksan maissa sänkyyn ja yleensä viimeistään ysin puol kympin aikaan on ukko umpiunessa. Sit herää n. klo 2, ja nukahtaa heti uusiks. Seuraavaks herää viiden maissa ja silloin nukahtaminen on vaikeampaa joten olen useimmiten ottanut loppuyöksi viereen.
Lisämaitoa meillä menee edelleen ja aika runsaastikin, eli joka tissin jälkeen oikeastaan, paitsi öisin. D-vitskut olen jättänyt hetkeksi pois kun masuvaivaa on ollut niin paljon. Nyt tuntuukin et on helpottanut, kun tuo iltahuutokin on vähentynyt kahdesta tunnista jo puoleen tuntiin.
lantionpohjalihaksista Olen treenannut niitä säännöllisen epäsäännöllisesti ;) Teen sellasia sarjoja, että kolmesta kymmeneen kertaa pitkiä jännityksiä, missä lasken hitaasti kymmeneen ja sitten kolme-neljä kertaa sellasia kymmenen nopean supistuksen harjoituksia. Kaveri on fysioterapeutti ja se antoi tuonsuuntaisia ohjeita. Kannattaa siis tehdä sekä pitkiä että lyhyitä jännityksiä. Niin ja niistä kuulista! Niitä kannattaa käyttää, mutta jos kehtaa mennä seksiliikkeeseen niin vinkkiä taas kaveriltani: geishakuulat ajaa aivan täysin saman asian kuin instrun kalliit kuulat. Ostin geishakuulat esikoisen synnyttyä ja ne maksoi 12?. Siinä harjoituksena voi ensin alkuun olla vaan se, että pitää niitä sisällä ja tekee normaaleja juttuja kotona, ei tietty huimia aikoja, vaan esim. pyykinpesukoneen tyhjentämisen ajan... Sit voi alkaa tehä myös sellasia harjotuksia, että varovasti vetää siitä narusta kuulia ulospäin ja yrittää lantionpohjalihaksilla vastustaa sitä liikettä. Se on myös hyvä lihasten "etsintäliike". Tässä siis jotain vinkkejä, joita itse sain esikoisen aikaan.

No joo, eipä ehdi muuta, mun täytyy ruveta laittaa kamoja, huomenna mennään Nipan kanssa mun serkun polttareihin mökille.

Mukavaa viikonloppua!

Gabria
 
eilen illalla kotiuduttiin meidän pieneltä kesäretkeltä. Keskiviikko oltiin puuhamaassa, sieltä ajettiin Helsinkiin hotelli Continentaaliin, jota voinkin lämpimästi suositella lapsiperheille, meillä oli juniori sviitti, siinä oli yhdistettynä kaksi huonetta, joten oli myös kaksi kylppäriä ja telkkariakin. hotellin yläkerroksessa oli tarjolla ilmaiseksi pientä suolasta ja makeaa, sekä limsoja ja kahveja, kaakaota, teetä, hedelmiä.
Aamulla lapsille oli lettukestit, ruokaravintolassa kun vanhemmat söivät oli lapsille oma buffee pöytä ilmaiseksi, myöskään limsat ruokien kanssa ei maksaneet. Mies kyllä nauroi, että käynköhän minä liian vähän ihmistenilmoilla kun olin niin otettu noista pienistä jutuista. Torstai päivä oltiinkin sitten linnanmäellä. Noista mun mielestä Puuhamaa oli meille ehdottamasti parempi kohde, molemmille lapsille siellä oli paljon tekemistä, linnanmäellä ei alle 100cm pääse oikein mihinkään laitteeseen, ja pojan pettymys kävi kovasti mun luonnolle.
Helmi sai reissussa kesäflunssan ja hieman on mun mielestä kärsimättömämpi, ei oikein yksin viihdy lainkaan.

Tänään mies sitten jatkoikin remontti hommia ja mie olin päivän sisällä ja siivoilin lasivitriinit ja kiillotin nahkasohvat ja järkkäilin paikkoja. Sunnuntaina meillä on pojan kolmevuotis päivät, olin niin suunnitellut, että pidettäis pihajuhlat kuten viimevuonnakin, mutta nyt sää ennusteet ovatkin luvanneet ukkosta joten se siitä. Huomenna pitäis täyskäri täyttää, voileipäkakun tilasinkin laiska kun olen.

Kateellisena luin Olavan kirjoitusta, että on lukio mitoissaan, mulla lähes kaksikymmentä kiloa tullut sitten lukion...Kymmenenkiloa kun sais pois olisin mielestäni jo hoikka, tai edes viisi, niin olis tää löysä läski tiessään...Näinkin itseni kokovartalo peilistä kylpiessäni, ja se antoi sysäyksen dietille, kuinkakohan kauan jaksan...oikeesti kun ehtis liikuntaa taas alkaa harrastaa, niin ei tarttis katsella syömisiä.

Nyt Kovaa lakia katsomaan.

Öitä. T:Minnihiiri

 
minnihiiri... sillon 8 vuotta sitten kun jätin lukion kesken odotin tuota vanhempaa jonka jälkeen tosiaan kiloja jäi sen 30 ja painoin LIIKAA. en iki päivänä ole laihduttanut, olen aina ollu tyytyväinen itteeni. jos saisin valita tai jos olisin saanu ni oliin kokenu tän raskauden samalla lailla kuin edellisen jolloin ei ollut edes pahoinvointia. täsä asuin 4kk vessassa kun oksensin, sitten alkoi olla maha sekaisin. kun nuo meni ohi olivatsalaukku niin pieni etten pystynyt syömään edes joka päivä... ei vatsaan mahtunut millään. itten tuli migreenit sun muut, stressi ja kaikki. sen takia ole nyt niin hoikka, tosin nuo ylimääräset mitä jassusta jäi on kadonnu tän 8v aikana. en tied miten :) en ole liikkunut, en ikinä o tykänny liikuunnasta. kai se sitten vaan teki kun harrasti seksiä ainakin kerran päivässä :LOL: no ei mua haittais vaikka olis sen 30 kiloo lisää nyttenki, olen pättäny aikoja sitten että olen itteeni tyytyväinen vaikka olisin missä mitoissa :) muut saa ajatella mitä tykkää, ja jos eivät tykkää ni menkööt muualle B)
 
Mulla koittaa tänään suuri päivä, lähden nimittäin ruisrockiin. :D Vähän kyllä hirvittää lähteä, kun toinen niin pieni, mutta jo raskausaikana ollaan tätä reissua suunniteltu. Mun äiti on sitä mieltä, että kyllä lasten on sinne päästävä. :LOL: Siskoni kanssa siis mennää ja tuleehan nuo ukkelimme myös mukaan. Vähän on sateinen keli ainakin näin aamusta, toivottavasti edes hiukan kirkastuu. Kasper menee siis mummille, kuin myös isosiskonsa. Elokuussa mun paras ystäväni menee naimisiin, niin olis tarkotus viettää polttareita laivareissun muodossa. Kovasti olen menossa jo vaikka vauva vasta niin pieni. Kesällä vaan tulee näitä tilaisuuksia ja kaikestahan ei voi kieltäytyä.. B)

Vauvan maitoallergiasta onko jollakin kokemusta tai tietoa? Tuo meitin Kassu kun ei korviketta kykene juomaan, vaan oksentaa oikeen urakalla joka kerta, kun vähänki korviketta yritän tissimaidon sekaan laittaa. Lähinnä iltaisin meillä tämä riittävyysongelma ilmenee, kun tankkaa yötä varten itteensä n.tunninvälein. On mulla tuolla pakkasessa lypsymaitoa, mitä annan evääksi kun lähtee hoitoon, mutta joskus sekin loppuu. Kokeilin nan1, semper ja tutteli, muttei mikään pysy sisällä kuin n. tunnin verran. Kaaressa lentää komiasti, ja haju on oikeen kamala oksennuksen haju. :x

Otin sitten kuparikierukan tossa jälkitarkastuksessa viikko sitten ja vuosin sen laittopäivän ja seuraavankin, kuin olisin synnyttänyt. Tuli ikävä niitä sairaalan vaippoja, kun noista alwayseista ja libresseistä ei ollu mihinkään. Sitte se loppu ku seinään. Mitään kipuja eikä tuntemuksia kuitenkaan ei tullut, joten en jaksanut huolestua. :) Kauhulla odotan vaan niitä menkkoja, kun kuulemma kuparikierukka voi aiheuttaa kovemmat kuukautiskivut ja runsaamman vuodon. :eek: No, saahan tuon pois sitte, jos siitä rupee olee enemmän haittaa, kuin hyötyä. :whistle:

Nyt täytyy varmaan suunnistaa suihkuun, kun kerrankin saan siellä käydä yksin..=)

Nintzu & Kasper 2kk tasan :wave:
 
Kyllä teitä on ollutkin jo kova ikävä!

Me muutettiin paikkakunnalta toiselle miehen työn perässä joten oon ollu täysin nettipimennossa. Meidän liittymä aukeaa vasta 4 viikon kuluttua ja tulin nyt pikasesti äidin koneelta ilmottamaan että hengessä ollaan mukana vaikkei teijän juttuja pääsekkään lukemaan eikä omia kuulumisia kirjottamaan. Sen verran omista kuulumisista että poika kastettiin viime viikonloppuna ja nimeksi tuli Konsta Emil. :heart:

Yritän vielä hieman lukea teijän kuulumisia kun Konsta makaa tyytyväisenä sängyllä.. :wave:
 

Moi! :wave:

Kylläpäs inhottaa kun täällä tulee vaan vettä joka päivä... :( Meillä oli tarkoitus lähteä kesämökille saareen pitämään "oikeaa" lomaa ennen ristiäisiä mutta eipä sitten päästykään.

Meidänkin poju syö kuumalla tosi paljon ja tiheään ja on sitten myös pulautellut enempi... Eikä poju vieläkään viihdy kunnolla muualla kuin sylissä... Joskus harvoin poju "leikkii" sitterissä seisovan mobiilin leluilla ja oikein väsyneenä nukkuu kyllä missä vaan kunhan vaan nukuttaa sylissä. Vaunuissa poju nukkuu kans tosi mielellään jos ne on liikkeessä... Elikkäs aika nirso poju vielä on.

Tänä aamuna jätkä selvästi jokelsi eka kerran =) kylläpä se kuulosti suloiselta. Kyl toi poju on nopesti kasvanut =) .

No mut nyt on taas mentävä!
Palaillaan!

Hepotyty ja Kasperi 1kk ja 2pv
 
Moi!

Eilen sitten pyörähti 30 v. täyteen, ja oli mainiot pirskeet. Tosin siis vaan syötiin hyvin vanhempieni ja appivanhempieni + veljeni kanssa, kun varsinaiset bileet pidetään syksymmällä miehen kanssa yhdessä. Mutta olipa ihania lahjoja! Sain ompelukoneen (olin sitä toivonut), 400 euroa sisustus/raksarahaa, nilkkakorun ja 50 euron lahjakortin Sokokselle. Tuo 400 euroa uuden talon sisustukseen oli ehkä kyllä kivoin :)

Täällä elämä jatkuu rauhallisilla uomillaan, neiti on ollut pari päivää ihan todella tyytyväinen. Ärsyttää vaan kun on niin kylmä, että koko ajan pitää pistää niin paljon päälle. Toiset valittaa helteistä, mutta meillä ei ole kovin hellelukemiin päästy (kateellinen...).

Jaahas, nyt mopin varteen, meillä on taas asuntoesittely tänään...

Commander
 
Ja heti kärkeen onnittelut Commanderille ja Hannalle pyöreistä vuosista :flower: Ja Paljon Onnea nimensä saaneille suloliineille myös! :) :heart: Meilläkin oli ristiäiset tänään, kirkossa pidettiin ja kahvitus oli kirkon alasalissa. Tyttö on nyt siis virallisesti Linnea Nuppu Helena :heart: Hyvin meni muuten, mutta tyty huusi naama punasena melkein koko toimituksen ajan, masua kivisti :( Sitten kun saatiin se mekko pois päältä niin Linnea nukkuikin makeasti pari tuntia. Tarjottavana meillä oli perus mansikkatäytekakku, lakka-juustokakku, katkarapukakku, lihapasteijoita,muutamia eri keksejä ja sit jotain mokkaruudun tyylisiä juttuja :D + kahvit, mehut, limut jne. Kaikin puolin hyvin meni koko homma, paitsi tuo tytön huuto... :/ Nyt helpotti stressi, muutama viikko sitten oli ne meijän valmistujaisjuhlat ja sinne piti leipoa ja laitella ja nyt oli noi... Sanoinkin, et seuraavat juhlat jotka järjestän on Linnean rippijuhlat :LOL:

Mutta juu, muuten on menny oikein mukavasti edelleen, välillä vähän masu itkuja, muttei edes päivittäin. Iltasin perus ei-mitään-syytä-itkua tietysti vähän on :D Yöt on menny alusta asti mukavasti, viime yönä nukkui ekaks 6h, tankkas reilusti ja nukku vielä 4h perään :) Ens keskiviikkona olis lääkäri neuvola, mitähän siellä tehdään? Ei kai vielä rokotusta tuu, eikö eka tuu 3kk iässä? Saa sit tietää miten tuo neiti on kasvanu, ainakin tuntuu että oma maito on riittänyt.

Tuo kantoliina on kyllä ollu mahtava hankinta, eilenkin käytiin kaupoilla ja torilla kävelemässä ja kattomassa noita kosken kuohuja tuolla imatrankoskella ja tyttö vaan nukkui tyytyväisenä rinnalla :heart:

Tänään tarviis ottaa kissalta tikit masusta kun se leikattiin 10pvä sitten. Reppana on ihan surkeena kun ei oo päässy pesemään itteään ja jää tosta kaulurista joka paikkaan kiinni :( Oon jo pari päivää luvannu sille että sunnuntaina otetaan "räpsä" pois päästä (ihan kun se jotain tajuais, tulee vaan itelle parempi mieli :D )

Mutta ihan kuin kuulisin tuon ihanan kutsu kiekaisun suloisen tyttäreni suusta :LOL: Gotta go :D

Bianca ja Linnea 7vko
 
Oikein paljon onnea myös multa pyöreitä täyttäneille :flower:

Viikonloppu takana ja on vähän heikkopeikko olo kun taitaa flunssaa pukata :(
Perjantaina käytiin vähän viihteellä :D Oli oikein mukavaa ja rentouttavaa olla, mutta kylläpä tuo taas vähäksi aikaa riitti. Muutenkaan en ole ollut pitkiin aikoihin mikään bilehirmu.
Tytöllä oli menny mummolassa oikein hyvin. Lypsy maitoa oli oikein kiltisti ottanu ja oli nukkunutkin ihan yhtä hyvin kuin normaalistikkin.

Tänään on ollu nenä ihan tukossa ja muutenkin jotenkin niin flunssanen olo. Just sellanen olo et oon palelluttanu itteni ja sen takia oon sit kipeenä. Toivottavasti tää olo menis nopeesti ohi. Ens viikonloppuna on kuitenkin kesän tärkeimmät kisat tulossa ja mie kun en oo vuoteen ees ajanu niin ois mukava olla oikein skarppina sit viikoloppuna.

Ens viikolla on Nooralla neuvola. Oikein mukava nähä kuin paljo on kasvettu kun yhtäkkiä vaatteet tuntuu käyvän pieneksi.

Eilen oli hauska hetki kun oltiin kylvyssä. Pidin tyttö mahalleen vedessä ja se rupes polskiin oikein kunnolla. Eka kerran kun vesi oikein kunnolla räisky niin pysähty sitä silmät suurina ihmettelemään. Sitten kokeili uudelleen ja siitä se riemu sitten löytyikin. Eka kerran oikein ääneen nauro ja kikatti. Oli oikein mukavaa :D Saas nähä muistaako ens kylpyreissulla kuinka mukavaa se viimeksi oli :)

Nyt lähen syömään vähän iltapalaa ja sit nukkumaan itekki...
Oikein mukavaa tulevaa viikkoa kaikille :wave:
Kojo ja Noora 10 vko
 

Yhteistyössä