***Toukovauvat 2007*** heinäkuu

No nyt yritän vähän pitempää tekstiä saada aikaiseksi.

Kuume laskee jopa 38 asteeseen kun otan särkylääkettä :(

Täällä tosiaan rauha palannut taloon. Ristiäisistä seuraavana päivänä alkoi se jatkuva huuto aina kun oltiin hereillä. Ja nukuttiin päivät tosi huonosti. Pari viikkoa meni niin, ja rupesin käyttämään siellä vyöhyketerapiassa, niin tuloksia alkoi heti näkyä. Vielä pari viikkoa oli ajoittaista kätinää hereillä ollessa, mutta nyt 4 kerran jälkeen rauha on palannut taloon, huh. Pojat valvoo jo aika pitkiä aikoja kerralla, 2-3 tuntia, mutta ovat hiljaa!!!Tänäänkään aatu ei ole itkenyt yhtään koko päivänä! Ja nauravat jatkuvasti, jota ne ei tehnyt 4 viikkoon. Meillä siis mahavaivat alkoi vasta 5-6 viikon iässä...
Nyt asensin pinnasänkyyn sellaiset keinuttajat, joten kun sänkyä tönäisee, niin se keinuu hiljalleen. Mahtava kapistus!

Syöttövälistä joku kyseli, meillä se edelleen 3-4 tuntia päivällä ja yöllä toisella 6 ja toisella jopa 8 tuntia!

vaippoina meillä libero tai muumi.

Kesälomasuunnitelimia ei ole paljon muuta kuin pari viikon mökkireissua. Mökillä ollaan oltu jo juhannuksen aikoihin viikko, ja oli lystiä oli.emme oikein kaipaa mitään ihmeellistä tähän elämään nyt.

kävin tuossa yhtenä päivänä työpaikalla ja juttelimme pomon kanssa, että jos palaisin töihin joululta... Mullahan äitiyslomaa olisi toukokuun alkuun asti, mutta mies jäis vanhempainvapaalle. sit ens kesänä saisin pitää tämän ja ens kesän lomat yht 9 viikkoa. Voipi olla, että työelämä kutsuu tätä mamia siis jo sitten. MEidän perheelle se järjestely olisi hyvä, kun mies tekee vuorotyötä ja vielä opiskelee ja itselläni normaali työaika, joten sitten ois kaikki illat ja viikonloput koko perheellä vapaana kun miehen ei tarvis hyppiä vuorosta toiseen töissä.

Miten te saatte ne vauvat rauhottumaan mahallaan nukkumaan??? Meillä pojat hermostuu heti, kun ne laittaa masulleen ja ei taatusti niin nukahda.

Katalla kuulostaa kyllä liian hyvälle tuo yöunien laita. Siis hoitaako miehesi joka yö vauvan??? Miten voit olla imettämättä niin kauan?

Itselläni maitoa tulee edelleen ihan älyttömästi. En voisi kuvitellakkaan olemaan imetämättä kovin kauaa. Tasan ei käy tämä tarjonnan ja kysynnän laki, kun joillakin maitoa ei riitä edes yhdelle vauvalle, ja minulla sitä tulee enemmän kuin kaksi vauvaa jaksaa syödä. Laskeskelin tuossa yhtenä päivänä, että pojat juo ainakin 2.5l päivässä maitoa mun tisseistä.

Mistä olette löytäneet hyviä liivejä, varsinkin joilla on jumbotissit? Itselläni ongelma,kun kaupoissa ei myydä juurikaan isoja liivejä. VArsinkaan, että olisi vara valita mitkä haluaa. On otettava ne mistä kokoja on. tarjolla on vain a b ja c kuppeja, ja joku voi tarvita f kupit tai isommat. senkin takia mulla pakkaantuu maitoa rintoihin kun liivit kiristää.

Mitähän mun piti vielä kommentoida... Ei muista...
Eiköhän tässä ollut vähäksi aikaa, jospa joutaisin taas kirjoittelemaan ahkerammin kun nuo vauvat ovat taas tyytyväisiä. Olen kyllä lukenut kuulumisianne ahkerasti, mutta tuntuu, että ei ole ollut aikaa kirjoittaa.

Ette usko, kuin tyytyväinen ja helpottunut olen, kun mahavaivat on historiaa!!!

Voimia kaikille joilla itkuisia vauvoja tai muuta vaivaa ja huolta!

Tirlittan ja pojat 2.5 kk

Nyt kirjoitan tosi lyhyen, kun muuten aina katoilee...

Neeastiina kiitos kun kirjoitit mitä teillä sattui, että tosiaan muistaa, että se aika on jo käsillä, että vauva voi heivata itsensä yllättäen alas. Ihana, ettei hänelle sattunut mitään (harvoinhan sitä sattuu, mutta kyllä siinä meinaa sydän särkyä...). Täytyy ryhtyä varomaan ihan tosissaan.

Vellejä jotkut harkitsivat (Bruschetta ja Hanna), meillä on nyt parina pivänä popsittu maissivelliä. Muuten herra vikisee vähän väliä nälkäänsä. Meillä on niin iso vauva (syntyi 4.5-kiloisena), että otan sen huomioon tässä lisäruuan antamisessa. Varmaan tarvitsee sitä nopeammin kuin pienempi vauva.

Meillä syöttöväli on päivisin pari-kolme tuntia ja öisin menee 5 tuntia parhaimmillaan (se yksi pidempi väli). Eli usein syö, mutta mikäpäs siinä.

Masullaan tykkää nukkua öisin ainakin meidän vaava. Muuten kiertää masussa eikä tule nukkumisista mitään. Päivisin en ole nukuttanut masullaan, kun nukkuu muutenkin.

Mä aloitin jälkitarkastuksen tuloksena fysioterapian lantiopohjalihasten vahvistamiseksi. Tarkastuksessa todettiin virtsarakon laskeuma ja haluaisin myös sen pidätyskyvyn ihan entiselleen, jotta juokseminen, jumpat sun muut olisivat taas hauskoja. Olenhan mä liikkunut toki vaivasta huolimatta, mutta aina sitä joutuu kauheasti miettimään ja jännäämään. Jollei 3-4 kk jumppa fysioterapian avustuksella tehoa, pääsen leikkaukseen. Kävin jo kunnallisessa fysioterapiassa saamassa ohjeita ja nyt menen vielä yksityiselle, jossa on ne biopalautelaitteet (mittauslaitteet).

Vaniljatäti, laimennatko sitä velliä maitoon vai annatko sellaisenaan? Ku mie mietin, että oiskohan se järkevämpää laittaa sitä maissivelliä ensin vaikka 20ml Nannin sekaan ja sitte isontaa pikkuhiljaa määrää, ettei ois masulle niin kova muutos... :whistle: Tuntuu ihan hassulta, että tämmösiä miettii vaikka on aikasempiaki lapsia, muttaku siitä on jo niin kauan ku ne oli vauvoja ja sitte minun muisti ei ole parhaimipia.. ;)

Tirlittan, meillä ei nukuta ku yhet pitkät päikkärit ja neki jo aamupäivästä... :/ Sitte vaan torkutaan 10-30 minsan syliunia.. Toivottavasti tämä asia muuttuis ku ikää tulee enemmän..

Miten muuten joko teän vauvoilla tulee kyyneleet silmistä ku itkee? Meillä on tullu jo kohta kahen viikon ajan... muistaakseni tytöiltä kesti paljon kauemmin.. huusivat ja itkivät vaan, mutta kyyneleitä ei näkyny.

Hanna ja Paavo kohta 6vkoa :heart:

Kyllä meän tytöltä on kyyneleet tullu jo pitkään. Aika aikasin alko tulemaan. Tai yhen kyyneleen saa kumpaanki silmään ko huutaa. :)

Noista päiväunista en kyllä osaa sanoa, että oisivat säännölliset. Tänään nukkunu 16-17 ja 19-19.45. Aamulla herättiin kasilta ja siinä valvottiin ja syötiin ja jossain välissä nukahettiin ja neito heräsi 12.30.

Kieltämättä on se hassua, miten tuota maitoa ei riitä. Meillä menny siihen, että korviketta saa päiväll ja illalla ennen nukkumaanmenoa ja yön sitte rinnalla ko ei niin paljoa tarvi maitoa. Aamulla kans rinnalla kun saa rauhassa maata ja tempoa rintaa ko äiti kattoo telkkaria. :LOL:

Isoista liiveistä.. Ei kai niitä löydy ko erikoisliikkeistä. Tosin ite löysin netistä kohtuuhintaiset imetysliivit (kokoa 85J), mutta ympärys oli hieman liian iso. Ei vaan ollu kokoa pienempää.

Ylihuomenna jälkitarkastus ja lauantaina ristiäiset. On kyllä sieviä nimiä teillä.

Kitinä alkoi. Häätyy lähteä seurustelemaan tyttösen kanssa.

Hemppu ja neito 7vk 5pv

Hanna; pikkuisen olen laimentanut vellejä, mutta varmaan kaikista paras tapa olisi tuo, että laittaa vähän ensin velliä ja enempi maitoa. Velli kyllä maistuu meitin pojulle, mutta en kovin paljon ensialkuun anna. Vieläkös teillä kakkuja riittää?

Meillä aloitettiin myös vellit viime torstaina ja hyvin on pojulle maistunut. :)
Eikä niistä ole tullut kummemmin mitään masu vaivoja.
Aloitimme maissivellillä ja nyt olemme antaneet riisi-kauravelliä.
Olen aluksi laittanut enintään 20ml velliä maidon sekaan ja maitoa on ollut semmoinen 80-100ml.
Nyt annan velliä jo hieman enemmän.
Meillä poju herää yöllä 3tunnin välein syömään ja välillä menee 5tuntiakin. =)

Mutta nyt poju taas kutsuu joten jää hieman lyhyeksi tämä.

Bruschetta ja pojat.

Moips.
Tänne ei kuulu mitään kummempaa. Yöllä on edelleen valvoskeltu, välillä masun takia, mutta muutenkin menee melkein yhteen ennen kuin pojalla alkaa silmät lupsamaan.. Mitenköhän saisi vähän tuota poitsun sisäistä kelloa siirrettyä aikaisemmaksi..?
GABRIA: Kahvia juon vain kupin aamulla, joten en usko sen vaikuttavan pojan mahaan. Ja muutenkin olen yrittänyt karsia ruokavaliosta kaikki mahdollisesti ongelmia aiheuttavat ruuat.. Mutta tuntuu, että näissä mahaongelmissa on niin monta vaikuttavaa tekijää, että mitään yhtä isoa syytä ei taida ainakaan meillä löytyä.
Ostin nyt niitä Lidlin vaippoja, ihan hyviltä vaikuttavat (yökäytössä en ole vielä testannut..). Tosin ovat aika isokokoisia, vaikka pitäisi olla ihan sama koko kuin Liberossa. Mutta onhan se aika säästö, jos noilla pärjätään.
Meillä poika syö USEIN. Yleensä 1-3 tunnin välein päivällä, 4-6 tunnin välein yöllä. Illat poika sitten asuukin tissillä.. Nyt kuumalla ilmalla ei päivälläkään ole välttämättä edes tunnin väliä, kun nälkä/ jano iskee uudestaan. Oletteko muuten antaneet vettä vauvoille? Mulle neuvolantäti suositteli, että pikku hiljaa voisi alkaa tarjoamaan, keitettynä tietysti.
Onnittelut uusille nimen saaneille :flower: Meillä juhlitaan vasta elokuussa, tänään vihdoin kirjoitin nimet paperiin.. Nyt se on sitten lyöty lukkoon, hui :) Vähän meni jahkailuksi, kun on niin iso asia kyseessä, mutta saatiinpas päätettyä. Onko muuten kellään ideoita kummilahjoiksi? Olisi kiva muistaa tulevia kummeja jollain pienellä yllätyksellä, kun ovat niin suurena apuna nimiäistenkin järjestelyssä.
Mitäs vielä..? Niin TIRLITTAN kyseli rintsikoista.. Itse olen tilannut kahdet Carriwellin drop cup liivit, ovat ihan ok. Mulla koko on siis E/F tällä hetkellä ja nuo ovat siitä hyvät, etteivät ainakaan purista (tosin eivät ihan älyttömästi tuekaan..).
Tänään oli sitten jälkitarkastus.. Muuten kaikki oli kunnossa, mutta haavatulehduksen takia jatkan vielä antibiootteja. :( Lääkäri oli vähän epämääräinen, kun kysyin kuntoilun (lähinnä nyt vatsalihasten) aloittamisesta. Jankkasi vain lantionpohjalihastreenistä, vaikka se nyt on sanomattakin selvää. Milloin olette muut aloittaneet vatsalihasharjoitukset?
TIRLITTANille paranemisia ja muillekin jaksuja arjen pyörittämiseen :hug:

Vilmis ja poika

oih, tänään ei ehtinyt tulla ilta kiukkua kun pikku ukko nukahti varmaan just oikeeseen aikaan. Ensin kyllä syliin ja siinä se sitten takkuaakin aina kun sen siirtää sänkyyn siitä kun joka kerta herää.
Onko teidän vauvat niin herkkiä, että jos makaatte vieressä ja saatte vauvan nukkuun siihen, niin kun nousette siitä niin herää heti kitiseen? meillä On! siis vaikka kuinka olis mölyä, tv ja muuta päällä niin aina se aistii että menen siitä, vaikka kuinka hiljaa ja varovasti vaiheittain yritän siirtyä. Noh, äitiinsä tullut..herää joka pieneenkin rapsahdukseen..

Neeastiina, oli teille kyllä käynyt tosi ikävästi, tuo olisi niin hyvin voinut käydä mullekkin kun niin useesti kans tuen tyynyillä ja joskus varmaan liiankin laidalle kun olen ajatellut ettei se vielä siitä pääse.. mutta nyt kyllä kans alan katsoon tarkasti. Olisin varmaan säikähtänyt yhtä paljon ku sinä! mutta onneksi kaikki meni hyvin kuiten.

Hanna kyseli että tuleeko kyyneliä ku vauva itkee?

Ei meidän vauva vaan itke koskaan :LOL: ... ei vaan meilläkin tänään kun itki hieman pitemmästi kun raukka oli kaikkien sadesuojien alla vaunuissa ja en heti saanut riisuttua kaikkia ja raahattua märkää koiraa sisään ym. niin kyllä mun mielestä oli hieman kosteat silmät.. mutta ei kunnolla vielä. Niin ja tuosta vellistä mullaki pitää kysellä.. kun onko tuo maissivelli nyt sitten ihan joku jauhe juttu vai miten? ja kait ihan kaupasta saatava? Meillä pikku ukko painaa nyt 5,5 kg ja vielä on mennyt tissillä ja joskus illalla vähän Nannin avulla kun olen huonosti juonu ja maito ei varmaan ole riittänyt kun huuto jatkuu.. mutta mun mielestä ehkä tuo Nan aiheuttaa puklaamista ja masuvaivoja..kun päiviä menee etten sitä anna ja heti loppuu puklaamiset. Eli voin kans jossain vaiheessa pikku hiljaa siirtyä velliin.. en ehkä ihan just vielä, mutta jos näyttää siltä ettei nälkä lähde. ja se on kait ihan pullosta annettavaa velliä? no se siitä..

Tiitteräinen, mä haluisin kopsata tuon sun ristiäiskakun meille kans, niin kysysinki että ihan kermaako laitoit tuon päällisosan? vai mitä? siellä lukee joku sokeri creme vai mikä.. mutta onko sulla jotain vinkkejä siihen kakkuun?

oih, nyt se heräs.. joten on mentävä ettei ehdi kunnolla hereille ku olis jo yöunilla..
yöt

Alkuperäinen kirjoittaja Commander:
No hei taas pitkästä aikaa!

Kerkesin lukemaan melkein kaikkien jutut tästä heinäkuun ketjusta, olipa ihanaa kuulla teistä kaikista. Yritän nyt saada aikaa jostain (vaikka näin öisin) ja käydä useammin. Ihanhan sitä oli jo teitä ikävä! Ja Pepille suuri kiitos uudesta listasta!

Syöntiväleistä: Välit vaihtelee vielä ihan hirveästi, on tiheämmän imun päiviä ja harvemmin syömistä välillä. Mutta keskimäärin vähintään 3 tunnin välein syö, yleensä useammin. Öisin Viivi syö periaatteeessa kerran (minun yö), mutta jos Viivin unia katsotaan niin kaksi kertaa. Minä nousen esikoisen kanssa yleensä pari tunti ennen Viiviä joten tavallaan mulle ei tule kuin yksi syöttö.

Vaipoista on ollut paljon puhetta. Meillä käytössä Pampersin Active Fitit ja toistaiseksi ongelmana vaippaihottuma. Esikoiselle ei käyneet Liberot, mutta seuraavasta paketista koitan Viiville nyt niitä, jospa se helpottaisi. Sinkkiä olen käyttänyt ja yrittänyt ilmakylvytellä, mutta sitkeässä istuu tuo ihottuma. Ei se onneksi tunnu Viiviä vaivaavan. Falskausongelmia ei ole juurikaan ollut, pari kertaa on kyljestä tullut. Kun käytettiin lomareissulla huonon tarjonnan vuoksi Pampersin Baby Drytä niin kaikki tuli yli selästä ja kyljistä, oli kertakaikkisen katastrofaalisia vaippoja. Tein valituksenkin ja odottelen parhaillaan vastausta.

Kitinöistä: meillä on kyllä niin tyytyväinen neiti, että saa kiitellä onneaan. Selittämättömät kitinät loppuu yleensä seurusteluun, eli haluaa vain jonkun juttelemaan kanssaan. Kirjojen ja lelujen katselu auttaa myös :) Eli helpolla päästään toistaiseksi.

Taidoista: Viivi on pari kertaa kierähtänyt mahalta selälleen, mutta en tiedä onko vahinko vai osaako oikeasti. Ja selältä kääntyy kyllä kyljelleen ja hirveästi puskee siitäkin eteenpäin, mutta ei vielä pääse. Nyrkin suuhun laittaminen onkin toistaiseksi se suurin "taito" ja hupi :)

Mistähän muusta oli puhetta...En muista, palailen toivottavasti taas pian, jospa sitä sitten muistuisi muutakin mieleen!

Commander ja Viiivi (voi muuten muuttaa Viiviksi listaan)

Heippa taas täältäkin!

Viikonloppu meni mökkeillessä taas ja nyt on esikoinen kaverillaan yökylässä ja Peetu tuhisee tyytyväisenä sängyssään.

Meillä menee edelleen hyvin, kiltti ja tyytyväinen poika. Viihtyy jo pidempiäkin aikoja lattialla peiton päällä mobilea katsellen. Hymyilee kovasti ja juttelee ja ihan kuin melkein jo ääneen nauraisi välillä tai silleen ihanasti hörisee :heart:

Moonlight siitä kakusta. En jaksanut alkaa tehdä mitään cremejuttuja vaan laitoin vaan ne muffinssit sinne ja kermalla päällystin ne. Hyvin onnistui niinkin. Ja ne muffinsin laitto-ohjeethan oli siellä ihan selkeät. Ne oli tosi helppo tehdä ne tossut.

Tuosta vellistä. Meille tulee torstaina neuvolantäti käymään punnitsemassa ja katsomassa vauvaa. Aion kyllä minäkin kysyä voisko jo velliä vähän antaa kun tuokin aika kova juomaan maitoa ja kasvaa niin hurjaa vauhtia. Ja tissimaito kun riittää vain alkuunsa. Tissin päälle vetää pullosta sen 120 milliä päälle. Velli varmaan olis ihan poikaa :)

Ihana kuva oli Neeastiinalla profiilissa. Onneksi pienelle ei käynyt kuinkaan. Ja mukava oli kuulla Commanderista, Parasta aikaa ja Tirlittanista. Kun Tirlittan kerrot juttuja pojista mulle tulee niin elävästi mieleen kun sisko sai kaksoset ja häntä olin paljon auttamassa hoidossa. Oli se ihanaa aikaa. :)

Vaipoista vielä, mehän kestoillaan, mutta kyläillessä ja reissussa käytän kertiksiä ja pampers meillä valskasi aina mutta kun ostin liberoa niin säilytään reissussakin vaatteet kuivana eikä joka vaipan jälkeen mene body vaihtoon.

Mutta enpäs jaarittele enempää, jututan siskoa hetken mesessä ja sit unille. Jos huomenna sais siivottua vaikka vaatehuoneen ennen kuin neiti kotiutuu.

Unia!

Tiitteräinen ja Peetu 6vko ja risat

Heippa taasen

eilenkin kävin täällä kääntymässä, mutta en ehtinyt kirjoittelemaan...
Oltiin koko eilinen päivä mökillä (sinne ajaa n. 40min) ja oli aivan ihanaa!!!
Nipa tietty kieltäytyi tissistä, se oli "arvattavissa", kun on vieras paikka, ja unohdin pumpun kotiin. No, meni ihan hyvin kuitenkin, hän sai Nannia ja mä tuskailin vaan yhdessä välissä maidon "paljoutta". Onneks Nipa sitten suostui imemään ennen kotiinlähöä niin äidin rinnat saatiin tyhjiksi. Mulla ei tuota maitoa ihan hirveesti ole tullut, nyt oltiin kuutisen tuntia mökillä ja siinä viiden tunnin jälkeen alkoi kuitenkin tuntumaan siltä että ois kiva jos poika vähän imisi... mutta ei todellakaan sellaista pakottavaa tarvetta ollut.

velleistä on ollut juttua. Mä en ole vielä antanut velliä. Esikoisella alotettiin 3,5kk iässä. Nyt tuntuu että pärjätään vielä tissillä+nannilla, vaikka sitä nannia meneekin n.100ml aina tissin jälkeen. Öisin annan vain tissiä kaks syöttöä. Hassua, miten silloin tyytyy pelkkään tissiin... on ehkä itsekin niin väsynyt, että haluaa vaan pian nukkumaan...

vaipoista meillä on käytössä liberot, niistä se isompi koko (5-8kg?). Ne on nyt toimineet hyvin, pienemmät vähän valskas kyljistä. Pampersiakin koitettiin, mutta ne todellakin valskas ja paljon!

mut nyt laittaa esikolle lastenohjelmia, se heräs...

Gabria

vilmis, meillä oli tytön kans silloin iso ongelma tuo rytmin sekaisin olo. Pahimpana yönä alkoi nukkua vasta aamulla ja nukkuikin sitten koko päivän... monta viikkoa kun valvoit yöt (torkkua pysty) ja päivätkin niin alkoi pikku hiljaa ottaa ohimoon. Sitten yritin pikkusen valvottaa päivällä ja illalla lähdimme autoajelulle johon tyttö nukahti ja alkoi sillain yöunille turvakaukalossa. Näin tehtiin ehkä viikko, niin rytmi oli kääntynyt normaaliksi. tyttö nukkuin kaukalossa eka syöntiin asti.

Hemppu, järkky, miten voit olla noiden J tissien kans??? Itse olen ihan tuskainen näiden g kuppien kans. Tuntuu, että esim juoksemaan ei pysty, kun käy niin kipiää näiden hölskyminen. Rullaluistelua olen harrastanut nyt. Ja joku vielä haaveilee suurista rinnoista :kieh: :kieh:

Tällaista tällä erää, talossa 26.8 astetta lämmintä, joten hiki valuu. Millähän tätä viilentäis?

Tirlittan, edelleen 38 astetta kuumetta, mitettii et miten nopeasti antibiootin pitäis alkaa vaikuttaan.

Hei vaan! Aika on vilissyt mahotonta vauhtia ja koneelle en ole sitten ehtinyt moneen viikkoon ;) Poitsu kasvaa mahotonta vauhtia 300-400g/ vko. Yöt ovat levottomia, asuisi mieluiten tissillä. Päivällä syö 1-3 tunnin välein ja yöllä nukkuu putkeen maksimissaan kolme tuntia ja syö n. 4krt/yö. Väsymys alkaa kieltämättä vaivaamaan, kun esikoinen 2.5v. herää mielellään juuri silloi kuin minä ja poitsu vihdoinkin nukutaan sikeästi :whistle: No....aika aikaansa kutakin. Ei kuiteskaan pitäs nälkäänsä heräillä kun painoa tulee noin hyvin....7 vkoa vanha on poika nyt ja tänään tulen lasten kanssa Suomeen kesälomalle...jippiii! Mukavaa kesän jatkoa....voi olla ,että menee pitkään taas ennen kuin pääsen sivuille pyörähtämään :wave:

Moonlight meillä vaava on kanssa herkkä heräilemään jos nousee vierestä. Meidän sänkykin vielä natisee niin kovin kun nousee. Tosin tämä vauva ei ole ihan yhtä herkkä heräämään kuin esikoinen, joka todellakin vaani koko ajan ja halusi pitää kädestä kiinni. Rasmus jopa saattaa yöllä nukkua paremmin, kun menen vähän kauemmas (hän siis nukkuu öisin vieressä syöttöjen jälkeen eli n. klo 4 alkaen).

Tisseistä; oonkohan ainoa, jolla tisut on imetysaikanakin B-kuppia..? Kertoo ehkä meitsin maidontuotannosta jotain! No ei vaan, on tosi lohduttavaa kuulla, että moni muukin antaa 100-120 ml NANnia imetyksen päälle. Luultavasti minultakin sittenkin jotain tulee, vaikka olen aina ajatellut, ettei multa tule maitoa.

Rasmus on tänäänkin vielä ihan finaalissa kun oli eilen rankka päivä, kun oltiin rannalla niin kauan ja päälle vielä käytiin syömässä. On hyvä pitää vähän lepopäivää retkipäivien jälkeen.

Vaniljatäti et ole ainoa, mulla siinä B:n ja C:n rajamailla ja meilläkin menee se 120 milliä NANnia vielä rintaruokinnan päälle. Kasvaa ainakin hyvin.

Hirveä helle ja uskokaa tai älkää mä hullu leivon pullaa :whistle: Kun sain vaatehuoneenkin siivottua ja kateltua sieltä kirppis kamat pois. Esikoinen kotiutui just, jos paistais pullat ja lähtis ulos riipputuoliin lekotteleen kun Peetukin nukahti. Raukkoja nuo pienet kun näin kuuma, olen pitänyt sisällä ihan pelkällä vaipalla vaan ja siltikin hikoilee.

Tulispa jo talvi ;) :whistle:

Tiitteräinen ja Peetu kohta 7 vkoa

Mulla on mieli ihan maassa kun menetin hermot isomman kanssa tänään ja meni omasta mielestäni rangaistus vähän turhan rankaksi 2-vuotiaalle. Käykäähän muut useamman äidit kommentoimassa mun viestiä äidin syyllisyydestä tuolla taapero-osiossa, ei viitsi sitä tässä ruveta vatvomaaan...Mutta vertaistukea asiassa kaipaisin kovasti, mulla on tosi paha mieli asiasta.

Tuosta tissien koosta: sen ei pitäisi vaikuttaa maidon tuotantoon, pienirintaisellakin voi kuulemma olla paljon maitoa. Toki järki jotenkin sanoo, että isompiin mahtuu enemmän maitorauhasia, mutta näin ne asiantuntijat väittää. Mulla e-kuppi ja maitoa riittäisi useammallakin lapselle. Nuo J-tissit kuulostaa kyllä hirveän suurilta, on sulla Hemppu varmaan niskat ja hartiat jumissa! Kauhistus!

Tiitteräinen: meilläkin Viivi naureskelee "ääneen", ymmärrän täysin mitä tuolla hörinällä tarkoitat. Se kuulostaa niiiiin ihanalta. Muutenkin Viivi ääntelee jo tosi paljon, "guu" ja "äyh" on jo vakkarisanoja. Ja kiljahtaa ihastuneena jos osuu sitterin lelukaaren leluihin. Viime aikoina tyttö on ruvennut myös näpeltämään kankaita, esim. mun paitaa tai omaa riepuaan. Hirmu tarkkaan ojentaa kättään ja alkaa jännästi näpeltää kun onnistuu. Näinköhän siitä tulee ompelija tai vaatesuunnittelija :LOL:

Raskauskiloista oli aiemmin puhetta ja siitä piti jo viimeksi kommentoida. Mulla kävi paino jo lähtöpainossa, mutta taas tuntuu käyvän sama kuin esikoisella; syön imetysaikana kuin hevonen ja silti on koko ajan nälkä. Painoa tuli 8 kk:n imetyksen aikana 10 kiloa. Nyt on paino taas nousussa, mutta en vaan saa tätä syömistä kuriin. Pyysin neuvolassa jo asiaan apua, mutta joku kesätätihän siellä oli ja lähes naureskellen kehotti vaan syömään enemmän hedelmiä. Hemmetti, syön vissiin 5-6 omenaa ja pari banskua päivässä vaan välipaloina ja silti on ihan tajuton nälkä. Äsken söin 2 banskua ja 2 kupillista risottoa ja vielä leivän eikä nälkä lähtenyt vieläkään. Ja syön tosi tasaisesti läpi päivän, aina kun poikakin syö + lisävälipaloja välissä. Onko kellään muulla vastaavaa ongelmaa?

Mutta nyt taidan suunnata nukkumaan, kun molemmat lapsukaiset ovat vihdoin unessa. Meilläkin Viivillä on myöhäinen rytmi, joten aina se tähän yhden tienoille hujahtaa, ennen kuin pääsen itse sänkyyn. Onneksi poika nukkuu aamulla n. yhdeksään tällä hetkellä, saan kuitenkin ihan hyvän määrän unta.

Jaksamista kaikille väsyneille!

Terve!!!!

Poika koko ajan kiermurtaa sylissä joten pika kuulumiset. Neuvola oli eilen. Mitat 55.3cm ja paino 4630g eli hyvin on ukko kasvanut! vähän on ollut meillä levotonta kun iso siskojen leikkien äänet on niin kovia ettei oikein ukko malta nukkua... Sit väsyneenä kiukutellaan... No täytyy vaan pistää tytöt (tai poika) ulos että kaikki saa tehdä omia hommia rauhassa!

Meidän jätkä kans herää tosi helposti jos sen vierestä yrittää lähteä pois... Siksipä usein nukutankin tyynyn päällä sylissä; siitä on sit helppo siirtää vaikka sitteriin kun asento ja alustan lämpötila ei muutu...

Mut nyt kahvi (ja kiermurteleva poika) kutsuu..

Hepotyty ja Kasperi 1kk tasan

p.s profiilissa uusi kuva. Jätkä 4vko!

Heippa!

Täällä myös b-kuppi ilmoittautuu ;) Nyt tosin kuppi on c imetyksen aikana, mutta rupsahtaa sitten taas pikku b:hen imetyksen loppuessa :LOL: Ja maitoa tulee ihan mukavasti, joten poju kasvaa reilun kilon kuukausivauhdilla pelkällä tissimaidolla =) Joo, olishan ne isommat rinnat kivemmat normaalioloissa, mutta ei kuitenkaan käy kateeksi teidän g ja f:t :/

Kertokaa, millä ihmeellä saan ton karstan pois pojan päästä ja otsasta :eek: Olen jo pari kertaa laittanut öljyä päähän, kylvyssä huuhdellut pois ja harjannut hiukset. Seuraavana päivänä on ihan ok, mut sitten taas on yhtä pahan näköinen kuin ennen. Neuvolan täti sanoi, ett jos on makea ruokavalio (täh, mulla vai? Nimim.herkkupeppa :p ), niin se hilse tulee helpommin. Pitäiskö siis luopua makeista herkuista, ainoista iloista? :'(

Commander, tuli mieleen, että toi sun ruokapuoli kuulosti aika hiilihydraattipitoiselta. Auttaisikohan, jos lisäisit enemmän protskuja aterioihin ? Ne kuitenkin pitävät nälkää paremmin loitolla.

Lähdempä tästä taas tissittämään pojua. Niin, ei meilläkään ole päivällä mitään selkeää rytmiä. Ainoa rytmi on se, että yöllä syödään kerran, nyt klo 4-6.30 välillä ja sitten nukutaan vielä muutama tunti (ja syötön yhteydessä valvotaan jokunen hetki ennen kuin uni tulee).

Sammakko + Miska n.2kk1vk :heart:

Ai niin, röyhtäisystä piti vielä kommentoida. Meillä auttaa monesti se, jos poju ei meinaa millään röyhtäistä, että laskee sen ihan hetkeksi selälleen ja nostaa sitten uudestaan pystyyn ja taputtelee selkään =)

Kuuma kuuma |O ...ehkä tuo vauva silti nyt nukahti meidän sänkyyn.
isompiki on päikkäreillä...kohta tulee pappi käymään,iiks...mua jo nii jännittää tulevat ristiäiset! :D

päiväunia meillä nukutaan aika epäsäännöllisesti. ei oikein selviä rytmejä ole...nukkuu vähän miten millonki,jos ylipäätäsä nukkuu :/ nytkin alkoi haukotella niin lykkäsin tuttia suuhun...se on hyvä apu nukahtamiseen...illallaki monesti sillä sitte rauhottuu uneen. autos,vaunuis jne. kyllä kans sit nukahtelee,mut on myös hereillä...et en tiedä,nukkuu aika vähän musta päivisin. välillä nukkuu YHDET pitkät 3-4tuntia tos 12-15 välillä alkaa nukkua.
Meillä näyttää olevan ollu jo kauan tällänen rytmi et aamulla ja illalla ollaan paljon hereillä =) mut pääasia on et yöt tuntuu meillä olevan kyllä nukkumista varten :D ihana juttu!!

kyyneliä tulee meidän vauvalla...tullut jo jonku aikaa. ei kauheesti itek,mut sillon jos oikein kova parku tulee niin on silmät märät ja tippoja valuu :'(

tästä kuumuudesta tulikin mieleen et mitä te pidätte vauvoilla päällä? pelkkä vaippa? mä oon nyt pitäny pelkkää vaippaa kun hikoilee ihan niinkin.ai tiitteräinen sanoki pitävänsä kans pelkkää vaippaa.

nojoo vaavi heräs....ei nukkunu kauan....kiireellä mentävä ettei herätä esikoista :wave:

Heipä hei kaikille! Neuvola terveisiä paino: 5.750g ja pituus 58,7cm, pipo 40.5cm. Ja kaikki muutenkin kunnossa. Meilläkin mies keskustelee jo paljon.
ihana kuunnella. :heart: Ei meinaa oikein ajatus toimia tässä helteellä....mutta ei saisi valittaa. No onneksi pian pääsee uimaan, kun mumma tulee töistä. Oltiin eileen koko perhe uimassa ja me vanhemmatkin saatiin heitettyä talviturkit pois. Nukkuma rytmiä ei oikein vielä muuten ole, mutta illalla mennään nukkumaan 21-22 välillä ja herätään 6 tunnin päästä syömään ja sitten n. 3 tunnin päästä syödään taas. Aamulla ollaan hereillä jonkun aikaa ja sitten maistuu taas unet. Syömäväli on joku n. 3 tuntia ja omalla maidolla mennään, kun riittää. Ja pakko riittää, kun pikku mies on tehnyt tuttipullo lakon. Ei muuten haittaa, mutta olis kari tapion konsertti 22. päivä ilmajoella ja liput sinne, no jos ei silloinkaan vielä syö tuttipulloa niin "pakko" ottaa mukaan. Mielellään tuo pikkumiehen kans lähtee joka paikkaan , kun on ruat itellä mukana ja perus tyytyväinen lapsi, kun unta ja ruokaa saa vaan tarpeeksi.
mahallaan nukkumisesta meillä ei voi laittaa nypperöä mahalleen nukkumaan jos on hereillä "suuttuu" heti. Pitää olla aivan nukahtamis pistees tai sitten laitan jo nukkuvan pikku miehen mahalleen, niin ei hermostu.
Miehelläkin vissiin alkaa jo ens viikolla kesäloma, piti alkaa vasta 2 viikon päästä, mutta töissä niin hiljaista. Yrittää kuulemma lingata viikolla lomanalkua. Toivottavasti onnistuu..vaikka onneksi näin päin ettei lomaa peruta kokonaan. Meillekäkin nypperö jo kääntyy selältä kyljelleen ja yrittää vielä mahalleenkin, mutta käsi on tiellä. Yllätyin kyllä, kun näin aikaasin rupeaa kääntyyn...ei äitin puolesta vielä tarvitsisi kääntyillä. Mutta kaikille hyviä kesäpäiviä yritetään nauttia tästä lämmöstä, kun sitä vielä on. ;)

Elli Ja Nypperö 2kk

Pikaseen tulin kuulumiset lukemaan.

Sammakko minä sain sen karstan ainakin pojan otsasta pois niin, että laitoin vanulappuun vauvaöljyä ja sillä pyyhin. EIhän se ihan eka pyyhkäisyllä lähtenyt pois mutta lähti kuitenkin.

Esikoinen kuuntelee satuja ja peetu nukkuu.

Neuvolantäti ei tullutkaan tänään kun oli nuhassa. Siirtyi ensi maanantaille.
Poju silloin jo yli 7vkoa ja piti olla kuuden viikon neuvola kun edellinen on ollut silloin kun oli 2 vkoa.

Oishan tuo kiva tietää kuin hirveesti tuo on kasvanu.

Mut nyt touhuileen jotain, leipoa en tänään aio. :ashamed:

Tiitteräinen ja lapsukaiset

Yhteistyössä