***Toukovauvat 2007*** heinäkuu

Meillä on pojulla ollut masu ihan kuralla, nyt eilisestä lähtien.
Se oli aikaisemminkin kuralla, mutta meni ohitse.
Nyt ihmettelen mistä pojun masu on mennyt kuralle.
Vauva syö nannia hyvällä ruoka halulla, yleiskunto on hyvä ja nukkuu hyvin.
Onneksi tänään on neuvola, niin pitää sieltä kysyä tuosta.

B
 
Moikka,täällä ollaan vauvan kanssa kaksin kotona ja onpa outoo ja hiljaista!!!
3 on mummolassa ja 2 toisella mammalla. Ovat yötä pois ihan!!
kaksossista tyttö on jo ollut pari yötä mummolla.

Tosin nyt mulla ei apukäsiä,sillä muksut on auttaneet kovasti paljon mutta toisaalta ei hommiakaan niin paljoa.
Maisa täyttää su 2 vuotta joten siivousta pitäis tehä.

Miska on edelleen hiljanen ja iisi vauva,sionä toivossa elän että masuvaivat ois jo alkaneet jos olisivat,eikös ne yleensä 2 viikon paikkeilla ala...??

Minnihiirikö oli hormonikierukan laitattanut,saako imettäessä siis sen?Mulla käsitys ettei vois laittaa,mutta jos voi niin se ehottomasti mulle.

Bruschetta ootko antanut Rela dropseja?Auttaiskos ne...TOivottavasti ei pidempään jatku tuollanen löysävatsaisuus.
Meillä masu toimii kerran päivässä,mutta se kait ihan ok rintaruokituille.Tuolla 2 vuotiaalla oli joskus viikon taukojakin.Siinä oli äitee ihmeissään!!

Meillä isukki on kolmatta viikkoa hoitanut Miskaa yöt.On ollut ihan huippua kyllä.Oon kyllä nukkunut ja nukkunut.
Mies kun nukahtaa helpommin ja poika ei hasita maitoa ja nukkuukin paremmin.Viimeyönä nukahti 23 ja tankkas 4 aikaan ja heräs 10 aikaan syömään.Nyt jo nukkuu,ei jaksanut kuin perujen ajan olla hereillä...Niin ja syömisen.

Mies antaa pulloa yöllä,mulla yleensä pumpattuna maitoa taikka Nannia on annettu myös.

RIstiäisiä pitäis suunnitella mutta ne ovat vasta heinäkuun lopulla kun mun vanhemmat palaa arkeen lomiltaan.
Eli nou hoppua.

Ihania nimiä oli ja taisi Hepotytyn poika olla samanniminen kuin meidän poju.Tai siis tulee.!!Hieno nimi!!!
Miska on ollut miska jo viikolta 13 kun kuultiin että poika tulee. =)

Nyt siivoilemaan kun poitsu nukkuu,heipat!!

kata ja miska 4 viikkoa ja 2 pvää.
Profiilissa on pikku ukosta uus kuva!!
 
Ihania nimiä oli ja taisi Hepotytyn poika olla samanniminen kuin meidän poju.Tai siis tulee.!!Hieno nimi!!!
Eiku se olin mä =) Meillä myös nimi oli valmiina siitä lähtien, kun poika oli tiedossa. Tai siis Miska-nimi oli vahvin ehdokas, eikä parempaa löytynyt, kuten tiiät ;)

Täällä oli kahvista ja vakuutuksista puhetta. Kahvia juon edelleen pari kuppia aamulla ja jos tulee vieraita/ollaan kylässä, yksi kuppi tulee vielä iltapäivällä juotua. Kuuden jälkeen en enää ole juonut, ettei se vaikuta pojan yöuniin. Tiedä häntä sitten, onko sillä vaikutusta niihin. Meillä on kaikista muksuista otettu Turvasta syntymättömän lapsen vakuutus ja hyvä niin! Jokaisen kohdalla on jouduttu korvia putkittamaan useaan otteeseen. Näin ei ole tarvinnut jonotella kunnalliseen putkitukseen, vaan on päässyt viikon-parin sisällä yksityiselle =) Tammikuussa oltiin tuon vanhemman pojan kanssa ekassa putkituksessa ja muistaakseni se maksoi 763e, jonka siis vakuutus maksoi, huh!

Harkkahousuista joku kyseli. Niitä kannaattaa katsella ja vertailla netissä, sillä eroja on paljon. Esim. kestovaippainfon sivuilta saa paljon tietoa. Myyjätkin varmasti vastailevat kysymyksiin. Ja kannattaa tarkistaa, onko omalla paikkakunnalla joku kestovaippoja myyvä yritys, jotta pääsisi ihan livenä niitä hypistelemään. Meillä käytetään kestoja molemmilla pojilla ja harkkahousujen hankinta/itseompelu alkaa olla ajankohtainen. Kahdet olenkin jo kokeeksi tilannut, mutta eivät ole vielä saapuneet. Suurimman osan vaipoista olen ommellut itse, mutta nyt on tuo aika jostain syystä ollut tapetilla, ettei ole päässyt koneen äärelle ;)

Jassoo, pienin herra huutelee. Täytyy lopettaa. Moi!

Sammakko + Miska 2kk 2pv :heart:
 
Kata32: Käytiin tänään neuvolassa ja siellä täti sanoi myös että kannattaa kokeilla Rela tippoja.
Eipä auta muu kuin mennä käymään tänään apteekista sitä hakemaan. =)

Neuvola kuulumiset:
Paino: 4835g
Pituus: 56cm
Hattu: 38.8cm
Hienosti kasvaa äidinmaidonkorvikkeella.
Repeelia -> Relatipat (5tpp/pvä)
Keskusteltu maissi/riisivellin aloituksesta.

Aluksi täti sai pojun pituudeksi 58cm, mutta käyrä rupesi näyttämään suoraan ylöspäin, joten pituus oli otettava uudelleen ja saatiin 56cm.

Keskusteltiin maissi/riisivellin aloituksesta, koska pojalle ei tunnu maito riittävän, olisi syömässä jatkuvasti.
Täti sanoi ettei maissi/riisivellin aloittamiselle ole mitään estettä.
Ja voin varovasti aloittaa jo jomman kumman annon.
Jännää että näinkin pienelle voi aloittaa vellin antamisen. :eek:
Mutta niitä Rela tippoja täytyy hakea apteekista.
=)

Meillä ristiäiset on 22.7!
Pojalle on nimi jo melkein mietittynä, mutta on vielä hiomista vaille.
Sen takia en ole nimeä vielä tänne ilmoittanut.
Ilmoitan sen heti kun saadaan päätettyä lopullinen nimi.

Brsuchetta ja poju
 
pepille kiitos uudesta listasta! ollaan menossa äidille 15.7. olis kiva kyllä nähdä pitkästä aikaa :)

meilläkin toi neiti on kyllä kiltti =) ainoastaan masuaan itkee. nyt olen antanut luumusosetta vähän jos vaikka saatas masu toimimaan. mallasuutteesta kun ei apua ollut :(
neiti herää yöllä kerran syömään 3-4 ja menee nukkumaan enne kymmentä, aamulla herää välillä syömään 7 iakaan ja jatkaa unia, yöunilta herätään 9-10 tai millon äiti herättää.
vielä välillä oksentaa iltaisin, mut ei onneks joka ilta.
huomenna on 3kk neuvola ja eka piikki (olin vahingossa tänään jo mennä mut onneks huomasin ajoissa :) )

mitäköhän himmelille kuuluu?

rasse ja myy 13vko :heart:
 
Höh...teksti oli kyllä vaihtunut,mikä lie vika...saa ukkeli perehtyä!!!

Rasse,teilläkin tosi hienosti tyttö nukkuu!!!Oksentamisesta,meillä tuo Miska pulauttelee melkoisesti..Ja röyhyt on tosi tiukassa välillä.
Usein kun on nukkunut puoli tuntia alkaa vääntää ja sitte kun pystyyn nostaa niin röyhy pamahtaa.
Mä tunnustaudun mahallaan nukuttajaks ja siks uskonkin että poju nukkuu niin pitkiä pätkiä.
Tuo Maisa nukkui samoin ja neuvolassakin "tajusivat" asian kun kyljellään taikka selällään poitsu nukkui 2 tunnin pätkiä ja nyt kiskoo masullaan 5-7 tunnin pätkiä.Siinä masullaan on kait kun sylissä olisi.

Kaksosia nukutin samoin ja ihan terveitä 8 vuotiaita ovat.Ja voihan sitä vauva selälläänkin pulautukseen tukehtua..
Ja kätkyt kuolemissa ei ole todistettu että mahallaan olo olisi ainut syy.
suurin syy kait on tuo lämpötila,jos vauvalla tulee kuuma-vaikuttaa se hengityskeskukseen lamaavasti.Tai hiilidioksiidipitoisuus kasvaa,eli kasvojen eessä ei sais olla mitään.
Poika on jo 2 viikkosesta asti kääntänyt päätään mahallaan ja hienosti onkin.

Koitan päivitellä sitä kuvaa poitsusta!!

Kolmen viikon neuvolassa oli poika 3,7 kiloa ja 50,5 cm.
Kahdesti mitattiin pituus,musta aika turhaa kiskomista....
Mutta kasvua hienosti tullut,400 g kahessa viikossa.

kata
 
ahkerasti käyn lukemassa kuulumisianne,itse en ole ehtinyt kirjoittelemaan..kaikki hyvin meillä!
poika jo 2kk2pv ja masuvaivat ovat onneksi jo historiaa :) kovasti juttelee ja on oikea hymypoika. nyt meitä täällä kreikassa on vaivannut kamala kuumuus,ei olla edes paljoa ulkoiltu kun on yli 40astetta B) vauvalle pitäis antaa eka rokotus,mutta saa helteet ensin mennä ohi,kun voihan rokotuksestakin tulla kuumetta tms.
tyttöjä olen vienyt mereen uimaan,että saavat vilvoitella,vauvaa ei saa viedä vielä.
nyt poika saa vain korvikemaitoa,hyvin on kasvanut ja nukkuu öisin 8 tuntia putkeen,sitten syö ja nukkuu vielä pari tuntia lisää.
ja päivikset on nyt rutinoitunut klo 13-16 tai 17.
pojan nimeksi tulee manolis,sitten kun aikanaan kastetaan. yleensä 1-2 vuotiaana saa ortodoksisen kasteen,mutta nimellä on kutsuttu syntymästä asti!
eli nimen voi merkata sinne listaan.
suomesta on sukulaisia käynyt vauvaa katsomassa ja lisää on tulossa,ihanaa!! saa äitikin suomi-herkkuja,ettei liian nopeasti laihdu omiin mittoihin.. ;)
jälkitarkastuksessa oli kaikki o.k. ja kiloja lähteny kivasti,mut vielä on extraa!
terkut kaikille :flower:

miam ja manolis
 
Nyt on Miskan kuva!!Takkusi kovasti mutta onneks mies tajuu näitten typerien koneiden päälle...

Ai se olikin Sammakko jonka pojalla ihana nimi!!! :D


Meillä on vakuutus Fenniasta,oli jo se odotusajan ja jatkuu siis nyt lapsivakuutuksena.
On muillakin lapsillaa,esikoisella astma.

Mä puhun ehdottomasti vakuutusten puolesta sillä tuo tyttö joka 2 v on sairastellut tosi kovasti.Vakuutus on ollut todella tarpeen.
En tiennyt esim lääkkeestä joka meillä ollut joulukuusta asti,eräänlainen astmalääke,jossa ei kortisonia siis mutta Kela ei korvaa sitä lääkettä jollei ole astma diagnoosia.
Eli olis pitänyt oottaa niin kauan että tytölle puhkee astma.On keuhkoihin mennyt joka pöpö ja sitte vuoden ikäisenä alkoi korvat oireilee.

Sainkin keväällä takasin vakuutusesta 500 euroa.Ollaan kyllä käyty yksityisellä,mutta nuo lääkkeetkin maksaa ja nehän joutuis maksaa omasta pussista jollei ole vakuutusta.

Eli ehdottomasti kehoittaisin ottamaan vakuutuksen ainakin 3-4 ekaa vuotta se olis tuikitarpeellinen.VOihan se lopettaa jos on hyvin terve lapsi.

vakuutetaanhan sitä autoja ja talojakinkalliisti,miksei omaa lastaan...

En muista mitä maksaa tuo meidän vakuutus.Tuskin ihan maltaita kuitenkaan.

Nyt taas siivoilemaan!!
heipat!
kata ja miska
 
minäpä en tänne ehdi paljo kirjotteleen =) hyvin menee tytön kans on kiltti vauva,esikoinenkaa ei ainakaa viel oo pahemmin mustis välil saattaa kiukkua purkaa vauvaan ja läppäsee vähän..ristiäiset on meillä 8pvä :saint: tulen sit ilmottaan typyn nimen ja kuulumisia.neuvolassa käytiin toissapäivänä oli tytöllä tullu paljo pituutta 1kk+viikko..pituus: 56cm ja paino: 4900g, imetän aina ekka ja annan lopuks korviketta vaaville.mut eipä muuta hyvin menee..
 
Kata 32kyllä miskan kuva mulla ainakin näkyi onnistuneesti, ja kovin söpöltä näytti. Imetyksen aikana voi laittaa hormonikierukan kun synnytyksestä vaan on vähintään kuusi viikkoa.

Meidän neiti vaikeroi äsken vatsaansa, ei ole meinaan tänään kakannut, mikä on hänelle kovin outoa, kun normaalisti sen tekee useita kertoja päivässä, eilen kylläkin tavallista useammin. Yritin vielä ennen nukkumaan menoa jumppauttaa, kun yöllä ei kakka vaippojen vaihto iskisi, vaan taitaa olla pakko.

Ajeltiin ukon kanssa tänään orapihlaja aitaa, se on kyllä viho viimeistä puuhaa, ja ihan ei edes valmiiksi saatu, kun peräkärry jo täyttyi silpusta.

Meilläkin mon lapsilla vakuutukset, hieman kyllä ärsyttää, kun monesti on kuitenkin käynyt niin, kun lääkäriä tarvitsee akuutisti, ei yksityisellä olekaan aikoja vaan joutuu kuitenkin käyttämään kunnallisia palveluita.
Vanhimmalla lapsella se on maksanut itsensä takaisin, kun oli nivustyrä leikkauksessa puoltoista vuotiaana.

T:Minnihiiri

 
Tyttö nyt tänään täytti sen 2 kk :D
Vakuutuksen kävin ottaan ja se nyt on tästä päivästä asti voimassa :)

Oli puhetta jossain välissä noista vaipoista. Ite siirryin jo taas seuraavaan kokoon noissa vaipoissa (eli 5 kg->). Liberot meillä valskas selästä keskeltä. Useamman kerran tuli kakka sieltä yli ja tyttö oli sit niskaan asti kakassa. Nyt sit viimeksi ostin Lidlin vaippoja kun yks kaveri niitä kehu. Ovat kyllä olleet tosi hyviä. Ei oo kertaakaan valskannu mistään ja hintakin on halpa ( 14 snt/kpl). Jos jotain huonoa täytyy löytää niin pissaa kun siihen vaippaan tulee niin hieman haiskahtaa päällepäin oudolta. Alan varmaan ite jo tottuun siihen hajuun kun en enää sitä niin selkeesti erota, mut aika voimakas se haju on. Voisin kyllä pamppersseja myös seuraavana kokeilla, jos istuis paremmin kun nuo liberot. Lidlissä kun ei kovin useesti tuu käytyä.

Pakko uteliaisuuttani kysyä Kata32 et mitä tarkoittaa sun profiilissa Bonaripoika? Oon sitä tässä nyt monesti miettiny enkä millään keksi et mitä se meinaa :whistle:

Viikonlopuksi ollaan lähössä mun porukoiden mökille lauta talkoisiin. Isi on puita kaatanu ja sahuri tulee sinne sen vehkeensä kanssa lautoja tekemään. Sinne pääsee vähän ruumillista työtä tekeen :)
Toivotaan ettei vettä kovin kovasti satais, muuten tuo homma ei oo läheskään niin miellyttävää. No positiivisesti kun ajattelee niin silloin ei sit ole itikoita imppaamassa meitä kuiviin ;) Aina löytyy asioista jotain positiivista :D

Nyt lähen tutimaan kun kello käy kovaa vauhtia...

Kojo ja Noora 2 kk
 
No nyt näkyi mullakin Kata32 profiilissa söpö poika :heart: EHkä meni vähän aikaa että päivittyi tai jotain, joten sori häiriö :ashamed:

Tulin koneelle vähän aikaa kuluttaan. Sain just laitettua 600 kuvaa albumiin. Pakko tehä yöllä ku lapset nukkuu ku muuten en niitä koskaan ois saanut laitettua.

Ja esikoinen lähti juoksemaan saunasta karkuun ja tietty kaatui ja valitteli päätään. Pitää kohta herätellä ettei vaan saanut aivotärähdystä :( Toivottavasti ei.

Nyt taidan mennä laittaan pyykit yöks koneeseen joka vihdoin toimii (korjaus maksoi vaivaiset 306 euroa |O ) Taidan itekkin alkaa huoltomieheksi kun tuntipalkka 89 euroa ja 60 km matkalta (meno-paluu) veloitti 89 euroa. Että silleen, tuli kesälomarahoillekki käyttöä. :/

Mut nyt öitä!!

Tiitteräinen ja Peetu huomenna 6 vkoa + isosisko 3 vee
 
Huomenia!
:D Vai bonaripoika on mietityttänyt!!!
Siis miehen poika on bonuspoika ja bonariks sanon häntä.Meillä siis kolmoset kun mulla kaksoset vm-99 ja mies siis oli yksinhuoltaja kun tavattiin ja hänen poikansa on samanikäinen.
Mulla vanhin poika menee nyt yläasteelle eli 13 täyttää tänä vuonna.

Meillä kaks yhteistä siis,tämä Miska ja 2 vuotias Maisa.

Eli tuossa meidän tämä sekalainen seurakunta!!

Hauskoja naamoja saadaan kun eräissä häissä pappi kysyi että minkäs ikäsiä nämä kolme ovat.Sanoin että 6 täyttävät toukokuun lopulla nämä kaks,ja yks kolme kuukautta myöhemmin.... :LOL:
näki kuinka papilta sauhu nousi päästä,kelas kuinka hitsisis voi yks olla vaan kolme kuukautta nuorempi.... :wave:

Huh,Tiiitteriäinen onkin ollut ahkera..Meillä ei nykyään ole enää paperikuvia kun ei ole tullut lähetettyä kehitykseen enää kun ei niitä filmirullia.
Koneella on vuodesta -04 kait kuvia.Ja niitä taitaa olla jo tuhansia.Aika kaamee proggis olis käydä ne läpi ja lähettää kehitykseen.

Ja Kojo,lauantaista alkaen pitäis taas kirkastua eli saisitte mukvamman ilman puuhommiin.
Meillä lähtee kaksosista Joona ja tuo bonaripoika helsinkiin miehen siskolla tänään ja tulevat sunnutaina vasta.Ja sitte tuplista Nelli sekä mun vanhin lähtee sinne pariks päiväks.Ihan kivoja reissuja on lapsilla tiedossa.

Me tehään puuhamaa reissu heinäkuun loppupuolella sekä Väskin saarta oon miettinyt.Jätetään nä pienimmät kyll hoitoon.

Yyterissäkin olis ihana käydä,pari päivää makoilla rannalla... =)

Mitäs täällä on muilla kesäsuunnitelmissa?

kata ja miska tasan 1 kk
 
Täällä sitä nyt ollaan äidin ja isän huomassa Porvoossa.
Tosin kumpikin ovat töissä tällä hetkellä. :LOL: Maanantaina alkaa isukilla loma ja äidillä tiistaina. Olen täällä siis vielä ensi viikonkin. 8.päivä vietetän ristiäisiä. :heart: Onko teillä ristiäisissä kukaan esittänyt mitään kappaletta? Meillä neidin tuleva kummi, hyvä ystäväni, laulaa todennäköisesti tämän biisin poikaystävänsä kitarasäestyksellä http://youtube.com/watch?v=JVInihuw6qs . Hän lauloi myös meidän häissä kirkossa ja on erittäin hyvä laulaja. Bändin kanssa heittää kaikenlaista keikkaa ympäri vuoden, mm. hääkeikkoja jne. Hänen erikoisaluettaan on soul. No joo, se siitä. :D

Neiti huusi taas eilen reilu 2 tuntia. :( Huuto loppu, kun sai täräytettyä ilmoille pienet löröt (isommat oli tullut jo aikasemmin) ja komean pierukonserton. Siltikin kokoyön oli rauhaton, vaikkakin nukkui. Selvästi massua väänteli. Aamulla kuuden aikaan sitten hermostu kipuun ja huusi puoli tuntia, mutta nukati uudesaan tisulle.Kympiltä kun heräsi, niin sai koko yön ähräyksen tuloksen täräytettyä housuun ja nyt nukkuukin vaunuissa pihalla. Äiti tosin ei ole kovin hyvin nukkunut viime yönä, mut ei tässä malta koko päivää maata. :ashamed:

Sunnuntaina mennän varmaankin kattomaan veljeni pienokaista (maanantaina 3 viikkoa tulee täyteen), kun ei olla vielä sinne asti taivuttu. Voi kun se varmaan näyttää pieneltä tuon meidän hujopin rinnalla. :D

Kata kyseli kesäsuunnitelmia. Täällä ei kummempia. Ukko painaa raksalla töiden ohessa eli kotosalla pääasiassa ollaan. Minä varmaan mökille jossain vaiheessa heinäkuuta menen vauvan ja äitini kanssa. Syksyllä oli suunnitelmissa lähteä jonnekin Eurooppaan pitkälle viikonlopulle, kun on noita lentobonuksia kertynyt, mut kattoo nyt.

Mut jos petais sängyn ja oikois muutenkin tätä huonetta vähän ennekuin äippä ja iskä tulee töistä.

Hyvät viikonloput kaikille! :wave:

-mennis ja "Elsa" 7 viikkoa ja rapiat-
 
Kata mullakin oli tuossa kahden vuoden kuvat. Ja viel pitäs kuvat pojan syntymästä ja ristiäisistä teettää+ muut kesä kuvat. Että viel pitäs pari kuvaa pistää lähölleen :whistle: Minä kun haluan nuo digikuvat myös albumiin perinteisesti.

Täällä nuha alkaa mulla ja esikoisella jo vähän helpottaa, vauva tais onneksi siltä säästyä. Tuo vähäinenkin imetys kai suojaa jotain.

Tänään taas nukuttiin puoli kahteentoista, uskomattomia nukkujia nuo lapset, äitiinsä kai tulleet. Poika välillä vaan syö ja jatkaa unia ja nukkuu siis hienosti yli 12 tunnin yöunia. Samanlainen oli neiti pienenä, uni maistui!

Meilläkään ei ole mitään kesäsuunnitelmia,, kotosalla ollaan ja syksymmällä käydään kai jossain eteläsuomessa tuttujen luona, siinä se kesä kuluu kotonakin pienoisia hoidellessa.

Nyt on Peetu päiväunilla ja neiti kattelee kuvia. Ihana pieni oma hetki kun sai kodinkin järjestykseen =) Mut nyt ei enää valokuvat kiinnostakkaan joten sommoro! :)

Tiitteräinen ja lapsukaiset
 
kata mahallaan minäkin nukutan ton vauva yöllä, päivällä nukkuu kyljellään/selällään. meidän kesäloma suunnitelmat: 2viikon päästä lähdetään mun äidin luo kainuuseen ja ollaan siellä pariviikkoa

myyllä tänään 3kk neuvola
suluissa syntymämitat
pituus: 51,5cm (35cm)
paino: 3700g (1105g)
pipo: 38,5cm (28cm)
sievä, pieni vauva. hymyilee ja juttelee jo. katsoo tarkasti. iho kaunis.
ei vaan neiti oikein tykännyt olla siellä kun piti kesken unien herätä ja annettiin vielä se rokote :kieh:

rasse ja myy 3kk (korjattu ikä 6vko) :heart:
 
Sadepäivää..
Ensin kiitos ELLille sympatiasta, kai tämä haava tosiaan joskus paranee.. :/ Ensi viikolla on jälkitarkastus, jolloin katsotaan, onko mitään edistystä tapahtunut. Lääkkeistä huolimatta kun sattuu edelleen :kieh:
Vaipoista on ollut puhetta.. Meillä kanssa pamperseista tulee aina öisin pissat ohi, kylki märkänä poika aina heräilee niiden kanssa. Liberot on toimineet paremmin. Tuota LIdlin vaippaahan voisi kanssa kokeilla.
Hassua, kun RASSEn pikkuinen on nyt suunnilleen samankokoinen, kun meidän poika syntyessään.. Paljon on teillä tullut syntymämittoihin lisää :) Kohta varmaan alkaa saada ikätovereita kiinni! Meillä tuo kaveri painaa jo varmasti yli viisi kiloa, ja se kyllä tuntuu äidin selässä..
Juuri kun pääsin sanomaan, että yöt sujuu ja maha ei enää vaivaa, niin.. nyt on mennyt pari yötä kolmeen asti valvoessa, masussa kun kuplii kovasti. Poika herää muutaman minuutin nukuttuaan ähisemään ja kitisemään, paukkuja tulee jatkuvalla syötöllä.. Kuulosti tutulta tuo MENNIKSEn vauvan ähertäminen.. :( Onneksi kuitenkaan ei ole mitenkään tuskaista huutamista, mutta selkeästi yöunet häiriintyy. Nukutaan sitten aamulla pidempään, kun olo helpottaa. Eli unta on saatu kuitenkin 7-8 tuntia yössä. Miksiköhän nuo mahaväännöt ajoittuvatkin tuohon alkuyöhön..? Muuten ei ole mitään ongelmaa.. Kesämassuista taisin lukea, että Rela-tippoja ja cuplatonia ei saisi käyttää yhtä aikaa.. Onko jollain tietoa? Mulle neuvolasta sanottiin, että saisi kyllä käyttää :/ Relathan meillä tuntuu toimivan, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi hyvin. Jos sitten cuplatonilla saisi yörauhan.
Mutta nyt syömään ja sitten varmaan taas syöttämään.. Ihanaa kun poika on päivisin niin hyväntuulinen ja maito maistuu :heart: Pieniä on nämä äidin ilot =)
Hyvää viikonloppua!!
Vilmis ja poika melkein 5vkoa
 
Heippa vaan täältäkin

Kata kyseli kesäsuunnitelmia... me oltiin jo siellä helsingissä 3 päivää, reissu meni tosi hienosti! Suosittelen omenahotellia jos sellaiseen on mahdollisuus päästä (hesassa ja tampereella ainakin on). Oli tilava huone, pöytä+neljä tuolia, mikro, jääkaappi ja vedenkeitin. Saatiin aamupalat ja iltapalat syötyä huoneessa, oli aivan loistojuttu lapsiperheelle. Ja huoneessa oli tosiaan tilaa, meillä oli yhdestä nojatuolista tehty lisävuode pojalle ja sen lisäks oli huoneessa vaunut (vauva nukku niissä) ja matkarattaat (esikoiselle). Silti jäi tilaa esikoiselle leikkiäkin lattialla autojen kanssa.
Nyt heinäkuussa lähdetään mökkeilemään viikoksi. Siinä ne meidän kesäsuunnitelmat.

Vilmis: meille kanssa sanottiin neuvolasta että cuplatonia voi ottaa samalla ku reladropseja. Me vaan luovuttiin cuplatonista kun tuntu että siitä ei ollu mitään apua. Mutta saa antaa samalla kertaa! Oletko koittanut jättää kahvia pois? Tai syötkö varhaiskaalia? Mä olen sortunut kaaliin kun tykkään siitä tosi paljon ja sit kyllä yöllä huomaa...

Meidän Niilo nukkui viime yönä tosi hienosti, 22-10 ja heräs klo 4 ja klo 7 syömään. Toivottavasti jatkuis samanlaisena! Päivällä ottaa sellasia voimaunia, toivottavasti jossain vaiheessa hoksais ottaa parit kunnon päikkärit, eikä tollasia puolen tunnin pikku pätkiä.

Mut nyt kattoo formulan vapaita harkkoja... Fani ilmoittautuu... :wave:

Gabria
 
eipä ole juurikaan tullu käytyä täällä, mutta nyt hääty tulla sanomaan jokunen sana. Oikeastaan piti tulla kysymään tuosta jälkitarkastuksesta kun en tiä siitä yhtään mittään. Eli se on vaan mulle tarkoitettu? Voiko sinne ottaa vauvan mukaan? Nuo päälimmäisinä ainaki.

Vauva on hiljalleen muuttamassa päivärytmiään kun alussa oli hirveää tappelua saada neito nukkuun ennen yhtä yöllä, pahimmillaan mennyt viiteen. Tuo nukahtaminen kun näyttää neitosella olevan se hankalin asia.

Kesälomamatkalle lähetään elokuun alussa ko kaverilla on häät etelä-Ruottissa. Mennään sieltä sitte Norjan puolelle ja ajellaan ylös sieltä. Autolla siis lähetään matkaan ja kierretään Tornion kautta.

Vakuutuksen olen ajatellut tytölle ottaa, vaikka yhtään mitään ei ole neitille tullu tämän 1,5kk elämänsä aikana. Vaan kun sitä ei koskaan tiä, milloin joku sairaus iskee.

Vaipoista sen verran, että mie oon tykänny noista Pamperseista, mutta onhan ne kalliita. Ostin Pirkka-vaippoja testiksi kun olivat halvempia, mutta ovat minun mieleen turhan paksuja ja jotenki muutenki kömpelöitä käyttää. Seuraavaksi häätyy testata noita Lidlin vaippoja.

Täällä seurataan myös formuloita, tosin ei niin ahkerasti ko ennen vanhaan. Varmaan osasyynä sekin, että ovat menneet maksullisiksi nuo suorat lähetykset eikä koosteita jaksa katella.

Viikon päästä ois ristiäiset. Nimi on neitillä valmiina, mutta julkistettaan se miehen toiveesta vasta ko nimi on virallinen.

Hemppu ja neitonen 1,5kk
 
Jee pojat nukkuu :D kiire on kyllä äidilläkin sänkyyn |O vauva nukahti tunti sitten et perästä mentävä lujaa kyytiä,jos meinaan ehtiä nukkua vähän ennen suraavaa syöntiä!
Mahallaan nukuttaminen toimis tääläkin,muttaku mä en millään uskaltas antaa pojan nukkua mahallaan. aamuyöstä laitan mun viereen mahalleen jos ei muuten nukahda,mut jotenki mua pelottaa enkä uskalla antaa sen nukkua paljoa mahalleen.nytkin huuti kovasti ja mahalleen ku laitoin niin oli parissa minuutissa unessa....mahavaivoja on siis edelleen tääläkin ja välillä itketään paljon :'( nyt on pari viime yötä syöntien osalta mennyt huippuhyvin,mut nuo aamuyön ähinät jatkuu aina vaan. maha ilmeisesti kiusaa kun paukkuu nii älyttömästi. säälittää niin vauvan puolesta ku se ei saa nukuttua.päivisinkin on aika paljon hereillä ku ei nuku. no se kyllä jaksaa jo seurustellakkin yllättävän paljon,mut kyl luulis kuukauden ikäsen viel nukkua kuitenkin useemman tunnin päivälläkin.

vakuutus on meillä lähivakuutuksella.se on otettu jo ennen syntymää...hintaa en muista,ei mikään yli-iso kyl ole.otettiin sama mikä esikoisellekkin.ei oo ollu tarvetta (kopkop) kertaakaan mut silti haluan vakuutusten olevan kunnossa koskaan kun ei tiedä mitä tulee!!
vaipoista oli kans juttua...meil ei oo viel valskannut pahasti,pari kertaa kyllä mut tuo ukko pissaa kyllä tosi paljon et ei ihme...tai sit jos vaippa on jotenki huonosti ni voi tulla ohi.pampperssia nyt käytetään ku liberoita ei kaupas oo näkyny.mä oon niin jämähtäny liberoihin ku isommalla ollu aina käytös ne(vauvana myös pamperssit) et liberoja varmaan käytetään tulevaisuudes...

Sulosia kuvia teillä profiileissa =) :heart: ja kivoja nimiä on vauvat saanut!!Monella onki ristiäiset tulossa vielä...ja näyttää 8.päiväkin olla suosittu ;) meillä sillon myös =) nimi on vielki vähän hakusessa...tai etunimi on,mut toinen nimi vähän kysymysmerkillä. joo ja kaikki järjestelyt on vielä tekemättä...en oo mitään suunnitellut.saman kaavan mukaan mitä esikoisenki juhlat,mut pitäs vähän tarjoiluja alkaa miettiä ja vaateasiaa yms. apua tässähän tulee paniikki!!

joo mutta nyt taidan mennä jääkaapin kautta :p nukkumaan..
Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille ja ihanille vauvoille :wave:

mmamaa&yli 5kilonen poju1kk :heart: (maito maistuu hyvin =) )
 
Noista vaipoista on ollu puhetta niin meillä Paavo käyttää Liberon vaippoja, mutta aika herkästi niistä tulee vaippa-ihottumaa... kaveri just eilein kehu Lidlin vaippoja.. on itte käyttäny niitä kaikilla lapsilla ja joku muuki kaveri kehu niitä.. on kuulema ollu jossaki lehessä vaippavertailu ja Lidlin vaipat oli saanu parhaimmat pisteet...

Huomenna ois sitte ne ristiäiset.. meillä tämmönen menu; lämmisavulohi-voileipäkakku, kinkku-voileipäkakku, hilla kermakakku, valkosuklaamousse kermakakku, lapin leipäjuustoa, karjalanpiirakoita kylmäsavuporo täytteellä, herrasväen pikkuleipiä, vaaleansinisiä pipareita, kahvia, teetä, mehua, kotikaljaa ja muutama kolmosolutki löytyy.. eiköhän nämä riittäis..aluksi meinasin myös muutaman salaatin tehä, mutta eiköhän nuoki jo riitä.

Meillä illalla taas masu vaivas ja piimää taas annoin.. ja huuto loppu.. :whistle: Yöllä sitte herää 3-6 tunnin välein syömään.. päivällä ei meinaa nukkua ku vain sylissä..mutta noh, ei se haittaa.. niin vähän aikaahan ne on pieniä.

Mulla jälkitarkastus 12.7 ja olen vakavissani miettiny sterilisaatiota.. jos vain sitte lääkäri siihen suostuu antamaan lähetteen.. terkkari meinas, että mulla voi tulla ikä vastaan..

Nyt siivoamaan vielä vimpat hommat, että huomena kaikki ordingissa..

Hanna ja Paavo 1kk ja 1vko :heart:

Niin ja kiitos Pepille listasta :flower:
 
Hei!
Eilen sitten panikoin nukkumaan menon kans ja meninkin nukkumaan pian kun koneen sammutin mut mikä yllätys poika heräs VASTA puol2 syömään!!Uskomattoman pitkä pätkä unta ja syömättä...söi n.19.30 viimesen kerran illalla tissiä ja nukahti sitten kasiin mennessä.noh ihan kiva juttu :D ite kyl katoin kelloa puol1 ja jatkoin sitte unia ku ei vauva viel herännyt...ääntä kyllä aina välillä päästi ja venytteli,mut aina jatkoi unia eikä itkeny.ei kyllä muutenkaan juurikaan itkeä ehdi...ähisemään alkaa ensi siihen malliin et herään jo siihen.vaipan vaihdon aikana sit saattaa jo alkaa itkua kuulua jos oikein kova nälkä ;)

Jätinpä sitten Disflatylitkin tauolle...en tiedä onko muutosta....ei ainakaan pahempaa vielä oo näkynyt. meillä kyllä on alkanut myös päivisin nukkuminen olla huonompaa. ei meinaa helposti nukahtaa...mut nyt onki useampi yö mennyt syöntien osalta tosi hyvin :D et ihan kiva juttu et alkaa yöllä syömään harvemmin ja päivällä useammin ;)

mut nyt meen mummun ja isomman pojan seuraks....vauveli se nukkuu pihalla vaunuissa.saa nähä nukkuuko nytkin yhtä hyvät yhet päikkärit kun eilen :whistle: alkaa meillä ilmeisesti pientä rytmiä jo näkyä vaikka kyllähän neki muuttuu aina.mut tää vaikuttaa hyvältä :D
Lauantain jatkoja kaikille :wave:

mmamaa ja pojat :heart: :heart:
 
kirjotinpa sekavasti....tai sitte musta kuulosti vaan siltä,mut korjaan ny silti ton Disflatyl jutun;eli jos tuo teksti kuulosti siltä et päivisin nukutaan huonommin ku lopetin disflatylit niin ei...meillä on nukuttu useampi päivä jo huonommin vaikka niitä disflatyleja annoinki et ei kai johdu niistä.lopetin ne ku ei niistä mun mielestä ollu niin suurta apua...tai jos olikin niin ne aamuyöähinät silti jatkui.ei vaikuttanu ainakaan öihin ne tipat millään lailla nii kokeilen ny olla antamatta niitä ja kattoa miltä näyttää. rela tipot otin sitte takasi käyttöön =) joo kaikkea mä kokeilen...seuraavaks haen cuplatonia kokeiluun jos tarvetta tuntuu ;) no joo mut nyt meen....tulee niin sekavaa tekstiä ku nopeeta kirjottaa ja ajatukset harhailee :LOL: maito hiipii tonne pääkoppaan ja ei ajatus kulje täysillä...heh :D Ja NYT meen oikeesti :wave: :wave:
 

Yhteistyössä