***Toukovauvat 2007*** heinäkuu

Kiitos pepille uudesta listasta! Täällä menee edelleen hyvin...*koputtaa* puuta.
Mitä välillä pieniä vattan väänteitä on. Nyt ollaan monena iltana herätty ekan kerran syömään 6 tunnin unien jälkeen. Sen jälkeen herätään 3 tunnin päästä, eli hyvin saa yö unta, kunhan menee aika ajoos nukkuun. Ristiäisiin leivoin torstaina 2 mokkaruutu peltiä. Kinkku-kasvis piirakan ja kuivakakun. Tuota kinkku-kasvis piirakkaa pitää leipoa vielä toinen niin ainakin riittää. Meillle, kun tulee n. 50 vierasta. Tai riippuu tuleeko poikien vanhimpia serkkuja kuinka monta. Miehen puolellahan nypperö oli jo 17 lapsenlapsi. Meilläkin etunimi on jo tiedossa, mutta toisesta/kolmannesta pieni aavistus vasta...no onneksi on aikaa vielä miettiä.
Tänään tilattiin naantalin kylpylästä 2 vuorokauden majoitus. Lähdettään kattomaan muumimaailmaa ja naantalia heinäkuun lopussa. Onko kellään Vinkkiä missä naantalissa kannattais käydä muutakun tuolla muumimaailmassa? Mutta hyviä viikonloppuja kaikille!!!

Elli Ja Nypperö 1kk 3vko :heart:
 
Ensinnäkin kiitos Pepille uudesta listasta :flower:

Meillä täällä oli jo muutama ilta oikein mukavaa ja nyt on taas masukivut löytäneet meille.. aina se alku ilta tuolta kuudesta asti menee pienellä kitinällä ja välillä itkulla. Aika hyvin kyllä on kovasti itkemättä kun jaksaa vaan kantaa ja vaihtaa asentoa koko ajan.
Rela tippoja syödään meilläkin kyllä ja cuplatonia välillä, nyt yritän olla ilman. Mutta Hanna, miten sä annat sitä piimää? pitäsköhän sitä sitten kokeilla? Ja ihana ristiäis Meny teillä!!

Täällä monella nukkuu vauvat jo kivoja pätkiä, meillä kyllä mennään jollain kahdella syötöllä myöskin yö nykyään, mutta välillä voi olla enemmänkin.

Onko teillä kenelläkään ruokahaluttomuutta? Mulla on oikeesti tällä hetkellä syömisongelma! En ehdi missään vaiheessa juurikaan syödä ja sitten kun syön niin jotain pientä ja nopeesti ja mulla ei tosiaan ole mitään ruokahalua. Koitan nyt kyllä oikeesti skarpata kun maito on alkanut iltaisin loppuun..
Ja varmaan tästä johtuen mulla on koko ajan hirveitä mahakipuja, onko muilla? välillä tuntuu, että se voi olla kyllä tuolta kohdustakin johtuvaa kipua. Mutta nyt se oli onneksi aivan tyhjä jo se kohtu kun oli lääkäri ja vältyn näin onneksi siltä kolmannelta kaavinnalta, huh huh!! Ja aloitin sitten samalla jo ne minipilleritkin, jotta ei aivan heti tule uusiksi raskaaksi.

Tuliko kenenkään vauva imukupilla? meidän vauva ei kyllä tullut, mutta samanlainen kudos patti oli päässä kun syntyi, koska oli jumittunut mun lantioon niin pitkäksi aikaa.. niin nyt ajattelinki, että kuinkahan kauan se on tuossa päässä, se on kyllä aika pieni mutta mielestäni se on nyt luutunut..että ei kai se siihen meinaa jäähä?. . kaitpa lähtee ennen armeijaa pois ;)

Vaipoista;
Siis ihan samoissa mennään täälläkin, että pampers ja libero vuorotellen se isompi koko jo menossa ja silti se valskaa välillä kylkiin. Ja yöllä on kyllä pakko vaihtaa noin neljän aikaan vaippa, muuten makaa poika märissä vaatteissa. Ja yks syyhän tuohon on se että mulla kun on nuo suihkutissit vielä niin saa niin paljon sitä etumaitoa joka sitten kuulemma näkyy tuossa pissan määrässä, eli pissaa paljon.
Meillä tulee muuten kans tuosta liberon vaipasta välillä tuohon masun alareunaan näppyjä. Pitää kans kokeilla niitä Lidlin vaippoja, kunhan sinne pääsee käymään joku päivä. Harmittaa kun noita Newborn vaippojakin jäi nyt sitten kivasti kaappiin käyttämättä, kun piti jo siirtyä noihin isompiin kun aina valskas..noh, semmosta se on.
Ja sitten pikku ukolla on muuten nyt pientä jotain näppyä hieman kasvoissakin, luulen sen tulleen siitä ainun rasvasta ja sitten näpyt on kuiten puhtaasti hikinäppyä.. onko muilla?

Kesästä, meillä tässä on nyt loma silleen, että heinäkuun puolessa välissä tullaan suomeen ja porvooseen jossa on sitten ristiäisetkin ja sitten käydään lentämällä rovaniemellä ja sitten taas takas tänne 3 viikon päästä laivalla ja ajamalla niinkuin tuo alkumatkakin..eli autossa mennään noin 6-7 tuntia tukholmaan ja sitten yö laivassa.. huh, koira ja vauva..saa nähä miten selviän.
Sitten tullaankin tänne vaan elokuuksi ja elokuun lopussa aletaan pakkaan ja muutetaan sinne turkuun, tai auraan! Eli on tässä touhua. Onneksi mun sisko tulee ens viikolla tänne, niin auttaa hieman pakkaamisessa jo nyt. Ja ehkä mies suostuu, että lentäsin suomeen noiden koiran ja vauvan ja vaunujen ym. tavaroiden kanssa. Saapas nähdä.
Onko teidän miehet muuten todella hyvin hoitamassa vauvaa mukana? Meillä välillä antais mies vauvan huutaa, kun kuulemma ei saa heti olla ottamassa.. mutta muuten kyllä hoitaa hyvin. Välillä toivoisin tieten hieman enemmän, kun ite on niin kiinni tässä ja yksin näiden koiran ja vauvan kans päivät..
Ja jälleen Katalle kateellinen, kun ei se extra unikaan olisi pahitteeksi..olisi ihana kun mies vaikka uskaltais yhden yön hoitaa, mutta minä olen kyllä niin herkkä että kävisin kattoon varmaan koko ajan että herääkö se ja tarviiko poika jo ruokaa.. eli ei siitä mitään tulis, parempi ku nukkuu vaan mun vieressä :heart:

Niin ja ihania nimiä olette antaneet, minä paljastan kans pian meidän kunhan saahaan päätökseen toinen nimi ensin. Poika on kyllä nimellä kutsuttu jo raskauden alusta saakka. Ja ihania vauvoja on profiileissa.. äkkiä ne kasvaa vaan..

No mutta tämmöistä tällä kertaa, kerranki oli aikaa kirjoittaa niin heti kauhee romaani..heh!

Moonlight ja pikku-ukko 1 kk ja 5 päivää
 
Moikka, ihan vesi nousi kielelle kun luin Hannan ristiäis tarjottavista.

Meillä meni eilinen päivä saaressa, hieman matkalla mietitytti miten hyvin vauvojen sisuskalut on kiinni, sillä merenkäynti oli melkoinen. Kopassa neiti kyllä ihan tyytyväisenä kellotteli.

Luvattiin lapsille, että lähdetään keskiviikkona Puuhamaahan ( eli otetaan vastaan vinkkejä paikasta, kun ei siellä olla koskaan käyty), sitten otettiin Helsingistä Conttinenttaalista Junior Sviitti, oli joku edukas tarjous ja seuraavana päivänä vielä mennään Linskille.Ja samalla ajattelin tavata vielä mun lapsuuden kaveriakin.

Se Muumimaailma on ollut meidän perheen lemppari kohde, Naantali kun on aivan ihana kesä kaupunki, muuta vinkkiä en osaa antaa, kun että kannattaa syödä siinä rannassa, siinä voi sään salliessa kuvitella olevansa etelän lomalla.

Tänään jos saisi omaa pihaa siistittyä, taas taistoa rikkaruohoja vastaan..

Aurinkoista päivää!

T:Minnihiiri
 
Heippa kaikille :wave:

Kiitos Pepille listan päivityksestä :) :hug: :flower:

Olipas ihanaa lukea taas teidän kuulumisia :) Nyt vasta jotenkin bongasin, että meillähän on vähän sama tilanne Katan kanssa :D Eli meilläkin on kuusi lasta ja kaksoset! Oletteko Kata käyneet niissä monikkovanhempien tapaamisissa koskaan? Ne on tosi mukavia ja rentoja juttuja, siellä on perinteisesti ollut tosi mukavaa porukkaa. Tänä vuonnahan se on Helsigissä ja sinne mekin suuntaamme elokuun lopussa! Vähän on vielä auki, että otetaanko Maija mukaan, vai jäisikö hän pullon ja lypsymaidon kanssa mummolaan :/ Toisaalta tekisi todella terää päästä miehen kanssa ihan kahdestaan sinne ja kyseessä on vain kaksi päivää ja yksi yö, mutta sydäntä riipaisee jo oikeastaan edes ajatus Maijan jättämisestä mummolaan :ashamed: No, asia on mietinnässä :D

Moonlight täällä kanssa jonkun verran ruokahaluttomuutta ja kauheita vatsakipuja :ashamed: :snotty: Kirjoitin jonkun verran sen takia, että on päiviä jolloin saan syötyäkin, mutta sitten taas on päiviä, että mikään ei maistu :/ Varmasti iso tekijä on ainanen kiire, koko ajan olisi jotain tuusattavaa. En osaa vain olla ja nauttia tästä ajasta ja jättää tiskit, pyykit ym. "lepäämään" pariksi päivää :ashamed: Kun siitä tulee sitten vain hirveä olo, kun paikat sekaisin :D En tiedä miten sitä voisi opetella, että antaisi pölyjen olla, mihinkäs ne tuossa viikossa karkaa :whistle:

Ne vatsanväänteet on mulla kyllä varmasti juuri syömisestä :( Kun harvoin ja nopeasti suuhunsa jotain pistää, niin onhan tuo masuraukka kovilla. Minullahan oli sen maksan kanssa niitä ongelmia ja siihen sitten liittyi sappihapotkin, epäilinkin yhtenä päivänä, että sappikivet vaivaisi, kun olin syönyt rasvaista ruokaa ja sen jälkeen ihan järkyttävät kivut. Tuntui ihan oikeasti, että taju lähtee ja missään asennossa ei ollut hyvä olla. Tätä kesti tuntikaupalla ja veti voimat kyllä ihan loppuun :ashamed: Nyt olen ottanut sitten tavaksi aloittaa koko perheen aamut puurolla ja omatekoisella marjakiisselillä :) Lapset protestoivat aluksi, kun olivat jo tottuneet leipään ja muroihin tai jogurttiin.... Mutta äkkiä tottuivat ja nyt ei narinoita kuulu ;)

Moonlight oletko vielä myymässä Huggista? :) Kyselin sitä sinulta siinä edellisessä ketjussa, kun mainitsit, että voisit siitä luopua. Mutta nyt en enää käynytkään siellä vanhassa ketjussa, että olitko asiasta siellä enää maininnut? Mutta jos olet edelleen halukas siitä luopumaan, niin täällä ostajaehdokas :D Mikäs se väri muuten olikaan :whistle: :ashamed: Dementia vaivaa...

Vaipoista oli puhetta... Meillä on aiemmilla lapsilla voinut käyttää vain Liberon vaippoja, muista on tullut heti ihottumaa. Maijalla on nyt voinut käyttää Pampersiakin! Lidlin vaippoja aion kyllä koittaa, jos nekin sopisivat, kun kerran Pamperskin. Libero pitää meillä kaikkein parhaiten, riittää koko yöksikin, mutta siinä piilee vaara, että aamulla on kakat ja pissa tulleet ylitse :D Täällä kanssa suihkutissit ja sen sitten huomaa pissan määrässä... jos Pampersin pistää yöksi, niin aamulla ollaan takuuvarmasti märkiä. Ja joku jutteli siitä hajusta :whistle: Itse olen huomannut, että Pampers haisee meillä ihan hirveälle varsinkin yön jälkeen. Libero ei juurikaan haise, vaikka olisi miten täynnä.

Kesäsuunnitelmista oli myös puhetta. Meillä lähti mies perjantaina arkijaksolle Helsinkiin ja saapuu ensi viikon perjantain ja lauantain välisenä yönä :( Pitkä aika olla ihan yksin lasten kanssa :ashamed:

Olen ostanut 4v ja 2v6kk irtopäiviä yksityisestä päiväkodista tämän äitiysloman ajaksi, kun voi saada samaan aikaan sitä yksityisenhoidontukea ja sitten äippärahaa. Ostan siis kummallekin n.4pvä kuussa, kun se maksaa juuri sen Kelan tuen verran. Lapset pääsee siis silloin tällöin tuttuun päiväkotiin ja äiti saa olla vain Maijan kanssa ja tietysti isompien tyttöjen :) On toiminut tosi hyvin! Suosittelen, kenellä isompiakin lapsia ja yksityisiä hoitopaikkoja kaupungissa!

Nyt sitten olin ostanut heinäkuuksi kaksi ylimääräistä päivääkin, ihan omaa jaksamista silmällä pitäen... kun olen kolme viikkoa yksin. No, toisin nyt sitten kävi :/ Meillä on 4v vesirokossa :eek: :LOL: Hyvä tietenkin, että sairastaa rokon nyt pienenä :) Ja säästyy rahat, kun en pääse alennusmyynteihin :kieh: :LOL: Ei jaksa lähteä itseään kiusaamaan tungokseen kuuden lapsen kanssa :whistle: No, ensi kesänäkin on alet ;) :LOL:

Maijasta olin aika huolissani, että jos häneenkin tulee vesirokko :/ Mutta luin tuolta netistä, että n. 3kk säilyy suoja, jonka vauva saa äidiltään vesirokkoa vastaan. Eli sormet ja varpaat ristissä, että Maikkuli säilyy taudilta!

Nyt päätettiinkin sitten lasten kanssa, että mennään mökille jos säät on hyvät :) Meidän mökille ajaa vain 1/2 tuntia suuntaansa, niin siellä on kiva käydä vaikka vain saunomassa.

Sitten kun miehen arkijakso loppuu, niin heinäkuun viimeinen viikko saadaankin olla koko perhe yhdessä siellä lomakeskuksessa! Sitä odotan kyllä kovasti :)

Sittenhän onkin jo melkein elokuu, kun sinne asti päästään :eek: Ja siitä ei mene kuin pari viikkoa, niin alkaa koulut! Haluaisin tehdä Ikean reissun ennen koulun alkua, kun lasten huoneita järjestellään ihan uuteen uskoon. Meillä on ollut alakerrasta reilu 60 neliötä vuokralla ja nyt elokuusta saamme sen omaan käyttöön. Puhkaistaan vähän seiniä ja tehdään sinne isoille tytöille omia huoneita :) Sisustustarvikkeita heidän huoneisiin lähtisin siis hakemaan ;)

Minnihiiri, tehän lähdette myös sinne etelään syksyllä, eikös niin? Menittekös tekin Turkkiin? Milloinkas se teidän matka olikaan? Meillä on se Turkin matka syyskuun puolessa välissä :) Odotan sitä kyllä kovasti! Olisi kiva kuulla mitä kaikkea aiot ottaa matkaan mukaan ja kuinka valmistaudut matkaan vauvan kannalta :wave: Laitellaan toisillemme yv. vaikka lähempänä syksyä, sopiiko? Passin haku on meillä vielä edessä ja toivon, etten ole jo myöhässä... Ei kait niissä niin kauhean kauaa mene, että ne saa...? Maijakin tarvitse oman passin. Rahapussi huutaa taas leipää, kun kaikille hankittava passit |O Minun ja miehen 10v passit umpeutuu juuri sopivasti syksyllä, niin ei edes niitä voi käyttää :( Eipä auta!

Maija nukkuu yöt nyt sitten ihan kokonaan :) :heart: On tainut sitä jo viikon verran suunnilleen tehdä! Eli nukahtaa n. 22.30 tai vähän ennen ja seuraavan kerran syödään n.7 aikoihin! Kainalossa nukkuu sitten vielä pari tuntia. Ihaninta on se, että tietää saavansa nukkua itsekin yöt läpeensä, kun lapsen sänkyyn laittaa. Minä nukutan Maijaa yöllä mahallaan ja uskon sen vaikuttavan kovasti tuohon rauhalliseen uneen. Silloin teholla sanoivat, että mahallaan voi hyvin nukuttaa, niin en ole siitä sitten enempää huolehtinut. Sen verran kyllä "hysteerinen" olen, että kun itse tulee valvottua puolille öille, niin käyn aina välillä katsomassa, että "hengittääkö se vielä" :ashamed: Jäi jotenkin se hengitysjuttu niin päälle sieltä teholta, että joka korahdukseen suhtautuu vähän kertoimet päällä :snotty:

Päivisin Maija ottaa yhdet pidemmät unet, mutta vähän huonosti nukkuu ulkona :/ Jospa tilanne muuttuisi, kun ikää tulee lisää ja syksyn viileämmät ilmat! Muutoin nukkuu paljon pikkupätkiä pitkin päivää.

Kovasti Maija jo juttelee ja päästelee ihania ääniä :heart: Hymyjä tulee valtavasti ja äiti on aivan myyty =) Miehestä huomaan myös, miten onnellinen hän on Maijan hymyistä :heart: Oletteko muuten huomanneet, että vauva reagoisi voimakkaasti teidän ääneenne? Kävi eilen nimittäin niin, että siskoni tuli meille katsomaan lapsia, että pääsin yksin käymään ruokakaupassa. Maija oli juuri syönyt ja köllitteli onnellisena sitterissä. Tulin kaupasta ja siskoni sanoi, että "kyllä voi sitten olla tyytyväinen lapsi!" Maikkuli oli hymyillyt vain kokoajan ja patsastellut sitterissään tyytyväisenä :) Minä aloin purkamaan kauppakasseja ja juttelin siinä samalla siskolleni. Alkoikin sitten kova kitinä ja rähinä sitterissä :eek: Maija ihan selvästi tunnisti ääneni ja rauhoittui heti, kun otin hänet syliini. Nälkä ei kuitenkaan ollut ja oli ollut pois sitteristäkin siskoni sylissä. Olen kyllä huomannut tämän saman asian aiemminkin. On ne vain viisaita nämä meidän vauvelit :D

Voikaa hyvin ja aurinkoisia päiviä :wave:

Parasta aikaa ja Maija 2kk ja kohta 3vko :heart:
 
Moikka!!
Huoh,annoin ukolle yöunensa ja olin pojan kanssa yön..Huh..isä lupas olla tästä eteenpäin taas yövuoroissa!!!
En tiiä onko mun läsnäolo vaiko maidon haju,poika nukahti 22 ja heräs puol 3.sitten menikin liki 5 ennen kuin nukahti.Ja 6 taas hereillä.Simahti mut mä jäin oottamaan että herääkö nyt taas.Ja 8 aikaan heräs taas...

Naantalissa on Väskin saari ihana paikka jos on isompia lapsia.Sellanen seikkaulujuttu.
Ihania pikkuputiikkeja ja ravintoita,ajan saa kyllä kulumaan!!!

Puuhamaa on tosi ihana paikka!!Musta kannattaa ottaa eväät mukaan siellä aivan ihana grillauspaikat ja nurmikkoa siinä rannan tuntumassa jossa saa eväänsä syödä.Oikein kunnon grillit siis siellä.Ja ravintoloissa kauheet hinna ja ihan täynnä eli saa oman rauhan syödäkin.

Laitteet on kivoja ja todellakin hyvät kengät on tarpeen!!alue on todellakin laaja.
Niin ja siellä on sellasia kärryjä joihin voi pakata tavaransa ja niitä vetää perässä.Muksutkin mahtuu mukaan,jos väsähtää.Juna kiertää alueen ja siitä hyvä katella mitä missäkin.

Vesi voi niissä vesijutuissa olla vielä kylmää,tai en tiiä kait järvessä on jo liki 20 astetta.Se järvivesi siis kiertää vesijutuissa.Saunat löytyy kyllä myös!!

Ihana paikka on,mekin tän kuun lopulla meinataan sinne suunnata.

Tänään meidän neitokainen täyttää 2!! :heart:
Huomenna juhlitaan kun kummeille ei sopinut tää päivä,ja siihen en ala että monta päivää juhlitaan!!

Parasta aikaa ei olla käyty monikkojutuissa,vois hyvin käydäkin mutta täällä on tuo toiminta niin hiljaista ollut että en ole enää ollut jäsenenä ees.
Minkäs ikäisiä teillä olikaan muut lapset,4 ja 2,6 v entä muut?

Moonlightin hugga tais olla vaaleenpunainen..Muistelisin sillä itekin himoitsin sitä mutta ei kai pojalle vaaleenpunaista...Tai no miksei!!
Mun vanhimman lemppariväri oli pitkään Pinkki!!!

Teillä onkin melko ruljanssi Moonlight kuulostaa melkoisen hurjalta!!
Muutatkin melko lähelle,tiiä vaikka treffattais joskus!!puoli tuntia Aurasta niin oisit täällä!!! =)

VOi kun on tokkurainen olo,nukuin aamulla 2 tuntia kun muut heräs mutta silti oon ihan tööt.Muhun vaikuttaa kauheesti tuo rikkonainen nunkkuminnen.Ja kait kun siitä ei ole kauaa aikaa kunMaisan kanssa valvoin.Silloin mies ei vauva aikana näin osallistunut.Vasta 7 kk iässä alkoi olemaan öitä tytön kanssa kun olin ihan finaalissa.Maisalla oli kehkopöpöjä kokoajan ja RSV iski puolivuotiaana.Se oli kaameeta.Pelkään jo syksyä jos se iskee Miskaan.

EIlen meidän lapset sai pikkuserkun!!Ihanaa kun mun lapsilla ei ole serkkuja lainkaan kun mun ainut sisko kuoli auto-onnettomuudessa 14 vuotiaana.
Pikkuserkkuja onkin aika lailla ja ihana niin.Koitetaan pitää yhteyttä heihin.
Ja melko liki tässä kuitenkin,Raisioon tämä syntyi.

Miehellä on kaks sisarusta mutta vanhempia eikä heillä lapsia.Vanhemmiten tulee itelle tuo suku tärkeemmäks kummasti.

No,nyt alan herättelee pojua tästä tissiltä.Me soffalla tissitellään ja siis äiti käyttää ajan hyväks ja naputtelee!!! :whistle:

Heipat!!

kata ja miska 1 kk ja koht vko päälle!
 
Nonniin kuulkaas.. teiltä sitten vaarin ottaneena panin ilta kitinöiden kanssa pikku ukon masulleen nukkuun ja siinähän se veteli kunnon 5 tunnin unet sitten. Eli taidan alkaa ottaan tavaksi, kiitos vaan neuvoista :flower: Mitähän sitä tekis jos tätä palstaa ei olis :LOL:
Huomasin muuten kans saman nyt, kun mies nukuttaa vauvaa nyt päivällä niin helpommin se siihen viereen nukahtaa, kun ei heilu ja huido ja värkkää sen tissin kanssa.
Eli Kata sinne vaan miehelle taas vaavi niin tarvi sulla valvoa ;) Ja siis ihan hirveehän se meidän matkustus rulianssi tässä nyt sitten on, saa nähdä miten menee.. huh huh!! Ja Aura on sitten niin lähellä sua, kiva homma.. tiedä vaikka treffailtais sitten, shoppaileen vaikka :whistle: Minähän en siis tunne ketään sieltä ja turussakin olen vaan käynyt yhden kerran baarissa ja pari kertaa laivalta tullessa tai mennessä, eli en siis tiedä yhtään mihin olen muuttamassa.. mutta kyllä se siitä. En silloin Tampereellekkaan mennessä ollu juuri siellä käynyt ja hyvin viihdyin 6 vuotta!!

Parasta aikaa...[b]Hugga[/b] on tosiaan myynnissä ja se on vaaleanpunainen ja sillä taidekuosilla, eli se on tosi hieno ja suomessa sitä ei ole vielä myynnissä ;) Ja Kata, pojalle ei vaaleanpunaista.. heh heh. .poikahan se täälläkin on, mutta ajattelin katos itsekkäästi vaan omaa vaatetusta sitä tilatessani ja sitä kuinka sillä on sitten sinistä päällä niin kaikki tietää että se on poika :D Ei vaan, tosihan se on pojalle vaaleanpunainen.. mutta tuo hugga oli oikeesti niiiiiin hieno, että oli pakko tilata! Mutta nyt tosiaan sen myyn, voin sen postittaa sulle parasta aikaa jos haluat sen ostaa, kun meillä tosiaan vauvalle tulee ahdistus kun on niin kiinni minussa.. No siinä on tosiaan mulla kaikki tallessa, ne dvd:t ja ohjeet ym. ja 3 kertaa olen sitä vaan käyttäny. Tosi kivahan se on!

Niin ja siitä mahakivusta vielä, mulla on varmaan ihan samajuttu ku sulla. Syön miten sattuu ja välillä sitten hirveitä mahakipuja ja just tuolleen kun syö vähänki enemmän tai lämmintä ruokaa. Tai rasvaista. No mutta kyllä tämä tästä varmaan sitten aikanaan menee ohi.toivottavasti. Mutta se on totta, että minäkään en löydä sitä aikaa tähän syömiseen, kun aina on joku siivoamis juttu tai muu enemmän hollillaan. Ja just tämä ,että otan sen ruoan tuohon ja sitten juoksen paikasta toiseen tekemässä vaikka mitä sillä aikaa ja unohdan sen ruoan ja sitten sitä kylmänä vähän napsin ja heitän sitten pois, eli en sitten syökkään..

Mutta nyt meinaan oikeesti syödä aamupalan, joten palataanpas taas. Ja laita mulle viestiä jos haluat sen huggan, parasta aikaa..Maija varmaan tahtoo sen ;)

Moonlight ja pikku ukko
 
Kiitoksia Pepille uudesta listasta :)

Meillä menee edelleen ihan hyvin. Muutaman päivän tyttö huutanu, niihin syynä masuvaivat :/ Reloja annan päivittäin ja vitamiinit vaihdoin jekoviteihin, tuntuu toimivan paremmin meillä :) Perustyytyväinen vauva meillä taitaapi olla (kop,kop) Tietysti kuuluu vähän kitistä muuten vaan iltaisin :D

Vaippoina käytetään kertiksinä Muumeja, kotimaisia kun ovat, eikä oo mitään valittamista ollu. Ei oo vuotanu kun kerran, kun unenpöpperössä laitoin vaipan miten sattuu :ashamed: Ja sit noita kestoja ollaan alettu nyt kotosalla käyttämään, odottelin että vähän rytmittyi tuo tytön kakkiminen, helpompaa kun ei ihan joka vaipassa ole sontaa :D

Tuon pikku-ruun kantoliinan tilasin, on kyllä ollut hyvä! Tyttö viihtyy tosi hyvin liinassa ja ihan helppo se on sitoakin. Tosin vasta muutaman päivän kokemuksella voin sanoa, viime viikolla kun tuo tuli. Mutta alku ainakin hyvä :)

Ristiäiset meillä on ens sunnuntaina, mitään menytä en oo vielä edes miettiny :ashamed: Perus täytekakku ainakin tulee, muusta ei sit tietoakaan. Vieraita tulee vähän reilu 20. Kirkossa pidetään tilaisuus ja siinä samassa on joku alasali jossa pidetään sit kahvitus. Täytyy käydä viikolla katsastamassa paikat, et osaa vähän suunnitella kattausta kukkia yms.

Vitsit, en oo päässy/ehtiny vielä ollenkaan alemyynteihin! Pakko kyllä alkuviikosta käydä vähän ettii itelle vaatteita ja kenkiä, mulla ei oo oikeesti mitään! :/ Tytöllä kyllä on vaatteita vaikka muille jakaa, on sukulaiset vähän innostuneet pikkusesta :whistle: :LOL:

Mutta sellasia tänne, aurinko vihdoin näyttäytyy täälläkin, josko sitä pukis päällensä ( :whistle: ) ja lähtis vähän vaunuttelemaan :)

Mukavia kesäpäiviä pikkuistenne kanssa toivottelee

Bianca ja Linnea 6vko
 
Moikka :wave:

Kesäsuunnitelmia? Ei oo eikä tuu. Miehen loma meni jo ja rahaa, eikä autoa ole. Kotona siis ja jos kerran pääsis siskon mökille käymään :/
Kitinät ja itkut: Juu niitä löytyy täältäkin :wave: :| . Ei nyt mitään hirveetä huutoo kokoajan mutta syli ois näemmä paras paikka ja jos ite seisoo, tanssii jne niin hyvä ois :LOL: :whistle: ja siihen rumbaan ku ei viittis ruveta, tehtiin se esikoiselle ja sitten saikin palvella eri tavoin 2-3v sen jälkeen kun tottui et saa lohdun sylistä seisten ym.
Tyttö nyt 1kk ja nukkuu par aikaa päikkyjä. Valvoo välillä paljonkin, toisinaan nukkuu hirveesti, et vaihtelee siis.
Yöt menee YLEENSÄ hyvin. Herää syöm edelleen öisin 2-6h välein. Viime yö oli ihan kiva. Nukahti huudon jälkeen klo 23.30 muistaakseni. Sitten heräs klo 3, 4 ja 5 ähiseen sängyssään. Jatkoin unia ja heräsin ite vähän väliä sen touhuun. Ei itkua vaan sellanen ähiähi tuhituhi, siihsiih(lakana suhisee :D )-ääni. Otin vasta viideltä tisulle sitten vaikkei huudellu.
8lta uudestaan ja puoli 10. Jatkettiin unia vielä puoli 12a.
Tisuttelusta: Eeva syö tisua kokoajan tiuhempaan vaan. Toisinaan ei mee tuntiakaan väliä niin taas se haluaa syyä. Etenkin illalla mutta muulloinkin tiuhentunut. No, eipä siinä mitn mutta ois kiva joskus mennä johki, kauppaan, kaupungille, kylään, jne ilman et heti huutaa ja paniikissa etsin paikan imettää. :|
Miten muiden muksut syö tisua? Kui usein siis??? :wave:
 

HEIPÄ HEI :wave: :wave: !

Täällähän oli taas paljon luettavaa... No sitähän se on kun ei pääse niin usein käymään uutisia lukemassa.

Meidän pikku ukko on pysynyt tosi kilttinä vieläkin. Vitamiineistäkään ei ole tullut maha vaivoja. Vähän Kyllä tosi kuumina päivinä on levotonta kun meidän rivarin pääty asuntoon paistaa aurinko ihan koko päivän ja pahimmallaan sisällä on melkein 30 astetta lämpöa... Mut sit onnex hyvin nukkuu kun laittaa ulos... Yöt menee yleensä kahdella tai kolmella syönnillä... Joskus kyllä ukko seurustelee ja valvottaa montakin tuntia...

Vaipoista ootte jutellu...
Mä oon käyttänyt dailyn vaippoja ja ukko on pysynyt kuivana. Ollaan kyllä muitakin ostettu jos on ollut tarjouksessa ja ainakaan pampersista en pitänyt koska on ainut merkki joka on pojan kastellut! Tai sit en vaan osannut niitä laittaa... :D

No mut taidan alkaa kattoo formulaa... ja kohta varmaan ukkokin herää syöpöttelemään...
Jaksuja kaikille!

Hepotyty ja Kasperi kohta 1kk
 
heips

meille ei kuulu ihmeempiä. kotona ollaan oltu viikonloppu. Esikoinen oli perjantaina mammalla yökylässä ja ne oli olleet kesäteatterissa kattomassa peppi pitkätossua. Oli ollut hyvä mamman ja pojan mielestä. =)

Niilo on pari yötä nukkunut tosi kivasti, eka pätkä 5-6h ja toinen 3-4h. Sit seuraavaks herää 2h päästä ja sit noustaankin ylös jo.

mut nyt laittaa esikolle ruokaa.

Gabria + Nipa tasan 2kk
 
Fangis;

Meillä on rytmi silleen vähän hassusti vielä, että poika nukkuu aika pitkiä pätkiä päivällä ja jos silloin olen vaikka kaupungilla niin olen sen ensin syöttänyt lähtiissä ja sitten pumppaan pulloon maidon mukaan. Eli jos sattuu siellä heräämään niin annan sitten pullosta jos olen vaikeassa paikassa ja en viitsi alkaa imettään.
kotona jos ollaan niin se kyllä heräilee aika usein välillä ja sitten olen kyllä sen 2-3 tunnin välein koittanut imettää että maito nousis ja illalla olis sitten maitoa. Ja illalla sitten imettelen aina niiden kitinöiden välissä miten nyt sitten huoliikin sitä tissiä ilman sitä kauheeta raivaria.
Ja yöllä ollaan nyt meilkein 3 yötä saatu mennä niin että imee kolmen aikoihin ja sitten kuuden aikaan ja sen alku yön nukkuu kivasti joskus kymmenestä saakka ja joskun vasta kahdestatoista.
Mutta kyllä meillä melkein sen 3-4 tunnin välein ainakin imetään tissiä. Ja poika painaa mun kotivaakan mukaan nyt 5 kg..eli painoa on tullu!
Mutta nyt taidan lähtee kärrytteleen kun on niin kiva ilma!
 
Johan oli huudot :ashamed: :'( ei oo nukuttu kun pikkupätkiä koko päivänä ja päiväunet nukkui tunnin verran!!Miten vauvat jaksaa kun ei nuku...ihmettelen!?Nyt sain nukahtamaan rintareppuun ja tässähän poju nyt kuorsaa menemään.kohta kokeilen kiikuttaa sänkyyn! Joo ja otin ny sitte disflatylit takasi käyttöön kun ei pääse apteekkin cuplatonia hakemaan tänään....oi voi on nää inhottavia masuvaivoja....nyyh vauva parka!!
syömisajoista meil syödään tissiä vähän miten millonki.päivällä syö joskus tunninki välein mut yleensä väli on 2-3tuntia. mä tarjoon vaan nii helposti sitte tissiä,jos vauva kitisee eikä meinaa millään tyytyä nii tissi tuntuu lohduttavan aina.ottaa sit vaan muutaman kulauksen jos ei iso nälkä.yölllä en kyl tarjookkaa joka ähinään...sais olla usein tarjoomas varsinki aamuyöllä.ny on nukahtanu monena iltana täs 19-21 välillä ja nukkunut 4-6tuntia yhteen menoon eli herää siinä 24-01.30 välillä syömään sit taas nukkuu 2-3tuntia ja 3-5välillä tissitellään mut sit ei aina nukahdakkaan pitkäks aikaa vaan alkaa vääntää kakkaa tunti tolkulla ja paukutella.....ähisee ja kitisee vaikkei itke,mut sellasta tuskasta narinaa eikä siinä "metelis" ite nukuttua saa. tosin oon monesti sitte ottanu viereen pojan ja nukuttanu mahalleen. se todellaki toimis meilläki,jos uskaltas sitä vaan käyttää.

nyt meen kiikuttamaan pojan omaan sänkyyn...saa nähä herääkö vai alkoko nyt yöunet :whistle: :wave: :wave:

 
Heippa vielä :) :wave:

Kata meillä täyttää esikoistytär lokakuussa 11v, kaksostytöt joulukuussa 9v, poika täytti huhtikuussa sen 4v, tyttö tammikuussa 2v ja sitten tämä rakas Maija on myös näitä huhtikuun lapsia, kun etuajassa tuli maailmaan :heart: Mutta kun täällä toukokuisissa on niin hyvä porukka, niin halusin pysyä tässä pinossa :D :ashamed: :) La oli siis toukokuussa. Minkäs ikäisiä ne teidän lapsukaiset olikaan... Taisit siitä jossain kohtaa kirjoittaa, vai olikohan profiilissa... Täytyy selailla ;)

Moonlight tehdäänpäs sitten kauppoja =) Minä laitan sulle yksityisviestiä ja annan oman sähköpostini osoitteen, niin käy helpommin tuo yhteydenpito :wave:


Vaniljatäti voi itku alko harmittaan sun puolestasi :( Kirjoitathan uudestaan kuulumisiasi :hug: :flower: Välillä tää tosiaan tökkii, mutta minä olen nyt kantapään kautta oppinut aina kopioimaan tämän kirjoitukseni ennen kuin painan "vastaa", niin ei huku ihan kokonaan :)

FANG-ANN-75 kyseli vauvojen syömisrytmistä... Meillä Maija syö välillä tiheästi, vaikka olisi vain tunti edellisestä syötöstä. Ja sama tapa on minulla kuin mmamaa:lla eli tarjoan tissiä tosi helposti vaikka Maijan asia voisi olla jokin muukin :ashamed: :/ Kun siihen tissille hän sitten tyyntyy heti :) Mutta hauskoja hetkiä olen viettänyt, kun sujautan tissin Maijalle suuhun ja hän tapittaa minua nappisilmillään ja alkaa hymyillä :heart: Että jutteluseuraa olikin sitten vain vailla :D

Mutta nyt täytyy mennä nukkumaan, eikä kukkua taas puolille öille... :whistle:

Öitä :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
MOikkis!!Täällä kaks iltaa Miska vääntänyt ja kääntänyt,tuskaisesti nassua vääntää ja välillä ulvahtaa.Itke siis ei,muutenkin on kauheen vähäitkuinen vauva.Mutta sylissä ja kävellä täytyy,pulauttelee vaikkei olis juur syönytkään.Mä luulen että on ilmavaivoja sillä kun tarpeeks pulauttelee,röhkii ja paukuttaa ja paskoo niin sitte rauhoittuu ihan.

tissillä poika roikkuu vähän väliä päivällä ja siihen nukahtaa eikä röyhtäse.Tästä johtuen varmaan nuo iltakikipuilut.
Eli mahaan jää ilmaa ja se iltaa kohden aLKAA vaivaa.Täytyy koittaa pitää tissillä vaan vartti kerralla ja röyhtäyttää ja saada se röyhy tulemaan.

Lapset meillä on vuosimallia -94 mun eskoinen, kaksoset-tyttö ja poika vm-99 sekä miehen poika samaa vuotta-99 sitten nä meidän yhteiset Maisa -05 elikäs täytti eilen 2 vee!!ja Miska joka oli kesäkuun 1 la mutta käynnistyksellä tulikin toukokuinen.

En varmaan ole kirjoittanutkaan,mutta 6 päivää Miskaa käynnistettiin.....Oli aika hurjaa sillä supistukset tuli koko ajan 3-5 minsan väleinmutta ne oli lääkesuppareita eikä tehneet kohsunsuulle mitään... :/
Mutta viikonloppu oli kotilomaa ja pupuiltiin ukkelin kanssa aamuin,illoin ja tais päivälläkin kerran..Eli tuo kypsyttely ja ne varmaan jo tehdyt auttoi ja maanantaina kun palasin sairaalaan ja alettiin käynnoistys taas niin alkoi jotain tapahtumaan ja tiistaina puhkottiin kalvot ja poitsu syntyi!!

Mahallaan nukkuttamisesta on musta outoo että se äkkiä olis kiellettyä,kkun olin pieni niin käskettiin nukuttaa masullaan juur siks että voi röyhtäillä ja paukutella siinä ja masu ei satu niin kun on mahallaan.Itekin tietää että jos maha kipee,nii selällään on tuskaa.Masuasento on kyllä paras ja simuloi sylissä oloa.Meillä on tuo pakkauksen koppa käytössä ja se kohotetu niin että on pää ylempänä.

Jaahas mentävä on... :wave:

kata ja miska huomenna 5 viikkoa
 
Ristiäiset oli eilen ja pojan nimeksi tuli Paavo Aki Eerik..Eli eka nimi oli miehen isän nimi, toka nimi on minun isän toinen nimi ja kolmas nimi tulee ku meän molempien ukkien nimet oli Eerikkejä.

Juhlissa kaikki meni vallan mainiosti.. mitä nyt poika vähän kitisi, mutta sehän kuuluu asiaan.. Kastevettä kummit ei jaksanu heittää talon harjan yli, joten se heitettiin pihaharjan (siis millä lakastaan portaita) niin sen yli :LOL:

Kakkuja oli tarpeeksi, mikään ei loppunu kesken, vieraita oli 35. Mie luulen, että me syyään niitä kakkuja vielä pari päivää ennen ku loppuvat.. ei pääse ainakaan paino tippumaan.. :whistle:

Paavolle tullu nuha ja toissayönä valvotti ihan kunnolla.. nukuttiin varmaan vaan 2-3 tuntia koko yön aikana.. viimeyö meni jo vähän paremmin. Täytyy varmaan käyä ostamassa keittosuolatippoja apteekista ku tuo imeminen aika hankalaa ku nenässä ei ku pieni ilmareikä mistä ilma kulkee... reppana.. :/ Lämpöäki sitte eilen illalla 37.9 astetta, mutta sairaalaan ei tartte lähteä kuulema ku vasta sitte jos se nousee yli 38.5.. No, toivottavasti menee lentsu äkkiä ohi.. mistä lie sen ees saanu ku ei olla ees käyty missään.

Siitä piimän annosta niin olen lämmittäny sitä mikrossa muovimukissa ihan vähän ja semmosella pehmeällä lastenlusikalla antanu sitä suuhun teelusikkallisen tai kaksi.. kannattaa kokeilla jos masuvaivoja.
Nyt kakkua vielä syömään ku poika nukkuu tyytyväisenä tyynypinon päällä pääpuoli kohotettuna..

Hanna ja Paavo 1kk ja 9pv :heart:
 
Hannalle vinkiksi,lastentarvike myy sellasta juttua kuin Vaporeaze..Muistaakseni.Se pitää tehokkaasti nenän auki,siihen laitetaan mentolityynyjä jotka vapauttaa eukalyptystuoksua ja mentolia ilmaan.

Pika-apua saa lohkotusta sipulista yöpöydällä sekä tosiaan nuo keittistipat.

Meillä on isommalla Humidose merkkistä keittisliuosta käytössä,saa kuivat kökkäreet pois kun se tulee suihkuna pullosta eli menee ylemmäs kuin ihan tuohon nenänpieleen.

Sekä A-vitatipat on ykköset kuivaan nenuun,mutta vähän isommalle kyllä kuin näille meidän pienille.Mutta vinkiks jo etukäteen.

Mä oon oikee konkari tuossa nuhan hoidossa.Meillä kun likalla oli pienenä niin pienet tiehyet että kauheet toimenpiteet oli käytössä kun tuli nuha.
Räkäimurilla imettiin kun oli laitettu ensin tipat,sekä höyrytetty kylppärissä hiki hatussa...
Sitten nasolin tipat,niitä siis yli 3 kk ikäsenä.
Nukutus kohoasennossa,turvakaukalo on melko hyvä nuhassa.

Onnea ihanasta nimestä!!
TOivottavasti paranette pikaseen eikä pidä paikkaansa tuo että kesälenssu on sitkee ja ikävä.

Mutta mä kyllä suosittelen sitä Vaporeazeä,musta se oli hyvä.Tosin jos sulla on tuoksulyhty niin tipauta mentolia taikka eukalyptystä siihen.
Paranemisia!!

Pahasta olosta,mulla oli ihan samaa kuin muutamat on kirjoitellut,mutta se alkaa mennä jo ohi.Oonkoittanut ottaaa aikaa syömiseen paremmin ja pureskella hyvin.
Uskon että kun sisuskalut löytää paikkansa niin kivutkin vähenee.Syöminen on niin maan ihanaa!!

Oon jo lähtöpainossa,vähän on masunahka löysempää vielä mutta ihan kivasti palautunut.Mulle kyllä tuli vaan 7 kiloa,voi olla että mennään miinukselle tässä vielä.
Poika sanoi tänään kun hikipäässä tein ruokaa,syötin Maisaa,tein lahjaa miehen siskolle ja tyhjensin rumpua,poitsu sanoi että sulla äiti on tosi pieni maha jo!!
Oli ihan mukava piriste siinä tohinan keskellä... :heart:

Meillä on taas kaks päivää kaks muksua pois.Helsinkiin lähtivät.

jaahas,ukko tehnyt ruuat,syömään kun poju nukkuu!!

kata ja miska 5 viikkoa
 
Moikka, kivan nimen on Hannan poika saanut. Mun ystävällä on teini-ikäinen Paavo poika. Minä kun niin tykkään noista vanhoista suomalaisista nimistä, osaksi kyllä johtuen siitä, että mulla on aina ollut ei suomalainen sukunimi, joten on riittänyt kun sen on tavannut.
Olenkin nauranut, että meidän lapset löytää varmaan kaimoja dementtia osaston ruokapöydästä.

Parasta aikaa oikein muistit, että me ollaan syksyllä lähdössä Turkkiin ichmeleriin, lähdetään 1.9. Passi pitäis meidänkin pienelle hankkia, jahka se Kela kortti ensin tulis, tai olen kyllä ajatellut uusia oman passin, kun menis ens vuonna vanhaks, ja ottaa neidin alkuun siihen, kun oman passikuvan otto on viel varmaan hankalaa, ja meillä kun on noista vanhemmista otettu kuvat 11kk:n ikäisinä, niin aina jännittää koska passintarkastuksessa ilmoitetaan, että pitää hankkia enemmän paikkansa pitävä kuva. Laitellaan vaan lähempänä viestiä noista pakkaus jutuista, yms. Ja muiltakin vinkkejä toki otetaan vastaan mitä kannattaa huomioida. Omat vaipat ja ruuat olen aina pienille mukana raahannut, nyt lähinnä mietinkin, että aloitanko kiinteät ja vellit ennen vai jälkeen reissun.

Mahallaan nukkumisesta ja vatsa vaivoista on ollut puhetta. Itse nukutan pienet aina ekan pätkän yöstä oikealla kyljellään, niin ilmat lähtee hyvin liikkeelle.

Huomenna on Helmin 2 kk lääkäri neuvola, laitan kuulumisia huomenna.

T:Minnihiiri
 
Bruschetta joko te alotitta maissi/riisivellin annon? Mie kans olen alkanu harkita vellin antoa ku tuo maito ei piä yksinkertasesti Paavon nälkää.. :/ Jatkuvasti syömässä, eikä ole mitään eroa siihen, että antaako pullosta Nannia vaiko tissiä ku vähänväliä sillä on nälkä...

Voi ihana lukea, että jotku pääsee lomamatkalle ulkomaille... kateeksi käy.. ois kyllä aika ihanaa lähteä johonki.. :whistle:
Vuosi sitte käytiin ja kaipuu on kova taas johonki lämpimään... mie joka tykkään ottaa aurinkoa vaikka kuinka kuumassa ja vaikka kuinka kauan... tuntuu, että olen syntyny aivan väärään maahan ja vielä tänne pohjoseen.. oikea paikka ois ollu jossaki palmun alla.. ;)

Hanna ja Paavo
 
Ompa ollu oudon helppo päivä. Arkeen kun palattiin eilen kun mies töihin takas.
Tyttö nukku kauppamatkan ku rattailla mentiin, ei huutanu IHME! :eek: :)
Kotona anto mun tehä makaronilaatikon! Ei huutanu sitterissä :eek: :D Pari kertaa hiukan älähti mutta lopetti sitten. Sit kun olin valmis niin otin syliin ja myöhemmin imetin ja tadaa, se nukahti ja nukkuu nyt.
Kai se kostautuu yöllä :whistle: ;) kun noin sutjakkaasti hommat etenee.
Onko teidän vauvat tämmösiä? : Kun tyttö nukkuu, se on jo laitokselta asti harrastanu sitä et vetää käden naamalle tai poskelle, silmien päälle jne ja nukkuu :heart: . Toi on maailman suloisinta!!! Toinen on se, että rakastaa uniriepua jota esikoinen ei huolinu/tarvinnu. Kun sen laittaa naaman lähelle ja pään viereen se kahmii sitä käsillään nukahtaessaan ja nukahtaa nuuhkutellen riepua :heart: :) söpöö.

Fangis ja Eeva 1kk
 
Heissan taasen pitkästä aikaa ja helteistä päivää kaikille! Aikaa on vierähtänyt sit viime kirjoittelun mut lukemassa olen kyllä tiuhaan käynyt. Täällä tyttösen vatsavaivat alkaa olla mennyttä mutta kakan kanssa tuhraaminen on se joka välillä tuottaa ongelmia. Mallasuutteella ollaan saatu vatsa toimimaan noin kerran päivään. Mahtaako kenelläkään olla mitään hyvää vinkkiä millä tää ikävä toimitus saataisiin kunnolla taas käyntiin?
Meille sattui tänään ensimmäinen ns tapaturma :'( Syötin tytön ja röyhtäytin, jonka jälkeen pieni puklu alkoi valumaan suupielestä. Ukko istui vessassa (yllätys). Laitoin tytön sohvalle tukevasti tyynyihin tuettuna kun läksin hakemaan paperia keittiöstä. Kerkesin ottaa kolme askelta kun kuului kamala tömähdys ja sen jälkeen kaamea itku. Tyttö oli pyörähtänyt niin voimalla et tyynyt olivat tulleet tytön mukana lattialle. Kyllä siinä äidin sydän oli pakahtua hädästä tämän jälkeen. Onneksi mitään vakavaa ei tapahtunut. Tyttö rauhoittui 15 min itkun jälkeen äidin syliin, tästä ei jäänyt onneksi mitään muuta kuin ikävä muisto, ei edes kuhmua päähän. Tyttö on oma ihana itsensä! :heart:
Lauantaina meillä olisi sitten ristiäiset ja tyttö saa virallisesti nimensä joksi häntä on syntymästä asti kutsuttu: Venla Matilda. Hyvällä mallilla alkaa järjestelyt olla ja kelitkin on mitä parhaimmat.
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille.
 
Pikaisesti taas.

Täällä mammalla rintatulehdus ja kuumetta 39...
Mahavaivat alkaa olla historiaa, ja täällä saatetaan taas olla hereillä yli tunninkin yksinään esim sitterissä ems.
Yöt menee hyvin edelleen.

Vaniljatäti, kopio hiiren oikealla näppäimellä teksti ennen kuin lähetät, niin se ei häviä minnekkään ja voit yrittää uudestaan lähettää myöhemmin.

nyt taas lepäileen

Tirlittan ja pojat 2.5 kk
 
Moi :wave: :wave: !

FANG-ANN:meidän ukko laittaa kans melkein joka kerta ennen nukahtamista käden naamalleen. Se on kyllä tosi suloista =) !

Huomenna on neuvola ja samalla reissulla käydään etsimässä kummi kehykset. Tänään pitää siis päättää ukkelin toinen nimi.... :eek: .Sitä nimeä on miettitty 4v(kasperi on siis ollut esikoisesta asti varma pojan etu nimeksi) eikä vieläkään olla saatu päätettyä sopivinta toista nimeä mut nyt ois jo pikku pakko päättää...

Meillä oli eilen älyttömän kuuma sisällä ja poju oli tosi levoton ja nukkui vaan pikku torkkuja päivällä. Sit kun viileni niin äijä veteli tukevasti ruokaa ja alkoi nukkumaan noin klo21 ja heräs vasta klo 4, söi ja jatkoi unia viel kuuteen sit söi seurusteli noin tunnin ja jatkoi nukkumista noin klo yhteentoista... Saatiin siis tosi hyvät yö unet =) ! Tänään ollaan taas valvottu aikalailla joten ens yönä taasen varmaan uni maistuu... Ainakin toivon niin.

Nyt kyl pitää taas mennä kun ukko kutsuu...
MORJENS!!!!

Hepotyty ja Kasperi tasan 4vko ja ylihuomenna 1kk
 

Yhteistyössä