***Toukovauvat 2007*** elokuu

Moonlight, meillä on parhaillaan pullosta mennyt kertaheitolla 200 milliä, mut mun tisseistä ei juurikaan mitään tuu ja tuota syöttä ennen en edes imettänyt. Normaali määräkin on silti 160-180 milliä. Mutta on meillä isopoikakin kyllä, en tämänhetkistä painoa tiedä mut silloin 7vkon iässä painoi 7100g. Että ruoka maistuu. Ajattelin tässä piakkoin alkaa antamaan maissivelliä lisäksi, kun päivän aikana menee NANnia tissin päälle n. 7dl.

Meillä poju kääntyi tänään ekan kerran mahalta selälleen. Just olin videoimassa kun kääntyi, että sai senkin taltioitua. Eikä kai ollut ihan sattumaa, kun laitoin monesti uudelleen mahalleen ja aina kääntyi selälleen. On se kyllä tuo massu sen verran pyöreä, että siitä on hyvä keikahtaa :heart:

Sellaista tänään tänne =)
 
Moonlight, meillä menee illalla noin kello kaheksan aikaan Nannia 60ml ja sitte illalla kymmenen-yhentoista aikaan 80ml. Sitte yöllä kello 6-7 aikaan syö kerran tissiä ja päivällä tissiä usempaan kertaan ja taas illalla kaheksan maissa se 60ml.
Mie kans aattelin, että ku poika 3kk täyttää niin alan antamaan velliä niinku muiltaki lapsilta. Meillä vain ei ole kukaan tuota maissi velliä huolinu, eikä riisivelliäkään vaan heti on alettu peruna-porkkana ja neljänviljan -vellillä... saas nähä miten nyt käy. Sitte vois pikkuhiljaa antaa niitä hedelmäsoseitaki... tai ainaki makuelämyksiä niistä ;)

Mie olen eilisen päivän siivonnu varastoa ja käyny kaikki laatikot läpi.. nyt pitäiski sitte lähteä pesemään ja silittämään vaatteita mitä löysin ja laittaa ne huutonettiin myyntiin.. Niistä saa ihan mukavasti "ylimääräistä" rahaa... aika kova hommahan siinä on ku pitää vaatteet valokuvata yms. mutta ainaki saa ne tuolta nurkista pyörimästä pois..

Hanna ja Paavo :heart:
 
Onko teillä ollut minua ikävä? :D
Ei vaan, asiaan...jota ei kyllä ole, mut jauhetaan nyt jotain tähän ajankuluksi.

Eilen kävin kuparikierukan asennuttamassa. Kivuton toimenpide oli ja mukava lekuri. Ens viikolla on neidin 3kk-neuvola ja rota-rokotuksen saa sen normirokotteen lisäksi.

Oon ukkelin siskolla yökyläilemässä, kun ukkeli lähti kavereiden kanssa johonkin HB-gameseihin elikkäs repivät päivässä naisten seitsenottelun lajit läpi ja samalla ottavat vähän häppää. Elikkä huomenna ukko on varmaan tosi reippaassa kunnossa. :LOL: Ihan hyvä, että menee kavereiden kanssa vähän telmimään, kun on vaan käytännössä asunut meitin raksalla. Pitäähän sitä välillä vähän nollata aivoja. ;)

Ens viikonloppuna onkin matka Vihtiin edessä, kun on veikan tyttösen ristiäiset. Toivottavasti ei vaan ole niistä rokotteista mitään kräniä. Inhottavaa, jos ei päästäs lähtemään. :/ No toivotaan, että on sunnuntaihin mennessä menneet ohi, jos niitä tuleekaan.

Mitäs tosta neidistä kirjottas. Vatsavaivat ovat ohi suurimmalta osin, mutta osaa tuo näköjään ton huutamisen jalon taidon ilmankin. :D Joka ilta melkeestä saa skitsot jostain ja ei rauhoitu ennekuin pumppaan pikkasen maitoa pulloon. Sen jälkeen sitten yleensä rauhoittuu rinnalle. Mut osaa tuo neiti onneksi muutakin kuin huutaa. :D Kovasti varsinkin aamusin hymyilee ja höpöttelee. Ääneen ei ole vielä nauranut muuta kuin unissaan kerran. Masulta tosiaan osaa jo kääntyä selälleen ja selältä kyljilleen välillä, mut harvemmin. Selällään hän pyörii 360 astetta ellei käy välillä kääntämässä takasin lähtöasemiin. Nyrkkiä mussuttaa taukoomatta melkeestä ja kuolaa tulee kuin raivotautiselta koiralta. :D

Mut siinä kai tärkeemmät. Tulen neuvolakuulumiset kertomaan sitten loppuviikosta. =)
 

MOI!!!! :wave: :wave:

HIH HEI Mäkin pääsin käymään "lomalla"! No joo oltiin yksi yö kesämökillä ja kyllähän se piristi kun pääsi hetkeksi pois koti nurkista. Tytöt pääsi ekaa kertaa junaan kun isi ja poju meni autolla ja me tytöt otettiin juna kyyti. Haluttiin että tytöt saa jotain uutta kokeilla kun tän kesän reissut on jääny tosi vähiin kun kolmen pienen kans reissaaminen ei ole ihan vaivatonta...

Poju oli tosi kiltisti ja tosi tarkkaa tutki uusia seiniä =) . Veneessä nukkui tosi tyytyväisenä. Poju kyl nukkuu kaikissa moottorilla varustetuissa kulkuneuvoissa tosi hyvin. Hirveästi oli saaressa itikoita niin ei sitten hirveästi ulkona oltukaan. Meidän keskimmäinen kun vielä pelkää jonkin verran itikoita.... Mut oli tosi kivaa!!!!

Meidän poju on vieläkin tosi tissi vauva

:D . Tuttipullo on taas ihan huono juttu nykyisin vaikka välillä vähän jo joikin pullosta. Tutti kelpaa ihan hetken pahinpaa imun tarpeeseen... Mieluummin poju jyrsii nyrkkiään!

Meilläkin on neuvola ens viikolla. Mulla jälkitarkatus ja pojulla lääkäri. Kiva saada tietää miten on ukko kasvanut. Ainakin käsiin tuntuu jo isolta...
Mut taidan nyt alkaa nauttimaan rauhasta kun lapset nukkuu ja ukko on siskonsa muksujen vahtina.

Öitä kaikille!!!

Hepotyty ja Kasperi (alle 6h:n päästä tasan 2kk)
 
Pikaisesti tulin sanomaan et pysyn nyt viikon poissa täältä, kun lähdetään reissuun. Tulin just mustikasta ja sain perattua ja laitettua ne rasioihin. Kaikki vielä pakkaamatta eli siinä menee tämä yö :/

Mutta hauskaa ensi viikkoa kaikille! =)
 
Heissan taas täältäkin..

Aikaiselta tuntuu tähän aikaan olla hereillä, meiän 2-vuotiaalla loppui uni jo kuuden aikoihin |O
Ei yhtään normaalia, yleensä nukutaan johonki 9-10 saakka...vauvakin :)
Pieni söi monta kertaa viime yönä, tosi usein nykyään nukkunu kuusikin tuntia yhteen pötköön, ja sen jälkeen vielä muutaman tunnin joten vähillä unilla on menty kulunut yö ja äitiä väsyttää.....

Se siitä aiheesta :)

Vauva kasvaa, meillä mennään tissin turvin..pulloa tarjotaan sillon ku äiti on vaikkapa lenkillä. Huonosti tosin kelpaa :/ Mutta mulle kyllä passaa se, että imetän. Esikoisen kohdalla se lysti loppui lyhyeen ja toistakin imetin "vain" 5kk ja sit pulloteltiin..
Ihan kiva jos nyt onnistus. Luulempa että esikoisen kohdalla mulla oli ihan puhtaasti uskon ja tiedon puute koko hommaan. En tajunnu, että imettämällä ja imettämällä se maito sieltä tulee..ja jos vauva imee tiuhaan, se ei tarkota et maitoa ei tule. Nyt on taas ollu noita tiheän imun päiviä meillä, pari päivää jo aattelin et ei tuu mitään...mutta vauva vaan nosti maidon taas tarvettaan vastaavaksi ja syö jälleen normaaliin tahtiin. En silti oo mikään "imetysvouhkaaja" vaikka sen puolesta puhunkin =)
Hyviä vauvoja kasvaa korvikkeillakin, ja äitiyshän on tunnetusti paljon muutakin kun pelkkää syöttämistä.

No niin..heti rupeaa vinkuminen kuulumaan kun saa istahdettua koneen ääreen ja alotettua kirjottamisen. Typykkä istuu sitterissä ja huitoo leluja, mut kyllästyyhän sitä siihenki ku liikaa samaa joutuu kattelee. Ihanasti juttelee jo tuo vaavi, neuvolasta saatu nallen kuva saa parhaat jutut. Kiinnitin sen näkyville vaipanvaihtopaikalle :)

Ootteko muuten pottailleet vauvojenne kans? Meillä potta sen takia esillä ollu, kun tuota 2-vuotiasta yritän innostaa siinä käymään...vaan eipä hän kovin innokkaasti siinä istu, eikä pöntölläkään. Vauvaa sit oon huvikseni potan päällä pidellyt kun vaippa ollaan vaihdettu, ja tosi usein sinne pissaa =) En muuten oo jaksanu raahata sinne, ehkä jos ei ois muita lapsia niin ehtis paremmin käyttää..tässä on taka-ajatuksena se, että tottus pottaan..ja ois siihen semmonen neutraali suhtautuminen.

Tässäpä aasinsilta tuohon vaippa-asiaan, josta olitte puhuneet. Meillä enimmäkseen kertiksiä käytetty..joka kerta kyllä kun vien tuota vaippalastia roskiin, niin tuntuu pikku pistoksia omantunnon seutuvilla :ashamed: Ois niin mukava sen puolesta käyttää kestoja, jonku verran meillä niitä on ja koitan ees joka toinen päivä laittaa. Ei vielä vaan oo saanu täyttä intoa siihen hommaan, vauvalla ei oo sopivan kokoisia..pitäs hommata. Sais vaan virtaa itelle et alkas tutkailemaan eri vaihtoehtoja. Haluaisin käyttää ohuita mut silti imukykyisiä vaippoja :) mahdotontako??

Mukavia kesäpäiviä teille, ja tiitteräiselle hauskaa reissua (ja pitkää pinnaa!!!) :)
 
Moi :wave:

Hyppykiikusta luulis et saa käyttää kun selkä istumavalmis eli n.6kk? Koska siinä hyppiessä selkä saa kyytiä.
Vatsan toiminta kerran päivässä tulee tytöllä kakki, tosi vetinen ja keltavihree.
Tisulla Eeva elelee. Kerran on jouduttu korviketta antaan kun mulle tuli sappikivikohtaus ja jouduin lähteen tutkittavaks.
Tyty nukkuu yöt hyvin. Syö yöllä kerran pari.

Fangis ja Eeva 9viikkoa.
 
Huh huh täältä.

Mmalle voimia itkuisen vauvan kanssa. Itse käytin 4 kertaa vyöhyketerapiassa ja auttoi todella!!! Mut niitäkin terapeutteja on niin monenlaisia...

Kiitos Balou kohteliaisuudesta, vaikka just tällä hetkellä tuntuu, että ei hyvänen aika tätä hommaa...
Vaikka meidän vauvat on nykyään ihan ok kilttejä, vaikkakin tempperamenttisia (herrrrmot menee heti ja kerrasta jos nälkä yllättää tms.), niin välillä tulee ihan kamala tunne, että kaikki kaatuu ryminällä just päälle! Molemmat vauvat märisee (suurin syy märinään on väsymys, jota vastaan kannattaa muuten taistella ;) ) ja isommat huutaa äitiä sinne tai tänne. Ihan kamala riittämättömyyden tunne tulee. Yleensä nämä episodit tulee ja menee nopeasti ohi, mutta kun se tilanne on päällä, niin tulee suuri kiusaus katella äkkiä jostain pakoreitti... Noh, sitten kuten nyt kun pojat saatu nukkumaan ja isommat syötettyä niin mikäs tässä on ollessa. :D

Kysyisin, että onko teillä muilla vielä mielialan heittelyjä? Minulla vieläkin itku välillä tosi herkässä samoin nauru. Just saatoin vollottaa epätoivoa ja seuraavassa minuutissa jo nauran ihan hervottomasti jollekkin asialle... Ei mulla kyllä näin voimakasta heittelyä ole aikaisempien lasten jälkeen ollut. Tuleekohan tämäkin sit tuplana?
Onko teillä vain vaaleanpunaista vauvaonnea koko ajan???Tuntuu, että kukaan ei ole ainakaan maininnut, että masentaa välillä.

Nyt meen sohvalle maaten ja lukemaan kun täällä on niin hiljaista. (karkkia ei onneksi ole kaapissa kaveriksi. Raskausaikana olin hienosti ilman karkkia, mutta se on kostautunut nyt jälkeen kun kauhea makiannälkä ois jatkuvasti )


:ashamed:


Tirlittan, jolla on huono päivä
 
Tirlittan,
Mulla ainakin on masis-hetkiä/päiviä välillä.
Tänään esimerkiksi on masentanut jonkin verran.
Minua harmittaa nykyään lähinnä tuo imetyksen kanssa säätäminen,
vaikka pääosinhan se meillä sujuukin ihan ok. Ois vaan helpompaa,
että pahimpaan hätään lohtuna toimis tissi eikä pullo. Tosiaan, kun neiti vetää herneet nenään niin tissin tarjoaminen vain pahentaa tilannetta. Joko rivakka hytkytys vaunuissa tai pullo saa neidin rauhottumaan. Lähes päivittäin joudunkin pumppaamaan, kun neiti karjuu niin, että kitarisat lepattaa. Tänään päästiin tosin ilman karjumisia ilmeisestikin.
=) Joo, tiedän...murheeni ovat aika pieniä, mutta minkäs sille voi, kun tulee tommosiakin asioita vatvottua nupissansa. :D
 
Täällä heräilty hyvin nukutun yön jälkeen pirteinä uuteen päivään. Konsta ja minä nukahdettiin molemmat illalla kymmenen aikaan ja ekan kerran Konsta heräsi syömään 04. Sitten nukahti taas uudelleen ja heräsi 6.30. Edelliset kaksi yötä Konsta heräili 2 tunnin välein syömään. Niin se vielä meillä vaihtelee..

Konsta pärjäilee vielä pelkällä rintamaidolla eikä korviketta ole vielä tarvinnut antaa. Jos mennään johonkin pitemmäksi aikaa niin sitten olen pumpannut maitoa mukaan. Hyvin tuntuu maitoa vielä tulevan.

Viime neuvolassa Konsta painoi 6040g ja pituutta oli 59.5 cm. Seuraavalla kerralla onkin sitten ensimmäinen rokotus.

Konsta nauroi eilen ensimmäitä kertaa ääneen. :heart: Riisuin konstalta vaatteita kun oltiin menossa kylpyyn ja puhaltelin sen paljaaseen masuun niin että kuului pörinää. Konsta nauroi monta kertaa peräkkäin tai paremminkin kikatti. Tosi suloista oli ja isikin kuuli.

Viikonloppuna ajateltiin mennä syysvaateostoksille ja ulos syömään. Otetaan Konsta mukaan ja aattelin että vois käydä ostamassa matkarattaat niin ois helpompi kulkea. Netistä jo kattelin Gracon matkarattaita. Tietääkö kukaan saako esim. lastentarvikkeesta rattaat heti mukaan vai tilataanko ne?

Konstan mumma on poiminu niin innokkaasti vadelmia ja herukoita että meillä on pakkanen ja jääkaappi täynnä hilloja, mehuja ja marjoja. Itse oon tehny vain yhden purkin vadelmahilloa ja yhden suolakurkkua sekä pakastanu 5 kg mansikoita. Mies löysi viikonloppuna keltavahveroita ja lupasi käydä vielä mustikoita ja puolukoita noukkimassa. Vadelmakakkua on tullu leivottua ahkerasti kun mumma on löytäny metsästä vadelmia ämpäritolkulla.

Täällä arki rullaa mukavasti. Yhden lapsen kanssa jää aikaa siivoamiselle ja ruuan laitolle ja vähän jää myös omaa aikaa. Ajattelin ilmottaa meidät äiti-lapsi-jumppaan ja siskon kanssa aletaan käydä salilla. Miehen kanssa sovittiin että aletaan käydä säännöllisesti lenkillä 3-4-kertaa viikossa. Vaunuilla tulee liikuttua paljon kun miehellä on auto käytössä ja me Konstan kanssa tehdään kauppareissut ja neuvolakäynnit ym. reissut vaunuilla. Paino onkin pudonnut lähtölukemiin ihan vaan imettämällä ja liikkumalla säännöllisesti, mutta vielä pitäis päästä tosta ylimääräisestä vatsanahasta eroon.

Vauvakuumeesta on ollu puhetta. Sama tauti riivaa täälläkin sekä minua että miestä. Vauvamasua on jo kova ikävä. Ehkäisy jää pois luultavasti ensikeväänä. :)

Nyt pitää lopetella ja mennä katsomaan Serranon perhe.

HeLiNä ja Konsta :wave:
 
Eilen illalla poika söi 210ml maitoa yhteen kyytiin (pari röyhtäytystä välissä kylläkin)!! Tosin eilen oli tosi kuuma päivä ja annoin syöttöjen välissä vähän vettäkin sitten tuttipullosta - oltiin meinaan ulkona koko päivä. Kuumimman ajan päivästä isä oli pojan kanssa sisällä ja minä heinätöissä laitumella bikineissä.. rusketus oli taattu :D Aika poikki oon kyllä nyt kun koko viikonloppu tuli oltua tuolla heinätöissä. Onneksi lupasivat sadetta nyt pariksi päiväksi niin saa huilata ;)

Laitoin pojan taas tuohon leikkimatolle, mutta eipä hän vielä ymmärrä kurkoitella noita leluja mitä siitä roikkuu. Naapuri sanoi että voi myös johtua siitä, että tuo leikkimatto on tuommoinen vaaleansävyinen, eli ehkä vauva ei hahmota niin hyvin kuin jos olisi kirkkaanvärisiä killukkeita. Mutta eiköhän tässä muutaman viikon sisään jo sitten =) Ja nyt hän nukahti tuohon matolle..

Tirlittan: Ei tosiaankaan oo kaikenaikaa mitään ruusunpunaista vauva-aikaa!! Toki usein sitäkin, mutta usein myös minulla näitä mielialavaihteluita ja muistinmenetyksiä.. ja sitten tietenkin (etenkin kun on nyt ensimmäistä kertaa äitinä) tulee mietittyä että olenko hyvä äiti jne.. varmaan kaikilla äideillä näitä samoja juttuja tulee mietittyä.

Tuli helteestä mieleen eräs tapaus mikä täällä oli lehdessä keväällä huhtikuussa helteiden aikaan (täällä oli silloin 3 viikkoa putkeen hellettä ). Eräs äiti oli unohtanut 5kk vauvansa autoon kun meni töihin (unohti viedä päiväkotiin) ja oli kuuma päivä, vauva kuoli.. Miten voi unohtaa että vauva on mukana??? Ihan kamalaa!

Huh, no vähän iloisempiin aiheisiin.. Mennään pojan kanssa iltapäivällä tapaamaan erästä ystävää jolla on dudea 2 päivää vanhempi tyttö! Ei olla nähty sitten helmikuun, joten mukava iltapäivä luvassa :)

Moonlight: Mulla kans vatsalihastreeni joka aamu - onneksi ovat hyvin lihakset palautuneet leikkauksen jäljiltä. Ehkä ennen seuraavaa synnytystä ovat taas kunnossa :D Meillä kun haaveillaan jo seuraavasta.. saas nähdä koska nappaa :) Sinulla oli kyllä niin rankka kokemus tuo synnytys ja sen jälkeenkin ongemat, joko nyt on kaikki ok? Toivon todellakin että kaikki on nyt kunnossa! Ainakin hyvältä kuulostaa että pystyt vatsoja tekemään =) Mua niin kans ärsyttää toi pussukka tossa masun kohdalla.. sellainen pehmeä kumpu, inhottavaa..

Jaahas, nyt sitten TAAS tiskaamaan ja sitten laitumelle elukat ruokkimaan. Mies ei ole vieläkään pitänyt lomaa, sanoi että pitää sitten kun on paremmat kelit - toivottavasti pian!!

t: balou & dude huomenna 3kk
 
Hmmm...tässä näpyttelen hiljaa konetta,samalla kiikutan sitteria!muu ei kelpaa....pakko se vaa on sitte pikkasen kiikutella vaikka ärsyttää kun jotkut tulee sanomaan et älä opeta sitä siihen et pitää kiikutella uneen! |O jos ei muu auta niin pakko,jos meinaan tän ukon välillä nukkumaan saada!isompi kans päikkäreillä :D oli taas taistelut nukkumisen kans :kieh: ja kumpikin raivos... |O hoh nyt hiljasta :D

Kiva kuulla vyöhyketerapiasta hyviä kokemuksia =) toivottavasti meilläkin siitä löytys apua.

vatsan toiminnasta pojulla toimii se puoli hyvin :) kakkaa aamusta iltaan,yleensä yöllä ei mut poikkeuksiakin on ollu ja yöllä isot kakat :D päivisin tulee ehkä 2-4kakat ja joskus melkin joka vaipas vähän...pieruja ja pukluja myös tulee röyhtäysten päälle,mut silti masu vaan kiusaa! voihan se olla et on vaa niin herkkä maha kaikelle mun syömisille....välillä oikein lorina käy mahassa isosti :'(

Tirlittan ei ihme että välillä mielialat heittelee :) kyllä mä olisin sun "housuissas" varmaan jo pimahtanut :LOL: ei vain,mut kyllä voin kuvitella miten kova homma kaksosten kans ku tämän yhdenki kans tekemistä riittää isomman lisäks.meillä myös temperamenttiä riittää...päivittäin hermostuu niin kovasti jos ei heti ehdi paikalle hädän tullessa niin huuto on kovaa eikä mikään auta :ashamed: ja isommalla niin voimakas tahto/temperamentti et huh huh!
juu ja sulla kaksi vauvaa ja isommat sielä...hui että siinä tarvitaan ahkeruutta,hermoja jne. :D jaksuja! :hug:

pottailua meillä ei oo kokeiltu vauvalle. isommalla(1v8kk) kyllä on potta vessas ja kovasti sitä yritetään harjotella....en mä kyl edes jaksas vauvaa siihen kokeilla ku välillä tuon isommanki pottailu jää nii vähiin. ei mukamas ikinä ehdi :ashamed: pissat sinne kyllä tehään,mut kakkaa ei nii en oo jaksanu vielä ees "taistella" sen kans :)

Taas näyttää lämmintä tulevan B) välis jo oli nii sateista et pikkasen sai pukea,mut tänä aamuna oltiin ihan body&potkarit päällä vaunuissa. en taida päivällä ulos lähteä,jos oikein kuuma.oon huomannu et ei tuo poju nuku helteessä eikä ihme.vaunuissa nii äkkiä lämpenee se ilma vaikka varjossa onkin. kauhea tuo autoon jätetty tai unohdettu vauva :'( kaikkea kamalaa sitä voikin sattua...

no joo,mut nyt ei enää sitterin heiluttelut auta joten syliin.....
:wave: ja kaikille jaksuja !!!!!
 
..ja helteistä sellaista! Huh, vähempikin riittäisi :p

StiinaS: Meillä allergiaoireina on ollut vain suolisto-oireita, pahanhajuisia pieruja, vihertävää kakkaa ja mahanväänteitä. Tulokset ovat nyt vielä kesken, mutta jotenkin pelkään ettei allergia näy verikokeissa, vaikka olisikin olemassa. Maidottomalla dieetillä olen nyt ollut viikon (lauantaina söin vähän hyla-tuotteita.. :ashamed: ) Varmaan oli vielä liian aikaista kokeilla tuota altistusta, kun kerran maidon poistuminen vie sen kaksikin viikkoa. No, kaksi iltaa on ollut kyllä tavallista kipeämpi masu pojalla. Tuohon kokeiluun asti olikin ihan ok, pari päivää meni jopa täysin ilman pulautuksia ja kakka on muuttunut kirkkaan keltaiseksi. Mulle sanottiin apteekista, ettei maidottomalla ruokavaliolla saisi olla ilman lääkärin valvontaa.. Pidemmän päälle täytyneekin tiedustella asiaa vaikka nla-lääkäriltä. Mutta tsemppiä sinnekin allergiatutkimuksiin! Meillä onneksi vakuutus otettu jo ennen syntymää, joten ei tule rajauksia korvauksiin. Mietinkin pitäisikö mennä jonnekin ihan asiaan perehtyneelle lastenlääkärille, mutta odotan ainakin ensin noita tuloksia. Ilmottelehan miten teillä homma etenee :)

NISKAKIPUJA on ollut täälläkin.. sain nyt vihdoin hankittua trikoisen kantoliinan ja ehdin jo vähän sitä testaillakin. On tosiaan paljon parempi selälle kuin yhdelle olalle tuleva kantopussi, ihan kun ei olisi vauvaa kyydissä ollenkaan ;) Ja suht helposti sain tehtyä sidonnankin (kietaisuristi2) netin ohjeiden pohjalta.. Mulla tuo niskakipu yltyy helposti migreeniksi, jota ei nyt oikein voi lääkitä imetyksen takia.. joten selkää olisi jotenkin koitettava säästää.

Täällä mennään nyt siis TÄYSIMETYKSELLÄ tuon allergiaepäilyn vuoksi. Kai siitä täytyy olla tyytyväinen, kun maitoa riittää ja homma toimii, mutta toisaalta olen vähän stressaantunut siitä, että olen pojan ainoa ruuanlähde.. Pumppailen toki maitoa niin, että isäkin voi sitä syöttää, mutta kyllä se korvikemahdollisuus jotenkin helpotti omaa jaksamista. Katsotaan nyt, miten nämä tutkimukset etenevät. Mutta mielestäni on tyhmää moralisoida korvikkeiden antamista,tai potea siitä huonoa omaatuntoa. Onhan imetys ainutlaatuinen juttu äidin ja vauvan välillä, mutta korvikkeesta vauva saa taatusti kaiken tarvitsemansa ja sitä läheisyyttä sitten muutenkin :hug: kaikki toimivat miten omalla kohdalla parhaaksi kokevat ja varmasti oman vauvan etua ajatellen!

MIELIALAT heittelee täälläkin. Oma saamattomuus ärsyttää.. tuntuu että pitäisi jaksaa pitää kämppä siistimpänä jne., kun ei kuitenkaan ole kuin tuo yksi vauva hoidettavana. Jotenkin vaan päivät vilahtaa niin vauhdilla vauvan kanssa puuhaillessa.. ja sitä huomaa rakastuvansa pikkuiseen koko ajan enemmän ja enemmän :heart: Mutta kai ne huonotkin päivät kuuluvat asiaan.. ikäviä fiiliksiä on etenkin silloin, kun pojalla on maha kipeä tai joku muu vaiva, mihin ei osaa apua tarjota niin hyvin kuin tahtoisi. Joten TIRLITTAN ja muut jotka tarvitsevat :hug: Eiköhän me kaikki olla kuitenkin parhaita äitejä juuri omille vauvoillemme!

Jaahas, eipä kai muuta tällä kertaa.. Jos vaikka yrittäisi nyt siihen imuriin tarttua :whistle:

Vilmis ja poika yli 10 viikkoa :heart:
 
Reissusta kotiuduttu...
Käytiin Tornio/Haaparanta-kemi-oulu kierroksella. Pääsääntöisesti yövyttiin leirintä alueilla. Oikein mukava reissu oli. Shoppailtiin ihan mahottomasti ja kotiin tullessa tuotiin Oulusta vielä uusi kilpa-auto. Nyt mies on taas talliin linnottautunut sen kanssa jotta taas saataisiin se peli kuntoon ensviikonlopun Oulun kisoja varten :)

Mielialavaihteluista... Mulla ainakin mielialat ailahtelee nano sekunnissa puolelta toiselle. Varsinkin nyt kun alko menkat. Jotenkin ajattelin että menis hieman pidempään ennenkuin alkavat. Mutta liekkö sitten johtuu ton yöimetyksen pois jäännistä vaikka täysimetänkin vielä. Tässä eilen ja tänään on ollu sellasta alakuloisuutta ilmassa. En osaa sanoa miksi mut kait näitä tällasia päiviä tulee itte kullekkin.

Kantoliinan innostuin ostaan tuolla reissun päällä. Nyt oon parikertaa jo kokeillu ja tuntuu ainakin tosi miellyttävälle. Tyttö tykkää siinä buddha-asennossa olla kun siitä niin hyvin näkee.

Meillä tyttö on kans ruvennu tapppeleen unta vastaan. Oon sille yrittäny selittää ettei siinä oo mitään järkeä, mut ei se äiskää oikein tässä asiassa usko :LOL: Itestä vaan on ihan äärimmäisen turhauttavaa kun selkeesti huomaa et toista väsyttää ihan sikana ja sit se hassu tyttö ei malta laittaa nukkumaan vaan pitää vaan kitistä. Ikävä kun nyt on täytyny viime aikoina varsinkin päivällä oikein nukuttaa. Ei oo kiva jos se tohon nyt sitten tottuu niin saa olla joka unille häntä sitten nukuttamassa. Joskos tämä olisi jokin ohimenvä vaihe...

Nyt alko jokseenkin pää pätkimään joten varmaan parempi heittää tältä erää pois tää höpöttäminen... Mukavaa viikkoa kaikille taas :wave:

Kojo ja Noora yli 3kk
 
Tän päivän huippu ilmasta huolimati olen viettänyt päivän sisällä, mitä nyt pienimmän kanssa käytiin neuvolassa ja illalla kävin kaupassa. Meidän vanhin neito rupesi viime yönä oksentamaan, tänään on kuitenkin jo ollut aika hyvässä kunnossa, joten mietin, että liekö saanut saariretkellä liikaa aurinkoa. Toivottavasti tauti on taittunut, sillä söi illan edellä jo niin paljon, että jos vielä rupeaa oksentamaan, niin hukutaan siihen.

Helmin neuvolassa kaikki oli kunnossa, sai sitten ekan rokotteen, oli ehkä päivällä hieman kärsimättömämpi, muttei ainakaan vielä lämpöä ole noussut. Keskimmäinen meidän lapsista kehitti aina rokotteista kuumeen.

Joo minäkin liputan ton kantoliinan nimeen, meidän neito nukkuu siinä paremmin kuin vaunuissa, sunnuntainakin sain oikein herätellä saaressa, että ennättää syödä, ennenkuin kotimatka alkaa.

Taas tämä äippä mussuttelee suklaata kun kirjoittelen, tuhma minä...Mulla aina kostautuu jos en päivällä syö lämmintä ruokaa, niin illasta menee kaikki herkut. Mutta voin hiukan puolustautua, että olen ruvennut joka ilta tekemään muutaman vatsalihas liikkeen, niinkin erikoisessa paikassa kuin saunassa, siellä saan rauhassa tehdä ne, ettei kukaan ole kimpussa, ja samalla tulee sekin aika hyödynnettyä. ;)

Taidan toivotella hyvät yöt! T:Minnihiiri
 
Helteistä päivää kaikille! Mittari näyttää n.+30 lämmintä. *pyyhkii hikeä otsalta*. Pihalle ei vielä pääse, kun vanhee poika nukkuu vielä. Oli aamusta hereillä, mutta oli jossain vaiheessa kiivenny mun ja justuksen viereen nukkuun. En tiedä onko juusokin sitten tulos kipiäksi, kun me miehen kans ollaan flunssas, kurkku niin kipiä välillä ettei pysty kunnolla nieleen.
Mahalla nukkumisesta on ollu jossain vaiheessa ainakin juttua. Me nukutetaan justus aivan mahallansa yöllä, kun silloin nukkuu paljon paremmin.
Jos nukkuu seljällä tai kyljellä niin herää useammin yössä, kokeiltu juttu. Mutta niin kuulemma minä kans oon pienenä nukkunu mahallani parhaiten.
Justus on ruvennut juttelemaan enempi ja mikä hymy sieltä tulee, kun äiti tulee paikalle, kun on nälkä. :heart:
Mulla ei oo niin mielialan muutoksia, mikä kyllä on ihme, kun yleensä niitä on varsinkin menkkojen aikaan, silloin oon takuuvarma pommi hermot menee vähästäkin. :LOL: :kieh:
Mutta tällä hetkellä on "ongelmia" juuson kans. On tempperamenttinen lapsi (tullut äitiinsä :whistle: ) kun suuttuu tai kielettään jostain länkyttää vastaan ja uhkailee lyödä. On yritetty kitkee hyvällä ja "pahalla" rangaistus tuoli on käytössä, mutta tuntuu ettei mikään auta. Onneksi kuun lopussa on 4-vuotis neuvola saa sieltä kysyä neuvoa jos teiltä ei tuu hyviä vinkkejä miten rauhoittaa tuota isompaa miestä.
Meillä mies ja appiukko on päällystämässä tätä uutta puolta. Kyllä tulee nätin näköinen. Ihan tavallinen punaisella ja valkoisella maalattu "mökki". Mutta nyt meen lukeen vakuutus papereita, kun käytiin hakemassa paperit eileen pankista. Ootekko te muut saaneet osuuspankilta postia, että saa osallistua arvontaan? Me käytiin eileen op:lla viemässä se arvontalappu ja saatiin marimekon oranssi miniunikko ruokaliina. Lujaa yritti op asiakkaiksi, mutta kieltäydyin. Huvitti vaan, kun justiin olin käynyt nordeassa avaamassa justukselle tilin. Sieltä saatiin 10e tilille rahaa.

Elli ja Justus 3kk 2pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elli Etikka:
Ootekko te muut saaneet osuuspankilta postia, että saa osallistua arvontaan?
Elli ja Justus 3kk 2pvä
Juu, meille ainakin tuli tuo samainen posti.
Pitää käydä noutamassa lahja, mutta en aio avata tiliä tytölle op:n,
vaikka miehellä ja mulla siellä tili onkin. Mummi ehti jo avata neidille tilin toiseen pankkiin eli eiköhän se riitä...

Tyttö muuten on ihan hilkulla, ettei kohta kellahda selältä masulleen. Kamala yritys ollut pari päivää. Tosin voihan tuo kestää vielä tovin, että onnistuu, mutta hauska on kattella toisen kovaa yritystä.

-mennis-

 
moi pitkästä aikaa :ashamed: hävettää ihan kun en ole käynyt kirjoittamassa
meidän Yeminalla oli viimeviikolla fysioterapia ja kontrollikäynti hämeenlinnassa. kehitys on normaali tai edellä (korjattua ikää 2,5kk). sydämessä edelleen selkeä sivuääni ja läppävika pysynyt ennallaan. neiti on tosi hymytyttö =) juttelee tosi paljon. eilen kääntyi montakertaa masulta selälleen, saa nähdä tänään että oliko eilinen vain vahinko vai opittu taito.
mut nyt ruoanlaittoon

rasse ja Yemina 4kk1vko2pvä :heart:
 
Pakko kait se joku rivi on kirjoittaa kun käyn kurkkimassa ja huomaan muidenkin olevan aika laiskalla tuulella kirjoituksen suhteen. Lukisin niin mielelläni, mut kirjoitus muka aina jää... Nuo toiset pinot on ahkerampia :eek:


Elli Etikalle voimahali tuittuilevan isomman kanssa.

Rasse olipa kiva kuulla sinustakin!

Täällä syötíin juuri melkein koko purkki maissisosetta yhdessä. Vellejä en saa menemään yhtään. Pojat vaan nuoleskelee tuttipulloa, eikä ymmärrä siitä imeä. Porkkana- peruna menee soseena, mutta sekään ei mene vellinä. Ois helpompi miehenkin pullosta syöttää.
Pari kertaa maissivelli on mennyt, kun oikein oikein kunnon nälän odottanut ja sit tarjonnut sitä.

Ihan älytön helle! Sisällä taas 28 astetta ja hiki valuu. Uimaan tekis niin mieli, mut saa nähdä uskallanko mennä kun tietenkin heti taas rintatulehdusta pukkaa :kieh: :kieh:

Minä niin kovin yritän poikia höynätä kääntyilemään, mutta ei tehoa. Pientä yritystä selältä kyljelle vaan.

nyt toinen tuolla hermostuu lattialla, joten palataan!

Kirjoitelkaa!

p.s onko Hanna rannalla kun ei kuulu? (yleensä niin ahkerasti kirjoittaa)
 
Lämpöä tosiaan riittää sisälläkin, meidän ilmalämpöpummpu meinaan juuri parahiksi sanoi itsensä irti...ja perjantaina saadaan vasta uusi, ihan kauhistuttaa tää rahan meno, kun minä en ainakaan vielä ole tottunut tilipussin vaihtumiseen näihin äippärahoihin.

Meidän neito on ollut tänään ihan ihmeellinen, pullo ei kelpaa syö vain tissiä ja naureskelee, aina viihtyy suht hyvin omineen, mutta tänään ihan mielettömän hyvin, koko ajan suu hymyssä. =)

Kävin tänään itsekin kahdesti uimassa ja meri on todella lämmintä.

Onneksi se meidän vanhimman lapsen vatsatauti ei sitten enää jatkunut, nyt vaan pitää toivoa, ettei vain ole itämässä meihin muihin...

Nyt taidan kipittää telkkarin ääreen.

T:Minnihiiri
 
Tirlittan: joo, ei todellakaan ole ruusunpunaista onnea aina. Elli Etikan tavoin taistelen uhmaikäisen kanssa. Muuten menee ihan suht hyvin (vielä), mutta nyt kun saatiin yöunille meno rauhoitettua jotenkin, niin päiväunille menosta on tullut aivan karmeaa taistelua. Äskeinen itse asiassa päättyi siihen, että itse rupesin itkemään, kun en enää jaksanut. Vauva huuti suoraa huutoa tissille ja toinen vaan juoksee ympäri taloa. Ja mulla meni hermot ja huusin isommalle, mitä en haluaisi tehdä.

Balou: juu, ihan oikein luit. Mies ei lotkauta korvaansakaan meidän tappeluille ja itse asiassa on aika lailla anopin puolella tietyissä asioissa. Riitaa tulee mm. isomman syöttämisestä, syömisestä ja juomisesta. Anoppi siis joka ikinen kerta aloittaa syöttämään tuota 2-vuotiasta, joka osaa todella hyvin syödä itse. Koska mulla ei riitä kädet sitä kotona syötellä (vaatii sitä aina seuraavalla aterialla, kun kerran edellisellä on syötetty), joten joka kerta sanon anopille, että poika osaa kyllä syödä ihan itse. Ja kotona mies tekee minun selän takana samaa, eli syöttää, kun ei ole tarpeeksi kärsivällisyyttä antaa toisen syödä omaan tahtiinsa. Ja aina anoppilassa jauhetaan pojan syömisistä (miksi ei syö mitään, miten se nyt noin paljon söi) ja juomisesta (ei juo tarpeeksi, miten sen saisi juomaan). Yrittävät sitten juottaa väkisin, mikä takaa sen, että ei juo senkään vertaa mitä normaalisti joisi. Ja kun asiasta sanon, alkaa mökötys. Mutta joo, nyt ei enää tästä enempää, yritän päästä jonkun ammattilaisen puheille tästä tilanteesta...

Viivillä puhkesi ensimmäinen hammas! Neiti oli viime viikolla aika kärttyisä, mitä ihmettelin, ja nyt on yläikeneen ilmestynyt hampaan kulma. Tosin se on hirmu ylhäällä tuossa ikenessä, joten en oikein tiedä onko se oikeassa paikassa. Mies oli sitä mieltä, että kyllä se sieltä laskeutuu. Toivotaan niin, on nimittäin aika karmean näköinen, jos se tuohon kohti sen hampaan pukkaa.

Lämmintä on täälläkin ja uimaan mieli niinkuin Tirlittanilla, mutta tuon rintatulehduksen takia ei oikein uskalla. Jospa sitä illalla käväisisi...Olen kyllä yksin lasten kanssa ja vähän hirvittää olla rannalla. Jos Viivi tarvitsee jotain ja joudun kumartumaan vaunuihin, niin isompi on samantien karkuteillä ja se ei ole veden lähellä todellakaan kivaa :(

Olipa kiva kuulla rassesta ja että pikkuinen Yemina voi hyvin. Hienoa!

Palaamisiin, nyt lähden nauttimaan lasillisen kylmää mehua ja sitten raksa-asioille kun lapset herää. Ja taas mennään...
 
Heippa kaikille :wave:

Ja helteisiä terveisiä mökiltä B) huh, huh, kyllä vähempikin riittäisi...

Ollaan oltu taas menossa ja kodinhoitohuone täynnä pyykkiä :kieh: Onneksi on tälläiset ilmat, niin saa kone laulaa aamusta iltaan ja ulkona kuivuu pyykit nopsaan!

Oltiin sellaisella perheleirillä, jonka järjestää meilläpäin seurakunta. Oli tosi kiva jutella ihmisten kanssa (siellä osui olemaan toinenkin perhe, jossa oli jo 13-vuotiaat kaksoset), ohjaajat olivat tuttuja ja ilma ihan uskomattoman upea. Lapset sai askarrella ja yhdessä pelattiin mölkkyä ym. pelejä. Illalla oli ohjelmassa kanooteilla melomista, saunomista, uimista ja makkaran paistoa. Yksi yö siellä oltiin ja kaikkein ihanintahan koko leirissä oli valmis ruokapöytä :p :D Oli kyllä leppoisaa ja rauhallista!

Menimme sinne leirille suoraan mökiltä ja mökille sitten menimme vielä takaisin, kun helteet tuntuivan vain jatkuvan. Eilen tuli sitten vielä sellainen järkyttävä päähänpisto, että käytiin Tuurissa :eek: :LOL: Kun eilen oli ainut päivä, jolloin mieskin pääsi mukaan... Yksin en tämän katraan kanssa hinkua kauppoihin :whistle: Kaksoset tarvitsivat uudet koulureput ja kengät. Kävikin tosi hyvä tuuri tuolla Tuurin kyläkaupassa, kun Nahkapaikassa oli kaikki pihatorin alekengät vielä -50%. Siitä ulkotorilta löytyi kummallekin tytölle kengät syksyyn ja vielä sandaalit sisäkengiksi kouluun :) Reputkin löytyi samasta paikkaa.

Mies ajoi auton varjoon ja siitä teimme sitten visiittejä niihin kauppoihin, joihin kumpikin halusi mennä. Ensin kävin minä yksin kaksosten kanssa ostamassa kenkiä ja reput. Sitten mies meni esikoisen ja pojan kanssa tavarapuolelle ostamaan vaippoja ja muuta tavaraa. Tällä aikaa 2v 6kk sanoi, että kakattaa ja kakka tulee housuun nyt justiinsa... Eipä muuta, kuin toinen kaksonen mukaan ja Maija syliin ja nopsasti vessaan ... toinen kaksosista jäi auton vahdiksi, kun autossa oli sivuovet sepposen selällään siinä kuumuudessa :D Hyvin sujui vessareissu ja autovahtikin oli juonut sinä aikana vissypullon puolilleen ja lukenut Aku Ankkoja ;) Mieskin siinä pian palautui toisten kanssa ja oli ostanut minulle tarrallisia Ainun liivinsuojia :D Oikein tarpeellisia ja ihana ajatus toiselta :heart:

Kävimme siellä Ruokapuolella sitten lopuksi syömässä ja katsoin ulos tullessamme sitä jäätelökipsan katolla olevaa lämpömittaria... se näytti +33 astetta :eek: Siinä autolle kävellessä ilma tuntui kyllä niin paahtavalta! Mökille päästyämme oli kyllä ihanaa pulahtaa järveen!

No, nyt tosiaan sitten yritän saada jotain tolkkua tähän pyykkäykseen ja muuhun järjestelyyn :) Pian alkaa koulutkin! Kyllä kesä hurisi kuitenkin niin pian, vaikka nyt lämmintä vielä onkin...

Tirlittan jutteli mielialanvaihteluista... Minulla mieli on kyllä tasaantunut raskausaikaan verrattuna, mutta toki välillä tuntuu aika epätoivoiseltakin :ashamed: Kyllä minusta normaaliin elämään kuuluu, että välillä harmittaa ja masentaakin tietyllä tapaa. Ainakin minulla on niin, että välillä on niin ruusunpunaista ja ihanaa lapsiperhearkea ja sitten taas toisinaan kaikki kaatuu ihan kirjaimellisesti päälle :LOL: Ihanaa kuitenkin, että elämässä on niin paljon värejä ja tuntemuksia! Tärkeintä lienee, että niistä ihanista ajoista osaa nauttia ja masennuksen vallatessa osaa nähdä kuitenkin myös sen auringonsäteen, ettei masennus jää päälle :)

Maija on edelleen tyytyväinen rintamaidolla, vaikka olisi kyllä hienoa, jos pullokin kelpaisi. Nyrkkiä maistellaan täälläkin kovasti ja olenkin ajatellut, että olisikohan hampaita jo tulossa! Masuvaivoja tuntuu ajoittain olevan, mutta kävin hakemassa niitä Rela-tippoja ja ihan kuin niistä olisi apuakin! Katsotaan nyt miten jatkossa!

Nyt Maija hermostuu tuossa sitterissä, joten täytyy mennä! Ihanaa on lukea teidän juttuja, kirjoitelkaa vain ahkerasti!

Helteisin terveisin,
Parasta aikaa ja Maija 3kk ja noin 3vko :heart:
 
Täällä edelleen... :wave:

Täällä kans havaittavissa mielialanvaihteluita, mutta mulla ne liittyy yleensä siihen jos olen väsyny... eli silloin tuntuu, ettei mikään ole hyvin.. :|

Commander siitä anoppi -jutusta vielä, että meillä minun äitillä ja veljenvaimolla on välit poikki juuri siitä syystä, etteivät tule toimeen keskenään.. aina jotain pientä kränää yms. Yrittivät puolin ja toisin, että puheet menis "toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos", mutta ei tämäkään auttanut.. Lopulta välit tulehtu niin, että veljellä ja sen vaimolla tuli jopa asumiserokin (veli ollu aina semmonen äitinpoika ).. Päättivät kuiteski vielä yrittää ja sopivat sitte niin, että eivät ole miniä ja anoppi tekemisissä.. ja tämä on toiminut nyt parinvuoden ajan todella hyvin. Esim. lasten synttärit järjestetään niin, että ne pidetään ensin lapsen kotona ja sitte mummilassa pitävät uudestaan "omat pienet synttärit".. Jouluna minun vanhemmat tulee meille ja veljen vaimon vanhemmat tulee niille.. eli näin ei tarvitse viettää Jouluakaan ilman sukulaisia... Tottakai aluksi tuntu inhottavalta ja surulliselta ku välit meni semmosiksi, mutta kun siihen on oppinu nyt niin ei se kuulema heidän mielestä niin kauheaa ole.. jos kerran sitte on auttanu siihen, että muuten kaikilla parempi olla..

Meillä Paavolla ei tullu kakki pariin päivään ja yöt on ollu sitte todella rikkonaisia.. päivälläkään ei ota ku vartin tirsoja ku niin kuuma... Ittekki sitte on nyt vähän väsyny... Nyt tulis se paita tarpeeseen, missä lukee rinnassa, että "Äiti on vähän väsynyt" :LOL:
Sitte ollaan yritetty opettaa poikaa tutille ku jatkuvasti tississä roikkuu ja lisäksi sitte meillä on vaunu-opettelutki ku ei suostu niissä olemaan niin toin ne tuohon kuistiin ja pidän Paavoa siellä päivänmittaan useampia kertoja.. toivottavasti onnistuu...

Mutta nyt ruuanlaittoon!

Hanna ja Paavo tasan 11vkoa :heart:
 
Helle senkun pahenee!

Kävin illalla uimassa ja teki hyvää! pikaisesti pulahdin pari kertaa, ja äkkiä sit tissit lämpimään. Ei ainakaan vielä ole tullut mitään. Tänä iltana pakko uusia se.

Commader
ille edelleen iso hali mielipahaan huonoista väleistä anopin kans!

Parasta aikaa, teillä kuulostaa olevan virtaa vaikka on iso perhe.

Hanna onnea tutin ja vaunuissaoloon opettamisen kans.
sama ongelma täälläkin. tutti ei kelpaa, joten ei pullokaan. mietin, että voisko sujua vaihtamalla tuttia. meillä on ollut mam tutteja ja ei kelpaa.

Jasit tuosta [b]vaunuissa ja autossaolosta galluppia pukkaa
eli viihtyykö lapsenne miten siellä?
me ollaan oltu ennen näiden poikien syntymää siinä luulossa, että kaikki vauvat niissä viihtyy, mutta pah! jos ei nukuta, niin vaunuissa karjutaan ihan täysillä!ja autossakin välillä.
Hankala antaa siedätyshoitoa kun asutaan lähiössä ja naapurit liian lähellä...
yhessä vaiheessa oli tosi hankala kun huuti alkoi heti kun vaunuun laittoi. nyt tilanne parentunut. juuri pojat heräs 3 tunnin unilta.

Tietääkö kukaan ketään joka tarvis brion kaksostenrattaita??? mustat ja ajanmukaiset siistit nää on.
Mä olin niin tyytyväinen niihin silloin ekojen kans, et ostin uudet.mut nää ei sovi autoon, kun peräkontissa istuu yks lapsi.En hoksannut ajatella.
Tarvisin matkaratasmalliset,, jotka saisin mukaan autoon.

Tirlittan ja pojat 3 kk 3vk
 
Tervehdys, niin se on taas aika vierähtäny... ja mitä oon saanu aikaseks, en juurikaan paljookaan. No puutarhasta marjat on nyt suurinpiirtein kerätty ja pakastin huutaa apua. Mutta en ehtiny ees mustikkaan saati että olisin sieneen lähtenyt.. :( Nooh, ens vuonna sitten varmaan ehkä...

Noihin anoppiasioihin... minä tulen kyllä toimeen anopin kanssa, mutta välillä menee totaalinen hermo, kun hän on alkoholisti ja sitten päissään soittelee ja neuvoo ja haukkuu. Eikä edes selvin päin pyydä anteeksi. Muulloin hän on erittäinkin miellyttävä persoona kyllä. Että eipä ne ole kaksiset anopit muillakaan :LOL: viikonloppuna haluttiin miehen kanssa mennä kaksin ajelemaan motskareilla niin kyselin, että oliskos mummu hoitanut tyttöä, niin hän oli jo puoli yhdeltä päivällä juovuksissa... joskus ahdistaa, kun ainoa mummu on sitten tuollainen :'(

Olen käyttäny kestovaippoja vähän vaihtelevasti. Yleensä öisin on kertis ja sitten päivät kestoilen, jos olen kotona.. melkeimpä mikä tahansa vaippakuori harsotäytteellä on mun lemppari. Jotenkin tuntuu, että harso ja lisäimu on melkein paras ja imevin ollut. Olen myös käyttäny niitä äitiyspakkauksen vaippoja, mulle on kertynyt niitä kymmenen. Arvelin, etten tee aiheesta ongelmaa, mutta alle kymmenen pakettia vaippoja olen joutunut ostamaan. Ja kertiksistä suosin niitä halpoja Dailyn vaippoja, ovat ihan hyviä mielestäni. Liberohan iskee kestoja vastaan: http://www.dialogportal.dk/Services/Site.aspx?id=000007239380988S8770 mutta en kyllä ihan allekirjoittaisi tuota kaikkea... kaveri vaan lähetti sen mulle, että hän ei olekaan maailman paskin ihminen, vaikka käyttääkin kertiksiä. Eihän se asia noinkaan taida olla, kukin tyylillään! En vaan jaksaisi viedä joka toinen päivä roskista kahden kilsan päässä olevaan yhteisroskikseen, joten kestoilu on tavallaan mulle tosi paljon helpompaa.

No se siitä. Meidän neiti on nyt viikon sisällä jo kolmesti nukkunut 22.00-07.00 putkeen! Olen ällikällä lyöty. Muutenkin nukkuu aamuisin ja seurustelee enempi iltaisin. Ja nukahtaa, kun vien sänkyyn ja laitan pari kertaa sen soittorasian soimaan. Ihmeellistä. Maidon tulo on hieman ehkä vähentynyt, mutta tulee kuitenkin. Ajattelin, että alan antamaan kiinteää vasta sitten, kun siihen on aihetta, että jos pärjää hyvin 5-6 kuukautiseksi näin, niin antaa palaa vaan.

Niskoista vielä sen verta, että kauratyyny auttoi mulla, kun särki koko viime viikon päätä, niin laitoin yhtenä iltana olalle ja selkään ja johan läks. Siinä kait ne tärkeimmät, alkaa nimittäin makkarista kuulumaan vaatimuksia, on varmaan pissa tullut kesken unien! Ja nythän alkaa seurusteluaikakin... :LOL: ainiin, kuinka moni ottaa sen rotavirusrokotteen? Ottaako joku jotain muita ylimääräisiä rokotuksia? Entä osallistuu tutkimukseen?

Hauskaa helleviikkoa toivoo Viivit
 

Yhteistyössä