""TOUKOVAUVAT 06""

  • Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti
sinttu
huomenia

neuvolassa käyty - 2kk-mitat Tuukalla 5770g/57cm, pipo 39,7cm. että hyvin on poika kasvanut! korttiin on kirjoitettu että neurologinen kehitys ok, kasvu ja kehitys ok, kivekset ok ;o)

voi jee, mä oon kade *E*:lle tuollaisista 10h unista. kyllähän meilläkin Tuukka nukkuu parhaimmillaan 5 tuntia putkeen, mutta nyt viime öinä on mennyt vain 3½h. ja lopun yötä tahti onkin tiiviimpi, eli tunnin-kahden välein herätään...

mäkään en ole kauheasti makuuttanut Tuukkaa vatsallaan - toinen on vasta 2kk joten kyllä sitä ehtii. tosin onhan se hyvää harjoitusta pojan liikkumiselle ja varsinkin niskalle, joten täytyy alkaa sitäkin harrastamaan. jotenkin tulee vaan aina laitettua Tuukka lattialle selälleen leikkimään, niin saa huiskia käsillään ja huutaa - eilen hän keksi että jokeltaa voi huutamallakin....

Tuukka nukahti kaukaloon kun tultiin neuvolasta (matkaa 3km eli muutama minsa autolla...) ja tuhistaa nyt kuistilla. mä taidan mennä juomaan aamuteet ja sit jos sais katsottua salkkarit ja gilmoren tytöt.
mukavaa keskiviikkoa!
 
Antsukka
Huhhuh, vihdoinkin kotona. Oli tänään jälkitarkastus ja lähdettiin jo joskus kahdentoista jälkeen tuonne helteeseen. Vein vauvan ystävälle hoitoon, joka asuu matkan varrella ja sitten lääkärin jälkeen käytiin vielä kaupungilla asioilla. Harmi vaan kun neuvola sattuu olemaan juuri vastakkaisella suunnalla keskustaan nähden, joten melko pitkä lenkki tuli. No ei valitella, kilothan ne vaan karisee =) Vaikka eipä noita ole paljon jäljellä, puolitoista kiloa. Lääkäri oli vähän pihalla. "ai sektiolla mentiin" oli ensimmäiset sanat. "Juu ei taida olla ihan oikeat paperit sulla." Kyseli vielä, että oliko mulla tikkejä, kun teki tutkimusta, että ei taida olla paljon jälkiä niistä. Nyt on siis terveen paperit ja eikun oottelemaan sitä miestä sieltä armystä kotiin...

Tuosta mahallaan makuuttamisesta. En ole oikeastaan kovinkaan montaa kertaa laittanut meidän vauvelia masulleen, mutta sieltä se silti kääntyi. Maanantaina oli kääntyny vielä isille selältään mahalleen tai ainakin se väitti niin, en ollut näkemässä.

Kitinätkin on vauvalla hellittäny ja nyttekin makaa tuolla lelukaaren alla sen näkösenä, että kohta uni maittaa. Viimeyönä se teki nukkumisennätyksen taas vaihteeks. 23- 7.40 maitto uni ja ite kun heräsin ajattelin, että unohinkohan syöttäneeni.

Minäkin taidan lähteä vähän oikomaan..
 
Antsukka
Minä taas täällä =), vaikkakin vähemmän iloisena. Astianpesukone sanoi itsensä irti ja jouduin tiskauspuuhiin ties kuinka kauaksi aikaa. Tämän päivän en ihan äkkiä odottanu tulevan. Miks kaikki aina hajoaa sillon, kun mies on poissa... Kiva järjestellä ristiäisiä.. leipominen on todella houkuttelevaa, kun tietää mikä tiskivuori siitä tulee. No toivottavasti me ostetaan uusi tilalle piakkoin.

Jotain hyvää tähänkin päivään.. kävin ostamassa torilta mansikoita ja aion tarjota niitä vieraille jätskin kera. Mitenkään en tietysti yhtään itteäni ajatellu =D

 
Kakli
Hei vaan kaikille! Kirjoitin tosiaan pitkät pätkät kuulumisia tässä yksi päivä mutta kaikkipa katosi kun painoin vastaa-painiketta... Kyllä suututti! Meillä kun ei ole kotona tietokonetta niin saan kirjoiteltua vaan täällä töissä ja kun töissä yritän nyt keskittyä mahdollisimman tehokkaasti töihin silloin kun neiti on hissukseen niin on jäänyt tämä kirjoittelu.

Meillä Sinillä on yhä päivärytmi hakusessa. Päivisin korkeintaan torkahtelee olkapäälle tai tissille mutta herää yleensä muutamassa minuutissa. Yöunille käydään noin klo 12 ja sitten herätään kerran syömään yleensä 3-5 välillä ja seuraavaksi yleensä 6-8 välillä. Välillä herätään aamusella paljon useamminkin. Päivällä neitiä sitten väsyttää ja itkuhan siitä tulee kun on ihan yliväsynyt muttei osaa nukkua. Ostin sellaisen 5 metrin kantoliinan ja siinä olen neitiä välillä pitänyt istualteen vatsa minun vatsaani vasten ja siihen hän on poikkeuksetta nukahtanut muutamaksi tunniksi. Nyt en ole tosin lämpimien kelien vuoksi liinaa käyttänyt enkä muutenkaan haluaisi liikaa neitiä totuttaa tuohon liinailuun. Myöhemmin kun paino hänelle lisääntyy saattaa homma käydä muuten tukalaksi... Nyt olen tosin huomannut jonkinlaista muutosta päivärytmissä - tuntuisi ihan siltä että nyt on jonkinlainen muutos käynnissä. Neiti ei itke niin paljon vaan nukahtaa helpommin kun väsyttää. Toivottavasti se rytmi sieltä kohta löytyisi. 9 viikkohan neidillä nyt on ikää.

Ensimmäinen pidempi reissu tehtiin viime viikonloppuna kauhealla helteellä kun käytiin Tampereella isovanhempiani katsomassa ja neitiä heille esittelemässä. Yötä oltiin hotellissa. Hyvin meni reissu ja lapsi nukkui autossa oikein hyvin. Takaisin tullessa vaan pelotti ettei lapsi saa lämpöhalvausta istuimessaan kun hän oli ihan märkä koko ajan vaikka oli istuimessa pelkässä vaipassa ja pyyhe selän alla. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin!

Muuten meille ei kummempaa. Tissimaidolla elellään ja arkipäivät vietetään aika pitkälti töissä - tietenkin Sini määrää kyllä tahdin. Mutta onneksi meitä on miehen kanssa täällä kaksi häntä sylittämässä niin voidaan aina vaihtaa hoitajaa kun siltä tuntuu ;-) Nyt jäädään tosin kahdeksi viikoksi osittaiselle lomalle. Joudutaan kyllä välillä käymään aina töissä mutta pääasiassa pyritään olemaan lomalla. Mitään lomasuunnitelmia ei ole mutta on ihan ihanaa vaan olla kotosalla ja käydä jäätelöllä ;-)
 
macadamia
Heipsistä vaan pitkästä aikaa!

Oon edelleen nettipimennossa kun se ei vieläkään pelitä kotona... Ollaan typyn kanssa mummolassa ja käytän hyväkseni mummon syliä... Typyllä ikää nyt 8vkoa ja painoa rapiat 6,5kg ja pituutta himpun verran vajaa 60cm ja pikkupäänympärystäkin 40cm eli hyvin kasvaa! (-; Ihan täysimetyksellä ja hyvä niin, onhan se niin helppoakin. Nyt kyllä taidan mennä syömään vielä hiukopalaa jottei tule yöllä nälkä... (-:
 
VP
Meidän tytsi on vasta vajaat seitsemän viikkoa ja nyt alkaa olla 62cm kokoiset vaatteet just sopivia. Näyttää omiinkin silmiin tosi pitkältä, kun ei ole kovin paksua tekoa. Meille tulee maanantaina sairaalasta pullolähetys, kun ilmoittauduin maidonluovuttajaksi. En oo koskaan päässyt luovuttamaan verta, kun on iät ja ajat ollut hemppa siinä rajoilla, joten ajattelin kantaa korteni kekoon, vaikkei mitään ylituotantoa olekaan. Nyt on kova pula maidosta ja helppoa hommaa, kun käyvät kotoa hakemassa.

Meillä on ollut vähän muutakin ajateltavaa viime päivinä kuin vauva ja tämä palstailu. Isälläni on löytynyt lisää syöpäsoluja ja edessä on taas pitkät hoidot, väsymystä ja pelkoa. Saa nähdä, miten tässä lopulta käy. Tänään oltiin iskällä pihajuhlissa ja kävi melkein työstä pitää itsensä juhlatuulella. Liina osoitti jälleen oivallisuutensa :) Essi oli melkein koko illan liinassa, ekaa kertaa imetinkin irroittamatta lasta. Tosi toimiva juttu, kun etukäteen vähän pelkäsin, että pienessä nosteessa olevat vieraat hyökkivät "hoitamaan" ja lapsi säikkyy. Nytpä ei kukaan päässyt käsiksi ja hyvin kestivät hermot, vaikka olin ainoa täysin selvä.

Taidan mennä minäkin jo nukkumaan. Huomenna lähdetään tekemään mökkiremppaa. Minä taidan olla kyllä enemmän tiellä, mutta pitäähän sitä jotain yrittää :)
 
sinttu
heissan

Tuukka on alkanut vasta nyt nukkumaan kunnon päiväunia (huomenna ikää 10vk). nytkin on nukkumassa, on ollut jo vissiin kolmatta tuntia ;o)
hän nukkuu aina vatsallaan parhaiten (pää ja masu tyynyn päällä ja jalat roikkuen alempana), paitsi yöunet nukkuu selällään. on kyllä tosi kiva kun saa itsekin välillä huilata, vaikka Tuukan kanssa onkin aivan ihanaa olla ja touhuta. on hienoa seurata, kuinka nuo vauvat kehittyy tosi nopeasti - nyt jo pää pysyy ylhäällä ja maailmaa katsellaan niin kiinnostuneena. äitiä kiskotaan tukasta ja jutellaan hymysuin... mainiota!

tänään alkavat pori jazzitkin, saas nähdä tuleeko käytyä - kai edes jazz-katu täytyy käydä kävelemässä päästä päähän jos ei muuta. jos tekis Tuukan kanssa sellaisen piiiitkän päiväkävelyn ja kävelis tästä keskustaan ja takas - kävis vaikka jätskillä siellä kadulla.

sain äsken imuroitua ja luututtua lattian, Tuukan nukkuessa. tallettelin myös kuvia cd:lle, sain eilen näpsäistyä Tuukasta ihanan hymykuvan ;o)

meillä on muuten tyttökoiralla TAAS juoksuaika. odotin sen olevan vasta elokuussa, mutta tulikin nyt jo. ei ehditty viemään leikkautettavaksi... saa nähdä onko edessä samanlainen kaaos kuin talvella oli, kun oli edellinen juoksu - joudutaanko eristämään koirat toisistaan..

nyt menen keittelemään kahvia - moro!
 
Satu
Meillä aloitettiin tällä viikolla cuplatonin käyttö. Mahavaivoja alko ilmeneen vasta näin vanhemmiten, reilu 7 vk. Tuntus kyllä et ois auttanu. Ihana asia. Hain myös serkkupojan lelukaaren ja sehän kiinnostaa jo kummasti. Eihän siinäkään kovin kauan viihdytä, mutta vähän aikaa kumminkin. Aikaisemmin kun on pitänyt kannella koko ajan. Vanhemmat ihmiset ovat väittäneet minun passaavan tyttömme kanteluillani piloille, mutta epäilenpä. Meillä ei myöskään pahemmin nukuta päivisin. Sylissä otetaan pikku torkkuja, mutta kun sänkyyn lasketaan niin heti ollaan hereillä. Joskus tuurilla tulee pitemmät unet. Vaunuissa ei myöskään viihdytä. Heti tulee huutoa, kun sinne laitetaan. Uusin keino nukahtamiseen on vaunujen nykiminen ees taas. Tuntuu kyllä että toisen aivothan ne ihan heiluu ees taas. Mutta siihen rauhoitutaan heti. Nyt tuli semmoset tortut vaippaan, että haisee kauemmaskin, joten...
 
Satu
No nyt sain neitin nukahtamaan meidän sänkyyn tissille. Jospa se siinä nukkuisi vähän pitempään, kun ei tarvitse vaihtaa paikkaa. Meillä on tosiaan ollut tämä viikko uusien juttujen aikaa. Meillähän ollaan kylpyäkin itketty alusta lähtien. Kuulin monelta taholta kannustavia puheita suihkun suhteen. Päätoimme kokeilla sitä ja sehän kannatti. Neiti oikein nauttii suihkuttelusta. Joten se on nyt ainakin jonkin aikaa meidän juttu. Arvelinkin että hän saattaisi tykätä siitä, sillä aina mennessämme pyllyn pesulle, hän rauhoittuu kun laitan hanan valumaan.

Ristiäiset on sitten viikon päästä. Nimestä ei olla päästy vieläkään yhteisymmärrykseen. Viikko aikaa... Anoppi on niin täpinöissä. Hän leipoi tänäaamuna jo täytekakun pohjat ja karjalanpiirakoita pakkaseen. Ihan mielenkiintoista, sillä ei hän ole kysynyt minulta missään vaiheessa että haluanko hänen niitä tekevän. :) Mutta ei se mitään. Antaa toisen häärätä. Eipä minulla niin suurta tarvetta olisikaan päästä leipomaan. Pääsenpä helpommalla. Hän on jo huolehtinut, että meidän olohuoneen pöytä on liian matala, onko valkoista liinaa... Huvittaa oikein. Meillä ei ole ollut aikaisemmin juuri mitään puhuttavaa toisillemme, mutta tyttö on muuttanut tilanteen täysin. Mummo on löytänyt sisältöä elämäänsä. :) Joten antaa häärätä niin kauan kuin nyt sattuukin jaksamaan. Oma äitini kun tulee kuitenkin suoraan valmiiseen pöytään. Hän on sellainen ihminen, ettei edes hoksaa tarjota apua. Eikä muutenkaan ole kauheasti innostunut tytöstä. Toisin kuin miehen äiti. Joku tässä kertoikin, että heillä mummot oikein riitelee kumpi saa olla enemmän vauvan kanssa. Meillä ei ole sitä ongelmaa. Suoraan sanottuna mummot eivät ole koskaan edes tavanneet, vaikka olemme seurustelleet 13 vuotta. Hullua eikö totta. No, ristiäisissäpä tapaavat...
 
Antsukka
Taas on ollut kitinää.. tänään sitten itsekkin itkin, kun en tiennyt mikä vauvalla oli. Tai oikeastaan tiesin, että se oli väsy, mutta kun mikään ei auttanut. Huusi sitten itsensä uneen sylissäni. Huomaa, että meillä on ollut helppo vauva, kun tuommoinen hetkittäinen kitinä saa minutkin tolaltaan.

Tiistaina olis neuvola, saan siis tiettää, että kuinka paljon tuo neiti on kasvanut. Nyt ainakin alkaa olee jo melkein kaikki 56 kiikkania, että pikkuhiljaa siirrytään tuohon 62. JOten todennäköisesti on kasvanut.

Tiistaina me mennään myös ehkä kattomaan isiä ja tuleehan se viimeistään perjantaina kotiin, joten tässä aletaan olla jo voitonpuolella näissä ensimmäisessä kiinnioloviikoissa.

Nyt taidan mennä nukkumaan, kauniita unia kaikille..
 
Satu
En kyllä ihmettele yhtään, vaikka Antsukka sua pistäiski vähän itkettään. Aattelin aikasemmin etten ilkeä kommentoida mitään miehes armeijaan lähtöön, mutta nyt sen teen. Eli varmasti sua itkettää nyt aikaisempaa helpommin. Onhan sulla kuitenki koko ajan takaraivossa se tieto, että mies on jonki aikaa pois. Onnex nykyään on suht paljon noita vapaita viikonloppuja. Ja hyvä jos miehes armeija on niin lähellä, että voitte käydä sitä sielläkin katsomassa.

Meillä oli onneksi helppo lasku noissa itkujutuissa niin olen ehtinyt karaistumaan. Aluksi pisti minuakin itkettämään, jos vauvaa itketti. Mutta eiköhän sen voinut laittaa babybluesin piikkiin. Nyt kun vauvamme on alkanut itkeskelemään enemmän, olen jotenkin asian kanssa sujut. Tuttia vaan jos huolii. Meidän neiti ei osaa itse pitää tuttia suussaan. Imee sitä kyllä innolla, mutta äiti joutuu koko ajan pitämään sitä suussa.

Mutta nyt täytyy mennä pesemään ikkunoita ristiäisiä varten. Meillä kun on pesty ikkunat maaliskuussa kun muutimme, ja tähän asti olen asiaa lykännyt. Äitini onneksi lupasi tulla katsomaan tytön perään, että saan kunnolla keskittyä joku päivä ikkunoihin. Neiti kun ei pahemmin päivisin nuku. Nyt sattuu vetelemään vielä "yöuniaan", mutta kauanko.
 
Antsukka
Satu: toisaalta musta tuntuu hyvälle olla vähän erossa, koska olen kokenut sen ennenkin, että miten eron(mies oli ulkomailla) jälkeen elämä taas kukoistaa. Silloin muistaa taas kaikki toisen hyvät puolet, jos ne on sattunu unohtumaan. Mutta kyllä toisaalta sitä ajattelee, että se on nyt poissa. Vähän on ristiriitasia tunteita. Ja sitte yleensä just silloin, kun vauvaa ei saa rauhoittumaan, tulee mieleen, että voisinpa antaa isille edes hetkeksi. Alan siis ymmärtää yksinhuoltajien arkea.

Meillä olis viikonloppuna ristiäiset, joten kaipa tästä pitäs lähteä vähän kaupungille vaatetta etsimään.
 
Antsukka
Satu: toisaalta musta tuntuu hyvälle olla vähän erossa, koska olen kokenut sen ennenkin, että miten eron(mies oli ulkomailla) jälkeen elämä taas kukoistaa. Silloin muistaa taas kaikki toisen hyvät puolet, jos ne on sattunu unohtumaan. Mutta kyllä toisaalta sitä ajattelee, että se on nyt poissa. Vähän on ristiriitasia tunteita. Ja sitte yleensä just silloin, kun vauvaa ei saa rauhoittumaan, tulee mieleen, että voisinpa antaa isille edes hetkeksi. Alan siis ymmärtää yksinhuoltajien arkea.

Meillä olis viikonloppuna ristiäiset, joten kaipa tästä pitäs lähteä vähän kaupungille vaatetta etsimään.
 
VP
Kyllähän se välillä pistää tunne-elämän sekaisin, jos ei saa vauvaa rauhoittumaan. Ja samoin, Antsukka, kyllä nostan hattua niille, jotka selviävät tästä yksin. Macadamia, äitiyden sankari! Eilen oli tosi hankala päivä varsinkin siihen nähden, että Essi ei normaalisti kiukuttele. Lopulta nappasin tytön liinaan ja painuin metsään. Kävelin vaan rivakasti huudosta välittämättä ja kun vähän rauhoittui, niin pudotin tissille, mihin sitten lopulta sippasi. Oloa ei kyllä helpottanut se, että oltiin mökillä, missä ei ole sähköjä, eikä vettä. Nyt aamulla aloitti väsyitkun, mutta onneksi iskä on nyt paikalla ja se jaksoi rauhoitella tytön nukkumaan.

Aamulla tuli maitopullot sairaalasta ja HIV-testiin pitäisi mennä, että mun maitoa voidaan käyttääkin.

Mökkiremppa etenee kiitettävää vauhtia, vaikka mies tekee ihan yksin. Kohta saa aloittaa katon laittamisen :) Ehkä meillä tosiaan on ens kesänä asumiskuntoinen mökki. Opettajan lomamäärillä kesämökki on melkein pakko olla. Hulluksihan täällä kaupungissa tulee.
 
Antsukka
VP:MIten sä saat imetettyä kantoliinan kanssa? Misää asennossa/sidonnassa sulla vauva on? ja löysäätkö sä vaan sitä liinaa? Entä sen jälkeen tiukennatko uudelleen? Tiedän kyllä, että liinan kanssa voi imettää, mutta en oikein ole vielä keksiny miten sen saisi sujumaan ongelmitta..en siis ole kokeillu ollenkaan vielä.
 
VP
Löysään vaan ristisidontaa. Kyllähän se reeniä vaatii, eikä apurikaan ole pahitteeksi, mutta onnistuu kyllä ja kiristäminenkin sujuu. Kannattaa vain ensin laskea smokkivyö alas.

Täällä taas parisuhde kukoistaa, kun onnistuttiin sekstailemaan viime yönä ihan pitkällä kaavalla, eikä edes sattunut :) Ihana ukkeli mulla!
 
sinttu
huomenta
muutama sana samalla kun kuuntelen salkkareita.
Tuukka pötkyttelee lattialla lelukaaren alla ja pitää Ihaata korvasta kiinni ;o) suloista!
meillä on ensi viikolla kauheasti touhua tulossa, kun pitäisi ajella sekä jyväskylän että järvenpään seudulle sekä vielä mummolaan hämeeseen - saa nähdä kuinka Tuukka jaksaa.
on meillä kyllä sellainen hymypoika - ei turhista itkeskele. saa olla kiitollinen ettei ole mitään koliikkeja tms.

mä olen edelleen äimän käkenä tuon veroprosenttini suhteen, kun se tosiaan äitiysrahasta on vain 9........... kyllä mä sen ihan paikan päällä verotoimistossa lasketin, että ihmettelen jos on väärin. tuntuu vaan hassulta, kun mullahan jää käteen melkein yhtä paljon kuin työaikana, kun tuo prosentti on niin pieni................................ pelottaa ettei tule mätkyjä ;o(
täytynee vielä tarkistaa verotoimiston kanssa.

onkos muille tullut citymarketista postia - saa hakea ilmaisen fleecepeiton? me haettiin se Tuukalle eilen ja se onkin hieno. siinä on sellainen iso ja värikäs naurava kukka jota on kiva katsella.
 
Antsukka
Huomeniahuomenia.. meillekin tuli cittarista postia ja aion kyllä hakea sen peiton, heti kun sinne asti pääsen jollakin kyydillä. Itsellä kun ei ole ajokorttia, vaan mulla täytyy olla hovikuski. Ehkä sitten ensikesänäse ajokortti, kun mies sais opetta mua =) Kaikki vaan varottelee, että siitä tulee ero..

Ylihuoemenna ristiäiset.. pipareita leivottu ja lisää pitäs. Tytteli nukkuu tuolla ulkona,joten nyt olis taas hyvää aikaa. Tänään pitäs tehä kauppalista, kun huomenna menen ostamaan juhliin syötäviä ja tietty vielä muutakin listaa mitä pitäs muistaa. Eilennä kävin tilaamassa kukat ja ystäväni luona katsomassa uusia vaatteita vauvalle(kaksi kassillista) ja vielä kylässä syömässä nimipäiväkakkua. Huomenna mummelit tulee attelemaan mua siivouksessa, että meille jää miehenkin kanssa aikaa olla yhdessä, kun se pääsee lomille =)

Että jospa sitä hommiin..
 
VP
Eipä ole tullut mitään lahjuksia, vaikka lisäpeitolle olisikin käyttöä.

Mies meni taas mökkiä remppaamaan ja ollaan Essin kanssa kaksin kotona. Vuorokausirytmi alkaa löytyä, mutta päiväunet on vielä ihan sekaisin. Yhden kerran syödään yöllä ja yleensä myös vaihdetaan vaippa, seuraava herätys on jo aamua, mutta en ikinä jaksa nousta silloin ylös (puoli kasin aikaan), vaan nukutaan sängyssä vielä seuraavaan syöntiin, eli menee yhdeksän päälle ja huonona yönä jopa kymmeneen.

Jälkitarkastus oli eilen ja kaikki kohdallaan. Hemppakin 130 :) Ehkäpä pääsen imetyksen jälkeen elämäni ensimmäistä kertaa luovuttamaan verta.

Menen tästä kahville ja sitten lypsämään.
 
Satu
Tännekään ei ole peittoja kuulunut. Ehkäpä tuo johtunee siitä, että meidän vauvat syntyivät loppukuusta. Paikkakunnasta ei ainakaan ole kiinni, sillä kaverini, jonka tyttö on meidän tyttöä kuukauden vanhempi, sai kirjeen myös. Toivotaan että se tulee myös meille. Meille tuli kuitenkin tänään pienten postia, jonka mukana saimme unilaulu cd:n Ihana lahja sekin. Harmi vaan meidän soitin ei toimi. Kuuntelen sitä nyt kuitenkin tietokoneen välityksellä.

Minulla oli myös eilen jälkutarkastus ja kaikki oli hyvin. Hemppa oli 148. Siis järkyttävä. Normaalisti se tapaa olla n. 130. Ja meikää kun on meinannut välillä huipata. Kuvittelin jo hempan olevan alhalla. Mitä vielä. Imetys vain taitaa tehdä tehtävänsä. Tämä meidän tila taitaa vaikuttaa hemppaan kohottavasti tai sitten raudansyönti raskauden aikana.

Täällä ollaan myös touhuiltu viikonlopun ristiäisiä varten. Molemmat mummot ja kälyni ovat leiponeet. Minun ei tarvi niihin hommiin edes puuttua. Itse pesin eilen ikkunoita, ja jos neiti suostuisi huomenna nukkumaan päivällä, niin pitäisi siivota. Muuten mies saa kyllä hoitaa neitiä lauantaina, kun minä keskityn siivoukseen. Miehen pinna ei vain meinaa kestää tytön itkua. Minä kun olen opettanut neitin, että häntä kävelytetään ympäriinsa, ja mies ei siihen suostu. Tämäpä aiheuttaakin sitten pikku ristiriitoja. Minä kun olen nyt sitten "pilannut" neidin. Ristiäisistä vielä sen verran, että nimestä ei olla vieläkään päästy yhteisymmärrykseen... Mutta eiköhän se minun esitykseni läpi mene, kun vastaesitystäkään ei ole tullut.
 
Antsukka
Meille tuli se uni cd kahteen kertaan, erinäkösissä kirjekuorissa kuitenkin. Oli eri mainostajia niissä, mut myös muutama sama.. vähän hassua.

Meilläkin nakki napsahti miehelle launtaiksi vauvan hoitoa. Se taitaa kyllä olla ihan ilonen siitä, kun kahteen viikkoon näkee edes vähäsen. Nyt on piprut valmiit. Huomenna tosiaan siivous ja kauppapäivä.

Nimestä me päästiin yhteisymmärrykseen parisen viikkoa sitten. Olen kyllä ehkä vähän pikkuhiljaa aivopessy mieheni siihen, mutta kyllä se sai päättää toisesta nimestä. Pojalle kun meillä olis ollu semmonen nimi mistä todella tykättiin molemmat, mutta tytölle ei..

Aini, kiitos VP:lle neuvoista, en ole kyllä vielä koklaillu, mutta kyllä mä varmasti ajan kanssa yrittelen opetella. Helpottaa nimittäin entisestään, jos se onnistuu. Eipähän tarvi välillä irrotella tytteliä, jos johonkin menee.

oottelen tässä, että tyttö heräis ni pääsis kylpyyn =) ja jossain vaihees yöunille. Meilä nukutaan vieläkin pitkiä unia. vähintään yhestätoista kuuteen , mutta joskus pidenpääkin. Sitten se ottaa tässä iltasella ennen iltapesuja semmoset melkein tunnin torkut ja aamulla me noustaan sängystä ehkä ysin puol kympin maissa. Syödään kyllä yleensä siinä välissä(6-9.30) ainakin kerran, jos ei kaksikin. Ja seurustelujen jälkeen aamulla se vielä yleensä nukkuu vähän pidemmät unet. Päivällä ei sitten olekkaan mitään rytmiä. Mutta parempi niin päin, ku et ei olis yöllä. Että harvemmin tarvin päivisin unta, kun saan nukkua enemmän, ku tarvis. Mutta joo ne niistä..
 
VP
Ollos hyvä, Antsukka. Meillä kävi tuo tytön nimen päättäminen aika helposti, vaikka pojalle olis täälläkin ollut valmis nimi. Ja tyytyväisiä ollaan edelleen.

Miehen asennemuutos on alkanut :) Minä kun vähistä rahoistani olen maksanut kaikki vaippaostokset ja ehkäpä senkin vuoksi innokkaasti kestoilen, kun en ihan pieniä summia niihin ole upottanut. Mies kuitenkin käytti kertiksiä jatkuvasti, vaikka yritin vähän ohjailla toiseen suuntaan. Eilen illalla sitten ukko huuteli vessasta, että mikä vaippa laitetaan yöksi, johon minä taistelun luovuttaneena vastasin, että vaikka kertis. "Eikäku täällä on näitä muitakin puhtaana!", kuului vessan puolelta. Lensin ällistyneenä täyttämään sopivan yhdistelmän yötä varten, joka taivaan kiitos piti seuraavaan vaihtoon asti. Ja tänään kokeilivat liinaa ekaa kertaa. Näin sen pitikin mennä.

Uskokaa tai älkää, mutta meillä jo kovasti haaveillaan seuraavasta pirpanasta. Saa nähdä, miten kauan noilla kortsuilla jaksetaan pelata... Sen verran pitää kuitenkin olla tarkkana, että ehdin valmistua rauhassa ja mielellään myös työsopparin allekirjoitettua :)
 
sinttu
meillekin tuli tänään toisen kerran tuo unilaulu-cd... sit tuli postia k-ketjulta, tarvinnee liittyä napero-kerhoon niin saa jonkun yllätyspaketin.
lindex lähestyi 30% alennuksella yhdestä vauvan vaatteesta. lasten parhaat kirjat-kerhostakin saisi lahjoja jos liittyisi. ja kuulemma nestleltä pitäisi tulla lusikka ;o)
kiva saada tuollaista muksu-postia!

voi että on ollut ankea päivä, satanut aamusta asti melkein tauotta. ei olla edes ulkona käyty. nyt Tuukka nukkuu, toivottavasti ei vielä yöunia... meillä kun n. joka toinen päivä Tuukka alkaa yöunille jo n. klo 18 ja nukkuu sen pidemmän pätkän siis alkuillasta. loppuyö menee sit niiden 1½-2 tunnin unipätkien kanssa, eli äippäkään ei saa kunnolla nukuttua.
joka toinen yö on kunnollinen, eli nukkumaan mennään klo 22 jälkeen.
en tiedä mistä tällainen hassu rytmi, mutta sen kanssa nyt mennään. en kyllä ala poitsua herättelemäänkään näinä aikaisen nukkumaanmenon iltoina, koska luin että se ei ole vauvojen aivojen kehitykselle hyväksi. koetetaan siis sopeutua Tuukan rytmiin, eiköhän se joskus muutu paremmaksi..

puklailusta on tullut meillä oikea murheenkryyni, nimittäin Tuukka puklailee ja PALJON. menee syöttöjen jälkeen äidinkin paita pesuun, kun sitä maitoa ryöppyää useampaankin otteeseen niin ettei ainakaan harsoista ole mitään apua. ja pojan vaatteet nyt on aina puklussa - voi kun olisi sellaisia irtokaulureita joilla voisi suojata paidat - menisi vaan se kauluri pyykkiin eikä koko vaatekerta...........
 

Yhteistyössä