Huh, kun meil on ollut rasittavat 1,5 viikkoa. Rokotusten, flunssan ja hampaiden tulon yhteisvaikutus on jotain karmeaa... Poitsun koko luonne on ihan muuttunut, kiukuttelee koko ajan. Ja vaan äidin syli kelpais, ja siellä haluais olla kaiken aikaa. Saatiin siis reilu 2 viikkoa sitten kaksi 1v-rokotetta, ne samat vanhat, joista tuli parin päivän 38 asteen kuume. (Aiemmilla kerroilla ei tullut mitään.) Sitten saatiin 9 päivää sitten MPR, ja nyt onkin vaan kiukuteltu. Kuume menee on-offia, eikä oikein tiedä, mikä on rokotekuumetta, mikä flunssaa. Koska nuha on kanssa kova ja yskääkin vielä on. Nyt on pari päivää ollut pelkkää kiukkua eli just viikko MPR:n jälkeen, kuten povasivat. Eilen oli reipas 38 kuumetta, ja yöllä huusi lohduttomasti moneen otteeseen ja KAUAN. Panadolia oon antanut. Voi kun nyt menisi ohi, kun olis 5 päivää ulkomaan reissuun! Hoitajakin on ollut kovilla, lähinnä vaan työnnellyt vaunuissa ulkona, siellä on hyvällä tuulella. Terkka ei oikein sanonut mitään MPR-oireista, tai sanoi vaan, että viikon päästä voi "jotain pientä" tulla. Googlasin sitten, ja monillahan on ihan karmeat oireet.
No, onneksi on ruoka maistunut. Imetys on ollut vähäisempää, kun nenä niin tukossa. Öisin on melkein ollut tahatonta unikoulua, kun ei ole tisuttelukaan rauhoittanut, ei ole sitten suostunut oikein imemäänkään. No ruuistakin parhaiten menevät 5-6kk sapuskat... Maitoon teen puurot ja ollaan juotu sitä muutenkin vähän mukista. Siis tavislehmänmaitoa.
Jonkun verran on poika muuten jaksanut puuhailla, ja seisonut on ilman tukea joitain sekunteja. Työntökärryn kanssa on meno kyllä hyvin vaappuvaa. Tykkää sillä "ajaa" tosi paljon. Mut yhä on sellaista hyvin "tanssillista" tuo pystyasennossa oleminen.
Hampaitakin tuli sitten 2 lisää, nyt on 8kpl. Oli eka hammaslääkärikin. Pystyttekö te täysin välttämään sen, ettei oma suu olis missään tekemisissä lapsen kanssa? Hehe, olipas hyvin muotoiltu.. Meinaan siis karies-bakteerin tarttumista. Meil välillä poika vaan iskee kätensä mun suuhun ihan yhtäkkiä, tai antaa "pusun". Tai haluais väkisin työntää lelun mun suuhun (suoraan omastaan). Tunkee välillä myös kätensä mun ruokalautaselle ja nappaa jotain.
Hyvää pääsiäistä kaikille!