Toukovaavit 2011

Huh!Paljon tullut tekstiä, yritän muistaa kaiken mistä puhuttu...
Jälkivuoto Mulla oli alusta asti tosi niukkaa, ekasta viikosta asti pärjäsin pikkuhousunsuojilla ja kesti tasan 3vkoa yhteensä. Nyt sitten alkoikin juuri ekat kuukautiset... :/

Ristiäiset Meillä pidetään ensi viikon sunnuntaina, 3.7., jolloin typy 7vkoa vanha :)

Masuvaivoista Meillä neiti todella herkkävatsainen ja herkästi kerääntyy ilmaa vatsaan, vaikka röyhytellään, on mamin anti colic pullot käytössä. Meillä käytössä Disflatyl, joka auttanut kyllä hyvin saamaan sen ilman ulos masusta, kyllä käy sellanen prutkutus pitkin päivää :LOL:

Juhannus me vietetään mökillä. Ma alkaakin sit miehen loma joka menee pääosin ristiäisten järjestelyyn ja niistä "toipumiseen" (lomaa vain 2 vkoa)

Ruokahaluttomuutta täälläkin. Ei edelleenkään ole nälkä. Vatsa voi murista mutta mitään ei tee mieli syödä. Väkisin sitten jtn yrittää välillä suuhunsa tunkea. Paino ollu kotiutumisesta asti +3kg lähtöpainosta, et se 7kg jäi kaikki synnärille...mut 3kg junnaa vaan, mut enpä kyl oo mitään niiden lähtemisen eteen tehnytkään :)

Hikkaa on neidillä vielä jonkin verran. Oli kova hikkaamaan masussa, hikka oli 3krt/pvässä ja johonkin 3viikkoiseen asti oli tota hikkaa 3krt/pvä, nyt on vähentynyt ja ei oo enää ees joka pvä.

Hermot on kireellä täälläkin. Esikoinen kun on näyttänyt hukanneen korvansa johonkin ja 10 krt saa sanoa ennen kuin uskoo... Muuten kyllä käyttäytyy siskoaan kohtaan todella hienosti.

Nla-lääkäri meillä on ensi viikolla, sitten saa taas mittoja.

Meillä vaunuillaan lähes päivittäin ja neiti viihtyykin vaunuissa mainiosti. Ehkä menee niin, että mitä kuoppaisempi tie sitö paremmat unet :D autoreissutkin menee mukavasti nukkuen. Täällä ei siis tämän suhteen valittamista. Yöunissa edelleen sama rutiini, eli vikat maidot ennen klo23, sänkyyn klo23 yöllä herää klo4-5 jolloin maito ja sit nukkuu sinne klo8-9 jolloin noustaan ylös. Tehdään aamurutiinit sillon, sit neiti jaksaa hereillä sen tunnin ja ottaa taas sellaset tunnin torkut ja sit taas seurustellaan enne seuraavaa maitotankkausta :)

D-vit. Aloteltiin gefiluksen maitohappo+d-vit. On vaan niin kallista, et nyt ku se loppu niin jatkettiin norm. D-3 vitamiineilla. Hyvin on näyttänyt vatsakin ne kestävän.

Adalium ja neiti 1kk 1vko 2pvää :D
 
Kivat juhannukset kaikille :)! Me ollaan nyt ihan vaan kotosalla, grillataan ja saunotaan ja syödään hyvin. Siskokin on kaupungissa, kun on juhannuksen töissä, niin tulee sitten tänne iltaa istumaan. Olisihan sitä kai voinut myös appivanhemmille maalle lähteä, mutta juuri nyt tuntuu aika vaivalloiselta matkustaminen tuon pienen kanssa, kun meillä ei ole omaa autoa. Lisäksi appiukkokin on nyt täällä Jyväskylässä sairaalassa pienoisen sirkkelionnettomuuden takia, niin voidaan sitten käydä pikkuisen kanssa piristämässä pappaa :).

Oma paino on laskenut jo alle sen, mitä oli ennen raskautta, kovasti tuo imetys kuluttaa! Ruoka kyllä maistuu, ja mässäillyt olen ihan liikaa, mutta jotenkin on kauhen kuihtunut olo :(. Saisi tulla nyt muutama lisäkilo ihan tiukentamaan tuota ihoa...

Meillä poika oli eilen neuvolassa kasvanut huimasti: syntymäpaino siis 4110g ja pituus 51cm ja nyt neljän viikon iässä 5300g ja 56cm :O! Ohhoh! Kovasti onkin jo posket pyöristyneet...

Masu vaivaa edelleen, hierotaan, pumpataan jalkoja ja röyhtäytetään. Tuo Cuplaton ei tunnu oikein vaikuttavan, pierut irtoavat lähinnä pumpatessa. Lisäksi hotkii nyt maitoa entistä nopeammin ja sitten pulauttelee :(. Ajateltiinkin kokeilla vaihteeksi jotain maitohappobakteeria, kellään ehdotuksia?

Oliko jollain muulla vielä yöähinää? Meillä poika nukkuu päivisin ihan hiljaa, mutta öisin ja etenkin aamuyöstä on aivan JÄRKYTTÄVÄN äänekäs: ähisee, puhisee, kiemurtelee, maiskuttelee. Johtuu kai noista masuvaivoista, mutta voikohan tuota jotenkin helpottaa?! Mies kuorsaa tyytyväisenä, mutta itse en saa nukuttua, kun poika on oikeasti niin äänekäs! Ei siis nuku meidän välissä, mutta omassa sängyssään samassa huoneessa.

Tänään ajattelin ottaa lasin viiniä ja siiderin, ekaa kertaa sitten syyskuun!!! Hurjaa :D!

Kevlarsoul ja poika 4viikkoa
 
Juhannusta vaan kaikille:) Me tehtiin sit kompromissiratkaisu: Mies lähti isompien lasten kans mummolaan juhannusaatoksi ja me ollaan vauvan kans kotona. Mä en vaan jaksanut sinne hulinaan lähteä pikkuisen kans. Ikävä tietty on, mut huomennahan me taas nähdään..

kevlarsoul: Kokeilkaapa masuvaivoihin disflatylia, meillä ainakin auttoi paremmin, ku cuplatonit.
Ja meillä myös todella äänekäs nukkuja..ärisee ja ähisee ja välillä inisee yms. Monesti kyllä just sen ärinän jälkee pärähtää kunnon pieru:D Aluksi valpastuin kaikkiin ääniin mut nyt käännän vaan kylkeä. Poitsu kyl ilmottaa sit ku on oikeesti hereillä:)

Kaksi yötä nyt olllaan nukuttukin taas ihan hyvin, vaan kahdesti syötiin, ihanaa:)

Mutta nyt mä lähden syömään, kun pikku-ukkokin nukkuu!
 
Pikaisesti kirjoittelen viimeiset kuulumiset.

Meidän pikku nuppu joutui keskiviikkona sairaalaan kuumeen takia ja sieltä hetki sitten kotiuduttu. Diagnoosi oli lievä keuhkokuume. Kirjoittelen enemmän kun ehdin...

Ciba ja nuppu 2vko 5pvää
 
Ciballe ja vauvelille voimia <3

Me ollaa mökillä ja mammakin (miehen äiti) täällä...Ihanaa ku saan vähän apuja eli siis yksi syli lisää, mutta kyllä välillä ärsyttää ku hänen kantansa on se, että ei koko aikaa tissiä suuhun eikä koko aikaa sylissä..Hmm..Jaa miksei?? Jos vauva näin tyytyväisempi niin miksi ihmeessä ei? Noin pienihän tankkaa ja tarvii sitä läheisyyttä...Höh!

Miehen kanssaki muuten nyt aika vaikeeta...;( Huomaan mäkättäväni ja nalkuttavani koko ajan jostain, suurimmaks osaks siitä ku ei tee kotihommia ja kämppä ihan sekasin koko ajan. Kiva sit paniikissa siivota jos joku ois tulossa..Ja mä ku en nii paljoa pysty tekemää ku vauva koko ajan kiinni..Miehen mielestä teen itestäni turhan korvaamattoman..hmm..taidetaa molemmat olla vähä väsyneitä. Ja miestä selkeesti harmittaa se, että ku vauva niin paljon tissillä ja heijän yhteinen aika on vielä niiiiin pientä. Mutta mahd.paljon annan miehen tehä ja olla vauvan kanssa...
Mutta tiedän mäkättäväni ja eilen otettiinki ihan kunnolla yhtee ja sanottii tosi typeriä asioita..Puuh! Kun osaisin vaa joskus olla hiljaa...Mutta toisaalta nii miehenki tarttis olla ja miksei hän vois tehä kotihommia vähä enemmä ni mä oisin paremman tuulinen ku ne ei stressais mua, mut kuulemma häntä ei kiinnosta ku hän ei tykkää niitä tehä ja häntä ei sekanen koti haittaa..Huhhuh ja hän melkein 30v.

Mutta mutta. Vauva nukkuu nyt ulkona vaunuissa, ihanaa, hetki omaa rauhaa :)
Yöt menee kivasti, nukkuu eka 3-5 tuntia putkee ja loppuyö tissitellää enemmä tai vähemmän 1-2h välein.
Poju oli kasvanu viikossa 350g, nyt painaa 4550g ja pituutta oli tullu 1,3cm eli nyt 56,3cm, joten lisämaitoa ei tartte antaa, mutta kuulemma saa antaa eikä siinä mitään väärää ole jos haluaa vähän arkea/öitä helpottaa. Ihana neuvolantäti ettei ole paasaamassa ja kuulemma suosittelee tutin käyttöä jos vauva sen vaa huolii ja meillä huolii kyllä, hih ;) Mutta on myös tosi söpöjä tutteja, jotka vähän niinku asusteenaki menee ;) Älkää ottaki nii vakavasti ;)

Vihdoin kyllä löytyi sellanen pullo joka ei aiheuta mahan puruja ja se on se ainun mam-pullo ja sen lisäks annan cuplatonia säännöllisesti ku tuntuu tissimaitoki aiheuttavan ilmavaivoja ja aikamoisia pukluja...Öisin olen nyt antanu pulloa, eli ku herää sen pidemmän rupeaman jälkeen ni syö 30-60ml, riippuen vähä miten jaksaa ku välillä nukahtaa kesken. Se siinä yösyömisessäki takkuaa ku ei jaksa pitkään imeä yöllä...

Me käytii leikkauttamassa pojun kielijänne ku oli niin tiukka ja selkeesti saa nyt nännistä paremman otteen ku nännki ihan erinäkönen suusta tullessaan! Oli tosi pieni juttu.

Meillä ristiäiset 24.7 ja sinne kutsuttu n.40vierasta kaikki mukaan lukien ja siis myös lähimmät kaverit tulee sukulaisten lisäks. Mutta seurakuntakodin vuokra 122e, huhhuh! Sen lisäks tyksin lasku 195e, eli menoja riittää..Jos tähän nyt alkaa luettelemaan ni astianpesukone 350e ja kaks autovakuutusta yht.400e plus kaikki muut eli voi jösses...:'( Menoja tosiaa riittää...

Kantoliinaa olen jonkun verran käyttäny ja edellee haaveilen manducasta ja koitankin bongata jos jostain sais edullisesti. Samoin unipussiin olen tykästynyt tosi kovin :)

Mitäs vielä..Aika paljon me liikutaa ja touhutaa..Toivottavasti vaa ei liikaa, ettei vauvasta tuu kovin levotonta. Toki ollaa päiviä kotonakin...

Mutta tarttis vähä useemmin kirjotella, mutta poju vie niin paljon aikaa ja huomiota varsinki ku ei oikein muualla viihdy ku sylissä..

Taizii ja poju huomenna 4vko <3
 
Vasta nyt löysin tänne tieni...
Poika on kovin masuvaivainen ja kävikin jo vyöhiksessä torstaina. Itsellä on rintatulehdus johon sain 10 päivän antibiootit,sekin varmaan vääntää vauvan mahaa kun vääntää itseänikin.
Kuudes vauva kyseessä ja ekan kerran on täysimetyksellä,ihan ihmeellistä itselleni kun ennen on menty osittaisimetyksellä 4kk asti.
Meillä on ristiäiset 23.7 ja kaipa se nimikin on jo päätetty.

Ciballe kovasti voimia ja vauvalle toipumista!

Niin ja meidän poju syntyi siis 2.6,synnytys kesti 3h37min ja olin jo valmiiksi sairaalassa tiputuksessa 6 päivää jatkuneen vatsataudin vuoksi. Poikanen oli suurin,4115g (muut ovat olleet aina alle 4kg) ja 51 cm.Viikon iässä oli syntymäpaino ylitetty ja sain neuvolasta kehoituksen lopettaa korvike joka sitten jäikin kahdessa päivässä pois vaikka en asiaan ensin uskonutkaan.
Voimia kaikille imetyksen kanssa,sen kanssa olen itsekin muissa odotuksissa taistellut ja eipä se tällä kertaakaan ihan ongelmatonta ole kun poika hylkii toista rintaa niin kuin muutkin muksut aikanaan,siitä sitten pumpataan ja joskus harvoin imetetäänkin.

Painosta ja kuntoilusta:painoa tuli 12kg,vatsatauti vei reilut 2kg,jäljellä on 4,5kg tavoitepainoon eli 63kg. Liikunnan aloitin 5 päivää synnytyksestä ja ensi perjantaina saan salikorttini takaisin ja sinne poljen uudella pyörälläni ensin bodybalanceen ja kuntosalille ja siitä sitten jatketaan rankempiin lajeihin. Tällä hetkellä olen vain jogannut,kävellyt ja jumpannut kotona ja kävinpä juoksemassakin ennen rintatulehdusta.

Nannaliina ja Wäinö 3 vkoa ja rapiat
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää jussia kaikille!
Meillä se mennyt mukavasti kotona..saunottu ja grillailtu:saint:
Luin juttujanne, ja kas kas mitään en muista nikkejä mihin piti kommentoida, joten yleisesti asioista siis..

jälivuoto on loppunut lähes kokonaan, joskus imetyksen jälkeen tulee hieukan punaista, mutta pääosin siteet säilyy puhtaana.
Ens viikolla lopputarkastus, sitten saa varmaan uima (-ja naimaluvan;) )

imetys sujuu, täysillä mennään, joskus annan maidonkerääjiin kertyneet litkut lisäks illalla, niin nukkuu paremmin, tai oikeastaan ei...herää kuitenkin 2 tunnin välein, kerran nukkunut yli 4h! Mutta toistaseks vain kerran yöllä tuollainen pätkä.

hermojen pituus vaihtelee..jessus, nautin vauvasta ja kaksvuotiaastamme, mutta valitettavasti en juuri samaan aikaan! Eli jos voin keskittyä vain toiseen,niin onnistuu, mutta yksin ollessa näiden kahden kanssa on kyllä kovilla, varsinkin jos sattuu uhmat päälle...olen huutanut jo monesti esikoisellemme, ja sitä työstän tässä,miten pääsisin ristiriitatilanteista yli sortumatta tuohon ärjymiseen:|

nyt täytyy mennä, poika heräs.

Kathe ja poika 7 vkoa
 
Hyvää Juhannusta äidit ja vauvat!

Ciballe jaksamista ja vauvalle paranemisia! Mulla oli poika nro 2 2-viikkoisena myös sairaalassa, se oli kyllä äidille sydäntäraastavaa! Mutta onneks täällä on sairaanhoito huippuluokkaa ja varsinkin näin pienten kohdalla otetaan pienetkin jutut tosissaan!

Jos sitä vihdoinkin kirjottelis tänne, kun molemmat pienet nukkuu. Oon yrittänyt kahlata läpi näitä teidän juttuja täällä, hirveesti olette kirjottaneet... :)

Meillä onkin isot pojat isällään tämän viikonlopun joten ollaan miehen ja kahden nuorimman kanssa oltu ihan vaan kotosalla. Ei viitsitty tänä vuonna lähteä mökille, vaikka mun vanhemmat meitä sinne houkuttelivatkin. Siellä kun ei ole mitään mukavuuksia, ei sähköä, vedet pitää kantaa ym. niin on ehkä vähän hankalaa näin pienen vauvan kanssa. Itse kun olen kuitenkin edes vähän mukavuudenhaluinen. Eli kaupunkijuhannusta ollaan vietetty.

Jälkivuoto kesti täällä tällä kertaa vaan vajaat 3 viikkoa ja muutenkin paraneminen sektiosta on ollut jotenkin tosi nopeaa. Seksielämäkin on saatu mukavasti käyntiin, kyllä sitä ehdittiin odottaa yli puoli vuotta!! Ihanaa kun ei enää tarvitse miettiä ehkäisyä, kun mulla on nyt nuo piuhat poikki.

Mies on nyt ollut 6 viikkoa kotona (isyys- ja kesälomalla) ja vasta 1 isompi rähinä on ollut. Omat hermot tuntuu olevan yllättävän rautaiset ja tuntuu, ettei tällä kertaa mitään ihan kauheen pahoja hormonihöyryjä olis sittenkään, vaikka alku näytti jotain ihan muuta. Vielä ens viikko on miehellä lomaa ja sitten alkaa meidän perheessä arki. Ainakaan vielä ei hirveesti pelota jäädä vauvan ja tuon vuoden ikäisen kanssa kotiin.

Ristiäisistä... Meidän pieni saa nimensä 31.7. ja nimi on päätetty jo raskausaikana. Kutsut teen ja lähetän ens viikon alussa. Ihan pienimuotoiset juhlat on tiedossa, kummit ja mummit+sisarukset perheineen, siinäpä se. Ajateltiin laittaa lehteen ilmoitus ja siihen koko viisikon nimet ja syntymäajat ja tietty kuva. Juhlat pidetään kirkolla niinkuin vuosi sitten, kirkon puolella kaste ja sitten kahvitus kirkon tiloissa. 25€ on hinta, tai oikeastaan ilmainen koko lysti mutta pöytäliinoista joutuu tuon hinnan pulittamaan. Meillä olis seurakuntakoti ollut ilmainen, mutta se on kiinni heinäkuun. Tosi kallis on kyllä haaveilija87 toi teidän seurakuntakodin vuokra, huh!!!

Paino on täällä tippunut 13kg ja siihen on nyt jämähtänyt. Yhteensä kiloja tuli raskausaikana 14, mutta lisää on vielä tiputettava, jotta pääsee normaaliin painoon. Oon itsestäni tosi ylpee, kun oon pystynyt jättämään aiemmat kamalat mässäilyt pois ja nyt myös ollaan laitettu hiilarit miehen kanssa ihan minimiin. Pikkuhiljaa jos sais painon normaaliin eikä enää sortuis ahmimaan kaikenmaailman herkkuja, niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.

Täällä vaunuillaan joka päivä parin tunnin lenkki reippaasti ja päälle sitten vielä koiran kanssa ulkoilut, ne vaan on hitaampia lenkkejä kun koiruus jää haistelemaan kaikki mahdolliset ja mahdootomat pissat tien varsilta... mutta siis liikuntaa tulee harrastettua päivittäin. Just eilen katselin netistä kuntosaleja, ajattelin palata erilaisiin jumppiin vuoden vaihteen jälkeen. Ei oikein ton sektion jälkeen voi heti mennä repimään salille, vaikka kuinka tekis mieli. Nyt on jotenkin semmonen ihme vimma liikkua ja laihtua.

Meillä on miehen kanssa nyt ollut ihmeellisen riidatonta tämä elo, tosiaan ollaan selvitty vaan yhdellä kärhämällä. Ja nyt kun saatiin noi isommat pojat hetkeks isälleen, niin ollaan saatu yhteistä aikaa jotenkin ihan eri tavalla. On puhuttu tosi paljon ja suunniteltu tulevaa syksyä, odotetaan molemmat lokakuun Dublinin matkaa vesi kielellä. Päätetiin jo aiemmin, että joka vuosi tehdään joku pieni reissu ilman lapsia johonkin. Niin jaksetaan molemmat arkea kun voidaan keskittyä pariksi päiväksi ainoastaan toisiimme. Oikeestaan tuntuu, että elämä on kaikin puolin aika täydellistä just nyt! :heart:

Jaaha, nyt kutsuu Tissikeisari... pitää mennä!

Maybaby ja poika 1kk
 
Ciba jaksamisia ja pikaista paranemista vauvalle:hug:.

hermoista:Meillä isommat tytöt lähti ensin isälleen ja sitten mun vanhempien kanssa mökille, ja sinä aikana kyllä hermo meni pariin otteeseen mieheen. Teki yhden vkon töitä ennen isyyslomaa, ja veti itsensä niin väsyksi, että sitten alku vkosta saatiinkin aikaan melkoiset riidat kun itse kipeänä, ja mies täysin veto pois ja kumpikaan ei jaksanut tehdä mitään kotona, ja kumpikin taas pitäisi kuitenkin siististä kodista, nukuttiin sitten 2 yötä eri huoneissa, ja saatiin puhuttua asiat onneksi, ja sama osoite öisin nykyään =).
paino nyt reilu kilo alle lähtöpainon ( tuli 11 kg), joten ihan hyvällä mallilla ollaan, eikä haitanne vaikka vielä jokunen kilo lähtisikin. Liikunta jäänyt vähän vähille kun oma vointi ollut huono, mutta nyt pikkuhiljaa aloitan taas kävelylenkkejä vaunujen ja koirien kanssa.
ON: Tosiaan ensin kohtutulehdus ja sitten vielä rintatulehdus, yhtä kuumeesta toiseen seilaamista, nyt kahdet ab päällä, toivon mukaan riittäisi sitten jo, kuumeilu ja täysin vetämätön olo ei kyllä mukavaa muutenkaan, mutta eritoten pienen vauvan kanssa, kun pitäisi jaksaa kuitenkin edes jonkin verran. Onneksi neiti on nukkunut yöt hyvin, syö siinä 00-01 aikaan ja nukkuu sitten 6-7 h, syö ja nukahtaa pariksi tunniksi uudelleen. Välillä toi nukahtaminen pitkiä unia ennen on vaan vähän takkuista, muuten neiti ei juuri itkeskele, mutta iltaitkut pitää päästellä. Sylissä neiti olisi melkoisen paljon, ja ei juurikaan viihdy muualla, mutta on sylissä sitten erittäin tyytyväisenä kyllä, eli taidampa sittenkin harkita sitä kantoliinaa...
Maanantaina tokaan neuvolaan katsomaan ollaanko saatu rintaruokinta hyvään vauhtiin, neiti pulautteee välillä aika paljon, joten mietin tota lisämaidon antamista, en kuitenkaan ole sitä juurikaan antanut(muutaman kerran pumpattua kun ollaan oltu menossa jossain), mutta ei nyt ainakaan tunnu nälkäänsä itkevän. Imetys sujuu vain ja ainoastaan rintakumin kanssa ja makuuasennossa, mutta hiljaa hyvä tulee, ja jospa se äiti siitä vielä opettelee muitakin imetysasentoja ajan kanssa ;).

JA & Neiti 2 vk 4 pv
 
Kiitoksia kaikille. Tyttö voi oikein hyvin. Antibioottikuuri on päällä viikon ajan. Ja sain hankittua maitohappobakteeritipat kun pienen maha menee sekaisin kaikista lääkkeistä. Jos nyt loppuisi nämä meidän sairaalareissut....: /

Paino raskausaikana tuli 14kg ja nyt on lähtenyt 11kg. vielä olisi lähtöpainoon 3kg tiputettavaa. Mitään en ole tehnyt sen eteen kun ei ole ehtinyt vielä liikkumaan yhtään ja ruoka kyllä maistuu. Kyllä toi imetys kuluttaa.

Tytöllä on ainakin vielä pysynyt hyvä yörytmi. Illalla ruokailee viimeisen kerran klo22-23 ja nukkuu 6h jolloin vasta seuraava ruokailu. Ei ollut esikoisen kanssa tällaisesta tietoakaan. Hänen kanssa heräiltiin monta kertaa yössä. Mutta saas nähdä kuinka kauan tätä kestää. Ajattelin jo että sotkikohan sairaalareissu tätä ihanuutta.

Huomenna onkin neuvola.

Ciba ja Nuppu 3vko
 
Mun on ihan pakko kysyä käytännön kysymys seksistä/läheisyydestä ylipäätään: millä välin sitä pystyy harrastamaan?? Siis jos on useampi lapsi. Meillä kun herätään 7-8 välillä ja siitä 21 asti esikoinen on hereillä ja vauva taas herää 20-21 välillä iltatankkaussessiolleen kestäen 24-01 välille (ja sinä aikana ei nuku!), niin mä en kyllä keksi missä välissä saisi miehen kanssa laatuaikaa edes 5 minuuttia?? Pitäskö pyytää anoppi hoitaan lapsia meille ja painua miehen kanssa saunaan... Niin me tehtiin kakkosen synnyttyä, kun se perkules valvo joka yö 03 asti ja aamuherätys oli 07. Mä oon ainakin ihan sippi puolen yön aikaan ja nukahdan tasan sillon kun vauva lopulta nukahtaa... No, jälkivuotoaki on yhä, että mikäs kiirus tässä...

Mulla on paino nyt jämähtäny, pudonnu 11 kg, mut kun on 8 kg jäljellä. Ällöttää toi roikkuva mahanahka ja järjettömät arvet näistä kaikista raskauksista.

Jassoo, vauva taitaa herätä päikyiltä, johan se taas melkeen 5 h on nukkunutkin...

nepula ja tyttö 1kk 2 pv
 
Heippa! Ihanan aurinkoinen sää ulkona...

Mulla niin hyvä fiilis. Saatiin miehen kanssa eilen puhuttua kaikki asiat selviksi <3 ja sitte oltii melkee kolmisen tuntia ajelemassa, ihania maisemia ja istuskeltii kalliolla meren rannalla ja syötiin jädeä <3 Poju nukku tyytyväisenä kaukalossa koko reissun ajan..Sen päälle vielä pihasaunaa ja grillattii ja pulahdetii uima-altaassa.
Päätettiin myös jäädä vielä kolmanneks yöks mökille...

Onks jollain manducaa? Kertokaas käyttökokemuksia? :)

Imetättekö muuten yhellä vai kahella kädellä? Mun pakko pitää toisella tissistä kiinni, ku muuten se läjähtää vauvan naamaan...

Vitsit, tuo poju kasvaa äkkiä. Nyt jo 62cm vaatteet käytössä ja huomenna vasta 1kk.

Mä haaveilen taas uusista rattaista..tai yhdistelmät ne ois, kolmipyöräset, abc dwsign rodeo, ihan ku uudet ja edullisesti lähtis..Sais kaukalonki niihin kiinni..Täytyis ylipuhuu mies enkä kyllä tie oisko nyt rahaakaan...Täytyy miettiä..Mulla on yhet sellaset, britaxin, mutta niissä tosi pienet renkaat..
 
Hohhhoijakkaa en ole pahemmin ehtinyt kirjotellakkaan tänne vauvan hoidolta :D.

Mulla synnytys oli kyllä todella vaikea, 22 tuntia ja vielä käynnistyksellä, kalvojen puhkaisusta tuo 22 tuntia salissa, olin sairaalassa 1 viikon ja 1 päivän.

Ajattelin pistää linkin mun blogiin, mistä sen voi sitten paremin lukea jos joku innostuu. Elikkä tuossa alaalla.

After every storm, if you look hard enough, a rainbow appears.

Juu pojan kanssa on mennyt ihan mukavasti ja painoakin on tullu tosi paljon jo, painaa varmaan jo yli 5 kiloa :D. Ensiviikolla onkin neuvola, niin pääsee sitten näkemään.

Meijän poika on pulloruokinnalla, kun oppi teho-osastolla siihen tuttiin ja pulloon. Ei suostu rintaa imemään, pakottivat sairaalassa väkisin imettämään kun poika pääsi teholta vierihoitoon. Eihän siitä mitään tullut, minä itkin ja poika itki. Huono sairaala muutenkin tuo Keski-Suomen keskussairaala, kun 4 kätilöä vaan vuorossa ja synnytyssaleja muistaakseni 5 vaiko 6.
Eivätkä ymmärtäneet mikä on paniikkihäiriö !

Juu, nyt poika sitten syö NANnia, en tiedä pitääkö vaihtaa toiseen korvikkeeseen, kun on kamalia mahakipuja aina sillontällön ja kakka vihertävää ? Ostettiin me nyt varalle sit tuttelia, jos kokeilis pikkuhiljaa siirtyä siihen.

Onks täällä kellään pulloruokinnalla olevalla vauvalla samanlaista, et tulee vihertävää kakkaa ja on mahakipuja ? Mun täytyy mainita enskerralla neuvolassa siitä.

Heh, poika on kehittyny jo tosi paljon, nostelee päätään ja seuraa katseella paljon. Yrittää myös kovasti jutella ja äännähdellä. Veikkaan että ei vie kauaa kun alkaa jo pian konttaamaan kun jalat tekee jo aikamoista liikettä. Naurujakin ollaan jo nähty paljon.

Meillä poika syö n. 3-4 tunnin välein. Monet on sanonu että on tosi rauhallinen vauva verrattuna moniin muihin mitä ovat nähneet/hoitaneet.

Paljon ollaan jo matkailtu pikku-ukon kanssa, on ollu mummoloissa kummassakin ja juhannus oltiin mökillä.
On sillontällöin mummolla hoidossa tuo poika, saadaan siivota kämppää ja olla kahdestaan. Onneksi saadaan välillä myös yhteistä aikaa, oltiin nyt viikolla elokuvissa miehen kanssa.

Lenkkiä mekin tehdään vaunujen kanssa, joskus jopa pari kertaa päivässä :). Toisaalta kiva että miehellä on vuorotyö, varsinkin aamuvuoro niin voidaan yhdessä touhuta pojan kanssa. Iltavuoro onkin vähän huonompi juttu, mut ei voi mitään. Onneks mies on suostunu yöt vahtimaan tuota poikaa niin mä saan nukuttua et jaksan päivät hyvin olla pojan kanssa.
Minun mielestä pulloruokinnassa on omat hyvätkin puolensa, että mieskin pystyy osallistumaan syöttämiseen jne :) !
 
Ciballe ja pienokaiselle jaksuja:hug:

Imetys sujuu meilläkin oikein hyvin.. Mutta pumppaan joka päivä pulloon pikkusatsin, että ei pulloilukaan ihan unohdu. Kiva kuitenkin, että mies voi tarvittaessa pullosta ruokkia pientä=) Torstainakin sain rauhassa käydä kampaajalla, kun oli pulloon pumpattu ruuat pikkuiselle.
Yöt meillä menee edelleen niin, että keskimäärin 3 tunnin välein syödään..Vain kerran on siihen 4 tuntiin päästy.. Olen kyllä hieman kateellinen teille joilla on noita 5-6 tunnin unia:D

Pikku-ukko on nyt kaks päivää ollu todella hyvällä tuulella, naureskelee ja juttelee tosi paljon:heart:

Jaaha, nyt täytyy pyykkivuorta lähtä selvittelemään...
-leena ja jumppi-ukko
 
Tiudeliini: Meilläkin siis aikalailla pullolla mennään, imetän kuitenkin vielä jonkun kerran päivässä. Mulla on baby semp 1 käytössä, Nania ostin kerran, kun ei ollut muuta kaupassa ja siitä tuli vatsaväänteitä meilläkin. Tuosta baby sempistä ei oo tullu mitään, eli kannattaa kokeilla eri korvikkeita! Miten muuten, kuinka usein keität pullot? Mä keitin alussa joka syötön jälkeen, mutta nyt ku pullojen käyttö on lisääntyny, niin keitän kerran päivässä ja syötön jälkeen pesen käsin fairylla ne. En muistanu kysyä neuvolan mielipidettä, pitää koittaa ens kerralla...

Täällä muuten ihan ok, hermot on pinnassa itelläki, mutta onneksi vauva aika tyytyväinen ja yölläkin saa vaihtelevasti nukkua! :D

Miuku ja poika
 
Uuh,mä alan olemaan todella poikki kun yöt on yhtä valvomista. Miehen kanssa sitten on yöllä tosi kurjaa kun se ärhentelee mulle väsymystään mutta en minäkään jaksa kaikkia vaipanvaihtoja ja syöttöjä yksinäni hoitaa. Öisin on olo että heitän koko ukon pellolle kun käyttäytyy kuin kakara :kieh:
Pitääkö ehdon tahdoin valvoa 2-3 kun tietää että yössä on monta herätystä. Mä pumppaan itse kaksi kertaa yöllä kun muuten en pysty nukkumaan kun rinnat niin täysi plus imetykset siihen päälle. Viime yö meni kokonaan valvoessa.
Mä olen keittänyt pullot aina joka käytön jälkeen,tuntuu että muuten jää Fairy tuoksumaan pulloihin mutta ei kaikki niitä kyllä keitä kuin kerran päivässä,kai se ihan riittää.
Minäkin kävin torstaina kampaajalla ja vauva nukkui lähes koko ajan onneksi. Itsellä kamalan syyllinen olo poissaolosta mutta pakko koittaa saada itsensä ihmisen näköiseksi ennen ristiäisiä.
Keskiviikkona on viisaudenhampaan poisto,se on nyt pakko poistaa vaikka mikä olisi,olen sitä jo 5v siirtänyt ties milläkin tekosyyllä mutta nyt se särkee koko ajan joten ei auta. Ensi viikolla sitten vielä suuhygienistille niin sitten on purukalosto taas kunnossa.

Nannaliina ja Wäinö 3 vkoa 4 päivää
 
Nannaliinalle tervetuloa ja kaikille kivaa uutta kesäviikkoa!

Tiudeliini: sulla on ollut tosi hurjaa, kävin lukemassa blogiasi! Kiitos linkistä ja kovasti tsemppiä toipumiseen ja vauvailuun! Oon itse kotoisin Keski-Suomesta, eikä kyllä kuulosta kivalta synnyttely siellä suunnalla, vaikka itse samassa sairaalassa olenkin syntynyt...

Juhannus oli oikein mukava. Oltiin parin tunnin ajomatkan päässä mummolassa 2 yötä ja juhannusyö mökillä mummun, papan, vauvan kummitädin ja sedän kanssa, ja oli mahtavaa, kun oli varasylejä, niin meikämutsikin pääsi saunaan ja melomaan ja syömään rauhassa. Ja joku laittoi ruokaa, kaikki oli valmiina edessä :) Kyseessä siis anoppilan väki, mutta mua on onneksi siunattu oikein mukavilla tapauksilla, eivät yhtään yritä neuvoa mitään omiaan ;) Vauva nukkui parhaiten mökillä, kun oli vähän viileämpi paikka! Hyttysetkään eivät päässeet apajille, no pari kertaa vain käytiinkin ulkona. Ilma oli kyllä kiva, mutta tosi tuulinen. Autossa baby veti hirsiä kuin taian voimalla, kaikki matkat menivät hirmu hyvin. Myös mies oli oman perheensä parissa paljon enemmän isä kuin normaalisti ;)

Nyt sitten viime yö kotona olikin sellainen, että voisi taas lähteä reissuun. Kolmen jälkeen ei nukuttukaan enää... Ähistiin ja äristiin vaan. Eikä vieläkään ole nyt puoleen päivään mennessä oikein nukkunut. Jospa kohta... Mahaa selkeästi väänsi. Söin illalla kaupan pizzaa, ehkä se oli jotain myrkkyä... Tai sitten vaan oli juhannusseikkailusta levoton mieli!

No, parin viikon päästä varmaan taas mökille, ja muutama pieni kesälomareissukin suunnitteilla. Ja Helsinki-päiväkin on vielä viettämättä. Jos muuten joku tietää mikä on hyvä/paras lastenhoitotila Hgi:n keskustassa, niin kertokaahan! Stockalla? Mikä kerros?

Manducasta haaveilija kyseli, edelleen sitä hehkuttelen, että erittäin hyvä on! Helppo laittaa päälle ja säätää, ja meidän muksu uinahtaa yleensä heti (tosin liikkeessä pitää olla). Ei tunnu juuri rasittavan omaa selkää, toisin kuin vaikka Baby Björnin rintareppu, jota kokeilin, enkä tykännyt yhtään. No, se olikin vaan rintareppu, ei kantoreppu. Meillä on punainen Manduca, ostin Bebesiltä uutena, kun huuto.netissä posteineen olivat melkein samanhintaisia, enkä jaksanut odotella.

Yöt on yhä samaa settiä, syöttö 1,5-2h välein. Unelmoin kolmesta tunnista... Toivon todella, että iltapuurovelli auttaa tilannetta. Pari viikkoa, niin ryhdytään maistattamaan! Tosi kova tankkauksen tarve tällä tisutiikerillä on. En vaan oikein tiedä, että millä lantraan puurojauheen. Oma maito olisi paras, mutta se tarkoittais päivittäiseen pumppaukseen palaamista! Jaksanko... Nania ostettiin varuiksi reissulle, muttei olla sitä testattu. Monilla tuntuu tulevan siitä mahaoireita. Meillä on perjantaina neuvola, niin siellä sitten jutellaan noista ruuista vielä. Vaikkakin tuntuu siltä, etteivät nuo meidän neuvolassa tiedä keskosasioista yhtikäs mitään.

Yhdellä kädellä imetän, toisella esimerkiks kirjoitan tätä ;) Mulla ei ole jätit rinnat, niin helppo säädellä.

No nyt se pienokainen nukahti tähän imetystyynyn päälle, ja mä sain tutin roolin :heart:

MaiMei + boybaby 3kk 13 päivää (1kk 13 päivää)
 
Juuri kun kerkesin tottua tähän rytmiin, niin eikös vauveli vaihda toiseen :( Nukahti eilen illalla jo 21 aikaan sohvalle ja heräsi sitten kun siirsin yöunille meiän yläkertaan 24 maissa. No, imetin kunnes tyttö nukahti taas, mutta yöheräilyjä tuli useampi, kiitos vauvan ja taaperon, joka ulisi unissaan monta kertaa. Vauvalle on nyt tullut mahavaivoja myös, illat pieree monta kertaa ja ähisee kun on ilmaa, kakat on kans työn alla ja kun saa ulos pungettua, niin jo on vaippa ääriään täynnä. Tänä aamuna vauva ei nukahtanu kuin tunniksi ulos ja sitten kitisi pitkään sisällä. Nyt sain ulos nukkumaan vihdoin, katotaan vaan kuinka kauaksi aikaa. Normisti vetää 10-13.30 välisen ajan, tänään näköjäs ei.

Mä en kans keitä tutteja kuin kerran päivässä, pulloille teen saman jos niitä on tarvinnu. Kun sairaalassa aikoinaan annettiin rintakumi käyttöön, niin ohje oli että keitä kerran vrk kotona ja muutoin pese vedellä se imetysten jälkeen. Samaa sovellan muihinkin vauvan välineisiin.

imetän 2 kädellä, raasu tukehtuu mun tissin alle jos en litistä sitä että pystyy hengittään. Muutoinkin mulla on sen verran isot tissit, että pakko tukea ja myös ohjata vauva ottaan kunnon ote.

nepula ja tyttö 1kk 3 pv
 
Pitkästä aikaa voisin vähän kirjoitella, kun poika sattui nukahtamaan äsken.

Meillä vietettiin juhannus ihan kotona, eipä paljoa arjesta eronnut. Ei uskallettu lähteä pikkuisen kanssa mökille, jossa ei ole juoksevaa vettä mutta hyttysiä sitäkin enempi.

Päivärytmi on meillä vielä ihan hakusessa, joku päivä poika nukkuu pitkät päikkärit, vielä illallakin ja yönkin n. 3h välein heräten. Joskus taas ei uni meinaa tulla millään, päivällä tai yöllä. Hieman raskasta valvominen, kun itselläni on unille meno aina ollut hankalaa ja meinaa venyä todella myöhään. Koitan sitten päivällä nukkua, jos poika nukahtaa.

Mies onneksi osallistuu tosi paljon vaipanvaihtoon ja sylissä pitämiseen, että välillä kerkiän tekemään jotain muutakin, yleensä se tosin tarkoittaa tiskaamista tai ruoanlaittoa. :D Aika tasan tosin jaetaan kotityötkin. Mies tällä hetkellä ehkä tekee hieman enemmän, kun mulla on kaikki syötöt. Täysimetyksellä siis mennään, ei olla korviketta hankittu varalle, kun lääkäri suositteli maidotonta (ja on muuten kovin kallista). Mulla oli lapsena paha maitoallergia ja näyttäis pojallekin jotain maidosta tulevan, vatsaoireet nimittäin loppu kuin seinään kun ite rupesin välttämään maitotuotteita.

Onko muilla ollut ongelmaa, että lapsi ei viihdy turvakaukalossa? Tuntuu, että poika herää aina automatkoilla jossain vaiheessa, jopa lyhyillä matkoilla. Sit alkaa heti vaativa itku, eikä lopu ennen kuin pysähtyy jonnekin syöttämään. Tämä siis vaikka aina syötän ennen lähtöä. Välillä myös vaunuissa heräilee. Alkaa olla hankalaa lähteä tuon kanssa mihinkään, kun aina saa pelätä, että pääseekö millä aikataululla perille.

Oletteko mitä kantotapaa käyttäneet kantoliinassa? Itellä ekoja kokemuksia siis liinasta, googlettelin ohjeita ja koitin turvakehtosidonnassa kantaa (turvakehdon sidontaohjeet), mutta tuntuu, että poika vaan vajoaa kainaloon liinassa. Pitää varmaan koittaa noita muitakin sidontoja, jotka tuolta sivulta löytyy, kaikista ei vaan ole kuvallisia ohjeita.

Imetyksestä: Mulla on vaihtelevasti imetystyyny käytössä välillä, täytyy sanoa että on kätevä. Joskus sen kanssa saa hyvän asennon, että jää omat kädet vapaaksi. :) Yleensä menee yksi käsi imettäessä käyttöön, mutta jos rinnat on kovin täynnä, pitää toisella kädellä painaa rintaa sen verran, että jää pojalle ilmarako nenän eteen.

Huh, tulipa pitkä postaus. Nyt poika alkaa taas heräillä...

lyrae ja poika 2vkoa 6pvää
 
Viimeksi muokattu:
Oltiin tänään tytön kanssa ekaa kertaa menossa kahdestaan. Käytiin shoppailemassa:) Turhaa stressasin imetystä.. no, ruoka-aika kun tuli, imetin ihan keskustassa, tosin kahvilan wc:ssä:D Aikaisemmin, kun olemme olleet reissussa, olen yrittänyt lähteä heti syömisen jälkeen ja ollut kotona ennen seuraavaa ruokailua.. esikoisen kanssa taisin samaa tehdä alkuaikoina. Miten tuotakin jännitti niin kovasti. Ostin kirppikseltä 3eurolla (!!!) tosi nätin vaaleanpunaisen toppahaalarin, tosin kokoa 68, ehkä mahtuu talvella päälle, ehkä ei.. mutta eipä hinta ainakaan harmita:) Syksyllä aion alkaa katselemaan 74cm kokoista haalaria, eiköhän sellainen löydy kirppikseltä. Esikoiselle ostettiin _kaikki_ uutena, mutta silloin ei ollut tuollaisia huuto.nettejä tai kirppiksiä.. ei pienet vauvat kuluta noita vaatteita samalla tavalla kuin leikki-ikäiset, joten löytyy tosi hyvännäköisiä vaatteita kirppikseltä ja halvalla :)

Rytmit on meillä ihan miten sattuu, välillä nukutaan yöllä 5h, välillä 2h.. 3h välein on ruokailu, se on oikeastaan ainoa, mikä on pysynyt:) Yöllä syödään rintaa, päivällä pumppaan tai syödään rintaa.. Joka päivä alettu jumppaamaan leikkimatolla: vatsallaan katsellaan, vaikka tyttö ei tykkää olla vatsallaan vaan kitisee. Hyvin nousee ja kääntyy pää, välillä menee "eteenpäinkin" kun oikein ähisee vatsallaan:)

Kantoliinasta
tuolla olisi kantoliina kaapissa, mutta en ole vieläkään jaksanut opetella käyttöä, vaikka piti. Taitaa jäädä käyttämättä..

Piuh ja tyttö 10vkoa
 
Tänään oli neuvola, edellinen 10 pvää sitten, neidin paino noussut 350 g, nyt siis 3680g, pituutta ei täällä mitata ennen kuin 1 kk neuvolassa:confused:. Kaikki oli hyvin ja mietin sitä lisämaidon antamista, mutta ei kuulemma tarvetta, hyvin kasvaa ja saa kuulemma tarpeeksi tissistä.

Kyselin tosta jälkitarkastuksesta, joka mulla siis noin kk kuluttua, haluaisin hormonikierrukan, ja mikäli mahdollista niin sen silloin jo, onko muilla kokemusta asiasta? Siis että jo jälkitarkastuksessa laitetaan kierrukka. Edellisen laitto sattui aikanaan ihan järjettömän paljon, ja nyt aloin jännittämään tota jo: /...Jälkivuoto on tosi niukkaa jo, ja mietin myöskin, että pitääkö mun odottaa ensimmäisiin kuukautisiin, mieluiten ottaisin sen jo tuolloin toki, vaikkei mistään seksielämästä ole vielä tietoakaan xD:LOL:.

JA & Neiti 2 vk 5 pv
 
Jussista selvitty...tai ei siis kirjamellisesti, vaikka kaksi lasia shamppanjaa joinkin :p Maistu kyllä järjettömän hyvälle! Ihan hävettää tunnustaa... lasien välissä oli muutama tunti joten eipä sitä kekkuliin edes tullut. Kotona vieteltiin juhannus ja lauantaina oli kavereita meillä grillailemassa.

Meillä on arki alkanut helpottamaan samaa tahtia kun tytsyn mahavaivat on helpottaneet. Käytiin kolme kertaa vyöhyketerapiassa ja sain myös vauvahierontaohjeet. Niiden mukaan oon hieronut vauvaa päivittäin vähintään kerran ja näyttäis siltä että kakka tulee nyt useammin kuin kerran viikossa eli varovaisen toiveikas olen :) En sitten tiedä kuinka tuo vyöhyketerapia on toiminut koska reilu viikko sitten jätin myös maidon pois omasta ruokavaliosta ja tuntui että siitä lähtien mahatuska väheni dramaattisesti! Loppuviikosta aion tarjoilla vauvalle pakasteesta maitoa siltä ajalta kun söin vielä maitoa ja katsoa tuleeko eroa... pelottaa jo valmiiksi :| En haluaisi olla maidottomalla ellei ole ihan pakko, vaikka yllättävän helppoa se on ollut. Tietty sitä auttaa se, että tietää sen olevan lapsen parhaaksi ja eihän sitä jatku kuin imetyksen ajan, siis jotain 5 kuukautta vielä...heheh =) Lisäksi alkuun meillä mahakivut alkoi helpottamaan kun syöttökertoja alettiin säännöstelemään 2-3 tunnin väleihin, kun ennen saattoi olla rinnalla lähes jatkuvasti.

Yöt meillä on nukuttu alusta asti hyvin ja sama jatkuu. Herää kuitenkin pääsääntöisesti syömään kaksi kertaa yössä, mutta se ei mua haittaa varsinkaan kun syöttösessiot ei kestää enää tuntia per kerta vaan 15 minuuttia riittää. Päikkäritkin onnistuu nykyään muualla kuin sylissä (mahakivussa viihtyi huutamatta vain sylissä/rinnalla). Tuollakin se nyt vetää sikeitä meidän pedissä. Muutamia kertoja oon käynyt laittamassa tutin takaisin suuhun ja uni on jatkunut. Nyt kun vauveli nukkuu kunnon päikkäreitäkin, niin on senkin vuoksi paremmalla tuulella plus että mä oon saanut mun elämän takaisin! =) Ei siis tarvi jököttää enää sohvan pohjassa päivät pitkät tai heijata lasta kantoliinassa. Mulla on sellaine rengasversio, johon vauvan saa sujautettua hetkessä. Siellä kyllä viihdytään hyvin ja edelleenkin kantelen vaavia siinä aika paljon kun hommailen jotain.

Manduca meillä on myös, mutta jotenkin en ole osannut sitä pukea päälle...:ashamed: Se vaikuttaa jotenkin niin monimutkaiselta kaikkine kiinikkeineen. Ehkä pitäisi paneutua vähän enemmän siihen ihan ajan kanssa. Kuitenkin kaikki jotka sitä käyttää, sitä myös kehuu.

Ristiäiset meillä on sunnuntaina ja pitäisi alkaa hieman niitä valmistelemaan. Vieraita ei tule paljoa, lähimmät sukulaiset ja pari lähintä ystävää joten ei edessä nyt kauhea urakka ole. Odottelen vain että pappi olis yhteydessä, jotta saataisiin yksityskohdat hiottua kohdilleen. Seremoiniasta kirkossa haluan mahdollisimman lyhyen....

Hymyjä ja juttelua on alkanut olla, ja melkeen liikutun kyyneliin joka kerta niistä. Jotenkin se on on ihan ylisöpöä :)

Nannaliina: Vaihdatko yöllä myös pissavaipat? Meitä on opastettu että yöllä ei tartte vaihtaa edes kakkavaippaa ellei se selkeästi vauvaa haittaa....

Nyt tuolla taidetaan heräillä aamupäikkäreiltä, joten se on sitten vaipanvaihto ja ruokailu tiedossa.

Miiku ja tyttö lähes 7 viikkoa
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa aurinkoista päivää =)

Unohdin eilen kirjoitella neuvolakuulumisia. Vähän jännitti miten tyttö on kasvanut noiden sairaalareissujen takia. Mutta hienosti kasvaa. Paino 3820g (synt.paino 3265) ja pituus 54,5cm (51cm).

Ciba ja Nuppu 3 vkoa 2pvää
 
Tuntuu että ei ehdi millään kirjoittaa... Nyt kun vauva nukahti niin pitää hyödyntää aika. Tähän mennessä tuntuu että aika on pitänyt käyttää aina nukkumiseen jos vaan mahdollista :) Meillä tyttö nyt pari yötä onneksi nukkunut jo kolmen tunninkin pätkiä niin helpottaa äidin olotilaa huomattavasti. Masuvaivat edelleen vaivaa, välillä tyttö aivan kiemurtelee kun kakkaaminen ilmeisesti sattuu. Alkasin antamaan Rela-tippoja vauvalle juhannuksena että saa nähdä onko niistä apua. Pieruja myös jonkin verran tulee mutta röyhtäilyä ei juurikaan harrasta yrityksistä huolimatta.

Meillä ei ole vieläkään käynyt lastenneuvolasta kukaan kotikäynnillä vaikka vauva täyttää tällä viikolla kolme vkoa, pitää varmaan soittaa sinne että missä viipyvät.

Olen yrittänyt vaunutella mutta tuntuu että nyt on ainakin liian kuuma sille puuhalle, äskenkin olin ulkona vaunuilla niin laitoin ilmeisesti liikaa päälle kun vauva ihan hiessä :ashamed: Vaikeeta tämä pukeminen välillä on ensikertalaiselle...

Yöunille tyttö ei millään meinaa nukahtaa omaan koriinsa, syliin nukahtaa nopsaan mutta sitten kun hänet laskee koriin niin melkein heti herää eikä uni enää tule vaan kähisee ja kitisee siellä sitten vaan ja lopputulos on että hänet otetaan sitten meidän sänkyyn nukkumaan. Tuo on kuitenkin kaikille vähän levoton vaihtoehto, tosin imetystä helpottaa mutta muuten. Olisiko kellään hyviä vinkkejä millä saisi nukahtamaan omaan koriin?

Nyt ruoanlaittoon
Nelli ja Kultahippu 19pvää
 
Miiku76: Ajattelin itsekin kokeilla tuota maidon poisjättöä, koska pojalla selkeästi masu vaivaa. Tuskaa tulee olemaan, koska olen itse varsinainen maitoparta... Oletko jättänyt pois pelkän maidon vai myös muut maitotuotteet kuten jugurtit, juuston jne.? Entä mitenkäs kahvimaito?

Poika ähisee ja ähkii ja kiemurtelee, muttei kuitenkaan juurikaan itke. Ja maha toimii vikkelästi :O. Selkeästi kuitenkin jotain vaivaa on, ja voi hyvinkin johtua juuri maidosta, koska isillä kuitenkin on laktoosi-intoleranssi. Rela-tippoja ajateltiin kokeilla seuraavaksi.

Nelli79: Me ollaan ihan kylmästi nyt opetettu poikaa nukahtamaan omaan sänkyynsä. Viety siis pinnikseen syötön jälkeen eikä reagoida ihan jokaiseen huuteluun ja ähinään. Toki siis itkuun vastataan, mutta ei juosta jokaisen liikkeen perään, vaan annetaan rauhoittua välillä itsekin. Noin meitä neuvottiin lastenosastolla, sanoivat, että noidankehässä ollaan, jos jokaiseen vinkaisuun vastataan. Mukavasti poika jo nukahtaakin, tosin silloin tällöin joudutaan edelleen sylittelemään uudelleen, syöttämään lisää jne. Pääasia kuitenkin, että osaa myös välillä nukahtaa ilman, että joku silittää päätä tunti tolkulla :).

Tällainen sydämetön äiti siis täällä :O!


Kevlarsoul ja poika kohta 5vko
 

Yhteistyössä