Täällä käyty tänään taas pitkästä aikaa neuvolassa ja juurikin siellä vaa'alla. Painoa tullut kuukaudessa 5 kg, mikä kyllä kuulostaa omaan korvaan aika hurjalta, yhteensä tullut 7 kg. Neuvolatädin mielestä kuitenkin ihan normaalia ja kohtu ja vatsa ovat kuulema siroja

.
SF mitta oli 17cm, eli siitä kai se sirous sitten ja käyrillä menee sekin.
Hempparit säilyneet 120, mikä on mulle normaali lukema, vaikka alhaiselta kuulostaakin. Kiva kun ei ole tuosta ainakaan vielä laskenut.
Kelaa varten saatiin lippulappusia. Otin miehen mukaan neuvolaan ihan vaan sillä, että sekin tajuais niistä jotain (ja ois voinut halutessaan kysyä jotain isyysrahaan liittyvää), mutta eipähän tuolla mitään uutta tietoa tullut, mitä ei oltas jo jostain luettu. Saapahan mies jäädä jo ens kerralla kotia

. Itselle jäi vähän kysymysmerkiksi, että miten se äitiysloman alku määräytyy ( jos siis oletetusti raskaus etenee normaalisti, eikä synnytys käynnisty ennen äippälomaa). Unohdin sitä kysäistä, mutta jos oikein ymmärsin, niin sen voi ite valita 30-50 arkipäivän väliltä ( tai työnantaja kanssa esim katsoa, miten töitten järjestelyiden kannalta järkevin). Lasketaanko tossa lauantai arkipäiväksi?
Tänään viikkoja tasan 22 + 0 pokspoks <3 ja mieskin tunsi ekan potkun pari päivää sitten. Mulla on kans istukka edessä, joten ekat vaimeat liikkeet tuntui vasta tuossa ennen joulua. Jotenkin helpottavaa, kun nyt päivittäin ihan napakoita liikkeitä saa tunnustella. Toivottavasti säkin Vauveli Vanhalle tunnet pian liikkeet

. Mun ystävä, jolla kans istukka edessä, tunsi ekat liikkeet vasta viikolla 24 - sieltä ne vielä tulee!
Seuraava neuvola taas sit kk päästä - eikä mitään tsekkailuja tässä välissä. Pitkä on odottavan aika

.