Tsemppiä
@Rai-da mä niin tiedän tuon tunteen! Mulla oli myös tuo kamaluus ja ilmeisesti eskaloi ne supistukset mulla ainakin kohdunsuun aukeamisen sormelle. Vielä on kaulaa jäljellä ja lapsi/kohdunsuu ylhäällä, joten ei onneksi hätiä.
@ninnananna tuo on niiiiin totta jonka takia tässä ihan rauhassa toivon saavani viettää äitiysloman ilman ennen aikaisia toimituksia. Vaikka on vaivoja niin silti muistan kyllä mikä härdelli koittaa synnytyksen jälkeen. Muistan, että ensisynnyttäjänä ärsytti ne "koita nyt levätä" kun vielä voit kommentit, mutta oli niissä viisauttakin takana. Täällä ainakin yritetään hemputella miehen kanssa, helliä ja huomioida extra paljon esikoista, kerätä voimia (niin henkisiä ja fyysisiä) koska kohta voi alkaa pyöritys nimeltä vauva
. MUTTA kaikki vaavelit ja perheet on niin erilaisia, että joillakin se on yhtää smooth sailing alusta loppuun eli on sekin mahdollista
.
Sairaalakassi ehkä pitäisi kuitenkin pakata vaikka ei tässä kyllä lähtö varmaankaan ole tulossa vielä viikkoihin. Ajattelin pakata vauvalle pari bodya, sukat käsiin, pipon ja paksun froteehaalarin kotimatkalle. Itselle lökö-asun, rinnanlämmittimet, kauratyynyn, imetysliivit, yökkärin, lämpimän aamutakin (epiduraali sai aikaan horkan viimeks), jotkut hauskat polvisukat mitkä saa hyvälle mielelle kun pitää ponnistaa
, herkkuja, rintakumin, alkkareita (isoja), laturit, tabletti ja beauty bagi.
@Vauveli vanhalle hyvältä kuulostaa oireet! Veikkaampa, että vauva siellä sinua lämmittelee tosi toimiin. Aina parempi teille kahdelle, että lämmittelee vähän pidempään niin sujuu mukavasti synnytys. Lämmin kauratyyny auttaa hyvin "esi" supistuksiin eli jatkuvaan menkkajomotukseen mitä voi olla - usein paremmin kuin särkylääke.
Olen huomannut itse, että ne päivät kun olen ollut uimassa oikein kunnolla +3km tai enemmän tai tehnyt töitä / pyörinyt kavereilla kipuja on yöllä vähemmän ja nukun paljon paremmin. Onkohan se niin, että jotenkin paikat vertyy ja untakin riittää syvemmin. Sitten jos on ollut sohvapäiviä kun on väsyttänyt niin heti on vaikeampia öitä. Onneksi pystyy vielä uimaan kun kävelystä ei kyllä tule välillä hevon**** niin kovin vihloo ja ruvaa tuonne alas. Välillä ei pääse mihinkään ja sitten seisotaan koiran kanssa tuolla
odottelemassa että koskakohan hellittäs.
Ironmom ja
pikkuninja RV 37 (36+2)