Toukotenavat 2017 <3 marraskuu

Spukka No jo oli älytön kommentti. Mulle ultraaja sanoi kyllä että turvotus voi merkata ihan vain lievää sydänvikaakin. Meillä nyt näytti normaalilta, mutta yhdessä raskaudessa turvotusta oli. Ei sitä silloin mitattu, mutta selkeästi oli. Rakenneultrassa nähtiin sydämen kammioiden välissä reikä. Mutta loppuraskauden aikana se umpeutui ja kaikki meni hyvin ☺Elä hätäile vielä ja toivotaan että turvotus on hävinnyt.

Rai-da ja mini huomenna *poks* 13+0
 
Toivottavasti Sulkavalla ja Spukalla on kaikki hyvin! Jännää kuulla kaikkien ultrakäynneistä, meillä pitäisi vielä torstaihin asti jaksaa odotella o_O

Onko ultra muuten teillä tehty vatsan päältä vai sisäkautta? Etenkin jos olette Hatanpäällä olleet ultrassa? Tykkäisin vaan tietää mitä odottaa.
 
Kamala @Spukka mikä ultraaja sulla on ollut! Ei lääkäri sais koskaan sanoa tollasia epäilyksiä ääneen ennen kunon tutkimuksia. Miksi ei voinut vaan sanoa että laittaa sulle uuden ultra-ajan ja katotaan sitten mihin suuntaan noi turvotukset muuttuu. Välillä musta tuntuu että lääkäreinä on paljon sosiaalisesti kyvyttömiä, epäempaattisia ihmisiä. Tää siis pohjautuen myös omiin kokemuksiin joissa sain diagnoosin HIV:stä ilman mitään testejä, perustuen siihen että olin asunut aasiassa ja että olen voinut saada sen hyttysen pistosta. No, ei ollut hiviä mutta se tulosten odotus oli kyllä aivan kamalaa. Rönsyilee. Mutta siis, toivotaan että tuo turvotus laskisi np-ultraan, ja että turvotuksen syy olisi jokin vähemmän vakava.

@Liinu_ : Mä kävin Hatanpäällä np-ultrassa, ja mut ultrattiin mahan päältä. Housut piti ottaa kokonaan pois koska sano että usein joudutaan ultraan myös sisäkautta, jos ei päältä näy. Näkyi kuitenkin hienosti, joten ei lähdetty alakautta katsomaan. Mukava ultraaja, ultrasi rauhassa ja kertoi mitä on missäkin, ja selkeästi kertoi että kaikki oli juuri niin kuin pitikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Liinu_
Moi taas :D
Viikot menee hurjaa vauhtia! Taas on viikonloppu takanapäin ja maanantaita mennään.
Vielä ois viikko nt-ultraan :rolleyes: ihana päästä näkeen taas pikkunen joka toivon mukaan on kasvanu siitä alku-ultran 17millistä :LOL:
Välillä tää oireettomuus hermostuttaa, siksikin tosi kiva lähtä käymään näytillä.
Ihanaa pakkasviikkoa kaikille ja hyviä vointeja :)

Tytti ja pikkunen rv10+5 :love:
 
Ultrassa käyty, ja siellä näkyi vilkas pikkuinen! :love: Kaikki oli ok, ja siellä kyllä vipellettiin hurjaa vauhtia :LOL::love:

Mulla ultrattiin sekä mahan päältä että sisäkautta. Mahan päältä ei saanut mittoja otettua niin hyvin, niin siksi molemmilla tavoilla.

Spukalle paljon tsemppiä, toivottavasti turvotus on laskenut seuraavaan ultraan mennessä. Tosi kummallista toimintaa lääkäriltä kyllä...

Kivaa uutta viikkoa kaikille! :)

joavi & vipeltäjä 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Onnea ultrakuulumisista joavi! :love:

Mäkin kävin Liinu Hatanpäällä nt-ultrassa ja tehtiin mahan päältä. Muutenkin kyllä samanlaiset kokemukset kuin Mayalla, oli tosi mukava ultraaja ja jäi hyvä mieli käynnistä. :)

Mulla on ylihuomenna neuvolalääkäri, toivottavasti siellä kuunnellaan sydänäänet! Rakenneultraan on kuitenkin vielä vähän reilu kuukausi.

Ja tänään taas poksutaan, 14+0 nyt siis :love: Kauhean nopeasti menee nämä viikot tässä raskaudessa verrattuna esikoisen odotukseen!
 
  • Tykkää
Reactions: joavi ja Liinu_
Kivaa maanantaita! Täällä odotellaan tutkituilta kromosomeilta tervettä poikaa! Tutkittiin siis aikaisemman trisomiaraskauden takia. Iso kivi tipahti sydämeltä! Miulla on muutaman kerran tuntunut sellainen pitkän suuntainen vihlaisu häpyluun tienoilta napaan, jännän tuntuista. Olot on helpottanut, enää iltaisin on vaikeempaa kun ruoansulatus lopettaa toimintansa. Kivaa viikkoa, f ja tyyppi 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Mulla ultrattiin ekassa raskaudessa vatsan päältä.. Olin tosin sillon 10kg kevyempi :D
Tekeekö teistä kukaan kolmivuorotyötä? Itse teen, ja mietin kuinkahan kauan sitä jaksaa noita yövuoroja tehdä...Meillä on aina kolmen viikon jaksoissa 3 yötä putkeen ja 2 vapaata. Onko kellään kokemuksia?
 
Babies mie tein esikoista oottaessa (eli 5vuotta sitten o_O) 3 vuorotyötä, taisin tehä yövuoroja varmaa melki rv30 asti (vai saakos niinkään pitkälle tehä). tosin en jaksanu tehä ku ehkä 1 yön, maksimissaan 2 yötä ja muistan joskuskin kun nukahin yövuorossa ja työkaveri sitten teki yksinään hommia. :oops: mut ei se herkkuu ollu, varsinkaa alussa ku oli se kokopäivänen paha olo ja oksentelinki töissäkin iha sujuvasti. ja kyllähän sitä aivan eritavalla väsykin sillon.
 
Babies, viime raskaudessa kun tein kolmivuorotyötä lopetin yövuorot jo varmaan rv 17 :). En niistä muutenkaan tykännyt niin se oli hyvä tekosyy :whistle:. Ei vaan, kyllä sen huomasi että niissä oli tosi väsynyt ja palautuminen oli hitaampaa. Ja vielä yksin hoitajana käytöshäiriöisten osastolla, niin sanoin mahani kanssa ei kiitos :cool:

Ja kiitos kysymästä Liinu_, täällä voidaan hyvin (y)

Selkä suuttui tänään, osasin sitä kyllä näillä viikoilla odottaakin. Mutta ei haittaa kunhan pienellä on kaikki hyvin :love: Ensi viikolla neuvola, jospa kuulisi sydänäänet :barefoot:.

Tämä puhelin ei oikein pelitä, mutta tsemppiä kaikille!
Onnea joavi ultrauutisista :love:
Ja forester poikalupauksesta :love: Taisi olla ensimmäinen varma sukupuoli tähän kuuhun. Onneksi nyt kaikki oli hyvin!

Ja mulla ultrattiin Hatanpäällä kanssa vaan mahan päältä tällä kertaa kun näkyi hyvin.

Sulkava_ ja masukki 14+2 :love:
 
Mulla ultrattiin alakautta, toinen kellotteli niin syvällä lantiossa ettei mahan päältä nähny mittää :D

Mä teen kolmivuorotyötä ja vielä 4 yötä ois tälle vuodelle.. suositukset on mitä on mutta jos oon yksin yövuorossa (meillä valvotaan yksin) ni on hoidettava kaikkia vaikka meillä on myös välillä sellasia potilasryhmiä joiden hoito raskaana ei oo suositeltavaa.. Ajattelin ehdottaa pomolle että jättäisin yöt ens vuodelta kokonaan pois, nyt tuntuu ettei niistä toivu ja koko yön taistelee nukahtamista ja pahoinvointia vastaan.. Toivon myös ens vuodelle et enemmän iltavuoroja, ku meinaa aamuöisin valvottaa. Onneks jään jo kesälomalle maaliskuun alussa ennen mammalomaa :D
 
Hyvää alkanutta viikkoa! Mulla oli tänään np-ultra ja kaikki näytti olevan kunnossa pikkuisella! :love: laskettua aikaisti päivällä, vaik viikoista hävis pari päivää! Ei menny ihan mun logiikalla, mut siis la 17.5 ja viikkoja nyt 12+2.
Mulla löyty kohdun toisella laitaa oli jotain kummallista, ja se antaa kuvan lääkärille näytille. Huomenna pitäis soittaa sieltä et onko se jotain normaalia vai pitääkö tutkia lisää. Kätilö oli kyl sitä mieltä et mitään huolestuttavan näköistä ei ole, epäili et olis ollu kaksoisraskaus ja toinen sit menny heti alkuunsa kesken.. toivottavasti olis vaan sitä ja ei tartteis miettiä enempää! Vähä kyl synkistää mieltä, vaikka pyhästi lupasin kätilölle olla miettimättä! :p

Onnea myös muille hyvistä ultra kuulumisista!:love:

Leenulainen ja pikku2 12+2
 
Mulla on ultrattu alakautta 6+1 ja 9+0. Mahan päältä ultrattiin 11+2 ja 13+5. Olin viime viikolla päivystyksessä ultrassa verenvuodon takia mutta kaikki oli hyvin. Ehdin pelästyä kunnolla kun takana on kaksi km:a. Sairaslomaa olisin saanut mutta kysyin onko jotain riskiä jos menen töihin eikä olisi joten työmaa kutsui.

Seuraava ultra olis 17+ jotain ja rakenneultra 20+5.

Mää teen 3-vuorotyötä. Ilta-aamuvaihdot on jo jätetty pois mutta muuten teen normaalia listaa. Öitä on kerrallaan 3 ja niiden jälkeen on 2 vapaata. Teen niin kauan kuin jaksan ja kuuntelen mitä lääkärit sanovat.

Juuri oli yövuorot ja parina yönä oli aamuyöstä maha valtavan kipeä. Ilmaa ja turvotusta kertyy enemmän kuin normaalisti. Palautuminen yövuoroista ja muutenkin töistä kestää raskausaikana pidempään. Mut eipä tässä mikään nuori odottaja olekaan. Mulla on nyt marraskuussa aikamoiset listat, 58-60 h töitä putkeen ja pari vapaata sen jälkeen.

Migreeniä on ollut edelleen, toivotaan että helpottaa jossain vaiheessa.
 
Miten teillä ketkä kolmivuorotyötä teette, ootteko ajatellu vielä niin pitkälle että miten sitten kun vauva on isompi ja työmaa jo voisi kutsua, niin palaatteko heti vanhempainvapaan päätyttyä töihin, jääkö isä kotiin, jäätkö kotihoidontuelle, vai miten?
Mie tosiaan ennen lapsia kolmivuorotyötä kerkesin tekemään vähän aikaa ja vakipaikka on, mutta en oo lasten syntymän jälkeen töitä tehny. En osannu ajatella että menisin tekemään 3vuorotyötä, mies teki sillon vielä 2vuorotyötä, ja lapset menis vuorohoitoon. Haluaisin opiskella jotain, tai tehä jotain muuta työtä, mutta en yhtään tiiä mitä. (n)
 
Miten teillä ketkä kolmivuorotyötä teette, ootteko ajatellu vielä niin pitkälle että miten sitten kun vauva on isompi ja työmaa jo voisi kutsua, niin palaatteko heti vanhempainvapaan päätyttyä töihin, jääkö isä kotiin, jäätkö kotihoidontuelle, vai miten?
Mie tosiaan ennen lapsia kolmivuorotyötä kerkesin tekemään vähän aikaa ja vakipaikka on, mutta en oo lasten syntymän jälkeen töitä tehny. En osannu ajatella että menisin tekemään 3vuorotyötä, mies teki sillon vielä 2vuorotyötä, ja lapset menis vuorohoitoon. Haluaisin opiskella jotain, tai tehä jotain muuta työtä, mutta en yhtään tiiä mitä. (n)
Mää olen ajatellut mennä töihin kun lapsi on noin vuoden ikäinen. Isä jää kotiin kunnes lapsi on täyttänyt 3 vuotta. Tarkoitus on lisääntyä mahdollisimman pian uudestaan kun ikä painaa jo päälle.

Mutta nämä ovat suunnitelmia, tulevaisuus sitten näyttää miten todellisuudessa käy.
 
Ensinnä onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! <3 Itse edelleen epäuskon vallassa, ja ne antaa aina toivoa että meilläkin olis kaikki edelleen hyvin :)

Itse olen töissä hoivakodissa jossa on n. 60 asukasta, ja meillä valvoo kaksi yökköä. Yksi alhaalla ja toinen ylhäällä. Eli toisen avun saa aina raskaisiin asentohoitoihin ja kuivituksiin. Mutta viime öissä huomasi että pieniki ylimääränen rasitus tuntui kun olis maratonin juossu :O Mietin että pitäskö vielä ottaa yöt noihin joulu- ja uudenvuoden listoille ja sit lopettais...katsotaan miten ens viikolla yöt sujuu :)

Olin ajatellu mennä töihin kun vauva on n. vuoden ikänen. Meillä tämä toinen menee vuorohoitoon suoraan sitten kun mies tekee kahta vuoroa. Oon vasta keväällä valmistunut ja ajattelin jatkaa vielä tätä työtä. Esikoinen on ollut normaali päiväkodissa ja oon sopinut töissä tekeväni joka toisen viikon aamua kun miehellä on illat. Plus anoppi on ollu apuna. Toisen kanssa on pakko tehdä toisin kun anopillakin alkaa olla jo ikää ja vaivoja :/

Leenulainen Uskotaan kätilöä! :) Ymmärrän kyllä ett' stressaa, itselläki aina kaikki pahin mielessä tämmösissä tapauksissa.. <3
 
Mulla on sellainen ajatus, että kun nyt vatsassa kasvava esikko olisi vuoden niin mies jäisi kotiin kun hänkin haluaisi sitä ja itse menisin jos sijaisuutta vain tarjottaisiin niin kesätytöksi nykyiselle työmaalle.. Haluttaisiin kaksi lasta ja itse olen saanut kasvaa kotona 5-vuotiaaksi asti ja haluaisin tarjota lapsilleni myös ettei heti tarvitsis päiväkotiin mennä. Mutta saa nähdä, kun työkokemusta alalta vasta pari vuotta, että jos viideksi vuodeksikin tyyliin kotiin jäisi että ottaisko kukaan enään oman alan töihin kun ylikoulutetaankin tällä hetkellä.. Lisäksi tuo taloudellinen puoli ja mun miehellä on todella huonot työajat niin täytyy miettiä miten kaikki lähtee sitten pyörimään.
 
Kovasti tervetuloa reetta88! Meillä onkin sama la ja molemmat Taysiin menossa, tiedä vaikka törmättäisiin ;)

Hienoa Leenulainen että vauvalla oli kaikki hyvin! Ja varmasti mietityttää kun jotain poikkeavaa kohdusta löytyy. Mullahan myös oli kätilön mielestä munasarjassa joku outo kysta tai vastaava ja pyysi toisen kätilön ultraamaan. No ei se toinen löytänyt sieltä mitään ihmeellistä, ja hänen mielestään kohta mitä se toinen näytti oli mun suolistoa :cautious:. Haluan vaan sanoa että mun kokemuksella kätilöt haluavat varmistaa, jos löytyy yhtään mitään mikä heitä mietityttää. Hyvin voi olla kesken mennyt toinen raskaus tai jotain muuta vaaratonta naisen kropan ihmeellisyyksiä. Mutta tsemppiä odotteluun jokatapauksessa!

Minullahan kanssa vakipaikka kolmivuorotyöhön odottaa paluutani. Näiden lasten välissä en sinne ehtinyt ja toivon että toinenkin voisi olla kotona ainakin pari vuotiaaksi asti. Mies tekee yrittäjänä päivätyötä ja tällä hetkellä näyttää että pystyisi meidät jatkossakin hyvin elättämään, mutta eihän elämästä ikinä tiedä... Mutta toivon että tekisi päivätyötä silloinkin ettei vuorohoitoon tarvitsisi laittaa. En tiedä olisiko minusta siihen... Kai se pakko olisi, vielä kun asuntolaina tulee tähän päälle. Itse olin kotona 7-vuotiaaksi asti. Että ylipäätään lasten hoitoon laittaminen tuntuu niin pahalta etten haluaisi sitä vielä ajatella (n)

Mutta kivaa tiistaita, me lähdetään kerhoilemaan (y)

Sulkava_ ja masukki 14+3 :love:
 
Josko nyt uskaltaisi ilmoittautua tänne :)
27.5/ outski/ 23v/ 1.lapsi/ KYS
Takana yli kaksi vuotta yrittämistä, kunnes syyskuussa testi näytti plussaa :love: huoli raskaudesta ollut kova, varhaisultrassa kuitenkin kaikki hyvin 9+3, ja neuvolassa 10+5 kuului sydänäänet, nt-ultraa odotellessa!
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka ja forester
Kätilö soitti tänään ja oli näyttäny ultrakuvaa lääkärille ja kuvassa näkyi vanhaa verta, hematoomaa, ja jotain joka ilmeisesti toisesta istukasta, eli kaksoset olis alunperin ollu tulossa, mut heti alussa menny toinen kesken. Onneks ei oo kyse mistään vakavammasta! Kontolliakaan ei tartte et katotaa sit rakenneultrassa et mitä siellä sit näkyy!
Mun maha on nyt pullahtanu ihan kunnolla näkyviin!! Tai turvotusta mä sen uskon olevan kun kohtu taaksepäin kallellaan, et ei se vielä vaan voi noinpaljon puskea mahaa eteen! Mut ihanaa kun nyt ei tarvii piilotella ja saa pullistaa mahaa ihan huolella et kaikki näkee sen! :D:D
Joko teillä tuntuu liikkeitä? Mä tossa yks ilta tunsin kevyttä sivelyä tuolla sisällä alamahalla, mut vähä kyl epäilyttää et se olis vielä pikkunen, kuka sitä aiheuttaa! Mut fiilistellä voi! Ekassa raskaudessa tunsin potkut 15 viikolla, et toivon kyl pian tuntevani niitä kunnolla!
(y)
 

Yhteistyössä