Toukotenavat 2017 <3 marraskuu

Mä nyt itselleni kamalan ongelman tästä talvivaatetuksesta... Mun toppatakki, mikä siis mahtui viime raskaudessa synnärille asti, sanoi viikonloppuna sopimuksensa irti vetoketjun osalta. Meinasitteko te hankkia jonkun äitiystakin? Tavallaan tuntuu tyhmältä hommata mammatakki kun aika on niin lyhyt eikä toppatakkia lopussa enää tarvitse... Mutta mun maha taas kasvaa niin hirveästi ettei se normitakkiin mahdu enkä yli-isoa takkia halua sitten muina talvina käyttää... Ja sama homma toppahousujen kanssa. Hitsi kun tuo mieskin on niin hoikka ettei siltäkään voi lainata :whistle::ROFLMAO:

Mä en yleensä edes herää yöllä vessaan. Olen niin väsynyt että nukun kuin tukki jos ei poika sitten herätä... Aamulla sitten on kupla otsassa ja maha kipeä (n). Mutta jos herään niin kyllä täälläkin menee jotain 1-2 tuntia ennen kuin saa uudelleen unen päästä kiinni.

Sulkava_ ja masukki 13+5 :love:
 
Oon monta kertaa käynyt vain lukemassa. Ei nyt kummosempia uutisia ole ollut kerrottavana. Pahoinvointia on aaltoillen. Ehkäpä lievenemään päin. Toivon niin. Syön koko ajan. Välillä maistuu ja välillä saa väkisin ahtaa. Mutta pakko ettei vain oksenna.

Huomenna ultra. Entä jos mahassa onkin 2?!!!! Mää oon oikeasti pelleillyt siitä jo ihan mahottomasti. Yhdessä välissä jo uskoin että olisi 2 mahassa. On niin pahoinvointi ollut pahaa, maha kasvanut hurjaa vauhtia, kohdun kasvukipuja paljon. Jopa supisteluja (?) Mutta tulin tänään siihen tulokseen että ei. Ei vain voi olla mahdollista. Kai se on tämä ikä (29 v)ja monta raskautta jo takana.

Närästää välillä. Makea lisää. Siis en syö juuri yhtään makeaa. Lähinnä suolaista ja sitäkin kohtuudella. Mutta kun juo kylässä vaikka lasin mehua, niin ihan hirveä korvennus mahassa janärästys. Kai tämä on poika kun tekee niin mieli rasvasta ja suolasta

Niin huomenna klo 10 ultra. Vähän jännittää, en tiedä mikä. Jännittää vain. Kai se on se kun ei vauvaa ole vielä nähnyt kuvissa. Vaikka oireet on mitä kamalimmat.

Talvitakin hankin mammamallia. Oon jo nyt pitänyt. Tai onhan mulla jo melkonen maha!!! Tätä peitellä minkään vaatteen alle! Mulla on tuollanen pitkä normitakki ulos ja lenkeille. Ja sitten tuollanen pitkä hienompi mammamallia.

Mutta päivittelen huomenna ultra-kuulumisia. Pitäkää peukut pystyssä!!!

Rai-da ja mini 11+3
 
Heii kaikki! täällä uusi odottaja. :) ajattelin löytyiskö vähän vertaistukea, ihan kiva lueskella juttuja muilta samaan aikaan odottavilta.
Eli olen nimimerkillä Elsaalviina, itäisestä suomesta. 3. lapsi tulossa, entuudestaan 4- ja 2-vuotiaat tyttäret.
Vauvaa on toivottu ja jonkun aikaa, keväällä oli keskeytynyt keskenmeno joten tämän plussattua olin aika paniikissa eikä luottoa meinannut löytyä. eikä asiaa auttanut yhtään kun neuvolassa ei saaneet 10+4 viikoilla sydänääniä kuuluviin.. no pääsin samalla viikolla ultraan, ja siellä oikein vikkelä tyyppi heilui ja olikin niin iso että vastasi sillon jo 12+0, eli se ultra oli samalla np-ultra. huh miten ihanaa kun sai huokasta helpotuksesta! ja ultrassa selvisi että kohtu on reilusti taaksepäin kallistunut ja istukkakin edessä, joten siinä syy että sydänäänet ei kuuluneet.
Pääsisköhän tuolla facen puolella ryhmään? :) siellä tulee oltua enempi joten ois helpompi jutustella.
 
Tsemppiä Rai-da ultraan, aika veikeetä jos sieltä tuplat kurkisteleekin! Meillä ei tainnutkaan vielä kaksosia olla toukokuisissa vai muistanko väärin..? Täällä illalla syöty ruoka ei liiku enää mihinkään, se tuntuu jämähtäneen tuohon ruokatorven tienoille ja aiheuttaa huonon olon, inhottavaa. Muuten vatsa on vähän sekaisin, nuo raskausvitamiinit ehkä vaikuttaa asiaan. Miulla pysyy päivisin maha ihan hyvin piilossa ja illaksi turpoaa eli vielä ei vähään aikaan toivottavasti tarvitse äitiysvaatteita ostaa. Kunpa ei niihin tartteis hyvin panostaa, miulle ihan normivaatteiden ostaminenkin on yhtä tuskaa kun oon tällanen kummallisen pitkän ja ohuen mallinen ja inhoan vaatteiden etsimistä kaupoista.. Kivaa kun on pakkasta ja lunta maassa, piristää kummasti! Reipasta loppuviikkoa, f ja tyyppi 13+5 :)
 
Mulla ei ole mitään äitiystakkia talveksi, mutta viime raskaudessa ostin kirppikseltä sellaisen takin, mikä mallinsa puolesta menee isommankin mahan kanssa. Onneks en ehtinyt hävittää kun nyt tuli tää toinen raskaus melko samoihin aikoihin kuin edellinen, eli sille takille on kohta taas käyttöä :p

Tervetuloa mukaan Elsaalviina ja tsemppiä Rai-da ultraan!

Pupumama ja Pottu 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: Elsaalviina
Tervetuloa Elsaalviina! Hienoa että tämä uusi raskaus on sujunut hyvin :) Ohjeet faceryhmästä löytyy tuolta etusivulta, sinne taidetaan kaivatakin väkeä (y)

Ja tsemppiä Rai-da ultraan! Pidän peukkuja. Ja tarviihan jonkun meistä ne kaksosetkin saada, ehkä se olet sinä ;)

Käyn varmaan joku päivä vielä katselemassa kirppareiden takkivalikoimia, jos sieltä löytyisi. Sen verran nuuka olen etten viitsisi uutena ostaa...
 
Kiitos. :) juu laittelinkin jo viestiä jammaillenille.
Miula edellisten raskauksien la:t ollu joulukuussa ja helmikuussa, ja nyt kun on toukokuussa niin pohdiskelin että jospa sitä pärjäis tuolla omalla takilla, joka on vähän turhan reilu kun oon normikoossa. mutta katotaan, kiloja on tullu jo nyt reilusti kun en oo jaksanu mitään tehä, ja ruoka maistuu.. :whistle:
 
Apua mulla tuli äsken rusehtavaa valkovuotoa pyyhkiessä :cry: Mä oon ihan paniikissa. Kai tämä lapsi viedään meiltä pois...
Eläpä hätäile, vuotoon on paljon muitakin syitä. Miulla se on liittynyt aina peittojen heilutteluun ja yli vuorokauden jälkeenkin on rusehtavaa tuhrua tullut. Mutta varmasti säikäyttää, päivystyksessä selvittävät jos kovin huolissais oot!
 
Kiitos ihanat! Juu eilen tuli touhuiltua, että mietin kyllä voisiko olla sitä... Oli juuri sellaista hailakan ruskeaa. Äsken ei tullut kun uskaltauduin vessaan. Mutta mutta, kyllä huoli on kova. Ei kai tässä voi kun seurailla...

Pissattaako teitä tosi usein? Mun pitää käydä alle tunnin välein. Varsinkin eilen ja tänään olen kiinnittänyt huomiota. Pelottaa jos on joku tulehduskin. Ja pitääkin olla taas viikonloppu tulossa...
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Sulkava koita olla panikoimatta, eiköhän se varmasti johdu sänkypuuhista se turhu, limakalvot niin herkät! <3 Tiheään pissaaminen johtuu mielestäni hormooneista. Jos ei muita tulehduksen oireita ole niin olisin rauhallisin mielin sen suhteen. :) Minuuki pissattaa useesti, yölläkin 2-3 kertaa saa vessaan nousta.
 
Mä kans joudun ravaamaan vessassa. Välillä tyyliin 10 min väleinkin :cautious: Kiva välillä kun saa kauhealla vaivalla puettua itsensä, taaperon ja koirankin ulos ja ei mee kauaakaan kun on taas vessahätä :oops: Ja eilen kun mulla oli yhdet pääsykokeet niin en mä niitä itse kokeita osannut jännittää, pelkästään sitä että miten selviän siellä tän mun rakkoni kanssa. :ROFLMAO: Tää on kyllä ehdottomasti inhottavin raskausvaiva.

Ja hyvä Sulkava ettei oo enää tullut mitään :) Eiköhän kaikki siellä oo ihan hyvin! :love:

Pupumama ja Pottu 13+4
 
12+0 Poks!

Sulkavalle tsemppiä, mäkin uskon että tuo johtuu todennäkösesti vaan limakalvojen herkkyydestä. Kannattaa vaikka ottaa liukkari avuksi jos tuntuu kuivahkolta, ja miksei muutenkin, niin tulee vähemmän ärsytystä.

Vessassa ravaaminen on tuttua täälläkin, ärsyttää aina nukkumaan mennessä kun tietää että jonkun ajan päästä on pakko kuitenkin nousta vessaan.

Jonkunnäkönen mammatakki on varmaan jossain vaiheessa pakko hommata, tällä hetkellä vielä onneksi menee vanha takki, mutta en usko että mahtuu enää esim tammikuussa.

Ja iiiiik, ylihuomenna ultra! :love::ninja::X3:
 
  • Tykkää
Reactions: Rai-da ja pupumama
Kiitos kaikille ihanille :love:. Tämä on kyllä paras ryhmä. Ainakin nyt on kaikki hyvin, ei ole vuotanut sen jälkeen (*koputtaa puuta*). Joo kyllä jotain liukkaria pitää hommata jos tässä raskauden aikana vielä uskaltaa jotain touhuta. Vanhasta oli mennyt päiväys niin siksi nyt ei olla käytetty...

Tänään uskalsin vetää mammahousut jalkaan, tuntuu niin paljon mukavemmilta (y)

joavillakin kohta ultra, jännää! Tsemppiä :love:

Kohta torttuja tekemään. Rauhallista pyhäinpäivää kaikille, voikaa hyvin :rolleyes:

Sulkava_ ja masukki, ja poksutaanpas samalla 14+0 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Rai-da ja forester
Tulin poksumaan 11+0! Oon enimmäkseen Facen puolella ollu niin unohtunut tänne päivitellä. :D

Täällä käydään kans pissalla n. kerran tunnissa ja öisin yleensä kaks kertaa. Meillä viel ihan valkee lamppu vessassa niin mikäs siinä silmät ristissä pissatessa :D

Käytiin yksityisellä kurkkaamassa pientä, kun oli rv 10+2 ja lääkäri siellä jo mittaili turvotusta erisuunnista, kun oli "huomattava määrä". Jotain n. 5mm enimmillään. Saatiin sieltä lähete äitiyspolille sit uuteen ultraan. Meillä siis päälle viikon päästä kaks ultraa. Virallinen nt ultra rv 12+3 ja sit 12+6 on toinen. Toivotaan et turvotus ois lähteny, mut katellaan nyt. Tuo lääkäri kuka ultras niin selitti vaan että "jos on tyttö niin varmaan Turneri" ja "tähän aikaan usein meneekin kesken" ja muutenki meistä tuntu et ois pitäny sitä lohduttaa. Nyt lähinnä vaan vituttanu. Onneks ei oo enää kun ikuisuus noihin ultriin :D
 
Moikka! Saakos vielä liittyä seuraan? Pienen toukokuisen olisi suotavaa saapua 22.5 tai siinä mailla :) Eli 22.5 / Babies/ 32v/ 2.lapsi/ . Sairaala olkoon vielä salaisuus. Eli tosiaan toinen lapsi olisi tulossa, eka on syntynyt toukokuussa 2012. Itselle tämä raskaus tuli täytenä yllätyksenä vaikka ollaan oltu yli 3 vuotta ilman ehkäsyä.. Esikoista ei saatu ilman pieniä apuja ja olinkin jo varautunut etten luomuna toista saa...Mutta niin se elämä yllättää <3 Mieliala on vaihdellut epäuskosta onnenkyyneliin mutta kaipa se on uskottava, meille tulee vauva :) Ens viikon torstaina on ultra, mutta malttamattomana kävin jo pari viikkoa sitten varmistamassa että siellä tosiaan on pieni, ja olihan siellä. Sillon viikkoja oli 9 + 4, nyt siis 11 +5 :)

Babies
 
Olipas ultraajalla kommentit, Spukka :eek: Ei kyllä pahemmin hienotunteisuutta. Kyllä sitä välillä ihmettelee, millaisia ihmisiä tällekin alalle on oikein päässyt... mutta Kovasti jaksamista ultrien odotteluun, toivotaan että siellä on kaikki hyvin :love:

Tervetuloa joukkoon Babies! (y)
 
Huh Spukka, aika hurja ultrakokemus (n) Toivottavasti olisi ensi kerralla vähän fiksumpi ultraaja, aikamoisia sammakoita päästellyt suustaan :cautious:

Tervetuloa Babies! Kiva kun tulee vielä uusia (y) Ihana yllätysraskautuminen, onnea :love::barefoot:

Poikanen heräsi, että eipä tässä sitten muuta kun kivaa sunnuntaita :geek:
 

Yhteistyössä