Tervetuloa
Mimmu1986!
Sandelinos, onko sun vuodoille löytynyt syytä? Mullahan vuoteli se hematooma, mutta nyt on yli kaksi viikkoa mennyt edellisestä vuodosta.
Sulkava, kyllä mäkin olen ihan huoletta syönyt pipareita ja juonut glögiä, kun ei niitä kuitenkaan päivittäin tule vedettyä. Myös salmiakkia ja maksalaatikkoa olen pieniä määriä syönyt. Suhtaudun vähän samalla tavalla syömisiin, kuin
Maya tuossa yllä kertoi.
Synnytys tottakai mietityttää, mutta ei varsinaisesti pelota. Toki mulla kolmas kerta tulossa, mutta ei ne ajatukset siitä, että vauvalle tapahtuisi jotain kyllä ole sinänsä helpottaneet. Ajattelen, että niiden pelkojen kanssa on vaan elettävä. Myöhemmin sitä lasten kanssa pelottaa kyllä aina, niistä peloista ei varmaan oma lapsen kohdalla pääse eroon edes lapsen ollessa aikuinen. Mulle lääkäri sanoi ekassa raskaudessa kun huolehdin kamalasti, että tästähän se vasta alkaa ja kestää koko loppuelämän. Ja nyt kahden pienen vilkkaan pojan kanssa se on osoittautunut ihan todeksi.. Tietyn pelon ja riskien kanssa on vaan opittava elämään.
Kuten
Viivitys sanoi, siinä synnytyksessä sitä vaan kestää aika paljon sellaista, mitä muuten ei ja löytää vaan voimia jostain ihmeestä. Mun ensimmäinen synnytys oli aika kivulias ja pitkä kokemus (vedet meni, käynnistys venyi ja puudutteet lakkasivat toimimasta juuri ennen ponnistusvaihetta hitaan etenemisen takia) ja heti sen jälkeen olin varma, etten pysty siihen enää ikinä, eikä se kipu unohdukaan, mutta ajatukseen siitä vaan jotenkin tottuu. Toki jokainen on yksilö tässä kohdin, ja toki synnytys saakin mietityttää. Tsemppiä kaikille meille näihin synnytyspohdintoihin!
Mulla vasta 16+1 tänään. Aiemmin liikkeet ovat olleet selkeitä jo tässä kohdin, mutta nyt istukka taitaa blokata ne ja en tunne kuin vähän jotain muljuntaa. Dopplerilla eilen etsin sydänääniä 40 min, eikä löytynyt. Onneksi sain pidettyä pään kylmänä ja sitten myöhemmin illalla ne löytyivätkin heti
. Supistamaan alkaa herkästi ja iltaisin supistelee jonkin verran. Samaa oli edellisessä raskaudessa ja silloin ei muuttanut mitään kohdunsuulla. Jollei tästä pahene niin en vielä ainakaan soittele lääkärille,mutta koitan ottaa rauhallisesti töissä ja kotona.