No niin. Äitipolilla käyty vihdoin tänään, kun jouduin tiistain ajan perumaan.
Mahatauti!!! Voi taivan en toivo kenellekään loppuraskaudesta sitä!! Etenkään näin rajuna kun itselleni tuli. Oksensin yhtäjaksoisesti 8 tuntia. Jokainen oksentaminen sai järkyttävän kivun mahassa aikaan että makasin vain kontallani vessan lattialla. Ja muutaman kerran oksennettua piti kontata takas makuuhuoneeseen. Lopulta ei voinut edes sängystä lähteä pois kun jalat ei olisi kantaneet. Kun oksentelu loppu alko säännölliset supistelut. Niitä tuli tiheään koko seuraavan päivän. Makuulla ei voinut kyllä olla. Panadolilla sain laantumaan, mutta kohta uudestaan. Seuraavan yön poltti alaselkää kuin tulessa. Ei voinut nukkua juuri missään asennossa. Edes pikkuhousun reuna ei saanut selkää koskea. Kyllä ajattelin että kuolen jos synnytys lähtee käyntiin kunnolla!!!! Tai pyydän silloin takuulla jokaikisen puudutteen!!! Mutta sitä mukaan kun nestettä sai juotua, alkoi nuo laantumaan. Huh, en vain kellekään toivo samaa.
Äitipolilla kävin tarkistuksessa tänään ja kokoarviossa. Vauva oli ultran mukaan n. 2800g, laskettuna aikana 3300-3500g. Eli juuri sopiva
Supistuksia tuli käyrälle, mutta ei niinkään enää kipeitä. Vähän jomotti selkää. Kyllä tämä pieni toukokuulle menee. Kohdunsuu oli reilulle sormelle auki ja kohdunkaulaa 3cm ja pehmeää.
Mää oon niin tyytyväinen. Nyt saan rauhassa kerätä voimia, liikkua ja valmistautua synnytykseen. Ja vauva saa ihan itsekseen lähteä syntymään, mitä oon toivonutkin. Laukun pakkasin loppuun.
Meinasin saada paniikin libero-laukusta Täällä sen on aiempi vuosina saanut sairaalasta, nyt ei enää. Nykyään Libero-kerhon kautta. Mutta nyt vasta sen kuulin. Tuntu että minä en lähe synnyttämään kyllä ilman sitä!!! Mutta ta-daa, tänään posti toi sen lappusen millä sen voi hakea k-kaupasta
Oon niin onnellinen tuollasesta "ilmaispaketista". Synnytyslupa siis saatu
Ihan mieletöntä ajatella että kohta vauva on sylissä. En aio enää ajatella mitään negatiivisia synnytysskenaarioita. Keskityn positiivisuuteen ja siihen että kyllä kaikki sujuu.
Hei
B-Streptokokki asiaa. Oon vähän konkari siinä. Mulla 3:lla ollut sen aiheuttama vakava yleistulehdus vauvoilla. Eli sen antibiootin laittavat automaattisesti mulle synnytyksessä. Raskauaikana harvemmin oireita aiheuttaa, eriasia jos kalvot puhki. Mutta sikiökalvo suojaa tosi hyvin vauvaa. Synnytyksessä usein ottavat pikatestin. Mulla tosiaan 3 vauvaa joutuneet teholle sen takia. Siellä aloitettu tuhdit antibiootit. Kun crp on lähtenyt laskuun pääsee vauva taas vierihoitoon. Jos positiivinen synnytyksessä, vauvalta mittaillaan crp-arvoja. Jos arvot nousee tietyn verran, niin aloitetaan antibioottihoito. Nuo antibiootit on kuitenkin hyvin tehonneet ja viikossa on päästy vauvan kanssa sitten kotia. Tällaista.
Lopputsemppejä meille
Rai-da ja (edelleen) mini 36+4