~~Toukomurut 2014~~

Ilmoittaudun mukaan:

12.5
Róisín / 35 / 1. lapsi / KOS


En voi vieläkään oikein uskoa että ensimmäisellä yrityskerralla onnistuttiin heti. Varhaisultrassa kaikki hyvin mutta ensikertalaista jännittää vielä tälläkin iällä..
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Heissan! Täällä yksi la 15.5 haluaisi ilmoittautua fb puolelle juttelemaan ja mahdollisesti miittaamaan! Tätä 2plussaa en osaa senkään vertaa käyttää että pysyisin täällä jutuissa mukana! :) Onnea osottajille!
 
Eipä ne mun tuntemukset sitten ihan vääriä olleet valitettavasti. Tänään siis kävin varhaisultrassa ja siellä ei näkyny mitään sykettä eikä verenkiertoa. :( Keskenmeno siis alkamassa... Eihän tollasta koskaan uskois omalle kohdalle. Parempi onni ensi kerralla. Toivottavasti kaikilla muilla sujuis paremmin. Tsemppiä!

Näillä puheilla taidan siirtyä sinne keskenenoryhmään mitä jo ehdin manailemaan. Loppu viikko menee sauralomalla sitten.

Syssy ja nenäliinapaketti
 
Saspa ymmärrän täysin ja siisteyshän (puhtaus) on puoli ruokaa :D No ei mutta itse tykkään siisteydestä kanssa vaikka kyllä täälläkin enimmäkseen elämä näkyy :D Mutta ressattua tulee ihan muidenkin asioista, mikä on turhaa, tai asioista joille ei voi tehdä mitään :ashamed:

Macy kiitos vastauksesta, täytyy muistaa olla kärsivällinen, saas nähä :LOL: Kehtaako niitä kuvia pyytää vaikka 3, vai joko se on ihan liikaa? :D

Täällä ilmeisesti on alkanu pieni pahoinvointi oikeasti, kun useemman päivän ellottanu vähän ja hajut haisee erilaiselta ja ottaa nokkaan, esim äsken hyvän tuoksunen mieheni dödö sai mut nyrpistään nokkaa.:eek:

Rokotukset: huomasin kesä-elokuun alussa että ois pitäny uusia jäykkäkouristusrokote, mutta en ollut varma olinko raskaana niin olin ressinä, no menkat alko 5.8. kävin silloin ottaa rokotteen ja siinä elokuun kierrossa myös tärppäs! Joten jee, kerkisin ottaan jäykkiksen! Joten ei ressiä siitä :) Muuta tuskin otan, kuten tuota influenssajuttua..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Saspa
Tuuuli+ > Esikoisesta taidettiin saada np-ultrassa juurikin se 3 kuvaa. Vähän eri suunnasta oli otettu ja yhdessä oli myös sykekäyrää. Tästä masussa olevasta pikkuisesta saatiin myös 3 kuvaa, mutta niissä ei juurikaan eroa huomaa. Ovat niin aikaisessa vaiheessa otettuja. Pyytäessä ei tarvitse mainita kuvian määrää. Voithan pyytäessä toivoa vaikka muutamaa kuvaa, niin tietävät toiveena olevan enemmän kuin yksi.

Syssy^^ > :hug: Eipä löydy sanoja, vaikka itsekin olen vastaavan kokenut. Voimia!

Saspa > Jaksamista tilanteeseesi! :hug: Kurjalta kyllä kuulostaa. Aivan kuin mieskin olisi yksi huolehdittava lapsi. Kyllä meilläkin joskus sanomista tulee, mutta kumpikaan ei tahallaan jätä toisen niskaan liikaa vastuuta. Ei suhde toimi, jos toisen pitää kaikesta huolehtia ja toinen vain rentoilee poikkeustilanteita lukuun ottamatta. Minusta et stressaa aiheetta. Ilmeisesti kuitenkin olette tuollaisissa asioissa kuten siisteys hyvin erilaisia. Jos yhdessä oleminen tuntuu sinusta liian raskaalta, niin kannattaa harkita eroa. Omaa onneaan ja hyvinvointiaan ei kannata uhrata toimimattoman suhteen vuoksi, varsinkaan jos on lapsia huolehdittavana. En silti toivo teille eroa, vaan että suhteenne löytäisi sopuisamman ja tasapainoisemman tien. Olisiko parisuhdekurssista tms apua? Joskus rauhalliseen sävyyn kirjoittaminenkin auttaa toista avaamaan silmänsä ja näkemään kuinka paljon kärsit ja miten tärkeää muutos olisi. Pienistä asioistahan siinä loppujenlopuksi on kyse.

Minulla tuo jäykkäkouristusrokote on todennäköisesti ehtinyt mennä vanhaksi, eikä sitä mielellään raskaana oleville anneta. Harmittaa, etten tarkistanut aikaisemmin tai ottanut suoraan vaan vahvistusta. Tämäkin tapahtui ihan siksi, kun yritys venähti ja oli murhetta matkalla eli pääsi unohtumaan. Ehkäisyn loppuessa kun ei ollut mitään kiirettä vielä. Toivon, että rokotus osoittautuu olevan voimassa tai ettei sille olisi tarvetta raskauden aikana. On se sen verran tärkeä, etten ilman oikein uskalla olla.

Kannattaa näköjään harrastaa tai pitää muuten ajatukset keskittyneesti muualla kuin raskaudessa. Harrastuksessa olo oli ihan ok, mutta heti loputtua autolle päästyä alkoi huono olo. :x Nyt syömään vähän jotain. Päivällisestä kun alkaa olla jo aika kauan aikaa. En ole tottunut näin tiheisiin syömisiin.
 
Macy: Oi kiva, sanon tuon muutaman kuvan toiveen kyllä! :)

Joo, netissä luki että jotkut otti jk-rokotteen raskausaikana sen ettei pitäs mitään olla haittaa/ei ollut, tuli terve laps, ja jotkut ovat sitä mieltä että ei missään nimessä. Yksikin kertoi saaneensa suoraan synnytyksen jälkeen kyseisen rokotuksen, kun ei ollut halunnut raskaana ottaa! :)

Krhm.. Mulla on ilmeentynyt yksi erittäin outo raskausoire. kauhea himotus :ashamed: Anteeksi näin suoraan sanottuna, onko kellään muulla tätä tai ihan toisinpäin että ei haluta yhtään? Mulla alkoi tää tällä viikolla, sitä ennen ei pahemmin tehnyt mieli.

Eh. Tuntuupa nololta kirjoittaa tuollasta tänne :D Niin ja täälläkin saattaa pinna palaa pienestä asiasta, mutta toisaalta ei kiukuta useasti, mutta jos kimpaannun niin kimpaannun heti.. Ja itken helpommin.. Niin joo.. Ja pikku ylläri miehen työpaikalta, tunteja vähennetään. Arvatkaa miten tämä stressaaja suhtautuu asiaan???! Onneksi on kunnon säästöt vauvan tuloon, aloimme säästämään kun yritys alkoi. Huh, huojentaa mieltä kovasti. :heart:
 
macy gray Kiitos sullekkin tuesta. siis me ollaan oltu jo tuossa parisen vuotta sitten parisuhde terapeutilla pikkusen vajaa vuoden. sieltä saatiin käsiteltyä asioita ja sovittua eri asioista kuten tästä siivoamisesta ja siellä mies vannoi osallistuvansa kotitöihin enemmän. lisäksi siellä työstettiin tätä toiselle puhumista yms.. ja tietysti sovittiin pelisäännöistä mutta nyt tuntuu että jotenkin kaikki on unohtunut.. ja joo en kaipaisi just nyt yhtään "huollettavaa" aikuista lasta näiihin oloihin. oon yrittänyt laittaa sille asiallisesti viestillä asiaa esim. tänäänkin ja vastaus on lähinnä tyyyliin "jaa sä oot taas tuolla päällä. läpinäkyvää.."

rokotuksista en tohdi kyllä ottaa yhtään rokotuksia. jäykkis pitäis uusia mutta en kyllä nyt ota..

himosta se on kyllä kadonnut tipo tiehensä jo pari viikkoa sitten. mutta edellisessä raskaudessa taas olo oli ku pupulla :D

hormoonit täällä kans on voimakkaat, tänään tuli kakkosella se mac leodin tyttäret ja pillitin niinku pikku plikka sen lopun ajan siinä :D ja kiukkuakin on havaittavissa mutta joteni on tasoittunut nyt..

ja sussy :hug: voi ei !! pahoittelut :'( julma maailma taas!

ja uudet terwtuloa :wave:
 
Kiitos kaikille kannustamisesta! Sanattomaksi tosiaan tekee ja kiva mennä ensi viikolla töihin kun kaikki kyselee että mikä oli... Onneks mies on ollut ihanasti tukena!<3 Eiköhän tää tästä pikkuhiljaa.
 
Tintti,
Minä se olin :) Laitan tässä joku hetki sulle(kin) yksärinä niistä vaipoista, ilman muuta niissä autan ja voit niitä ostaakin, palaan asiaan!

Oli eka neuvola tänään, oli mukava sama th kuin viimeksikin. Seuraava etappi se np-ultra, voi kun se tulis äkkiä ;) Paha olo ollut tänään lievempää, syön kyllä viinirypäleitä tms ihan koko ajan...
 
Heippa!

Ilmoittaudun tänne muiden toukokuisten joukkoon. Testi näytti plussaa 12.9. Maanantain olin ekassa neuvolassa, ja ultra 16.10, varmistetaan viikot että kummasta kierrosta on. Tässä on kuukautiset olleet omituiset kaksi kierto, 20-25 pvää. Aiemmin tänä vuonna ollu 3kk terolut-kuuri, kun kierrot oli 40-55 päivää. MunasarjKystat ovat kiusanneet,yksi isompi leikattu 2010.
Yksi poika on ennestään, pian täyttää kaksi vuotta.
Vauva on erittäin toivottu:)

Tällä hetkellä keskimääräisen kierron mukaan neuvolassa laskettu aika on 21.5.14 synnytyssairaala TYKS

Mama verde ja pieni katkarapu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Syssy: Voi ei! :'( Jaksamista!
Uusille: Tervetuloa! =)
Macy Grey: Meillä tuo on yksityisen hinta. Siinä ultrauksen tekee kätilö eikä lääkäri niinkuin suurimmassa osassa, joten se varmaan pudottaa hintaa. Paljon on kumminkin kehuttu tätä paikkaa, joten luottavaisin mielin olen sinne menossa.

Täällä on käyty kyllä sellainen tunteiden ja ajatusten myrsky läpi, että huh huh! Nyt alkaa jo kumminkin tuntumaan siltä, että eiköhän tästä selvitä ihan hengissä. :) On ihana saada vielä pieni nyytti ja tietenkin kolmen tyttären jälkeen sitä toivoisi sitä poikaa, mutta tyttökin on ihan yhtä tervetullut. :heart:

Oireita on ollut jonkun verran. Väsymys on ollut melko kova, pahoinvointia on ollut päivittäin pitkin päivää, rinnat ovat kipeät, mahaa nippailee ja turvottaa. Tuntuu että tu maha on kyllä heti pompsahtanut ulospäin. Varmaan sillä on vaikutusta kun on niin vähän aikaa tuosta edellisestä raskaudesta.

Eilen kävin zumbassa ja tänään minulla on kahvakuula. Minunhan oli näihin jumppiin ilmoittautuessa tarkoitus alkaa kuntoilemaan ja kiinteyttämään itseäni, mutta nytpä ei sitten tarvitsekaan. Ajattelin silti, että on se ihan hyväksi omaa kuntoa ajatellen käydä noissa jumpissa vaikka on raskaanakin.

Ihanaa, kun tuo pikku neiti täällä kotona on alkanut nukkumaan yöt kokonaan niin saa itsekin levähtää kunnolla! :)
 
Viimeksi muokattu:
Syssy: pahoittelut:hug:
Lääkkeistä oli ollut puhetta.Itse käytän mielialalääkettä ja käytin myös kuopusta odottaessa.Tosin yritin pienentää loppua kohti annostusta mutta olo meni sietämättömäksi ja kuopuskin päätti syntyä sitten etuajassa.Tällä kertaa en niin radikaalia muutosta lääkitykseen tee.
Onko muilla alavatsan sivuilla nipistelyä/vihlontaa? Täällä on sellainen nyt oikein kunnolla rantautunut..Ja nännit niin pirun kipeet..:/
Iskias vaivasi jotakuta..Mulla oli toista odottaessa rv6-synnytyksen jälkeen pari kk..Istumaan meno sattu,kävely vihlo ja ylös ei meinannut päästä.Esikoisesta helpotti kyllä rv16 mennessä mut sit tuli muuten vaan selkä ja lantio kipeeks :kieh:
Avantasia 6+2 (jota en kyllä usko että niin pitkällä ollaan)
 
Voimia huonoja uutisia saaneille! :hug:

Onnittelut uusille! :flower:

Perjantaina sattui päivällä ihan hirveästi vasemmalle puolelle, munasarjan kohdille. Olin jo valmiina lähtemään lääkäriin, että se on ku, mutta sitten kipu meni ohi, eikä se jälkeen ole ollut mitään erikoisia kipuja, muuta kun normi nipistelyä. Eli en sitten käynyt tarkistuttamassa, vähän se kummittelee koko ajan takaraivossa. Mutta maanantaina on neuvola, ja jos ei ennen sitä tule mitään ihmeellistä, ajattelin sanoa siellä tuosta kivusta ja kysyä terkan mielipidettä.

Kahvin juonnista, mä juon aivan liikaa, oon yrittänyt vähentää mutta silti menee n.5 kuppia päivässä. Normaalisti siis päivässä menee se 7-10 kupillista. Onkohan se kuinka vaarallista? Kun tuolla rajoituksissa lukee että max 3 pientä kuppia päivässä. :(

Rokotuksia en ajatellut ottaa mitään, ja lääkkeitä en käytä muutenkaan, joten en nyt raskauden aikanakaan.

Ostin eilen vauvalle ekat pöksyt. Itku meinas päästä väkisin kun katseli niitä pieniä vaatteita. Miten sitä voikaan aina unohtaa miten pieniä ne on syntyessään.. ? Aina se on se ihmetys, että miten voi ihminen olla niin pieni. =)

Tuuuli kirjoitti haluista, täällä taas aivan toisin päin. Ei kerta kaikkiaan tee mieli, ei sitten millään! :( Rupee ärsyttämään vaan kun mies yrittää. Toivottavasti menis pian ohi tää, ei oo itestäkään kivaa, ja vielä vähemmän miehestä. Onhan se tietty kivaa sitten kun saa ittensä pakotettua siihen, mutta alku on aina niin vaikeeta.

Oireita on väsymys, 10-12 h unet joka yö ja silti päivällä väsyttää. Pahaa oloa silloin tällöin, mutta ei pahana. Parina päivänä on heikottanut kovasti, tuntuu että taju lähtee. :x Tissit turvoksissa ja kipeät, yleensä kuitenkin vaan koskiessa. Turvotus on järkyttävää, maha on kauhee pallo koko ajan ja iltasin tuntuu siltä että se repee kohta. :D

Euphoric & muru 6+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Turvotus on kamalaa, mulla auttaa tylsästi ihan kylmä vesi ja pienet annokset ruokaa usein. Samalla kaavalla taistelen myös jatkuvaa ellotusta vastaan. Pahoinvointi ei näemmä mulla ole aamun ongelma vaan päivän, iltapäivän ja yön.

:x
 
Meillä yksityisellä viimeksi saatiin tietää sukupuoli jo viikoilla 12 ja tulosta vahvisti jenkeistä tilaamamme sukupuolitesti! ;) Käyn käynnit samalla tässäkin raskaudessa ja testi laitettiin tilaukseen viikonloppuna! ^^ En malta odottaa kumpi tulee niin pääsen kauppaan hypläämään vaatteita!
 
Hyviä uutisia ultrakontrollissa! Raskauspussiin oli sitten viime näkemän ilmaantunut ruskusaispussi ja se kaivattu sykkivä sykerö. :heart: Viikkoja sain 6+0 vaikka vaikeaa on kuulemma vielä saada tarkkoja mittoja. Ja kuvankin sain, missä suolakurkun sisällä on suttu. ;) Taulukkoon saa sitten päivittää LA 14.5.


immense pitäisi tosiaan 6+5 näkyä jo syke viimeistään, mutta useinhan viikkoja onkin vähemmän (kuten mulla) ja sitten ei näykään. Kannattaa ehkä vielä vähän odottaa. :) (Paraskin puhuja..)

Kestovaipoista on puhuttu. Ekologisia arvoja kun kannatan olisi kyllä ihanaa kun välttäisi sen kauhean roskamäärän mikä niistä vaipoista tulee! Hieman kyllä mietin miten hanskaan sen homman kun kaikki on muutenkin uutta, niin kuin muutkin on täällä miettineet, toisaalta en kyllä niitä tavallisiakaan vaippoja kovin kummoisesti osaa käyttää niin saman tien voisi opetella ne kestot. :D Pyykkääminen nyt joka tapauksessa lisääntyy huimasti vauvan kanssa jos ei aio ostaa aivan tolkuttomasti vaihtovaatetta jotka jää heti pieneksi... Eli todellakin olen ja ollaan kiinnostuneita kestoista. Ja jos joku viesti on aiheesta lähdössä niin saa laittaa mielellään myös mulle!

Oireita on vaikka minkälaisia.. Rintojen arkuus, äklötys etenkin aamuisin, palan tunne kurkussa (myös yskää), lähes jatkuva päänsärky, hajut ottaa nenään ihan eri tavalla kuin ennen (asiat joita en ennen edes haistanut haisee tosi pahalle, kuten kumihanskat ja koira), vatsan turvotus ja alavatsan nippailut sekä itkuherkkyys. Nyt tuntuu että väsymyskin alkaa lisääntyä.. Kaikki oireet tuntuvat vaihtelevan päiväkohtaisesti; toisena enemmän toista ja toisena toista. Tiputtelu onneksi loppui viikko sitten, mutta jonkinlaista valkovuodon tapaista vuotoa on kyllä ajoittain. Ja sitten sellainen virtsatietulehdustunne välillä.

Itse käyn töissä ja nyt aika hankalaan ajankohtaan on juuri alettu puhua vakinaistamisestani. No entä jos se ei ehdikään ennen äippälomaa? Raskaus tms ei tietenkään saisi olla syynä siihen ettei vakinaisteta jos muuten oli aikomus, mutta voiko vakinaistaa jos on jo äippälomalla? Tätä mietin enkä ole vielä viitsinyt pomolle kertoa. Ajattelin siinä 12 viikon tienoilla julistaa sitten laajemmin. Samoin mietin noita kainenlaisia vaivoja miten niiden kanssa jaksaa tätä vuorotyötä ja keskittymiskykykin pitäisi olla aika kohdillaan (toisin kuin se nyt on ollut). Meiltä kyllä onkin yleensä jääty sairaslomalle ennen äippälomaa ainakin kuukaudeksi...
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa
smooth mulla kanssa nuo mahajuilinnat ei tuu jos makaa! Tai on rauhassa, mutta jos yhtäkkiä repäsee liikkeelle tai kyykkii yms niin ugh, sitten tuntuu että juilii ja lujaa. Mulla on vähentyny noi juilinnat, pelottaa :( Mut tänään ja eilen vihlonu oikealta ja tykytelly :O Toivottavasti matkalainen sielä vaa venyy ja paukkuu kohti kasvamista terveeksi syntyväksi tyypiksi! :heart: Täällä ehkä inasen jos oksettaa välillä hetkellisesti. Heh! Onko muilla sitä että rinnat on kipeät ja välillä taas ei niinkään? :
Joo ne juilimiset on vaan kohdun kasvukipuja :) Kohtu kasvaa näillä viikoilla hurjasti, joka toisinaan aiheuttaa kipuja. Miulla koskee jos yskin tai aivastan välillä. Mut muuten toisinaan juilii ilman niitäkin, mut menee pian ohi :)

Rinnat on miulla myös kipeenä :( Mut eipä tuo niin kamalaa ole :)

Raskaushimoista vielä, söin eilen suolakurkkuja ihan hulluna ja join mansikkamehua niiden päälle :D Kylläpä maistui erikoiselta, mutta teki mieli. Hahaha :D

Syssy^^ Olen pahoillani :( Jaksamisia teille :hug:
 

Yhteistyössä