+++ TOUKOKUUSSA PLUSSAAVAT, kesäkuuta suunnittelevat +++



sunnuntai 1.5.2011


KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t........Ikä....Toive.....Yritys
öttiskä......................kp40/28-30...........22v...1.lapsi.....yk1/10km2
Kauniina Päivänä Tuut....kp38/27-30................................
pikkumy......................kp33/28.............25v...1. lapsi......yk7
Tuuska.......................kp33/28...........25v.....3.lapsi......yk4
Lisey..........................kp29/30-32........28v.....2.lapsi...yk2/4kkm1
Zanca.........................kp28/26-31........27v..1. lapsi.....yk9
macy gray...................kp26/30-35......30v...2. lapsi....yk17
Barbamama35............kp26/23-28........35v...3./4. lapsi...yk8
Emmuska10...............kp24/38.............28v......2.lapsi.....yk2
Jensar.........................kp23/35-40.......32v....2. lapsi.....yk12/15ku1
Maira...........................kp19/28.........25v...2. lapsi......yk2/4ku1
SiSa78........................kp15/28-30.......32v.....2. lapsi....yk6km2
Ansku83......................kp13/30-32.........27v...1. lapsi......yk5
Midia...........................kp10/30-32........34v....2. lapsi.......yk1
Sunflower11...............kp9/26-31.................3. lapsi....yk5
nepari80.....................kp9/29..............31v...2. lapsi.....yk4
Sinderella..................kp8/25-30.........38v...6. lapsi....yk5/7km1
kissendaal...................kp3/35.............25v.......2.lapsi....yk2
MinyMom...................kp2/27-28..........26v....2.lapsi....yk12
Bla-bla........................kp2/34.............34v...2. lapsi......yk13
Pänä..........................kp?/26-34.......28v...1. lapsi....yk21




TAUSTALLA
Lara--, Green Lady, Viulu, Jennynny, myrskytuuli, Ngale, Epa_88, Minnarun, tattoomam, PieniTytönTylleröinen, AiraM, *Justiina*, iloksi



PIINAILIJAT
Tuuska........................dpo19
Kauniina Päivänä Tuut....dpo18
Pänä...........................dpo17
MinyMom.....................dpo15
Zanca..........................dpo12
macy gray....................dpo9
Maira...........................dpo2
SiSa78.........................dpo1
Ansku83......................dpo0?



PLUSSANNEET 2011 helmikuu: Pikku-Saara 1.2., Neiti-81 6.2., koiksa-79 8.2., Gabrielle 9.2., Matilda-08 11.2., Epa_88 21.2.

PLUSSANNEET 2011 maaliskuu:
MiiJane76........10.3.....kp27/24-31.....35v........4. lapsi....yk37
EevaN.............25.3.....kp25/25-26.......26v.....3. lapsi.....yk3
Mariel85...........26.3.....kp34/??...............25v...2. lapsi......yk5km2

PLUSSANNEET 2011 huhtikuu:
äiti x4................4.4......kp26/24............32v....6. lapsi......yk4
Viena.................8.4......kp26/29-31........33v.....1.lapsi.....yk3kkm1
mileon...............12.4.....kp??/??............??v.......?.lapsi.....yk?
Mango86............17.4....kp27/??............24v......2. lapsi.....yk1km1
Miimau...............21.4....kp27/27............31v......1. lapsi.....yk10
Camilla31............24.4....kp29/??............31v.....2.lapsi......yk1
Jul.....................24.4....kp28/27.............27v....1.lapsi.....yk3
Viola30...............27.4....kp28/27............31v...2. lapsi.....yk11


Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1877104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/



HAAMUILIJAT

Sandemar :heart:






Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:


Listaa päivittää: Ansku83



Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D


Huhtikuun pinkan linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1948410-huhtikuussa-plussaavat-toukokuuta-suunnittelevat/


Plussarikasta toukokuuta!
 
Viimeksi muokattu:
HEI TAAS KAIKKI!! TÄTEN ILMOITAN TOUKOKUUN PINON AVATUKSI!! TERVETULOA KAIKKI UUDET JA VANHAT KUUMEILIJAT PLUSSAAMAAN TOUKOKUUSSA!! ISOJA PLUSSAPUHUREITA KAIKILLE YHDESSÄ JA ERIKSEEN!!! :heart: JA OIKEIN HYVÄÄ ALKAVAA KUUTA JA MUKAVAA JA PLUSSARIKASTA KEVÄTTÄ!!



Oli pakko laittaa haamuilijoille Nasu kuvaksi kun ei löytynyt mitään söpsykkää haamua siihen! :D
 
Viimeksi muokattu:
Oikein mukavaa vappua kaikille!

Minä nyt roikun tällä listalla enemmän ja vähemmän aktiivisena toukokuun. Varsinainen ovisajankohta, joka luultavammin ensi viikon loppupuolella, jää jälleen hyödyntämättä :headwall: Bongasin nimittäin superhyper edullisen äkkilähdön Kreetalle ja lähdetään tytön (4,5v) kanssa kaksin ensi viikon ke iltana reissuun ja palataan suomeen sitten 12.-13.5 välisenä yönä. Mies ei töiltään päässyt lähtemään, mutta ajattelin että kun kerta meillä tytön kanssa on mahdollisuus lähteä niin lähdetään sitten kaksin lomailemaan lämpimään =)
 
Kiitokset uudesta pinosta, mukana ollaan, vieläkin.

MinyMomin kanssa ihan samat ajatukset. En osaa enää oikeasti ajatella, että olisin raskaana tai oikeasti pysyisin raskaana. Silti vaan jaksan toivoa, vaikka ajatus tuntuukin jo tosi oudolta ja kaukaiselta.

Ansku83, päivitätkö mulle niin, että 30.4. on Kp1, eli 2.5. Kp3, jos silloin teet seuraavan päivityksen, kiitos!

).( Mun ongelma taitaa olla, ettei alkio kiinnity. Tämä oli nyt todistettavasti kolmas kerta, kun on ollut ns. kemiallinen raskaus. Harmittaa, suututtaa, itkettää, raivostuttaa, turhauttaa, masentaa, ahdistaa jne. Positiivista lienee se, että hedelmöittyminen kai tapahtuu normaalisti. Onkohan tuohon limakalvon kuntoon ja kiinnittymiseen mitään apuja? Mehän ollaan jo tutkimuksissa. Tietääkö kukaan viisaampi? Nytkin vuoto on jotenkin järjettömän vähäistä, mutta varmaa on, että raskaana en ole, kivut on ollut aivan kamalat. Parempaa huomista toivoen :)
 
Bla-bla > :hug: Kyllä kiinnittymiseen on saatavissa apuja. Kerro kemiallisista rohkeasti siellä tutkimuksissa, niin lääkäri tietää huomioida sen hoitoja suunnitellessa. Mulla on luteaalivaiheessa nyt tukena Lugesteron, juurikin kemiallisten ja varhaisen km:n vuoksi varmistelemassa. Viikon päästä pääsen testailemaan onko apupaketilla ollut toivottua vaikutusta. Ainakin alkuvaiheen lääkkeillä saatiin ovis varmistettua, joten toivoa on. :)

Hauskaa vappua kaikille! :wave:
 
Moikka,

Sitä tulin huutelemaan, että minut voi laittaa nyt taustalle sillä aloitin ehkäisypillerit eilen.
Eli tässä ei ole nyt mitään järkeä edes miettiä mitään vauva-asioita, kun on estot päällä :p

Kunhan hoidot alkaa, niin palailen varmaan taas remmiin.

Hyvää Vappua naiset :)
 
iloksi IIIIIISO TSEMPITYS HOITOIHIN!!! :heart: Täällä varmasti jokainen pitää teille peukkuja pystyssä!!! =) :hug:

Omaa: Kaveri päätti sitte ilostuttaa tätä niin hyvin alkanutta vapunpäivää ilouutisella. Heille on tulossa syksyllä vauva! Erittäin iloinen heidän puolestaan, mutta kyllä se vaan itkun aiheutti. Rv22 menossa... Joten tärppi on käynyt aika pitkälti ekasta yrityksestä! Ennen raskaaksi tuloa he ovat ehtineet olla yhdessä noin 2 kk! Noh, ei sitä auta kun ootella taas ite! Toisella kaverilla on LA 3.5...eli aivan huudeilla! Mitenniin katkera....en yhtään! :( Tiedätte varmaan tunteen! Ja noista samperin ovistikuistakaan kun ei ota mitään selvää, eilen oli taas ehkä jopa plussaksi luokiteltava tulos, tänään aamulla hieman haaleampi! On nyt aika matala olo... :'(
 
HAUSKAA VAPPUA!

Ansku: :hug: Noi on kurjia juttuja. Haluaisi olla vain iloinen toisten puolesta, mutta.... Ei sille mitään voi, että on kateellinen. Miksei meille???

iloksi: Tsemppiä tähän välikiertoon ja hiiiiiiirmuisesti onnea kesän hoitoihin!!! b=)d Odotetaan kaikki täällä ilouutisia juhannuksena ;)

mg: Peukutuksia! b=)d

omaa napaa... Ei mitään varmoja oireita eli odottelen tätiä kylään parin päivän sisällä. Plääh :(
 
Iloksille rentouttavaa "ehkäisyeloa" ja tsempityksiä hoitoihin ! :wave:

Ansku83: :hug: Voin vaan kuvitella, oikeastaan tiedän tunteen koska sisarellani on LA kesällä ja se on jotenkin niin pistänyt nyt sisarussuhteen koville...Toivon vaan kaikkea hyvää hänelle mutten voi mitään että mitä kauemmin oma yritys kestää, sitä masentuneenpi olen tästä tilanteesta. Sisareni ei ole juurikaan "hehkuttanut" jo yli puolenvälin edennyttä raskauttaan minulle, mutta en voi mitään sille että en oikein jaksaisi pitää yhteyttäkään:ashamed: Puhutaan yleensä päivittäin ja nyt mulla on joka kerta paha olla puhelimessa enkä tiedä mitä sanoa mistään. Mulla ei oo enää muuta elämää suurinpiirtein ku ovistestit, pettymys ja masennus. :headwall: Mullakin ovistestit ovat joka toinen päivä haaleita tai vahvistuvia miltein plussaviivoja:rolleyes:
 
Barbamama ja Jensar Kiitos! :heart: Mitä enemmän tätä ajattelee sitä matalammaks tää olo menee! :( Mut minkäpäs tälle itse voi...ei minkää! Kai se sit joskus tulee...ehkä! :| Pitäis vaan ajatella, että eihän tässä nyt vielä kauaa olla yritetty, kuukausissa tulee tässä kuussa 6 ja yk 5 menossa...plus se exän kanssa n. 1v3kk 6 vuotta sitten...! Ei auta ku tsempata vaan itteää ylös tästä murheen alhosta taas! :) Onneks tuo mies jaksaa olla ihana ja kannustava, että kyllä me vielä onnistutaan, älä sure! En en...mut ei sille vaan minkää voi! Kaikkein eniten ehkä kirpasi se, kun kysyin tältä kaverilta jo 2 kk sitten onko hän raskaana, vastaus oli ei! Näin että valehteli, mutta ei vaan sitten voinu myöntää! Eli toisaalta tiesin kokoajan sen että on raskaana, mutta silti se kirpaisi kun se lopulta myönnettiin! : /
 
Bla-bla Olen pahoillani.. :( :hug:

Ansku Mäkin sain tiedon tuossa et kaveri odottaa lasta, jotenkin se vaan pistää mieltä matalaks, vaikkei meillä toki kauaa edes ole yritetty.. :hug:

iloksi Tsemppiä teille kovasti! :)


Mulla on ihan SELLAINEN olo.. :p Koko päivän ollu melko kovia juilintoja mahassa ja valkovuotoa on runsaasti, toivo heti nosti päätään et josko olis käyny flaksi.. :)
 
Hei kaikille, saanko liittyä seuraanne? :wave: Yritys aloitettu juuri, ja toiveissa on siis sisarus kohta 2,5-vuotiaalle pojallemme. Jännittää jo nyt ihan kauheasti, että kauanko tässä yrityksessä sitten lopulta menee, kun vuosia on kuitenkin jo 34 kasassa. Muuten ei ole ollenkaan vanha olo (vaikka varmaan pitäisi!), mutta tässä asiassa mietityttää jo se ilmeinen raskaaksitulon vaikeutuminen. Poikaa yritettiin neljän kierron verran, ja kovin ennätin stressaamaan jo silloin... Nyt vuosia sitten tosiaan jo se kolme enemmän. Aikahan sen sitten näyttää, että kuinka tässä tällä kertaa käy. Yritetään ottaa rennosti, mutta vain yritykseksi se varmaan jääkin! :D

Lisäisikö joku minut plussanmetsästäjien listaanne?
Midia...........kp 10/30-32........34.......2. lapsi.......yk1

Viime raskaudessa plussa tuli yllättäen kuukautena, jona emme mielestämme olleet ollenkaan oikeaan aikaan hommissa, joten en selkeästikään tiedä milloin ovuloin. Ilmeisesti paljon aikaisemmin, kun olin olettanut! Olemme siis laittaneet talletuksia menemään nyt heti oikein urakalla... ja tästä eteenpäin joka toinen päivä. Eli ei mitään tjottailua meillä... :LOL: Mies on onneksi käskystä mukana milloin vain, että ei jää ainakaan siitä kiinni tämä yritys. =)

En vielä tunne teitä kovin hyvin, vaikka vähän ennätin jo tuota huhtikuun-ketjuakin lukaista, mutta kovasti puhallan plussatuulia teille kaikille! Varsinkin teille jo pitempään yrittäneille pidän kovasti peukkuja.
 
Oooo...Maira...TOIVOTTAVASTI ON!!!! :heart: Se tosiaan pistää matalaks, varsinki viel tuollee ku oot sen ite tienny, mut silti väitetty et ei oo ja sit onkii! Huoh...
Mä oon huomannu et mulla on toleranssi raskausajan vaivoista narisemiseen menny nykyään ihan olemattomaks, v.käyrä ponnahtaa heti nousuun kun kuuntelee toisen märinää siitä kuinka on niin paha olo ja sattuu joka paikkaan jne..Vaikka kyse on alkuraskaudesta vasta..Ei vaan jaksa jakaa sympatiaa... :whistle:
Pystyn vaan kuvittelee kuinka paljon se vaatii hermoa ihmisiltä jotka on oikeasti kauan yrittäneet ilman toivottua tulosta ja joku tulee rv8 natisee kuinka on niin rankkaa jne jne..

Katkera vanha akka mustakin vielä tulee.. :D Jossei tässä asiassa niin jossain muussa, ihan varmasti... :p
 
Midia Tervetuloa!! :wave: Minähän tätä pinkkaa päivitän, vielä ainakin! :D Joten lisään siut samantien tuonne! Toivottavasti sinun ei tarvitse kauaa viihtyä täällä, vaan pääset pian kasvattelemaan massua!! :heart:

Maira Sama juttu! Ja sitte ku kattoo tuolta FB:stäki ku kaverit on saanu muksun ja JO parin viikon päästä pitää narista ku on niiiin väsyny jne jne. Tai parin kk:n päästä: Vihdoin poika/tyttö menee hoitoon, saa ihan ikiomaa aikaa! TODELLA rasittavaa! :kieh: Et sitte meitä on kaksi katkeraa akkaa...jossain vaiheessa! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Ansku, Jensar ja Maira:

Ihan samoissa fiiliksissä täällä mennään :kieh: Mullakin ottaa kovimmille lähisukulaisen raskaus. En kestä kuulla siitä mitään. En varsinkaan marinoita. Olen ottanut tarkoituksella etäisyyttä, etten näyttäisi heille kuinka kipeää se tekee. Sekin meni sitten pieleen, kun olivat tajunneet sen ja ottivat nokkiinsa. :( Olen toisaalta tosi onnellinen heidän puolesta, mutta toisaalta se tuo liian paljon mieleen oman menetyksen ja tämän tuskaisen yrityksen. Sitä on vaikea näköjään toisten ymmärtää vaikka tietävät mitä kävin läpi viime syksynä. Eivät kyllä itse hehkuta raskautta, mutta eräs toinen läheinen ihminen jaksaa jankuttaa asiasta minulle jatkuvasti. Sanoin hänellekin, että asia on kipeä, mutta ei sillä ollut mitään tehoa.

Lähipiiriin on syntynyt vauvoja kuin sieniä sateella viime aikoina. Juuri samoihin aikoihin, kun koin itse menetyksen, kuulin useammastakin toisesta raskaudesta ja nyt näen näitä äitejä vastasyntyneine vauvoineen. En voi olla ajattelematta, että meillä olisi nyt miltei 3kk ikäinen vauva, jos kaikki olisi mennyt toisin.... Olisin ollut osa tuota porukkaa. Nyt tunnen itseni ulkopuoliseksi "friikiksi". Yksi näistä henkilöistä nimittäin tunnusti miettineensä kuinka pahaa heidän läsnäolonsa ja raskausjuttunsa tekee minulle ja siksi ilmeisesti välttelevät seuraani. Aika kurjaa kummin päin vain... : /

Nyt on alkanut myös tulla kysymyksiä koska yritämmekö uudestaan. Menetyksen jälkeen saimme olla jonkin aikaa "sururauhassa". Nyt se aika on ohitse. En haluaisi puhua asiasta, koska nyt on sellainen olo, ettei me välttämättä onnistuta tässä koskaan. Tuntuu kauhealta ajatella, että koko ajan ympärillä kyttäillään ja mittaillaan vyötärönseutuani sillä silmällä. Ei sitä oikein voi kotiinkaan linnoittautua, kun töissäkin pitää käydä. En pysty kieltämäänkään yritystä, mutta olen vain sanonut ettei vielä ole sen aika. Se ei tosin lopeta sitä kyselyä vaan pitkittää tuskaa... :confused:
 
Raskausvaivoista nurisemisesta sen verran, että kieltämättä pienestä valittaminen ärsyttää minuakin. On kuitenkin hyvä ymmärtää, että joillakin on oikeasti todella hankala olla ehkä jopa koko raskauden ajan. Joillakin voi olla pahoinvointia 24/7 (kokemusta on vaikkakaan en onneksi oksentanut ja kesti "vain" ensimmäiset 3kk) ja väsymys saattaa olla ihan mahdotonta. Itsellänikin oli esikoista odottaessa kausia, jolloin oli vaikea pysyä hereillä ja jaksaa edes normaaleja rutiineja. Kipujakin on eri asteisia ja kivun kokeminen ja sietäminen hyvin yksilöllistä. Itselläni oli kyllä asenne ja on edelleen, että asiaan kuuluvat kohtuulliset vaivat kestän vaikka hammasta purren. Miehelle toki valitin, mutta muille kerroin kysyttäessä hyvin neutraaliin sävyyn. En muutenkaan ymmärrä sellaista suurieleistä nurinaa jokaisesta pienistäkin raskauteen ja äitiyteen liittyvistä vaivoista ja vauva-ajan vaativuudesta. Asioista saa puhua, mutta teatraalinen myötätunnon ja huomion kerjääminen kyseisillä syillä on aika yliampuvan oloista enkä jaksa reagoida sellaiseen.

Midia > Tervetuloa! :wave:

Ansku83 > Minulle tulee tuosta kaverisi tapauksesta ihan sellainen fiilis, että on tainnut olla vahinko eikä välttämättä ole tiennyt asiasta vielä sinun kysyessä. Ehkä on kysymyksesi myötä vasta testannut tai sitten ei silloin ollut vielä päättänyt pitääkö lapsen vai abortoiko. Voi toki olla, että olen ihan hakoteillä. Nousi vain heti sellainen tunne pintaan, että näin voisi olla. Toivottavasti kaikki menee suhteessa hyvin vaikka alkuvaiheessa raskaus alkoikin. Oma perheeni on esimerkki siitä, että lyhyelläkin tutustumisajalla voi onnistua. :) Meillä raskaus tosin oli tarkoin harkittu ja olimme tunteneet useampia kuukausia.

nepari80 > Ihanaa lomamatkaa! Talletukset saattavat tuottaa tulosta, joten peitot heilumaan ennen lähtöä. :D

iloksi > Rentouttavaa "väliaikaa"! Toivottavasti heti ensimmäinen hoitokierros tuo sitten toivotun tuloksen. :hug:
 
Kysymys...onks kellään ollu oviksen aikaan, siis ihan ovispäivänä oireena rintojen kipuilu! Nännejä ja ympäristöstä koski aika mahtavasti tänää päivällä! Ja nyt helottaa poskia sille ettei mitää rajaa! :D Täs tulee vissii vaan hulluks, ihan oikeesti! :D
 

Yhteistyössä