+++ TOUKOKUUSSA PLUSSAAVAT, kesäkuuta suunnittelevat +++

Mairalle toivon minäkin täällä plussaa! Hyvältä vaikuttaisi. :) Itse olisin testaillut jo varmaan moneen kertaan... hyvin pidät pääsi kylmänä!

Kiitos kaikille tervetulleeksi toivottaneille. Ekalla kierroksella lueskelin pariakin foorumia kovasti, mutta en itse lopulta lähtenyt jutteluun mukaan. Nyt jotenkin tuntui kivalta julistaa tätä haavetta toisesta edes jossakin, koska kenellekään emme halua puhua ennenkuin on pakko. Ottaisin siitä vain lisästressiä.

Olen oikein kunnon kuumeessa (39 astetta aamullakin mittasin!) ollut eilisiillasta, eli täällä ei nyt kauheasti pupuilla ainakaan tänään. : / Jospa sitä huomenna kynnelle kykenisi taas... Toin ilmeisesti reissusta jonkun vatsatautiviruksen, ei kivaa.

Minä voisin liittyä arvon neitien/rouvien seuraan :) Meillä on toinen yrityskierto meneillään, tällä hetkellä kp 22 ja dpo 9 (en testannut mutta ovis oireili silloin). Ikää multa löytyy 24 ja ensimmäinen lapsi yrityksessä.

Lueskelin teidän juttuja ja voin hyvin samaistua tuohon kateuteen muiden raskauksista! Sain tietää kuukausi sitten että kaveri on raskaana. Hän ehti seurustella poikaystävänsä kanssa pari kuukautta ja sen jälkeen tuli raskaaksi. Vaikka olin todella iloinen heidän puolestaan mutta voi että se samalla tuntui todella pahalta. Hävetti oikein miten voi tuntea sillä lailla :( Mieskin ihmetteli mikä minuun oikein tuli. Onneksi se meni päivässä ohi.

Silti olen hyvin iloinen jos joku täällä kaksplussassa plussaa! Olen ollut muutaman kuukauden tuolla esikoista yrittämään-ketjussa ja olen aina yhtä iloinen kun joku yrittäjä plussaa. Miten sitä ei voi olla niin innoissaan jos joku tuttava on raskaana :D

Maira: Toivottavasti plussa vahvistuu!! =)

ON: Mulla on tässä kierrossa ollut oviksen jälkeen vatsassa nippailua ja tietynlaista kutinaa (vaikea kuvailla). Rinnat on myös kosketusherkät. On täällä ollut vaikka mitä muitakin oireita mutta ehkä mä vaan kuvittelen kaiken (palelua, etovaa oloa, hajuherkkyyttä...). Tänään tuli vähän ruskeaa vuotoa joka on mulla ollut tyypillistä ennen menkkoja... Meinasin itkeä kun huomasin tuhruvuodon (juu sellainen päivä tänään ;) ). Varasin ajan gynelle parin viikon päähän että saa kattoa onko mulla kenties keltarauhasen kanssa ongelmia. Noo eiköhän tässä vielä odotella niitä menkkoja ennenkuin heitetään hanskat tiskiin tämän kierron takia :)

Viimeksi muokattu:
Haamuilusta huolimatta menkat tuli, kesto kuitenkin vain pari päivää. Pahoinvointi jatkuu...johtunee ehkä 3 vkoa sitten aloitetusta Xtravaganza-kuurista, en tiedä, mut painoa pudotan ja koetan raskautua sitten tästä kierrosta :)

Mukavaa toukokuuta kaikille!

tiistai 3.5.2011

KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t........Ikä....Toive.....Yritys
öttiskä......................kp42/28-30...........22v...1. lapsi.....yk1/10km2
Kauniina Päivänä Tuut....kp40/27-30................................
pikkumy......................kp35/28.............25v...1. lapsi......yk7
Tuuska.......................kp35/28...........25v.....3. lapsi......yk4
Lisey..........................kp31/30-32........28v.....2. lapsi...yk2/4kkm1
macy gray...................kp28/30-35......30v...2. lapsi....yk17
Barbamama35............kp28/23-28........35v...3./4. lapsi...yk8
Emmuska10...............kp26/38.............28v......2. lapsi.....yk2
Jensar.........................kp25/35-40.......32v....2. lapsi.....yk12/15ku1
Laurelle.......................kp23/28-31........24v.......1. lapsi.....yk2
Maira...........................kp21/28.........25v...2. lapsi......yk2/4ku1
SiSa78........................kp17/28-30.......32v.....2. lapsi....yk6km2
Ansku83......................kp15/30-32.........27v...1. lapsi......yk5
Midia...........................kp12/30-32........34v....2. lapsi.......yk1
unna84......................kp12/??.............26v.......2. lapsi.....yk1
Sunflower11...............kp11/26-31.................3. lapsi....yk5
nepari80.....................kp11/29..............31v...2. lapsi.....yk4
Sinderella..................kp10/25-30.........38v...6. lapsi....yk5/7km1
kissendaal...................kp5/35.............25v.......2. lapsi....yk2
MinyMom...................kp4/27-28..........26v....2 .lapsi....yk12
Bla-bla........................kp4/34.............34v...2. lapsi......yk13
Metku.......................kp2/22-26.................3. lapsi.....yk1
Zanca.....................kp1/26-31........27v......1. lapsi.....yk10
Pänä..........................kp?/26-34.......28v...1. lapsi....yk21

TAUSTALLA
Lara--, Green Lady, Viulu, Jennynny, myrskytuuli, Ngale, Epa_88, Minnarun, tattoomam, PieniTytönTylleröinen, AiraM, *Justiina*, iloksi

PIINAILIJAT
Tuuska........................dpo21
Kauniina Päivänä Tuut....dpo20
Pänä...........................dpo19
MinyMom.....................dpo17
Zanca..........................dpo14
macy gray....................dpo11
Laurelle.......................dpo10
Maira...........................dpo4
SiSa78.........................dpo3
Ansku83......................dpo2
Lisey...........................dpo2

PLUSSANNEET 2011 helmikuu: Pikku-Saara 1.2., Neiti-81 6.2., koiksa-79 8.2., Gabrielle 9.2., Matilda-08 11.2., Epa_88 21.2.

PLUSSANNEET 2011 maaliskuu: MiiJane76 10.3., EevaN 25.3., Mariel85 26.3.

PLUSSANNEET 2011 huhtikuu:
äiti x4................4.4......kp26/24............32v....6. lapsi......yk4
Viena.................8.4......kp26/29-31........33v.....1.lapsi.....yk3kkm1
mileon...............12.4.....kp??/??............??v.......?.lapsi.....yk?
Mango86............17.4....kp27/??............24v......2. lapsi.....yk1km1
Miimau...............21.4....kp27/27............31v......1. lapsi.....yk10
Camilla31............24.4....kp29/??............31v.....2.lapsi......yk1
Jul.....................24.4....kp28/27.............27v....1.lapsi.....yk3
Viola30...............27.4....kp28/27............31v...2. lapsi.....yk11

Plussanneet 2011 toukokuu:

Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1877104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/

HAAMUILIJAT

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: Ansku83

Listan lyhenteiden selitykset ja huhtikuun pinkan linkki etusivulla! =)

Plussarikasta toukokuuta!

Viimeksi muokattu:
Barbamama35: ja Sandemar No noita nyt aina liiotellaan ja kyllä ne ruoansulatus ongelmat yms. voi tulla ihan muustakin, tai jos ei ole noudattanut ohjelmaa. Ja paha kehon on sulattaa mitään jos alkuun ei juuri syödä mitään kiinteää. Ihan yhtä terveellistä tai ei terveellistä laihduttamista toi xtravaganza on kuin muutkin laihdutusmuodot. Tiedän monta jotka ovat laihduttaneet nimenomaan xtravaganzalla ja lääkärin valvonnassa ja voivat ihan hyvin :) Kaikille se ei varmaan sovi mutta turha siitä on syyttää ainakaan laihdutusohjelmaa.

Tuo kun on ollut viime aikoina paljon uutisissa, niin halusin mainita, jospa kaikki eivät tiedä vaaroista. Ei se tosiaan kaikille terveellistä ole, mutta jokainen tekee omat päätöksensä omasta kehostaan tietenkin. =)

Itse suosin vhh / hyväkarppausta omalla terveellä järjellä sovellettuna. Jätän siis pääasiassa ne täysin turhat hiilarit (eli roskaruoat, karkit ym.) pois ja lisään kasvisten, lihan ja maitotuotteiden määrää. Hyvin on paino pudonnut tämän kevään aikana. Sopivan hitaasti = terveellistä ja toivottavasti pysyvää tahtia =)

Laurelle Tervetuloa!! :wave: Tiedätkö kokonaiskiertoasi? :) Ja mie tiedän niin tuon siun tunteen! Miun kaveri ilmotti toissapäivänä rv22 olevansa raskaana ja ehti myös vajaa 2kk seurustella poikaystävänsä kanssa! Iloinen tottakai heidän puolesta, mutta se hiivatun katkeruus...onneksi ei oltu kasvokkain kun se kerrottiin, olisin jäänyt niin kiinni siitä katkeruudesta! Puhelimessa sain peitettyä sen, en kuitenkaan halua mitään säröjä kaveruuteen sen takia! :)

Sandemar ja Barbamama Miekin hieman karsastan tuota et raskautta yrittäessä käyttää tuota xtravaganzaa! Eikös jossain sanottu että nopea ja suuri painonpudotus on haitaksi raskaaksi tulemiselle? Mutta juu, saa tuolla painon putoamaan kyllä nopeaasti! Serkku laihdutti viime vuonna 26 kg aikavälillä helmikuu-toukokuu! Lokakuussa oli jo tullut 15 kg takaisin ja nyt on vissii jo 10 kg painavampi kuin aloittaessaan tuon vaganzan. Sen jälkeen on tosiaan tosi tarkkaan seurattava mitä syö! Serkku veti alun 10 vko täysvauhdilla ja sitten jokusen viikon puolivauhdilla. Eli pari kk oli täydellisessä ketoosissa se hänen kroppa ja oli ihan mielettömän väsynyt! Sit kun alkoi syömään tomaattia ja viljaa, hän sai aivan järkyttävät allergiaoireet niistä! Mutta, on niitä tottakai jotka onnistuu oikeasti ja pysyvästi tuon kanssa, sitä ei ole kieltäminen! Tämähän oli vain yksittäistapaus! Mutta kehottaisin miettimään ainakin jos raskautta yrittää, käyttääkö tuollaista vauhtia laihduttamisessa! :)

Ja täällä taas aamulla dipattu ovistesti...no kovin yllättävää, aika tumman testiviivan antoi, mut oli kuitenkin vähä haaleempi ku 3 aikasempaa, ehkä samoissa kuin tuo kp10 viiva! Ja lämmöt oli aamulla 36,7 (muistin mitata :D), normisti 36-36,4...että taas tuostakin päätellen ovis on ollut jo! Ja vahvasti veikkaan tuota sunnuntaita tai la-su yötä!

Sunflower11
Raskaaksi kun yrittää niin itsekään en lähtis suosittelemaan muuta kuin vähähiilihydraattista ruokavaliota, saa painon putoamaan ja ilman nälkää :)

joku tämmöstäkin linkkiä on jakanut:
hoitoja

Noi nutriletit ym. on mun mielestä ihan turhan kanssa ja haittaa varmasti raskautumista.

Teretulemasta uusille! :wave: :)

Sandemarille pahoittelut tädistä! :hug:

Uteliaisuus vei voiton ja testasin tyylipuhtaan negan, oikein hyvällä mielikuvituksella voi viivanpaikan tuohon taikoa, mut ei.. :D
Eli katotaa sit uudestaan myöhemmin, sen tiedän että en malta kuitenkaan olla testaamatta ens viikkoon asti, eli todennäköisesti arvotaan sit taas loppuviikosta täällä porukalla et onko vai eikö.. :D :p Vv on kyllä tosi runsasta, joten se kielis siitä et jotain olis voinu tapahtua ja kahvi tökkii vieläkin..Mut katsotaan ja toivotaan parasta! :)

Hirmuisesti tsemppiä kaikille!! :) :heart:

Mä tiedän myös noita tapauksia, jotka ovat laihduttaneet nopeasti nutriletillä ja sitten kaikki on tullut korkojen kera takaisin välittömästi kuurin jälkeen. Ei siinä ole päätä eikä häntää mielestäni... Eihän se ole mikään pysyvä muutos, jos vähän aikaa vedetään jotain "suklaapirtelöitä" ja sitten palataan takaisin vanhaan. Ihan samaan kastiin kuuluu kaikenlaiset kaalisoppa dietit ym. missä rajoitetaan ruokavalio minimiin vähäksi aikaa ja sitten römpsähdetään senkin edestä.

En tosiaan halua mitenkään pahoittaa teidän mieltä, ketkä olette sen kokeneet hyväksi. Voihan se olla, että joillain tuo toimii. En vain ole itse törmännyt koskaan sellaiseen henkilöön. Omassa lähipiirissä onnistumisia on tullut lähinnä karppauksella ja painonvartijoiden ohjelmalla. Siis niillä mitkä ohjaavat pysyviin muutoksiin arjessa. Karppausta voin suositella ihan omallakin kokemuksella hyvillä mielin =) Silläkin saa nopeasti tuloksia aikaan, jos on tarkka syömisten kanssa eikä silti ole nälkä eikä kärsi puutoksista tms.

Mäkin tiedän tapauksia missä laihdutus ei ole saanut pysyviä muutoksia, mutta omakohtaistakin kokemusta on, että ei kannata alkaa myöskään yleistämään. Me nimenomaan käytettiin avokin kanssa nutrilettia, ja sen jälkeen karppausta. Silloin kun tein plussatestin niin söin taas perunaa ja pastaa, mutta nyt taas olen syönyt vähän karpimmin! Minä taas ajattelen että painonvartijat on täyttä huijausta! Mut tosiasia on että jos syö suhteessa liikuntaan tasapainoisesti ei niitä liikakiloja tule. Jos ei liiku tarpeeksi niin ei se auta vaikkei söisi päivän aikana mitään.

Uusille tervetuloa! :wave:

Sandemar > Minäkään en uskaltaisi rajua diettiä raskautta yrittäessä. Oletko kysynyt lääkäriltä onko tuollaista kuuria suositeltavaa käyttää? Tsemppiä laihdutusprojektiin ja plussatuulia!

Sunflower11 > Vyöhyketarapiassa käsitellään pisteitä, joita on ympäri kehoa. Suositeltavaa on olla mahdollisimman vähissä vaatteissa, esim. alusvaatteisillaan. Koulukuntia on muutama erilainen ja suosittelen sitä (nimeä en muista), joka käsittelee päästä varpaisiin ja siinä välillä olevat pisteet. Toinen koulukunat keskittyy vain jalkojen pisteisiin ja osa käsittelee kädet ja korvat. Silloin hoito kuitenkin jää suppeaksi, koska esim. jalkapohjissa on pisteitä monitasoisesti ja on vaikea osua juuri niihin oikeisiin. Käsittelemällä toisesta kohtaa kehoa vastaavaa pistettä varmistetaan mitä keho hoitajalle viestii. Itse olenkokenut vyöhyketerapian hyvänä hoitona, mutta en ole käyttänyt sitä raskautumista edistääkseni. Mielessä on kyllä ollut, mutta en ole jostain syystä tullut selvittääkseni minkä koulukunnan hoitajia täällä seudulla on.

Piinailu jatkuu. Valkovuoto on aika runsasta, sillä sitä tuntuu holahtelevan. Väsyttää ja janottaakin. Yöllä pitää käydä vessassa vähintään kerran ja päivälläkin aika usein. Kohdun alueella juiliskelee jaksottaisesti ja nännit ovat arat. Hajuaisti on hieman herkistynyt vaikka tukkoisuus on lisääntynyt allergialääkityksestä huolimatta. Lämpökin on selkeästi koholla ja olo väsynyt, joten tässä vaiheessa vaikuttaa lupaavalle. Perjantaina pitäisi käydä ostamassa viimeinen Lugesteron-paketti, joten testaan aamulla suunnitelmani mukaisesti. En millään enää malttaisi odottaa. :D

Maira: Jospa se ovispäivä on kuitenkin ollut se myöhäisempi ajankohta... Siinä tapauksessahan testissä ei voi mitenkään edes näkyä vielä mitään :) Onpa jännää :p Kuvia sitten vaan tänne tiiraitavaksi seuraavista testeistä :D :popcorn:

Tuosta laihdutuskuurista... Mä en kanssa uskaltasi olla millään rajulla kuurilla samaan aikaan kun yritän raskautua. Pelkäisin sen haittaavan mahdollisuuksia ja jopa kenties estävän koko ovulaation : / Mutta tuon vhh:n tai muun fiksun karppauksen uskon toimivan ja jopa olevan eduksi raskautta yrittäessä :)

Viola:hug: Toivottavasti ainaki km sujuu normaalisti, ettei siitä ulkoisesta tulis ainakaan mitään pelkoa:hug: Kun näitä lukee tulee jotenkin melkein huojentunut olo ettei omalle kohdalle oo keskenmenoja enempää osunu ku yks. Miten noista selvii ja varsinki jos on yritystä jo vaikka kuinka kauan ollu:'( Ihan kun ei pitkässä yrityksessä olis tarpeeksi taakkaa kannettavana....

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä