+++ TOUKOKUUSSA PLUSSAAVAT, kesäkuuta suunnittelevat +++

Piupula > Voi ei! :( Tulehtunut viisaudenhammas on inhottava juttu. Itselläni leikattiin ajoissa pois, ettei niin kävisi. Mulla on niin ahdas suu, ettei tulehtunutta olisi saanut leikattua eikä se hammas olisi muutenkaan mahtunut sinne tulemaan. Toivottavasti pääset mahdollisimman vähällä kärsimyksellä. Voimia!
 
macygray Kiitoksia, mulle ei edes pitänyt noi viisarit puhjeta, koska mulla sama homma, suuhun ei mahdu.. oikomishoitoa takana 12vuotta... mutta toivottavasti nyt jotain keksivät siellä :p onkos muuten jotain mitä ei voi raskausaikana hammaslääkärillä tehdä? ja muistanko ihan väärin, mutta eikös raskausaikana ikenet tulehdu helpommin?
 
Piupula > Tulehtuuhan ne helpommin. Sitä en muista oliko raskausaikana jotain rajoitteita, mutta luulen ettei juurihoitoa suositella. Antibiootteja löytyy kyllä sopivia ja puudutettakin muistaakseni saa laittaa. Kannattaa sanoa asiasta siellä hammaslääkärissä, niin ei sitten varmasti mitään vahinkoa tapahdu. Se etu taitaa olla ainakin joillakin paikkakunnilla, että raskaana olevat pääsee jonon ohi eli nopeasti hoidattamaan suutansa. :D Se onkin tärkeää, joten toivottavasti toteutuu joka paikassa.
 
Huomenta vaan tännekin.
omasta ov:sta ei ole varmaa tietoa vieläkään, niinkuin ei kierron kestostakaan. Lämmöt ovat ehkä hitusen aiempaa korkealla, joten siitä päätellen tuo vaihe olisi voinut jo mennä. Lisäksi tänään ilmestyi taas uudestaan "raskausoireet" tai vinkki kierron loppupuolesta; hirmu väsymys, rintoja aristaa pikkiriikkisen ja huonoa oloa havaittavissa.
Ei tiedä ei...
 
Menkat alkoivat! Me pidetään nyt sitten muutaman kuukausien mittainen tauko tässä vauvakuumeilussa, ei tunnu mielekkäältä enää kun ajatukset pörrää liiallisuuksiin siinä ja pettymys on aina sitten niin ikävä.

En voi täältä kokonaan poissa pysytellä, vaan käyn teitä välillä kyttäämässä ja kukaties, ehkä meillekin tulisi ylläriplussa kunhan vaan ressaaminen vähenisi:)

Aurinkoista kesää kaikille ja toivottavasti täällä on mahdollisimman moni siirtynyt odotuspuolelle sitten, kun palailen listoille :heart:

Vib
 
vib: pahoittelut päättyneestä kierrosta :(

).( Täällä menossa dpo 13 - yleensä kierto päättyy dpo 12 eli tänään odottelin tätiä. Eikä näy tai kuulu! Eilinen testi oli nega, eikä oo mitään raskausoireita. Epäilyttää aika lailla, en usko että nyt ois voinu tärpätä. Tää kierto on ollu megapitkä, ovulaatio viivästy ja tapahtu vasta kp 25. Epäilen, että tää vois olla ovuloimaton kierto. Sittenhän ei tosiaan tiedä millon tää päättyy.. Lämmöt samoissa hiukka korkeemmissa lukemissa (36,8 nyt muutamana päivänä kun normi on 36,4). Toivois jo että jotain selviäis pian suuntaan tai toiseen..
 
marble ja vib: :hug: Jaksuja!

mary grey: Kävin vähän lueskelee taas tosta pco:sta. Selittäis meikäläisen kohdalla monta asiaa vuosien varrelta. :headwall: Kumma vaan ettei oo tullu ultrauksissa esiin, jos mun kohdalla ois kans toi. :(
Noh, täytyy tässä seurailla, miten käy ja mennä sit vaik yksityiselle. Nyt vaan tiukka kunto/laihdutuskuuri päälle, että pääsen ylimääräsistä kiloista eroon. Sais vaan ton pullan himon jollain tainnutettuu. :p

).( Viime yönä olin varma, et menkat alko. Oli sen verta kovia juilimisia. Mut eipäs vaan taaskaan! Sitä kummallista juoksevaa valkkaria edelleen. Höh!
 
Piupula Paljon onnea! Ihan selvältä plussalta tuo minusta näyttää. :)


Mä en oo päässy koneelle, ku meni rikki, nyt o uus hieno. Maksoki aikas paljo! Niin kun mä luulin olevani raskaana, niin negaa vaan aamulla. :((
 
Itsellä on nyt jotenkin tosi raskas kausi menossa. Alkanut luopua jo toivosta tuon raskautumisen suhteen ja tuntuu niin pahalta, kun se iskeytyy vasten kasvoja joka välissä ja joka paikassa. Itselläni ei ole tällä seudulla ketään, jolle asiasta voisin puhua ja vain yksi ystävistäni osaa samaistua tähän tilanteeseen; hänkin kuitenkin asuu satojen kilometrien päässä. Mieheni ei halua asiasta puhua, koska kokee itsensä ajetuksi nurkkaan. Muut ystäväni ovat niin eri elämäntilanteissa, etteivät mitenkään päin ymmärrä tilannettani. Heidän mielessään pyörii festarit, keikkailu, ryyppääminen, seksi ja opiskelut. Itselläni se on vain tuo lapsen haluaminen. Sitten, jos jollekin koittaa puhua, niin aina tulee vain sitä samaa lässytystä "kyllä se lapsi sieltä tulee, kun on sen aika". Tuo lause ei helpota oloa millään tavalla, lähinnä tekee sen entistä pahemmaksi. Lisäksi valtaosa niistä ystävistä, joille olen tästä puhunut ja asiasta itkenyt niin monesti, on sitä mieltä, että minä olen liian nuori äidiksi. Miten sekin määritetään? Sydämessäni olen ollut valmis äidiksi 16 vuotiaasta lähtien, kun sain tietää olevani raskaana.
Hetken olin jo hyvillä mielin kaikesta, enkä stressannut, mutta tietysti tv-sarjassa, jota tietokoneelta olen katsonut tuli nyt raskaus kuvioihin. Se sitten taas iski vasten kasvoja tuon kylmän tosiasian, että itse en tuota ihmettä ole saanut kokea.
Nyt en ole kolmeen päivään saanut itseäni revittyä edes töihin, kun on tuntunut niin pahalta ja ajatus siitä, että menisin sinne lasten keskelle työskentelemään tuntuu yksinkertaisesti ihan liian musertavalta.
Miten kauan tätä vielä voi jaksaa ennen kuin romahtaa ihan täysin? Luhistumispisteessä ollaan... :'(
 
Onnea paljon piupulalle plussasta!!! :heart: :hug:

Antaa paljon toivoa myös meille muille kuumeilijoille. Täällä nyt siis kp1/28-34 ja yk 10... mutta ei tarvii päivitykseen laittaa...Painun täältä pois ja yritän saada ajatukset pois koko vauvatouhusta. :(

Pojan kanssa tulossa raskas kesä ja syksy taas kaikkineen sairaala reissuineen, joten nyt on nollattava nupista kaikki muu stressaava. :(

MUTTA toivottelen kaikille raskautumisen suhteen onnea ja :hug:
 
Sone Sinful
Bloodyend: :hug: :hug: Voimia, kyllä se kuule aurinko vielä risukasaankin paistaa, usko pois! Sinuu nyt koetellaan vähän liikaa, mut jotain hyvääkin on varmasti luvassa :heart: Miulla on kans ollu kauheen raskaskausi, vaikka miten on yrittäny tsempata ittensä pirteeks, mut hitto! Onneks tulee kesä ja kyl sitä piristyy sitten, eikö niin??? :)

Piupulalle paljon onnea!!!
 
Bloodyend: Jaksamista. Tää vauvakuumeilu on kyllä joskus rankkaa.. varsinkaan jos ei oo ketään jolle purkaa. Onneksi olet palstaillut niin tiedät että et ole yksin.
Ja yritä jaksaa lähtee sinne töihin, paras keino selviytyä masenuksesta on arki. Niin tylsältä ku kuulostaakin.. Olin itse myös lasten kanssa töissä kun haaveilin ensimmäisestä lapsesta. Ja lapset kummasti piristää jos on oma mieli maassa.

Itsellä eka tuhru päivä joten kaippa ne menkat muutaman päivän päästä alkaa. Ärsyttää!
Mistä ootte tilannu ovistestejä?

Onnea plussanneille!

 
Viimein pääsin tänne! Eilen tuli ihan yllättäen katkos nettiyhteyteen ja tänään on aika kulunut asioilla. Nyt ehdin istahtaa ensimmäistä kertaa aamukahvin jälkeen, joten olo on sen mukainen. Väsymys tuntuu pantana pään ympärillä, mutta aion silti päivittää listan saatuani lapsen nukkumaan. Lelujen siivous on menossa, joten kohta täytyykin mennä. Koitan vähän ehtiä lueskelemaan odotellessa.
 
Voimia kaikille :flower: :hug: Jotenkin tuntuu että on kovin raskas olo kaikilla...Itsellä on jotenkin tunne, ettei oikein osaa olla aloillaan ja haluaisi muuttaa kaiken (taas kerran)..Sekavaa
Piupula Kovasti onnea plussasta, mahtavaa kun joku ainakin onnistuu :hug:
 
Bloodyend :hug:
Höö, hassua kun ei tiedä missä vaiheessa kiertoa mennään, mutta tänään näyttää tältä;
pyyhkiessä tuli kerran vähän verta valkkarin seassa, mutta vain kerran. lämmöt oli pompannut entistä korkeammalle, vaikka mielestäni ni nousivat jo aikaisemmin jonkun verran. Lisäksi väsymyn on alkanut taas painaa ja tänään ollut huonoa oloa, etenkin nyt illalla turvotuksen kera!
Kiinnittymistä? i hope so... Uskoa? 0!
 

Yhteistyössä