Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Mä tilasin nyt ne Ora jovi airit kun hoksasin että siinä on viis arkipäivää aikaa maksaa se lasku. Pitääköhän siinä ottaa myös huomioon että jos maksaa eri pankista että nekin päivät pitäs sisältyä siihen viiteen ...no tulipa sekin hoidettua.
 
perhepeti hmm.. mä en varmaankaan meidän sänkyyn vauvaa ota, mutta vauvan huoneessa on pinnasängyn lisäks meidän vanha, vähän kapeampi (120) sänky. Siellä voi sit vauvaa nukuttaa jos toinen meistä häiriintyy. :)

otin huomisen poksumisen kunniaks masukuvan vaihteeksi edestä. Sen nähtyäni en kyllä yhtään ihmettele miks mies kattelee sitä niin huvittuneena. :D

Linea Negrakin löytyy. Mites teillä muilla?



kissinminttu & pipana 22+6
 
Suzyanne


Viikkojen poksumisen kunniaksi laitanpa minäkin masukuvan, 25+0 siis poksui tänään.

nikunaku Ihana mies on, ja kuin luotu isäksi. :heart: Tosin omat pikku ärsyttävyytensä on hänellä, niinkuin minullakin. Mutta kelläpä ei olisi. :whistle: Hyvää Helsingin matkaa! Tosiaan, pitäisi itsekin siellä Hobbarilla käydä niitä asiakaspalautuksia katsomassa, kun vaunukuume ei ole vieläkään mennyt ohi, eikä ne miehen varastossa odottavat retrovaunut oikein vieläkään ihan täysin kolise.. :whistle:

Kissinminttu Linea Negra löytyy, tosin aika himmeänä ainakin vielä.

Perhepedistä, ajatus on ihana, mutta käytänössä luulen etten pikkuvaavia uskaltaisi ottaa meidän viereen, kumpikin nukumme aika levottomasti, pelottaisi varmaan ettemme ihan rullaa pikkuista.. :/ Varmaan kuitenkin ihan sänkymme viereen laitamme vauvan sängyn, ettei ole pitkä matka hänen luokseen.
 
Miten musta tuntuu että kaikilla on JÄTTImahat :D ei mulla ole sitä viivaakaan ja nytkin olen mahallaan. Jotenkin semmonen kutina, että tästä vauvasta ei tällä kertaa tule 4kg:sta. On mullakin maha mutta se oli jo ennen raskautta :p ehkä sitä ei itse vaan huomaa ja kun ei ole kuvia ottanut niin kuvittelee ettei sitä mahaa olekkaan. :whistle:
 
Perhepetiä en uskalla kokeilla. Meilläkin nukutaan levottomasti ja varsinkin minä pyörin. En uskaltaisi varmaan nukahtaa, jos nuppu olisi meidän välissä. Otetaan meidän makkariin pinnasänky aluksi.

Tukivyö Hyvä, että olette saaneet apua vyöstä. Mullakin on auttanut selkään välillä paremmin ja välillä huonommin. Mutta päivääkään en uskalla olla ilman, koska sitten kipuilee heti paljon pahemmin. Mutta noihin liitoskipuihin siitä ei ole ollut mitään apua. Tai nythän ne vasta alkoivatkin eilen.

Masukuvia pitäisi kyllä itsekin ottaa...
 
:wave: Hei kaikille!

Olen 28v. kolmen pojan äiti Etelä-Suomesta. Neljäs poika siis tuloillaan..aikasemmat lapset 4/96, 12/02 ja 1/08. Nuorimmainen rakkaus syntyi kuolleena rv 37+3. Syytä kuolemalle ei löydetty, jolloin puhutaan kohdun sisäisestä kätkytkuolemastä.

Laskettuaika on 14.5.09, josta viikon voi heti vähentää, koska tulevakin lapsukainen syntyy suunnitellulla sektiolla, niinkuin kaikki veljensä.

Raskaus on ja on ollut rankkaa. Pelko siitä, että tämäkin pieni meiltä viedään on suuri.. Istukka on etuseinässä, mutta liikkeitä silti tuntuu onneksi ihan kiitettävästi.

4d ultrassa käytiin 12.1, ja poikahan se siellä taas köllötteli :p

Synnytys sairaalana on Hyvinkää, ja rakenneultran jälkeen minua ultrataan siellä n.4viikon välein.

Kotona on kaikki valmiina odottamassa. Sänkynä meillä on Leanderin kehto ja sen jälkeen Brion pinnis. Vaunuina on Emmaljungan City crossit, joissa ensin siis city koppa.

Nimikin on pojalle päätettynä, ajattelin että hautakiveen ei toista kertaa laiteta poikavauva, vaan lapsella pitää olla nimi. Helposti päästiin yhteisymmärrykseen ;)
Toinen nimi on vielä miettimättä, mutta etunimi on jo varma.

Varpajaisia mies tuskin pitää. Luulen että jos meille elävä lapsi suodaan vielä, niin eiköhän tuo kotona ole pienokaista ihastelemassa :heart:

Yötyötä tosiaan teen, ja siksi tähän aikaan koneella istun. 7yötä ja 7vapaata. Näin on jatkunut jo 3vuotta.

Jaksamista kaikille odotukseen ja hermoja supistuksista kärsiville!

Kointypy ja baby rv24
 
Siksakkia: aikaeroa on 6 tuntia, siksi niin aikaisin liikkeellä.

Punaisesta: mä kyllä tahtoisin kanssa meille punaiset Briot. Kuinkahan paljon sitä tosiaan saa sitten selittää, että poika siellä vaunuissa tuhisee. Ja mä myös voisin hyvin kasvattaa meidän pojalle pitkän tukan. Mä vielä toivon, että poika perisi miehen luonnonkiharapehkon, niin enhän mä niitä sitten raaski leikata.

Nanna21: ikävä juttu tuo kesälomahomma, mutta voisitko kieltäytyä pitämästä sitä ennen äippälomaa, koska kesälomakausihan Suomessa alkaa 2.5. ja silloinhan olet jo ihan virallisesti äippälomalla. Eikai työnantaja voi ainakaan pakottaa pitämään kesälomaa talvilomakauden aikana? vai voiko...? (meillä ainakin oli töissä ihan mahdotonta siirtää lomia eri lomakausille) Itse ainakin kieltäytyisin, ellei olisi joku superhyperihana työnantaja. Mukavampi olisi lomat pitää sitten äippäloman päälle tai tässä tapauksessa ehkä jopa rahakin olisi kivempi juttu. Tosin tietty, jos joutuu olemaan saikulla nyt, saisi kesälomasta tietenkin enemmän rahaan, kuin jos on tippunut Kelan rahoille. Vaikeaa, tuossa on niin monta puolta.
 
Pianissimo Nähtiin tuossa sunnuntaina kaverin lapsi pitkästä aikaa. Ja oli pojalla niin ihanat vaaleat enkelikiharat :D Eivätkä aio leikata.

Tervetuloa kointypy :heart: On teillä ollut raskasta, mutta toivotaan, että kaikki menee hyvin tällä kertaa!
 
Tervetuloa kointypy :flower: Uskotaan että kaikki menee nyt erilailla kun viimeksi :hug:

Pianissimo kesäloma kausi alkaa 1.4 Suomessa, kun lomankeräämispäivät nollaantuu 31.3.

Syndet juhlittu ja nyt löytyy verenpainemittari kotoa, juuri pitäisi mennä lepäilemään, että saa järkeviä tuloksia. Eilen jo antoi tosi alakanttiin olevia lukuja ja äitini ihmetteli miten voin olla pystyssä enää.. Mieheltä sain parturiin lahjakortin, hela hoito leikkauksesta väriin =) Tosin hetki menee että sinne uskallan lähteä istumaan niin pitkäksi aikaa..

Meillä myös esikoisella kunnon luonnonkiharat minulta perityt (tai koko isänpuolen suvulta ), ne oli niin ihanat pitkään. Vieläkin kihartuu jos kostuu tai pääsee kasvamaan pitkäksi.

Päivänjatkoja :flower:
 
Tervetuloa joukkoon kointypy! :flower:

Linea negraa ei ole havaittavissa.

Mikäköhän lie iskenyt kun tuntuu, että tänään kaikki kenkuttaa ja töissäkin pitää oikein yrittää vastata työkavereille kohteliaasti, vaikka mieli tekisi tiuskaista. Työmatkallakin ärsytti pari hitaammin ajavaa autoa ja hyvä ettei itku tullut kun eivät osanneet ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Oiskohan sitä vaan pitänyt jäädä kotiin nukkumaan ja herätä paremmalla tuulella...

Fox, 22+4
 
kointypy Tervetuloa mukaan! Olette joutuneet kokemaan jotain ihan kamalaa. :'( :hug: Uskotaan, että kaikki menee tällä kertaa hyvin! :heart:

Meillä myös lapsilla luonnonkiharat hiukset, isältään peritty. Tai noilla isommilla ei enää ole kuin taipuisuutta, mutta pienenä ollut kaikilla kikkarat. Pojilla vieläpä enemmän kiharat kuin tytöillä. Isompi poika oli jo jotain 3v, ennenkuin raaskin leikata lyhyet hiukset ekan kerran pojalle. Ja nekin pätkäisin vähän kerrallaan, kun ekalla kertaa en raaskinutkaan leikata niin paljon kuin oli tarkoitus. Itse olisin voinut antaa olla pisempäänkin ne kikkarat kunnolla näkyvillä, mutta mies oli ehdottomasti sitä mieltä, että tuon ikäisellä pojalla pitää olla "poikien hiukset". :whistle: Pienemmälle (2v) pojalle olen jättänyt vielä sen verran pituutta päällimmäisiin hiuksiin, että kihartuvat. Se oli sellainen molempia (miestä ja minua) miellyttävä hiusmalli, kun mies halusi taas pojalle sen "poikien tukan" ja minä että kikkarat näkyy. :D :D Mulla taas on ihan piikkisuorat ja sileät hiukset, sekin varmaan vaikuttaa, että nuo ihanat kikkarat ei sitten pysy kunnon kikkaroina meidän lapsilla kun kasvavat isommiksi.

stk ja minivitonen 22+2 :heart:
 
Lämpimästi tervetuloa mukaan kointypy :flower:
Todella kovia olette joutuneet kokemaan :'( Toivon sydämestäni että tällä kertaa kaikki menee onnellisesti loppuun asti :heart:

Linea negraa ei mulla näy, ei ollut esikoisestakaan.

Miehellä on myös ollut pienenä ihanat luonnonkiharat hiukset, oikeat enkelin kiharat :) Pojalla menee tukka takaa kiharaan, mutta on vielä sen verran lyhyt että tiedä sitten miten käy kun pituutta tulee lisää.

Te jotka omistatte kotidobblerin, kuinka usein kuuntelette sillä vauvan sydänääniä?
Osui hyvä tarjous silmiin http://www.nettitilaus.fi/product_info.php?cPath=44&products_id=770 eli vain 39? + pk:t 6? niin mietin pitäiskö itsekin tuollainen tilata... Tietty nyt liikkeet jo tuntuu hyvin, niin mietin että tulisikohan sitä käytettyä sitten kuitenkaan :whistle:
 
Heipat!

enpäs oo taas ehtiny muutamaan päivään koneelle kun 7 päivän työputki takana ja kotonakin tarvis joskus jotain muuta tehdä kun koneella istua :D tässähän sitä taas tovi vierähti lueskellessa :)

perhepeti: ei ainakaan esikoisen kohdalla ollu meidän juttu.. en ikinä pystynyt/osannut imettää makuullaan ja sitten mies kans nukkuu levottoasti niin poika nukkui alusta asti omassa sängyssään ja olkkarin sohvalle menin öisin imettämään.. nyt vanhempanakaan ei oo kertaakaan nukkunu meidän vieressä vaikka joskus jopa esim. kipeenä oon sitä ehdottanutkin mut ei hän nukkuu mieluummin omassa huoneessaa ja ovi vielä kiinni.. nooh. hyvä niin kaikki nukkuu ainakin hyvin! en sitten tiedä kuinka tämä uusi vauva voi olla että hän on aivan eri maata ja haluaa nimenomaan nukkua vieressa mutta omaan sänkyyn ainakin yritän opettaa.

pyykin pesu: esikoisella pesin ehkä ensimmäiset pari kertaa vaatteet erikseen ja jopa silitin mutta aika pian aloin laittaa ihan oman pyykin sekaan ja lakkasin silittämästä.. pesuaineena käytössä nestemäinen koska se ei sisällä zeoliittiä ja huuhteluaine käytössä myös.. kokeilemalla varmaan parhaiten näkee mikä sopii kenenkin ihollle muttei meillä ainakaan mitään ongelmia oo ollu pojalla vaikka hiukan hajustettujakin on nuo aineet! uudet vaatteet pesen edelleenkin kaikki ennen käyttöä!!

idea parkista: sopii hyvin että siellä joku kerta nähtäisiin!! ja voisin kans tulla nikunaku mielihyvin sun kyydillä :) ketä ehdottais päivää??

sitten hiukan henk. koht. kuulumisia!! masussa käy kova potkutus välillä ja välillä tosi rauhallista.. supistelee melko usein mutta haluan uskoo silti kaiken olevan kunnossa ja odotan kovin 3 viikon päästä olevaa lääkärin tarkastusta että näkis tuon kohdun suun tilanteen.. kovin on myös pienenkin rasituksen jälkeen maha ja lantio kipeet että ehkä tota lantion löystymistä on!!
oonkohan ainoo joka ei oo ostanu vauvalle vielä yhtään mitään??!! vaikka siis perusjutut kuten vaunut, sängyt yms.. on jo olemassa mut visusti kaappien uumenissa.. oon jotenki niin "taikauskonen" tai jotain etten uskaltais näillä viikoilla vielä hankkia mitään tai laittaa esille.. harmittaa ihan ku tekee kovin mieli ostella kaikkee ja kattella kaapista vaatteita mut sit ku oon kaupassa tai meinaan ottaa kaapista jotain ni tuleeki sellanen paniikki et ei, ei vielä.. :/

nyt alkaa tulla taas niin paljo tekstiä että parempi lopettaa ja mennä jatkaan imurointia :)

Höpöliini ja tyttönen 22+1
 
siksakkia: tota dopplerista.. aluks kun sen ostin ni kuuntelin joka päivä ihan innolla.. ja varmaan seuraavat 6-7 viikkoa ku ei potkujakaan vielä tuntunu, mutta nyt se on aika lailla jääny tonne kaappiin ja harvoin tulee kuunneltua.. jälkeenpäin ajatellen en tiä oliko se ny ihan kauheen tarpeellinen ostos mut ehkä sen saa sitte myytyä ku sen aika tulee.. ei pahan hintanen kyllä tuo!
 
Heipä hei,

Täällä ollaan kovin vaivaisia :/ Mulla häpyluu kipeytynyt ja käveleminen tuottaa hankaluuksia. Varsinkin jos istuu pitkään. Yöllä nukkuminen hankalaa ja tuntuu kuin norsu yrittäisi kääntyä sägyssä :D Mulla masu aika iso; mitta 22 kun tiistaina lääkäri mittas.
Veriarvo oli 106, joten rautaa aloin syömään. Verenpaine liiankin alhainen 100/58 ja joskus huimaa niin että tuntuu että nyt taju lähtee. :eek:
Maalasin viimeviikonlopun vauvan huonetta ja siitä sain kamalan päänsäryn.. :kieh:

Siinä oli vaivaa kerrakseen.. :D

Laitan sitten teille kuvia vauvan huoneesta kun se on valmis. Me ostettiin pähkinän värinen pinnis kun yksi huonekaluliike lopetti. maksoi patjan kanssa 120e. Ei paha.
Kaiken muun ollaan ostettu käytettynä, paitsi vaunut vielä ostetaan uutena. Emmaljungat varmaankin on ne mun juttu.
Huuto.netissä on lapsille paljon kaikkea tarpeellista. Käykää ihmeessä katsomassa. :p
Varokaa..siihen jää koukkuun :ashamed:

Haluaisin vielä mennä siihen 4D ultraan. Millähän viikoilla sinne vielä voi mennä?
Meiltä vaan on niin pitkä matka.. ens viikonloppuna miehen isän hautajaiset :ashamed:
Oli päässyt kunnioitettavaan ikään 87v. Ei meidän vaavelia ehtinyt näkeen. :/

KOINTYPY: Hui..kun olette kovia kokeneet. Voin vaan kuvitella sen tunteen kun kaikki unelmat romahtaa ja pientä ei saakkaan syliin asti. :eek: Toivoin oikein paljon että nyt kaikki menisi niinkuin pitää ja eiköhän se menekin. Aina pitää uskoa hyvään.
Mun veljeltä kuoli 6v. poika leukemiaan..oli sekin kova juttu. Hyvin ovat päässeet elämään taas kiinni. Siitä on nyt 5 vuotta.

Aurora ja toukka tasan masan 23
 
Kauheesti on juttua tullu.

Meillä on nimet sekä tytölle että pojalle valmiina, tytölle on ehdotuksena sama kun mikä jäi esikolta käyttämättä, kun kerta oli poika ja pojalle löyty heti nimi kun esikko oli kastettu... musta ois kiva jos ois joskus neljä lasta... kolme poikaa ja tyttö... eka ois Joona, tästä vois tulla Miika ja sitten ois Eetu ja viimisenä sitten rinsessa Inka-Sofia=) Suuret on haaveet tällä äidillä=) eli tästä lapsosesta tulee joko Miika tai Inka-Sofia. Aivan päästä keksittyjä nimiä molemmat, pojan toinen nimi tulee mun pappa vainaalta, niin kuin esikon nimi tuli miehen vaari vainaalta ja kolmas nimi on sitte ns. kansainvälinen. Tytölle ei oo mitään perintönimeä kun kolme isomummuista on elossa ja neljännen nimeä ei huolita=) siispä kolmanneksi nimeksi tulee ns. kansainvälinen nimi myös. Joskus ajattelin että kun saan lapsia niin poika on Tuukka ja tyttö on Sandra Maaria mutta eipä ihan taida niin mennä.

Meillä on Basson Baby merkkiset yhdistelmävaunut ja ilmeisesti niillä mennään vielä. Jouduin hautaamaan hyvän ideani niistä carenan tuplista... eihän meidän esikko niihin mahdu=( jos haluaa että ois rattaat joissa sekin mahtuu ottamaan lepoa, niin makuutilan pituus pitäs olla vähintään 90cm.

Noh, ehkä meillä menee noi Bassonit rattaina esikolla ja Tiiti kulkee varmaan liinassa ekat kuukaudet hyvinkin näppärästi. Jonttu ei ainakaan nukkunu kesällä vaunuissa ulkona, sisällä mieluummin ja liinassa, ehkä menee samalla lailla toisenkin kanssa, riippuu aika paljon varmaan luonteestakin miten viihtyy liinassa...

linea negra ei näy meikäläisellä, mutta eipä sitä näkynyt kun vasta lopussa himmeästi Joonastakaan.

Lantion löystyminen tuntuu oikeessa pakarassa viiltävinä kipuina ja vasemmalla puolella kiristää ja sattuu joka päivä ja öisin varsinkin massun ja lonkkaluun välissä... nyt oon ollu flunssassa perjantaista asti ja alkaa pää hajota, kun ei voi ketään tavata ja perhekerhot menee sivu suun... kaippa tää tästä ens viikkoon mennessä ohi menee.
Maanantai aamuna on vielä tulossa se sokerirasitus, en tiedä miten selviän hengissä, kun juon yöllä vettä muutenkin melkein puoli litraa ja sit pitäs paastota 10-12 tuntia sitä ennen... mähän kuolen janoon ennen aamua!!!!

Muuten kyllä kaikki on hyvin, mitä nyt edelleen uhmaikä painaa päällä ja lenssu on meidän kiusana... parisuhdekin tuntuu kukoistavalta, vaikka ei itse mikään rinsessa ruusunen olekaan=) puhuminen auttaa yllättävän paljon ja kun pienet itkut vielä tirauttaa niin olo helpottaa kummasti=)

mutta jatkoja tähän päivään!!

Maariana + Tiiti 23+5
 
:wave: Täällä varattu aika 4D:hen Lahteen. Pitää itse viedä tietyntyyppinen dvd mukana että saa kotiin kuvamateriaalia. :) Meiltä tosin ajaa Lahteen n 2h mutta hiivatti mehän mennään :D

Itsekin niitä sopivia viikkoja miettinyt, sanoin kyllä puhelimessa että oon nyt tasan 23+0. :whistle: Toivotaan että pipana on yhteistyöhaluinen ja hyvässä asennossa.

Kointypy tervetuloa joukkoon :)


 
Ihanaa, taas paljon luettavaa! Ja uusiakin vielä löytyy porukkaan mukaan - tervetuloa Kointypy! Kovia olette kokeneet, kaikenlaista sitä voi vielä tulla vastaan. :'(

Meillä mies varmasti aikoo juhlia varpajaisia, se on niillä kaveriporukassa jo tapana. Mun mielestä se on ihan hauska perinne. Ja mulle kaverit pitää babyshowerin jenkkityyliin. Kivaa!

Meille tulee pinnasänky makkariin oman sängyn viereen. Saa nähdä miten homma sitten toimii käytännössä, mutta perhepeti ei meillä pyöriäisillä ole kyllä ensimmäinen vaihtoehto. :D Yritän saada pinniksen jostain käytettynä, mutta aika nihkeästi on tarjolla mitään sopivaa eli ei-valkoista, josta saisi laskettua toisen laidan alas.

Joku muukin oli hurahtanut huuto.netiin, eikä ollutkin? Mä olen ostellut sieltä vähän vaippoja ja Manduca- kantorepun. Liinailukin kiinnostaa, mutta en näe omaa ukkoani sitä liinaa virittelämässä. Täten siis päätin panostaa reppuun.

Ja eilen kävin taas kirppiksellä - sinne oli tullut valtava läjä tyttövauvan vaatteita, ihan priimakuntoista. Törsäsin sinne reilut 50 EUR! Se on kuitenkin aika paljon, kun vaatteiden hinta oli keskimäärin 2,50 EUR....

Nyt koiran kanssa reippailemaan!

PilkkuPantteri & Jyvä 24+2
 
PilkkuPantteri: Mullekin siskot järjesti vauvakutsut kun esikoista odotin, ja se oli kyllä todella ihana yllätys! En yhtään arvannut mistä oli kyse, luulin että mennään vaan ihan tavallisesti mökille aikaa viettämään, enkä tajunnut edes vielä siinä vaiheessa kun alkoi porukkaa tippua lisää :snotty: Kiva muisto niistä jäi, en tiedä onko tällä kertaa moista luvassa :p
 
Joo, mun mielestä on kivaa kavereiden kanssa juhlistaa vauvaa jo ennakolta. Sitä muuten piti vielä kirjoittaa, närästys ON TÄÄLLÄ. |O Kauhea korvennus ollut tänään ihan koko päivän, aivan sama mitä kitaansa tunkee. Rennie on auttanut toistaiseksi...
 
4D:stä Mulle ainakin sanottiin, että parhaat viikot olisi 19-26. Tosin yhdestä paikasta sanottiin viikot 25-30. Mutta jossain taas sanottiin, että se ei enään lähempänä rv 30 mahdu kokonaan siihen kuvaan. En osaa sitten sanoa ja me ei sitä sitten kuitenkaan varattu.
 
Ei ole mullakaan (ainakaan vielä ) havaittavissa linea negraa. Jos oikein muistan, niin noista keskimmäisistä (tyttö ja poika) se on mulle tullut... Ekasta tytöstä ja nuorimmasta pojasta taas ei tullut. :D

Mulla oli yöllä suonenvetoa jalassa. :$ Toivottavasti ei ala tuleen koko loppuraskautta, on sen verran inhottavaa. Olikos olemassa joku "lääke" mikä autto siihen että niitä ei tule... ja saiko sitä jotakin ottaa raskausaikana... vai muistanko nyt ihan väärin?? :whistle:

Me lähetään huomenna aamulla aikaisin viikon reissuun. Joten koneelle en pääse sillä aikaa. Kuusamoon mennään vuokramökille. Kotiudutaan sit viikon päästä lauantaina joskus illalla myöhään, aikaisintaan sit sunnuntaina asiaa koneelle.

stk ja minivitonen 22+3 :heart:
 

Yhteistyössä