Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Tulimieli mä oon tästä ihan Hämeenlinnan kupeesta, matkaa h:linnaan vajaat 15km.

Meitä onkin useampikin tästä Hämeenlinnan ympäristöstä! Kiinnostaisko ketään jos vaikka järkättäs jotain treffien tynkää jossain vaiheessa?
 
apua huominen jännittää. vasta klo 13.30 on ultra.

Lähdin tänään ekaa kertaa elämässäni vesijumppaan. AJattelin,että olis sopivaa pehmeää kuntoilua ku en ole pitkään aikaan tehnyt mitään. Apua,se oli yllättävän rankkaa. Ja tuntu tosi paljon mahassa. Nyt sattuu käsiin niin paljon ettei jaksa edes nostaa niitä ylös.Kävelykin on raskasta. Huomenna varmasti vielä kipeemmät paikat.

Eiku iltapalalle.Ja lapset nukkumaan.


 
Onnellisia rakenneultrakuulumisia täältä! Kaikki näytti olevan hyvin vauvalla ja oli ihanaa, kun mieskin pääsi näkemään pienokaisen ensimmäisen kerran. Sukupuoli jäi pimentoon, mutta niin oli tarkoituskin, onpahan sitten jotain jännättävää synnytyksen jälkeenkin, hih.

Joku kyseli kahvinjuonnista. Minä olin juomatta alkuraskauden ajan, kun voin niin pahoin, eikä yksinkertaisesti haluttanut YHTÄÄN. Nyt olen pikkuhiljaa ruennut taas juomaan ja juon sellaisen pari kuppia päivässä, minkä join ennen raskauttakin.

Niiksu 20+2
 
Täällä yövuorossa taas :wave: Therean: Teen hoitotyötä. Normaalilistalla kolmivuorotyö, mutta kun en yötöistä tykkää, niin niitä on mulla vaan ihan satunnaisesti ja nyt loppuu hetkeksi kokonaan.

Niiksu: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Kiva, kun on joku muukin, joka haluaa pitää sukupuolen yllärinä. :)

Kiitos sille, joka vinkkas ton H&M:n alekupongin. Minäkin sen löysin ja otan käyttöön.

Kahvinjuonnista: Juon 2-3 kuppia päivässä. Samalla lailla maistuu kuin ennenkin. Ja on aika tehokas ummetuksen poistaja :whistle:

Eemelin äiti: Sovitaan vaan treffit seinäjoelle. Ja Samuli03 ja ketä muita vielä löydetäänkään. Sitten kun alkaa äitiysloma ja on paremmin aikaa. Sitten ei tarvitse neilikoitakaan rinnuksiin, kun pystyt masut loistaa jo kauas. :LOL: Itse en asu aivan seinäjoella, mutta siellä tulee usein käytyä. Tosin oon siellä joskus muutaman vuoden asunut.

Villahousu: Polikliininen synnytys: Itse olen mielelläni sen kolme vuorokautta täysihoidolla. Kun kotona on kuitenkin vilskettä ja lepohetket vähissä, niin nautin, kun saa valmiin ruuan ja tarvittaes vauvalle hoidon. Tosin, en ole vielä malttanut ketään sinne vauvalaan jatkaa, vaan vieressä ovat olleet koko ajan. Muistakaa muuten ottaa vierihoitokaverin puhelinnumero. Itse olen saanut sieltä hyvän ystävän. Tapaamme silloin tällöin ja on hauska seurata lasten kehitystä, kun ovat päivän ikäerolla. Ja vauva-aikana on mukava meilata yövalvomisista.
Alhambra + Napero rv 22+2

 
Voi luoja miten paljon tekstiä! Aamulla viimeksi kävin ja nyt jo tullut monta sivua siitä! =)

niisku-rouva kyseli yöjuoksuista mulla riippuu ihan yöstä, käyn vakiona puoli kahden maissa vessassa ja nukahdan uudelleen mutta jos sitten taas neljän jälkeen herää uudestaan niin on kyllä aika turha päästä uneen.. siinä sitten muutama tunti valvomista ja sitten aamu-unille. hyvä kun on saikulla niin on mahdollista ne jatkounet onneksi ottaa!

Kahvi ei maistunut lainkaan viikolle 18 asti... yritin sitä kyllä väkisin juoda kun tuoksui kuitenkin niin hyvälle, mutta kun aina tuli ylös niin luovutin. Teetä menikin sitten monta kuppia päivässä. Nyt taas olen aloitellut aamukahvilla ja hyvää on!

Polikliininen synnytys ei näin ekakertalaisena tule kysymykseen, muutenkin koko homma arveluttaa niin paljon että mielelläni muutaman päivän sairaalassa sitten makoilen ja varmistelen! Mulla muuten huomenna se pelkopolikäynti edessä, olen laatinut pitkän listan kysymyksiä ja kiva vähän nähdä paikkojakin ihan henk. koht. opastuksella. Toivon kovasti että olo olisi sen jälkeen luottavaisempi.

Nikunakulla oli ollut hauskan kuuloinen uni, just ton tapasia ne mullakin tuppaa olemaan. :)

Vietin tänään aikaa 3kk ikäisen vauvelin seurassa ja järkytyin miten paljon se kuolasi :ashamed: Viimeksi hoitanut joskus vuosia sitten ystävän 5kk ikäistä enkä kyllä muistanut että ihan tuollaista oisi ollut... siis sitä nestettä valui ihan virtanaan sen suusta! Siinä on monta paitaa äkkiä vaihdossa sillä tahdilla. :eek: Mutta muuten ihan äärettömän suloinen tapaus ja niin kaiholla omaani odotan! :heart:

Olipa Jonz kiva kuulla että sulla sokeriarvot kohdillaan! Varmasti helpottunut fiilis kun ei tarvii mitään toimenpiteitä! Itse en ainakaan näillä näkymin vielä testiin joudu.

Tänään käytiin taas vauvahankinnoilla, eli nyt on asennettuna ensimmäinen lapsiportti eteisen ja olohuoneen välille! Saa vauveli rauhassa lattiallakin makoilla eikä tuu koira häiritseen. Pystytettiin jo nyt että koiruus ei sitten yhdistä porttia jotenkin rangaistuksekseen vaan tottuu vähän kerrallaan olemaan tarpeen tullen eteisen puolella.
Vielä pitää jossain vaiheessa sitten portit pystyttää portaiden ala- ja yläpäähän. (tekis kyllä hyvää mulle että nytkin olis ylpäässä portti mikä avata kun unissaan kömpii vessaan ja joskus tuntuu että kuperkeikkaa sieltä tulee...)

Juu, no tässäpä tämä, Onnea huomenna ultraan menijöille! :flower:

Jasmin ja Herra Aarre 24+3 (24+6) :heart:

Siksakkia minäkin jostain luin että vaavilla jo jonkinnäköiset mahikset selvitä jos nyt syntyisi. Ei sitä todellakaan toivo mutta lohdullinen ajatus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja villahousu:
Tulimieli mä oon tästä ihan Hämeenlinnan kupeesta, matkaa h:linnaan vajaat 15km.

Meitä onkin useampikin tästä Hämeenlinnan ympäristöstä! Kiinnostaisko ketään jos vaikka järkättäs jotain treffien tynkää jossain vaiheessa?
Vajaa puoli tuntia taitaa täältä ajaa Hämeenlinnaan. :) Kyllähän sitä voisi jossain vaiheessa jotain treffin tynkää.:) Niin kuin joku mainitsi että loppuajasta ei edes tarvii mitään neilikkaa rinnuksiin kun tunnista jo mahoista.:D

Tosi alan olee itse jo sen verran iso mahainen että huomaa kyllä että raskaana ollaan. :heart: Olen sen verran lyhyt ja varmasti kolmas raskaus näkyy helpommin eikä vatsamakkaroista ole "hyötyä" jos yrittää peittää. :whistle:

Luin kanssa että viikon 24 jälkeen vauvalla on hyvän tehohoidon avulla mahikset selviytyä hengissä. :heart: Toivotaan kuitenkin että murut pysyis tarpeeksi kauan lämpöisissä kodeissaan. :heart:

Onnea Ultraan menijöille tänään! :flower:

Ensi maanantaina olisi neuvola, kuinkas usein te käytte neuvolassa? Itse olen käynyt n. kuukauden välein.

Therean&neiti 21+1
 
Fox Mulla alkoi kanssa viikonloppuna rinnoista vuoto. Tosin on sen verran vähäistä vielä, että ei kauheesti lakanoille mene, yöpaita riittää. Mutta päivisin pidän liivinsuojia, kun en halua töissä olla paita läikillä.

Yöjuoksuista Kyllä wc-käynnit valvottaa, koska hätä on niin suuri, että pakko on lähteä pissalle. Ja vaikea on nukahtaa sen jälkeen. Joskus saa mennä ekan kerran jo 1-2 aikaan ja siitä loppuyö onkin katkonaista. Ihan luksusta, jos eka vessakäynti on joskus 3-4 aikaan, niin ehtii edes jonkun aikaa illasta nukkumaan.

jasmin Kerro lisää kun ehdit pelkopolilla käynnistä. Mä meinasin sitä pyytää kanssa.

Therean Kuukauden välein täälläkin käydään neuvolassa. Neuvolalääkärillä olen käynyt kerran ja toinen käynti olisi tuossa helmikuun puolessavälissä. Täytyisi muuten soittaa aika ja varata se.
Minullakin maha on jotenkin pompsahtanut ihan yhtäkkiä. Eilen illalla kun tulin töistä ja katsoin peiliin, niin oli kyllä niin iso maha paidan alla, että kyllä varmaan joku jo huomannut. Kukaan vaan ei ole sanonut mitään.
 
Huomenta ja kiitos taas kannustussanoista, olette ihania!
:heart: :flower:


Therean minä käynyt myös neuvolassa aika tarkasti kuukauden välein. Jossain kohtaahan se vaihtuu että kahden viikon välein ja lopussa viikoittain. Edellyttää tietty et kaikki olis ok.
Mä joudun varmaan alkaa ramppaa verenpainemittauksissa, kun syön noita supistuksenestolääkkei, mitkä oikeesti alentaaverenpainetta. Ymmärrä mitenkään miten ne sit vaikuttaa kohdun lihaksiin rentouttavasti ?!? :/ Mut en ookkaan sairaanhoitoalalta

Toi veren negatiivisuus tosiaan saa aina erilaista käytäntö' sairaalassa. Pitää suojata, ettei kummallakaan mene sekaisin positiivinen ja negatiivinen veri. Kaverin vauva oli 2004 jonkin aikaa oikein tehotarkkailussa.
Tv:stä tosiaan tuli viikolla vauvaohjelmaa, jossa sanottiin että bilirubiini saattaa nousta herkemmin, jos äidillä o ryhmä ja isällä mikä tahansa muu. Kun lapsihan pääsääntöisesti saa isänsä veriryhmän. Meillä tosiaan pojilla ollut yhtään keltaisuutta ja heidän isän kanssa meillä on O+. Nyt eriasia joten saapi nähdä

Mä en nyt aikoihin ole joutunut harrastamaan yöjuoksuja, on ilm vauva muualla kuin rakon päällä. Mutta muuten yöt menee aika katkonaisesti; näkee pimeitä unia ja heräilee koko ajan. Ihme juttuja tää raskaus aiheuttaa =)

Mun äiti laittoi illalla viestin, että hänen työkaverin siskonlapsi täyttää tänään 3v ja silloin 3v sitten syntyi viikolla 26 ja painoin. 600g. Tänäpäivänä ihan terve lapsi! Et kyllä meillä vaan sairaaloissa osataan. Mutta toivon kyllä kuten joku muukin, että pysyisivät nämä toivot siellä masuissa ainakin monen monta viikkoa vielä!
 
Huomenta!

jasmin84: kerro sitten millasta oli siellä pelkopolikäynnillä?! toivottavasti saat mukavan kätilön opastamaan!

onnea nikunakulle ultraan!! ja jos jollain muullakin vielä edessä niin tietty muillekin! taitaa sitten kyllä ruveta oleen jo kaikilla rakenne ultra käytynä :)

ihanaa oli herätä aamulla ku vauva potkutteli oikein pitkään masussa ja potkut tuntu niin
hyvin :heart:

Höpöliini ja tyttönen tasan 21 viikkoa :heart:
 
jasmin84 Tuli heti mieleen, että jos sille vauvalle oli hampaita tulossa, kun niin kovasti kuolasi? Meillä vauvoilla on aina kuola virrannut, kun hampaita puhkeamassa. :D Vai tuleekos 3kk ikäiselle vielä hampaita? :snotty: Meillä on lapsille tullut joskus 5-6kk iässä ekat hampaat.

Mulla on aina 1 saavutus, kun raskaus edennyt sinne rv24 asti. Tietää, että mahdollisuudet olis vauvalla selvitä, ja päivä päivältä ne paranee. Rv30 tienoilla alkaa oleen aina jo melko helpottunut olo. :heart: =)

Neuvolassa käydään täälläkin kk välein. Yksi lääkäritarkastus ollut jo aikaa sitten, toinen varmaan varataan nyt perjantaina, kun neuvolaan menen... Ja jossain vaiheessa tosiaan alkaa sitten 2 viikon välein käynnit, lopussa viikon välein. Kovin innoissani en niistä viikon välein käynneistä ole, ihan vaan sen takia, kun aina on se operaatio saada auto mun käyttöön päiväksi. Noh, onneksi se ei vielä ole ajankohtaista. ;)

mahasta Mulla tuntuu, että tää pötsi alkaa oleen jo sen kokoinen, että se näkyy jo toppatakin altakin. :whistle: Ainakin itsellä sellanen "mahakas" olo, tuntuu et kaikkihan tän jo huomaa... toppatakista huolimatta. :D

Tänään rv 21+1 :heart:
 
Sompio: Mulla taas sen verran kiusalliset nuo rinnat, et päivisin ei mitään vuotoa, mutta öisin sitten senkin edestä. Aluksi oli pienempiä läikkiä, mutta tässä viikkojen myötä on läikätkin suurentunut. Viime yönä aloitin taistelun lakanoiden puolesta, mutta eipäs tällä kertaa halunneetkaan sitten tiputella mitään...

Villahousu: Meiltä ajaa Hämeenlinnaan sellaiset 30-45 min riippuen ihan onko talvinopeudet vai pääseekö huristamaan moottoritietä kovempaa. Kyllähän sitä voisi treffata, jos vain sopiva aika ja paikka löytyvät kaikille.

Therean: Kuukauden välein täälläkin käydään neuvolassa, tosin viimeeksi oli väliä 1,5 kk kun missasin yhden ajan. Olin merkinnyt oikean ajan, mutta vasta seuraavalle päivälle :(

Jännitys alkaa hiljalleen nousemaan. Ultra on iltapäivällä eli ei enää montaakaan tuntia töitä. Ja kun mieskin pitää hakea kotoa, niin saa vielä lähteä n. 0,5 tuntia aiemmin matkaan...

Fox, 21+3
 
No ei mullakaan enää ole mitään toivoa edes yrittää peitellä raskautta, sen verta iso toi pötsi on mut toisaalta, en mä kyllä haluaiskaan peitellä!

Mun esikoiseni täyttää tänään kaheksan, ja tuli ihan kylmät väreet kun ajattelin et kaheksan vuotta sitten tähän aikaan olin sairaalassa tositoimissa! Hui. Kohta se on taas eessä.. Mikä ihme se saa mukavuudenhaluisen ihmisen pistämään itsensä tähän samaan tilaan aina vaan uudestaan..!

Mä en kyllä ymmärä noita kaiken maailman oppaita joiden mukaan alkuraskaus olis mielen myllerrystä, toinen kolmannes ihanaa, seesteistä ja jopa nautinnollista odotusaikaa ja viimesellä kolmanneksella voi sitten joillain odottajilla ilmetä jotain vaivoja..
MISSÄ SE MUN SEESTEINEN KOLMANNEKSENI ON! Mielialat vaihtelee kyllä edelleen aikas nopeeta laidasta laitaan, eilinen meni itkiessä millon mitäkin asiaa jne. Ja todellakin saa jo öisininkin juosta vessassa ja sit ei tuu uni ja vihdoin kun nukahdat niin unet on kyllä sekopäisiä.. Vatsassa koko ajan kylläinen olo et ei voi paljoa syödä kerrallaan, vauva saa milloin mistäkin hikan tai itseä närästää. Vatsa on tiellä ja kumartelu on hankalaa.. Kauhulla odotan sitä viimeistä kolmannesta! Hankalia ne on olleet noi kaks aikasempaakin mut tää tuntuu pahenevan kerta kerralta. Ikäkö sen tekee vai mikä?!

Anteeksi purkautumiseni mutta kylläpäs helpotti!

Hauskaa päivää kaikille!
 
Suzyanne
Onnea Niiksulle hyvistä ultrakuulumisista, ja nikunakulle onnea tulevaan ultraan! :flower:

Pian 3xäippä Toinen lähes samanmoinen suppailija täällä, huomenna äippäpolilla erikoislääkäri, (joudun käymään tuolla säännöllisesti, koska olen ns. riskisynnyttäjä muutamien eri juttujen takia) saa nähdä mitä sanoo, ja mikä on kohdunsuun tilanne, mutta ainakin eilen vielä suppaili kovasti kaupassakäynnin jälkeen, eikä meinannut millään hellittää. :/ Onko muuten muilla sukusi naisilla myös ollut aikaisia suppareita? Itse juttelin eilen siskoni kanssa, jolla on 2 lasta, ja hän sanoi että molemmista supparit alkoivat pian puolivälin jälkeen, ja molemmilla kerroilla hän joutui myös sairaalaan lepoon joksikin aikaa, kun kohdunkaula oli lyhentynyt. En sitten tiedä, meneekö supistelutaipumus mitenkään suvussa, vai onko se enemmänkin yksilöllistä. Mutta koitetaan me jaksaa ottaa rennosti, ettei lasarettiin jouduta makaamaan!

Alhambra minulla oli myös kolmivuorotyö, mutta vaihdoin kahteen vuoroon plussattuani. Kahdeksan vuotta tein kolmivuorotyötä, enkä sopeutunut siihen täysin koskaan, oikeastaan vasta jälkikäteen tajusin kuinka huonosti olin voinut. Vatsa reistaili jatkuvasti, olin aina väsynyt, ja tarvitsin säännöllisesti nukahtamislääkkeitä palautuakseni yövuorojen jälkeen, muuten en olisi pystynyt nukkua yhtään. Vielä en tiedä, jatkanko vauvaloman jälkeen yötöiden tekoa, vai alanko tehdä vakkaristi kahta vuoroa.

Kahvista Raskauden alkuviikkoina kahvin haju ällötti niin paljon, etten etten voinut sitä juoda, mutta nyt viimeisen kuukauden aikana olen pikkuhiljaa taas alkanut juoda sitä vähän, yleensä vain 2-3 kuppia viikossa. Ennen raskautta join 2-4 kupillista päivässä, siihen tuskin enää yllän.

Yöjuoksuista Ne alkoivat heti syyskuun alussa plussattuani, eikä loppua näy. Päivisinkin olen joutunut ravaamaan ahkerasti vessassa ihan koko raskauden ajan, joskus on oikein ongelma, kun joissain esim. kaupoissa ei ole vessoja asiakkaille..

Täällä virtsakiviä potevan miehen tilanne on jo sikäli parempi, että hän on sairaalassa osastolla odottamassa virtsakivien poistoa, joka tehdään heti kun päivystyssali on vapaana, mutta vuorokauden kuluessa kuitenkin. Kuume hänellä on laskenut siitä alun 39,6:sta vähän päälle 37: ään, hyvä niin. Kivutkin on pysyneet kurissa lääkkeiden ansiosta. Hyvä niin, niin ei tarvitse minunkaan enää stressata. Kovin on vaan orpo olo täällä kotona, kun oikein mitään ei voi/saa tehdä, eikä oikein minnekään viitsi lähteä, kun tietää että supparit alkaa aika pian jos liikkuu. Onneksi on iso kasa vieläkin katsomattomia leffoja.. :whistle:

Niin, miehestä vielä, että hänelle oli jo ehtinyt kehittyä vesimunuainen eli hydronefroosi, kun virtsatiet olivat osittain tukossa. Siitä tuo kuume. Eilen hoitaja tuon minulle kertoi, kun kävin osastolla miestä katsomassa. Luin tietenkin heti netistä kaikkea "mukavaa" tuosta tilasta, eli että munuaiset saattavat tuhoutua jne., minä olen oikea stressaamisen ja itseni kiusaamisen mestari. :LOL: Mutta tiedän ettei nyt kuitenkaan mitään hätää kullallani ole, ja että hän saa pian hoitoa. Yritän olla enää googlettamatta mitään kauhujuttuja. :whistle:



Suzyanne 24+0
 
Suzyanne meillä äidin veljen vaimolla ollut supistuksia pahastikin, mutta tie oikein voiko sinne periytyä. Muilla ei yhtään ja minullakaan ei kummastakaan pojasta ollut ensimmäistäkään supistusta ennen kuin synnytys lähti käyntiin.. Joten aika oudolta tuntuu!
Pidän peukkuja, ettei ole muutoksia ja saat tulla kotiin vielä! Jos tuntuu pahoilta, pyydä lääkettä! Pidän peukkuja :hug:

Mokka76 mä olen odottanut samaa, kuin sinäkin. Ja eipä kuulu taikka näy sitä seesteistä aikaa missään. Kun oksentaminen loppui niin alkoi selkä jumittaa, kun se loppui alkoi supistella.. Ei reilua. Ja tännehän kuuluukin valittaa! Säästetään omia miehiämme edes hiukan :LOL:
 
Suzyanne
Kertoisko joku muuten vielä, missä se vihkosessa Henkkamaukan tarjouskuponki oli? En sitä enää löytänyt aiemmista keskusteluista. Minulla on monta vauvakirjasta, yhden sain neuvolasta ja loput olen saanut ystävältä, yritin kaikkia vähän plarailla, mutten löytänyt.

Eilen kävin vauvanvaateostoksilla, löysin Kapp-Ahlista kivoja vaatteita, sellaisia joista eniten pidän, eli joissa on väriä ja "asennetta", eikä liian vaaleita tai lällyjä. :D Nyt alkaa vaan olla jo sen verran paljon selkeän poikamasta vermettä, että jos vaavi onkin tyttö, menee kyllä suurin osa vaatteista myyntiin. :whistle:

Äitiysvaatteista vielä, että sain eilen Ellokselta tilaamani a-linjaisen, oranssin villakangastakin, se oli juuri sopiva, ja vatsalla on siinä reilusti kasvuvaraa. Vinkkinä tilavan takin tarvitsijoille, että tuon Elloksen takin lisäksi H&M:llä näin eilen alennuksessa ( 30 e oli hinta) minusta ihan kivan, reilusti a-linjaisen villakangastakin, jossa oli pohjaväri ruskea, ja sinisiä ruudutuksia. Kokeilin sitä, ja olisin ostanut, ellei tuo Elloksen takki olisi käynyt. Näin takin Espoossa, Sellon Henkkamaukan alakerrassa, en tiedä miten sitä on muualla.

Tänään jos malttaisi pysyä ihan kotosalla, tuli eilen kauheet supparit tuosta kauppareissusta. :whistle: Mutta kun meinaa tulla mökkihöperöksi, en ole nyt viikkoon voinut edes kyläillä missään, kun oli kova flunssa, ettei tarttuisi. Onneksi se alkaa olla jo ohi, niin ainakin vähän pääsee ihmisiä näkemään. Johan tänne pieneen luukkuun homehtuisi muuten.
 
Niisku-Rouva: Kuponki löytyy neuvolasta saadun VAU-kirjan välistä tai on oikeastaan yksi kirjan sivuista siinä n. 20 rv:een tienoilla. Muistaakseni alennus meni näin: (korjatkaa, jos oon väärässä) ostaessasi 50 ? normaalihintaisia lastenvaatteita, saat 10 ? alennuksen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Therean:
kuinkas usein te käytte neuvolassa?
Mä oon käynyt nyt vasta yhteensä kolme kertaa, pari kuukauttakin ollut väliä. Nyt edellisen ja seuraavan välille tulee vähän vajaa kuukausi, kai ne nyt sitten alkaa olla sen kuukauden välein. Esikoista odottaessa kävin useammin jo alkuun, olikos se niin että uudelleensynnyttäjät käy harvemmin jos kaikki ok?

Miten monta neuvolalääkäriä teillä muilla on? Osa jo kertoikin...
Meillä oli esikoista odottaessa kaksi, mutta nyt oli se ensimmäinen viikon 12 käynti jätetty kokonaan pois kun np-ultra on silloin samaan aikaan. Toinen olis suurinpiirtein viikolla 28 mutta mulla sekin jää pois kun menen silloin ultraan polille. Eli ilmeisesti ei sitten yhtään kertaa tapaa koko lääkäriä koko raskauden aikana.

Mokka76: Onnittelut 8-vuotiaalle ja äidille myös :flower:
Onneksi aika kultaa muistoja, eikä seuraavan kerran kun alkaa potea vauvakuumetta, ei muista täysin millaista se kamala pahoinvointi tai synnytyskivut oli :snotty:

Mä oon myös miettinyt milloin se energinen keskiraskaus alkaa |O Esikoista odottaessa se tuli ja loppuraskauskin oli aika ihanaa aikaa pieniä vaivoja lukuunottamatta, mutta nyt oon vaan väsynyt edelleen eikä mitään energiaa ole täällä ollut ollenkaan! Mies sanoikin ettei sitä aikaa tässä raskaudessa tule ollenkaan :whistle:


Siksakkia & KultaPieni 23+5
 
Suzyanne
Oho, kysyttiinkin Niisku-rouvankanssa samaa asiaa melkein samaan aikaan. =)

Höh, minulla ei tuota kirjaa ole, näköjään se vaihtelee mitä neuvoloissa odottajille jaetaan.
 
Moikka

Jännittää,jännittää ja vielä enemmän jännittää. Just sanoin,etten ole ikinä jännittäny ultraa edellisissä raskauksissa yhtä paljon kun nyt.
Fox:ille onnea ultraan! :flower: Eiköhän me olla jo viimeisiä jotka sinne ultraan menee.

Talvitakkia mulla ei ole.Hmm.. pitäis kai vkl mennä käymään h&m:ssä.On vaan sen verran pitempi matka täältä lähimpään kauppaan,ettei ihan tosta noin vaan tule lähdettyä.Ja mielellään menen ilman noita kolmea pientä. :whistle:

Mokka76 joo täältäkin puuttuu kokonaan se seesteinen aika. Eilen oli ihan kamala päivä mulla.Illalla vielä meinas itku tulla ihan ilman syytä.Sitte joka toinen hetki olin niiiiin onnellinen ja iloinen ja sitte taas meinas tulla itku.

h&M kuponki
tais olla vau kirjan onnellinen odotus v 2008-2009 s. 89.
50 e ostosta 10 e alennusta.

Öisin olen käyny pissalla plussa testistä saakka. Viime yönä ei tarttenu käydä ku 2 kertaa.

pitää lopetella,kohta tulee lastenhoitaja meille. Täytyy miettiä mitä tehdään.1v:llä olis päikkäri aika ja oltiin ajateltu ottaa hänet mukaan.Mutta en tiiä jaksaako hän. Voisin nukuttaa kotiin,mutta on niin mielettömän herkkäuninen kuten eilenki heräs kesken päiväunien,ja silloin on todella itkuinen pitkään. Täytyy kuulostella mitä kaverini tuumaa.

Apua enää vajaa tunti.Pitää mennä paniikki ripulille kohta.
:whistle: :ashamed:

NN rv 19+5(20+6)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Alkuperäinen kirjoittaja Therean:
kuinkas usein te käytte neuvolassa?
Mä oon käynyt nyt vasta yhteensä kolme kertaa, pari kuukauttakin ollut väliä. Nyt edellisen ja seuraavan välille tulee vähän vajaa kuukausi, kai ne nyt sitten alkaa olla sen kuukauden välein. Esikoista odottaessa kävin useammin jo alkuun, olikos se niin että uudelleensynnyttäjät käy harvemmin jos kaikki ok?
Mä oon käynyt joka raskaudessa saman kaavan mukaan neuvolassa. Alkuun kuukauden välein, sit 2 viikon ja lopuksi 1 viikon välein. Vaikka on kaikki ollut ok.
Jos näissä on jotain paikkakuntakohtaisia eroja?? Mun mielestä tässä alussa vois ihan hyvin ollakin vähän harvemminkin käynnit. Mä en niistä saa oikeen koskaan mitään "irti"... :snotty:

Niin ja niistä lääkärineuvola-käynneistä... Ainakin tähän asti on joka raskaudessa ollut 3 kertaa. Alkuraskaudessa, keskiraskaudessa ja sit siellä loppupäässä, joskus rv37 paikkeilla. Nyt oon yhen kerran käynyt.
 
Suzyanne
Viikot poksuu tänään, ja huomasin että vihdoinkin minulle on ilmeistynyt maha. :D Sitä olen jo odottanutkin, arvelinkin että pakko sen on jossain vaiheessa alkaa näkyä niin että muutkin huomaa. =)



Suzyanne 24+0
 

Yhteistyössä