Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:
Meilläkin mies aikoo pitää isyysloman. Tietääkö kukaan saako mies tältä ajalta normaalin palkan vai tietyn osuuden palkasta? Ja pitääkö Kelaan ilmoittaa jotain?
Miehen pitää täyttää Kelan lappu ja tekevät päätöksen niin kuin muissakin etuus-asioissa.
En tiedä vaihteleeko miten, että maksaako joku työnantaja palkan niin kuin äitiysraha on joillain aloilla alkuun palkan suuruinen. Minun mies sai vain sen Kelan maksaman isyysrahan, joka on joku tietty prosentti (olikohan jotain 80%:n tienoilla) palkasta. Ja vaikka isyysraha onkin pienempi kuin palkka, niin silti veroprosentti siitä oli jonkin verran suurempi kuin palkasta. Tuota ei edes Kelassa sanottu, ihmeteltiin vain kun tilille tupsahtikin odotettua vähemmän rahaa ja Kelasta sanoivat että koska isyysloman aikaan ei ole tulonhankkimiskustannuksia niin siksi vero% oli niin suuri :/

Silloin kun jää isyyslomalle, ilmoittaa päivämäärän Kelaan ellei se ole jo aikaisemmin tiedossa. Ja tietty pitääkö koko loman yhteen putkeen vai osissa.
 
RockMummy Kelaan ilmoitetaan isyysloman alkamisesta mahdollisimman pian kun vauva syntynyt. Kelasta saa rahaa, lasketaan joku tietty osa palkasta. Ei saa normaalia palkkaa. Ja jos tulot on noussut huomattavasti viimeisen puolen vuoden aikana (esim. ollut alkuvuoden työttömänä ja loppuvuoden töissä ), sitten se isyysraha haetaan niitten viimesten puolen vuoden tulojen mukaan. Normaalisti edellisvuoden tulojen mukaan. Maksaakohan jotkut työnantajat isyyslomalta rahaa?? Ja Kelasta saisi sitten jonkun vielä pienemmän osan?? En ole siitä kyllä varma... Siinä lapussa minkä mies Kelaan palauttaa, kysytään maksaako työnantaja isyysloman ajalta palkkaa... Siitä vaan tuli mieleen. :whistle: Mun mies on saanut aina Kelasta isyysloman rahat.
 
Onnea kaikille hyvistä ultra uutisista :flower:

Tänään oli meidän vuoro käydä rakenneultrassa. Kaikki oli niinkuin pitääkin. Ainut että, olisimme kovasti mieheni kanssa halunneet tietää kumpaa odotellaan mutta, meidän MP kävi ujostelemaan... Paineli perätilaan ja meni myttyyn kuin pieni siili. Ultraaja sanoi vaan että ei toivoakaan että ton mytyn sukupuolesta sais jotain selvää
:LOL: Nyt vaan kovasti harkitsen vielä yhteen ultraan menemistä, josko sais siitä sukupuolesta jonkun tolkun :heart:

MP on kaikkien metkujensa jälkeen saanut myös toisen kutsumanimen
Agentti 009 B)

Jennyfr & my name is Agent, MP Agent :LOL: 22+0
 
Kiitos kaikille tuesta ja kivoista sanoista :hug: :flower:
Uskon, että tuo tv, kirjat ja netti vie mun lepoloman =) Mies juuri soitti tarkastussoiton ja kehtas kysyä et mitäs kulta tänään teet? Niimpä... Miehet :LOL:

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista!

Jennyfr jos haluat sen sukupuolen selville, mee kaarinaan 4d ultraan. Yksityinen ja omavastuu joku 135e , mut tosi upee juttu. Sieltä saa dvd:nkin mukaan. Ja siellä sukupuoli on melko varma minkä kertoo. Viikolla 27 kannatetaan käydä, parhaimmat näkymät.

Meillä isyysloma pidetään kesäloman kanssa ja eiköhän mies oo kotona ekat päivät kun syntyy. Mieluiten tosiaan pidän hänet kesällä useamman viikon kotona :)
Rahallisestihan se ei kauheasti kannata, mutta se on sitten sen ajan murhe!

OIkein hyvää viikonloppua kaikille :flower:
 
Heippa pitkästä pitkästä aikaa! :wave:

Multa näköjään puuttuu ikä tuolta listalta ykkössivulta, olen 27v. ;)

Olen tässä hiljaisuudessa elellyt pitemmän aikaa kun vaikeuksia vaikeuksia tuntuu tässä raskaana olossa olemaan ja mielikin on ajoittain vähän maassa ollut. Veristä vuotoa on ollut jo ties kuinka monta viikkoa, olisiko viikolta 15 saakka. Neljä kertaa olen vuodon takia sairaalassa ollut, viimeisen kerran juuri ennen joulua makasin osastolla 4vrk keskenmenoa odottelemassa... onneksi vauva kuitenkin edelleen jatkaa mukana. Vauva onkin voinut koko ajan hyvin, vuodon syy ei vain ole aivan selvää. Istukan alta sen epäillään tulevan mutta istukka ei kuitenkaan ole selkeästi kohdunsuun päällä. EHKÄ istukan kalvot kohdun suulle tulevat ja ne EHKÄ vuodon aiheuttavat mutta varmuutta ei siis ole. Maanantaina on seuraava lääkäri ja samalla rakenneultra niin sitten taas tiedetään enemmän. Sairaslomalla siis olen ja nostelukiellossa.

Nyt lueskelemaan teidän kuulumisia ja palailen sitten asiaan! :wave:
Josko vähän aktiivisemmaksikin rupeaisin taas. :ashamed:
 
niksutin: Varmasti erittäin voimia vievä tilanne :hug: Kun on huoli pienestä ja nuo vuodot ja kaikki :/ Toivottavasti vuoto loppuisi ja se istukka nousisi vielä ylemmäs.
Onneksi vauvalla kaikki hyvin, ja hyvä että seuraavat usein!!
 
Siksakkia: Mä en vielä oikein tiedä, miten ns. tuntemattomat kiinalaiset suhtautuu raskaana oleviin, kun voin vielä aika hyvin peittää vauvamahan talvitakin uumeniin. Kaikki raskaudesta tietävät kiinalaiset ovat kyllä oikein innoissaan ja kyselemässä, miten kaikki jutut menee länsimaissa raskauden hoidon ja yleensä synnyttämisen suhteen (vähän huonostihan mäkin tiedän, mutta onneksi olen voinut lukeat teidän kokeneempien juttuja ja kertoa sitten niitä). Kuukauden parin päästä saa onneksi jättää jo talvitakin narikkaan ja sitten kyllä varmasti jokainen näkee mun mahan, joten saas nähdä, miten suhtautuvat. Enemmän pelottaa, miten suhtautuvat sitten, kun olen täällä vauvan kanssa. Lapsia ihannoidaan niin kovin ja varsinkin länkkärilapset ovat oikeita ihmetyksen kohteita. En tahdo sitäkään, että kymmenet kiinalaiset tulevat hipelöimään ja kopeloimaan koko ajan lasta vaunuissa. Monet äidit ovat täällä valitelleet sitä, miten tunkeilevia kiinalaiset ovat, vaikka eivät siis tarkoita olevansa epäkohteliaita, kun ovat vaan uteliaita ja innoissaan lapsien suhteen. Ja onhan täällä lapset sellaisia perheen kuninkaita, kun on tämä yhden lapsen politiikka. Oikein karmaisee katsoa välillä, miten lapset on niiiiin ylihemmoteltuja.

Mä en tiedä, miten te muut suhtaudutte vatsan taputtelijoihin, mutta mä itse tiedän, etten todellakaan tule pitämään siitä. Se on mun maha, eikä siihen koske mun miehen lisäksi kukaan muu. Piste. Tuullaan ihan kohta käväisemään Suomessa ja jo nyt pelkään, että toivottavasti mun ei tarvitse kovin monelle kivahtaa, että mun mahaa on sitten ihan turha hipelöidä. En tajua itsekään, miten se ajatus tuntuu niin ärsyttävältä. Varsinkin jos joku anoppi esim. haluais kokeilla. Ei, ei, ei. Kyllä mä voin raskaudesta puhua vaikka tuntemattomienkin kanssa, mutta maha on mun yksityisaluetta. Jopa silloin kun siellä on vauva.

Jonz: Luistimista sen verran, että olin marraskuussa Suomessa ja ostin itselleni silloin luistimet (muistaakseni Top Sportista). Ensinnäkin olin ihan ihmeissäni, että noista naisten luistimista ehkä yksi malli oli sellaisia perinteisiä valkoisia kaunoluistimennäköisiä ja muut enemmän sellaisia hokkarimallisia. Sellaisiin mäkin sit päädyin. Noin kymmenen vuotta sitten viimeksi luistelleena, mikä ihanuus ja autuus oli laittaa nuo uudet luistimet jalkaan. Ne oli niin tukevat, lämpimät ja hyvälestiset. Jaksoin luistella niillä ihan helposti kaksi tuntia, ilman että nilkat tai jalkapohjat olivat ihan muusina. Näyttää tuo kehitys ulottuneen myös luistimiin. Ne luistimet oli toki kalliimmat kuin marketissa myytävät (taisi olla 60 tai 70e), mutta eipä ole tarvetta uusille lähivuosina (kymmeniin vuosiin). Ja niillä oli tosiaan ilo luistella.

Vatsallaan nukkumisesta: Mä en ole varmaan kahteen kuukauteen enää pystynyt nukkumaan mahallani. Ei siksi, että pelkäisin vauvan puolesta, vaan että tuntuu jotenkin tukalalta. Kyljellään ja selällään nukkuminen onnistuu hyvin, eikä tarvita vielä edes tukityynyjä. Todella kivaa, kun nukkuminen on vielä niin hyvää. Toki vessassa tarvitsee käydä 1-3 kertaa, mutta se on pientä siihen verrattuna, ettei saisi nukuttua tai selkä kipeytyisi tms.

Huomenna ultraan ja jos kaikki hyvin, sitten shoppaamaan vaatteita tytölle tai pojalle.

Pianissimo ja tahvo rv 21+1
 
pian 3xäippä Tsemppiä lepäämiseen! Ymmärrän kyllä että voi turhauttaa! Minäkin kun kotihiirenä majailen niin koko ajan oisi jotain hommaa mitä keksii tehdä ja jos ei voisikaan niin ottaisi kyllä päähän! Varmasti kyllästyttää pidemmän päälle telkkarin tai kirjan edessä kykkiä mutta vauvan ja omaksi parhaaksihan se kaikki on. Voimia! :hug: :heart:

niksutin Sinullekin toivottelen voimia stressaavaan tilanteeseen, toivottavasti koittaisi käänne parempaan, koitahan vain sinnitellä! :flower:


Joko nikunaku sait tänään kutsun ultraan? Ärsyttävää ehkä oisi viikonlopun yli joutua sitäkin odottelemaan!

Vatsallaan oleilu on vielä mahdollista joskin tuntuu kummalliselta, ihan kuin ois pehmeä kumipallo masun alla painamassa.... kuitenkin tykkään vatsallani nukkua joten aina pyrkii jonkinlaiseen maha-asentoon menemään :)

Onnittelut ultrakuulumisista! Ihanaa kun kaikki on hyvin kaikilla! :flower:


Voimia raskauden aiheuttamiin oireiluihin, kyllä se ajan kanssa sitten viimeistään!


Nyt rohkeasti imurin varteen ja alakerta puhtaaksi koirankarvoista! B)


Jasmin ja Herra Aarre 23+6 (24+2) :heart:
 
Siksakkia: On se metkaa ku mahassa kaksi vauvaa potkii. Kätilö naureskeli, että keksivät jo kolttosia siellä ku olivat niin lähekkäin toisiaan =) Kaksoset syntyy usein ennemmin ja siksi varmaan ovat pienempiä. Eka kerta itselle tämä kaksosten odotus eikä lääkärit niin kauheesti kerro. Tarkkaillaan kummankin kasvua, että saavat ravintoa tasaisesti eli sekin saattaa vaikuttaa jos pieniä.

niksutin: Huilaile rauhassa. Hyvä, että vauva voi hyvin. Toivotaan, että niin jatkuu.

Muillekin, että muistakaa huilata. Itsekin äsken aamuunilta nousin.
Heh ja mun nivustaipeen kivut on lääkärin mielestä liitoskipuja. Eipä ole ennemmin ollut.

Hienoa, että ultrista on kaikki saanut hyviä uutisia :heart:

Poitsut 21+2
 
Pianissimo Mä en ole juurikaan ajatellut että noita vatsaantaputtelijoita todella voisi olla olemassa eli en tiedä miten suhtautuisin, mutta mun anoppi on nyt alkanut "ilman lupaa" hipelöimään mun mahaa ja lepertelemään sille ja se on todella ÄRSYTTÄVÄÄ!! Hyväähän hän vain tarkoittaa ja on todella innoissaan lapsenlapsestaan mutta tosiaan se on MUN MAHA enkä soisi hänen siihen koskevan. Eli voisi olla aika negatiivinen suhtautuminen muidenkin taputteluihin olettaisin näin!


Miten muilla, miten suhtaudutte??
 
Pianissimo: Onnea ultraan.

Vatsaantaputtelijoista: En ole törmännyt, mutta tallilla pitänyt muutaman kerran esitellä vatsaa ku ei sitä toppatakin alta huomaa =) Kavereita olleet joten ei sinänsä haittaa.
Edellisten raskausten aikana ärsytti ihmiset jotka kyseli, että missä mahassa sitä vauvaa pidät. Nyt onkin hyvä ku ei ole ollut taipumusta isoon mahaan.
 
Vatsan taputtelijoista Mulla on yks semmonen kaveri joka alotti sen jo siinä vaiheessa kun testin olin tehnyt ja sillon olin ihan räjähtämässä että Oikeesti siellä vielä muuta oo ku läskiä! Mut onneks vaan yks ihminen sellanen pahimmasta päästä eikä ihan kauheesti nyt olla nähty. :) Muuten mun äiti on semmonen mut se ei mua haittaa tässä vaiheessa kun on jo mahaa. :)

Tessu alkanut muljuamaan kylkikaaren alla mukavasti että pitää istua toosi ryhdikkäästi. Hih. Nyt ne epämukavammat potkuajat alkaa muistua mieleen. :whistle:

 
No nyt se on töissäkin kerrottu vihdoinkin. Alkoi tuo salailu olla jo vaikeaa. Pomo kyllä onnitteli mut budjetin tuntien pomo sai monta harmaata hiusta lisää ;)

niksutin jaksamista sinne. Noi epämääräiset vuodot ovat tosi kurjia. Pääasia että vauva voi hyvin

vatsalla nukkumisesta Mä nukkuisin suurimman osan yöstä noin mutta nyt alkaa sen sortin mänttääminen mahassa ettei tule enää kuuloonkaan. Puolittain kylkiasennossa sentään menee. :)

Mä haluaisin päästä esikoisen vaunuista eroon ja hankkia uudet ja erilaiset. Eipä nuo tunnu kaupaksi menevän joten varmaan jää uusien hankinta tekemättä :/
Kaukalokin pitäisi ostaa. Varmaankin tällä kertaa ostetaan tuo Recaron turvakaukalo kun on tuo isofix-alustakin.

Flunssa piinaa jo neljättä viikkoa, raskaudesta ei ole mitään vaivaa :)

Vatsaantaputtelijat kyllä mä lähipiirin taputtelijat sallin mutta en kyllä liiemmin työkavereiden toivoisi taputtelevan.
 
Eilen mies teki historiaa ja tuli mukaan neuvolakäynnille. Ihan peruskäynti oli eikä mitään kummempia. Terkka esitteli itsensä, mutta muuten ei miestä juurikaan huomioinut.

Pyysi mun täyttämään mielialakyselylappusen, kuulemma ihan rutiinilla sellainen kaikilla täytätetään. Oletteko te sellaisen täyttänyt? Korkeat pisteethän mä siitä sainkin, kun rehellisesti vastasin, mutta onneksi tiedän tämän alakuloisuuden olevan ohimenevä tila. Numeron otin kyllä psygolokille, jos jossain vaiheessa mieleni tekee kuitenkin keskustelemaan. En vain tiedä mitä hänen kanssaan keskustelisin, joten saa nyt nähdä.


Mahallaan olosta: Itse nukun suurimman osan yötä lähes mahallaan, en mä ton pallon päällä nuku, mutta sillain, että selkä lepää. Keskiviikon iltalehdessä oli jooga-asentoja odottajalle ja siinä olikin yksi varsin tuttu asento ja lukikin, että soveltuu myös nukkumiseen.

Vakuutuksesta: Ei olla otette kenellekään lapsista sairasvakuutusta ihan korken hinnan vuoksi ja ei olla tähänpäiään mennessä tarvittukaan, joten ei oteta tulevallekaan. Pojilla on taparumavakuutukset, koska ne on paljon halvemmat, mutta onneksi ei vielä ole lääkärin tarvetta vaativia tapaturmiakaan sattunut.

Artunäiti: En mäkään pahemmin ole raskaudesta kertonut, mutta sen verran on iso toi keso, ettei mitään jää arvailujen varaan. Mä oon muuten ihan hoikka vyötäröstä ja nyt on tullut kohdun lisäksi vielä pelastusrengaskin, joten kaikki luulee raskauden olevan pidemmällä mitä onkaan.

Vatsan taputtelijat: Mun vatsaa voi tulla taputtelemaan vieraammatkin ja vaikka koittelemaan tuntuuko potkut.
22+3
 
Heippa kaikille, se miksi koin etten kuulu tänne johtui siitä että joku aika sitten puhuin tyttärestäni jolla koulussa ongelmia.
Ja ne ongelmat on ahdistanut paljon omaa mieltä ja yrittänyt etsiä tukea sieltä ja täältä. Nyt sitten on tapaaminen koulussa rehtorin, opettajan ja
koulupsykologin kanssa ensi viikolla.
En siis syytä siitä ketään että koin asiat niin kuin koin, koska olisin voinut sanoa myös selvemmin kuinka paljon asia painaa. Menin sitten itseeni ja pohdin asiaa paljon,
tyttären asiat on stressanneet sen verran että supistelu on osin johtunut siitäkin kun olen huolissani. Nyt olen yrittänyt vauvankin takia ottaa asiat niin kuin ne tulevat
etten ahdistaisi itseäni liikaa.
Tunteet on muutenkin herkässä hormoonien takia. Niin kuin meillä kaikilla. ANyway, syy miksi poistuin takavasemmalle niin koin olevani yksin seurassa, tilanteessa missä oikeastaan kukaan ei voi auttaa
vaikka niin hartaasti joskus toivoisin.
Ehkei kuitenkaan jonkun mielestä hyvä syy mutta sillä hetkellä tuntui että niin mun täytyy tehdä.

Mutta lukaisin teidän kuulumiset ja oli kiva huomata että olette voineet paksusti. :) Ja hyvistä ultrakuulumisista iloinen myös.
Muutamalla olikin ollut ongelmia ja toivottavasti kaikki menee hyvin. KOvasti lepoa ja rauhaa teille.


Jos tuonne listaan voisi päivittää sen iän, 30v mittarissa eikä vielä harmaita hiuksia. Tällä menolla kylläkin. :)

Ultrassa käytiin maanantaina 5 päivä ja meidän TYTTÖ (veikkasi vahvasti tyttöä tämä kätilö) on viikkoa nuorempi joten LA siirtyi
25.5. Kaikki oli muuten hyvin, niin vilkas neiti että, kätilö sanoikin että on vain hyvä merkki että liikkuu noin paljon. 300g painoa hällä.

Nyt poistun ostelee kaupasta voileipäkakku aineksia kun huomenna virallisesti kahvitan lähipiirin synttäreiden johdosta.

Voikaa paksusti ja ottakaa rauhallisesti. :)

Therean&neiti 20+4
 
Moikka

Posti toi ultra kutsu.Jee,onkin jo ke 14.1 eli ihan just.Onneks ehti tulla nyt pe postissa ettei menny maanantaihin. Mies ehtii järkkää töitä sillai,että pääsee mukaan. Yritän isommille lapsille saada hoitajaa ja tuttuja täällä päin meillä on tosi vähän. :( Kahdelta joo kysyny eikä kummallekaan käynyt.

Therean: kiva ku tulit kirjottamaan.Onnittelut synttäreiden johdosta. Anteeksi en osannu ollenkaa arvata,että tyttäresi tilanne on noin paha ja stressaava. Kannattaa hakea keskustelu apua. Itse käyn keskustelemassa omilla käynneillä ja vanhempien tukikäynneillä tyttäreni tilanteen takia. Meillä on onneksi tilanne helpottanut. Viime keväänä vielä nukkumaan menessä, nukahtamis hetkellä tuntui että kuolen just siihen paikkaan,hengitys pysähtyy tai pää räjähtää.Kävin ihan ylikierroksilla,Verenpaine 155/110.

Tuli jsut tekstari ja sain hoitajan ultran ajaksi.Jee.

Ajatus katkes ihan täysin.Ja neiti teki haisevat kakkaan.
yritän jatkaa myöhemmin.

NN rv 19+0 (20+1)
 
Vatsan taputtelusta minäkään en liiemmin tykkää, jos sen tekee joku vieraampi ihminen. Raskaudesta puhuminen on vielä ok, vaikkei niin tuttu ihminen olisikaan, mutta minäkin koen että masu on minun :whistle: Läheisten ihmisten taputtelu ei haittaa, mutta eipä sitä liiemmin muut teekään kuin mies sekä 11v. pikkusiskoni. Hän aina juttelee masulle että "mitäs tätin kulta" :heart:

piina: Mulla ei ole täytätetty mitään mieliala-lappua neuvolassa, ehkä se tulee sit myöhemmin jos joku yleinen systeemi on. En kyllä esikoista odottaessakaan sellaista saanut täytettäväksi.

artunäiti: Oletko kokeillut myydä huuto.netissä niitä vaunuja?

Therean: Onpa mukava kuulla sinustakin pitkästä aikaa!! Olet ollut usein ajatuksissa :heart: Olen pahoillani omasta puolestani, etten ole osannut tukea sellaisella tavalla mitä olisit kaivannut :ashamed: Tietysti se on vähän hankalaakin näin netin välityksellä, kun ei välttämättä löydä oikeita sanoja vaikka kuinka tuntisi myötätuntoa :/
Hienoa että tuollainen tapaaminen on saatu järjestymään, toivottavasti se auttaa selkeyttämään tilannetta ja asiat järjestyisivät parhain päin! Koulu on kuitenkin sellainen paikka missä jo lakikin sanoo, että jokaiselle oppilaalle pitää taata työrauha ja oppimisen edellytykset. Siellä lapsi viettää niin paljon aikaa että toivoisi sen olevan hyvä paikka ihan jokaiselle.

Onnittelut vielä synttäreiden johdosta sekä ultrakuulumisista ja pikkuisesta prinsessasta :heart:
 
Me käytiin eilen neuvolassa, eli kuulumiset sieltä:

Rv 22+6

verenpaine ok
pissa puhdas
hb 116 (viimeksi oli 115, jee en joudu ainakaan vielä aloittamaan rautaa :D )
sf-mitta 22cm eli yläkäyrälle pompsahti suoraan näin ensimmäisellä mittauksella
vauvan :heart: syke vähän alle 150
paino noussut viime käynnistä 3,7kg, lähtöpainoon miinusta enää alle 3kg :)

Tuo painonnousu oli odotettavissakin, kun nyt oksentelu on sen verran jo rauhoittunut ja pystyn jotain jo syömäänkin. Toki vieläkin pahoinvointia on, viimeksi eilen aamulla taas oksensin, mutta iloitsen siitä ettei se ole enää jokapäiväistä!

Mun hammasparat vaan eivät ole taas tykänneet tuosta kamalasta pahoinvoinnista, hammaslääkärille sain ajan vasta helmikuun puoleen väliin vaikka varasin sen jo joulukuun puolessa välissä :/ Jossain kuulema järjestävät aikoja raskaana oleville jonon ohi, mutta ei meillä |O Eilen just tajusinkin että tuossa hammaslääkäri-hommassa käy varmasti vielä niin, että nyt kun menen helmikuussa niin todetaan että tarvii lisäkäyntejä ja sitten menee taas parin kuukauden päähän niin ollaankin jo niin loppuraskaudessa etten pysty makaamaan selällään siinä tuolissa niin kauan kuin käynti kestäisi :/

Kyselin terkkarilta venytys-ohjeita, mitkä voisi edes vähän auttaa tuota selkäkipua, mutta sanoi että paras olisi kun menisin käymään fysioterapeutin luona. Hän sitten varmaan osaa parhaiten neuvoa. Eilenkin kun oli niin ihana aurinkoinen pakkaspäivä ja kävin pienellä kävelyllä et nukutin pojan rattaisiin, niin jo kilometrin lenkistä selkä oli kuin tulessa :/ Harmittaa niin kovasti kun luulisi että yleensä liikunta auttaa vaivoihin niin tässä se vaan pahentaa kipuja |O

Seuraava neuvolakäynti onkin jo alle kuukauden päästä, nytkö ne alkaa ottaa kerran kuukaudessa jo?

Ja uusinta sokerirasitukseen pitäis varata aika parin viikon päähän ja samalla viedä pissanäyte labraan. Mulla ei nyt sitä keskiraskauden lääkärikäyntiä olekaan neuvolassa ollenkaan kun menen viikolla 28+5 äitiyspolille ultraan. Terkkari sanoi että pitää kuitenkin viedä se näyte labraan kun KS:ssä eivät tee mitään viljelyä tai edes ota näytettä.

Sainpa sellaisenkin uuden jutun eilen tietää, että koska esikoinen joutui kolmen päivän ikäisenä valohoitoon niin minun pitää nyt käydä jossain ylimääräisessä verikokeessa. Siinä on kuulema joku pieni riski että voisi aiheutua tälle tulevalle lapselle vaaraa synnytyksessä, jos minun verelleni on tapahtunut jotain edellisen synnytyksen yhteydessä. Meni vähän ohi mitä se terkkari asiasta selitti, mutta ymmärsin että verikoe otetaan loppuraskaudessa.


Siksakkia & KultaPieni 23+0
 
"mummolavaunut" löytyy myös minun vanhemmilta. -85 vuodelta, olikohan Oran merkkiset. :D Mies sanoo niitä aina "metsävaunuiksi". :D Tosi siistikuntoiset, vaikka vanhat onkin. Hyvät unet on niissä jokainen meidän vauvoista aikoinaan nukkuneet useempaan kertaan. :heart: Ja taas ne siellä odottelee uutta nukkujaa. :heart:

vatsan taputtelijat ei mua sillain haittaa. Eikä tuota kumparetta kovin moni normaalisti silittelekkään. Miehen mummu taitaa olla aktiivisin silittelijä, se ei minua haittaa. =)

En ole minäkään koskaan täyttänyt neuvolassa mielialalappua.
Kolmannen raskauden aikana vastailin neuvolantätin kysymyksiin, mikä oli vapaaehtoinen, hän teki sellaista kyselyä kun opiskeli siinä työnsä ohessa. Tarkoitus oli sitten synnytyksen jälkeen vielä vastailla johkin kysymyksiin ja tehdä niistä joku yhteenveto, mutta me muutettiin eri paikkakunnalle 1kk ennen laskettua aikaa, joten se sitten jäi. (Tuli vaan tosta mielialalapusta mieleen tämmönen =) )

Therean Mukavaa kuulla sinustakin!! =) :hug:

Äitti ja minivitonen 20+3 :heart:
 
siksakkia Liittyikö toi verikoejuttu jotenkin vasta-aineisiin? Tuli vain mieleen, kun mulla otetaan aina raskauden aikana 3 kertaa verikoe, että tutkitaan onko vereen muodostunut vasta-aineita. Niistä vois olla jotain haittaa vauvalle, en nyt enää muista miten se oikein tarkalleen meni. Niin, mulla syynä on veriryhmä, mikä on O-. En kyllä tiedä yhtään, onko ollenkaan samaa juttua tuo sinun verikoe. Ihan puhdasta arvailua. :D
 
Suzyanne
Niksutin paljon voimia sinulle, toivotaan että vuoto loppuisi mahdollisimman pian, ja hyvä kun pikkuisella on kaikki kunnossa! :hug:

Piina Minäkin olen täyttänyt mielialakyselyn mutten ole vielä palauttanut, seuraavalla neuvolakäynnillä palautan. Siihen tuli ihan normaalit vastaukset, mutta nuorempana muutaman kunnon depiksen kärsineenä, sekä melko masennusalttiina hitusen jännittää mikä on tilanne synnytyksen jälkeen, kun hormonit romahtaa. Itse olen psykologeillä käynyt juttelemassa paljonkin takavuosina, ja suosittelen lämpimästi jokaiselle, vaikka ajoittaisesta alakuloisuudesta kärsiville. Itselläni tuo ammattiauttajan avulla löydetty itsetuntemus on auttanut huomattavasti mielialojen hallinnassa, varsinkin kun omat mielialahäiriöni kumpuavat asioista joihin en itse ole voinut ollenkaan vaikuttaa, eli huonosta ja turvattomasta lapsuudesta.

Pian 3x äippä Täälläkin suppareiden takia oloneuvoksena, kaksi tuntia vain voi olla yhtämittaa jalkeilla niin alkaa supistella, mutta ei ainakaan nyt vielä tässä vaiheessa tuota tälle sohvaperunalle mitään vaikeuksia tuo lepäily. B) Ensi to nyt saikkua, ja sinä pvänä on äippäpolille aika, saa nähdä jatkuuko saikku. Koitetaan ottaa rennosti kumpikin. :flower:

Joku kyseli että millä alalla olen, mutten äsken ainakaan selaillessani löytänyt kuka se oli, pahoittelut siitä. Mutta olen sairaalassa laitoshuoltajana, eli hyvinkin hektistä ja fyysistä työni on. Oli kyllä tosiaan suuri yllätys että työnantaja maksaa 3 kk äitiyslomasta täyttä palkkaa, haa, onpa jotain hyviä etuja meidänkin talolla, kun mm. joululahjoja aina vähän naureskelemme, yksi elokuvalippu tai heijastin yleensä, viime vuonna tuli n. 50 g pussillinen karkkeja per nenä. Aika ruhtinalliset lahjat siis. :LOL:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :flower: :flower: :flower:

Vatsantaputtelusta, että itse olen aina ollut aika häveliäs ihmisten koskettelun suhteen, ja kavahdan aina varsinkin vähän vähemmän tuttuja, joilla on tapana koskettaa puhuessaan toista vaikka olkapäästä. Vatsaantaputtelua en siis todellakaan tule suvaitsemaan kuin ihan läheisimmiltä, tosin siitä en tykännyt, kun yksi ystäväni nosti paitaani ja kurkkasi mahaani kahvilassa, sen sitten sanoinkin ihan asiallisesti. Mutta vähänkään vieraammille en varmaankaan kyllä ihan asiallisesti vastaisi. :kieh: Tosin, siinä voi mennä aikaa kunnes vähän kaukaisemmat tutut tulevat taputtelua edes yrittämään, koska kaikille en ole vielä edes kertonut, kun ei tuo vatsa vielä kovinkaan paljon näy. Tavallaan on ihan kiva kun on pieni vatsa, mutta toisaalta taas, kun on vuosikaupalla raskautta toivonut, ja on uskomattoman iloinen ja onnellinen siitä, niin haluaisi että jo että voisi kävellä oikein kunnolla "maha pystyssä" kaupungilla. =)

Mahallaan olosta ei ole tuntunut kivalta enää noin kahteen kuukauteen ainakaan. Selällään pystyn vielä hyvin olla, mutta mieluiten olen kuitenkin kyljelläni, aina kun pitkälläni olen.

Supistelun lisäksi sairastuin vielä oikein kunnolliseen flunssaan nuhineen, kuumeineen, yskineen ja kurkkukipuineen, nyt sairastan kolmatta päivää. Lisäksi vielä mieskin sairastui, sai eilen ihan mielettömän kivuliaan virtsakivikohtauksen, ja vein hänet päivystykseen. Hän joutui olemaan siellä tarkkailussa 7 tuntia, yöksi kotiin, ja nyt ollut aamusta asti tutkimuksiin jonottamassa, on jo tutkittu, mutta vieläkin siellä jonottaa lääkärin vastaanotolle. Tämä on niitä Helsingissä asumisen huonoja puolia, päivystyksessä jonottaminen. :/

Että nyt sitten tässä ainakin viikonlopun lepäilemme ihan kumpikin, emmekä tee MITÄÄN hyödyllistä, ainakaan kotitöitä, keskitymme vaan itsemme ja toistemme parantamiseen leffoilla, saunomisella ja lepäilyllä.

Nuhanenäinen Suzyanne ja pikkukundi 23+2
 
Niksuttimelle voimia vuoteluihin.

Kivoja ultrakuulumisia taas!

Thereanille voimia !

Mä olin siellä RD-hoitajalla. Nyt on sitten paastokin yli arvojen ja siitä hyvästä joutuu pikaisesti uuteen sokerirasitukseen edellisessä rasitustestissä oli vika arvo koholla ja kaikki muut hipo rimaa eli nyt ne on jo yli kaikki ihan salettiin. Mä vaan tajua mitä iloa siitä sokerirasituksesta on mulla on rd ja sillä hyvä. Saan sitten rv 36 viimeistään äitiyspolille ajan kai synnytystapa-arvioon muutenhan mulla on huhtikuun alussa taas tolle rd-hoitajalle aika. Mittarin sain mukaan että itse sitten seuraan niitä arvoja. Kaikesta oksentamisesta huolimatta paino noussut 2kk:ssa 2kg ..enhän mä aina oksenna heti ruuan jälkeen, enkä joka päivä..tarkempaa pitää katsoa mitä syö taas vaihteeksi. Kohenis tää olo tästä nyt ettei tarvis enää oksentaa.

siksakkia en tiedä mikä meidän vaunuissa ollut vikana, mutta tututkin valittaneet ilmakumien hankaluutta. Itse pumppasin niitä kotona se oli niin vaikeaa saada se pumppukin kiinni siihen venttiiliin oikein ettei se valskannut oli se venttiili niin hankalasti että hermot siinä meni. Kerran varmaan ekoja kertoja tuli täytettyä huoltsikalla "vähän" liikaa rengas räjähti sitten kotona onneksi ei ollut näpit lähellä... :kieh:

nara ja himppu <22>
 
elikkäs tääl taas ilmottautuis yx touko mamma lisää listalle...eli kirkkonummelta oon ja ennestään kax neitosta 1v9kk ja 3v2kk ja kolmas tulossa.kävin viime perjantaina jorvissa ja halusin ihan välttämättä tietää uuden tulokkaan sukupuolen...olin sata varma et taas pieni prinsessa tulossa,mut yllätys yllätys olikin prinssi tulossa...menee vaatekaappi uusix..no nyt ku on sitten molempia sukupuolia,voi synnytyksen jälkeen pyytää laittaa piuhat poikki...olispa jo se toukokuu... =)
 

Yhteistyössä