Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

Hei, yksi uusi kirjoittelija ilmoittautuisi vielä mukaan! Olen silloin tällöin lueskellut, ja nyt alkaa rohjeta itsekin kirjoittelemaan. Viikkoja on 24+2 ja la 6.5. Ensimmäistä odotellaan, ja välillä sitä ihmettelee, että onko tää maha tosiaan mun :) Rakenneultra oli joitakin viikkoja sitten, ja siellä tuli tyttölupaus. Onko teillä muilla alavatsakipuja kävellessä? Ensin mulla oli tuntemuksia vaan oikeassa nivusessa, nyt tulee pienen kävelyn jälkeen semmosta epämukavuutta koko alavatsaan. Onkohan tää sitä lantion löystymistä tai liitoskipuja... Mietin, että auttaisko jatkossa jokin tukivyö tms.
Olis kiva saada liittyä myös siihen fb-ryhmään? Jollekin piti lähettää yksit.viesti?

Mukavaa talven ja odotuksen jatkoa kaikille!
 
Tervetuloa joukkoon Raitapaita. Jasmin12 nickille tulisi lähettää linkki omasta facebook-profiilistaan, hän lisää sitten kaveriksi, jotta voi lisätä ryhmään ja poistaa sitten kavereista sen jälkeen. Salaiseen ryhmään, kun ei voi lisätä muutoin :) Siellä meillä onkin melkoinen aktiiviporukka! Onnea plussasta ja tyttölupauksesta vielä.

Petronellan lailla, tulin tänne tänään poksumaan 26+0 jo! Isommista tavarahankinnoista ollaan saatu nyt pois päiviltä myös parvekevaunut, jotka oli siis enemmän tai vähemmän pakolliset hissittömän talon ja kolmannessa kerroksessa asumisen vuoksi.

Vielä tarviisi ostaa imetysliivejä, uudet renkaat meiän ykkösvaunuihin ja kasa harsoja ainakin nyt mitä ensimmäiseksi tulee mieleen. Imetysliiveistä oon nyt vakuuttunut niistä Carriwelin 24,90e maksavista. Monetkohan semmoiset ovat tarpeen? Ja mitä mieltä olette kertis/kestoliivinsuojista?

Vaatteitakin pienelle löytyy jo aimokasa kiitos ystävien ja sukulaisten. Itsellä tosiaan ennen tuota tavaravyöryä, joka saatiin löyty jopa 5 euron edestä kirpputorilta ostettuja sukupuolineutraaleja vaatteita :D

Terkuin, Simppu ja pötkis 26+0
 
Tervehdys! Täällä maha kasvanut ihan kauheasti viimeisen kuukauden aikana, nyt menossa muistaakseni 23+2. Rakenneultran mukaan painoarvio nyt 480 gr. Aikas isolta vaikuttaa, mulla kaksi aikasempaa ollut pieniä kolmen kilon tyttöjä syntyessään. Saivatko muut näin isoja lukemia? Reisiluu oli 53 mm.

Liikkeet tuntuu täälläkin ja mieskin on ne nyt pari viikkoa tuntenut. Kipuja ei muuten ole, mutta kävellessä alkaa helposti pistämään ja se hiukan hidastaa.

Muuten olo mielestäni tosi hyvä ja jopa energinen paikoitellen. Jumppatunnit olen vaihtanut body balanceen ja pilatekseen. Salilla ajattelin käydä ylävartaloa tekemässä, ettei ihan lihakset nuupahda.

Meillä käytetty sekä kestovaippoja että kestoliivinsuojia ja molemmat toimineet mielestäni hyvin. Ainoa huono puoli kestoliivinsuojissa on se että kovin ihonmyötäsistä paidoista ne näkyy läpi, mielestäni kertakäyttöset ei niin hyvin näy. Nyt odotuksen aikana valkovuoto on lisääntynyt niin että olen surautellut itselleni jopa kestopikkuhousunsuojia. Mukavampi käyttää koko ajan niitä, kun kertakäyttösiä muovisia. Tuntuvat samalta kun alushousut jalassa ja pesu hoituu vaatteiden kanssa samassa, ei erityisjärjestelyjä. Saa nähdä alanko kestokuukautissuojia käyttää raskauden jälkeenkin, mutta nyt ainakin toimii loistavasti tuon valkovuodon kanssa.

Kiloja mulle tullut muuten noin 7, näyttää siltä että sinne reiluun 15 kiloon päästään tässäkin raskaudessa entisten malliin :)

Voikaahan paksusti!
 
Meillä rakenneultrassa rv 20+2 painoarvio oli 330g. Aika erikokoisia masuasukkaita täällä on nähtävästi :)
Tänään oli neuvola, painoa tullut alusta 2,5kg. Tuosta olen iloinen, edellisissä raskauksissa on tullut tähän mennessä jo 10-12kg. Mutta hyvä vaan jos nyt tulisi vähemmän, vaikka en liikkuakkaan saa ja syön mitä mieli tekee :ashamed: Alan kyllä tarkkailla syömisiä jos paino alkaa nopeesti lisääntymään. Hemoglobiini oli sitten laskenu 111, rautakuurille laitto.Ei mikään ihme että väsyttää kokoajan. Kelan papereitakin täytettiin, ihmettelin vaan että joko noin pitkällä ollaan :D Muutama viikko vierähtänyt tosi nopeasti!
Ens pe olis taas lääkärineuvola noiden supistusten takia, saan lähetteen tyksiin ja sairaslomaa jatketaan. Toivottavasti sais tällä kerralla tyksistä jotain apuakin :)
Täällä masussa on oikein touhukas pikkukaveri, välillä tuntuu ettei ole hetkeäkään potkimatta :) Potkut jo välillä sattuu ja se ei niin mukavaa ole, muuten kyllä on ihanaa tuntea niitä!

Vieläkään en ole mitään suurempia hankintoja tehnyt, no onhan tässä vielä aikaa :) Muutaman pikku bodyn olen hankkinut!

tigrumamma ja toukka 22+2
 
Terkkuja kaikille täältä yövuorosta=) Vika yö taas meneillään, ei jaksais yhtään kun päivällä
ei saanutkaan nukuttua... Tyttö oli oksennustaudissa ja jäi siis kotiin. Sai kauheita mahakramppeja koko päivän ja klo 14 aikaan nukahti onneks pariks tunniks. Iltasella nosti sitten kuumeen vielä lisäksi, kurja olo toisella :(

Päivällä kun tytön kanssa köllöteltiin sängyssä, niin vave pisti kunnon jumpat päälle ja ekaa
kertaa liikkeet oikein näkyi mahan läpi :D

Nyt ootan jo kovasti aamua ja unia ja sitten ens torstain neuvolaa, kun pääsee Kela-papruja
täyttelemään.

Hyviä vointeja kaikille, toivottelee

KeepGoing ja vave 21+6
 
Väsymys tuntuu olevan vähäisempää kuin aiemmin... Yölläkään ei ole tarvinnut niin paljon heräillä vessaan. Nooh eiköhän tilanne taas kohta muutu :whistle:

Raitapaita81 Mulla oli eka raskaudessa just outoa alavatsakipua, ihan erilaista kuin liitoskivut, ja nlassa otettiin streptokokki näyte, joka oli positiivinen. Pyydä tutkimus, siitä ei ainakaan haittaa ole selvittää!

Rakenneultra oli maanantaina. Meni jotenkin moni asia ohi kun niin keskityin, aika ristiriitaista :LOL: mutta oikeasti niin kovasti kuuntelin ja seurasin, että lähtiessä jäin miettiin, että siis paljonko vauva nyt painoi, mikä oli pituus jne. Mukaan sain yhden kuvan, jossa oli 381 g siis oletan paino. 21+2 ultra ja vastasi 20+6. Istukka oli takana, napanuora kiinnittyi siihen jotenkin "taakse" ylhäältä ja lääkäri ei ollut varma olisiko se kiinni kalvoissa. Kuulemma ei epätavallista ja yleensä selviää synntyksen jälkeen eikä esim. sairaanhoitajat/kätilöt sitä yleensä edes ultrassa tarkista. Sitten jokin lukema (?) oli 0,36 ja jos on 0,3 niin vauvan kasvua seurataan automaattisesti. Näinpä meillä ultra vielä vkolla 32. Oikein kiva! Jos tämän perusteella olisi painoarvio niin 3200g ei ylittyisi, mutta lääkäri piti liian aikaisena arvioida sitä.

Tällä kertaa ultran tiedot tuli nlakortin takakanteen "leimaan" jossa on Lm 50 Rm 35 ja lääkärin tekstiä josta en saa kertakaikkiaan yhtään mitään selvää :O Vähän harmi, mutta tärkeintä oli, että kaikki rakenteet oli kunnossa, vauva liikkui virkeästi ja muutenkin jäi hyvä fiilis. Sukupuoli jäi arvoitukseksi, mutta ihan varovaisesti lääkäri arveli, että olisiko tyttö. Hauska näin, koska viimeksi oli niin selvä poika! Saa nähdä selviääkö vielä ultrassa vai jännitetäänkö loppuun asti.

simppu pohti imetysliivejä... Mulla oli useita noita Carriwell merkkisiä, eri malleja, osa oli huippu hyviä ja osa ei. Ton merkkiset ei oo hirveän kalliita, joten osta vaikka parit erilaiset. Sellaiset verkkomaiset "saumattomat" oli tosi hyvät yöllä alussa, mutta ei ne päiväkäyttöön sopineet, koska eivät tue. Sitten kun rintojen koko vähän ööö tasaantui niin edelleen Carriwellit oli hyvät, koska joustivat alussa. Liivinsuojuksia en tarvinnut ku ihan alussa ja mulle kertis malleista sopi Liberon parhaiten. Sain kaverilta ainakin 3 merkkiä testiin ja osa tarttui nänneihin kiinni! Mulla oli alussa niin kovilla nännit, että suurin helpotus oli maidonkerääjät ja Lansinoh voide. Pidin vastoin ohjeita niitä kerääjiä pahimpina aikoina liiveissä tunteja, koska nännit eivät olisi kestäneet kosketusta liivien kanssa. Ei varmaan tarvitse sanoa kuinka kivuliasta imetys oli ajoittain ;) Se kuitenkin sujui, vaikka kipuja oli 8 viikkoa alussa niin sinnikkäästi jatkoin. Jokainen tuskainen hetki kannatti ja onnistuneesti imetin ja pitkään imetinkin!

Painosta en ota paineita, enhän edes tiedä mistä se kertymä lasketaan, kuten täälläkin jo kyselin :D Välillä on käynyt mielessä, että kuinka sitten niiden kertyneiden poistuminen kun jotkut ovat varoitelleet, ettei toisella kerralla lähdekään yhtä helposti. Tiiä sitten onko näin. Esikoiselta tuli 13kg ja lopputarkastuksessa oli grammalleen sama paino kuin ennen raskautta. No sen näkee sitten miten käy ja jos ei noin vaan lähdekään niin sitten tarttee tehdä jotain ;) En tykkää jos nlassa painontarkkailusta tehdään numero. Ihan kuin raskaana ei olisi muutakin mietittävää, etenkin eka kerralla.

Huoh taas kirjoitin näin pitkästi... Mukavia pakkaspäiviä kaikille!
 
Vesirokko yllätti vaikka pilkkuja tuli vain muutama kun pussasin tyttöäni kun en tiennyt hänen vielä sairastavan rokkoa. Luulin hänen pilkkujaan atooppiseksi ihoksi kunnes aika pian tajusin rokoksi joka oli kyllä ollut juuri hänen kaverillaankin tosi pahana.

Vesirokko on erityisen vaarallinen riski syntymättömälle vauvalle keski- ja loppuraskaudessa. Aloitinkin heti Aciclovir tehokuurin. 5 tablettia päivässä viikon ajan. Lisäksi omaan nokkosrokkooni joudun ottamaan antihistamiinia aina tarvittaessa.

Luulin että olin sairastanut vesirokon jo. Äitini sanoi että se oli minulla kun olin lapsi ja sain siitä vielä vauvana vyöruuusunkin joka vaati aika kovaa hoitoa. Voikohan se silti uusia vaikka aina sanotaan ettei voi?
Uusihaan kettumainen vyöruusukin :(
Nyt odottelen vasta-ainetietoja puhelimesta. Näyte kiidätettiin taksilla tutkittavaksi:-D Moista toimintaa! Arvostan kyllä kunnallisia palveluita. Lapsen etu on aina edellä ainakin minun lasteni kohdalla olen saanut hyvää kohtelua.. Myös jo silloin kun lapset ovat olleet vielä syntymättömiä.

Ajatella että tyttöni kohdussa käy jo elämänsä ensimmäistä lääkekuuria.

Dragonfly ja pikkuneiti rv 23+2

Lisäys: Omat 2 lastani olen rokotuttanut jo vuoden ikäisinä vesirokkoa vastaan. Rokotteita on 2 joista yksi ei vielä takaa suojaa. Tietysti olen unohtanut annattaa tytölle tehosterokotteen ja hän saikin rokon lievänä. Pojalla ei mitään oireita ainakaan toistaiseksi ja hänellä vahva suoja.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!

Alavatsakivuista kävellessä, jos raitapaita81 meinasit lihaksissa tuntuvaa kipua, niin mulla on välillä alavatsa kovilla. Tokassa raskaudessa tosiaan venäytin toiselta sivulta alhaalta lihakset, kun laskin puntin alas varomattomasti ja sen jälkeen on joka raskaudessa vihotellut samasta kohti. Ei meinaa kärsiä liikkua, kun se kipu iskee, kivaa kesken kävelylenkin. Tämän viikkoa on vaunulenkit olleet tuskaisia. Tässä raskaudessa on sen sivun lisäksi tuntunut koko alavatsalla aina välillä. Mulle suositeltiin juuri tukivyötä, mutta ei ole kauheasti auttanut tässä raskaudessa. Voi olla tietysti, ettei se ole enää yhtä napakka, kuin uutena... On kuitenkin kolmatta kertaa käytössä. Kumarassa kävely on auttanut, kun on alkanut tuntua, että kipu iskee. Näyttää varmaan fiksulta köpötellä mummovauhtia vaunujen kanssa kumarassa, mutta mieluummin niin, kuin vedet silmissä.

Mulla eilen tuli eka kertaa kävellessä sellainen tosi häijy supistus, mitä tuli viime viikonloppunakin. Selkä oli kovilla, kun siivosin eilen akvaarion ja kumarassa järjestelin pohjasta irronneita kasveja. Sitten juostiin kauhealla kiireellä viemään tyttö jumppaan ja sen jälkeen rymyttiin pulkkamäessä. Kuopuksen perässä kävelin ihan rauhallista vauhtia pitkin pihaa kun se iski. Oli aika kova, ja tuli sellainen paineen tunne alapäähän. Tänään ois illalla tarkoitus kärsiä olla perheliikunnassa kuopuksen kanssa, saa nähdä mitä tulee.

Mulla on ollut käytössä kertisliivinsuojat, maitoa on tulvinut välillä niin hillittömät määrät, että ne on olleet tunnissa läpimärät. En tiedä oisko kestot imukykyisempiä...? Mulla on kyllä parit, mutta en muista, olenko koskaan kokeillut niitä. Sellaiset kertsikat oli kivat, missä oli toisella puolella pieni kiinnitysteippi. Tuppaa muuten putoamaan helposti kumarrellessa, ainakin mulla. Maidonkerääjät tai pumppu ois varmaan hyvä apu tuohon maitotulvaan, mutta en ole kokenut luontevaksi käyttää kumpiakaan. Ja imetyksestä kipeisiin nänneihin on mulla auttanut maitotipan pyöräyttäminen suojaksi joka imetyksen jälkeen. Joku vanhempi hoitaja neuvoi tuon kikan, kun kyselin lampaanrasvaa tms, mitä jotkut käyttää osastolla. Toimi mulla hyvin!

Kilojen tippumisesta raskauden jälkeen, mulla on suht nopeasti pudonnut takaisin lähtöpainoon. Nyt kuopuksen kanssa kertyi muutama takaisin, kun ei ole päässyt joka viikko juoksemaan miehen töiden takia. En ole osannut syödä vähemmän, kun kulutan vähemmän... Mutta jos tämän raskauden jälkeen ottaisi opikseen.

Vesirokko tosiaan joskus harvoin tarttuu kahdesti, varsinkin jos sen on lievänä sairastanut ihan pienenä. Esikon kaverin perheessä oli vesirokkoa joku aika sitten, ja kielsin varmuuden vuoksi sisällä leikkimiset, kun meillä ei ole lapset vielä pitäneet sitä. En ole rokotuttanut heitä vesirokkoa vastaan. Itse kyllä olen pitänyt lapsena kovan rokon, mutta ajattelin, että pelaan varman päälle. Toivottavasti Dragonfly77:n lääkekuuri tehoaa hyvin, eikä ole pikkuiselle masuasukille mitään seurauksia!

Cherrie_ 20+6
 
Heippa toverit, terveisiä auringosta! En tiedä, saako kiittää lämpimää ilmanalaa vai mitä, mutta pystyin koko loman ajan kävelemään tosi terhakkaasti ilman nivus- tai lantiokipuja. Mahtava fiilis! Voi tietty olla, että ne olisivat nyt muutenkin lientyneet, saa nähdä palaavatko nyt kotimaassa. Koskaan ennen ei ole lennolla ollut korvaongelmia, mutta nyt - voi jeesus! Raskauden turvottamat limakalvot ja onkalot ja ikuisuusflunssa toivat kummassakin laskussa aivan järkyttävät korvakivut. Sen lisäksi korvatukkoisuus kesti melkein vuorokauden ainakin mennessä, nyt on 12 tuntia kulunut laskeutumisesta ja elelen edelleen omassa pumpulikuplassani. Huhhuh. Mutta kivaa oli silti!

Lueskelin läpi teidän juttunne, onnea taas hyvistä ultrakuulumisista! Vesirokon kanssa on pari munkin ystävääni painiskelleet odotusaikana, toivottavasti Dragonfly77llakin kaikki menee hyvin!

24+4
 
Heijsan kaikille!

Vauvan painosta kun puhuttiin niin rakenneultrassa viikoilla 20+4 meijjän poitsu painoi 380 g eli vastasi kuulemma viikkoja 21+3 :)) !

Täällä odotellaan kuumeisesti maanantain neuvola käyntiä, että saa tiedon onko kohdunkaula lyhentynyt ja onko vauva kääntynyt pois raivotarjonnasta. Potkuista päätellen vieläkin pää alaspäin siellä kohdussa köllöttelee.. eli paineen tuntu alamahalla vaan jatkuu :/. Toivotaan vaan että kaikki olisi hyvin enkä joutuisi saikulle vuodelepoon !

Muuten raskaus etenee oikein mukavasti, maha jo tuntuu hiiirmu isolta! Vaatteita osteltu/saatu jo tarpeeksi, pari yöpukua vaille vain :) Painoa itselle kertynyt huimat 1 kiloa! :--D

Isot hankinnat kuten vaunut,kaukalo ja sitteri ostamatta, mutta vielähän tässä kerkiää! Pinnasänky jo koottu malttamattomana makkariin odottamaan pikkuista ihmettä ;)

Mukavaa viikon loppua kaikille!

Juuliaaa ja poitsuliini 22+3 :)
 
Rakenneultrassa Tampereella käyty. Ja nyt iski monen vuoden tauon jälkeen migreeni...ON NIIN HELPOTTUNUT OLO !!!! Pikkuisella kaikki kunnossa, ei mitään epäilyä mistään poikkeavuudesta (riskillä 1:95). Istukkakin oli noussut pois kohdunsuun päältä, mutta oli kuitenkin vielä niin alhaalla, että kontrolli Taysissa rv 30.On kuulemma hyvät mahdollisuudet, että nousee niin paljon, että alatiesynnytys onnistuu. Ja ihan selvästi itsekin näki, että pikkuveli on joukon jatkoksi tulossa :heart:.
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Käytiin eilen Tyksissä kontrolliultrassa. Tilanne hieman muuttunut neljän viikon takaisesta... lääkäri hieman epävarma tulevasta diagnoosista, koska nyt viallinen munuainen näytti olevan eri paikassa kuin viimeksi, mutta siinä kuitenkin reilusti toimivaa munuaiskudosta. Epäily lantiomunuaisesta, jossa kuitenkin jonkin verran normaalia toimintaa. Sanoi, että kannattaa varautua siihen, ettei toimi lainkaan, mutta silti antoi toivoa myös toiseen suuntaan. Oma pää ihan hyvällä mallilla, ollaanhan me jo sopeuduttu siihen, että tytöllä vain yksi toimiva munuainen. Mutta nyt sitten jännityksellä odotamme, mitä 14.2 ultrassa näkyy. Tuolloin mukana on myös lasten nefrologi. Olen ajatellut, olisiko hyvä mennä 4D-ultraan ennen tuota... ei kyllä olisi kauheasti ylimääräistä (lue: ei yhtään) rahaa... Mutta katsellaan. Muuten kaikki kunnossa, mitat vastasivat täysin viikkoja 25+0 ja painoarvio 770g ?

Joo, sitten sokerirasitusasiaa... Mulla 1 tunnin arvo 10.2, kun raja on 10. Muut arvot normaalit. Lainasin töistä mittarin ja olenkin nyt kolmen päivän ajan mitannut sokereitani ennen ja jälkeen syömisen. Korkein arvo on ollut nyt tänään lounaan jälkeen 6.4. Paastoarvot 4.0-4.3. Tiistaina joudun neuvolaan ja saan oman mittarin. En aio kuitenkaan hyväksyä mitään raskausdiabetesdiagnoosia, haluan uuteen rasitukseen. Olen varma, että rasitusta edeltävän illan herkuttelu kostautui :( En mitenkään usko, että näillä saamillani arvoilla päästään diabetesdiagnoosiin. Paino mulla ei ole noussut nimeksikään ja vauva normaalin kokoinen. No, mittailen tiistaihin saakka säännöllisesti ja lyön arvot pöytään :) Katsotaan mitä tapahtuu.
 
Kaana laitanko listaan tyttölupauksen vai odotellaanko vielä varmistusta?

Minulla on ollut vaikka minkä merkkisiä imetysliivejä enkä sen pohjalta osaa sanoa mitkä ovat hyvät. Helposti itse olen kyllä sovittaessa huomannut mitkä itselle sopii ja mitkä ei.

Liivinsuojukset on ollut kertakäyttöiset. Minusta kestot tuntuvat turhan hankalilta. Pyykkiä tulee muutenkin niin paljon ja minä olen saanut olla aika usein niitä vaihtamassa. Merkillä ei ole ollut väliä. Kaikki toiminut yhtä hyvin.

Sain lähetteen sokerirasitukseen, mutta sanottiin myös ettei ole pakollista mennä. Kaikki lapset ovat olleet hieman yli kolme kilosia niin tuskin on pelkoa isosta nytkään. Pitää hetki miettiä menisikö vai ei. Iän takia sinne pelkästään laitettiin lähete niin tuntuisi aika turhalta.

Lääkärillä käyty ja huomenna saan hakea muutaman nukahtamis lääkkeen terveyskeskuksesta. Katsotaan jos ne auttaisi nukkumaan.

Tiivi-Taavi & Hemuli 24+0 POKS!
 
Tänään poksutaan 22+0! Jihuu!

Huomasin tuossa samalla että onpas tullut haalittua aikas paljon vaatteita papuselle, 2 muovikassillista sekä 1 iso ikean kassillinen..pitääpi hieman hillitä tuota ostovimmaa. Pinnasänky, kärrit ja muut isot hankinnat on vielä tekemättä, saapi nähdä koska niitä innostuu ostelemaan.

Täällä ollaan nyt kärsitty jo viikon verran kamalasta flunssasta, olo ei ole kyllä helpottunut yhtään vaikka tässä on jo saanut ihan tarpeeksi potea. Nyt on myös mieskin kipeänä ja tiedättehän nuo miehet mimmoisia ne on kipeänä..
 
Poksupäivä, 24+0, jee!

Olen ehtinyt käydä nyt vain lueskelemassa, hui kun on ollut jännittäviä tapahtumia. Ja onnea kaikille ultrakuulumisista!

Varusteista ja ostoksista oli hieman puhetta... Itsekin olen vallan villiitynyt vaatteiden kanssa, mutta melkeinpä kaikki suuret ja tärkeimmät ostokset on vielä kaupassa. Hoitopöytä on valmiina, mutta siihen se oikeastaan jääkin. Vaunuja ollaan katseltu ja Brion Happyt (yhdistelmät) on tällä hetkellä yksi suosikki, pitää käydä testaamassa livenäkin. Ja pinniksen kanssa on hirmuinen "taistelu", että mikä olisi kiva.

Olisin kanssa halunnut siihen FB-ryhmään liittyä ja laitoinkin Jasmin12 -nickille yksärillä oman nimen ja kuvailun FB-profiilista jo ketjuun liittymispäivänä, muttei hän ainakaan vielä ole lisäillyt minua kaveriksi/ryhmään. Olisiko siis jotain toista henkilöä, joka voisi hoitaa saman? :)

Edit. Olinkin unohtanut sen linkin profiiliini, joten laitoin sen nyt menemään... Ehkäpä se tällä nyt onnistuukin!
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen sortunut ostamaan jo nyt vaunut ja pinniksen. Tänään tulossa kotiin. Mä oon sellanen viime tingan ihminen, että vähän jopa harmittaa tällainen hätäily, kun ei tuota tilaakaan liikoja ole =D Mies olisi halunnut Emmaljungat, mutta itse en suostunut niin kalliiseen hankintaan, joten päädyttiin Jovi Airiin. Työn kautta kokemusta niiden työntelystä ja mukavalta tuntuivat :) Muita isoja hankintoja meille ei tulekaan. Hoitopöytää en ole omistanut koskaan, sitterin saan kaverilta. Vielä on vaara etten sitä kelpuuta ja päädyn ostamaan uuden =D Mutta ensimmäistäkään vaatetta en ole ostanut.

Olot entiset. Töitä aion tehdä loppuun asti. Fyysisesti ja henkisesti rankka duuni muistisairaiden vanhusten parissa, mutta hyvin olen jaksanut. Selässä ja supisteluiden määrässä huomaa jos on ollut liian rankka päivä. No parin viikon päästä pidän viikon loman ja sitten ei olekaan enää kuin 2 kk töitä :)

Toi sokerirasitus on jännä juttu ja vaihtelua aika paljon paikkakunnittain. Neuvolantäti viimeksi sitä tulkkasi, mutta ei löytänyt ohjeistusta enää 40-vuotiaalle =D Mutta kun ei ongelmia ole ollut 3 aiemman kanssa, niin oletettavasti mennään nytkin ilman. Huolimatta siitä, että mun raskaudenaikainen painonnousuni on aina todella hurjaa, mutta se ei vaikuta mihinkään arvoihin millään lailla ja olen lähtöihannepainossani aina laihduttamatta alta aikayksikön :)

Hei, enää tää tammikuun loppu ja lyhyt helmikuu, sitten onkin ensimmäinen kevätkuukausi ja keväthän tarkoittaa sitä, että meidän vauvat syntyy =D Mitä vähemmäksi loppuaika käy, sitä pirteemmäks mä muutun. Onneks ei enää IKINÄ tarvi olla raskaana :)

Tsemppiä ja hyviä vointeja kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Mä odottelen myös vastausta Jasmin 12-nickiltä siihen fb-asiaan... Listaan vois myös päivittää synnytyssairaalan eli Jorvi ja ikä 31 v.

Imetysliiveistä olen myös ajatellut hankkia carriwellejä. Olen nyt odotusaikana jo käyttänyt bravado-merkkisiä imetysrintsikoita, jotka on ollut superhyviä ja mukavia. Myös niiden tukevuus on yllättänyt positiivisesti. Niitä voi tosiaan suositella. Tilasin niitä parit lisää jostakin brittiläisestä nettikaupasta, tuli halvemmaksi kuin ostaa Suomesta.

Mulla henkinen olo helpottui tosi paljon rakenneultran jälkeen! Sen jälkeen alkoi tuntua liikkeitä huomattavasti enemmän ja mahakin alkoi kasvaa :)

Ihanaa kun on jo edes vähän enemmän valoa!
 
Pakkasaamua poksupäivänä, täällä on -25C! Onneksi ei olla tänään menossa mihinkään, paitsi koulukirjoja käyn hakemassa esikon kaverilta, jos jotain tarvittavia jäi kouluun. Poika parka oksensi eilen kesken aamun syliinsä + tietokoneen päälle koulussa... Voi jo paremmin, joten ajattelin, että voitaisiin ottaa muita kiinni viikonlopun aikana. Toivottavasti muut ei saa tartuntaa... :x

Onnea hyvistä ultrakuulumisista AnnaPauliinalle! :) :heart:

Menipäs HaaveissaToisen ultra jännäksi, kun ei vielä tullut selvyyttä.

Joko MariArvolla oli tämän viikkoinen ultra...?

Toivottavasti Juuliaaan vauva vaihtaa asentoa, että olo helpottuisi :)

Sokerirasituksen raja-arvoista, mua otti aikanaan päähän, kun esikoista odottaessa oli se eka arvo 5.0 ja silloin se meni just rajan yli, ja papereihin tuli RD-merkintä. Sen jälkeen sitä rajaa nostettiin, mutta mut lähetettiin automaattisesti molemmissa seuraavissa raskauksissa kahdesti sokerirasitukseen, vaikkei mitään ongelmia ollut kummankaan raskauden aikana. Nyt kun on uusi terkkari, niin hän ei onneksi pitänyt tarpeellisena testata automaattisesti. Tosin jotainhan niissä mun sokeriarvoissa kai tapahtui silloin ekassa raskaudessa (vaikka ne oli aina neuvolassa mitatessa ok) kun iso vauva tuli. Tosin syntyi vasta viikolla 42, että olihan siinä aikaa kasvaa. Kohdunpohjan korkeus oli melkein koko raskauden ajan keskitasoa tai alakäyrän tuntumassa, välillä olivat neuvolassa huolestuneita, syönkö tarpeeksi. Masu vaan oli silloin niin upoksissa.

Täällä vauveli viihtyy perätilassa, on ollut rakenneultrasta asti. Melkein kaikki liikkeet tuntuu reilusti navan alapuolella, vaikka kohdunpohja on useamman sentin navan yläpuolella.

Cherrie_ 21+0 *poks*

 
Heippa. Sokerirasituksesta: minun neuvolatäti sanoi,että kaikki yli 25v uudelleen synnyttäjät laitetaan sokerirasitukseen,vaikkei mitään häikkää pissassa tai verenpaineessa olisikaan,viime raskaudessa sen kävin ja kaikki ok,onhan minulla kaikki vauvat olleet syntyessä yli 4kg,muttei kukaan sitä yli 4,5kg,minkä vuoksi ehdottomasti joutuu rasitukseen menemään.

Vauvan liikkeet tuntuu alhaalla ja n. navan kohdalla,eli perätilassa täälläkin tykätään olla,aiemmat lapset kääntyneet raivotarjontaan rv 27 viikkoon mennessä,joten jospa tämäkin vauva siihen mennessä olisi=)

Vaunut mietityttää kovasti ja niiden kalliit hinnat, brion kombit ja Oran jovi airit kiinnostaa,halutaan ostaa uudet vaunut,kun vanhat firkon merkkiset kolmella olleet ja kovassa käytössä.Onko muilla kokemuksia brion tai Oran vaunuista?Olisi kiva kuulla mielipiteitä,esim miten helposti saa kasaan ja autoon mahtumaan,ovatko raskaat työntää jne...Mitä hintoja vertaillut niin Orat näyttäisivät olevan halvemmat,kuin briot.

petronella ja toukotoukka 21+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
No mitä itse asiaa tutkiskelin, niin esim. Jovi Airin saama kritiikki koski lähinnä painavuutta, suurta kokoa jne. Eli jos tykkää esim. ostoskeskuksissa kierrellä ja ne kulkevat autossa paljon, niin ei ehkä välttämättä paras valinta.

Minä taas en ole shoppailuihmisiä eikä meillä ole autoakaan, joten Jovit olivat aika helppo valinta. Pitkiä lenkkejä vaihtelevassa maastossa, joten tykkään niiden tuntumasta todella. Viime talvena en vielä ajatellut lasta enää ikinä tekeväni, mutta silti asiakkaan vauvaa työnnellessäni oli pakko kysyä vaunujen merkkiä, niin hyvältä niitä tuntui työnnellä piiiiiitkiä matkoja :)

Kaikilla kolmella lapsellani on aina ollut käytetyt vaunut, nämä ovat ensimmäiset ihka uudet :)
 
Päivitellääs tän päivän neuvolakuulumiset:

rv 22 + 5
paino +370g/viikko, (alusta asti +5kg)
RR 106/77
HB 126 (viimeks 111, eli joka toinen päivä syöty rauta, tai itseasiassa harvemmin, on auttanu tosi hyvin)
Sykkeet +/- 150
Liikkeet ++ (Nää siis ilmeisesti aina oman kertoman mukaan)

Eli kaikki hyvin, sain kelapaperit kotiin täytettäviks mut pitäis käydä eka ottaan kopio töihin ennen ku voi sitä minnekään postitella ja nyt kuitenki weekendi niin ei niin kiire asian kanssa vaikka haluaiskin mahdollisimman pian asian eteenpäin et äitiyspakkauskin tulis nopeempaa, monihan toukukouisista sen olikin jo saanu...

Ens kerralla eka neuvolalääkäri mut sinne yli kk aikaa, et tosi kauas meni seuraava kerta...
Tänään tullu postissa tikkunekusta tilattuja vaatteita poitsulle, ihania ovat! :) ja pari päivää sit käytiin vekarakirppikseltä ostaan kassillinen vaatteita joiden hinnaks tuli vaan 40e et kyl ne paljo halvemmaks tulee käytettynä ostaa.. Mitään isompaa ei olla saatu viel hankittua ja ku tää tilakin meillä aika rajallinen niin ei sillee vielä taideta ostaakaan..
Onko kukaan käyny muuten Pikkuhuopalahden Isan Tamine-kirpparilla? Se olis täs suhkot lähellä mut ku netistä ku luki niin suhkot huonoa palautetta saanu et on ahdas ja liikaa (huonokuntosta?) tavaraa niin pienes tilas ym niin mietin et jaksaisko joku päivä mennä vai jättäiskö väliin.. Onkohan siel mitään muuta ku vaatetta?
 
Me asutaan maaseudulla ja liikutaan paljon vaunuilla hiekkateillä ja talvella lumipöperössä,ostoskeskuksissa ei siis tule kierrettyä,yleensä kaukalon kanssa pärjännyt kauppareissut.Mummulaan ja koiranäyttelyihin vaunut pitäs saada mukaan ja johonkin lomareissuihin,mutta ei siis jatkuvaa autossa kuljettamista ole.Olen tykännyt vanhoista vaunuistamme juuri suuren koon vuoksi,kun tuntuu,että nykyään monet vaunut on kapeita ja pienikokoisia,en tykkään yhtään kolmipyöräisistä,enkä pienilllä etupyörillä varustetuista vaunuista.
 
No sitten esim. just Jovi Air voisi olla teillekin hyvä vaihtoehto. Jykevät ja tukevat vaunut/rattaat, joilla pääsee hienosti eteenpäin lumessa ja sohjossakin. Ja jos autoon nostelu on satunnaista, niin ehkä teidän voimat riittää :) Riippuu takatilan koosta, tarvitseeko renkaat ottaa irti, mutta ehkä senkin aina välillä kestää :)
 

Yhteistyössä