Relailuviikonloppu takana
Otin ihan rauhassa, että saisi flunssan asettumaan ennen kuin mies lähtee työreissulle, ja onkin parempi olo. Käsitöitä neuloen ja ompelukoneella, ihanaa kun oli viimein niihin aikaa
Supistuksia tuli aika paljon pitkin viikonloppua, lepäilystä huolimatta. Lauantai-iltana tuli yksi tosi voimakas, tuntui nivusissa asti häijyltä.
Miten teillä muilla, joilla on supistuksia, onko ne miten voimakkaita? Mulla ei ole koskaan aiemmin, ei aiemmissakaan raskauksissa, tuollaisia ollut tässä vaiheessa. Mietin, että lasketaanko sellaisetkin vaarattomiksi harjoitussuppareiksi
Täytyy sitäkin kysäistä neuvolassa ensi viikolla... Eilen supisteli sitten ihan kauheasti, tuntui, että kiristi alavatsaa koko iltapäivän. Sitten päätin pitää ompelusta tauon, kun tuntui tulevan ihan jatkuvasti. Lepäilin sohvalla ja kellotin, niitä tuli 6 minuutin välein...!? Ei mulla ennen ole tässä vaiheessa säännöllisesti tullut. Asettui makaillessa, illasta taas tuli harvakseltaan muutaman tunnin ajan. Toivottavasti ei ihan jokapäiväiseksi riesaksi tule tuollaista määrää. Osa on tosiaan aika häijyn tuntuisia, ei kuitenkaan kipeitä. Vihlaisujakin tuli alavatsalle eilen, mutta ne ei liittyneet suppareihin. Tänään on taas pitkin iltapäivää supistellut, en ole varma tuntuuko osa alaselässäkin, vai jumittaako se muuten.
Blommor, sanoivatko ultrassa, onko mitään mahdollisuuksia, että sydämen rakennevika korjautuisi itsestään?
Allergioista, itselläni oli lapsena aika paljon allergioita + atopia, ja kala on edelleen tosi voimakas. Pelkkä haju saa välillä aikaan astmakohtauksen ja muita oireita. Kesät oli täyttä tuskaa, kun kaikki siitepölyt aiheutti oireita. Gefiluskapselit on mullakin jatkuvassa käytössä. Lapsilla ei ole kovin pahoja allergiaoireita, esikoisen kouluun en ole ilmoittanut mitään ruoka-aineita, vaikka osa saa kurkun kutisemaan. Hyvähän se on pieniä määriä totutella syömään, jos ei pahempaa reaktiota tule. Atooppisia oireita heillä on myös, mutta ei lähimainkaan niin pahana, kuin mulla. Mulla on Elocon käytössä, ja taukojen pitäminen on tosi vaikeaa, kun heti räjähtää ihottumat. Muutenkin ihosta näkee, että on ollut lapsuudesta asti käytössä voimakkaat kortikosteroidit... Iho on niin ohutta, että paksuja "raskausarpia" on alkanut ilmaantua sinne tänne, silloinkin kun en ole raskaana.
Mi&Ma, ai sullakin oli alhaalla takana istukka. Katsoiko sen tarkemmin, tuleeko miten kohdunsuulle asti? Kivaa kyllä päästä ylimääräiseen ultraan kurkistamaan vauvaa :heart:
Painosta, mulla on tullut koko aikana n. 5-6kg. Aiemmissa raskauksissa ei ole ihan näin nopeasti kilot kertyneet. Jouluähky sotki kuvioita, ehti uusi kymmenlukukin poksumaan vaakassa. Mutta nyt on tullut vähän alaspäin, saa nähdä mihin lukemiin asettuu ennen ensi viikon neuvolaa. Minäkin olen muuten
kakaravaaran lailla lähtenyt toista lasta sen painoisena synnyttämään, mitä vaaka näytti joulun jälkeen. Ja joskus vuosia sitten olen painanut yhtä paljon, vaikken ollut raskaana...! :ashamed: Mutta silti olin normaalipainon ylärajoilla.
Keljulta kuulostaa
kakaravaaran ilmalento : / Toivottavasti ei ollut mitään ikävämpiä seurauksia ja palaat pian kertomaan kuulumiset!
Cherrie_ 20+3
Sori ylipitkä postaus taas...