Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

Blommor toivottavasti kaikki menee parhain päin :hug:

Olen laiskasti kirjoitellut vaikka ahkerasti luenkin. Nyt pikaisesti kommentoin Streptokokki asiaan.. Esikoista odottaessani tuli alavatsaan outoa kipua ja kävin erikseen sen vuoksi neuvolassa ja otettiin tuo näyte. Se oli positiivinen ja nlatäti kertoi sen olevan todella yleinen, mutta usein se on tietämättä. Siinähän on tosiaan vaarana vauvalle erilaisia komplikaatioita synnytyksessä. Sitä harvoin hoidetaan pois odotusaikana, koska uusiutuu helposti, mutta sitten synnytyksen yhteydessä antibiootti tms. tippa.

Tuosta käynnistä seuraavalla kerralla täti kertoi heillä olleen koulutuspäivät, joissa ajettiin eteenpäin tutkimusta, joka tehtäisiin jokaiselle odottajalle Streptokokin osalta, koska näin saataisiin hoidettua ja minimoitua riskit vauvalle. Vähän epäselvästi selitän tätä nyt... :D Anyway itse aion vaatia, että ottavat multa näytteen loppuraskaudesta, ihan vaan varalta.

Meillä on rakenneultra 14.1. jännittää... Tärkeintä, että vauvalla olisi kaikki hyvin. Olen hyvin varma, ett'ä poika tulee. En tiedä miksi?! Oikeastaan toivotaan poikaa, mutta tyttökin on tervetullut, no tietysti on ;)

Hankintoja en ole tehnyt ainoatakaan. Kaikki tarpeellinen on jo. Oikeastaan olen myynyt pois niitä, jotka ei sitten olleetkaan tarpeellisia. Vaatteita en ole ostanut tarkoituksella, koska esikoinen, poika, 1v 9kk ja kaikki häneltä tallessa. Jos tyttö on tulossa niin sitten ehkä joitain vaatteita hankin.

Joku kyseli outoja oireita niin mulla on ollut tosi paljon vatsakipuja. Lähinnä sellaisia ruoansulatukseen liittyviä. Tosin taitavat olla kovin yleisiä raskaudessa, mutta viimeksi ei ollut mitään tällaista. Ihan kuin olisi suolet jotenkin tukossa tai väärissä paikoissa :LOL: Muuten kaikki on oikein hyvin, hemoglobiini ja verenpaine tosi hyvät eikä maksa-arvot tai vasta-aine titterikään ole noussut tähän mennessä!

Mukavaa uutta vuotta kaikille ja jaksamista äippäloman alkua odottaville :wave:
 
Blommor> Onnea tyttölupauksesta:). En tiedä mitä he epäilevät tytölläsi olevan mutta..Omalla tytölläni oli reikä sydämessä vielä synnyttyään mutta se korjaantui itsestään kuukausien kuluessa eikä vaatinut kuin seurantaa. Kummipoika leikattiin heti syntymän jälkeen ( joo tiedän, rankkaa:/ ) sydämen takia ja on nyt jo lukioikäinen ja voi erinomaisesti. Kyllä sinullakin ja tytöllä menee kaikki hyvin:). Hyvää loppuraskautta!
t minä vain
 
Meinaako kukaan mennä viel erikseen nyt rakenneultran jälkeen yksityiselle 4D-ultraan? Mietitty sitä ja taidetaan ens viikolla käydä niin näkee pienen sit viel vähä paremmin.. Onhan se kyl aika kallis lähemmäs 300e vissiin mut ku puoliks maksaa niin ei se niin paha..

 
Sydämmessä ei ole siis sitä reikää, sydämeen on tullut jokin häiriö/vika oikean puoleiseen eteiseen. Meillä on ensi viikolla 4Dultra jossa tutkitaan paremmin tätä vikaa. Saamme sen neuvolan viereisestä yksityiseltä me saadaan jokin korvaus? Mutta ollaan menossa muutenkin n. Rv 30. Tämän kanssa on nyt elettävä.

Potkut aiai, välillä tyttö kyllä potkasee niin lujaa että tuntuu että läpi tulee :D Mies puhuu pölpöttää vauvalle iltasin :) ja sillo alkaa kova potkiminen :D

Väsymys... töihin pitäisi raahautua pariksi tunniksu, eikä millään jaksaiksi. Lisäksi kuin tuolla esikoisella on kiukkupäivä.

Hankinnat täytyy varmaan joskus tässä aloittaa. Ainut mikä on tallella on pinnasänky, 2v muut tavarat on annettu eteenpäin. Säästin vain rakkaimmat vaatteet ja helistimen. Vaunuja oon jo vähä kattonu :D ja kaikkee muutaki!

Uusi auto tulee hankkia ei tuonne taakse mahdu millään 3 lasta istuimineen! Miehen autoon mahtuisi mutta kun istuimet ei oo siinä autossa. Tarviis autokaupoillekku lähteä :D

Ihanaa viikonlopun alkua

Blommor ja Muru 22+2
 
Täällä käytiin perjantaina rakenneultrassa, ja pikkuisella kaikki hyvin :) :heart::heart:..lääkäri heitti sukupuolesta tyttöveikkauksenvoiko sitä pitää lupauksena en tiiä :D..mutta tottakai heti ostelin kaikkee tyttövärejä :D. Pikkunen asustaa lantionsuojassa eli on kuulema hyvin piilossa ja liikkeitä minä en vieläkään tunne mitä kyllä ihmettelen tuntuu että muilla ollu jo viikko tolokulla, eiköhän ne tässä ala muutaman viikon sisällä tuntumaan.kohdunkaula oli hieman pehmentynyt mutta ei onneksi avautumista en sitten tajunnut edes kysyä että eihän tuo ole vakavaa :( oishan se varmaan sanonu jos olisi kun puhui vaan että kaikki hyvin ja hyvältä näyttää pikkunen. Kolmedee kuvana näytti kasvoja, yritti ottaa kuvaa mutta samantien länttäs masussa käden etteen ujon puoleinen tuo asukki :).
Lakka87&Pikkunen 20+4
 
Viimeksi muokattu:
Blommor:hug: meidän 5v tytöllä synnynnäinen sydänvika,ei näkynyt normaaleissa ultrissa,edelleen seuraillaan ja onneksi ei ole koskaan vaikuttanut tytön elämään,muuta kun ehkä pienempänä oli infektio alttiimpi siksi.Hyvin teilläkin varmasti menee ja kun tiedetään etukäteen,niin synnytyssairaalassa osataan ottaa se huomioon:hug:

petronella ja toukotoukka 19+4:heart:
 
Hei konkarit!
Paljonko on tarpeellinen määrä pikkukoon vaatteita? Oon nyt ostanu muutamat 56cm bodyt ja puolipotkarit mut enempi sitten 62cm koska hihoja ja lahkeita voi kuitenkin kääriä. En kuitenkaan haluiaisi että kaikki vaatteet olisi aluksi ihan hehtaareja :)
 
Blommor, toivotaan, että sydänasia ei osoittaudu sen vakavemmaksi. Pelottavaa varmasti kuulla tuommoista kuitenkin.

Lyhykäisesti pinnalla olleisiin aiheisiin: ei olla menossa 4d-ultraan, meille riittää nää perusultrat. Varsinkin, kun vielä selvisi, että niitä on tulossa jatkossakin neuvolassa. Vakuutuksia ei nyt oteta minkäänlaisia.

Viikonloppuna käytiin miehen ja anopin kanssa ensi kertaa varsinaisessa lastentavaraliikkeessä, ei kyllä ollut yhtään meidän skene. Kaikki asiat oli maailman kalleimpia ja ei todellakaan oman tyylisiä. Vaunuja hiplailtiin muutamia, mutta ihan mahdotonhan niistä kymmenistä malleista on mitään valita. Taidan vaan mennä lähellä sijaitsevaan lastentavaraosto- ja myyntiliikkeeseen ja ostaa sieltä ne vaunut, mitkä siellä sattuu olemaan. Kaikki ne on rumia kuiteskin, helpompi valita pienestä valikoimasta. Ihan uskomatonta katsoa myös niitä vaatteiden hintoja, potkuhousut 35 €! Me ollaan saatu jo pari kassillista mitä hienoimpia vaatteita ystäviltä ihan ilmaiseksi. Alan tajuta, ettei varsinaisesti tulla tarvitsemaan oikein mitään, ostan vain jos löydän jotain erityismieluista ja -hienoa. Ja jos tarpeita ilmenee, niin kauppa on lähellä, parempi ostaa sitten vasta eikä hamstrata varmuuden vuoksi. (Siis puhun itsestäni, kaappitilaa on vähän, roinaa paljon ja yleinen tavara-ahdistus jo muutenkin melkoinen.)

Joku pesänrakennuskausi tässä taitaa olla alkamassa, tekee mieli ihan kauheasti järjestellä paikkoja ja tehdä tilaa tulokkaalle. Pitäisi ompelukonekin saada vihdoin korjattua, että pääsisi surauttelemaan jotain kaikille ystäväpiirin tuleville vauvoille ja tietty omallekin.

Hyvää uutta viikkoa, ihanat naiset!

23+1

e. Sekoilen 3d/4d:n kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Ultrassa käyty ja kaikki oli oikein hyvin. Ihana pikkuinen siellä jumppaili. Pikkuinen poseerasi mielellään ja saatiin monta nättiä kuvaa mutta sitten kun koitettiin zoomata jalkojen väliin niin vauva risti kinttunsa. Ultraaja sanoi että ei oikein uskalla luvata mitään mutta todella varovainen tyttöveikkaus saatiin :heart:

Nuppunappi ja pieni 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Tänään käytiin rakenneultrassa. Käynnillä saatiin perusteellinen tutkimus vauvan rakenteista, yli 1h vierähti tutkimushuoneessa kun opiskelija oli mukana ultrailemassa ja opettelemassa :) Kaikki oli tosi hyvin ja painoa oli kaverilla nyt 330g. Myös jalkoväliä päästiin kurkkimaan ja poikalupaus saatiin, ei ollut ultraajan mielestä epäilystäkään etteikö sieltä poika olisi tulossa. Ennakkotuntemus piti siis paikkaansa :heart:
Kaikki on muutenkin ok, olo on ollut hyvä ja ei mitään kummempia vaivoja ilmaantunut, mitä nyt lonkka vaivaa jos kävelee pitempiä matkoja. Masu kasvaa kovaa vauhtia ;) Pikkuisen liikkeet tuntuu nyt tosi selvästi, etenkin illalla alkaa ahkerat jumppatuokiot kun äippä rauhottuu sohvalle tai sänkyyn lepäilemään.

20+0 POKS!
 
Me ei olla suunniteltu mitään ylimääräisiä ultria enää. Viikolla 10 kävin hyvinkin ylimääräisessä ultrassa, kun oli vaan jotenkin pakko nähdä, että miten siellä menee. Meillä oli siis eka ultra rv 7 tienoilla kuitenkin ollut jo. Mutta jotenkin nyt, kun rakenneultrassa ei ollut mitään kysymyksiä herättävää, niin emme koe tarvetta lisäseurannalle. Ja oikeastaan mieluiten vauvan näkeekin paremmin sitten vasta livenä :)

Vakuutuksia ollaan mietitty, mutta ei olla kyllä vielä yhtään katsottu niitä. Lähinnä mä oon pähkäillyt, että miten nuo allergiatutkimukset saataisiin parhaalla tavalla hoidettua. Mä olen tosi allerginen monille asioille, joten jännitän aika paljon, että minkälainen tapaus sieltä on syntymässä. Ja pelottaa, jos jostain tulee pienelle vakava reaktio. Meillä varmaan uudet ruoka-aineet kokeillaan sairaalapäivystyksen välittömässä läheisyydessä :) Ja tietyt ruoka-aineet on pakko saada testattua valvotusti. Onko täällä ketään muuta, joka jännäilee allergioita?

Ja muuta omaan napaan. Mä oon yhtäkkiä turvonnut ihan hirveästi ja jalat on ihan täynnä nesteitä (yök). Tänään alkoi säärestä myös vihlova kipu, joka säteili myös reiteen. Soitin sitten johonkin neuvolapäivystysnumeroon, että pitäisikö tässä lähteä jonnekin. Kävin tutkituttamassa, mutta onneksi kaikki tuntui olevan ihan kunnossa ja ilmeisesti kipu on vaan jotain kireyttä. Turvotukselle ei kuulemma paljoa voi tehdä, jalkoja pitäisi pitää ylhäällä mahdolisimman paljon ja varmaan voisi alkaa käyttää tukisukkia. Jotenkin mut yllätti, että tällaista tulee jo näin varhaisessa vaiheessa!

Potkuja tuntuu paljon ja nautin niistä suunnattomasti. Eilen koettiin herkkä hetki, kun mies tunsi ensimmäistä kertaa potkun kädellään!

Inkeri 20+6
 
Eilen oli rakenneultra :) Oli kyllä perusteellinen, kesti varmaan 1,5 h, ja siihen kuului automaattisesti myös 3D (vai onko se 4D)-kuvia. Kaikki näytti olevan pikkuisella kunnossa! En muistanutkaan, kuinka ihmeellistä on nähdä pienen sydämen sykkivän jne. Ja poikaolo ei pitänyt paikkaansa ;-) eli selvä tyttö on tulossa <3. vauva liikkui kovasti ja esitteli hauskoja venytysliikkeitä. Muistelen, että esikoinen päinvastoin oli ultrissa aina melkein paikallaan! Istukka näytti olevan vielä liian lähellä kohdunsuuta, joten lääkäri suositteli tarkistus-ultraa viikolla 32. Suurella todennäköisyydellä se kai siirtyy tänä aikana ylemmäksi.

Vaikka isosiskolta onkin jotain vaatetta tallessa ja kavereiltakin varmaan vanhoja kamppeita saadaan, niin jotain pientä ja söpöä täytyy päästä itse hankkimaan... Hellevaatteita ainakin tarvitaan lisää pienessä koossa, täällä on ympäri vuoden 30-35 astetta joten pitkähihaisilla/-lahkeisilla ei ole kovin paljon käyttöä.

Viikkoja nyt 20+4.

Onnittelut kaikille muillekin rakenneultrassa käyneille!
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Se olisi sitten 21+0, POKS POKS

Kyllä tämä aika nopeesti menee vaikka välillä tuntuu että toukokuuhun on vielä niiiiiin kauan aikaa :)

Viime viikolla käytiin rakenneultrassa jossa kaikki oli hyvin ja Poikalupaus saatiin :heart: se siitä vahvasta tyttö olosta :D Aluksi oli jopa hieman shokki kuulla että poika tulee ja muutama päivä meni tätä asiaa käsitellessä :rolleyes: nyt ultran jälkeen on alkanut päästä shoppailuhullu taas vauhtiin ja vauvan vaatteet alkavat tulvia kohta postiluukusta sisään :D itseäni tosin kiinnostaisi että kun kesä on kuitenkin tulossa, niin minkälaisia vaatteita silloin vauvalla pidetään? mitä kannattaisi ostaa? Ensikertalaisena tuntuu välillä että enhän minä mistään mitään tiedä : /

4D ultraan yksityiselle ei mennä. vakuutus luultavasti otetaan (isovanhemmat siitä muistuttaa säännöllisin väliajoin). Oma olo on onneksi parantunut huomattavasti, ei enää oksenteluja eikä edes pahoinvointia (kuin harvoin)!tästä olen todella iloinen!Ainut oire on, että kun syö niin tuntuu että ruoka ei mene sula, vaan se jää ylävatsaan klöntiksi joka ahdistaa. lisäksi ummetus ei ole aina niin mukavaa ja röyhtäilen hyvin paljon. Mutta kyllä tämä tästä, puolessa välissä jo ollaan!
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö- ja poikalupauksista!

Inkeri84 minua hieman jännittää että onko tällä pikkuveljelläkin maitoproteiiniallergia kuten isosiskollaan. Olisi vaan niin paljon helpompaa että ei olisi :/ Tytöltä on onneksi mennyt nyt jo tuo allergia ohi, vähän päälle vuoden vanhana alkoi sietämään maitoa, nyt käytössä laktoosittomat tuotteet.

4D-ultraan ei mennä tässäkään raskaudessa. Meillä on ainakin yksi ultra vielä tulossa kun kontrolloidaan pienen kasvua loppuraskaudessa.

Vakuutus otetaan tälle toisellekin lapselle, mutta varmaan esikoisen tapaan vasta syntymän jälkeen. Toivottavasti tulee siskoonsa jonka vakuutuksesta ei ole haettu vielä penniäkään :)

Kävin tänään yksityisellä gynellä kun mulla on ollut enemmän ja vähemmän noita supistuksia ja sitten toissailtana tuli ihan järkyttävä paineentunne alapäähän. Eilen lisäksi vihloi alapäätä koko päivän töissä. Soittelin neuvolaan ja sitä kautta ei ollut mitään mahkuja päästä lääkäriin ennen kuin kahden ja puolen viikon päästä. Kaikki oli kuitenkin onneksi kunnossa. Ei tulehduksen merkkejä, kohdunsuu kiinni ja kohdunkaulaa reippaasti jäljellä. Ja pieni poika sieltä on edelleen tulossa :heart: Hieman on keskimääräistä pienempi - painoarvio nyt n. 700g (rv 25+3). Jos jatkaa kasvuaan tasaisesti niin syntynee 3200-3300g painoisena, mutta jos himmailee kasvuaan isosiskonsa tapaan niin lienee aikalailla samankokoinen kuin siskonsa syntyessään (3040g). Ehdottomasti kuitenkin alle 3500g.

Joku kyseli noista pienistä vaatteista. Se riippuu niin paljon vauvan koosta ja kasvusta että kuinka on käyttöä ihan noille pienimmille vaatteille. Meillä oli ihan alkuun jopa 50cm liian isoja (tyttö 3040g & 47cm) ja 56cm oli käytössä tosi pitkään. 62cm otettiin käyttöön vähitellen varmaan vasta joskus 5-6kk ja 68cm vaatteita on meillä joitain käytössä edelleen (1v4kk). Mutta joillekin vauvoille 56cm jää pieneksi tosi nopeasti eli saattavat mahtua vain esim. kuukauden.

Tuiku & Kirppu 25+3
 
Je
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille!
Blommor, toivotaan ettei ole vakavaa.

Me ei olla menossa myöskään mihinkään ylimääräisiin ultriin näillä näkymin, mutta jos jostain asiasta tulee epävarmuus, niin en epäröi mennä ja rauhoittaa mieltäni :)

Vauvavakuutus aiotaan ottaa, olen jo laittanut hakemuksen menemään.

Rakenneultra meillä on ensi viikolla ja mehän oltiin tuossa ennen joulua yhdessä ylimääräisessä ultrassa kurkkaamassa ja siellä jo vähän alustavasti lääkäri kävi rakenteita läpi, mutta "oikea" siis vasta ensi viikolla.

Supistuksia tuntuu melkein päivittäin ja huomenna olenkin menossa tarkistuttamaan kohdunkaulan tilanteen. Neuvolassa hoitaja sanoi, ettei mitään murhetta, mutta silti mietin koko ajan, että vaikuttavatko ne johonkin, joten parasta mielestäni käydä tarkistuttamassa :) Voi olla, että taas varmistelen turhaan, mutta mieluummin niin päin. Vatsavaivat on myös riesana.

Potkut myös kovenevat päivä päivältä, mies ei vielä tunne vatsan päältä niitä, mutta ei siihen enää kauaa voi mennä :D :heart:

Vaatteita olen ostanut jonkin verran ja lähipiiristä varmaan saan vielä lisää. Vähän hämmennyksissä olen kaikista tarvikkeista, mitä pitäisi olla valmiina vauvan tullessa, mutta onhan tässä aikaa. Kaukalo on jo ostettuna ja vaunut sekä sänky pitäisi viellä tässä lähiaikoina käydä hankkimassa.

Je & Pipana 19+4
 
Heippa.

Muuten oma olo aika hyvä,mutta närästys vaan vaivaa lääkkeistä huolimatta,jo toinen lääkärin määräämä lääke kokeilussa,syö mitä vaan,niin jatkuvasti polttelee: /


Maitoallergiasta:
Nuorimmalla se todettiin 4kk iässä,maidottomalla ruokavaliolla sinnittelin siihen asti ,kun poika oli 10kk,jolloin imetyksen lopetin,minäkin toivon,että tällä tulevalla vauvalla ei olisi mitään allergioita,kahdella vanhemmalla tytöllä ei ole ollut allergioita.Kuopus on nyt 2,5v ja laktoosittomilla tuotteilla pääasiassa mennän,välillä saa jotain tavallistakin maitotuotetta:)

Vakuutus otetaan,kunhan ensin saatu ne kelan paperit,kun kai siihen joku terveysselvitys tarvitaan...

Meidän kaikki vauvat olleet syntyessä n.4kiloa ja pitkiä olleet 51,53 ja 54cm,niin eipä juuri ole 56cm vaatteet kauaa mahtuneet,joten 62cm vaatteet melkein heti käytössä olleet;)

petronella ja toukotoukka 19+6:heart:
 
Rakenneultrakuulumisia

Tänään siis käytiin viikoilla 20+4 rakenneultrassa. Tyttöolo ei ihan pitänyt paikkaansa sillä pieni poika olisi meille tulossa :) Herran mitat oli 21,7cm ja 399g<3 Vastasi mittojen puolesta rv21 eli kasvettu on :)
Myös lääkäri kävi meidän pojua kurkkaamassa koska kätilö löysi sydämestä ns. golfpallon ja aivoista plexus kystiä. Molemmat sinänsä normaaleja löydöksiä, mutta yhdessä ne kohottavat hieman riskiä kromosomeiltaan poikkeavaan lapseen. No lääkäri ei sydänlöydöstä pitänyt golfpallona, kystat kylläkin näki mutta ne on aika normaaleja ja häviävät syntymään mennessä. Mitään jatkotutkimuksia ei siis tarvita :) Oman mielen rauhoittamiseksi menemme kuitenkin ensi viikolla 4d ultraan niin saadaan vielä toinenkin mielipide. Ja oli meidän onni että otettiin ne alkuraskauden sikiöseulonnat koska ne olivat silloin ok niin ei nytkään kuulemma ole syytä huoleen.

Heti lähti shoppailu käsistä ja meidän pikku pojulla on nyt iso kasa poikien vermeitä<3

MariArvo ja pikku-c 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Rakenneultrassa tuli käytyä tänään. Kuten arvelinkin niin sukupuoli jäi mysteeriksi. painoa oli tullut noin 470g ja pituutta 20cm, kovasti kätilöä nauratti lapsosen pitkät jalat ovat kuulemma kasvukäyrän yläpäässä. No eipäs mekään mitenkään lyhyitä olla joten jotain on vanhemmilta peritty :D

Valitettavasti ultrassa ei näkynyt suuria verisuonia joten menemme parin viikonpäästä erikoislääkärille. Onko muille sattunut näin? Positiivisesti ajattelen että sielä on kaikki kunnossa kun sydän kuitenkin sykkii ja kasvu on ollut normaalia. Oliskohan vaan lapsen asento ollut huono kun rauhallisesti malttoi makoilla ultran ajan...

Vakuutuksia olen jo katsellut ja varmaankin otamme syntymän jälkeen sen. Hankintoja on tullut muutama tehtyä: hoitopöytä ja turvakaukalo ja muutamia unisex vaatteita. Ja mamman selkäkipuihin tukivyö.

JeVi13 rv.21 ja masu salaisuus :heart:
 
Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli vauvalla oikein mainiosti :heart: Sukupuoli jätettiin ylläriksi, vaikka yritin kyllä itse tiirailla näytöltä. Äiti veikkasi tyttöä, tähän mennessä on mennyt kaikkien raskauksien veikkaukset oikein... saas nähdä. Vauva otti masussa relasti, touhuili koko ultran ajan ja köllötteli kädet pään takana :D Tuli hauskoja 3D-köllöttelykuviakin mukaan sisaruksille ja muille näytettäväksi. Mies siis oli mukana ultrassa. Vauveli vastasi viikkoa 19+6, samoin oli ekassakin ultrassa paria päivää isompi. Painoa on n.325g.

Kiva lukea teidän muiden rakenneultra-kuulumisia :)

Minäkin sain kontrolliultra-ajan istukan sijainnin takia, on alhaalla takana, ja käsittääkseni ainakin osittain kohdunsuun edessä. Meni hieman ohi, mitä sanottiin, kun tuli vähän puun takaa koko juttu. En osannut mitään tarkempaa kysyä, kun sanottiin, että yleensä siirtyy pois edestä, ja että kontrolli on sitten viikolla 28. Olin vaan että ok, hyvä juttu ja kotona vasta iski mietintä, että mites se menikään :confused: Neuvolakortissa ei lue mitään, kun kätilö aikoi laittaa tiedot suoraan neuvolaan. Täytyy sitten parin viikon päästä kysyä neuvolasta.

JeVi13, meillä etsitytti ultrassa nuo suuret verisuonet, löytyi kuitenkin, kun vauva vaihtoi asentoa paremmaksi loppuajasta. Jospa teilläkin oli vain huono kuvakulma...?

Mullakin on nyt muutaman viikon supistellut joka ilta aika napakasti, mutta tuskin on mitään ihmeempää. En meinannut mennä tarkastuttamaan, kun mulla on kaikissa raskauksissa ollut supistuksia, eikä ne ole mitään tehneet.

Meilläkään ei ole pahemmin ollut käyttöä alle 60cm vaatteille, kävi ehkä kerran-pari päällä ne muutama sisarusten lapsien vanha, mitä meillä on. Tulokkaalle ostin yhden 56cm bodyn, kun oli niin söpö... Viime viikolla iski armoton vauvanvaatteiden shoppailu-vimma, kun käytiin alessa pyörimässä, ja tarttuihan sieltä bodyn lisäksi muutama muukin vaate mukaan :whistle:

Cherrie_ 19+4
 
Hui, nyt alko jännittää huominen rakenneultra! Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja lupauksista =) Saas nähdä, selviääkö sukupuoli meille, aiemmin ei olla kysyttykään. Joku joskus sanoi, että eivät Jorvissa edes kertoisikaan, mutta miksi eivät kertois jos kysyy ja se on nähtävillä?

Jossain vaiheessa oli huoli, että onko vavella kaikki hyvin, mutta nyt on rauhallinen olo sen suhteen. Liikkeitä tuntuu jo masun päältäkin ja se jos mikä on mukavaa =) Huomista odotellessa,

KeepGoing 20+5
 
Mä katoan taas viikoksi netistä, lähden ekaa kertaa elämässäni etelään! Aika eriskummallinen matkajoukkio: mä & mies, anoppi, miehen kummitäti ja miehen veli perheineen, mutta saatiin matka joululahjaksi, joten mikäs siinä. Hyvä totutella perhelomailuun nyt sit. Aika haastavaa pakata, kun tuntuu että maha voi lyhyessäkin ajassa kasvaa aivan hulluna. Aion ihan pokkana esitellä tätä kumpua äitini vanhoissa 70-lukubikineissä hotellin uima-altaalla, toivottavasti ovat perhelomakohteena tottuneet raskaana oleviin naisiin vähissä kuteissa...

Hyvää viikkoa, tyypit! Onnea hyvistä ultrakuulumisista, toivotaan niitä lisää!

23+3
 
Heippa pitkästä aikaa! Jäänyt tänne kirjoittelu vähemmälle kun tuonne facebookkiin on paljon helpompi kirjotella :) mutta päivitellääs kuulumisia tännekki.. elikkä rakenneultra takana ja meidän TYTÖLTÄ löytyi kaikki mitä pitääkin ja vastasi täysin viikkojaan :) poikaolo meni siis metsään mutta en vois olla onnellisempi! <3

Hankinnat alkaa olla aika loppusuoralla ja eipä tässä tarvi enää kun odotella toukokuuta ja pientä prinsessaa saapuvaksi :)

citrus86 & Olivia 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-

Yhteistyössä