Heippa vaan pitkästä aikaa!!
Kaiken olen lukenut ja sivusta seurannut, mutta on ollut niin paljon menoa ja tekemistä etten ole tänne kerennyt tuleen kirjoittaan! Joten varoitan, romaani on tulossa
En muista oliko täällä vaiko toisessa ryhmässä kun puhuttiin
edellisistä synnytyksistä mutta kuitenkin
Esikoisesta kävin viimeisen kerran ma 20.9.10 äitiysneuvolassa, minulla oli edellisenä yönä alkanut selkäkivut ja olin nukkunut huonosti. Neuvolatäti teki painoarvion kevyesti painelemalla vatsaani ja sano "Ei sieltä mitään jättiläistä ainakaan tule" ja et sinä viikon päästä enään neuvolaan tule siltä merkit vaikuttais. No neuvolan jälkeen kitkin sellaiset pari tuntia 3x3m alueen n.2 metrin korkuisia nokkosia ja ohdakkeita
Illalla vielä saunaan miehen kanssa ja yhdessä mentiin nukkumaan tasan puol kakstoista yöllä. Mies nukahti samantien, mutta minä viel kähjäsin ja asettelin kaikkia viittä tyynyjäni hyvään asentoon. Hieman supisteli ja sitten tuntui jotain märkää jalkojen välissä.. Siitä sitten ylös ja vessaan... Kello oli kakskyt vaille kakstoista. Lapsivedethän ne oli.. No puhelu äidille
Äiti otti aikaa supistuksista ja minä keittelin kahvia miehelle ja SIIVOSIN AUTON (mikä päähän pistos
) no kahvin tiputtua herättelin miehen et olis aika tulla kahville.. Mies meni lievään jännitystilaan et nytkö se tapahtuu
Poriin lähdimme ajamaan yhden aikaa yöllä, matkalla pysädyimme pari kertaa kun miehen piti pissille päästä
Hän kun niin kovin jännitti :heart: Menimme ensin keskustaan nostamaan rahaa ja sieltä siihen sairaalan lähelle olevaan 24h huoltoasemalle hakemaan kolikoita sairaalan parkkimaksua varten, käskin siinä sitten miehen vielä syödäkin kun ei mulla mikään kiire ollut
Sairaalan pihaan päästyämme käveltiin se parkkialue muutaman kerran ympäri kunne puoli kolme suostuin menemään sisälle...
Ja mitä vielä mulla oli VAAN 1cm auki... :attn: Päästiin siitä sitten saliin odotteleen josko jotain tapahtuis, sain pillerinkin joka nopeuttais supistuksia ja PAH! Mitää hyötyä ollu, välillä torkuin välillä kävelin ympäri huonetta, välillä kaivauduin miehen kainoloon huilimaan... Aamulla kahdeksan aikaan mulle tultiin laittaan piuhat mahalle ja nukuinkin sitten tunnin keinutuolissa. Yhdeksältä lääkäri tuli katsomaan minua ja olin edelleen sentin auki... Mulle laitettiin tippa. Supistukset koveni ja tippaa ei voitu laittaa täydelle teholle koska olin jo niin tuskissani enkä olisi kestänyt kovempia kipuja. Ilokaasua nautein ja mies hieroi minua (kuulemma kaksi tuntia) minusta se tuntui lähinnä vartilta
Aika hatarat on muistikuvat siltä päivältä... Muistan että välillä itkin, välillä kiukuttelin ja välillä torkuin... Papereissakin lukee että "äiti ei vieläkään halua epiduraalia" En tiedä mikä päähän pistos oli mutta en sitä halunnut, vasta kolmelta suostuin sen ottamaan.
Sitten saatiikiin tippa voimakkaimmalle, klo 16 olin 4cm auki, klo 17 -> 5cm ja loppu menikin paljon nopeammin, varttia vaille kahdeksan illalla sain luvan ponnistaa ja neljällä puserruksella tyttö syntyi maailmaan 19:53 :heart: Muutama nirhauma tuli, joten kome tikkiä muöe laitettiin. Mutta tyttö tosiaan oli pieni 46,5cm pitkä ja 2840g painava :heart: Henkilökunta oli aivan ihana :saint: Kammoja ei mulle jäänyt
Synnytyksen kokonaiskesto oli 19h 55min josta ponnistusvaihe oli 7min
Muuttamisesta sen verran että meillä olisi tarkoitus laittaa tämä talo myyntin ja ostaa isompi, mutta taitaa jäädä ensi vuodelle se... Ei ole kauheasti taloja tarjolla siellä suunnalla mihin haluaisimme. Talo on kyllä tilava vielä kun pikkuinen syntyy, mutta kun hän kasvaa alkaa ahtaaksi käydä
No jospa keväällä/kesällä tarjonta olisi parempi
Vanhemmista Minulla on todella hyvät välit äitiini :heart: Saatamme puhua jopa viisi kertaa puhelimessa päivässä
Hän asuu n. 30min ajomatkan päässä. Siellä useasti käydäänkin katsomassa mummua, enoa (15v) ja tätejä (14v ja 11v) sekä haukkuvauvoja :heart:
Isäni kanssa olen ollut tekemisissä vain pikkusisarusteni takia, mutta nyt neidin tultua maailmaan ollaan käyty useammin siellä. Onhan isäni esikoisen pappa, enkä voi lapselleni kostaa sitä että isäni ei ollut minulle koskaan isä. mutta nyt hän on hyvä pappa ollut neidille! Sieltäkin löytyy tätejä (11v ja 5v) sekä enoja (10v ja 9v) :heart: Esikoinen on kyllä niin saanut tädit ja enot pikkurillin ympärille, että saa AIVAN kaiken periksi ja hän myös tietää sen
Miehen isä teki itsemurhan tuossa 4 vuotta sitten :ashamed: Ei siitä sen enempää. Mieheni äiti on välillä vähän yksinkertainen mutta kiltti ja aivan ihana ihminen. Hänkin asuu lähellä ja paljon tekemisissä ollaan. Sekä soitellaan kerran viikossa
Mulla on ollut aivan hulina viikonloppu takana. Meillä oli neidin 2vuotis juhlat lauantaina. Perjantaina tuli valvotua myöhään tehden voileipäkakkuja sekä täytekakkuja ja paljon muuta... Lauantaina kävi sellaiset 40 ihmistä, neiti oli aivan innoissaan
:heart: kun kaikki hänelle toivat lahjoja
"minun","Inan" (EmINAN),"mulle vaan" sekä "mun" olivat suosituimmat sanat
Mutta kyllä sen itse sellässään on huomannut että muita on tullut passattua ja jaloillaan on tullut seistyä. Lauantai iltana neiti lähti mummulaan yöksi ja me isännän kanssa (sekä muutama ystävä) jäimme mökille viettään iltaa (saunoen ja juoden). Mulla oli alkoholitonta siideriä eripaikassa kuin muilla ja tölkin tyhjensin suoraan lasiin ja tölkki pussiin, niin ei jäänyt kiinni
Selässä meni välillä sellaisia "sähköiskuja" että meinas taju lähteä. Onneksi sauna auttoi ja se että oikeasti otti vaan iisisti.
Omaa napaa Paha olo on ollut ajoittaista, välillä ei mitään... ja välillä todella saa miettiä että nukkuako vessassa, mitään ei ole ylös tullut mut yökkinyt olen paljon :/ Jospa tää tästä pian helpottais
Niin ja huomenna koittaa se suuri päivä :heart: Mulla on varhaisultra aamupäivällä :heart: Kirjoittelen sitten lisää, mitä kuulumisia sieltä tuli
janlind & Tiltu-Ilmari 8+4 :heart: