Toukokuun toukat 2013 *syksy*

Moikka kaikille ja mukavaa alkavaa viikkoa! :)

Oireettomuus jatkuu edelleen. Kaikki oireet siis loppui viime pe kuin seinään eikä mitään ole ollut sen jälkeen. Ei edes väsymystä, tosin sain viikonloppuna nukkua molemmat aamut vähän pidempään. Nyt taas kyllä väsyttää mutta valvoinkin viime yön melkein kokonaan miettien että jos vauva ei enää olekaan matkassa. Pieniä alavatsa kramppailuja on tullut. Yöllä vessakäynnillä ihan tosi vähän kirkkaanpunaista vuotoa paperiin muttei muuten ole tullut. Eilen illalla sitten supistelikin, kivuttomasti kylläkin. Kaikki lienee normaaleja raskausoireita, mutta kun mun tunne vaan sanoo että mitä jos :( Liian tuoreessa muistissa on se heinäkuinen keskenmeno. Tälle päivää sain lääkäriajan, jos pystyis kuunnella edes sydänäänet, jos ei laita ultraan ihan. Onneks on ihan symppislääkäri sentään!

harrastukisista
: Mä en täällä uudessa kaupungissa oo vielä löytänyt itselle harrastusta. Lenkkeilen sillon tällön. Edellisessä asuinkunnassa pelasin sählyä ja jalkapalloa. Jalkapalloa tuskin enää viitsisin kauheena pelailla ksoka suurin osa porukasta on miehiä. Sählyä pelaan kyllä jahka sinne päin taas suunnataan...

vanhemmista: Oma biologinen isä on kuollut. Mutta ei hän koskaan mun elämässä ole ollutkaan, pari tapaamista äidin ja isän eron jälkeen sossujen kera ja todettiin ettei siitä mitään tullut. Viina vaan maistui liikaa. Isäpuolen kanssa välit on aika normaalit. Äidin kanssa, no, vois olla lähemmätkin. Miehen puolen vanhempiin ihan hyvät välit. Molempien vanhemmat asuu siellä edellisellä paikkakunnalla mistä muutettiin toukokuussa pois. Siellä asuessa nähtiin parikin kertaa viikossa. Nyt n. kerran kuussa.

Manta kirjoitti että kohta tosiaan alkaa kesäkuisille kertymään omaa sakkia. Niin älyttömän hurjaa!!! Viime vuonna meinaan n. parin viikon päästä tästä mä tein plussa testin ja nyt se plussa riehuu tuossa olkkarin lattialla :´) <3. Syntyi siis kesäkuussa 2011. Aika menee niin hurjan nopeaa!!

Nyt täytyy alkaa kotiaskareisiin ja sitten tunnin päästä jo hakemaan esikoinen kerhosta :)

-LillaVe<3 ja pikku 8+1
 
Sateista huomenta :)

Mamsenilla näkyy olevan sama LA kun minulla, luuletkos, että osuu miten kohdilleen? Mulla on menny kaikki raskaudet yli lasketun, esikoinen syntyi viikolla 42... Muut kaksi taisi mennä n. viikon yli. Eli varmaan en nyyttiä saa vielä toukokuussa syliini.

Miimimiimi :D Äitiysvaateosastolle en ole vielä päässyt, tosin kaivelin kaapin perältä pussillisen säästössä olevia. Saa nähdä tarvitseeko täydennystä vai pärjääkö noilla. Äitiyslappuhaalarit on kyllä jotenkin niin houkuttelevan näköiset, että melkein haksahdin sellaiset ostamaan edellisen raskauden aikaan, vaikka ei ole yhtään mun tyyliset.

Np-ultran väliin jättämisestä, ekalla lääkärikäynnillä kurkataan ainakin meidän neuvolassa, onko masussa elämää. Tarkistin just vanhan kalenterin merkinnöistä, että viime raskaudessa tuo lääkärikäynti oli n. kuukausi positiivisesta testistä. Meidän neuvolassa ei tehdä np-ultraa eikä rakenneultraa, täytyisi ajella niitä varten Mikkeliin. Rakenneultraan toki aion :)
Jatkotutkimuksiin en haluaisi, jos np-ultrassa olisi jotain. Siskolla meni raskaus kesken punktion takia, en uskaltaisi ottaa riskiä...

Rupeltaja, meilläkin on kaksi raskautta lähtenyt aluilleen oikeastaan yrittämättä. Keskimmäinen lapsista sai alkunsa, kun jätimme hääyönä ehkäisyn väliin :D Ajatuksena siis, että rakkaushedelmä saa tulla, jos on tullakseen, mutta muuten ei meinattu vielä sillä kierrolla alkaa yrittämään. No, se oli hedelmällinen hääyö. Tämäkin raskaus alkoi, kun laskin ensimmäistä kertaa, mille päivälle ovis osuu. Ehkäisy lopetettiin jo kevään lopulla, mutta miehen työkuviot on meillä aika tehokas ehkäisy, kun on paljon poissa kotoa. Melkein puolet vuodesta menee eri osotteissa, kun on reissutöissä.

Manta81 ainakin tuskaili ahdasta asuntoa, onko muita, joilla olisi muutto edessä? Meillä on 78 neliöinen kolmio, kaksi makuuhuonetta. Kuopus majailee meidän huoneessa vielä, eikä lastenhuoneessa ole tilaa kolmelle lapselle. Meinaa jo nyt ratketa liitoksistaan, kun lasten kavereita pyörii täällä lähes päivittäin... Vauvathan meillä on nukkunu vieressä ekat puoli vuotta, sinne asti mahduttaisiin siis nukkumajärjestelyjen puolesta, mutta mutta... Vauvan vaatteitten mahduttaminen niin, että ne on helposti saatavilla. Tällä hetkellä ne on tungettuna vaatehuoneen perälle. Omakotitalo tai isompi asunto on ollut hakusessa jo pitkään, ei vaan ole löytynyt sopivaa.

Toivottavasti LillaVe<3:llä on kaikki hyvin lääkärikäynnillä!

Onnea matkaan kaikille uusille plussanneille :) ja tietysti kaikille toukokuisille.

Cherrie_ 4+4
 
No niin, josko nyt saisin kerrottua itsestäni vähän enemmän..

Elikkäs toista muksua odotellaan. :) Ensimmäinen syntyi viikoilla 37+1 alkujaan suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi, joka sittemmin muuttuikin hätäsektioksi. Aamulla ajelimme sairaalaan niinkuin oli tarkoituskin, alkuvalmistelujen jälkeen jouduimme odottamaan nukkumattitiimiä, kun olivat kiireellisemmässä leikkauksessa. Sitten iskivät järjettömät vatsakivut aamupäivästä, lääkäri toki tuli tutkimaan ja totesi vain rauhallisesti, että teidän tytölle saisi laittaa sukat jalkaan, tuli kiire leikkaukseen sitten.. Spinaalipuudutus laitettiin, vatsa vedettiin auki ja hups; puudutus katosi kesken leikkauksen totaalisesti siis ihan täysin. Ja mikä pahinta, lääkäri ei uskonut kun siitä sanoin/huusin monta kertaa sille. Sitten kun mieheni alkoi hermostumaan tietysti nähtyään minut kärsimässä, alkoi lääkäri miettiä asiaa ja huomasi, että pystyn jalkojani liikuttelemaan.. Nukutusaineet suoneen ja mies pihalle.. Siinäpä se sitten menikin. Hoitovirhe, josta sain korvauksia huimat 200€.. Olisin saanut tuhansia jos olisin hommannut paperin, jossa olisi kerrottu minulle jääneen henkisiä traumoja. Pelkopolille olisi tarkoitus vähän myöhemmässä vaiheessa hakeutua ja saada sieltä se paperi samalla.. Täytyyhän se laittaa menemään kun vielä mahdollisuus on. Kauhistuttaa tuleva synnytys jo valmiiksi.. Mutta ei auta, ulos vauva tulee jossakin vaiheessa pelkäsipä sitä tai ei! :D

Raskausoireita on ollut alusta asti.. Pahin väsymys on mennyt ohi, nyt pärjää yksillä 2-3 tunnin päikkäreillä yöunien (n. 10h) lisäksi.. Grillimauste. Se on se, mitä minä tahtoisin syödä vaikka pussitolkulla! Aargh, ja mausteiset sipsit.. Ja salmiakki ja suola.. Siinäpä ne paheet ovatkin sitten.. Makeanhimo on kadonnut täysin kokonaan, en voi ajatellakkaan syöväni mitään makeaa. Kaikki omituinen oksettaa, käärmeille kyllä pystyn hiiret syöttämään yökkimättä, mutta odotas kun lapselle pitäisi kaurapuuroa keittää :x

Me asumme isohkossa kaksiossa, 61,5 neliötä tilaa.. Varmaan jo pakko muuttaa isompaan tästä kun toinen lapsi syntyy ja noita eläimiäkin on jonkinverran.. Meiltä löytyy kilpikonna, lisko ja 6kpl viljakäärmeitä.. :)

Niin ja olo on semmoinen ollut koko ajan, että meille olisi kaksi tulossa ..
 
Viimeksi muokattu:
Petronella! Ihanaa sinäkin pääsit tänne liittymään ONNEA! :)

Minä tulin just pyöräilemästä, raitis ilma kun tuntuu vähän helpottavan tätä oloa. Tosin kertaalleen oli pakko pysähtyä pyörätien viereen puskaan :s Kivennäisvesi tuntuu auttavan myös tälläkertaa joten sitä kävin ostamassa. Ehkä tämä tästä, jätin just neuvolaan soittopyynnön. Jos siellä on taas kauhean täynnä ajat. Esikoisen 4v lääkärineuvolaakaan ei onneksi jouduttu ku vuosi.. (!!)

Asumisesta oli puhetta, me asuataan 78 neliön kerrostalokolmiossa ja sopu sijaa antaa. Ei oo varaa ees harkita isompaa ja eikä oikein tarvettakaan. Aikuisilla on pienempi huone makuu/työhuoneena ja lastenhuoneessa on tällähetkellä poikasilla hieno tupu-hupu-lupu-kerrossänky joten huoneeseen mahtuu mainiosti vielä pinnasänkykin. Tosin nää mun pikkuiset on viihtyneet aina noin 1,5v mun kainaloisina tissivauvoina, paljon helpompaa niin ja on ainakin meillä vähentänyt tosi paljon yöllistä ramppaamista kun ei ees yritä ennen sitä omaan sänkyyn :)
 
Puolukka_85 minullekin jäi traumoja ensimmäisestä, lähinnä raskauden loppupuolelta eikä niinkään itse sektiosta, mutta kuitenkin.

Varhaisultrasta: haluaisin mennä tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa. Tarjoaako jotkut kunnat sitä automaattisesti odottajille vai pitääkö se aina itse maksaa yksityisellä? Ensimmäisen kohdalla kävimme yksityisellä tsekkaamassa, että kaikki oli ok. Tee todennäköisesti niin myös tämän toisen kanssa.

Oloja ei vielä hurjemmasti ole, niinkuin ei ollut ensimmäisestäkään. Väsy toki painaa ja pieniä nippailuja massussa ja rinnoissa. Ehkä hieman enemmän on oloja kuin ensimmäisestä, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.

Ensimmäisen kanssa meillä tärppäsi toisesta mahdollisesta kierrosta. Tämän toisen kanssa tärppäsi ennenkuin ryhdyimme edes kunnolla yrittämään. Saamme olla todella kiitollisia. Toivottavasti tämä toukka pysyy vaan koko matkan vauhdissa mukana!

5+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiva käydä kyllä lueskelemassa täällä kun juttua tulee niin kamalasti! :) Mukava vaan kun on aktiivinen ketju.

Meillä on tällä hetkellä 80m2 paritalon puolikas, oma siis. Mutta ollaan rakentamassa omakotitaloa, joka valmistuu tammikuussa ja sitten meillä on neliöitä huimat 145! Neljä makkaria (molemmille lapsille, meille sekä työ/vierashuone). Oltashan me tässäkin mahduttu olemaan kahden lapsen kanssa, mutta tarkoitus oli jossain vaiheessa kuitenkin rakentaa suurempi niin sama oli tehdä se nyt. Kuitenkin loppuelämä maksellaan noita lainoja ja koko ajan nuo rakentamisen kustannukset nousee. Aluksihan vauva nukkuu meidän kans, joten ajattelin, että jos laittais pojan sängyn toiseen huoneeseen ja toiseen tekis leikkihuoneen. Meillä siirryttiin vähän aikaa sitten vasta pois pinniksestä oikeaan sänkyyn ja yönukahtamisen kanssa ei ole mitään ongelmaa, muttta ei saada poikaa millään nukahtaan päikkäreille tuohon sänkyyn, kun kiipeää vaan pois ja menee leikkimään vaikka pimeään huoneeseen. Ajattelin, että jos se malttais paremmin alkaa nukkua jos lelut ois eri huoneessa. Hoidossa kuitenkin nukkuu päikkärit ihan hyvin, vaikka siellä nukkuu isossa sängyssä eikä missään pinniksessä. mietin jo, että pitääkö viikonloppuiksi viritellä matkasänky, että saa lapsen päikkäreille. Koska selvästi nytkin oli sunnuntaina väsynyt, kun oltiin makkaranpaistossa ja retkeilemässä aamupäivä ja autossa oli jo ihan sippi, mutta kun sänkyyn pääsi niin ei millään mene nukkumaan! Lopulta mies otti sen syliin ja katseli youtubesta videoita niin, että lapsi nukahti syliin.

Täällä ollaan edelleen pientä väsymystä lukuunottamatta oireettomia. Toidaalta olen kyllä tosi onnellinen, jos sitä pahoinvointia ei tule ollenkaan. kävin viime viikolla salilla kaks kertaa! Viime kerrasta on varmaan seitsemän vuotta aikaa :D Tuntui kyllä tosi hyvältä ja ajattelin, että se on semmoista liikuntaa, jota voi sit tehdä melko pitkälle raskautta, kunhan ei tee semmoisia liikkeitä, missä maha on edessä :)

lauru ja pöppinen 8+0
 
Hei!
Ilmottauduin tänne pari viikkoa sitten ja jäin taka-alalle verisen vuodon vuoksi.
Vuoto osoittautui toistaiseksi kertaluontoiseksi holahdukseksi ja viime viikon varhaisultrassa saimme ihailla vimmatusti sykkivää sydäntä ja alkiota, joka vastasi viikkoja :heart:
Nyt menossa rv 7+.

Taidan pompata tuonne lapsettomuushoidoilla plussanneiden ketjuun, mutta oikein hyvää jatkoa kaikille toukokuisille tälläkin puolella =)
 
cherrie_ : Edellisen kanssa meni aika tasan, syntyi 40+3 yhden käynnistys tabletin avulla, ison kokonsa vuoksi. Eli en usko että yhtään aikasemmin tälläkään kertaa, eiköhän se mene sinne 40+ viikoille myös täällä. Tähtään kuitenkin siihen toukokuuhun, saa sitt nähdä :)


Tänään on ollut huonompi päivä, itkuinen olo. sain juuri tietää että minun työsuhde (sijaisuus) ei jatku ensi kuussa. Just nytt kuin sitä jatkuvuutta eniten tarvitsee :( Rahatilanteesta aina huoli. No eiköhän se tästä, päivä kerrallaan.

asumisesta sen verran , ollaan nytt vajaa vuoden asuttu kivassa ketju talo yhtiössä. Tässä on kolme makuhuonetta että hyvin mahdutaan vaikka perhe nytt vähä kasvaakin :)
 
Heippa kaikki!

Tänään käyty ekassa ultrassa ja sykehän siellä jo näkyi! Ihanaa kun varmistui ,että kyllä siellä elämää oikeasti on. :) Nyt siis viikkoja kasassa 7+0. Ensiviikolla jo uusi neuvola aika ja sit ollaan taas toivottavasti vähän viisaampia.

Onnea kaikkille uusille plussanneille!
 
  • Tykkää
Reactions: affen
Heipsan.


Jeps. Tässäpä se koko aamu vierähti kun piti lukea sivu tolkulla teidän kuulumisia. :)
Ei siinä...itku kurkussa luin monenkin mamman tekstin. Jotenkin on kyllä nyt niin herkillä että! Tiedoksi Carrere, että et ole ainut! Ja Sekundamamma, taas sai nieleskellä kun luin tekstisi. Isot onnittelut plussasta!

Tikimi + Nuppunappi: itsellä ainut mikä auttoi oksentamiseen oli se kun makasin 4 vuorokautta tipassa osastolla! Sen jälkeen ei yltynyt enää ihan niin pahaksi kuin sitä ennen olin oksentanut 2min.välein ja välillä istuin tunti tolkulla saunan lauteilla tai vessan lattialla. SUOSITTELEN SITÄ TIPPAA KAIKILLE JOTKA OKSENTAA YMPÄRI VUOROKAUDEN!

Finla: Sulla oli kans kyllä tosi ikävä kokemus ekan synnytys. Toivon paljon onnea sinulle toiseen synnytykseen!

TiukuTuikkunen: HUH HUH!

Tanita: Olen pahoillani! Muistuu mieleen kun itse yritimme esikoista. Aika tuntui tosi pitkältä odottaa että tärppää. Ja stressi vaan pahensi asiaa. Vaikka loppujen lopuksi meillä auttoi vaan se, että avauduin työpaikkalääkärille joka osasi sitten tsempata ja otettiin silloin ensimäiset lapsettomuustestit minulta. No kun menin kuulemaan tulosta niin olinkin jo raskaana. Eli se puhuminen sitten laukas sen tilanteen. Onnea teille kovasti jatkossa!

Mamuska7: pahoittelut!

Manta81: Pidä puoles ja mies kotona, ettei jätä sua yksin! Eikä se 40km nyt niin pitkältä matkalta tunnu. Oma äiti asuu tällä hetkellä yli 500kilsan päässä mutta aina piristää jo kun jutellaan puhelimessa, usein monta tuntia. Isä asuu lähellä mutta on reissutöissä joten on täällä vaan joka 2.v-loppu. Mutta on ihana kun se käy ja esikoinen tykkää papastaan niin älyttömästi. Isä hyvin ymmärtää raskaana olevaa naista. Tai ainakin kun on oma tytär kyseessä niin suhtautuminen on ihana.
Että menehän käymään useammin vanhempies luona jos vaan sulla on auto käytössä! Tai pyydä miestä viemään ja jää vaikka yökylään. Niin minäkin teen vähän väliä kun kotona alkaa liikaa ressaamaan ni lähen lapsuuden kotiin yökylään. Myös ens v-loppuna iskä menee käymään siellä niin pääsen sopivasti kyydissä esikoisen kanssa. Mies jää kotiin. Jospa se mulle sillä välin maalais täällä urakan loppuun. :)

Jen90: Meillä on sama LA...jos se ei mulla muutu enää.

Painosta ollut puhetta: Itse on isokoinen ja kova urheilu tausta on. Ekan synnytys oli kauhee alussa sen takia ku paikat oli niin tiukat ettei millään alkanu aukeemaan. Nyt jääny urheilu tosi vähälle. Mitä enemmän ikää tulee(vaikka nuoria ollaankin) sitä vaan laiskistuu jotenkin. Nyt suunnittelin esikoisen kanssa jos alettaisiin käymään uimassa viikottain. Saa nähdä miten käy. Yleensä oon syksyisin aina juossut kovasti. Ja joka syksy on puonnu paino aina sen 7kiloa juoksemalla, vaikkei ruokavalio muutukaan paljoa. Nyt taas haaveilin ennen kuin plussan tein. Ei mahda juoksut onnistua. Esikoiselta on kilot jääny jo valmiiksi, en ole ehtiny niitä kuluttelemaan kun oli tuo kesä vaan välissä. Koko raskauden aikana ei painoa tullut kuin 13kg. Ja varmaan vaan sen takia ku oksensin niin kovasti.
Nyt ei pahoinvointia, joten varmaan poika tulossa! Edellinen tyttö ja alku oli kyllä ihan päinvastainen! Pahoin pelkään että raskauskilot nousee tällä kertaa hurjaa vauhtia! Herkut maistuu turhankin hyvin. Kahvia menee ja oon muutaman poltellukkin iltaisin. Se on paha tapa mutta niin hankala jättää pois kun ei sen kummemmin ole oloja. Ekalta jäi pois automaattisesti. Katsotaan sitten jatkossa jos sitä vois entisestään ainakin vähentää tms. Lähinnä mua ärsyttää miehen kommentit! Vaikka se ei koskaan ole kiloja tuijotellut ja kun minut ekan kerran on tavannut niin olin aika turvoksissa. Niin nyt kuitenki tuntuu pahalta kun katsoo hääkuvia vuodelta 2010 ja siinä molemmat niin solakoita. Mieskin kyllä lihonut sen 10kiloa. Sillä vaan ei haittaa kun on niin sika pitkä ja muutenkin oli liiankin hoikka. Nyt se ei yhtään jaksa kuunnella mun valitusta kiloistani...
No voiko sitä miehiltä oottaakkaan että ne jossain asiassa osais tukea tai ymmärtää naista!

Jasmin12 ja sääski 7+4
 
Hei taas uusi ilmoittautuu mukaan porukkaan, oon mä tätä jo hetken aikaa lukenutkin mutta en oo vaa vielä ehtiny/uskaltanu kirjotella. Eli Laalaa88/LA 3.5.2012/ 3.raskaus/ Tays.
Sen verran voisin kertoo et meillä on mukulat 6v, kohta 5v ja 11k, eli neljäs lapsi olis tulossa. :) plussatestin tein 30.8 ja oli ihan pakko vielä tehdä tänään uus :D lauantaina kun tuli vaaleanpunaista tuhrua pyyhkiessä :O 19.10 on sitten ensimmäinen ultra ja sitä odotan paljon et näkee et kaikki olis hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
KYSYMYS HIMOTESTAAJILLE ;)

Eli mulla on nyt viikkoja vuodon mukaan 5+5.

Tein viime ma-ti välisenä aamuyönä useamman tunnin pidätyksen jälkeen Sofi One Step liuska testin ja tulos aikas haalea haamu jossa väriä kuitenkin mutta niukasti...sen seurauksena varmistelin tiistaina aamupäivällä parin tunnin pidätyksellä viikkonäytöllisen digin johon tuli: raskaana 2-3.

Tein Sofin uudelleen...kun niitä tuli useampi kotiin...niin lauantaina ja tulos liki yhtä vahvat viivat sekä kontrolli että testi ja ihan päivä pissasta eli ei monen tunnin pidätyksellä :)

Noh tänään tein sitten viikkonäytöllisen Clearbluen aamupäivällä reilun tunnin pidätyksellä ja tulos jälleen 2-3 ??? Pitäiskö huolestua vai johtuuko tulos siitä etten tehnyt testiä aamupissasta??

Huoh...en taas tiedä mitä ajatella :'(
 
Pilvilinna74 itse en ole testannut kuin kerran, mutta vastaan kuitenkin. Raskaana kunnes toisin todistetaan, niin tuolla aikaisemminkin joku sanoi!
Jos tuo 5+5 on kuukautisten mukaan niin silloinhan se on ihan ymmärrettävää jos testi näyttää tuon 2-3, koska ovulaatiosta ei oletettavasti ole kolmea viikkoa enempää kulunut aikaa, ja mitkä sitten nuo rajapyykit tuossa testissä on, sitä en tiedä?
Koita olla murehtimatta, normaalilta tuo ainakin minusta kuulostaa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pilvilinna74
Heippa pitkästä aikaa. Ollut hieman taustalla tuon kovan polttelisi vuoksi. Huomenna käymään gynellä tarkistuttamaan onko kaikki kunnossa, polte on sen luonteista kuin oikein kovaa supistelisi ja tuntuu et jalat menee alta, se ei voi olla normaalia kohdin kasvukipuja :/ saa nähdä löytyykö huomenna edes mitään, viikkoja kuitenkin vielä niin vähän , että ei edes välttämättä näy ... Mikä olisi olisi sinällän erikoista koska esikoisesta oli tälläinen maha viikoilla 20 :/ en tiedä ja nyt onkin huolestunut olo :(
 
Pilvilinna mulla näytti 4+2 raskaana 2-3 ja 5+2 raskaana 3+, mutta tikutin tosiaan ovulaation ja hedelmöitysaika melko varma parin päivän heitolla. Ja jos haluaa vertailla saman merkin testejä, esim. juuri digiä, kannattaa ne aina tehdä samaan aikaan päivästä, paras juuri aamupissasta. En olisi sinuna vielä siis huolissani :) Muutenkinhan tuo hcg saattaa nousta eri tahtiin jokaisella.
 
Perjantaina epäiltiin tuulimunaa, koska sikiökaikua ei näkynyt. Tänään kävin sairaalassa ja nyt selvisi, että kystan sisällä harmaa alue jossa näkyy virtauksia, onkin varmaan istukka. Eli epäilynä sekä kohdun sisäinen että ulkoinen raskaus. HCG on vain noussut, joten vielä mahdollista, että kohdun sisällä olisikin oikea raskaus. Aamulla meen sairaalaan, kystä poistetaan ja kohdun sisältä otetaan joku näyte, jos viitteitä tuulimunasta niin tehdään kaavinta, mutta jos viitteitä että raskaus olisikin oikea niin jätetään sikseen. Eli jännityksessä eletään edelleen.....
 
Pilvilinna74: Yksi himotestaaja vastaa :D Itse sain aina vahvemman plussan päiväpissasta, mutta tässähän on eroja ihmisten välillä. Minulle kävi niin, että digin muistaakseni ke 5.9. ja sain tuloksen Raskaana 2-3 (tein siis päiväpissasta parin tunnin pidätyksen jälkeen). Tein uuden testin tuosta tasan viikon päästä aamupissasta. Sain taas tuloksen Raskaana 2-3. Menin jo ihan paniikkiin ja kävin hakemassa vielä yhden digin. Tein sen samana päivänä pari tuntia rakossa muhineesta päiväpissasta ja sain tuloksen Raskaana 3+. Eli sinuna en olisi kovin huolissani tuosta. Odota pari päivää ja tee uusi testi, jos siltä tuntuu :)

Mamuska: Tsemppiä kovasti! Varmasti hermoja raastavaa tuollainen pyöritys :(

Reve: Tuli mieleen, että voisiko kyse olla monikkoraskaudesta? Siinähän kivut voivat olla kohdun nopeammasta kasvusta johtuen tosi paljon kovempia + kohtu kasvaa nopeasti, eli näkyy aiemmin...Tsemppiä huomiseen gynekäyntiin!
 
Mamuska7: tsemppiä!!!

Vanhemmista: äidin kaa soitellaan viikoittain, Suomessa käyn 2 kertaa vuodessa. Nyt kun jään äippälomalle aion käydä Suomessa vähän useammin, kunhan vaan ensîn totun lentämään yksin lapsen kanssa. En malta odottaa että pääsen kertomaan äidille uudesta tulokkaasta, ensimmäisestä lapsenlapsestaan =) Anoppi asuu ihan 5.minsan päässä ja tekemisissä ollaan viikottain.

Muuttamisesta: Me asutaan nyt kolmiossa missä on n.80neliöö. Jos kiva kämppä löytyy me aiotaan muuttaa. Tilaa ois kyllä tässäkin, mutta tuntuu että tulee todella ahdasta kun työhuone pitää muuttaa olkkariin ja samalla vierashuone häviää. Saa nähä miten menee.

Omanapa: Eipe ole mitään oireita, paitsi että käyn vessassa useammin. Toisaalta olen onnellinen ettei ole pahoinvointia, mutta kokoajan vaan miettii että onko siellä mitään.

Ellia 5+5
 
Kiitos kaikille! Oon lääkäreille melkoinen mysteeri....tänään neljä lääkäriä ihmetteli mun HCG arvoja ja ultralöydöstä. Eivät ole koskaan vastaavaan törmänneet. Korkeat arvot, ilman että sikiöö löytyy selittyis kaksoisraskauksella tai sit se raskaus kasvaa jossain mihin ultralla ei pääse. Niin korkeilla arvoilla kun pitäisi jo sikiö löytyä....Jee...vain mulle voi käydä näin
 
Puolukka_85, kauhea synnytyskokemus sulla :O
Itse jännitän tulevaa synnytystä, kun mulla ne on joka kerta pidentynyt. Eka kesti 16 tuntia ja viimesin 19 tuntia. Avautumisvaihe ei meinaa edetä sitten millään, vaikka supistuksia on säännöllisesti. Sitten, kun on vauhtiin päässyt, humahtaa kauhealla vauhdilla. Toista synnyttäessä jäi puudutukset saamatta, kun eteneminen yllätti kätilön. Yön yli synnytysosastolla kärvisteltyäni pääsin aamulla synnytyssaliin hengittämään ilokaasua, kun olin auennut muistaakseni nelisen senttiä. Reilu puoli tuntia myöhemmin soitin hädissäni kelloa, kun muuttui ihan sietämättömiksi kivut. Vessaan passitettiin, että voisi sen jälkeen epiduraalin laittaa. En voinut edes istua, kun tuntui, että vauva tulee pönttöön. Eikä ihme, kun pääsin takaisin sängylle, olin täysin auki. Ponnistamaan sitten vaan... Kuopuksen kanssa ehdin saada just ennen ponnistusvaihetta spinaalin.

Nuppunappi, saako udella minkä ikäisiä lapsia teillä on?
Meillä vanhin on koululainen ja keskimmäinen lähtee vuoden päästä eskariin. Lastenhuoneessa on siis 2 koulupöytää, kerrossänky, kirjahylly ja vaatekaappi. Ei jää tilaa kolmannelle sängylle. Ellei sitten parvea hommata. Ja meillä ei muutenkaan aina sopu sijaa anna :LOL: Niillä viikoilla, kun olen yksin, ei aina jaksaisi kuunnella sitä nahinaa. Eikä aina ole parasta seuraa meidän neidille poikajengi...

Pikkuperho, ihanaa, että teillä löytyi pikkuinen sydämensyke :heart: Onnea odotukseen!
Mukava kuulla muidenkin hyviä ultra-kuulumisia :) Itsekin odotan malttamattomana ekaa lääkärikäyntiä.

ReVe ja mamuska7, tsemppiä huomiselle!
 
Jasmin12 mullakin on täysin poikaolo, ja juurikin siitä syystä että tytön raskaus oli näinäkin päivinä täyttä oksentamista.
Tyttöä silti ehkä toivoisin, vaikka olisi se poikakin vaan niin rakas<3. Olisi vain tytölle kaikki valmiina.

ReVe ja mamuska7 tsemppiä<3 mistä mamuska sulla se kysta poistetaan?

On:
Selvisin viikonlopusta vanhempieni luona! Ei edes vihjailua lipsahtanut ;). Ainoastaan yksi ystäväni tietää tästä tulokkaasta, kun piti saada joku kattomaan tuon neidin perään ylihuomisen ultran ajaksi. Aiotaan vielä kauan yrittää pitää salassa.. jos pääsen rv 12+0 niin huudan koko maailmalle, no ei sentäs.

Meillä on ihanat välit molempien kotiväkeen. Oman äitini kanssa soittelen lähes päivittäin ja jos yli kuukausi on mennyt mummuloissa käynnistä, alkaa jo poltella vierailu. Molempiin semmonen 130km.

Oireita ei oo yhtään. Ainoastaan heikko olo ajottain. Aamullakaan ei edes yhtään nälkä. Unilahjat on silti olemassa. On melkein poikkeus jos en ite nukaha kun vien tytön päikkäreille.
Tupasvilla, LillaVe<3 minullakin alamahan turvotus hävisi männäviikolla.
 

Yhteistyössä