Toukokuun toukat 2013 *syksy*

:wave: Minä poistun tältä listalta. Kaikille toivotan hyvää jatkoa ja oikein tiukasti tarrasukkia matkaan mukaan. Toivottavasti olen viimeinen, joka listalta joutuu poistumaan. Maanantaina menen lisätutkimuksiin ja todennäköisesti joudun melkoiseen operaatioon :'( Mutta eiköhän kaikesta selvitä. Hyvää jatkoa teille!
 
Voimia mamuska7 ja muut pikkuisen menettäneet! Itsellä oli keväällä rv 7 tapahtunut keskenmeno ja vaikka se on luonnonlaki, että heikot alkiot karsiutuu niin on se yllättävän raskasta, kun juuri on tottunut ajatukseen ihanasta nyytistä ja pahimmassa tapauksessa kärsinyt väsymyksestä ja pahasta olosta ym. Useamman viikon :(

Kaiken lisäksi tästä uudesta raskaudesta ei oikein uskalla iloita, kun miettii pienimmästäkin mahakivusta, että nytkö se lähtee... Tai jos se onkin tuulimuna tai jos jos jos....

Tosin mun mieleeni piirtyy jostain syystä mörköjä tässä raskaudessa vähän joka asiasta, kuten esim. oon ollut jo tän raskauden aikana tietämättäni 2 kertaa röntgenissä kiinnipitäjänä, tarjoillut vauvalle lyijyä vietettyäni pari päivää ampuradalla, ollut tän koko viikon lähes 39 asteen kuumessa (esikoisella enterorokko), syönyt laittoman huonosti, kun etoo eikä mikään maistu ja ties mitä muuta, joten jos tästä kaikesta selvitään, niin meille tuleva nyytti on kyllä aika sissi! :)

Peukut pystyyn ja paljon tarrasukkia kaikille jäljelläoleville ja poisjääneille onnea uuteen yritykseen! <3
 
Saako udella, että mistä paikkakunnilta te olette, jotka ootte menossa OASiin synnyttämään? Itse oon ylivieskasta niin mietin, että onkohan täällä tuttuja ;) tokihan ei oo pakko paljastaa jos haluaa pysyä täysin anonyymina :)
 
Moi! Olen lueskellut ketjua ihan alusta asti ja kun tällä viikolla varhaisulrassa näkyi syke niin nyt uskallan tulla mukaan :)

La 5.5./1. Lapsi

Pahoittelut kaikille, jotka ovat joutuneet listalta poistumaan. :(

Olin itse ekassa neuvolassakin viime viikolla ja ihan mukava täti siellä oli vastassa. Meillä ei ole ultraa neuvolassa, joten siksi yksityisellä haluttiin käydä kurkkaamassa tilanne.

Aika kuluu hitaasti näiden "riskiviikkojen" aikana.. Olispa jo sen verran pitkällä, että uskaltaisi alkaa nauttia tästä hommasta km-pelkäämisen sijaan.

Mulla oireet on elänyt jonkun verran, aluksi oli tosi arat rinnat, sitten huono olo tuli aaltoina ja n. rv 6+5 rintojen arkuus alkoi helpottaa ja tilalle tuli pariksi päiväksi tosi huono olo. Nyt huonoa oloa tulee vain jos ei syö tarpeeksi usein ja yleensä iltaisin. Väsymys on läsnä koko ajan.... :)

Tsemppiä kaikille, onnea vauvan odotukseen ja ihanaa kevättä odotellen..

Nomma 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Mamuska: pahoittelut, todellä surullinen juttu :hug: Jaksamista!!

Tervetuloa uusille :wave: Ja tietysti onnea ihanista ultrakuulumisista :)

Onpas tullut taas paljon tekstiä, loistavaa :) Kiva lueskella muidenkin alkuraskauden kuulumisia. Ei vaan muista enää mitä kaikkea piti kommentoida.

neuvola: joku muukin oli täältä pieneltä paikkakunnalta? Meidän neuvolassa on tällä hetkellä kolme tätiä ja kaikki hoitavat sekä äitiys- että lastenneuvolaa. Kukin omaa aluettaan. Esikkoa odottaessa tätejä oli vain kaksi ja toinen hoiti äidit ja toinen lapset. Tämä tuleva neuvolantäti hoiti aiemmin vaan lastenneuvolaa, joten on aika tuore tapaus äitiysneuvolan puolella. Kemiat tosin tuntuu kohtaavan, joten eiköhän sitä pärjätä :)

Oireina ajoittaista pahaaoloa, palelua, yöheräämisiä.... Ai joo, himostestaajan päiväkirja osa tuhat: tänään tuli digitestiin Raskaana 3+ :heart: Jostain syystä jännitti ihan hirveästi tehdä tuo testi :O No onneksi oli noussut edellisestä kerrasta.
 
Mulla pahoinvointi ei oo vieläkään alkanu, hieno homma.. :) Kahvia tässä juuri juon. Tosin murukahvia, inho tavallista kahvia kohtaan on jääny viime raskaudesta kun pelkkä kahvin hajukin sai melkein laatan lentämään! Nyt mietinkin että oliskohan pikku masuasukas tällä kertaa tyttö, kun ekassa raskaudessa tosiaan oli kovastikin pahoinvointia ja nyt ei juuri nimeksikään. Ainoastaan jos en aamulla HETI noustuani kerkiä syömään aamupalaa, silloin alkaa kuvottaa. Väsymystä on jonkun verran, mutta sitähän nyt on tässä viimeisen vuoden ja 3kk:n aikana ollut muutenkin aina silloin tällöin, esikoisen yöheräilyjen takia.. :) Joten ei tunnu missään! :D Juoksulenkilläkin kävin aamulla ja piristi kivasti ja olo oli lenkin jälkeen mahtava! :) Tuosta kertomisesta, kahdelle siskolleni kerroin ensimmäisenä ja juuri tänä aamuna äidilleni. Muut saavat odottaa siihen, että kaikki on ihan varmaa. Ellen sitten lipsauta.. ;) Äiti oli NIIN ihana, alkoi itkeä ja halasi ja kyseli vain että "ihanko oikeasti".. <3 Sitten asian sisäistettyään alkoi suunnitella jo kaikkia vauvaan liittyviä juttuja.. :) Rakastan niin mun äippääni. <3 Millaisissa väleissä te muut ootte vanhempienne kanssa, ja jos teillä on jo lapsia, niin ovatko kuinka paljon tekemisissä isovanhempiensa kanssa? :) Ja olisi kiva kuulla millaisia harrastuksia teillä on ja ootteko luopunu raskauden(pahoinvoinnin, keskenmenon riskin tms.) takia niistä vai ootteko päättäny jatkaa harrastusta niin pitkään kun mahdollista? Itsehän lopetin juoksun viime raskaudessa heti alkuunsa, mutta nyt ajattelin jatkaa niin kauan kun se hyvältä tuntuu! :)

Milli85 ja masuasukki rv 5+6
 
Harrastuksista edellistä lasta kun aloin odottamaan 2011 alkuvuodesta, etsin hevoselleni ylläpitopaikan ja myöhemmin ylläpitäjä osti hevosen minulta pois. olen ollut hevoseton nyt siitä asti ja kovasti polttelisi uusi humma, jos sitten kun lapsi on maailmassa, ratsastaa en uskalla raskausaikana, eläin on aina eläin ja en ikinä itselleni anteeksi antaisi jos jotain sattuisi.

Omaa napaa eilen ja tänään on ollut tosi huono olo, siedettävä olo on olla vain vaakatasossa ja kokoajan saa jotain pientä syödä. Ja nyt on alkanut naama kukkimaan, leuka on ihan kamalan näköinen :S Imetys on melko kivuliasta puuhaa tällä hetkellä, mutta minä en luovuta vielä :)

Manta81 ja pikku-itu 8+1
 
Moi kaikille, minäkin liityn joukkoon, olen myös lukenut ketjua ihan alusta asti, tällä viikolla kävin ultrassa niin nyt vasta uskallan virallisesti liittyä porukkaan. :)
Omien, tai siis nettilaskurien mukaan LA ois 8.5, mutta ultrassa 7+0 asukas vastasi viikkoja 7+1, joten LA sen mukaan olisi 7.5.

Eli toinen lapsi tulossa, esikoinen on 2,5v tyttö. Ikää on 29v.

Chrissy72 Meillä näyttäis olevaan sama aika ja sama paikka, saa nähdä ollaanko yhtä aikaa synnärillä jos sinne asti selvitään :)

Tässä vielä nämä tiedot: Jeppis/ 29/ 2. / PHKS
 
On tämäkin touhua kun toivoo enemmän oireita, että uskaltais alkaa uskoa, että totta tämä on :D Nyt on paha olo väistynyt ja rinnatkaan ei juurikaan enää arista. Eilen uskalsin jo toivoa, että maha ois vähän alkanu kasvaa, mutta turvotusta se vaan tais olla koska tänään taas ihan littana maha :/ Väsymystä kyllä meinaa vieläkin vähän olla.

Harrastuksista sen verran, että kuntosalia harrastan ja mielelläni jatkaisin, mutta nyt on kyllä ollut niin väsynyt olo, että ei vaan saa itseään sinne kiskottua. Tosin samaa laiskuutta oli lähes koko kesän :D Jospa sinne taas tämän väsymyksen vähennyttyä pääsisi :)

Jen rv 8+1
 
Laskin että meitä olisi täällä jo yli 70 =)

Onko muilla ollut veristä vuotoa? Tässä tai aiemmissa raskauksissa? Mistä johtui ja mitä tapahtui?? Mulla nyt kolmatta päivää tihkuu, ei ihan punaista mutta verensekaista kuitenkin. Kipuja ei ole. Tiedän ettei se välttämättä keskenmenoa tarkoita, mutta jotenkin tuntuu että alun lievätkin oireet ovat hävinneet... Odottais että alkais vaikka paha olo ja oksentaminen niin tietäisi olevansa raskaana edelleen. Niin ja aiemmissa kahdessa raskaudessa ei ollut tippaakaan mitään vuotoja. Valekuukautiset nämä tuskin on koska viikkoja on nyt 6+6. Siis ei olis mennkkojen aika.

Ensi viikolla neuvola ja lääkäri onneksi jo 1.10.

Meillä on esikoinen syntynyt toukokuun alussa. On muuten ihan sopiva aika saada vauva, pääsee pukemisessa helpommalla ja pääsee heti ulkoilemaan ja liikkumaan lämpimään säähän ihan kunnon vaunulenkeille.
 
Jopas tänne on tullu hirveästi tekstiä :) Voimia kaikille niille jotka olette saaneet huonoja uutisia :(

Mulla nyt menossa rv 8+0 ja jännityksellä ootetaan ensimmäistä neuvolaa joka ois maanantaina :) Varhaisultrassa en sittekään käyny, maltan vielä mieleni sinne 12 vkolle.

Oireina ihan tajuton huimaus, josta seuraa etova olo kun kaikki pyörii, rinnat on tuhannen kipeät, väsyttää, paha olo tulee jos ei 3-4 tunnin välein syö. Ei kuitenkaan onneks oo tarvinnu pönttöä jututtaa :) Minkäänlaista vuotoa mulla ei oo ollu, mahasta/alaselästä nippailee aika ajoin. Yskiminen käy kans mahaan..

Me ollaan kerrottu vanhemmille sekä sisaruksille plus läheisille ystäville. Ei vaan malttanu olla hiljaa :D Oon kuitenki sitä mieltä, että jos pystyn iloisen uutisen jakamaan niin pystyn myös sitten surullisenkin jos huonosti kävis..

Äitini oli jo nähnyt unta masuasukin sukupuolesta :) Tyttö sieltä on kuulemma tulossa. Ikinä ennen ei oo äipän enneunet vikaan menneet joten saas nähä kuinka tällä kertaa käy :) Oon onnellinen kunhan lapsi on vaan terve.

Meillähän asustaa myös sellanen karvanen lapsi eli siis koira. Pikkasen jänskättää miten koira suhtautuu vauvaan sitte kun sen aika koittaa. Ei nimittäin hirveesti tykkää taaperoista ja siitä isommista lapsista, jotka kiljuu ja juoksee.. Toivottavasti koira tottuu sitten ajan mittaan vauvaan kun on sitten kuitenkin samassa asunnossa 24/7.

Tippinen ja Öttinen rv 8+0
 
May13 Mulla oli ekasta silloin alkuaikoina pientä vuotoa, en enää muista ajoittuiko se just niihin aikoihin kun ois normaalisti alkanu menkat, mutta pientä vuotoa kuitenkin silloin tällöin, ja mitään ongelmia ei ollut koko raskausaikana, meni hyvin loppuun asti! Tottakai tilannetta kannattaa seurailla, mutta ei se aina pahaa tarkoita! :)

Niin ja itse asiassa, kävin just tällä viikolla ultrassa, niin se kätilö sanoi että ultrassa näkyy että kohdussa on pikkuisen verta, siis siellä "pohjalla" ja se on kuulemma todennäköisesti vuotanut silloin kohdun seinästä kun vauva on kiinnittynyt. Ja voi olla että se imeytyy sieltä pois ja katoaa itsestään, tai voi olla että joskus seltä tihkuu ruskeana tuhruna pois. Muistutti vielä lähtiessä uudestaan että jos pientä tuhrua tulee niin siitä ei tarvi olla huolissaan :)

Toi oli mulle ihan uutta tietoa vaikka ei eka raskaus olekaan, joten voihan tuollainenkin sitä pientä vuotoa aiheuttaa...
 
Mamuska7 :hug:

Täällä ollut aikaa oireetonta pari päivää, rinnat vain vähä aristaa. Tänään meillä oli siivouspäivä miehen kanssa ja aattelin sitten hetkeksi levätä sohvalla ja nukahdin 2,5 tunniksi. Mies ei raaskinnut mua herättää vaan siivosi yksin loppuun :)

Alkoholista: Viime viikonloppuna ois ollut tyttöjenilta, mutta peruin menon sinne vedoten menkka kipuihin. Nyt ens viikonloppuna ois taas tyttöjenilta ja nyt mietin mitä sanon etten pääse tuleen. Kaverit varmaan suuttuu kohta kun aina perun, mutta en haluiasi kertoa vielä.

Ellia 5+3
 
jeppis uskaltanen epäillä, koska mulla toi la tulee mitä todennäköisimmin myöhentymään n. 10 päivällä, eikä kukaan mun lapsista ole vielä ennen aikojaan maailmaan tupsahtanut :)

May13 Mulla oli kuopuksesta silloin, kun menkkojen olisi pitänyt tulla, hieman punertavaa vuotoa. Samoin jollain 5+ viikolla oli hieman rusehtavaa vuotoa, joka loppui lyhyeen. Todennköisesti joku verenpurkaus oli ollut. Melko yleisiä kuitenkin tuntuvat noi vuodot olevan, joten älä suotta stressaa ainakaan liikaa. Pidetään peukkuja, että ihan harmitonta vuotoa on.
 

Yhteistyössä