Toukokuun toukat 2013 *syksy*

Täälläkin on verinen vuoto lkanut. Nyt vuoto alkoi 3vkoa aiemmin kuin edellisessä, lopulta hyvin päättyneessä raskaudessa. Joten ennuste ei voi hyvä olla. Veikkaan, että menee nyt kesken. Mutta parempi, että jo tässä vaiheessa sitten, eikä pitelisi enää myöhempään, jos kerran kesken on mennäkseen..
 
Tänään ollut rankka päivi, oli pakko hoitaa pakollisia pankkiasioita ja viedä vanhin tyttö tukiperheeseen viikonlopuksi ja huhhuh, onneksi posti toi Criminal minds sarjan kuudennen tuotantokauden, että eiköhän se aika siinä kulu :)

Ikävää nuo vuotelut toisilla, se on sitten niin väärin :'( Olen lueskellut tuota huhtikuisten ketjua myös, siellä on paljon ollut myös surullisia uutisia :(

Pahoinointi on ennallaan eli yrjöttää lähes koko ajan ja yökkimistä vähän väliä, syödä täytyis koko ajan, mutta kun ei vaan maistu mikään...

7+0 POKS!!!
 
Heipsan!

Jenikk joo, meillä ikäeroa tulee n. 1vuosi ja 4kk. Eli ei paljon! Mutta suunniteltiin että Jasmin vois aloittaa päiväkodissa vähä ennen kakkosen tuloa ja vielä jatkaa muutaman kuukauden ni sais itse kerätä voimia kesään että jaksaa sitte pyöritellä kahta pikkuista. Helpottaa varmaan siihen mustasukkaisuuteen sitten kans. Ainakin toivon mukaan.

Hiirweesti voimia kaikille joilla on paha olo ja joilla on vuotoja ym. epämääristä!
Itsellä oli järkky eka raskaus! Ja järkyt pahoinvoinnit jotka alkoi 6+ ja jatkui sinne puoleen väliin ja loppuun asti oli tarkkaa mitä syö! Samoin alusta asti oli rinnat arat jne.. NYT ihan erilaista! Aivan päinvastoin menee...ku ainoastaan on kylmä ja kuumetta kävi yks päivä, vähä huippas samalla ja meni jalat alta. Lääkkeellä meni sekin ohi. Sen jälkeen ei oo muuta ollu ku Väsy ja kylmä! Mutta niin..tietenki vähä epäilyttää ku ei oo oireita- toisaalta uskomattoman vapauttavaa! Kun niin kovasti pelkäsin että samanlainen painajainen on tiedossa ku ekaltakin.

Mun ikä puuttui tuolta esittelystä, eli se on -86!

Hirveesti oli tullu tuossa välissä asiaa, joten unohdin jo suurimman osan. Mutta oli puhetta kestoilusta...itse oon laiskoista laiskin kaikessa siihen liittyvässä...siis ku sitä pyykkiä on kyllä muutenkin ja ulosteessa olevia vaatteita muutenkin. En jaksa enää niitä kestoja. Mutta nostan hattua kaikille jotka jaksaa!! Ammatistakin oli puhetta...itse olen lähihoitaja ja normaalisti ollut töissä koko ikäni(ihan pennusta asti kattonu naapurin muksuja) eli oli aika sopeutuminen ekan kohdalla jäädä kotiin. Nyt on selkä taas niin kipeä että en taida jaksaa mennä ainakaan kokopäivä töihin tässä välissä. Jos ei tuu pahoinvointia ni toki teen mielelläni viikonloppukeikkaa. Saa Jasmin ainakin vielä olla kotona äitin kans ihan kahestaan. Sitte kuitenkin joutuu paikkansa luovuttamaan vauvalle turhan aikaisin.

Ajattelin että olis kiva tehdä vähä galluppia että onko teillä ennestään tyttöjä vai poikia ja kumpaa toivotte tällä kertaa ja jos on perusteluja vielä toiveelle.. :)

Itsellä on siis 1 TYTTÖ ja edelleen TYTTÖÄ toivon. Perusteluna: koska sisko on aina mukava olla. Siis tuon ensimäisen kannalta. Kyllä niitä poikia kerkeää tekemään. itellä ei ollu siskoja vaan veljiä ja nyt aikuisenakin huomaa että ois se ihana kun olis sisko joka olis edes suunnilleen samalla aaltopituudella jne.

Tämmöstä täällä. Jatketaan taistelua. Esikoinen itkee pinnasängyssään, mahtaa olla känkkäränkkä kun herää nyt. päikkärit meni ihan liian myöhäseen ja siirtyy sitte nuo yöunet kans.

Jasmin12 ja 7+0
 
Edellinen arvio viikoista oli oma lasku menkkojen mukaan mutta laskuri näyttää että LA ois 9.5 eli viikot nyt 6+1.
Vautsi ja just tajusin että esikoiselta oli LA 9.1.2012 ja toinen siis 9.5.2013. Hurjaa... :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Jasmin12 tuosta olikin jo aikaisemmin puhetta noista sukupuolista, mutta kerrataan nyt kuitenkin eli poikaa kovasti toivomme, syynä että kolme tyttöä jo ennestään, toisaaltaan saatan uskoa että tämä tulokas olisikin poika, koska pahoinvointi ei ole ihan yhtä pahaa mitä tytöistä, tytöistä olen kärsinyt pahoinvoinnista viikolta 5 alkaen ja ihan loppuun asti, pahoinvointi loppui synnytykseen ja lisättäköön että tytöistä oli sellainen todella vahva metallin maku suussa joka pilasi kaikkien ruokien maun ja luulen että se on edesauttanut pahoinvointia :headwall:
 
Täällä myös yksi esikoistaan odottava. Kamala väsymys vaivaa ja on pitänyt jättää urheilu väliin. Toivottavasti menee pian ohi ja pääsee taas liikkumaan kunnolla.
Naälkä on koko ajan ja kamala LIHAN HIMO :D Keho ilmeisesti kaipaa proteiinia enemmän nyt. Tällä viikolla alkoi pahoin vointi, joka on lähinnä iltapäivisin voimistuvaa ja pahenee nälässä. Vichyä kuluu pullotolkulla ja luennoilla pilkkiminen ja töissä pojottaminen uuvuttaa :/ Tänään pyörähti rv 7 käyntiin.

Speksit ovat
10.5./28v./1./KYS
 
sukupuolesta oli puhetta, niin meillä esikoinen on poika. Tästä uudesta tulokkaastakin on aika vahva poikaolo. En jotenkin osaa kuvitella itseäni tytön äitinä, mutta ei meillä silti mitään toiveita sukupuolen suhteen ole, moelmmissa olisi puolensa:) Poikaololla silti mennään, ja kutsumanimikin tulokkaalle on "Reiska" :D
 
LillaVe<3 : Täällä kans vajis. Hassua kun kävin vuosi sitten mun ihanalla endolla ja se antoi mulle mukaan lapun "kilpirauhasen vajaatoiminta ja raskaus"...
Pikku etiäinen :D Painotti tosiaan mulle sillon että HETI kun plussaa niin nostaa annosta sen 0,25mikrog. ja niin tein :) Olo tosiaan muistuttaa sitä oloa kun ei ollut vielä vajikseen lääkkeitä ja väsymys oli aivan jäätävä!!
 
Toivottavasti kaikkien raskaudet menee onnellisesti loppuun. Jotenkin vetää mielen matalaksi lukea muiden ikävistä kokemuksista :(

Täällä vaivaa edelleen voimakas närästys ja rennietä syön kuin karkkia...

Itse toivon esikoisen olevan tyttö mutta kumpikin on yhtä tervetullut! Hiukan epäilyttää se tytön todennäköisyys kun miehen suvussa on paljon poikia. Toisaalta mun äidin puolella suvussa on paljon tyttöjä. Miehen siittiöthän sen sukupuolen määrittää mutta en jaksa uskoa sen olevan täysin suoraviivaista..? En näe itseäni ollenkaan pojan äitinä mutta kyllä siihenkin varmasti sopeutuisin :) toisaalta toivon tyttöä senkin takia, että anoppini on vannonut että meille ei tule muita kuin poikia.. todella rasittavaa ja haluaisin päästä näyttämään anopille, että "tässä tämä tyttö nyt olisi!". Hän taitaa olla vähän katkera kun hänellä on neljä poikaa ja ensimmäinen lasten lapsikin oli poika. Itse en ole varma haluanko tietää sukupuolta etukäteen ;)

Sukupuoliasiasta yhteen eriskummalliseen raskausoireeseen: olin tänä aamulla havaitsevinani haalean linea negran alavatsalla. Mitä kummaa? Luulin, että se tulisi vasta paljon myöhemmin? Onko vastaavaa muilla? Viivanhan sanotaan ennakoivan poikaa joten taitaa mennä omat toiveet ihan metsään :D
 
Huomenta!

Minut voi poistaa listasta. Yöllä vuoto yltyi, joten en usko, että mitään elämää sisälläni enää on.

Mutta olen tyytyväinen, että tämä alkoi näin aikaisin, joten vuoto voi hyvässä lykyssä muistuttaa vasta menkkoja ja yritystä päästään jatkamaan heti. Tilasin jo ovistikutkin uuteen kiertoon. Joten häntä pystyssä matka jatkuu!
 
noniin, jos nyt hieman malttaisi keskittyä.
Halit ensinnäkin nille joita on pahat uutiset kohdanneet. Todella ikävää..
Tervetuloa uusille (nimet hukkui jo :) )
Meillä on poika entuudestaan ja nyt toivoisin tyttöä, tosin on sama kumpi asukki on kunhan on terve :) en varmasti ole yksin tuon aatoksen kanssa ;)
(.) oloja ei ole. Mahassa ainoastaan turvottaa, viiltää,vihloo,kolottaa,jomottaa,polttaa ja kaikkea tuolta väliltä. Tälläisiä tunteita ei ollut esikoisesta ja nyt hieman huoletuttaakin onko tuolla nahan alla kaikki kunnossa. :/

ReVe 5+ 1
 
Millasta alavatsa kipua teillä muilla on (siis niillä joilla on). Välillä polttaa tosi kovasti että pitää mennä makuulle ja hengitellä rauhallisesti että helpottaa. Kävin eilen lääkärissä ja pyysin testaan onko mulla virtstieinfektio, ei ollut kovin vahva bakteeri mutta sain antibiootit. Kerran kun mulla oli virtsarakon tulehdus, virtsarakko kramppasi ja se tekee todella kipeetä. Nyt on vähän samanlainen polttelu vatsassa.

Sukupuolesta: Meillä ei väliä kumpi tulee, mutta veikkaan poikaa. Miehellä kaksi veljeä ja toisella veljellä kaksi poikaa. Tosin mies sanoo jos tyttö tulee, niin kaikki loputkin ovat tyttöjä. Heidän suvussaan kun kaikilla on vain yhtä "lajia" :D

äitiyspakkauksesta: En sitä saa kun en Suomessa asu, mutta esikoisella attelin sen ostaa :)
 
Meille on ihan sama kumpi tulee, toisaalta olisi kiva toinen poika, olisi sitten kaksi poikaa, tai sitten tyttö, että olisi kumpaakin yksi... Joten kumpikin käy, toiveita ei sen kummemmin ole.
Oireet on ihan erilaiset kun ekan kanssa, joten voi olla että tyttö tulee sen puolesta. Mutta tosiaan ei väliä, kunhan tulee!!!

Ellia, saanko kysyä missä päin asut??? Kiva että joku muukin ulkosuomalainen!!!
 
Heippa :)
Uutena ilmoittudun mukaan, meille on tulossa viides lapsi, LA on menkoista laskettuna 17.5.

Tämä vauva oli pieni yllätys, mutta itseäni ei yhtään haittakaan, innolla jo odotan :) Mies ei ihan yhtä innoissaan ole, hän kun jo mietti haluaako lainkaan lisää enää lapsia. Sopeutunee siitä kuitenkin, pakkohan se on :)

Molempia sukupuolia löytyy ennestää, ja myönnetään, että nyt toivon tyttöä. Oikeatihan sillä ei ole mitään väliä, yhtä rakkaita tytöt ja pojat, mutta olisi niiiin ihanaa päästä pukemaan ihania mekkoja sun muita söpöstely vaatteita :heart:

Ikäeroa nykyiseen kuopukseen tulee vajaa pari vuotta, ei siis aivan järkyttävästi, mutta mielestäni tuo on kokemuksen perusteella kyllä aika hyvä ikäero :)

Olin suunnitellut juuri töihin lähtöä, ja kamala läjä on lähetetty työhakemuksia. Nyt mietinkin, kehtaanko olla sanomatta mitään raskaudesta ennen koeajan loppua. Sillä oletuksella siis, että töitä saan.

Olin kyllä koko ketjun lukenut, mutta nyt en enää muista yhtään olitteko liikunnasta miten paljon kirjoitelleet?
Itse olen kuopuksen syntymän jälkeen rakastunut liikkumiseen aivan uudella tavalla. Se kolme kertaa viikossa on pakko saada vetää kunnolla hikeen, sitten kevyempää muina päivinä. kolme päivää taukoa liikkumisessa on jo aivan liikaa.
Nyt on flunssan vuoksi joutunut pitämään taukoa jo pari viikko, ja voi että se tympii pahemman kerran!
Nyt yritän liikkua niin pitkään kuin mahdollista, ja yritän estää niin paljon kuin mahdollista lihaskunnon heikkenemistä. En raaskisi heittää hukkaan tuloksia, joita on kovalla työllä saanut aikaan. Tietenkin mennään oman voinnin mukaan, viime raskaudessa liitoskivut pistivät stopin lenkkeilylle, toivon, että nyt vältyn siltä.

Mutta nyt on lähdettävä ruokaostoksille :)

kakravaara ja Yllätys 5+1 :)
 
Miwwi ja suhveli :hug:

Täällä pelätään kans. Vähän jotain vuotoa tullut. Ei siis edes housuun asti. Mut silti jotenkin ei jaksa uskoa tällähetkellä, et kaikki menee hyvin. Tiistaina ultrassa sen viimeistään saa tietää onko kaikki vielä hyvin. Mut pelko on, et tämäkin menee kesken.

Tiiti* 7+1
 
Voimahalit!
Kaikille jotka menettäneet vauvansa!
itestäkin tuntuu mahdottomalta että tää loppuun asti kestäis...
koska oireet on niin mitättömät ja raskaus oli niin ylläri eikä niin odotettu kuin ensimäinen.
On se niin väärin että ne jotka hurjasti haluaa niin sitten otetaan pois :(
 
Viimeksi muokattu:
meidän pienen matka päättyi kans muutamapäivä sit. näin on meille hyvä, lapsi ei ollut ollenkaan toivottu tähän elämäntilanteeseen ja tossa yhdessä riiviössä on meille tarpeeksi :)

tarrasukkia muille matkaan ja onnea odotukseen :)
 
Hei pikaisesti!

Ilmoittaudun mukaan tähän ketjuun, pari päivää sitten plussanneena =) Kovin on varhaista, mutta kuitenkin. Lueskelen ketjun läpi paremmalla ajalla.

Odotan toista lasta, esikoinen on huomenna tasan 1v 6kk.
 
Eih, huonosti taitaa käydä täälläkin. Olen ihmetelly menkkamaisia kipuja koko päivän ja äsken sitten tuli liraus verta vessareissulla. :(

Yritän pitää yllä vielä toivoa, että tämä menisi ohi ja kaikki olisi hyvin, mutta kipu on tällä hetkellä alamahassa aaltoilevaa juilintaa ja viime syksyisen keskenmenon kokemuksella tuntuu siltä, että tämä voimistuu ja tarkoittaa sitä, että keho alkaa toimittaa pikkuista ulos. ;(
Tuntuu ihan kamalan pahalta, niin toivottu kun ensimmäinen lapsi olisi <3 ja iän myötä aikakin alkaa kohta loppumaan..

Varhaisultra olisi siis ollut maanantaina, mutta pahoin pelkään ettei sitä tarvita.
 

Yhteistyössä