Toukokuun toukat 2013 *syksy*

Kaikki tuntuu olevan enemmän tai vähemmän ärtyyntyneitä, itse en ole tällaista huomannut... Pahoinvointiakaan ei ole, huimausta ja heikotusta kyllä. Ja se allergia vaivaa edelleen... :/ kuinka moni haluaa tietää vauvan sukupuolen etukäteen? Jos niin, niin aiotteko pitää salaisuutena? Mä itse mietin jo nimiä, mutta miehelle ei kelpaa mikään... ;)
 
Miwwille tsemppiä! Mä tosiaan kakkosen kanssa vuosin varsinkin alussa veriholahduksia, ja ihan terveenä syntyi! Tosin pääsin ultraan pahimpien vuotojen aikana joskus rv 7+5 tai sinne päin ja siellä näkyi toinen sikiöpussi ilman elämää. Eli lääkäri meinas, että vuoto johtui siitä, että toinen sit vuoteli pois... ja sitten kun menin np-ultraan, niin toisesta ei näkynyt enää jälkeäkään. Eli usein monella saattaa syy olla tuo sama. Se vain jää huomaamatta kun sikiöpussi surkastuu ja katoaa äkkiä pois.

Mulla on myös omanlaiseni masis päällä. Meidän esikoinen täytti eilen 4vee ja illan kemuihin olin tehnyt täytekakun. Täytteessä oli pakastevadelmia. Ulkomaisia. En ollut ikinä kuullutkaan, että ne tulis kuumenttaa. :( vaikka sanoohan sen näin jälkikäteen järkikin. No, nyt sitten kiva odotella, että saanko itse ja koko juhlaväki listerian :( raskausaikanahan se on erityisen vaarallinen. :( Kyllä voi masentaa.. mityen saatoin olla niin idiootti. Miks niissä pakkauksissa ei lue tota asiaa kissankokoisilla kirjaimilla!

Nyt tuntuu, että oireetkin ois kadonnu. Siis ne kaksi oiretta, tissiarkuus ja alavatsan juilinta.
 
Noh yritän täs unohtaa tuon pienen vuodon, sitä kyllä tuli niin vähän, että hyväkun sitä ees näki. :) ja nyt ei oo enää tullut. :) 2 viikon päästä olis eka ultra katsotaan jos vuotoa ei siihen mennes tuu mitään niin meen sinne. :) koska edellisessä raskaudessa päivää ennen tuli runsaampaa vuotoa kun oli aika varhaisultraan ja kyllä se kirpas kun piti 90e maksaa, kun olis varmasti päässyt muuallekin tutkittavaksi :)
 
suhveli Mä kyllä popsin niitä kesällä monen monta pussia kuumentamatta, kun en ollut hoksannut että ne pitäs kuumentaa. Vasta kun kaveri sanoi asiasta niin hoksasin. Että jospa ne sun synttärivieraat ei kuitenkaan sais mitään listeriaa... Mä en enää edes muista, että mitä sitä sai syödä ja mitä ei :) Tai ehkä sitä tähän toiseen suhtautuu ruokienkin suhteen vähän vähemmän hysteerisesti kuin ensimmäisen kanssa...

Meillä on kans esikoisen kaksvee synttärit viikonloppuna ja pitäs keksiä jotain tarjottavaa. Meille ei oikeastaan tule kuin miehen veljen lapset ja muut on aikuisia niin saa tehdä semmoista aikuisten ruokaa, eikä vaan jotain jätskiä :) Mitäs teillä yleensä on synttäreillä? Meillä osa tulee kauempaa niin mietin, että pitää varmaan tehdä voileipäkakku ja jotain ruokaisaa salaattiakin makeiden lisäksi.
 
Tervetuloa uusille, meitä on jo ihanan paljon! :)

suhveli jostain luin ettei marjoissa ole listeriaa (kasviksissa voi olla?), mut noro-virusta kylläkin. On kyl aika pieni todennäkösyys et tuosta sairastuit, mut välttele myöhemmin ilman kuumentamista marjojen ja kasvisten syömistä :)

Miwwi Hyvä et vaikuttaa jo paremmalta tänään!

ON: etovaa oloa! Nälkä, mut mitää ei haluta..paitsi ehkä joitain roskaruokia ja lihaa! Mutta niitä ei oo onneks saatavilla.. Huh viikon päästä ois eka ultra :heart:

panzkus 5+6
 
Viimeksi muokattu:
suhvelikuten panzkus kertoi jo, noro-virus se on minkä niistä voi saada, listeria vaanii sitten mm. muoviin pakatuissa graavilohissa ja tuorejuustoissa jos maito on käsittelemätöntä.
Noro-virus ei onneksi ole vaarallinen, mutta sitäkin veemäisempi kyllä :|
 
Huomenia kaikille! Tänään taas tällainen "aikainen" aamuvuoro |O Nää aamut ei vaan oo mun juttuja... Varsinkin kun on tottunut heräilee yhdeksältä... :D Eilinen työpäivä meni onneks nopeasti et jos tänäänkin... ja kun on tää kamala väsymys häiritsee muutenkin, onneks eilen sai tunnin päikkärit :)

Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Kestoista tykkäisin mutta esikoisesta ne jäi pariin kokeilu kertaan, ei ollu mun juttu kuitenkaan. Sitä pyykkiä tuli muutenkin ihan tarpeeksi.

Mulla ei oireita ole sen enempää ollut kuin esikoisestakaan... Rinnat ovat arat edelleen ja välillä vähän voimakkaammin. Paha olo on helpottanut, onneksi :) Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut. Ilmaa kertyy ja hajupäästöjä on :D Ainoa ero esikoiseen on se että mulle tulee ihan kamalia finnejä ja kipeitä. Esikoisesta ei tullu yhtään...

Me ei olla kerrottu raskaudesta kuin äidilleni, veljelleni ja hänen puolisolle, minun äidin äidille sekä työnantajalleni. Ärsyttää vaan tää ku tarvii kahden tunnin aikanakin rampata vessassa 3 kertaa, että koska joku ei tietävä tajuaa tilanteen... :) Ollaan päätetty että odotetaan niin kauan että koska joku kehtaa kysyä että oletko lihonnut vaiko raskaana :D Mutta olis kiva et olis ollu np-ultra ennen ku joku äkkää... Niin olis paljon varmempi olo itelläkin :)

Me ei haluta tietää sukupuolta etukäteen, ei haluttu esikoisestakaan. On kivempi itsekin arvailla loppuun asti :)

Nimiä ollaan mietitty vähän etukäteen ja pojalle ois nimi valmiina, mut jos on tyttö niin etunimi on "hukassa" vielä :D Paljon ehdotuksia olisi mutta tarttis "sopia" Emina (esikoinen) nimeen. Ei tarvii E:llä alkaa mut erikoinen nimi olis kiva myös toisella. Pojalle ei niinkään erikoinen nimi ole mut "vanha" (suvusta) kylläkin. Pojalle on paljon vaikeampi löytää/keksiä erikoinen nimi.

Miwwi peukkuja sulle, toivottavasti pikkuinen kyydissä pysyy :hug:

janlind & Tiltu-Ilmari 6+5

muoks. kirjoitusvirheitä korjailin :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos lohduttavista sanoista. Itsekin heti illalla googlettelin asiasta... ja huonoa tuuriahan se ois jos tästä nyt sit sairastuttais, mutta niinkin voi käydä. Tein illalla uuden kakun tämän illan kekkereihin ja voitte olla varmoja, että keitin vadelmat! :)

Vitsi, että aika menee hitaasti! Teillä muilla viikot menee jo ihan kivoilla lukemilla, täällä vasta se 4+3 :/ toki niin aikaisin sain raskaudesta tietääkin, niin vaikuttaa sekin. Luulin, että kolmanne kanssa tää alku menis huomaamatta, vielä kun oon töissäkin. Mutta ei. Koko ajanhan se on mielessä. :)
 
Typy85 et ole ainut, täällä myös yksi vain kerran plussannut!

Meille ikäeroa tulee se 1v 2kk. Esikoinen on ollut tosi helppo tapaus, ihana, kiltti, reipas, mitä voikaan odottaa tästä toisesta? ;)

Tervetulos uusille! Ite sain neuvola ajan vasta 8.10, tuntuu että oon varmaan viimesten joukossa sen neuvolan kanssa. :LOL:
 
jenikk mulla on neuvola kans vasta 8.10. vaikka mun la on päivää aiemmin ku sun.. täällä vissii käytäntö et myöhään on vaikka esikoinen tulossa. Noh ens viikolla käyn kuitenki jo neuvolassa ku sain sinne ultra-ajan, silloin 7+0 :)
 
jenikk Mulla neuvola vasta 11.10... että revi siitä! :) sit viikkoja jo kymmenen. Mietinkin, että mitenhän pitkälle se np-ulta-aika menee jos haluan iltapäiväajan ja se ois jo parin viikon päästä tuosta ekasta neuvolasta. Varmaan aika hyvin kaikki ajat mennyt jo tuommoisella varoitusajalla.

Ja siitä sukupuolen tietämisestä. Mä halusin tietää ensimmäisen sukupuolen ja haluan tietää myös tämän toisen. Syy on se, että vauvanvaatteita/tavaroita on vaan älyttömän vaikea löytää neutraalin värisenä, eikä oo kovin kiva jos kaikki vaatteet on vain jotain harmaita :( Nyt haluaisin tietää, koska meillä on yks poika ja haluaisin tosi paljon tytön. Jos onkin poika, niin sen etukäteen tietäminen antaa aikaa sulatella sitä asiaa, että ei saakkaan koskaan tyttölasta. Toki sille ei voi mitään, jos sitä nyt ei vaan satu näkemään, mutta jos näkee niin haluan tietää. Kamala sanoa, mutta kyllä se olis vähän pettymys aluksi tietää että tuleekin toinen poika, vaikka kyllähän se kuitenkin yhtä rakas on kuin tuo toinenkin, mutta jos tietää vasta synnytyksen jälkeen niin se pieni pettymys tulee pian vasta sitten kun nyt ehtii jo sopeutua ajatukseen siitä sukupuolesta ja synnytyksen hetkellä on sitten jo sama kumpi sieltä tulee. Oliko tässä mitään järkeä? :) onko tällä muita, jotka toivois tiettyä sukupuolta lapselta? Kyllähän niin paljon tehdään, vaikka sitä ei aina uskalleta ääneen myöntää.

Mä kun ajattelin, että mun lapsiluku on kahden jälkeen täynnä, mutta sitten jos tämäkin on poika, niin ehkä ois pieni mahdollisuus yrittää vielä kerran sitä tyttöä ;)
 
Tässä ois tätä mun masukuvaa. Ihan tosissaan aloin eilen miettimään että josko se heinäkuinen vuoto ei oiskaan ollut km tai sitten ois ollut kaksosraskaus ja toinen olisi menehtynyt ja vuotanut pois. Tytöistä mulla on ollu tällanen maha about 15-20 viikolla. Huominen ultra jännittää nyt ja paljon, että mitä siellä on vai onko mitään.

Aijaa.com - 10891574

Mä toivoin kuopuksesta tyttöä, jotenki ihana kun on kaksi tyttöä peräkkäin niin on niin paljon samat leikit :) Nyt ehkä pikkusen toivon poikaa mutta tyttökin ois ihana taas :D

-LillaVe<3 ja pikku 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: puputytto
LillaVe Oho, sullahan on jo tosiaan ihan kunnon masu! AIka jännä, jos oikeasti on tuommoinen jo näillä viikoilla:) Tosin toisestahan se näkyy varmasti aikaisemmin ja noin hoikalla vielä aiemmin, mutta silti kyllä aika hassua...

Mulla tais alkaa vähän näkyä maha edellisessä joskus 20 viikolla. Tosin tuo läskimakkara tuossa saattaa myös vähän peittää sitä. Mutta ei mulla todellakaan näy vielä mitään, vaikka on vaan muutama päivä vähemmän, varmaan kolme.
 
LillaVe<3: ihana massu :) Kyllä täälläkin selkeä vatsankasvu näkyy, mulla nyt vissiin 6+3.

Itse taikauskoisena ja vainoharhaisena uskallan tuskin vielä edes ääneen ajatella sukupuolta ja nimiä, mutta outoa on, että toivoisin jossain määrin ehkä enemmän poikaa, mutta aina kun huomaan ajatusten harhailevan nimiin, mietin tyttöjen nimiä. :) Ja haluaisin kyllä tietää sitten etukäteen kumpi on tulossa.

Täällä on kerrottu vasta mun isälle. Ensi maanantain ultran jälkeen, mikäli kaikki on ok, voisi uskaltaa kertoa sitten niille, jotka osaa kysyä. Paisunut vatsani ja nykyiset todella terveet elämäntapani kyllä varmasti herättävät tutuissa epäilyksiä. :)

Listeriaa ja kaikkea sellaista minäkin vähän pelkään, kuten että pesenkö salaatit, vihannekset ja hedelmät tarpeeksi hyvin hanan alla vai pitäisikö ne pestä jopa kiehuvalla vedella, ei kai ? Pakastevihanneksia tulee käytettyä aika paljon ja ne tietenkin täytyy kuumentaa täysin. Creme bonjour cuisinen käyttöä ruokaan epäröin yks päivä, mutta sehän ei ole ihan tuorejuusto ja kuumeni ruuassa myös.
Kaikenlaista huolta sitä väkisinkin kantaa, että ei vaan tulisi mitenkään vaarantaneeksi pikkuista. <3
 
LillaVe<3 Ihana masu!! :) oi että, noin vähän viikkoja ja noin söpö masu jo :)

Mitä jos ootkin kantanu pikkusta mukana sieltä heinäkuusta asti ;)


muoks. HYI, että kun on kylmä!
 
Viimeksi muokattu:
Meidän neuvolatäti vouhkaa siitä toksoplasmoosista, tyyliin että kissa pois ja kissan jätöksiä ei saa käsitellä ja huhhuh :attn:
Olen elänyt kissojen kanssa saman katon alla jo yli 30v ja en ole tuota virusta saanut, ymmärrän kyllä että on vaarallinen sikiölle, mutta pesen kuitenkin kädet aina kun olen potan siivonnut, niin en ymmärrä mitä muuta siinä nyt sitten pitäisi tehdä, hätävarjelun liioittelua sanon minä :LOL:

Mites teillä löytyykö lemmikkieläimiä?Meillä kissa ja kani :)

LillaVe<3 söpö masu jo sinulla :heart:
 
Moi,

Alkuviikko menny täällä sekalaisissa merkeissä. Sunnuntai-iltana alkoi kovat vatsakivut joiden kanssa sinnittelin maanantaiaamuun, jolloin soitin terveyskeskukseen. Sieltä ohjasivat päivystykseen. Ilmeisesti epäilivät kohdun ulkoista.

Päivystyksessä verta ottivat monta putkiloa sekä virtsanäytteen ja painelivat massua joka puolelta. Onneksi kyseessä oli vain jonkin sortin tulehdus eikä mitään sen vaarallisempaa. :) Samalla mittasiva hcg-arvon, joka oli 21 000 (maanantaina oli6+2). En sitten edes älynnyt kysyä, että oliko ihan normaali arvo, mutta netistä kaivetun taulukon mukaan ihan normaalin rajoissa ilmeisesti oli.

Ja tässä vielä päivitettäväksi listaan. Laskettu aika 4.5.2013 ja sairaalana Satakunnan keskussairaala ja ikää 24 vuotta.
 
  • Tykkää
Reactions: Miwwi ja janlind
Mä en silti itse kuitenkaan usko kovin kauheena siihen että raskaus ois jatkunut sillon sen vuodon jälkeen. Pahoinvointikin alkoi vasta viikko pari sitten. Kolmas raskaushan tää on mulle että voihan se pömpöttää jo näinkin aikaseen tosiaan vaikka viikkoja oiskin vähän. Mutta kaikkihan on mahdollista, sen näkee huomenna. Ja kyllä, tulen kertomaan kuulumiset sitten :)

manta81: meillä on kissa ja raskausaikana mies putsaa kissanveskin. No, putsaa se sen yleensä muulloinkin :D

Ainiin, ja on täälläkin nimiä pohdittu ja enemmän pojalle sopivia nimiä kyllä päässä pyörii. Tytöillekin joo mutta vähemmän. Kaksi kauneinta nimeä kun on jo annettu tytöille :D Ja me varmaan kysytään sukupuoli jos se vain sattuu ultrassa näkymään. Nyt on jotenki poikaolo, ihan vaan siks ku tätä pahoinvointia on ja tytöistä ei oo ollu.

LillaVe<3 ja pikku 6+5
 
No hyvä että jollain muullakin toi maha aikaisin pompsahtaa =D Toki mulla jo neljäs tulossa ja eteenpäin kallistunut kohtu, mutta silti :)

Typeryyksissäni menin oireettomuuden takia tekemään tänään vielä Apteekin testin, viivat olivat samantien yhtä vahvat. Joten vahvasti sitä raskaana ollaan oireettomuudesta huolimatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Ruby88_1 Me saatetaan olla samaan aikaan synnärillä ;D Onneksi masuasukilla on kaikki hyvin ja kilpailujen syy selvisi!

LillaVe<3 Wautsi mikä masu!! Itellä pientä pömpötystä vain jonka saa piiloon vielä :)
 

Yhteistyössä