Toukokuun toukat 2013 *syksy*

Moi! Täällä odotellaan kolmosta ensi vuoden toukokuulle. Näillä näkymin askettu aika 8.5.2013, tytöt -09 ja -11 löytyvät kotoa, sairaala KHKS. Sain 27.9. ajat lääkärille ja terkkarille.

Olo kaikenkaikkiaan vähän sellanen blaah. Huonovointisuutta, raudan makua, väsymystä jne. koko setti löytyy. Vähän tihrustaa verta silloin tällöin, mutta niin mulla on tihrustanut molemmista aiemmista raskauksistakin. Jäin hoitovapaalle kakkosen äitiysloman jälkeen, nyt mielenkiinnolla odotan miten alkuraskaus menee kotona. Tähän mennessä tuntuu että jaksan paremmin jopa liikkuakin. Eilen olin bodycombatissa, mutta sen taidan lopettaa kun tuntuu että iskuja satelee siellä vähän varomattomasti. Spinningissä ajattelin käydä niin pitkään kuin mahdollista, siellä voi sitten himmailla omaan tahtiin tuntemuksien mukaan. Aikaisemmista raskauksista olen ollut niin väsynyt, että työpäivän jälkeen en ole jaksanut muuta kun lösähtää sängylle makaamaan. Toivottavasti tämä raskaudenalku menee energisemmin :)

Kestovaipoista joku kyseli, meillä ollut käytössä molemmilla 1-vuotiaaksi asti, liikkumaan opettelu on ollut hankalaa, joten siinä vaiheessa ollaan jätetty ne pois. Nyt kuitenkin tämän nuoremman kanssa into on herännyt uudestaa, hän siis 1,5 v. Nyt ja kun kävelee ja juoksee kunnolla, niin vaippailu sujuu taas. Vähän sellasita säätämistä kestovaippailu mielestäni on, mutta mukavaa kun ei tule niin paljoa roskaa ja säästää kyllä rahaa.
 
Mä tein tänään hädissäni kaksi raskaustestiä lisää, clearbluen digitaalisen ja sitten samanlaisen apteekin testin kuin lauantaina.Apteekin testin viiva oli vahvistunut ja digistestiin tuli "raskaana 3+".
Soitin tänään myös neuvolaan ja sain ajan jo ensi maanantaille koska tämän raskauden kesto on nyt vähän kysymysmerkkinä. Maanantaina on siis jo eka neuvola, ja saan myös lähetteen ultraan!
 
mulla ei ole oireite oikein mitään muuta kun nuo rinnat on arat hieman... ei ollut siis pojankaan aikaan...kylmä ja väsy/haukottelu tietysti ja vessassa ravaaminen, mitä harrastan muutenkin paljon :) välillä mahassa jotain nippailuja. Mutta pojan aikaan ei ollut oikeastaan koskaan pahavointisuutta. Tänään rupesi koskemaan hampaaseen ja kipu vihloo päähän ja korvaa...eikös se banadol ole sallita ottaa raskausaikana? mulla vielä nuita vahmvempia 1000mg, josta otin kylläkin puolikkaan aluksi. Toivottavasti ei tarvitse varata aikaa hammalääkäriinkin... :/
 
Tervehdys kaikille! Lueskelin kaikki tulleet tekstit läpi, paljon oli tullut lisää tekstiä! :)

Nyt on aika tympee olo.. Viime viikolla torstaina alkoi kuume ja se sahas yli- ja alilämmön puolella,siinä sitten meni aika kotona vällyjen alla. Sunnuntaina oli jo parempi ja eilen olin töissä. Tänään jo aamusta oli aikakehno olo, mut toivoin sen menevän ohi. Lopulta ei auttanut kun työterveyteen puhelua ja sinne sitten töpöttämään. Kerroin raskaudesta, kun se vähän tässä kipeilyssä huolestuttaa. Kun on niin kauan jatkunu ja nyt papusenkin hyvinvoinnin vuoksi sanoi, että loppuviikko on huilattava. :(
Tympeetä olla kun mitään ei jaksais tehdä. En ees muista, milloin viimeks oon ollu näin kipee. Ja kun jotenkin huono omatunto olla töistä pois, vaikka se työterveydessä sano, että ehdottomasti pitää mennä kotiin. Työpaikalla nyt aika tiukkaa töiden takia ja sijaisia on vaikee saada. Ärsyttää!

Onko täällä muita kipeilijöitä? :(
 
Mä voisin kans tuppautua mukaan :) Eli Chrissy72, ikää pyöreet 40v., neljäs lapsi itselle, nykyiselle miehelle ensimmäinen. Sairaala PHKS.

Laskettu aika mulla olis viimeisistä menkoista laskettuna 8.5.2012, mutta se tulee myöhentymään. Ovulaatio oli todennäköisesti n. 10 päivää myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7 ja janlind
A83
Lisää porukkaa liittynyt mukaan, kivaa. Tervetuloa uudet :)

Itselläni vähän hämmentävä tilanne. Vikat menkat olivat 5.8. Kierto heittelee enkä plussakierrossa tikuttanut ovista. Ajattelin sen olleen ehkä 23.8. kun silloin vähän nippaili mahaa. Viime viikon ke tehty digi näytti kuitenkin jo raskaana 3+. Ongelma on siis etten yhtään tiedä kuinka pitkällä olen ja haluaisin mennä siihen varhaisultraan mutten kuitenkaan liian aikaisin. Koska siis kannattaa mennä, auttakaa viisaammat! :) Voiko se digi näyttää väärin esim. jos on vaan hormonia paljon virtsassa niin se arvioi viikot väärin? Kokemuksia?
Rinnat on kipeät, mutta pahoinvointia ei ole ollut. Aamulla vähän heikottaa vaan.
 
Tervetuloa uudet! :)

Täällä jatkuu tämä epätietoisuus. Ajattelin hakea sen digitestin huomenna ja tehdä seuraavana aamuna. Jos sit saa tuloksen 3+ lopetan testailun. Nyt ei enää hermostuta ihan niin paljon, kun sain varattua ajan varhaisultraan. Pitkään mietin että mille viikolle sen varaan, mut sitten päätin että tilaan tarpeeksi aikaisin. Saan siis poissuljettua sen kohdunulkoisen raskauden. Aika ois siis ensi viikon torstaina 20.9. Viikkoja tuolloin laskujen mukaan vasta 6+4, joiden luulen vielä olevan vähän vähemmän. Sykettä en edes oleta näkeväni, niin eipä tule sitten suru puseroon jos ei näy. Onko muilla kokemusta varhaisultrasta nyt tai aiemmin? Miltäs siellä näyttää noin aikaisin? Jos näkyis ees sellainen riisi ja oikeassa paikassa, niin olisin onnellinen. :D

Muita oloja täällä ei oikein ookkaan. Vähän meinas olla sellainen aaltoilevan etova olo tuossa iltapäivällä, mutta en tiedä kuvittelinko vaan. Ilmaa, ilmaa, ilmaa kertyy. Eli jos oulusta kuuluu hirvee pamaus, niin älkää naiset säikähtäkö, se oon vaan minä. :LOL: (Hieman väsynyt yksilö... :) )

Miranna- ja touko-papunen 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
Heippa kaikille!

Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan :) Ikää 22, toinen lapsi tulossa ja synnärinä KOKS. Nyt viikkoja 6+3, LA olisi tällä tietoa 4.5.2013. Oireina ollut samat kun esikoisesta; alavatsa nippailut, väsymystä, lievää kuvotusta, vatsan turvotusta, kahvi/herkut ei maistu.. ei siis kummoisempia oireita. Eka neuvola on 28.9.

Esikoinen täytti vajaa 3 viikkoa sitten vuoden, ikäeroa tulee siis reilu 1v8kk :) Vähän jännittää miten pärjää kahden pienen kanssa, mut eiköhän se siitä. Esikoisen kanssa on mennyt tosi hyvin, on helppohoitoinen tyttö, ei ole edes sairastellut vielä yhtään =) Toivon että seuraavankin kanssa menisi yhtä hyvin.

Olen ahkera käymään lukemassa juttujanne, mutta yritän joskus päivittää omiakin tietoja tänne :D

nanni89 + Tiuhti 6+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: janlind
Mä taidan olla ihan poikkeus täällä keskusteluissa kun en ole tehnyt kuin yhden plussatestin ja en ole varannut mitään varhaisultria :O Oireita on jonkun verran, mutta ei mitään hurjasti: väsymys, vilu, kipeät nännit, menkkajomotukset ja hurjat mielialan vaihtelut. Niin, ja sitten närästys. Kaikki mitä syön saa mut närästämään, ja ihan hulluna! Onko muilla tämmöistä? Oletan sen kuuluvan taudinkuvaan, mutten ole varma kun on ensimmäinen raskaus kyseessä :D

Typy + muru 5+4
 
Moikka kaikki! Täällä ilmottautuis myös yksi neitokainen. Juuliaaa/19 vuotta/ ensimmäinen tulossa ja laskettu aika ois 13.5 :)

Ensimmäistä neuvola -aikaa ajattelin soitella tuossa ensiviikolla. Eilen digitestillä saatu raskaana 2-3. Oireina ollut rintojen arkuutta, paineen tuntua alavatsassa ja melkosta turvotusta. Koko ajan tekisi mieli vain syödä kaikkea!

Onnea kaikille plussanneille!
 
nanni89 Meille tulee myös esikoisen ja tämän uuden tulokkaan välille vain 1v10kk ikäeroa. Toisaalta tuntuu hurjalta, että miten sitä mahdetaan pärjätä, mutta kai sitä vaan on pärjättävä :D pärjäähän ihmiset paljon pienemmilläkin ikäeroilla.

typy85 en mäkään ole varhaisultraa varannut, mutta neuvolan kautta pääsen:) Ja eihän niitä raskaustestejä tarvitsekaan tehdä kuin se yksi, itseasiassa on aikamoista rahantuhlausta niiden ostelu on sen plussan jälkeen, mutta mä olen niin vainoharhainen että halusin nähdä vahvistuneen plussan ja saada digitestiin sen 3+ tekstin :D
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
Mulla on taas päällä kauheet allergiat, en tiedä mikä täällä nyt sit kukkii... Mut mitään lääkkeitä ei kuulemma saa ottaa ( tosin tiedän ihmisiä jotka on ottanut!?!) joten on vaan kärsittävä. Muutenkin kehno olo, päätä särkee, niskat jumissa. Jotain liikuntaakin pitäis kai harrastaa, mut ei saa itsestään irti.

Meillä ikäeroa lapsille tulee 3 vuotta, esikoinen syntyi toukokuussa 2010. Mies ei ensin halunnut enempää lapsia, mutta muutti mielensä ja tulinkin sitten heti raskaaksi kun ehkäisy jätettiin pois.

Te jotka saatte hyvin lähekkäin lapsenne, tsemppiä, mutta ihan varmasti pärjäätte, itselläni on veljeni kanssa ikäeroa 11kk, ja äitini käytännössäkatsoen kasvatti meidät yksin, kun isä oli töiden puolesta paljon ulkomailla. Ja pyöräytti vielä pikku-siskonkin siihen vielä kolmanneksi... toki pitkää pinnaa se vaatii aina välillä... ;)
 
No olipas tullut juttua, kun en ole hetkeen ennättänyt lukemaan. Ja nyt en tietenkään muista kaikkea mistä on puhuttu. Tänään on ollut etova olo pois, liekö sitten mustikkakeiton ansiosta jota oonk juonut litran verran pelkän aamupäivän aikana. Piti kaupasta hakea myös mehujäätä, viinirypäleitä, mandariineja että jos noilla pysyis kuvotus pois jos se vielä tulee.

Paljon tullut taas uusia, tervetuloa!

Kahdeksas kääpiö: Mä tiedän tuon tunteen että huolestuu jos oireet katoaa tai niitä ei ole. Mullaki aina oireettomina päivinä tulee se tunne että mitä jos... Mulla on molemmista tytöistä ollut melkein oireettomat odotukset ja tästä taas on ollut etovaa oloa ja vaikka mitä...

Kestoilla oon yrittäny molempien kanssa mut aina se on jäänyt, ei oo meidän juttu oikeen... Ehkä yritetään, ehkä ei.

Joku puhui siitä että hermot menee ja on koko ajan ärtynyt. Mä myös, välillä säälin miestäkin kun joutuu kuunnella mun raivoamista!

Mä varasin tänään varhaisultra ajan ja sain sen jo torstaille. Sillon viikkoja 6+6 ja toivon että näkyy syke. Jännittää hieman mutta onneks tulee noin pian niin ei ehdi kauheen kauaa jänskäämään :D

Ikäeroa
meillä tulee esikoiseen 4v3kk ja kuopukseen 1v11kk :)

LillaVe<3 ja pikku 6+4
 
Miwwi Toivotaan että on aivan harmitonta vuotoa :hug:

Taas paljon uusia tullut! Ihanaa, tervetuloa ja onnea plussasta!

Olen itsekin huomannut tuota ärtyisyyttä. Edellisissä raskauksissa ei ollenkaan, mutta nyt kiihtyy nollasta sataan nopeammin kuin yksikään auto! Mies ihaili illalla kasvaneita rintojani ja "valitti" siitä, että ne ovat niin kipeät ettei niihin saa koskea! Se on kuulemma epäreilua. No minä siinä sitten pillahdin itkuun :LOL: On kyllä ollut miehellekin tämä raskaus aivan erilainen kun edellisissä olin niin rauhallinen ja nyt joko itken tai raivoan.
En ole saanut aikaisiksi tilata vielä neuvolaa. Jos ensi viikolla.
 
Tsemppiä Miwwi! Tuo vuoto voi olla kyllä täysin harmitontakin. Yhdellä kaverilla tuli kahdessa raskaudessa ihan kunnon veristä vuotoa alusta lähtien. Eka raskaus oli tuulimuna, mutta toinen raskaus oli täysin normaali, vaikka veristä vuotoa tuli samalla tavalla kuin tuulimunassakin. Joten älä menetä toivoa :)

Tervetuloa uusille! :flower:

LillaVe<3: teille tulee sit ihan melkein samat ikäerot kun meillekin (jos tää raskaus nyt päättyy onnellisesti toukokuussa). Esikoinen on meillä sit 4v4kk ja kuopus 1v10kk :)

Itseäni epäilyttää todella paljon tämä raskaus. Mulla ei ole mitään oireita! No okei, kaks ekaakin raskautta oli hyvin oireettomia, mutta silti. Pelottaa! Vielä melkein 2 viikkoa siihen ultraan. Miten ihmeessä tässä voi selvitä siihen saakka...Tein sen diginkin aamulla ja tulos oli sama kuin viikko sitten Raskaana 2-3. Huoh! :(
 
Eilen muuten kävin neuvolassa ekaa kertaa ja niiden laskurin mukaan LA on 3.5.2013 eli tuon voipi päivittää Sitä en tiedä muuttuuko ultrassa, mutta mennään tällä nyt :)

Ja paha olo velloo yhä, joka päivä tuntuisi pahemmalta, nyt on minullakin tuntunut mahassa jotain kipuiluja, menevät kyllä hetkessä ohi.

Muuten kaikki hyvin!

Miwwi toivotaan ettei vakavaa, minä myös tiedän useita ystäviäni joilla raskauden alukuvaiheessa ollut vuotoja ja melko runsaitakin ja silti ihan terve vauva syntynyt :) Tsemppiä :heart:

6+5
 
Miwwi peukut pystyssä täälläkin! Kaveri synnytti pari päivää sitten terveen tyttölapsen, vaikka vuosi enemmän tai vähemmän koko raskausajan.

Ilman oireita mennään täälläkin. Tai no äreys on käsinkosketeltavaa, mutta sekin johtuu pääasiassa tupakoimattomuudesta. Ei ole kovin helppoa. Väsymystä odotan alkavaksi hetkenä minä hyvänsä, se on oikeastaan ainoa oire mikä minulla on missään raskauksissa ikinä ollut. Ellei sitten tuota ikävää vatsan kasvamista lasketa :)

Eka neuvola mulla on tasan kahden viikon päästä. Varhaisultraan en aio mennä. Kuopuksen raskaudessa kävin, koska luulin silloin saaneeni keskenmenon.
 

Yhteistyössä