Toukokuun toukat 2013 *syksy*

ihanan paljon täällä porukkaa :) mun ajatukset vaan pörrää koko ajan tässä asiassa...ei osaa oikein rentoutua ollenkaan ja välillä ajatella muuta... mulla on iltasin ollu sellasta paineen tunnetta vatsassa.
 
Moi! täällä yksi uusi toukokuulainen listaan lisättäväksi :) Plussa tuli eilen ihan yllätyksenä, mitään kummempia oireita alavatsanippailuja ja väsymystä lukuunottamatta ei vielä ole. Aikaisemmassa raskaudessa oli ihan kamalaa pahoinvointia, ja nyt vaan peukut pystyssä että siltä säästyttäisi tällä kertaa kun tossa on toi 1v2kk esikoinenkin jonka kanssa pitäisi jaksaa touhuta...
LA on mun laskujen mukaann 13.5, mutta todennäköisesti ei pidä paikkansa. Korjailen sitten myöhemmin sitä.
Ja tosiaan listaan lisättäväksi: 21v/2.lapsi/NKL/ La 13.5
 
Pöh, kirjoitelin tänne pitkät pätkät vaan ne hävis ilmeisesti jonnekin :/

Kivaa kun tänne on tullut paljon uusia odottajia! Heti ekana pisti silmään et Finla haluatko kertoa tarkemmin missä ulkomailla olet? Tämä kiinnostaa siksi kun itse majailen tällähetkellä aika paljon Saksassa kun mies on töissä täällä. Tosin nyt mies on Kiinassa ja minä esikoisen kanssa täällä Saksassa...

Mulla on yllättävän vähän ollut raskausoireita. Rinnat vaan vähän kipuilee. Toivotaan kuitenkin et kyytiläinen olisi edelleen hyvissä voimissa :)

Listaan saa lisätä mun iäksi 28v. Se unohtui viime kerralla mainita.

Freundin ja Anselmi 5+6
 
Ollut niin menoa ja meininkiä ettei oo ehtinyt kirjoitella. Kaikkien jutut luin läpi mutta enhän mä mitään muista :D

Alavatsa nippailuja on ollut täälläkin. Ja pierettää kans niin maan kamalasti :D Väsymystä, taas, on niin paljon että ihan aina väsyttää. Onneks sain tänä viikonloppuna nukkua molempina aamuina. Meillä kun on miehen kanssa vuoropäivät mut nyt se sääli mua selkeesti, oon varmaan niin zompin näkönen jo :D

Tosi paljon porukkaa, ihanaa kun on aktiivinen ketju! Tervetuloa siis uudet :wave:

Pahoinvointi menee aalloittain. Välillä siis on hyvä olo kunnes se jostain puskan takaa hiipii se yökötys olo. Oksentaa ei oo tarvinnut, vielä!

Turvotusta mulla on mahassa niin paljon että aivan oikeesti mietin että oonko mä pidemmällä mitä mun pitäs. Tai että onko siellä enemmän ku yks :D Ihan selvä vauvamasu jo, voin laittaa kuvaa jos ehdin tässä joku päivä. Huomenna ajattelin soitella niitä ultra hintoja ja varailla ajan halvimpaan paikkaan. Toivottavasti saan ajan jo ens viikonlopulle tai sitä seuraavan viikon maanantaille koska tiistaina on sitten neuvola jo.

Nyt oli tällanen pika postaus vaan, täytyy alkaa iltapalalle ja sitten petiin että jaksaa aamulla esikoisen nousta viemään kerhoon! Mukavaa ensi viikkoa :)

-LillaVe<3 ja pikku 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
Minullakin nipistää alavatsaa, huimaa ja on vähän höntti olo koko ajan. Mikähän siis on varhaisultra??? Asun Italiassa ja täällä on varmasti erilainen systeemi, mutta muistaakseni esikoista odottaessa 1.ultra oli vkolla8. Soitan huomenna gynelleni niin saa vähän lisävarmuutta tähän hommaan, verikokeet yms. Tästä tää rumba sit taas alkaa, Toivottavasti!!!!!!!
 
Sen verran tänään vatsa kipuillut, lähinnä menkkamaista, ei kyllä kovaa, mutta kuitenkin ja eilinen vuoto mietitytti joten tein testin digitestillä ja tulos raskaana 3+. Otin panadolin ja se autto. Voi olla että mulla kysta painaa ja kipuilee. Huomenna meinasin pyytää taas lähetteen HCG mittaukseen niin tietää mitä arvo on. Minäkö vauhko, en kai? :D
 
Finla missä päin italiaa asustelet? Meillä oli tarkoitus lähteä Italiaan häämatkalle, mutta katsoo nyt päästäänkö syksyllä lähtemään. Mikä tää mun tilanne kystan kanssa oikein on, uskaltaako lähteä.
 
Finla: Oi ihanaa! Kyllä minäkin asusin mieluusti siellä Keski-Italiassa. Onko se siis Toscanaa? Olen totaalisen ihastunut Toscanaan. Viimeksi oltiin siellä kesällä ja ens viikolla alkaa italian kielikurssi :heart: Varhaisultra on siis sellainen ultra, joka tehdään täällä ennen niskaturvotusultraa, yleensä rv 7-9 :)
 
Ei Toscanaa, vaan Umbriaa, Toscanan viereinen lääni. Aah, ok eli täällä tehdään toi varhaisultra sit aina, tosin me käydään omalla gynellä ja maksetaan siitä lystistä... Valtion systeemissä taitaa olla 3 ultraa, np ja rakenneultran lisäksi. Mutta en tunne ketään joka ei kävisi omalla gynellään... Neuvola, maailman paras systeemi,ja ilmainenkin vielä!!,
 
Vattu sentään, nyt sitä pahaa oloa sitten on, koko ajan täytyy imeskellä jotain salmiakkia, mutta yökkäilyä on silti, eiköhän oksennuskin siis kohta lennä :/ Mikähän siinä on että kolme raskautta jo mennyt melko samalla kaavalla ja aina vaan täytyy uudestaan itseään rääkätä.

ja kun mä en tiiä mitä mä teen tuon mun työn kanssa, kai se on vaan sitten oksennettava roskikseen jos oikein paha olo yltyy töissä, vessaankaan en oikein pääse. Olen siis kassana isossa kaupassa. Voi itku tätä oloa, en haluaisi saikkuakaan hakea, eikä se ole niin sanottua että sitä saisi, koska eihän raskaus ole sairaus... :mad:

Tervetuloa uusilla ja onnen toivotukset :flower:
 
Manta81 minä olen kokenut kaksi raskautta ollessani marketissa töissä ja se oli yhtä "helvettiä". Muutaman kerran jouduin oksentamaan myymälän puolella. Olin hevissä töissä, mutta aamuisin piti juosta kassalle purkamaan ruuhkaa, jos oli tarvetta. No kerran minut sinne hälytettiin ja sen että pääsin kassalle, niin tuli asiakas, joka oli aina niin likainen, haisi kamalalle. No tietty aloin yökkäilemään ja ei siitä voinut enää lähteä juoksemaan vessaan, niin otinpas sit roskiksen ja tyhjensin aamukahvit sinne. Purin ruuhkan pois ja menin takahuoneeseen ja näky oli karmea: meikit ihan levinneet, silmät punaiset.
No tuon jälkeen ei tarvinnut minun enää kassalle juosta :D
Mutta kyllä sitten sattui yökkäilyjä hevin purussakin. Lopulta jouduin jäämään sairaslomalle, kun se ei ollut vain aamupahoivointia vaan jatkuvaa pahoinvointia. Mikään ei meinannut pysyä sisällä, joten en enää jaksanut raskasta työtä.

Minulla tänä aamuna kauhean pahaolo, mutta vielä kaikki on pysynyt sisällä, mutta etoo kokoajan.
Ja rinnat on nyt taas ihan SAIRAAN arat. Välillä oli jo vähemmän aristavat, vaan nyt taas tosi arat.
 
Miwwi Eiköhän ne neuvolassa osaa ohjata oikeaan paikkaan asian kanssa :)

Mua nyt alkaa itteä epäilyttään koko raskaus kun mulla ei oo mitään oireita ja kaikilla tuntuu olevan ja raskaustestin viivatkin oli semmoisia haaleampia kuin se testiviiva. Nyt te kaikki ootte puhuneet miljoonannen kerran testauksesta, että on ehkä pakko käydä ostaan toinen testi ja varmistaa vielä sillä ennen kuin menee mitään neuvola-aikoja varaileen :D Näin se vainoharhaisuus nostaa siis päätään, kun täällä lukee keskusteluja. Sit kun ei oo mitään muistikuvaa siitä, että missä vaiheessa edellisessä raskaudessa alkoi en pahoinvointioireet. Tokihan toivon, että niitä ei oli tulisi tällä kertaa ollenkaan.

Muhun on myös iskenyt joku liikuntakärpänen ja ärsyttää kovasti kun on vielä yskä! Haluaisin monen vuoden tauon jälkeen alkaa käydä salilla. Se ois ainakin semmoista vähemmän pomppivaa liikuntaa ja kuitenkin ois kiva pystyä mahankin kanssa jotain tekemään. Viimeksi urheilut loppui kuin seinään kun en uskaltanut jumppaan mennä, kun pelkäsin että oksennan ja kun paha olo loppui, alkoi väsymys ja nukuin vaan illat sohvalla. Sit olikin jo niin iso maha, että ei paljon hyppyjumpat kiinnostanut :D
 
Mä pysyttelen vähän taka-alalla, kunnes tää meidän tilanne selviää.

Eilen illalla holahti pari kertaa ihan kirkasta verta, ei siis vuodellut, vaan holahti ja loppui, holahti ja loppui. Jotain pieniä riekaleitakin näkyi, mutta ei hyytymiä eikä kipuja. Viikkoja olis tänään 5+3.
Laitoin juuri yhdelle gynelle viestiä, että voisko tällä viikolla tulla jo tarkistamaan tilannetta, kun on noita keskenmenoja takana ennestään. Voihan se olla, että vain toinen alkio tuli ulos (kovasta hcg-arvosta epäilen, että siellä olisi kaksi ollut), mutta vaikea uskoa mihinkään hyvään, kun esikoista odottaessa en vuotanut pisaraakaan koko raskauden aikana.

Palailen kertomaan tilannetta sitten joskus.
Tsemppiä muille ja kovasti onnea uusille plussanneille =)
 
Soitin tänään neuvolaan, ja kerroin tämän tilanteen, hän sielä sanoi, että kyllä hän uskoo, että raskaus olisi ihan normaali.. Ja sanoi, että pissanäyte pitäisi käydä labrassa ottamassa, mutta kysyin sitten häneltä, että saako niitä arvoja tietää niin , että tämä ei olisi sellainen. Ja sanoi myös, että heidän kautta voisi päästä ultra tarkastukseen aikaisemminkin, mutta ei suoraan.. ja mikään ei ole ärsyttävämpää kun se, että töistä pitäis jotenki lähtee joko aikaisemmin tai tulla myöhemmin töihin kun se labra on 7-15 vaan auki.. huoh.
 
No niin ipana saatu päiväunille eli äidin aika olla koneella. :) Muistanko väärin vai puhuko joku jossain vaiheessa, että imettää edelleen? Itse imetän vielä, tosin vaan 3 kertaa/pvä. Pitäis alkaa pikkuhiljaa lopettaan kokonaan. Neuvolasta sanoivat kun sinne soitin, et pitäis lopettaa jos raskaana. Mitäs muille on sanottu? Tai onko aiempaa kokemusta?

Miwwi eiköhän kaikki ole hyvin. Hyvä kun soitit neuvolaan, jos vielä pääsisit sitten siihen ultraan. Itse kysyin myös ottaisivatko Hcg arvoja, mutta eivät ala ottamaan. :( Eikä tuo aika viive testeissä kyllä merkkaa mitään. Eikö siinä digitestissä vielä sanottu, et menee noin 3min ennen kuin tulee teksti "raskaana" ja siitä voi mennä vielä 3min ennnen viikkoja. Minulla kesti myös jonkin aikaa, en tosin kellottanut. Mutta ei se testi keksi itse sinne niitä hormooneja, vaikka sillä kauemmin menisikin. :)

A83 puhuit, että viime raskautesi olisi ollut kemiallinen. Haluaisitko kertoa millä viikolla se tuli kesken? Oliko miten erilainen verrattuna normaaliin raskauteen?

Täällä kyllä ajatukset heittelee ihan kuperkeikkaa koko ajan. Välillä on sellainen "raskaana-olo" ja toisaalta just sellainen, etten todellakaan ole. Viime viikolla ollut päänsärkykin on loppunut ja nyt ei sitten ihan mitään oireita. No eilen oli kyllä ihan hirmu turvonnut olo ja ihan ilmapallona muutenkin. Tiedä sitten johtuuko raskaudesta vai vaan ruokavaliosta. Ois kyllä helpottavaa, jos edes rinnat olisi hellänä. Viime raskaudessa se toi niin turvallisen olon, kun edes ne kipuili. Mut eipä tähän epätietoisuuteen auta kuin aika. plaah...

Eikä tätä ajan kulumista tietenkään helpota se, että oon ihan vaan kotona. En raskinut viedä vielä esikoista hoitoon. Viimeksi työt nopeutti ajan kulua hirveesti. Onko täällä muuten minkäalan ihmisiä? Muutama tuossa jo mainitsikin työpaikkansa.. Itse olen opettaja.

Hyvää alakanutta viikkoa kaikille! :)

Miranna- ja touko-papunen 5+0
 
Miranna- kirjoittelit imetyksestä, minä imetän ja en ole ainakaan vielä aikonut lopettaa koska neiti on nyt 11kk, ihan sama mitä ne neuvolassa sanoo, lapsi heräilee yöllä todella paljon ja yksin kertaisesti en vain jaksa tähän kaikkeen väsymykseen ja pahaan oloon vielä kuuntelemaan itkua kaiket yöt :ashamed: Mielestäni hyvä juttu imetyksestä raskausaikana löytyy Imetystukilista.net - Imetys raskauden aikana

mamuska7 voi ei, kuulostipa ikävältä nuo työkokemukset mitä sinulla on ollut, miten asiakkat ovat siihen suhtautuneet? ja juu se on ihan käsittämätöntä kuinka pahalla voi ihmiset haista, hyh hyh :x

Meinaan nyt vielä koittaa tuota työntekoa ja jos se on ihan kamalaa niin kait se sitten täytyy luovuttaa, inhoittavaa vaan kun teen vain iltavuoroja ja illalla kun alkaa väsymys painamaan niin se paha olo pahenee, mutta sitten taas toisaaltaan on myös niitä ihania asiakkaita jotka saavat unohtamaan sen pahoinvoinnin edes hetkeksi =)
 
Viimeksi muokattu:
Minä soitin äsken varhaisultraan aikaa. Luulin laskurin mukaan, että mulla on tänään 7+0, mutta täti puhelimen toisessa päässä sanoi, että jos menkat on kerta olleet 29.7 niin tänään olisi vasta 6+0. (?)
Otin ajan sitten varmuuden vuoksi viikon päähän, eli 17.9 on jännä päivä. En viitsi tällä viikolla vielä mennä, jos sykettä ei vielä näykään sen takia, että on liian aikaista ja hätäännytän itseni turhaan. Viime raskaudessa lähes vuosi sitten (km vko8) syke näkyi komeasti varhaisultrassa 6+4, mutta otetaan nyt oikein varman päälle. :)

Oireita: mahan valtaisa turvotus, on varsinkin iltaisin kuin rantapallo :D pissalla juoksu edelleen, varsinkin kun yrittää nukkua yöllä, pitää nousta monta kertaa vessaan ennenkuin voi alkaa nukkumaan kunnolla. Tosi arat ja varsinkin sivuilta kipeät rinnat, yllättäen iskevä kova nälkä ja jano, paha olo silloin tällöin aaltoillen, en kuitenkaan ole oksennellut. Hedelmiä ja ruisleipää tykkään napostella. Raskausajan multi-tabsit ja kalaöljykapselit on käytössä.

Ulkona kävely raikkaassa syysilmassa on ihanaa, tänäänkin kaunis auringonpaiste, nautiskellaan siskot ja kasvatellaan masuja. <3
 
Mäkin soitin gynelle ja sain ajan 1.10 ultraan. Silloin olen siis 8 vkoa tasan, jos laskut pitää paikkaansa, viimeksi nimittäin alkion koon ja hormonimäärän mukaan ovulaatio oli ollut Paljon myöhempään ( la siirtyi 3.5 20.5 Asti, ja poika syntyi 27.5). Toivottavasti kaikki menee vaan hyvin, koska mullakin oli testeissä oli erittäin haalea viiva ( tein 2 testiä) ja jo peloteltiin ku.lla... :/ no Mut Katsotaan miten asia etenee.

Joku kyseli duuneista, mä olen kotona 2v3kk pojan kanssa, joka tosin aloittaa puolipäivätarhan nyt ensi kuussa, ja meillä on ruokaravintola, jonka paperihommat hoidan kotoa käsin. Eli kotona ollaan jatkossakin, läsnä lapsien kanssa ja saan kuitenkin jotain duuniakin tehtyä. Mukavaa viikonalkua kaikille!!!
 

Yhteistyössä