Toukokuun toukat 2013 *syksy*

Miwwi Verikokeella voidaan määrittää myös hcg arvo ja kannattaa sanoa et haluaa tietää sen. Mut sullahan on tänää vasta dpo16(?), joten ihan hyvältä tuo mun mielestä näyttää :) Oman mielenrauhan kannalta suosittelen labrassa käyntiä jos asia kovinkin mietityttää :)

Täällä rv 5+0 :heart: Huomenna pitäis saapua viel digitesti, haluan nähä sen 3+ :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy29
Panzkus juu katsotaan viikonlopun jälkeen jos meen sinne verikokeeseen :D oon varmaan ollu vaan niin hätänen :D toivottavasti..
Laitoin tilaukseen taas muutaman testin ja kokeilen aina välillä testailla :)

Mieskin oli eilen ihana kun kertoi kun oli ollut kaverinsa luona ja kun sielä oli toinenkin kaveri jolla on n. vuoden ikänen lapsi kun se tuijotteli ympäriinsä isoilla silmillään ja toisella oli sitten jo 3 vuotias lapsi.. :) täs rupee vähä tulemaan paineita :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on ekat kunnon oireet nostaneet päätään. Eilen illalla oli oikein kunnolla paha olo. Vielä sängyssä pohdin, pitääkö mennä oksentamaan, mutta ei onneksi sitten kuitenkaan. Ja tänään olen ollut tosi itkuherkkä. Tunteet kunnolla pinnassa :) Lisäksi kunnon repäisykipuja on tuolla nivusissa. Ne on sitten ikäviä!

Mitenkäs muiden oireet?
 
Oho tulipahan nukuttua 12 tuntia. No onneksi oon lomalla vielä ens viikonkin, että saa nukkua, jos siltä tuntuu. |O

Mä eilen ostin sellasen raskausturvavyön. Aattelin, et kun mulla on työmatkat päivässä jo 86km yhteensä, niin on sellanen ehkä ihan hyvä olla. Eihän sitä koskaan tiiä mitä tuolla tien päällä tapahtuu, kun siellä on niin paljon muitakin menijöitä. Mulla on sellanen malli mikä tulee kummaltakin puolelta. Se mikä tulee haarojen välistä voi olla aika hankala pitkän takin kanssa ja jos käyttää hametta.

Samalla tuli kyllä hypisteltyä siellä lastentarvikeliikkeessä vaunuja. Ja vähän kaikkee muutakin. :D

Onpa ihana, kun tänne tulee näin paljon tekstiä. Ja toivottavasti saadaan paljon lisää plussanneita joukkoomme! Onnea kaikille plussanneille!

*muoks* Itkuherkkyyttä täälläkin havaittu.

Tiiti* 5+6 (huomenna se ois tasan 6+0 *poks* :heart: )
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: janlind
Mulla vähän pelottaa että onko tää raskaus sitte kemiallinen/kiinnittymisyritys koska:

Testasin pari päivää sitten Clearbluen plussatestillä ja sain todella haalean plussan, joka myöhemmin vahvistu selväksi plussaksi. Eilisaamuna tein samanlaisen testin uudelleen ja tuli todella haalea viivanpaikka, ei välttämättä edes erota että siinä joku viiva ees on. Juoksin tietenki tämän tehtyäni kauppaan ja ostin Clearbluen Digitaalisen jotta saan mustaa valkoisella: Se anto hetken pidättelyn jälkeen: Raskaana 1-2.

Uskoakko nyt sitten tuota digitaalista? Pitää kai huomenna tehdä uusi taas. :/

Karoliina87 ja pikkukakkonen
 
Mä oon täällä yksikseni ihmetellyt, että miksi te testaatte jollain kymmenellä testillä jos esim jo kaks ensimmäistä on antanut sen viivan? Eikös se oo niin, että sitä viivaa ei voi tulla vahingossakaan jos ei oo raskaana, mut väärä negatiivinen voi tulla? Että jos nyt kaksi kertaa on sen viivan saanut siihen testiin, niin miksi testata vielä? :)

Miten muuten teidän neuvoloissa, eikö siellä ekalla neuvolakerralla ultrata ollenkaan kun moni on varailemassa niitä varhaisultria erikseen, mutta melkein samalle ajankohdalle? Meillä on suht pieni neuvola niin siellä ultrataan mun mielestä (ainakin viimeksi) heti ekalla kerralla ja muutenkin niitä ultria sai oikeastaan melkeen vaan jos laite oli vapaana. Me yritettiin selvittää sillon viimes sukupuolta siellä rakenneultrassa ja kun siellä se ei selvinnyt, niin meidän neuvolatäti varas meille seuraavalle käynnille ultralaitteet (rakenneultra siis eri paikkakunnalla), että jos halutaan niillä yrittää kattoa sitä sukupuolta :) Hyvää palvelua siis!

lauru ja pöppinen 5+2
 
Mulla nää oireet on jotain aivan järkyttävää. Aivan erilaista kun esikoisesta. Pahoinvointia on, tänäkin aamuna olen jo neljästi oksentanut. Väsymys on jotain aivan kamalaa. Itsehän mä kestäisin tän olon, mut tuntuu aivan kamalalta äkkiä vaan laittaa esikoinen (6kk) johonki, jotta ehtii vessaan... :x Ja oon aivan raivohullu. Kiihdyn nollasta sataan sekunnissa. Esikoisesta olin herkkä, ja itkin joka asiaa. Nyt ei paljoa itkeä, v'tuttaa vaan! :snotty:
 
lauru Sen takia varmaan ihmiset testailee että haluaa varmistuksen siitä että se testi näyttää selkeetä plussaa ja on vahvistumassa, koska esim. jos oot testaillu muutaman testin ja se näyttää jo haaleata plussaa ja sitten se vähän taas vahvistuu ja sitten se yhtäkkiä taas haalistuu niin silloin voi olla että se on mennyt kesken.. Se tässä minua vähän huolettaa, mutta tosiaan minulla on ehkä vielä niin vähän dpo:t niin se ei näytä niin vahvaa plussaa.. toivon näin. :)
 
Tiiti* Täälläkin 5+6 :D

Elikkäs ilmoittaudun joukkoon Toukokuun toukkiin :)

janlind / 25 / toinen lapsi / SatKS

Elikkäs täällä yks väsynyt ja pahoinvoiva tapaus... :) Oksentanut en ole mutta muuten on huono olo koko ajan. Mielialat vaihtelee minkä kerkeää :D

Onnea kaikille plussanneille :flower: Meille plussaa näytti 2.9.12 :heart:

janlind & Tiltu-Ilmari 5+6 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiiti*
on kyllä aktiivista porukkaa, ei meinaa mukana pysyä :D

mulle voi lisätä sairaalaksi vielä KOKS

oireita alkan tulee tääläkin, ihan erilaisia ja myös niin samanlaisia kun tost erikoisesta. Väsymys on ihan järkyttävää, voisi vaan nukkua! nälkä yllättää hetkessä, ja nyt tää ihanin eli pahoinvointi on kohdannut myös minut! esikoisen aikaan oksensin tasan kerran ja huonoa oloa ei ollut koskaan! myös tää ihana pissalla ravaaminen on alkanut, öisin saa käydä vähintään 2-3 krt! päivisin kans saa juosta pissalla jatkuvast ku janottaa niin paljon. Muistan sen tunteen viel oikein hyvin viime joulukuussa, kun kävin illalla nukkumaan ja heräsin vasta aamulla ekaa kertaa vessaan :D (poika siis syntyi joulukuussa) koko raskauden siis olin oikee pissamonsteri ja varsinkin loppuvaiheessa oli pakko käydä 30 min välein, ja kävellä ei pystyn yhtää ku heti paino rakkoon :D

vähän kyllä jännittää ja pelottaa kuin sitä oikein selviää kahden pienen lapsen kanssa, mutta kai siit selvii? tää meijän esikoinen kun on aikamoinen riiviö eikä voi hetkeekää kattoo muualle, muuten tapahtuu katastrofeja :D toisaalt ihan hyvä että on näin pien, saa itekki levätä päivällä kun kuitenkin nukkuu viel kahden hyvät päikyt :)

ja meillä ei ole neuvolassa ultalaitteita. voikun olisikin! meinasin tossa ens tai sitä seuraavalla viikolla soitella neuvolaan. ei ne sitä aikaa anna kuitenkaan kun jonnee lähemmäs 8viikolle ni turhaa pitää kiireittä. :) meil muuten on maailman ihanin neuvolan täti. ja odotan oikein et pääsen hänen kanssaan taas höpötteleen :p

mukavaa loppuviikkoa kaikille

prinsessa toivomuksessa<3 4+6
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
Olen testannut vain sen kerran, ihan apteekin sillä perustestillä tein, viiva näkyi selvästi ja koska kuukautisia ei ole vieläkään alkanut, oletan että raskaus etenee normaalisti.

jenikk tsemppiä pahoinvoinnin kanssa se on aika karseeta kun on pieni vielä hoidettavana ja kokeile vaan kaikki mahdolliset kikat jos jokin auttaisi :)

(.)Oireet pysyneet ennallaan, iltaisin vatsa turvottaa paljon ja työhousut ahdistaa, hitsi jännittää että kuinka nopeasti joku hoksaa töissä että ollaan pieniin päin... Olen ollut työssäni vasta 2kk eli aika ikävä kertoa sitten että raskaana ollaan, sitä olen miettinyt että missä vaiheessa kerron pomolle, mites muut on meinannut?

5+jotain :D
 
Tervetuloa uusille!

lauru ite aloin hätähousuna testaamaan jo dpo9 ja ekan haalean plussan sain dpo11, joten oon halunnu testata useamman kerran, jotta nään et viiva tummuu eikä oo kyseessä esim kemiallinen. Mun mielestä se on ihan jokasen oikeus testata yhen tai 20 kertaa :) Esim. keskeytyneessä keskenmenossa vuoto ei välttämättä heti ees ala. Eihän tuo testaaminen mitään muuta, mut se on kivaa ja tuo hetkellisen mielenrauhan :) Tää on mun eka raskaus ja kaikki ihan uutta ja hämmentävää..ja joo, olen niitä jotka myös kuvaa ja säilyttää nämä plussatestit, ainakin jonkin aikaa :ashamed:

Oireista: pahoinvointia ei ole juurikaan ollu, hajuaisti vähän herkempi ja kahvi maistuu edelleen. Närästys on ehkä ikävin ja illalla/yöllä vaivaavat vatsakivut. Tissit on arat ja vessassa saa vähän tiheämpään käydä. Ja turvotus!

panzkus 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
Täälläkin tuota vessassa ravaamista vähintään tunnin välein... Yölläkin saa heräillä sitä varten... Ja kun tuota vettä mielen tekee jatkuvasti varsinkin iltaisin... Kohta alkaa se vaihe että saa taas suunnitella kauppareissut sun muut siten että missä on vessa :D

Oletteko te kuinka aikaisin siirtynyt äitiyshousuihin? Oletteko pystynyt pitään omia housuja pitkäänkin? Itellä tosiaan 5+6 ja vatsassa tuntuu kuin siellä olisi puolikas jalkapallo. Mahaa mulla ennestään jo on ettei muille sillain näy heti mut itse kyllä tuntee. Tuntuu kuin kaikki omat "normi"
housut puristaa niin paljoa ettei pysty pitää niitä enää kunnolla. Mulla edellisestä kerrasta on tallella äitiyslökähousut et niitten kanssa mennään alussa... jotenkin tuntuu tyhmältä näin alussa jo ruveta käyttään äitiysfarkkuja tms.
 
panzkus ite olen samaa mieltä, jokainen testakkoon niin monta kertaa kuin haluaa! Ei siitä ainakaan haittaa ole :) ja itse olen säilyttänyt sen ensimmäisen tekemäni testin joka plussaa näytti. Mulla on edelleen esikoisesta säästössä testi päivämäärän kanssa :) ja edelleen plussaa näyttää sekin :) nyt toisesta tehty plussatikku on tallessa :)
 
Liittyisin mukaan joukkoonne. Vuosi yritystä takana ja viime viikonloppuna plussa pärähti ruutuun. Olo ei tuntunut todelliselta, mutta nyt alkaa painaa pelko keskenmenosta. Tämän johdosta oonkin varannut ajan varhaisultraan 21.09. Ensi viikolle ei aikoja nimittäin ollut saatavilla :/

Ruby 5+5
 
Täällä myös vessassa ravaaja, sekä päivällä että yöllä!

lauru: Mä ainakin testaan sen takia useemman kerran, että näen alkaako viiva tummumaan vai haalistumaan. Eli mulla siinä heinäkuisessa keskenmenossa kävi niin, että testasin ekan kerran kun menkkojen ois pitäny alkaa sinä päivänä ja sain haalean viivan. Muutaman päivän päästä uudestaan ja oli jo tummunu. Sitten kolmannen vielä käytin koska olin ostanut paketin missä oli kaksi testiä ja kas, se olikin haaleampi kuin se toinen testi ja siitä ne testit sitten lähti haalenemaan ja sinä päivänä kun en saanut enää juuri mitään viivaa alkoikin vuoto. Nyt oon sitten ihan oman mielenrauhan vuoksi halunnut testata että käykö samoin ja kyllä mulla on nyt tässä olleet viivat aivan eri luokkaa ja aina vaan tummempia. Enää tuskin kuitenkaan testaan... Ja ultrasta sen verran, että meillä ei neuvolassa oo ultralaitteita ollenkaan, ultraan mennään keskussairaalalle, neuvolassa asioidaan terveysasemalla, ja näin ollen eka ultra ois vasta vko 11-13 ja mä en ainakaan jaksa odottaa epätietosuudessa sinne asti, varsinkaan keskenmenon jälkeen. Me ollaan vasta muutettu tänne kaupunkiin tosi pieneltä paikkakunnalta ja siellä oli neuvolassa ultralaitteet ja siellä ultrattiin aina kun asiakas halus joten tosi erilaiset käytännöt on. Mä myös ajattelen että jotkut haluaa käydä varhaisultrassa jo senkin takia jos kierto on ollu epäsäännöllinen eikä oo hajua viikoista niin varmistuu ne viikot eikä sitten mene se np-ultra "piloille" jos sattuukin että viikot ois vaikka paljon edellä mitä piti...

Mä olen kertonut vain kahdelle fb tutulleni, asuvat siis kaukana eikä nähdä juuri koskaan, ovat enemmän fb kavereita ja sitten mun kuopuksen aikasen ryhmän ihmisille. Muille ei kerrota vielä hetkeen, ajattelin että saisivat itse huomata mutta en tiedä maltanko sitten olla kertomatta jos kukaan ei sano mitään vaikka viikot ois melkeen vaikka puolivälissä jo :D

Oireet vaihtelee todella paljon. Huimausta jos nousee nopsaan ylös, pahoinvointia joinakin päivinä ja öisin enemmän, väsymys on edelleen ihan hirveetä! Mutta mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja luulen että raskaus on ehkä jo vaikuttanut niin ettei nykyinen lääkitys riitä ja sekin väsyttää lisää. Onko muita joilla kilpirauhasen vajaatoiminta?

Mä oon siirtyny äitiyshousuihin muistaakseni viikolla 15-20...

LilllaVe<3 ja pikku 5+6
 
panzkus - mult löytyy edellee esikoisen ajalta molemmat rtestit :D toinen viel digi joka ollut sen puoltoist vuotta pimeenä :D:D

jenikk - katoin kans et sama paikka meillä :) sulla tais olla myös pieni lapsi ennestään? meillä siis poika just 9kk :)

muoks* esikoist kävin oottaa keväällä että oli pelkästään leggarit jalassa, mutta ei alun jälkeen toivookaa et olis mennyt farkut jalkaan!

PALJON MUUTEN MUIL TULLU KILOI AIKASEMMIS RAKAUKSIS JA ONKO HYVIN SAANUT KAIKKI POIS?

mul tuli esikoisest se 25 kiloo :D ja nyt 9kk myöhemmin ollaan lähtötilanteessa :) voi alkaa uudelleen kerää kiloi :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: janlind
Älkää nyt kukaan pahalla ottanut tuota mun ihmettelyä useamman kerran testauksesta! En siis vain hoksannut, että miksi nyt tehdään :) Uteliaisuuttani siis kyselen, en millään pahalla :)

Mulla ei ONNEKSI ole alkanut pahoinvointi eikä muitakaan oireita ole. Viime raskaudessa odotin koko ajan sitä viikkoa 12 (vai 16?) kun sen pahimman pahoinvoinnin piti mennä ohi ja se ei mennyt ja kun se lopulta meni niin alko väsymys :( Loppuraskaus oli sit tosi helppo ja kävin vielä päivää ennen synnytystä lenkilläkin, kun ei ollut yhtään tukala olo. Kaikki aina voivotteli sillon kesällä, että sullaon varmaan kamala olla, kun on koko ajan joku 25-30 lämmintä ja oot raskaana. Musta se oli vaan ihanaa! Nukuin vaan pihalla päikkäreitä ja lenkkeilin :)

Äitiyshousuja aloin käyttään vasta joskus reilusti jälkeen 20 viikon, siihen asti meni hyvin omat farkut. Kun joskus joulukuussa tehtiin plussatesti niin maaliskuun lopussa oltiin Kap Verdellä lomalla, eikä mun maha sillon vielä oikeastaan edes näkynyt, vaikka bikinit oli päällä. Osittain kyllä varmaan johtuu siitä, että siinä oli sitä läskiäkin päällä. Painoa tuli 12-13kg, josta jäi joku 8kg roikkumaan tosi pitkäksi aikaa, vaikka katoin että söin terveellisesti, vaunuilin 1-2h päivittäin ja imetin. Mulla ei todellakaan imetys laihduttanut! Sit jossain vaiheessa puotin muutaman kilon. Eli lähtöpaino oli 71, korkeimmillaan 83 ja jäi johonkin 75-78kg paikkeille pitkäksi aikaa. Joskus sain sen tiputettua sit siihen, että se pysyi tuossa 71-72kg paikkeilla ja nyt kesällä sain painon parhaimmillaan tuonne 66 kiloon, mutta kävin just tänään puntarilla ja huomasin, että oon lihonut kahdessa kesälomaviikossa 1,5kg :( Yritän syödä niin terveellisesti, että paino nousis oikeasti vain sen verran, mitä raskaus tuo niitä kiloja ja että yhtään ei tulis ylimääräistä laiskuuden takia. Saa nähdä jääkö haaveeksi. Myös liikunta jäi kesälomalla, kun mies oli raksalla päivät ja ite olin lapsen kanssa kotona sen aikaa ja lapsi ei enää suostu istumaan rattaissa, että pääsis kävelemään sen kans. Nyt tuli flunssa, mutta kun tämä menee ohi niin yritän taas lenkkeillä. Voikohan sitä jatkaa juoksemista kun aloitin sen vain tuossa muutamia kuukausia sitten?

Tämä on kyllä tosi aktiivinen ketju, ei meinää pysyä mukana kun niin paljon ilmestyy tekstiä lyhyessä ajassa! Hieno homma ja onnea kaikille uusille plussanneille!
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
Niin eipä siitä kannata loukkaantua siitä useasta testailusta, vaikka osa sitä ihmettelee, omalla kohdalla mietin että se keskenmeno on yhtä tuskallista tapahtuu se niin tai näin, toisin sanottuna, tieto lisää tuskaa :(

Raskauskiloista itselle tuli 1. raskaudessa n. 25kg ja 2. n 30kg ja kolmannessa taas noin 25kg ja joka kerta paino on lähtenyt alle puolessa vuodessa, lähtöpaino on ollut 50-55kg.
Silloin kun kolmatta odotin, neuvolatäti joka kerta motkotti siitä että painoa tulee liikaa ja ei saa syödä herkkuja niin paljoa... Lopuksi aloin jo pelätä sinne neuvolaan menoa kun se neuvolatäti vaan valittaa, laskin kaloreita, söin kaloreiden mukaan alle sen mitä normaalissa tilassa ihminen tarvitsee ja silti niitä kiloja vain tuli, lopuksi päätin että syön mikä hyvältä tuntuu, koska nuukailu ei mitään auttanut :D

Mutta mutta töihin se taas on vaan lähdettävä :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
lauru: En mä ainakaan ottanut sun kysymystä pahalla! Meinaan mietin itsekin esikoisen aikaan että miks monet testaa monta kertaa kun menee vaan rahaa :D Mut mä sit itsekin sorruin testaamaan jo kuopuksen aikaan alussa varmaan 5 kertaa ja nyt tosiaan siks että koin tuon keskenmenon, jotenkin saa varmemman olon jos sinne testiin tulee vahvempaa viivaa jne :)

Juoksusta: mä en itse juokse, en pysty asfaltilla juoksemaan polvien takia ja mihinkään pururadalle en jaksa itteeni raahata niin paljon en edes juoksusta tykkää mut oon käsittäny että kai sitä voi harrastaa juoksuakin miten itsestä hyvältä tuntuu. Jossain vaiheessa kai pitää niitä sykkeitä seurailla mut kannattaa neuvolassa vielä kysyä noista tai netissäkin varmaan on tietoa.

Esikoisesta mulla jäi kaikki kilot synnärille ja yhteensä sitä tais tulla jotain 9 kiloa suunnilleen. Kuopuksesta sitten jäi pari kiloa ja raskauden aikana painoa tuli n. 11 kiloa ja nyt on kesän aikana riistäytyny käsistä tää urheilu hommakin ja kun muutettiin pois entiselta paikkakunnalta niin enpä oo sit saanu kiinni täällä uusista harrastuksista. :(
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli esikoisesta lähtöpaino joku noin 110kg. Koko raskausajan laihduin vähintään -18kg. Plus synnärille jäi parisen kiloa. Eli ihan hyvin meni, jatkoin tiukkaa linjaa ja paino laski kun "oli pakko" saada häihin muutama kilo pois ja onnistuinkin. Mutta häiden jälkeen olen kyllä niin komeasti tullu "takas" alkutekijöihin kun sit sai syödä "mitä vaan" vaikkei se nyt ihan niin mee... :ashamed: :$ No jospa nyt tän toisen kohdalla sais painon laskuun ja myös pidettyä siellä alhaalla :)
 

Yhteistyössä