Toukokuun toukat 2013 *syksy*

Täällä iloitaan hiljaa mutta täydellä sydämellä. Pientä oireilua on ollut, alamahaa nippasee ajoittain, haukottelua pitkin päivää vaikka itse väsymystä ei kuitenkaan ole..Neuvola-aikaa en ole vielä soitellut.
 
Hei uudet ja tervetuloa! Onnea plussasta :)

Tiivi-taavi, sopii hyvin että nyt tää syyskuun ketju on tää ja seuraava sit lokakuu jne :) Kiitos kun jaksat päivitellä!

Mä syön multitabsin raskaus plus tabuja ja niissä on sitä foolihappoakin.

Niinhän siinä sit kävi että piti kaupasta vielä pari testiä hakea. Digi näytti parin minsan odottelun jälkeen 3+ ja prisman testiin tuli yhtä vahva viiva mitä kontrolliviiva ja se tuli heti kun se punanen väri levis sinne eteenpäin. :D Joten ehkä mä lopetan hermoilemisen ja enkä ressaa oireettomuudesta. Ja kah, mä tajusin tänään iltasella että mulla on yks oire: HIKI. Voi jeesus että mä hikoilen ja se todellakin haisee pahalle. Onko muilla??

Ny mä teen jotai iltapalaa ja alan kattoo salkkarit boksilta!

LillaVe<3 ja pikku 5+4
 
täällä haisee myös hiki... pitäisi käydä hikikivi ostoksilla...

Minäkin syön multitabs raskaus plus vitamiineja.

En ole vielä oikein sisäistänyt tätä raskautta. On jo ikää sen verran, ettei odotusaikaa pidä niin itsestään selvyytenä.

hymeli ja hissukka 4+4
 
Mä en oo saanut aikaiseksi vielä hakea mitään vitamiineja. Viime raskaudessa söin rautaa, noita multitabseja sekä kalkkia. Hemoglobiini laski jossain vaiheessa alle sadan ja neuvolatäti kysyi, että väsyttääkö ja mulla oli just sillon paras ja energisin olo pitkään aikaan. Nyt on huomannut, että iltaisin vähän väsyttää, tosin se voi johtua aamuheräämisistä kuukauden kesäloman jälkeenkin :D PItäs se neuvolakin soittaa, mutta mua ärsyttää soittaa täältä töistä, kun pitäs löytää semmoinen paikka, että sais rauhassa soittaa eikä joku heti ois kuulemassa. Oon siis avokonttorissa töissä... Pitäsköhän nakittaa mies soittamaan, kun sillä on oma toimisto :D

Jotenkin ei kyllä vielä käsitä tätä raskautta! Tosin tekis mieli jo ommella vähän pieniä vauvanvaatteita. Ja kävin just toissapäivänä läpi esikoisen vanhat vauvanvaatteet :)

lauru 5+1
 
Täälä kans mietin että missähän välis soittais neuvolaan kun ei ole töissä tavallaan omaa huonettakaan. :D ja vaikka mihin meet niin aina joku jossain on. :D

Mihinhän mun oireet on kadonnut... ei oo enää kun vessassa ramppaaminen ja jatkuva nälkä, no mut onneks rinnat on tullu aremmaks joten eikai ne kaikki nyt oo mihkään hävinny ja jos uusiakin oireita tulee. :D

Mitenköhän muuten jos soittelen tossa loppuviikosta tai ens viikon alusta neuvolaan niin pitääkö mun vaan sanoa, että koska viimeset menkat on ollu, vai pitääkö sanoa, että mulla oli ovulaatio vähän myöhemmin, että en mee liian aikasin sitten neuvolaan ja sieltä sitten ultraan, vaikka se onki vissiin vasta rv 9- :)

Odottelen tietty, että saan digi testiin ennemmän viikkoja tai sit siihen Pregcheckiin sais vahvan viivan, jota en oo vielä kokeillu. :)

Miwwi 4+2
 
Kauheasti tullut uutta juttua tänne! Kivaa, kun on aktiivinen ketju :)

Miwwi: neuvolassa lasketaan viikot aina 28 pv kierron mukaan. Tai näin ainakin meidän neuvolassa aina tehty. Laskettua aika muutetaan vasta np-ultrassa jos se heittää yli viikolla vikoista menkoista :) Eli kerro vaan neuvolaan, koska sulla on vikat menkat olleet ja voithan mainita toki, että tiedät, että hedelmöitys on tapahtunut pidemmän kierron mukaan.

Minä ajattelin käydä tänään ostamassa multivitamiinitabut. Nyt käytössä olleet vain foolihappo + d-vitamiini. Kalkkia munkin pitäs varmaan ostaa lisäks, kun en kauheesti käytä maitotuotteita.

En jotenkin voi uskoa tätä raskausasiaa ollenkaan. Oli pakko tilata vielä 2 digiä ja hakea apteekin oma :ashamed: Mulla ei oo yhtään hiki vaan päinvastoin vähän kylmä kokoajan :)
 
Mä oon syöny koko tän plussakierron ajan minisun mama vitamiineja. Jossa on kaikkea mahollista. Rautaa mä en periaatteessa tarvitsis, koska mun hemppari on niin hyvä. Siksi mä itseasiassa otinkin ton minisunin, kun multitabsissa näytti olevan enempi rautaa.

Millon ootte aikonu kertoa raskaudesta muille?

Ite ollaan aateltu, et ei kerrota sitä ennen, ku vasta np-ultran jälkeen. Paitsi isälle kerroin (äidille sit myöhemmin ja isäkin lupas pitää äidiltä vielä salassa :) ) ja yhelle parhaista ystävistäni kerroin. Mies on myös kertonut yhdelle ystävälleen. Nämä myös tietävät huhtikuisesta keskenmenosta.

Tiiti* 5+5
 
Pikkumyy29 Mä kans tilasin yhden digi testin, jonka teen varmaan loppuviikosta tai viikonloppuna, jos tosiaan näyttöön tulee enemmän viikkoja :) huomenna ajattelin vielä tehä tavallisen testin. :) Varasin tänään yksityiselle ultran, se olisi vasta 4.10 ja silloin viikkoja olisi kuukautisista laskettuna 9+1 ja ovulaatiosta 8+3, kysyn vielä jos niiltä löytyisi vähän aikasemmin aikaa :)

Me pidetään tää kyllä niin pitkälle salassa kun vaan voidaan, vanhemmille varmaan kerrotaan sittenkun saadaan ultrakuvia niin voi niitä sitten näytellä. :D ja kavereillekaan ei kerrota piiitkään aikaan.. :) äitilläni on kyllä sellanen vaisto, että ei varmaan mee kauaa kun arvaa jotain.. :D


Miwwi 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikki uudet! Onnea kovasti plussasta :heart:

Itsekin mietin tuota testin tekemistä kun pregcheck testi antoi vain haaleita viivoja. Digissä kyllä selkeästi luki ja oireet on niin vahvat, että aika turhaa se olisi.

Neuvolaan en ole vieläkään soittanut. Ehkä ensiviikolla. En uskalla aikaisemmin.

Me ollaan kerrottu vain minun äidille ja muille kerrotaan vasta np-ultran jälkeen. Tämä koska marraskuussa sain keskenmenon ja silloin kerettiin kertomaan kaikille. Edes lapsille ei tällä kertaa kerrota kuin vasta myöhemmin.

Minun pitäisi käydä jotain raskaus vitamiineja hakemassa, mutta millään ei jaksaisi! Voisi vaan nukkua! Mies saa hakea niitä töistä tullessaan.

Tänään huomasin, että rintani on todella turvoksissa! Kaikissa raskauksissa kuppikokoni on kasvanut 1-2 kokoa ja kolmannen lapsen syntymän jälkeen en tavallisesta kaupasta ole oikean kokoisia liivejä saanut. Kohta pitää varmaan teltoista ruveta rakentamaan rintaliivit :LOL:

Ihanaa, että tänne tulee näin paljon ihmisiä ja aktiivista porukkaa! Monia ketjuja lueskelleena huomasin ettei kaikissa ketjuissa juurikaan kukaan jaksa kirjoitella! Mielelläni päivittelen palstaa. Tämä on vain kivaa! Mieheni aina naureskelee kun olen hieman neuroottinen tällaisista asioista ja teen joka asiaan listoja ja niiden pitää olla kauniita ja tietynlaisia, niin tämä on myös eräänlainen lista!
 
Vähän niinku olisi jotain ellotusta tänä aamuna, mut toisaalta oon koko elämäni kärsinyt aamupahoinvoinnista ja stressipahoinvoinnista, joten vaikee tietää, onks tää nyt mitä. (Olisi musta kohtuullista kyllä säästyä raskauspahoinvoinnilta, kun olen pahoinvointia ehtinyt ihan riittävästi kokea... eiks niin, karman laki!?)

Yritän vähän niinku elää ikään kuin en olisikaan raskaana, kunnes saan todistusaineistoa. Toki siis alkoholia välttelen ja niin, mutta henkisesti, en uskalla vielä uskoa tähän. Perjantaina joutunen paljastamaan tämän ekoille ihmisille, koska mennään syömään ystäväpariskunnan kanssa, ja ne todellakin tulee ihmettelemään, ellen juo mitään, enkä halua alkaa valehdella mitään. Vanhemmille kerron varmaan kun siellä käyn parin viikon päästä, muille sitten vasta turvallisimmilla viikoilla. (Jos nyt sit on mitään kerrottavaa...)

Heippa kaikille mukaan liittyneille!
 
Mä ajattelin, että käyn ekassa neuvolassa ja kerron sitten äidille. Meidän lapsen kummit tulee kylään varmaan tässä muutaman viikon päästä niin niille kerrotaan varmaan sitten, kun ne ihmettelis että miksi en ota niiden kanssa saunasiideria tai muutamaa viinilasia :) Samaten lokakuun lopussa on kaveriporukan illanvietto ja siellä kans heräis kysymys, että miksi en juo. Heti joku arvais, että vauvahan se on tulossa. Että varmaan siellä kerrotaan, jos vaan kaikki menee siihen asti hyvin.

Viimeksi kerrottiin mummuille siten, että ostettiin valokuva-albumit, joissa oli eka sivulla ultrakuva ja teksti "hei mummut, nähdään syksyllä" tjsp. Jossain blogissa oli kivasti kerrottu mummuille toisesta lapsesta, kun esikoiselle oli teetetty paita, jossa luki, että "vaikka olen pieni, tulee minusta silti isosisko". :) Eka raskaudessa osa kavereista sai tietää vasta melko myöhään kun lopulta laitoin facebookiin mahakuvan. ETtä viikkoja oli jo ihan reilusti. Nyt tekis jotenkin mieli kertoa kaikille heti! Toisaalta niille ihmiselle voi kertoa, joille voi myös kertoa keskenmenostakin. Töissä kerron sitten joskus, ehkä np-ultran jälkeen? En tiedä, että miten sen ottais puheeks. "By the way, meille tulee vauva. Niin ja mitä suunnitelmia teillä on syyslomalle??" :)
 
Toisaalta niille ihmiselle voi kertoa, joille voi myös kertoa keskenmenostakin.
Näin mäkin ajattelin toimia. Jännittää kyllä tuo kertomisen ajatteleminenkin. Mun kaveripiirissä useimmilla on jo 0-10-vuotiaita lapsia, ja olen viimeisimpien lapsettomien joukossa. Nyt tunnen vähän niinku pettäväni ne loput lapsettomat siirtymällä (toivottavasti) lapsellisten joukkoon. Varsinkin ne muutamat, jotka ovat päättäneet pysyä lapsettomina ovat vähän niin kuin laskeneet mut omaan joukkoonsa. Tietty siis kaikki varmasti ovat iloisia puolestani, mut kuitenkin. Itsekin aina joutui käymään noita tunteita läpi vauvauutisia kuullessa. Lisäksi olen joku keskenkasvuinen teini, ja mua nolottaa kertoa tästä esim. vanhemmilleni, koska SIT NE TAJUAA ETTÄ HARRASTAN SEKSIÄ! 33-vuotiaana! Et semmosta.
 
affen kiitos, tuo pitsi kyllä suupielet melkeen korviin asti, tuo viimenen lause. :D tieks mulla on ihan samat tuntemukset mä oon 21v ja tunnen itteni kyllä vielä teiniksi ja myös "pelkään" vanhempieni reaktiota mitä he ajattelevat tuosta, että harrastan seksiä vaikka se olis kuinka normaalia.. koska olen aina ollut äitin ja isin kiltti tyttö.. :D haha, tunnen itseni kyllä vähä oudoksi näitten tuntemuksieni kanssa.. :D ja oon myös aika arka ja ujo kertomaan näin henkilökohtaisia asioita vanhemmille. :)
 
Onko kenelläkkään muodostunut vielä minkäänlaista oloa tulevan pikkuisen sukupuolesta? Itse en oo asiaa liiemmin miettinyt, mut mielessä kävi kyllä se, että jo tää alkuraskaus on AIVAN erilainen kun esikoisesta (tyttö). :)
 
Lisäksi olen joku keskenkasvuinen teini, ja mua nolottaa kertoa tästä esim. vanhemmilleni, koska SIT NE TAJUAA ETTÄ HARRASTAN SEKSIÄ! 33-vuotiaana! Et semmosta.
:D:D:D

Nyt on sit se neuvola-aikaki varattu 8.10. ja silloin olis 10. viikko meneillään, tuntuupa hurjalta :) Toivottavasti sinne saakka päästään. Oli ihan supermukavan olonen neuvolatäti :flower:

En kyllä tiiä koska me asiasta kerrotaan..Toisaalta haluttas kertoa kaikille ja toisaalta ei kenellekään.. Jos sinne ar-ultraan saakka sais piettyä salassa.

Eilen illalla meinas iskeä ihan mahottomuus tuon närästyksen kans! Piti melkein oksentaa ku niin korvensi..rennietkään ei auttanu :x Ja yöllä oli taas vatsakipuja et häiritsi ihan unta..:O
 
Varasin sitten sen ajan siihen ultraan, se olisi n. 170e, että näin, kallista lystiä on, noh voisihan sitä johonkin turhempaan rahansa laittaa :D

Olotila tänään ollut melko vakaa ja hyvä, eilinen oli ihan mahdoton kun tuntuu että silmät ei pysy auki kun väsytti niin paljon ja mieliala vetelee sellaista vuoristorataa... Herrmot menee ihan sekunnissa jos asiat mene niinkuin tahdon, en kyllä muista aikaisemmista raskauksista samaa :attn:

Toistaiseksi myös paha olo on pysynyt ruodussa, edellisessa raskaudessa alkoi ihan ykskaks 5+4 viikolla, eli sitä siis odotellessa, toivon kyllä todella että niin voimakkaaksi ei yltyisi kuin edellisillä kerroilla.
Multitabsia olen popsinut enemmän ja vähemmän säännöllisesti jo pitkän aikaa, kun imetän vielä tuota kuopusta, hän on 11 kk.
Mieli tekee kaikkea suolaista ja juustoja, kamala olla kaupassa töissä kun ihmiset ostaa kaikkea hyvää :)

Jotenkin on poikaolo, edellisilla kerroilla olen tiennyt heti alusta että tyttöhän se on tulossa, mutta nyt on jotenkin erilainen fiilis, tiedä sitten :cool:

Hirmuisesti tullut uusia tänne, tervetuloa kaikille :flower:
 
Hei! täältä liittyisi yksi uusi eilen ja tänä aamuna plussannut. Toinen vauva olisi kyseessä jos kaikki menee hyvin :) poika -09 löytyy ennenstään. Eli laskurin mukaan viikkoja olisi 5+ jotain...en kunnolla tiedä kun niin epäsäännölliset menkat. mutta kesäkuussa tahkoilu aloitettiin ja nyt plussa ilmestyi. Oireita ei ole oikeastaan kun rintojen arkuus, niinkun pojankin aikaan oli. Olen ihan uusi täällä, en ole siis ennen kirjoitellut mihinkään ryhmiin...tässä nyt varaovasti innolla odotellaan
 
Hei!

Täällä iloinen pikkukakkosen odottaja ilmoittautuu, esikoinen syntyi viime Marraskuussa joten ikäeroa ei paljoa tule. Mutta toinen oli tervetullut taloon eli tää oli enemmän ku iloinen ylläri (Mulle se oli ylläri koska olin varautunut pidempään odotukseen) :) Yhdet menkat ehti olla imetyksen jälkeen kunnes tärppäs, en oo 100% varma viikoista ku voi tää kierto vielä olla epäsäännöllinen mutta laskin viimisten menkkojen perusteella että LA ois 9.5.2013 :heart:

Tänään digitestin mukaan raskaana 1-2 eli ihan alussa ollaan. Varovaisin mielin eteenpäin.

Tiedot: Karoliina87/25/toinen lapsi/ JS
 
Heippa!

Ja onnea ja tervetuloa kaikille!! :)

Täällä on sairastettu kunnon nuhakuumeet, niin lapsi kuin äitikin.. :kieh: Mutta onneksi poika jo terve, äiti vielä hieman nuutunut... Kamalaa muuten sairastaa, ku ei saa ottaa kaikenmaailman troppeja.

Pahaolo oli hetken poissa (,tai ei sitä huomannu flunssan aiheuttaman huonon olon takia..),mutta nyt etoo taas vähän väliä.. ja tisseissä pieniä "piikkejä" välillä.

Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä, muutakuin yhdelle ystäväpariskunnalle. Eikä aiota ennen np-ultraa kertoakaan... Tosin se voi kyllä alkaa näkymään ennenkin, joten en sitä kyselijöiltä kuitenkaan kiellä. Esikoisesta tuli kerrottua suht ajoissa, mut nyt jotenkin kiva katsoa huomaako ihmiset sen itse aiemmin :)

Varhaisultraa odotellen, se siirty muutamalla päivällä aikasemmaks, joten se olis rv 6+6. Ja neuvolaan soiteltu ja se on viikoilla 8+2 :)

Mä niiiin toivon, että kaikilla pikkuisilla ihmeen aluilla, olis kunnon tarrasukat jaloissaan ja pysyis mukana menossa :heart:

haave2 5+1
 
Jee lisää vaan tulee!! :wave:

Laittakaa tietoja niin Tiivi-taavi kirjaa ne tuonne listalle :)


Apua.. pitäiskö tästä huolestua.. sain testit tänään, ja piti heti kokeilla testata kun töistä pääsin.. ja tällänen tuli..

Aijaa.com - 10846423

Aika haalea kyllä.. ehkä pikkasen voi olla liikaa valoo kun otin sen ikkunan edessä, mutta kumminkin... Vai johtuuko vaan, että se on ilpapäiväpissasta testattu?

muoks.. kävin äsken kurkkaamassa miltä se nyt näyttää kun siitä on n. 20min ku tein sen niin kyllä se vähän on vahvempi :) ja tuon kuvan otin ku oli se 5min menny :)
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi Vaikea tietty arvioida tuota viivan vahvuutta, kaikilla kun erittyy sitä hormoonia vähän erilailla virtsaan.. Jos sulla on useampia samanmerkkisiä testejä nii voisit seurata tulevina päivinä et vahvistuuko. Mieluiten aamupissasta, vaikka itellä tulee kyl vahva päivä/iltapisustakin. Tai sit voit käydä verikokeessa jossa tarkastetaan hcg arvo? Milloin oot saanu ekan plussan? Ja ootko varma ovulaatiopäivästä? Vielä ei oo mun mielestä syytä panikoida :heart:
 
panzkus sain ekan tosi tosi tosi haalean david merkkisellä testillä, jossa näin ja en nähny mitään niin vissiin samana päivänä aamulla kun sain digi testiin 1-2 viikkoa, siinäkin kesti vähä yli sen 3 minuuttia ja senkin tein iltapissasta.. sen jälkeen tein sen david merkkisen testin kun tänne laitoin siitä kuvia, ja nyt tein ton.. :confused: ajattelin tehä sen digi testin joskus täs loppuviikosta ja 1 tavallinen testi on vielä. :) niin ja ovulaatiopäivä oli silloin 20pv kun sain ovistestiin plussan :)


Tuossa on äsken otettu kuva Aijaa.com - 10846631


muoks.. no näin malttamaton mä oon... käytin sitte sen digitestin.. ja kattelin sitä nyttöö ja siihen tuli 2 minuutin jälkeen lukemaan vaan Gravid Raskaana ja vielä vilkkui se tiimalasi, sit 3 minuutin aikana tuli 1-2 myös näkyviin.. eli ei oo vielä muka enempää viikkoja... huoh.

Aijaa.com - 10847953 en tiiä onko ihan normaalia?
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa ja onnea plussasta Vimpi & karoliina87 ! :flower:

Miwwi Itse en huolestuisi vielä tosta. Mulla nimittäin kaikki testit näytti sun aiemmin linkittää kuvaa testistä, jossa suht haalea haamu. Olin itse tosi epävarma, ja soitinkin sitte neuvolaan joka laitto labraan lähetteen, ja olin VAHVASTI raskaana. =) Seuraile tilannetta!
 
Viimeksi muokattu:
Mun digitestit saapuivat tänään ja pakkohan se oli testaa uudelleen :D



Yks digi vielä kaapissa polttelee ja sen aattelin käyttää viikon päästä, et sais sen vikankin tuloksen ikuistettua :ashamed: Ihan hullun hommaa kyllä, mutta mitäs sitä itselleen mahtaa :ashamed:

Miwwi: Siis sulla oli ovulaatiotesti plussa 20.8.? Itse ovishan tapahtuu usein vasta 24-48h plussan jälkeen :) Kannattanee nyt seurata tilannetta ja tarvittaessa tosiaan meet verikokeeseen. Eiköhän se viiva siitä vahvistu :) Ja kyllä mullakin se digin testin tulos kestää. Eka tulee aina se "Raskaana" ja sit vilkkuu vielä toiset pari minsaa ja sit tulee se viikkolukema.

Mä kerroin tänään raskaudesta mun äidille, kun tarvitsen lapsenvahtia sillon, kun on se varhaisultra. Hän oli melko yllättynyt, ajatteli vissiin, että meille riittää 2 lasta tai ainakaan ei ajatellut, et kolmas tulis näin nopeasti...Nojuu, mut siis ihan positiivinen suhtautuminen oli, joskin ällikällä lyöty ;)

Tervetuloa uusille! :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: janlind ja panzkus

Yhteistyössä