Toukokuun toukat 2013 *Maaliskuussa*

Siellähän meni jännäksi tilanne, ReVe! Onneksi suostuivat ottamaan näytille! Tsemppihalit :hug:

Meejj:lle paljon tsemppiä myöskin :hug:

Onnea kaikille, jotka on jo päässeet aloittamaan äitiysloman :) :flower:

Dragonflylle tsemppiä kipuilevan lonkan kanssa! Kuulostaa tosi ikävältä. Onneksi sullakin alkaa kohta loma.

Ihanaa, Kristiinin vauveli on jo täysiaikainen :heart:

Tigrumamma
, mulla on joinain päivinä tuntunut silmissä ärsytystä, siitepölyoireiksi oletan. Saas nähdä tarvitseeko hakea silmätipat.

Kiva on ollut lukea monien hyviä neuvolakuulumisia :)

Pikaista paranemista kaikille sairastajille :/
Me taidettiin pitää kaikki mahdolliset pöpöt alkutalvesta (koputtaa puuta), ei ole ollut pitkään aikaan mitään kovin ärhäkkää tautia kierroksissa. Vielähän sitä tosin ehtii.

Mullakin alkaa olla suurin osa vauvan vaatteista paikallaan. Just ripustelin muutamia kuivumaan :) Äsken vaunulenkillä mietin, miten mukavaa on, kun kohta pääsee pikkuisen kanssa kävelyille :heart: Tosi lämmin päivä täällä, +4C ja arska paistaa. Toivottavasti ois pääsiäisen aikaan yhtä hyvät säät :) Onko kenelläkään reissusuunnitelmia tms?

Hauskaa pääsiäistä kaikille!

Cherrie_ 30+6

JOM
Hyvä ReVe että menit näytille. Hurjaa miten voi tilanteet muuttua niin nopeasti! Näinköhän joudut vuodelepoon?!

On tämä raskausaika vaan niin jännittävää, vaikkakin raskasta niin henkisesti kuin fyysisestikin. Ollaan me naiset vaan tosi kovia tyyppejä, että jaksetaan tämä kaikki. Hyvä me!!!!!!!

Mulla on tullut alkuraskauden himot takaisin. Tekee mieli pihviä, joulutorttuja (?), kaurakeksejä ja muuta sangen erikoista syötävää. Nälkä on hirmuinen. Ummetus ei enää täällä vaivaa niin paljon kun aloitin rautalääkityksen. Lääke sai vatsan toimimaan.

Olen yrittänyt nyt ottaa vähän rauhallisemmin ja lepäillyt enemmän, niin kuin lääkäri määräsi. Supistuksia tulee täälläkin tosi paljon, mutta jotenkin niitä ei vaan noteeraa. Nyt parina yönä olen kyllä vallan herännytkin koviin suppareihin. Jotenkin sitä vaan ajattelee, että eihän se sieltä voi vielä tulla. Tuli niitä supistuksia aikasemmissakin raskaukissa ja lopulta kumpikin meni 10 päivää yli lasketunajan. Mutta jokainen raskaushan on erilainen.

Enää pari viikkoa ja sitten alkaa äippäloma. WAU! Sitten ryhdistäydyn ja alan hommaamaan loppuja tavaroita vauvalle sekä itselle imetysliivejä ja muuta sellaista...Se onkin taas arvoitus kuinka isoja liivejä sitä pitää hommatakaan, kun rinnat turpoaa taas ihan uskomattomiin mittoihin. Voi luoja miten muistan sen tuskan, miltä maitoa täynnä olevat rinnat tuntuvatkaan.

Mutta hei....Ihanaa pääsiäistä kaikille ja lomapäiviä niille, jotka voivat lomaa pitää!

Imetysliiveistä:itse ostin nyt carriwell merkkiset liivit,joista ohjeen mukaan piti valita oma nykyinen koko,koska ovat joustavat ja mukana tulee jatkopala hakasineen,jolla liivit suurentuvat,kun maito nousee.Olivat mukavan tuntuiset liivit ilman kaaritukia,saa sitten nähdä,kun ne ottaa käyttöön,miten istuvat päälle:D

Tänään kävin lisääntyneiden supistusten ( pari vk ) ja lievien menkkamaisten kipujen ( n.5 - 3pv ajalta ) takia sisätarkastuksessa terveyskeskuslääkärillä ja kohdunkaula oli pehmennyt, kohdunsuu oli kiinni. Viikko sitten supistusten takia otettiin virtsanäyte joka oli puhdas ja tänään emätinnäyte joka oli myös puhdas.

Liekö kivut sitten jotakin muuta mutta synnyttämään en siis ole vielä menossa;-D ! Enkä tietenkään vielä edes halua synnyttää. Haluan että vauva jatkaa mahassa täysiaikaiseksi.

Huomasin myös että vähän tiukemmat "edustushousuni" aiheuttivat supistuksia huomattavasti enemmän. Sitä sitten supisteli koko labra- ja terv.kesk. keikan ajan.

rv 33+2 ja tämä siis kolmas lapseni

Kirstiin kyseli viikoista. Huomenna poksutaan 33! Et ihan kohtalaisella viikoilla mennään! Toki kaikki päivät ja viikot on vaan enää plussaa. Lapsiaha on itsessään "valmis" enää vain kasvaa ja toki tapahtuuhan siellä aivoissa ja keuhkoista kypsymistä.. Tämän puolesta olen ihan hyvillä mielin! Harmittaa vain esikoinen kun on ihmeissään miksi äiti ei ole kotona :( noh näillä mennää ja huomenna katsotaan lisää!

Poks poks 33+0, ei saa enää unta lonkka ja selkäsäryn takia aaaargh, söin jo voileivänkin kun tuli niin nälkä...melkein aloin tekeen kaurapuuroo mut mies ei varmaan arvostais kun tykkää siitä itekkin ja tuskin nousee yöllä syömään =D Jos tässä jossain vaiheessa vahingossa vielä simahtais...

Sonjasusannalle onnea vauvan kanssa kotiin pääsystä.

ReVe onneksi soittelit sinne äitipolille, jaksuja sinne jos täytyy pitkään sairaalassa viettää aikaa :hug:.

Myös Meejj jaksuja sairaalaan :hug:.

Näinköhän se on että nyt niitä toukokuisia rupeaa ilmaantumaan maailmaan, Kristiinilläkin alkaa oleen viikot niin pitkällä että koska vaan voi vauva syntyä =).

Mä oon nyt saanut meille kotiin kaukalon ja telakan, läjän vauvanvaatteita joita pitäis ruveta peseen ja laittaan paikoilleen, pinnasänkyyn patjan ja peiton ja ilmeisesti myös jotain vaaleansinistä lakanaa tms. kiitos anopin =).
Täytyis nyt vielä hommata ainakin pieniä vaippoja ja talkkia. Juurikin mun yks kaveri pelotteli kuinka vaikeaa pojan pyllyn ja kivesten puhtaana- ja kuivanapito on, kiitos vaan kun muutenkin ajatus pojasta on järisyttävän hankala : /.

Meille on myös rantautunut flunssa, lapset yskii ja köhii ja mä oon ihan tukossa, onneks kurkkukipu selättyi ahkeralla suolavedellä kurlaamisella :$.

Armin ja poitsu 33+0 POKS

Ja oikein munarikasta pääsiäistä kaikille.

Huomenta. Oltiin jo lasten ja koirien kanssa ulkona,mies on töissä.Kohta syödään ja rahkapullia aattelin pääsiäisen kunniaksi leipoa:p

Pojan pesusta: kahden tytön jälkeen pojan pyllyn pesu oli paljon helpompaa omasta mielestäni,haastavaa on ennemminkin se,että pissa suihkuaa mihin sattuu:DTyttöjen kanssa sitä kakkaa on ihan joka paikassa;)

Viime yönä näin unta,että synnytin tytön,kovasti on poikaolo edelleen ja kaikki vaaleanpunaiset vaatteetkin vielä varastossa,en viitsinyt pestä niitä vielä:)Olen pessyt vaan neutraalin väriset vaatteet ja siniset(jotka varmaan menee varastoon,jos tyttö tuleekin):D

Olikos täällä muita,kuin minä ,joka ei tiedä vauvan sukupuolta etukäteen?

tsemppiä Sol1:lle selkä ja lonkkasärkyyn:hug:

petronella ja toukotoukka 31+2:heart:

Viimeksi muokattu:
Vauvan pyllyn pesusta, meillä on suvussa ja kavereille lähinnä pelkkiä poikia joten olen ehkä tytölle vaihtanu vaipan ihan muutaman kerran ekan kerran kummilikalle kun olin 16v ja sitten kolmisen vuotta sitten toiselle kummilikalle muutaman kerran. Näin jo painajaistakin vaipan vaihdosta( meille siis tyttöä luvattu) unessa mm. Mun päähän taottiin että muista pyyhkiä puhdistuspyyhkeillä edestä taakse ettei kakat mene pimppii ... Hohhoijaa

Poksupäivä 31+0! :)

Lähiaikoina poksuu myös navanympärys, oli tänä aamuna 99cm. Illasta jos mittaa, niin on yli 100, mutta olen aina ottanut aamupäivämitan. Tuohon raskauspäiväkirjaan kysytään sitä silloin tällöin.

Sol1, tsemppiä särkyjen kanssa! Toi on kyllä kurjaa, jos häiritsee yöunta : / Oletko kokeillut kauralämpötyynyä tms? Mulla paukkuu joinain päivinä lantio ja alaselkä ihan kauheasti, on välillä illasta kipeä. Olen sitten tuolla pussilla sitä hautonut ennen nukkumaan menoa. Ja joskus olen mennyt sen kanssa nukkumaankin.

Munkin mielestä pojan pepun pesu on helpompaa, tytöllä jää tosi helposti kakkaa pissapyllyyn. Sitä kyllä menee sinne välillä, vaikkei kosteuspyyhkeellä pyyhkisi väärään suuntaan. Ei aina tiedä miten sen kaiken saisi huuhdeltua pois, ja sit on helposti punaisen ärtynyt : /

Pikaista paranemista myös Arminin perheeseen!

Petronella
, mäkään en tiedä vielä vauvan sukupuolta :) Tyttöolo on, mutta en ole laittanut vaaleanpunaisia vaatteita ja mekkoja vielä yhtään valmiiksi. Enkä laitakkaan etukäteen, ne ehtii sitten. Meillä on suurin osa vaatteista neutraaleja, muutama sininen paita näkyi olevan. Vaalean vihreää on paljon ja valkoista esim. pupu- tai nallekuviolla.

Cherrie_ 31+0

Mulla on kaks kauratyynyä :) tai toisen mies sai synttärilahjaks kaveripariskunnalta viime vloppuna, luultavasti ajateltu vähän muakin ;) kauratyynyt ja lämpimät suihkut olen todennu että auttaa edes vähän, välillä kyllä menee sille tasolle et pakko on ottaa panadol tai kaks...

Hyvää pääsiäistä kaikille! :)

Kaikilla taitaa alkaa olla jo suurelta osin vauvalle kaikki valmiina? :)
Itsekkin olen jo sängyn laittanut, pessyt suurimman osan vaatteista ja vaunut, turvakaukalo yms isommat odottaa jo eteisessä käyttäjäänsä. :heart:

Oletteko kokeneet sitterin tarpeelliseksi vastasyntyneelle? Olen ihan kahden vaiheilla, että vieläkö sen hankkisin vai jätänkö myöhemmälle. Meillä on muutto edessä joskus toukokuun puolella, kunhan asunto on valmis, sinällään siis turhaa hankkia tänne vanhaan enää mitään tarpeetonta. Enemmän vain on kannettavaa muutossa..

Lantio- ja selkäkipujakin näytti rantautuneen ainakin joillekkin taas, tsemppiä niihin!
Itsekkin pääsen liittymään kipuijoiden joukkoon. Lähinnä ristiselkä on ollut kovilla nyt jonkin aikaa. Lattialla kun oikaisee niin hetkeksi aina helpottaa, ja saunassa kevyesti yrittää venytellä, maha vaan on vähän haitolla...

Mulla on nyt myös ehkä viikon ajan ollut hävyn alue kipeä. Hirveä paine ja vihlonta häpyluussa ja jotenkin tuolla "sisempänä". En oikein osaa paikantaa aluetta. Välillä vihlaisee niin kipeästi, että jähmettyy aloilleen hetkeksi.
Mahtaakohan olla odotettavissa jotain edistystä synnytystä ajatellen..?

Onneksi ensiviikolla on neuvolalääkäri, saa tietoa että onko nuo kivut sitten saanut jotain tapahtumaan kohdunsuulla. Samalla saa sitten taas vauvan painoarviota ja kuulemma lääkäri vähän mittailee lantioitakin, että mahtuuko tulemaan.

Petronella, minäkään en tiedä kumpi on tulossa. Missään vaiheessa en ole edes halunnut tietää. Jännityksellä saa siis odottaa sitäkin sinne synnytykseen saakka. Monilla tuttavilla tuntuu vain olevan vaikea uskoa, ettei kaikki halua selvittää etukäteen.
Jotkut on jopa ruvenneet inttämään, että tiedättehän, miksi ette kerro. Ihan vähän meinaa välillä ärsyttää.. :mad:

Äippälomakin alkoi muuten maanantaina!

hiita & vaavi 35+2 ei enää kauan..

Sairaala päivitystä :)
Kotiin en vielä päässyt, kortisonit annettu ja verenpaineet laski samalla :) mutta jottei mieli ihan rauhoittuisi on uudeksi vaivaksi saatu suht säännölliset supistukset. Niitä nyt vielä tarkkaillaan huomiseen. Ultrataan kuulemma vielä ennen kuin tekee päätöksen uskaltaako enää kotiin lähteä. Kyseli. Kätilöl eilen, että pnko lääkäri kommentoinut kohdinsuuta jotenkin, että onko suurikin riski että kaveri on tulossa jo ulos, lääkäri oli ainoastaan kommentoinut kohdunsuun olevan liian pehmeä.. Huomenna taas viisaampi!
Kiitoksia kaikille stempityksestä!!

Reve & Aino 33 * poks*

Oikein mukavaa pääsiäistä kaikille :wave: :flower: Ja tsempit sairaalassa oleville ja kivuista kärsiville!

Hiita kyseli hankinnoista, meillä ei oo valmista vielä! Vaunut ja kaukalo on sekä jonkunverran vaatetta, mutta nekin vielä pesemättä. Kunhan tästä jää äitiyslomalle, niin josko sitä sitten saa loput hommat hoidettua...

Kivuista oli puhetta, mulla alkanut ihan sairaat säryt lonkkien kohdilla, onko nämä nyt sitten liitoskipuja vaiko mitä? Aiemmin en muista tämmöstä olleen. Myös selkä kipuilee ja supistuksiakin tulee ihan kipeitä sellaisia siis. Toissayönä sai jo kellon kanssa katella, kun tuli pari tuntia n. 10 min välein :stick:

Nyt oon tässä pähkäilly, että oisko kuitenki fiksumpaa jäädä loppuajaks sairaslomalle töistä (hoitoalalla siis ja yötä teen). Kun maanantaina alkais taas 4 yön putki ja sit 2 vapaata ja sit vikat 4 yötä. Eli 8 työvuoroa ois vielä jäljellä. Jos paikat alkaa tälleen hajoamaan, niin pakko kai se sit on "luovuttaa".

Kelastaki tuli päätökset ja oon kyllä tyytyväinen niihin, ei oo ainakaan turhaan tahkottu hulluna yöduunia. Sain siis ä-rahat sen vikan puolen vuoden mukaan laskettuna ja hyvä niin =)

KeepGoing ja vave 32+0 POKS :heart:

KeepGoing oon jo aiemmin sun kirjoituksia lueskellessa ihmetellyt, että miten sä oikeen jaksat vielä tehdä yötöitä hoitoalalla.. Mulla oli ainakin ihan superhyvä päätös jäädä saikulle aiemmin. Takkiin tuli taloudellisesti, mutta oma olo helpotti pian (tosin vielä saikulla piti hoitaa työasiat pakettiin kunnolla). Eli suosittelen lämpimästi! Kuitenkin on kaikkea hoidettavaa ja tehtävää vielä mammiksella ja kun sullakin ihan supistelee jo. Itselleni "annoin luvan" luovuttaa työnteosta kun nauvolan terkka sitä ehdotti.. Ja kyllä oli hyvä, olo parani pian. Vauvakin voi paremmin stressittömässä kehossa :)

ReVe onpas sulla jännät paikat siellä! Onneksi kortisonit on saatu ja vauva saa varmasti hyvää hoitoa jos synnytys lähtee käyntiin. Tsemppiä hurjasti, vaikutat kuitenkin olevan aika reippaalla mielellä :) On se hyvä kun nykyään tilanteisiin voidaan puuttua tarvittaessa.

Poika/tyttövauvojen hoitamisen eroista.. Oon tottunut hoitamaan tyttöjä ja kummipoikaa hoitaessa sain jotenkin tosi usein pissat päälle. Meillehän on veikattu poikaa, joten ehkä tässä sitten erikoistuu pissasuihkujen väistelyyn ;) hyviä vinkkejä otetaan vastaan!

Toivottavasti Meejj sulla on kaikki hyvin siellä!

Nomma 35+1 (alle kaks viikkoa täyaikaisuuteen!!!)

Petronella09

Eipä sitä täälläkään tiedetä. Kolmesti on ultrattu eikä millään kerralla ole ultraaja uskaltanut sanoa kumpi siellä on. Enskuussa on synnytystapa arviointi ja ajattelin kyllä nyt että en edes enää kysy. Selvitköön sitten synnärillä. Vaatteet ja tavarat on ostettu sillä silmällä että käypi kummalle tahansa.

Itsekkin törmännyt tähän ristikuulusteluun sukupuolesta eikä kaikki todellakaan ole uskonut heti kerralla sitä ettei todellakaan ole tiedossa asia. :stick:

JeVi13 + :heart:

Hauskaa pääsiäistä!

Petronella, mekään ei tiedetä vauvan sukupuolta. Mukava lukea, että teitä on muitakin! Mä olen lähinnä saanut vaan aidon hämmästyneitä, mutta oikein hyväntahtoisia, katseita, kun olen sanonut ihmisille, etten tiedä sukupuolta. Meistä vain jotenkin tuntui siltä, että on mukava tietää se vasta sitten, kun lapsi on maailmassa. Toki vaatteiden osto on hankalampaa, mutta tuleepahan ostettua vain kaikista pienimpiä kokoja. Muuten ostaisi varmaan turhan helposti jo kaikkia isompiakin kokoja ja varmaan sitä sitten parhaiten tietää, mitä haluaa käyttää, kun vauvaa on jo johonkin pukenut. Hämmästyttävää on kyllä ollut huomata, kuinka sukupuolipainottuneita ihan kaikista pienimmätkin vauvan vaatteet ovat!

Pyllyn pyyhkimistestä. Musta tuntuu ajatus ihan kummankin sukupuolen puhtaanapidosta ihan yhtä hankalalle :D Oon kyllä tosi vähän vauvan vaippoja vaihtanut, joten kokemustakaan ei juuri ole. Tähän mennessä olen jotenkin arkaillut intiimialueiden pyyhintää, kun se vaan tuntuu niin oudolta. Ehkä oman vauvan kohdalla tuntuu luonnollisemmalta tai ainakin siihen varmasti tottuu.

Tavaroista. Hankintoja on tehty, mutta vielä puuttuu isommista hankinnoista rattaat ja pienemmistä mm. vaipat, kosteuspyyhkeet, kylpyöljy, talkki yms. mitä näitä nyt on. Sitteri ostettiin, se Baby Björnin. Tilasin sen uutena netistä, koska ne oli käytettynä todella kalliita. Mieluummin käytän itse sen uutena ja myyn sitten hyvään hintaan eteenpäin :)

Niin ja vaatteita voisi vielä jonkin verran hankkia. Lähinnä ajattelin katsoa, että jokaiselle ylä- ja alaosalle löytyisi yhteensopiva vastakappale. Sukkia on vasta 3 kpl, joten niitä tarvitsee ainakin lisää :)

JOM
Mulle tuli poikavauvojen kohdalla aivan yllätyksenä, miten aina vaipanvaihdon yhteydessä oli parasta heittää nopeasti joku rätti pienen pipulin päälle, jos ei halunut pissoja kaaressa päälleen....Silti taisi muutamaan otteeseen mennä paidat vaihtoon. Jossain vaiheessa tämä "ilmiö" hävisi, en muista minkä verran oli pojilla kuukausia palkkarissa....

Viime yönä heräsin tosi voimakkaisiin supistuksiin, jotka kestivät noin tunnin. Muutaman viikon päästä on lääkäri, niin tietää mitä nämä supparit ovat saaneet aikaan. Minä en kyllä muista, että aikaisemmissa raskauksissa olisi supistellut näin voimakkasti näillä viikoilla. Josko tämä kaveri tulisi vähän aikaisemmin maailmaan. Tervetuloa vain :) Ensi viikolla on neuvola. Mukavaa kun tämä loppuaika on täynnä pieniä etappej joita odottaa, niin menee sitten aikakin nopeammin.

Mutta eipä tässä ihmeempiä. Illalla jotain herkkuja naamaan, telkkua ja lenkkiä + aikasin nukkumaan...Siitä on meidän lauantai tehty:)

Hyvää pääsiäistä!

Täällä meillä päin on niin helteiset kelit (38-39°C päivisin, yöllä 30 pinnassa) että huh huh...Tänään esikoisella tänään 4-v synttäripäivä, mutta juhlat ehdittiin onneksi viettää jo viime viikolla, kahteen otteeseen. Äsken oltiin kahden tarhakaverin yhteissynttäreillä jotka vietettiin sopivasti uima-altaalla uikkareissa.

Vointi on kuumuudesta huolimatta ihan kohtuullinen vielä näillä viikoilla, kun ei ole taipumusta turvotuksiin. Enää 10 yötä ja sitten lennetään Suomen keväthangille ;)

Hankintoja on vielä tekemättä, kuten vaunut ja sänky. Vaatteita on varmasti riittävästi. miehen siskokin on innostunut ostelemaan ihania söpöstyksiä pienintä kokoa :) Eli ainakin ekat pari kuukautta saa olla ahkerasti vaihtamassa vaatteita että ehtii kaikkea käyttää...

Nyt on ympärillä niin paljon häiriöitä (lue: esikoinen), että lopetan tähän...

Olgamaria ja Nuppu 32+0 *poks*

Heippu ja hyvää pääsiäistä kaikille!

Mulle on ilmestynyt navan yläpuolelle heikko linea negra! Näyttää suht pöljältä, kun se kulkee hienosti keskellä ja siitä monen sentin päässä oikealla on napani (joka ei siis sijaitse ollenkaan keskellä). En ole symmetrisyydellä pilattu, toinen rintakin on vähintään kuppikoon isompi. Semmosta se on.

Saatiin torstaina tietää, että vauvamme tuleva serkkukin on poika. Elokuussa onkin kasassa komea viiden serkkupojan lauma, hahhah!

Mä saatiin kans se Baby Björnin (meinaan aina ensin kirjoittaa ja sanoa Björn Borg, mikä aivovamma!) sitteri lainaksi. Ystäväni vannovat juuri sen nimeen, ja tuo yksilö onkin kiertänyt ystäväpiirissä ahkerasti. Sit saatiin kantoliina, jota pitäisi opetella käyttämään, ja se Björn...Baby Björnin kantoreppu, jota jotkut pitää jonain paholaisen apuvälineenä. Ei vielä olla päätetty omaa kantaamme. Joku ilta pitäisi samalta ystävältä käydä hakemassa vielä hoitotaso, ammeen jalat ja kylvetystuki ja turvakaukalo, sit meillä on kyllä kaikki varppina.

Hyviä pääsiäisherkutteluja kaikille, ja tsemppiä supisteleville ja muuten raihnaisille!

Meilläkin on tuo Baby Björnin rintareppu ja juurikin eilen eräs ystäväni haukkui sen lyttyyn, kuulemma ergonomisuuden ja hartioitten kipeytymisen vuoksi. Ite oon tykänny siitä ensimmäisen lapsen kans. Ei kyllä pidetty sitä kuin puistoretkillä tms, ei sisällä ollenkaan. Eikä neiti siinä yleensä nukkunut, vaan kun vaunuissa pitkällään oleminen ei kelvannut, siirryttiin kantoreppuun ihmettelemään.

Hehe, Affen, enpähän ole ainoa, joka puhuu Björn Borgin sitteristä! :)

Meillä on myös tuo Baby Björnin kantoreppu, ostettiin käytettynä. Ajattelin, että sitä tarvitsee varmasti ainakin lentomatkoilla. Ja ehkäpä sille täällä kaupungissa on muutakin käyttöä.

Mulle on myös ilmestynyt Linea Negra navan yläpuolelle ja se on ihan eri kohdalla kuin navan alapuolella.

Ai että, ihania talonpoikaisjärjen naisia täällä! Kyllä mekin varmaan tuota Björn...Baby Björnin kantoreppua aletaan käyttää, en mitenkään usko että sen käyttäminen silloin tällöin olisi mitenkään haitaksi. Eri asia ehkä, jos siinä alkaisi asua ihan vakituisesti.

Yhteistyössä