Huomenta!
Täällä näkyi
kahvinjuonnista olevan keskustelua. Itse olen kyllä ainakin melko normaalisti sitä pitkin raskautta litkinyt, santsikupeista ehkä kyläpaikoissa kieltäytynyt.
Elikkä jotain 2-5 kuppia päivässä. Tuo uutinen kahvinjuonnista kun tuli, niin en oikein enää osannut suhtautua siihen vakavasti. Kaikki tuntuu kohta olevan kiellettyjen listalla ja rajoitukset tiukkenevat entisestään..
Jen90, aika hurja synnytyskokemus sinulla! Onneksi kaikki on kuitenkin mennyt hyvin ja kätilö sattunut ambulanssiin. Onnea pikkuisesta!
sonjasusannalle onnea myös pikkuneidistä! Mahtavaa että olette jo kotiutuneet, on teillä ollut jo hyvin kehittynyt vauva siellä!
ReVelle tsemppiä! On varmasti kauheaa sulla siellä, toivottavasti pikkuinen vielä vähän aikaa pysyisi matkassa! Viikot on kuitenkin sinullakin jo melko hyvät, ettei tarvitse enää niin pelätä pienokaisen hengen puolesta.
Blommorin tytölle onnittelut kauniista nimestä! Ja tsemppiä Helmille ja hänen vanhemmilleen tulevaan leikkaukseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin. :heart:
Toivottavasti sulla on
Cherrie_ istukka siirtynyt, vaikka jännitys taitaakin olla jo ohi kun seuraavan kerran palstailet.
Vielä taisi jäädä sen sata asiaa kommentoimatta, huomaan sitten kun olen tämän lähettänyt. Jokatapauksessa kaikille kivuista tai muista vaivoista kärsiville voimia,
kohta on jo toukokuu, sinne jos ainakin suurin osa onnistuisi kärvistelemään. :hug:
Onko kellään muuten lähipiirissä ollut
mustasukkaisuutta, noin niinkun aikuisten toimesta? Mulla on isosisko, jolla itselläänkin on jo pari lasta, ollut jollain tapaa katkera tästä meille tulevasta vauvasta. Epäilee, että hänen lapsensa ei saa mummolta tarpeeksi enää huomiota. Itse jopa sanoi minulle, että tästä lapsesta tulee meidän äidillemme tärkeämpi kuin hänen omistaan.
Tietysti tyrmäsin tämän, sillä en todellakaan usko että äitimme on pistämässä lapsenlapsiaan arvojärjestykseen. Jotenkin silti tuntuu pahalta, että tämä syntymätön vauva kohtaa tädiltään jo tuollaisia ennakkoajatuksia.. :|
Sitten vielä kuulumisia neuvolalääkärilta, joka oli siis eilen
rv 36+0,
painoa +162/vko
rr 126/70
pissatuloksia en saanut vielä
hb 116
sf 34 (yläkäyrällä edelleen)
lapsivettä normaalisti
rt
sykkeet 134
liikkeet ++
Lääkäri teki tosiaan siis
pienen synnytystapa-arvion siinä, ja arveli että keskikokoinen vauva vielä lantiostani mahtuu tulemaan, mutta jos laskettu aika menee yli, niin heti varata lääkärille aika uuteen painoarvioon.
Meiän nappula oli melko riehakkaalla tuulella kun lääkäri ultrasi, joutuikin sitten mitat ottamaan useampaan kertaan, että sai luotettavasti mitattua.
Vauvalla näytti olevan siellä kaikki hyvin, ja painoarvio oli huimat
2850grammaa!
Jotenkin hullua kuvitella että sen kokoinen jötikkä vaeltaa mukana.
Keskikäyrän tuntumassa kuitenkin mennään, ja arvioitu paino laskettuna aikana on 3600-3800g. Jotenkin alkoi lähes pelottamaan tuo koko, itse kun olen vaivaiset 160cm pitkä.. Onneksi mieltä rauhoittaa se uusi painoarvio jos laskettu aika ylittyy.
hiita & nappula rv 36+1