Hyvää iltaa kanssasisaret
Normaalisti olisin jo nukkumassa, mutta nyt vaavi vetelee jo neljättä tuntia iltaunia..joten jäähdin pariksi tunniksi lueskelemaan palstaa, ONNEKSI!! Tulen niin paljon paremmalle tuulelle kun huomaan että samoja asioita pähkitään :heart: En siis ole käynyt palstalla sitten kuin nyt toisen kerran synnäriltä tultua...Ollu niin helevetin hektistä ja väsynyttä. Tuo esikoinen 1v 4kk, ottaa kaiken sen ajan, mitä vaavi ei. Silti potisen että olen riittämätön molemmille mukeloille
Mustistelua ilmoilla muilla? Meidän itse kiltteys on alkanut läpsiä vauvaa ja änkee välillä väkisin vaavin päälle, kun imetän ja hermothan siinä menee koko poppoolla :/
Mut kommentteihin:
Ms Devil :hug: Jaksamista diagnoosin kanssa. Voisitko päästä neuvolapsykologin juttusille porkamaan tuntoja? Ja sitä ukkoa pataan oikein kunnolla :headwall:
Mulla oli keskiviikko ihan kamala päivä, olin niin väsy, loppu, rikki että sen hetken kun pääsin itekseen saunaan, itkin ääneen lauteilla :'( Koin myöskin etten saa iloa mistään, en riitä kellekkään vaikka oikeesti meillä on asiat helevatun hyvin. Noh, se oli aallon pohja, ja pvä päivältä on tuntunut paremmalta. Viime yön mies hoiti "imetykset" eli nania ja pumpattua maitoa, ja mä sain nukkua tuolla saunamökissä ( ollaan mökillä) . kävin klo 5 antaa vähä tissiä pakotukseen ja pumppasin isoimmat paineet. Tänään olen ollut kuin uudesti syntynyt, eli univaje joka alkoi mulla jo pitkälti loppuraskaudessa, on kuitattu edes pikkusen. Luulin että enkö mä onnea saakaan näistä, niin nyt taas onni on palaillut! Hormonihyrskyä??
Meillevauva Mulla ihan samoja fiiliksiä että kuinka pärjään näitten kahden pienen kanssa kun ukko menee juhannuksen jälkeen töihin. Vielä keskiviikkona se tuntui ylitsepääsemättömältä ja fyysisesti pala oli kurkussa ihan kun ajattelinkin asiaa. Nyt kun voin itse paremmin, niin tuntuu että kaippa sitä selvitään. No hommailin kuitenkin jos jonkinmoista lastenhoito apua, lähinnä esikolle ulkoilutusta että ei pahoinpitele meitä kun imetän :ashamed:
Toinen asia mistä olen helpottunut, kun ensin olin hampaat irvessä 3 vkoa ihan tissinä ja kun imetys nyt ei esikoisenkaan kanssa ollu minusta mitään hurmiota ja nania meni silloinkin...nyt ollaan annettu enempi Nania, eilen oli ennätys liki 720mlml, ja pumpatut 120 ml päälle, lisäksi muutamat imutukset myös
Aikamoista!
Millaisia määriä korviketta teillä menee / vrk? Esim Tirpunen ja muut? Joku kirjoittikin että kerralla 170-200ml, aika paljon sekin. Meillä ollut 160ml suurin, toisaalta eipä ole juuri hereillä tyytyväinen kuin pikku pätkiä..joten liekkö näkee yhä nälkää? Mun tisseissä on kanssa joku valuvika
Johjo On se paletti sullakin pyöritettävänä, että josko sä pärjäät, ni enköhä mäki sit jotenki :ashamed:
Anti colic pullon pohja meil kans vuoti esikoisen aikaan, joten ei ole enää nyt käytetty. Ainun pullot ihan ja jossain vaiheessa jos siirtyis / kokeilis niitä Anti colic pullon1-2-3 tutteja, ne oli hyviä esikoisellakin. Voi säätää virtausta.
BTL Me kyllä oltiin esikon kanssa nanien kanssa etelässä vko, ja nou problem. Imetys on hieno asia jos se sujuu ja on vaivatonta. Itse koin nyt jo toistamiseen että mikäli asia ei suju ja sitä alkaa stressaamaan ahdistukseen saakka, ei se ole kenenkään edun mukaista.
Esikko sai 3 kk tissiä ja nania ja on ollu nyt 1v4kk kerran kipeänä, joten ei se aina myöskään tarkoita että korvikevaavit olisi jokseen sairaampia
Ugh!
1 V Meitin pikkutypy rakastaa vauvanukkeaan. Se laulava/puhuva koirakin on kyllä kiva
MIllaisia virikkeitä te näille pikkuisille jo tarjoatte? Meillä se on ollut lähinnä helistimen kanssa heiluttelua ja silmiin tuijottelua.
Jassoo, nyt pitää kaivaa taas tisiiä, josko herralle kelpaisi. Meillä myös unisena ja nälkäisenä ei tule tissihommista mitään vaikak maidot valuisi suupielistä, pakko antaa vähän pullosta alle...
Kerrassaan oli ihanaa päästä lueskelemaan juttuja. Mäkin jatkan mieluusti täällä tarinointia, vaiks olen kyllä fb:ski.
HM ja pikku ukko 3vko 2 pvä