TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Varaslähtö kesäkuuhun~~

Noniin, tämä mamma on tänään käynyt lääkärissä ja diagnoosiksi tuli vaikea synnytyksen jälkeinen masennus. :( On tässä ihmeteltykin, kun on just samanlainen olo ku esikoisen syntymän jälkeen. Paranemisprosessi on kyllä pitkä ja tuskallinen, mutta ehkä tästä taas parissa vuodessa eroon pääsee suurimmaksi osaksi.

Muuten täällä kaikki normaaleilla raiteilla, esikoinen kiukuttelee niinku normaalisti ja poju syö ja jaksaa olla päivässä n.5h hereillä, ei tosin yhteen putkeen.

Mies kaiket ajat töissä ja ne ajat kun ei ole töissä niin nukkuu. Eli siis yötyötä tekee edelleen, valitettavasti. Ja sehän ei kauheesti mun tilannetta auta, pahin ahdistus- ja pelkotila iskee juuri illalla ja yöllä eikä ketään ole tukena ja turvana. Ystäviä on tasan 1 jolle voi puhua ja hänkin asuu 650km päässä, joten ei ole ns. fyysiseksi tueksi. Onneksi meillä nyt alkaa käymään ptt apuna mun kanssa n. kerran viikossa. Jos teistä saisi jonkinnäköstä juttuseuraa tms, niin pistäkää yksäriä. Jos esim. jollain teistä ollut sama tilanne joskus, siis masennusta yms... Ja saa laittaa muutenkin yksäriä.

Devili + Karpaasi 3 vkoa 4 pvää
 
PALJON ONNEA vauvvautuneille!! :flower: :heart:

Ihkuja vauvakuvia!!

Täällä elo ja olo on melkoista touhua kahden poitsun ja yhden temperamenttisen uhmakkaan 2v tytön kanssa. Onneksi on isovanhempia itä-Suomesta auttelemassa, muuten joutuisin kyllä lataamoon hetkessä :headwall: . Pojat kasvavat kovaa vauhtia, ovat jo melkein viisi kiloisia köntsikkäitä. Vatsavaivoja riittää pitkin päivää, ei onneks suurempia itkuja (kop kop ) mut ihme örinää ja pukluja riittää. Veritankkauksissa ollaan jouduttu molempien kanssa käymään anemian vuoksi, mut nekin alkavat pikkuhiljaa helpottumaan. Temperamenttieroa löytyy kyllä kavereissa mut onneks molemmat osaavat kyllä puolensa pitää. Viikko sitten vietettiin ristiäiset ja kunnialla selvittiin, kiitos äitini ja anopin ja oikeastaan koko porukan, oli nimittäin tosi lämminhenkiset ristiäiset. Pojat saivat nimekseen Aleksi ja Eemeli :heart: :heart: .

Koneelle ei oo toivoakaan et kerkeis kunnolla, nytkin ketuttaa ku väsy taitaa voittaa kommentoinnit. Mut pari kysymystä heittäisin jos joku jaksaa/kerkee/viittii vastailla. Eli pillereistä: jälkitarkastuksessa annettiin käteen minipillerit, joita en oo vielä aloittanu ku ei nappaa pillerit eikä kyllä hirveesti noi sänkypuuhatkaan :whistle: , mut kai noitten pillereiden napsiminen pitää kuitenkin aloitta ku näköjään meillekin voi vauvoja tulla luomusti...nii, siis se kysymys....kun mie aloitan pillereitä syömään ni onkos ne menkat taattu juttu laatan jälkeen (hilloviikotkaan ei kyl nappais vielä )?

Toinen kyssäri koskee tuttipullo/korviketta eli voiko maitopulloa säilyttää jääkapissa tuttiosan kanssa sekä lämmittää vesihauteessa tuttiosan kanssa? Mites ootteko lämmittäny korviketta (meillä NAN ) ns uudelleen eli kun esim. lämmitetty maito jäähtyy syötön ja röyhyn tms. aikana huoneen lämpöiseksi ni voiko sitä lämmittää vielä uudelleen vesihauteessa?
Mitä tuttipulloja työ ootte käyttäneet? Meillä oikeastaan vaan käytössä Ainun tuttipullot tuttiosineen ja tuntuu välillä et ilmaa menee kauheesti masuun ja sit vääntää, cuplatoneista huolimatta. (ai miten niin ihan käsi tuttipullojen kanssa.... )
Kiitti paljon jos joku malttaa vastailla.

Öitä ja Mukavaa viikkoa!

Pilkkuliini ja pojat, huomenna 3kk (mihin tää aika häviää )

muoks. devil :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pilkkuliini:
Toinen kyssäri koskee tuttipullo/korviketta eli voiko maitopulloa säilyttää jääkapissa tuttiosan kanssa sekä lämmittää vesihauteessa tuttiosan kanssa? Mites ootteko lämmittäny korviketta (meillä NAN ) ns uudelleen eli kun esim. lämmitetty maito jäähtyy syötön ja röyhyn tms. aikana huoneen lämpöiseksi ni voiko sitä lämmittää vielä uudelleen vesihauteessa?
Mitä tuttipulloja työ ootte käyttäneet? Meillä oikeastaan vaan käytössä Ainun tuttipullot tuttiosineen ja tuntuu välillä et ilmaa menee kauheesti masuun ja sit vääntää, cuplatoneista huolimatta.
Kiitti paljon jos joku malttaa vastailla.
Kyl ne sairaalassa jo ainakin täällä lämmitti ihan tuttien kanssa ja niin minäkin tein, sekä tuttiosien kanssa ovat olleet jääkaapissakin..Eikai sillä luulis niin väliä olevan... :)
Tota huoneenlämpöisen uudelleen lämmitystä mietin...Mä en nimittäin ole uudestaan sitä lämmittäny jos oon röyhtäyttäny tms. kun ei se kuitenkaa "kuumaa" ole rinnasta tullessakaan ja huoneenlämpöinen on kuitenkin aivan eri asia kun jääkaappi kylmä..Mutta mistä minä todeks tiiän, mä vasta opettelen.. :D

Ainun pullot täälläkin niiltä osin käytössä mitä tarttee ja mä otan sieltä aina välillä ns. ilmat pois, eli kesken syötön tutti pois suusta niin ei tuu niin kamalasti sitä ilmaa, enkä anna myöskään imee pulloo tyhjäks asti.

Mutta edelleen, mä vasta opettelen... :whistle:

MsDevil88 Koitahan jaksella!! :hug: mulle voipi viestitellä jos juttuseuraa tarttee..Vaikken tuosta mitään tiedäkkää...
 
Pikasesti vastailen pilkkuliinille et meil ainu pulloja ja jotain netistä tilattuja. Mut nan meilläkin käytössä ja jos kaadan pulloon ja lämmitän sen mikrossa nii en lämmitä sitä enään uudestaan ja juotan sen minkä lapsi juo ja sit heitän menee. Okei, 15min vanhaa lämmitettyä saatan viel antaa jos pojan tulee tarve, mut en sen vanhempaa enkä lämmittele mitenkää. En tiä sit kuin nopeeta se menee pahaks.

Mut poika nukahti sitteriin, nyt zumbaa :p
 
Pilkkuliini Tuttipulloina meillä on mam anti colic pullot
http://www.ainu.fi/Tuotteet/Ainu-Mam-Anti-Colic-tuttipullo-160ml-260ml
Totesin jo esikoisen aikana noi pullot hyviksi, ilma pääsee pohjaventtiilin kautta ulos ja tuttiosa on enemmän tissin muotoinen..
On meillä ainun pullojakin, mut poika tykkää noista mam pulloista syödä, ei tarvi päästää ilmaa välillä tuttiin, kun ei mene samalla tavalla lyttyyn ku ainun pullotutit..

Korvikkeen uudelleen lämmittämisestä
Ite en ole lämmitäänyt maitoa uudelleen syötön aikana, tunnin olen pitänyt korviketta käyttökelpoisena, mut meidän pojalle se kelpaa ihan huoneenlämpöisenä, en menis enään uudelleen lämmittämään..
Ja tuttiosan kanssa voi mun mielestä lämmittää vesihauteessa ja kyllä mä olen sailyttänyt maitoa tuttipullossa tuttiosan kanssa jääkaapissa..

Minipillereistä
Voi olla et hormonit on vielä niin sekaisin, ettei menkat välttämättä ala heti ekan laatan jälkeen.en nyt ole varma asiasta, mut mulla olis sillanen hämärä muistikuva, et mulla jäi menkkoja väliin sillon ku esikon jälkeen söin minipillereitä..
Ite sain nyt ihan normipillerireseptin käteen jälkitarkastuksessa, mut niitä ei voi aloittaa niin kauan ku imettää ja noi minipillerit ei vaan sopinu mulle..

Mut nyt täytyy taas rientää
=)

Onnittelut vielä vauvautuneille :flower:
MsDevil88 Iso :hug:

Tirpunen ja Atte 7vkoja4pvä
 
emv
Huomenta! :)

Turvallisesti kotona. Eilen illalla lennettiin Joensuusta Helsinkiin ja hyvin meni! Tyttö nukkui koko lennon, myös nousun ja laskun. Mua vähän jännitti, aiemmin oon lentäny 4kk ikäisen vauvan kanssa ja se ei ollu oma, mut hyvinhän tuo meni, paremmin ei ois voinut oikeastaan mennä. Molemmissa päissä oli autollakin matkaa vähän alle tunti, mut just meni silleen sopivasti et tyttö nukkui ja koko matka isältä omaan kotiin oli just syöttö- ja nukkumisväli tytöllä.

Yöllä meillä nukuttiin viime yönä kehdossa 01-07 yhteen pötköön, varmaan matkustaminen kuitenki tyttöä väsytti ja varsinaisille yöunille se pääsi myöhemmin kuin tavallisesti niin hyvin sit nukutti. Nyt se nukkuu isänsä kainalossa tuolla ja mä vähän jo odottelen et koska tuo heräilee syömään.

Mä tein raskaustestin varmuudeks aamulla kun pitäis kans cerazzatte minipillerit aloitella taas, niitä mä söin aiemminkin. Toivon (pliis, pliis, pliis) ettei menkat ala sen takia vielä.

Devil :hug:


-emv ja sade 2kk 6pvää :heart:
 
MOrs!

Pikana pilkkuliinille: sairaalassa jo lämmittivät tunnin pöydällä seissyttä lisämaitoa vesihanan alla tutteineen, mikrossa ei kuulema! Tutin kans voi säilyttää jääkaapissa, mut ei lämmittää mikrossa.

hei devili, musta saat meseseuraa, naamakirjasta pitäs löytyä prohfiilista jostain laatikko jonka kautta saa lisättyä :attn: :attn:

kaaosta tämä elo, vauva tissillä, uuni piippaa ja pennut huutaa |O |O

:wave: :wave:
 
Devil :hug: mun siskolla ei koskaan kukaan diagnosoinu, mutta sillä oli selkeästi raskauden jälkeinen masennus.. Ja tiedän sivustakatsojana, että se on rankkaprosessi. Kovasti tsemppiä ja jaksuja sinne! Laitahan yksäriä, täältä saat kans mese ja naamakirja seuraa! :)

Pilkkuliini meillä on kans Ainun pulloja ja sekä noita Mam anti colic pulloja. Noi Mam pullot ovat tosi hyviä!
Meillä kans Nan korviketta, lämmitän korvikkeen mikrossa, joten laitan vaan pullon mikroon. Ja en lämmittäisi uudestaan jäähtynyttä maitoa ja tunnin ajan siitä lämmityksestä pidän maitoa tarjoilukelpoisena. Sen jälkeen lentää roskiin :)
Mä en itse laittais tuttiosaa jääkaappiin, ne haurastuu minusta muutenkin aika helposti, ajattelen että pidempi käyttöikä :)
Jos jääkaappiin laittaa pulloihin valmiiks maidot, niin korkki vaan päälle, tosin meillä menee se korvikepurkki jääkaappiin, jos sinne vielä jotain jää :)

Meillä nyt kokeilussa se Nan-maitojauhe, ja aika näppärä kun kaupoilla ja vaunuilemas käy. Pulloihin lämmintä vettä ja jauhetta lisää sitten just ennen syöttöä :) Vesi kun ei juur mikskään mee :) Eikä oo ollu siitä vatsavaivoja.

Löysin syyn meidän vatsavaivoihin, noi Devitol- tipat. Ne lentää ny roskiin ja haen huomenna niit Jekovitteja kokeiluun :) Oltiin ny puol viikkoa ilman D-vitamiineja, ja johan katos vatsanpurut! :D

Mutta jaahas, neitokainen komentelee pinniksestä :wave:

Miikulainen ja Tirppa 1kk 3pvä :heart:
 
Meidänkin neiti sitten vihdoin viimein syntyi 8.6. rv 42+1. Mitat oli 3470g ja 50cm. =)
Kiireelliseen sektioon päätyi kuten esikoisenkin synnytys, mutta kaikki meni hyvin ja kotona ollaan oltu jo perjantaista saakka.
Tänään tulee iltapäivällä neuvolan terkka punnitsemaan pikkuisen ja poistaa samalla nuo tikit multa. Saa nähdä onko kasvanut, hyvin on ainakin maito noussut ja neiti syö hyvin ja paljon ja sitten nukkuu tukevasti.
Nyt jää kyllä kommentoinnit vähiin, mutta onnittelut kaikille muillekin vauvatuneille :wave:
 
Mulla on nämä mun kommentoinnit vähän pätkissä, kun aina tulee jotain keskeytyksiä..

Meillä on kans tota nan-jauhetta kaapissa, vielä en oo avannut pakettia, mut on kyl tosi kätevää varsinkin matkoilla!
Esikon kanssa ajattiin lappiin ku oli 8kk, kuumaa vettä vaan termariin ja taukopaikoilla oli helppo sekoittaa maitoa =)

Mä en ole edes d-tippoja säännöllisesti vielä antanut, kun pojalla on muutenkin niin älyttömän kovia ilmavaivoja ja ainakin devitol niitä lisää :(

Välillä on toivoton olo kun toisella mahaa vääntää ihan älyttömästi..
Nyt on taas vähän helpottanut kun väkisin olen yrittänyt pidentää syöttövälin 3 tuntiin..välillä huuto on kyllä sit sen mukainen :|
Meidän pojalla kun on paha tapa torkahdella kesken syömisen ja sitten on tunnin päästä taas nälkä ja taas tulee vatsanpuruja kun syö liian usein..oravanpyörä on siis valmis..
Tämän takia on helpompi syöttää pullosta, kun vatsa tulee nopeammin täyteen, vaikka siitä imettämisestä tykkäänkin...
Nyt on taas pari päivää imettäminen onnistunut paremmin, mut siinä tulee enemmän noita torkkuja välillä..

Kuinkahan monella täällä on naamakirjassa profiili? Eikös sinnekin saa luotua salaisen ryhmän? Mä oon kyllä niin käsi etten osaa sitä tehdä.. :ashamed:
 
Alisa84:
Jep, vauvoille tuli ilmavaivoja niistä lääkkeistä :(

Onnea Maira ja Selis :flower: :flower:

lypy:
Mulla sama :D Koska imetettäviä ei luultavasti enää tule niin haluan nauttia jokaisesta syöttökerrasta :heart: Onneks mulla kaks :LOL:

MsDevil88 :hug: :hug: Mulle saa laittaa kans viestiä jos siltä tuntuu =)

Onnea miranth :flower:

Mä oon ainaki facessa :D En vaan enää sinne hirvean usein kerkeä.

Nyt typy huutaa, gotta gou!!
 
Naamakirjassa oon miekin ja se on aina auki :wave: Mut en mä sinne kyl ainakaa mitää osaa tehä :D

Pitää viel lisätä et poika on entisensä! Yhet unet vasta ottanu tänää, jaksaa lelujansa tuijotella ja koittaa huitoa. Hymyäkin piisannu koko päivälle =) =)
 
Noista minipillereistä niissähän ei pidetä ollenkaan taukoja laattojen välissä, joten monillahan jää minipillereiden myötä menkat kokonaan pois :) et tuskin ne kenenkään menkkoja aloittaa...
tai ainakin mä ja mun tutut on syöty tollasia "tauottomia" minipillereitä.

tatomira
 
OIKEIN PALJON ONNEA taasen mairalle ja selikselle sekä muillekin uusille vauvaantuneille!!! :flower: :flower:

Eipä ole taas hetkeen ehtinyt täällä käydä, vähän lukemassa välillä, mut sit pieni kutsuhuuto kuulunut joten ei ole ehtinyt kommentoimaan. Mut nyt jos jotain ehtis...

Täällä vähän samaa kun tirpusella, eli imettäminen on ihanaa enkä missään tapauksessa halua sitä lopettaa, varsinkin kun imuote on pikkuisella ollut alusta asti hyvä ja maitoa tuntuisi kuitenkin riittävän kun kasvanut tyttö hienosti. Mut jatkuva (30min-1,5h välein) tissittely etenkin aamuöisin ja välillä pitkin päivää, ja heti tissille nukahtaminen ei auta, jos haluis tosiaan pidempiä unipätkiä vaaville ja itsellekin. Miten tirpunen olet pystynyt kasvattamaan sitä syöttöväliä? Väsy uhkaa puskea päälle kun ei ehdi vrk:n aikana itse nukkua kuin yhden 2-3h kunnon pätkän |O :/ (jos sitäkään)

Ajateltiin sit tuossa parina iltana kokeilla, et jos antais esim. just vaan illalla lisämaitoa pullosta pidemmän unen toivossa, mut eipä meinaa kelvata tytölle korvike, tai sit se pullotutti, kun on nänniin tottunu :headwall: ...puskee pullon pois suusta eikä niele maitoja vaan valuu poskee myöten pois! Kerran on mies saanut päivällä tytsin syömään suoraan pullosta 80ml kun itse olin kaupassa käymässä. Mut ei ole sen koommin mennyt... meinaa uskon puute iskeä ettei pysty antamaan vauvaa hoitoon kellekään jos se ei syö korviketta, ja tällä hetkellä varastoon lypsäminenkin on ollut lähes toivotonta, kun ylimääräistä maitoa tai sopivaa hetkeä pumppaamiseen ei tunnu löytyvän...huokaus.

Devitol saatiin neuvolantätiltä, mut se tosiaan tuntui heti käyvän masuun, joten vaihdettiin viikon jälkeen Jekovitiin ja samalla Cuplatontakin annetaan, ja ehkä vähän on "vaisummat" mahanpurut nyt, kokonaan eivät ole loppuneet.

Sit kysymys; voiko näin pienelle antaa (keitettyä ja jäähdytettyä) vettä pullosta esim. kesäkuumalla vaunuillessa tai automatkalla? Ja miten paljon??

Ehkäsystä itse olen miettinyt sitä hormonikierukkaa, onko siitä kellä kokemuksia? Tuleeko menkat normisti tms.? Ja täytyy kyllä myöntää, että koko raskausajan olen nauttinut ehkä ylettömän paljon juuri siitä, ettei ole ollut menkkoja! Mä en tiedä, joku voi arvostaa niitä osana naiseutta, mut itse koen ne kyllä tod. rassaavana ja toivon että ne pysyis poissa mahd. pitkään, nyt kun jälkivuotokin 4 vko jälkeen on käytännössä loppunut! :kieh:

mut palataan taas...
 
Paljon Onnea Miranth! :flower:

Tässä olis nyt sitten suljettu fb-ryhmä. Mitään siellä ei vielä ole kun nopeasti vain äsken tekaisin. Toivottavasti linkki toimii.
http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=136416029702064
Muoks. No eihän se toimi, joten uusi yritys.
Tai menee se sittenkin sille sivulle sisään kirjautumisen jälkeen. Hirveetä säätämistä :D :xmas:

Ekaa päivää olin ihan yksin pienten kanssa ja ihan kivasti meni siihen saakka kun tultiin ulkoa kotiin. Sitten vauva alkoi syötön jälkeen huutamaan pää punaisena vatsaansa. Siinä samalla kun häntä hyssyttelin, niin syötin kolmosta ja kun vauvan sain hiljaiseksi, niin kolmonen sai itkupotkuraivarit. Ihanaa B) Nyt onneksi molemmat nukkuvat vielä hetken.

zizilisko
 
Heipat täältäkin!

Onnea taasen uusille vauvoille :heart: ja noita synnytyskertomuksia on kyllä kiva lukea!

MsDevil88 :hug: :hug: onneksi saatte sen perhetyöntekijän avuksi. Ja tämä on hyvä paikka purkaa ajatuksia :hug:

Pilkkuliini mä mietin ihan samaa noista minipillereistä, että miten niitten kanssa sitten, tuleeko menkat heti jne... Ylipäätään mietin että joko ne sitten voi alotella vaikkei oo menkat alkanut, kun muistelen että joskus aikoinaan kun tavallisia pillereitä alko syömään, niin piti jotenkin menkkojen aikaan se eka laatta alottaa. Mulla ens viikolla jälkitarkastus niin täytyy kysellä noita juttuja sitten.

Vendela jospa teidän tytöllä ei vaan oo ollu nälkä? Meillä siis tuota samaa, ei kelpaa tutti eikä pullo, lupsuttelee vaan. Tissi ainut mikä maistuu. Toisaalta, eipä mekään oo koitettu äärimmäiseen hätähuutoon pullomaitoa, vaan lähinnä iltaisin kun on vähän levottoman oloinen mutta tissillä tulee raivarit. Mä oon pumpannu välillä aamuisin, tyttö syö toisen ja pumppaan toisen. Meillä öisin syöttövälit ollu n. 3-4h ja syö aika hätäseen 5-10min. Oon sit imettäny kaks kertaa samasta, niin toi toinen jää täydeksi ja hyvin heruu pullolle :)

Imetyksestä mä en kanssa siitä ihan hirveästi perusta :ashamed: toki on ihanaa nähdä rinnalla tyytyväinen ja hymyilevä vauva, oikeastaan se on ihan mielettömän ihanaa ja tiedän että sitä tunnetta tulee vielä ikävä. Mutta sitten ne iltaiset maratonit, kun tyttö syö tunnin (välillä vajaankin) välein, viimeisin syöttö kestää lähes poikkeuksetta tunnin, välillä huutaa ja sitten nostellaan pystyyn, imee, huutaa jne... Se on niitä hetkiä jolloin tulee se musta ajatus siitä että toivoo että oliskin korvikkeella... Eikä se tissin kaivuu joka kyläpaikassa ole mun parhaita hetkiäni, myöskään julki-imettäjää musta ei saa :ashamed: Helpompi olis pullo näissä jälkimmäisissä olosuhteissa.

Fb-profiili löytyy myös täältä :wave: Jos joku osaa salaisen ryhmän perustaa niin mä oon mukana!

muoks. zizilisko ehtikin :D

Meillä oli ripulin tynkää eilen. Ja se muuten sotki joka paikan :) Loppui sitten yhtä nopeasti kun oli alkanutkin, niin en ehtinyt neuvolaankaan soitella. Tyttö oli ihan perustyytyväinen oma itsensä koko ajan, joten mikä lie oli sitten... Iltapäivästä tuli jo ihan normitavaraa ulos, joten empä kovin huolissani ole. Käytiin kyllä kaupoillakin ja mummulassa ja meillä kävi vieraitakin joten olisko joku pöpö ollut.

Juu, jos sitä hetkeksi ummistais silmät, kun muutkin nukkuu |O

ALM ja tyttö 6vkoa ja 1pvä
 
emv
miranth ONNEA! :flower:

Taas kerran pohdin et liittyiskö sinne facebookiin kun kerran sinne perustettu täältäkin oma ryhmänsä...mä oon aina ollut sitä mieltä etten sinne liity mut mut...nyt vähän tekis mieli.

Vessaosastoa: Hei te kellä pienistä lapsista enemmän kokemusta tai tietoa aiheesta, kyselisin et kuinka usein reilun 2kk:n ikäisen vauvan pitäis kakata? Meijän tyttö ihan pienenä kakkas päivittäin mut nykyään voi olla reilu viikkokin väliä ja sit se "rusauttaa" kunnolla useamman kerran päivässä. Siis masuvaivoja ei juuri ole, piereskelee kyllä paljon mut se ei satu cuplatonin ansiosta eikä ilma jää pyörimään masuun.

Tyttö selkeästi poikki reissaamisesta, vaikuttaa hyvin tyytyväiseltä oloonsa kotona ja on nukkunut nyt päivälläkin aika paljon...vähän jännittää mitä se tarkoittaa tulevan yön kannalta...? Tuossa tuo suloisesti sohvalla nytkin uneksii.

vendela: voi antaa vettä (mut nimenomaan keitettyä) määristä en tiedä, mut ei nää pienet yleensä suuria määriä suostu juomaan. Enkä tiiä missä vaiheessa veden juottamisen voi aloittaa mut kyllä esim. viikko syntymän jälkeenkin voi jo juottaa.

Minipillerit voi aloittaa vaikkei menkat ois vielä alkaneetkaan, siis kuukaus tai jopa alle synnytyksen jälkeen voi aloittaa. Sit ne vaan aloitetaan sinä päivänä kuin haluaa. Mä alotan tänään. :D Jipii, ehkäisyteho viikon päästä saavutettu, sitä täällä kovasti odotellaan :LOL:

vitsit kun on kiva olla kotona :D
 
Mä kävin kanssa liittymässä ryhmään facebookissa, jos mut sinne hyväksytään :p

vendela84 Syöttöväliä olen pidentänyt ihan sillä lisämaidolla ja tutin kanssa hämätään niin paljon ku mahdollista, muuten sitten päiväaikaan pidetään sylissä ja koitetaan seurustella ja muutenkin helliä..
Mutta ei meillä se lisämaito ole pahemmin yöunia parantanut 4h on ihan max. mitä nukkuu ja yleensä toi 4h osuu välille 21-01 eli omat unet jää kans vähäisiksi..
Ekan syötön jälkeen sit ähkitään ja möhkitään n. puoli tuntia-1h et nukahdetaan uudestaan kunnolla. Toinen syöttö onkin sitten yleensä jo 3h päästä eli klo 04, jolloin yleensä myös kakataan kainaloihin asti eli siinä herätään väkisinkin molemmat ja unen hakeminen on tosi vaikeeta..meillä esikko sitten herääkin yleensä viimeistään 07, et eipä mun unet kovin hääppösiä ole

Meillähän on ollut melkein alusta asti jouduttu antamaan lisämaitoa pullosta ja nyt viime päivinä olen itsepäisesti pumpannut niin paljon ku mahdollista, kun pojalla on ollut jostain syystä vaikeaa syödä rinnasta..tai en sitten tiedä onko ukolla vaan yksinkertaisesti vaan niin lyhyt pinna, ettei hermot kestä jos ei heti syöminen onnistu...
Nyt tosin parina päivänä on mennyt korviketta vaan 200-300 ml, et kyllä siitä pumppaamisesta on jotain hyötyä ollut ja imettäminen on tosiaan onnistunut paremmin!!

A-L-M Julki-imettämisen kanssa olen vähän samoilla linjoilla
:ashamed: mua ahdistaa kun ihmiset kyttää( varsinkin mun isä, joka kylläkin ihastelee vauvaa, mut aika vaivaantuneelta tuntuu oma olo :LOL: )
JA muutenkin poika irroittaa imuotetta vähän väliä eli sitä maitoa lentää kaaressa joka ilmansuuntaan..eipä ole hirveen kiva kyläpaikassa suihkia toisten sohvia maidolla.. :D
Mulla on lisäksi vielä se ongelma, et toisesta tissistä ei yksinkertaisesti tule yhtäpaljon maitoa ku toisesta..ei imettämällä eikä myöskään pumppaamalla..en tajua mikä siinä voi olla..

Vendelalle vielä et kannattaa koittaa tota mam:in pulloa, meillä se toimi esikolla, joka ei huolinut ekaan 2 kuukauteen pulloa..Tälle ahneelle pikku-ukolle menee mikä vaan sen verran kova syömään on :D

Mut nyt täytyy varmaan luovuttaa vuoro tolle ukolle, ku se käy vähän väliä kyttäämässä tossa selän takana, et koska pääsee koneelle :LOL:
 
Devil iso halaus sinulle :hug: . Toivotan voimia ja jaksamista ja muista ettet ole yksin! Tänne voi aina kans tulla purkamaan tuntojaan.

Vendela
, mietin kans, ihan niinkuin joku olikin jo ehdottanut, että ehkä pikkuisellasi ei ollut nälkä? Mulla on siis ollut ihan sama tilanne kuin sulla, eli maitoa tuntuu tulevan juuri sen verran kun poika tarvitsee, mutta pumpattua en saa kuin noin 20ml kerralla. Joskus iltaisin meidän poika aloittaa sellaisen jatkuvan syömisen, eli haluaisi olla rinnalla 1h välein, ja syö kerralla 40min-1h. Just joo sanon minä! :p Eli kun olen istunut sohvalla ja katsonut imettäessä kaikki turhat tv-ohjelmat läpi, alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään. Ja muutaman tunnin jälkeen poika tuntuu saavan raivarit rinnalla kun maitoa ei vaan heru enää! Mutta missä vaiheessa sitä ehtisi rintoihin nousta kun poika ei anna mammalle taukoa. :/

Me ollaan siis päädytty siihen että mies antaa sitten Tuttelia pullosta siinä iltayhdeksän maissa, ja poika juokin yleensä vielä 80ml sitä, eli nälkä sillä on vielä ollut. Ja sitten nukkuu kuin enkeli. Vendela me otettiin käyttöön sellainen pullo kuin Tommee Tippee tai joku sellainen. saatiin se kaverilta, mutta niitä voi kai ostaa Citymarketeista. Siitä poika suostuu juomaan paljon paremmin kuin muista pulloista, ja siitä ei kuulemma tule ilmavaivojakaan niin paljon..

Mä kävin tänään ensimmäistä kertaa pidemmän aikaa yksin asioilla! Mies hoiti poikaa kotona. Kävin hammaslääkärissä ja sitten äitin ja siskon kanssa kahvilla. Olin 4h liikenteessä, ja miehellä ja pojalla oli mennyt tosi hyvin! Voi kun tuli hyvä mieli! :heart:

Muuten onko täällä paljonkin Helsinkiläisiä? Ajattelin nimittäin että olis kiva vaikka käydä joskus kahvilla vauvoinemme? =)

Ainiin, ja hirmuisesti onnea taas vauvautuneille!! :flower: :flower:

Miten muuten teidän parisuhteet voi? En siis tarkoita vain seksiä, jota meillä ainakaan ei vielä ole edes harrastettu.. :ashamed: vaan ihan muuten. Onko teidän välit lähentynyt vauvan tulon myötä vai olette jotenkin vähän erkaantunut? Musta tuntuu että mies kaipaisi multa vähän enemmän huomiota mutta monesti olen niin poikki iltaisin kun se tulee töistä kotiin että en jaksa pussailla ja halia niinkuin ennen. :'( Siitä tulee itelle vaan vähän paha mieli kun tietenkin haluaisin pitää parisuhteenkin virkeänä..

Ja vielä yksi kysymys, eli onko kukaan teistä menossa Vauvakinoon 17.6? Siellä näytetään Sex and The City, joka mua ei kyllä kauheasti kiinnosta, mutta olisi kiva kokea kerran tuollainen Vauvakino..

Hyvää viikonjatkoa!!

AnnaBanana ja poika 5 viikkoa
 
Liittymispyyntöä jätetty :wave: Kuhan perustaja pysyy ylläpitäjänä, niin voi sit viskoa pihalle jos joku ulkopuolinen "bongaa" tän ja tunkee sisään, pidetään sit kunnon nimenhuuto kunhan kaikki halukkaat on liittyny :kieh:

Jooh, iltamaratoonit on täälläkin ihan mukavat. Noin 21 alkaa ja kestää jopa puol kahteen.. Aina välillä toki irrottaudun ja kipasen siellä täällä :D Toisinaan se on äärimmäisen rasittavaa, mut onneks tulee hyviä sarjoja monena iltana töllöttimestä ;)

Siinä vaiheessa kun tuntuu ettei maitoa enää heru, oon lähtenyt lätkimään ja nakannu vauvelin ukolle ja toivotellu hyviä päälläänseisomisia. Käyny vaan rauhassa joko pihalla huitomassa itikoita, tai jääkaapilla, tai syöny jäätelön tai jotaki. Hetken päästä vauva oikein kiittelee päästä takas tissille, samoin mies vapautuksesta, ja maitoakin taas heruu. On kuulema erittäin harvinaista että maitoa ei oikeasti tule kun vaan äiti saa ittensä tarpeeksi rennoksi.

Parisuhde voi. Voi parisuhde! Noh, onhan se olemassa, mut ei juuri jää aikaa toisille just nyt. Kolmas kerta kumminkin menossa, joten tuttua on tämä "toveruus". Käteen vetäköön edelleen :kieh:

Uudet ennätyksetkin neitonen teki viime yönä, valvoi puoli kahteen asti tankkaillen ja heräs sitten ekalle syötölle vasta 06:45 :) Muina öinä on tuossa puoliltäöin menty maate ja herätty noin 03-04 ja sitten tuossa 08 maissa. Minä nousen tuolloin ylös ja neiti ruusunen vetää hirsiä kymmeneen asti.

Tässäpä taas pätkä T: palstaterroristi vuorostaan :D
 
miranth onnea!! :)

veden antamisesta, mulle neuvolasta sano, että ei tartte keittää vettä, eri asia jos vesi tulee kaivosta esim. mökillä yms. Eli meillä ei keitetä, eikä oo tullu masunpuruja yms.

AnnaBanana Me asutaan Espoossa :)

Naamakirjan ryhmään liitytty, kunhan hyväksytään ! :D

Parisuhde voi hyvin, ja ollaan lähennytty vauvan syntymän jälkeen ja kun isäntä ollu lomalla yms tässä monta viikkoa niin kovin kovaa väsymystä ei ole tullut kun vauvan hoitohommat jaettu :)

Jaahas, neitokainen nukahti, joten taidan liittyä isännän pariin pelaamaan Wiitä ( pieni heräteostos tänään :whistle: ) :wave:

Miikulainen ja Tirppa
 
Kiitokset kommenteista kaikille :)
alm ja annabanana, vielä tarkennusta tuohon meidän pullosyöttöyritykseen: eli tytöllä oli kyllä nälkä, mut kun kokeiltiin ensin pulloa antaa, niin ei tosiaan huolinut, mutta sit kun sen jälkeen tarjos rintaa niin jopa vain kelpaskin. Samoin on kokeiltu että ensin vähän rintaa tarjottu, että onko edes nälkä, ja yritetty jatkaa pullosta, vaan ei. Ja sitten taas kiltisti annettu tissistä nälkänsä tyydyttää.. ei tunnu pullo toimivan :ashamed:

Ja kiitti vinkistä, vois kokeilla vielä tuotakin mam:n pulloa. Onhan niissä tuttiosien muodossakin eroa, siitäkin vois (kai) kiikastaa jos tyttö oikein ronkeli on! :( Ja NANia me on yritetty syöttää, joten pitäis varmaan kokeilla sitä Tutteliakin viel tarjota, jos maussa eroa. Ja tuossa kun tutkiskelin noita meidän pullojen tuttiosia tarkemmin, niin osassa on kyl vähän liian iso rööri, että tulee liian tiuhaan sitä maitoa läpi.

Ja voihan se olla, ettei meidän tyttö tule nukkumaankaan 4h pidempiä pätkiä (vielä pitkään aikaan), tuttavillakin on käynyt niin ettei välttämättä vielä 1v iässäkään nuku kovin usein pitkiä pätkiä.. saa nähdä, mut jos viel kokeilis jonkun kerran eri konstein... ->
 
Ette te saa karata tuonne facebookiin!! Itse en ole sinne rekisteröitynyt, enkä aiokaan rekisteröityä niin jos juttu sitten jatkuu siellä niin mä jään ihan ulkopuoliseksi :'( eikö tännekin saa tehtyä suljettuja ryhmiä? vai oonko ymmärtänyt väärin, kun miksi sitä pitäis foorumia vaihtaa, kun tämäkin on toiminut ja tutuksi tullut :)

Mä luen kateellisena teidän syöttöväleistänne, kun jollain on päivisin ruhtinaalliset 2-3h syöttöväli! Meillä poika hereilläollessaan kaipaa tissille 0,5-1h välein ja mun syli on ainoa joka kelpaa! Päiväunia poika nukkuu kerran n.2h ja kerran sellasen puolisen tuntia ja muun ajan roikkuu sylissä, joten mä en käytännössä pysty tekeen yhtään mitään! Tuon parin tunnin pätkän sitten siivoan, mitä ehdin.
Sit illalla alkaa tissimaratooni joka kestää n. iltakuudesta puolille öin, sillon poika roikkuu tississä tunnin kerrallaan, kunnes irrotan ja siirrän toiselle rinnalle... "kivaa" ja eipä tuo yöuniakaan helpota, kun viime yönä pisin unipätkä oli 2h ja sit poika heräilikin vähän väliä, kunnes kuudelta aloitti pirteänä seurustelun! ja nukkumaan siis mentiin puolenyön jälkeen niin vähän väsyttää... *huokaus*

Noh, mä jaksan ihan sillä, et tiedän, ettei tuo kestä kauaa :) ja lomallahan tässä ollaan! :) syksyllä ehkä alkaa stressaan enemmän kun pitää alkaa esikoista laittaan kouluun ja keskimmäistä eskariin.

 

Yhteistyössä