TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Varaslähtö kesäkuuhun~~

Kyyneltenhymy oon nähny prismassa ainaskin philipsin aventin kuumemittarin, mis on digitaalinen kuumemittari ja sitten sellanen tuttikuumemittari. En tiedä miten hyvin toimii, mutta itellä ois tarkotus sellanen käydä hankkimassa ja testata. Katoin netistä ja onoffin sivuilta löyty kuva: http://www.onoff.com/online/fi/inet.nsf/vProd/66398?opendocument&markID=40-45-10


Alisa Jaksuja sinne rintatulehduksen kanssa kamppailuun! :hug:

BTL sinne kanssa tsemppiä ja jaksuja sen sitkeän rintatulehduksen kanssa taisteluun! :hug:

Tännepä ei kummosta, uloskaan ei tänään taideta lähteä kun tuulee aivan hulluna.. kiskasee vielä lentoon toi tuuli :D

Tänään otellaan ilmakylpyä, neito hyvin tyytyväinen vaikka peiton sisällä onkin vaipan kera vaan, ja illalla ois kylpyyn tarkotus mennä =)

imurakkula meiän neitosella on ollu melkeen alusta asti ylähuulessa tommonen rakkula, jota ilmeisesti imurakkulaks sanotaan. Onko muitten pikkusilla? Mites kauan tommonen pysyy tuossa mahdollisesti? Ja ilmeisesti johtuu siitä kun neidillä on kova imuote?

sammasta on hieman tullu, ja nyt sitten vettä juodaan joka syötön jälkeen ja iltasin ollaan harjattu suuta. Neiti näyttää tykkäävän tosta "hammasharjastaan", varmaan kutittelee kivasti :D Toivotaan että näillä konsteilla lähtis, ettei tarvii sitruunaan tai puolukkaan siirtyä, ei varmaan pikkusen mielestä oo kauheen hyvää.. :D

Neito näyttäs vielä nukkuvan, joten nostelemaan pyykkiä :wave:

Miikulainen ja Tirppa 1kk :heart:
 
Kyynelten hymy:
Mulla jälkivuoto katkes ja alko taas uudestaan tosi monta kertaa, ja koostumus vaihteli myös. Nyt kuuden pitkän viikon jälkeen vihdoin se on loppunut :attn:
Saako kysyä miksi ei imetys innosta?

tatomira:
Kiitos =) Mulla tosiaan kolme tulehdusta takana ja aina vaihtu rinta; ensin vasen sitten oikea ja vasen uudestaa ja jokainen tulehdus oli erilainen mutta toivotaan että ne oli nyt tässä.
Hienosti on teidänkin poika kasvanut!

Alisa84: :hug:
Ehdotan että kokeilet sitä maitorahkaa + kaalinlehtiä rinnan ympärille, siis tietenkin tulehtuneeseen kohtaan etenkin ja sitten joko rintsikat päälle tai kietaiset vielä sideharson päälle ja annat muhia. En tiedä toimiko tämä oikeasti mulla mutta kehotan kokeilemaan, jos kerta et meinaa saada tyhjäksi. Myös samalla kun syötät niin kokeile painella tukoskohtaa. En tiedä, ei tohon taida mitään taikakeinoja olla mut ite aloin ainakin olemaan niin epätoivonen että kaikki keinot otin käyttöön. Mulla loppuu tänään antibioottikuuri ja nähtäväksi jää tuleeko uusi tulehdus heti taas tilalle.
Kiitokset syöttövinkistä! Täällä ei puklailla enää yhtään niin paljon kun aloin syöttää istuallaan.

Kiitos Miikulainen89 =)
Mä kävin isompien lasten kanssa pihalla ja ihan järkkyjä puuskia tuli! Onneks vielä kiloja jäljellä niin ei lähteny lentoon :p

Molemmat hereillä joten täytyypi taas rientää maitotonkaksi :wave:
 
Kaalinlehdet oikeasti auttaa! mun piti alussa ja täs välillä laittaa kaalinlehtiä (eli nepuhkotaan esim. haarukalla niin että kaalinneste lähtee valumaan) ja rinnat kääritään ympäriinsä kaalinlehdillä, tän jälkeen kyl pinkeys ja kireys häviää ja maitoa alkaa ihan valua ja on siis helppo pumpata.

Miikulainen89 meijän pojulla on kans toi imurakkula, ei kyl oo tarkempaa tietoo kuin kauan se kestää, mut imuote on pojalla kyl aikas vahva!
 
Jossain ohjeissa sanottiin, että sammakseen pitäisi laittaa puolukoista puristettua mehua top-puikoilla vauvan kielelle tai sitten suoraan nänniin. Ei saisi käyttää valmiita sokerisia puolukkamehuja kaupasta.

Onko kukaan kokeillut tätä? Vieroksuuko vauva nännin makua, jos siinä on sitä hapanta puolukkamehua?
 
Heippa pitkästä aikaa!! Tai en oo tainnut vielä tänne vauvapuolelle kirjoitellakaan :)

Meillä vauva-arki on alkanut hienosti! Tyttö on kiltti ja tyytyväisen oloinen, pikkasen sellainen mietiskelijän oloinen tarkkailija. Ei itke turhia, eli onneksi ei masuvaivoja oo vielä ilmaantunut.

Painoa on tullut hyvin; syntyessä 4040g, seuraavana päivänä 3790g, viikon ikäisenä 4100g, kahden viikon iässä 4275g. Pituutta ei olekaan mitattu kun terkka on käynyt kotona 1 ja 2 viikon iässä.

Imetys tuntuu sujuvan ja maitoakin riittää. Tyttö syö päiväsaikaan 2-3 tunnin välein, illalla tankkaillaan hiukan useammin ja yöllä herää kahdesti syömään. Meillä ollaan kovin aamu-unisia ja varsin kova örisemään ja murisemaan ennen kun saa itsensä hereille :) Se on kyllä niin ihana "rituaali" että ei siinä voi kun hymyillä vaikka hiukan väsyttäiskin.

Omaa aikaakin olen saanut; koiran kanssa olen karannut pikaisille lenkeille ja kauppaankin olen päässyt yksinäni. Eipä sitä enempää tarvikkaan. Yksi hyvä keino saada omaa aikaa on pistää mies vauvan kanssa vaunulenkille.. vink vink!! :)

Sammaksesta... Olen kokeillut just tota puolukoitten puristamista. Vähän vauva irvistelee kun topsulla kieltä hankailen mutta kelpaa kyllä. Meillä kun ei vesi meinaa maistua ainakaan tuttipullosta juottaen..

Tutti ei tytölle kelpaa vaikka ollaan tarjottu.. Ettei tarvis käsiään lussuttaa imemisen tarpeessaan :)

Meillä on siis kaikki hyvin ja elämä hymyilee! Kiva huomata että hormonimyrskyt laantui välittömästi synnytyksen jälkeen. Välillä tietty herkistelen ihan pienestäkin asiasta mutta kyllä muuten on ihan mahtava olo ja nautin vauvasta täysillä!
Mies meni tänään töihin lähes neljän viikon lomailun jälkeen, me jäätiin neidin kans ihan kahestaan kun esikko on mummolassa. Pikkasen orpo olo kun toinen aikuinen/vauvan hoitaja on pois kotoota.. mut tekee kyllä hyvää välillä olla erossa! :)

Jahas, kuulen murinaa.. neiti on siis heräilemässä.

Kuulumisia taas myöhemmin :)
 
Iltaa

Päivystykseen soitin ensin ja siel tokas töykeä mies "eikö siel ole miestä taika naista joka pitäis lapsesta kii ja toinen mittaa, se pitää ottaa väkisten. Soittele sitten uudelleen." piippiippiip.. No otin ja lähettii sit myöhemmin käymää ja pojalla rajamailla onko lämpöä vai ei (ei ollu kuuma just sillon) ja käskivät mittailla säännöllisesti lämpöä ja herkästi tulla takasin.

bornToLose Mulla ei kärsivällisyys riitä istua tissillä koko aikaa, tulee levoton olo. Välistä taas imetys on ihanaa kun lapsi on todella lähellä ja kaksin sun kanssa. En tiedä sitten. Mutta imetän kyl niin kauan kun maitoa tulee, tai en kyl tosin enää armeija ikäsenä :LOL:

Miikulainen koitan opetella tuon peräsuoli mittauksen, ostettii tosiaan se korvamittari et eiköhän se sit myöhemmäs vaihees oo hyvä :)

Nyt pojalle tissiä ja paljon parannus pusuja.. Toivottavasti ei ainakaan pahene, mutta sisällä ajattelin olla senkaa niin kauan et voi paremmin.
 
KyyneltenHymy:
Ok =) Mielenkiintosta kuulla niin eri kantaa kun ite tykkään imetyksestä niin paljon :D Vaikka nää ekat viikot onki menny neljän seinän sisällä lähinnä imettävänä niin silti en yhtään kertaa antais pois. Hyvä silti jos jatkat imetystä, siitä niin paljon hyötyä että! Mut en mäkään armeijaikäistä imettäisi :ashamed: Vaikka edelliset lapset oonki 1v2kk-1v4kk ikäisiksi imetellytkin, enempää ei pysty, sellaseksi taaperoimettäjäksi musta ei kuitenkaan ole. Siinä vaiheessa kun lapsi alkaa itse huutamaan että "mutsi hei, maitoa" niin riittää mulle :x 1,5-vuotiasta max.
Ja korvamittarista on varmasti hyötyä jatkossakin! Poika 2v. oli monta päivää kuumeessa niin oli über-helppoa mitata sekunnissa korvasta lainatulla mittarilla kuin sellasella vanhanaikasella :snotty:
Paranemisia pojalle!
 
Ohhoijakkaa |O

Synttäreistä selvitty kunnialla vaikka Neiti-N. ei nukkunut puolituntista pidempiä unia koko päivänä. Sen sijaan palkitsi meitin vaivan nukkumalla viime yönä ennätyspätkät, 3h20 min söi kaks tissiä ja nukkui neljä tuntia :eek: Mää niin rakastan tota myttystä, ainaki sillon kun se nukkuu :heart: ;)

Siirsin neitosen just reilun puoli tuntia sitten pahvilaatikosta pelkkään pinnikseen ja ekat unet siellä menossa. Hyvin näytti simahtavan, kun aika oli oikea. Alkoi tuo yöllä hiukan häiritä kun nyrkit kopsaa pahvilootan reunoihin :D

Sammasta meillä oli hiukan, en ehtinyt/muistanut hoitaa sitä millään ja oli hävinnyt sitten itsekseen. En uskois ainakaan että vauva vieroksuu tissistä puolukan makua, ei ainakaan miellä vieroksu vaikka jekovitille tissi maistuis, kun annan tipat ennen imetystä ja jonkun verran sitä tissiin hieroutuu aina :D

Ja vielä maaliman perseimpiä uutisia; mulla alko menkat, viikon jälkivuodottoman ajan jälestä, voi kettu :kieh: :kieh: :kieh:

http://www.facebook.com/photo.php?pid=4364833&l=454a3e2bb0&id=608757689
tossa vielä linkki tuoreeseen kuvaan ..

Edit. tunti nukuttu jo pinniksessä kun tunti meni yhden viestin rakentelemiseen |O
 
Kävinpäs ostamassa Karpaasille leijona-aiheisen leikkimaton ja lelukaaren. Eihän se vielä niistä oikeen mitään älyä, mutta tykkään silti pitää sitä lelujen lähellä, että ei aina vaan makaa sängyssä tai kehdossa vaikka on hereillä. :)

Ruokahalu meillä kasvaa syödessä, pojulla menee n. 120ml kerralla ruokaa ja 2h välillä päivällä ja 3-4h välillä yöllä. :)

Seksi, mitä hemmettiä se on?! Ukolla tekee kyllä mieli, mut mä en uskalla alkaa millekkään, jos se sattuukin tai jotain. :( Pitää varovaisesti ekalal kerralla yrittää. :)

Saatiin eilen tuplarattaat kaverilta lainaan siksi aikaa että saadaan omat ostettua. Oli kyllä suurensuuri helpotus. Pääsee ilman kaveria muksujen kanssa ulkoileen ja pääsee itekki lenkkeileen. :)

Poju kasvaa kohisemalla, 21. tätä kuuta on neuvola, sittepä sen tietää kuinka kohisemalla se kasvaa. :D

Devili + Karpaasi 3vko3pvää
 
tutista eilen ensimmäistä kertaa kokeiltiin, kun tissillä ois vaan viihtyny ja heti, kun se otettiin pois suusta niin alko sormien syönti. Kyllä se tutti vain maistui :D

zizilisko voi mikä söpöliini!! :heart:

Miikulainen kiitos! Meillä on kans tuo imurakkula ylähuulessa, olis tosiaan kiva tietää kauanko se siinä meinaa pysyä :)

BTL Kiitos vinkistä! hui, sulla jo kolmas rinttulehdus! Voimia! :hug: Onko teillä vauvojen masut reagoinu antibioottikuureihin?

Varanikki Voi elämä miten söpö tytteliini teillä on ja miten paljon tukkaa!! =) :heart: :D

Perjantaina kävi neuvolan täti kotona. Pikkuinen kasvaa ihan silmissä, paino oli vajaan 12pvän iässä 3470g, kun syntymäpaino oli 3100g. Kahdessa päivässä painoa oli kertynyt 140g. Saatiin myös d-vitamiini tippoja, olikohan DeVitol nimeltään.
Täällä kuume laskenut, mutta tuo toinen tissi on edelleen kovin pinkeä. Ainut keino miten sitä saa vähänkään tyhjemmäksi on imetys. Imetys tuntuu välillä ihan järjettömän kipeältä, nännin pää on ihan valkoinen ja luulen sen johtuvan väärästä imuotteesta. Toinen tissi taas on täysin kivuton imettää ja siinä vauva saakin kunnon imuotteen. Toivon, että tuo tissin pinkeys alkaisi pikkuhiljaa häviämään.. |O
Tämän tissitulehduksen vuoksi joudun pikkuista herättelään kahden tunnin välein, toivottavasti tämä rytmi ei jää päälle, kun normaalisti öisinkin tyttö herää vain 1-2 kertaa tissille.
 
Nyt Varanikille varmaa tyhmä kysymys :headwall: Mut mist sä tiät et sul on alkanu menkat eikä jälkivuotoa? :LOL:

Poika jakso olla tänää melkeen kaks tuntia hereillä yhteen mittaan, ennätys nyt kolmeen päivään. Muuten päivän viettäny nukkuen ja nukkuessa itkeny, ei onneks oo ollu kuuma iho. Lämpöä oon ottanu, saan meidän mittarin peräsuolesta nouseen vaan 37,3-37,5 ja kuulemma 38 ois normaali, siis uus mittari hakuun kun ukko tulee kotia :kieh: Pojalle ei kyl oo pahemmin maistunu maito, 3x15min imeskeli tissiä ja tuos päiväl sain 20ml vettä+110ml pumpattua rintamaitoa+tissiä viel hetki. Tuntuu tosi vähältä kun miettii et heräs vaan kerran yöllä, eli ei oo ottanu yöllisiä maitojakaan takasin.
Raskasta itellä olla kun ei tiedä mikä toisella on, onko normaalia, miten vois toista auttaa :ashamed:
 
Niin tosiaan, meillä tultiin ulos... :)

9.6.10 klo.16.00 syntyi temppuemppu tähän maailmaan! :heart: Rv40+1, pojalla mittaa 50.5cm ja painoa 3530g :heart:

Ihana, kiltti pojanpallero, jota kannatti odottaa.. :)

Tässä ihan vastapuristettuna kuva... :p



Jahas, ruoka-aika, joten mä lähen vaappuu tonne kammariin, tuun kertoilee lisää paremmalla ajalla... :)

Maira ja emppu 4pvä
 
Maira Onnittelut koko perheelle :flower: :heart:

Meillä oli tänään ristiäiset ja hyvin kaveri jaksoi koko toimituksen ajan. Herra heräs puol 2 ku kemut alko 2lta. Siitä herra olikin sit hereillä kuuteen asti |O nyt vetää unta. Kaveri vissiin ajatteli ettei passaa omissa juhlissa nukkua ;) Pienet tirsat otti toimituksen aikana.

Mut nyt meen suihkuun ja sit nukkuu |O

baby dream ja poju :heart:
 
Pikaiseen tuun ilmottelemaan. Täälläkin on jakauduttu :D .

Meille syntyi prinsessa rv 41+1 :heart: . Mitoilla 3600g ja 52cm. Synnytyksestä jäi tosi hyvä mieli ei ollu kauheeta ja nyt nautiskellaan kotona pikkusesta.

Selis ja "mötkäle" 3pv
 
Paljon Onnea Maira ja Selis vauvoista! :flower: :flower:

Mä olen aika poikki, kun vauva itkee tosi paljon päivisin, eikä oikeen kerkee tekee muuta kuin kannella toista edes takasin. Varmaan johtuu tuosta antibioottikuurista. Onneksi sitä on enää muutama päivä jäljellä. Yöt onneksi nukkuu hyvin :)
Haava on antibiootin aloituksen jälkeen parantunut ihan silmissä, eikä näyttäisi mitään kovin huomattavaa arpeakaan tulevan.

Mutta nyt poika kainaloon ja nukkumaan :)

zizilisko+poika 2,5 vko
 
emv
Iltaa! Tai no yön puolella varmaan jo mennään..

ONNEA Selis ja Maira! :hug: :heart: :heart:

Me ollaan yhä reissussa, huomenna illalla myöhään päästään kotiin. On kyllä jo kotia ja miestä ikävä. Kiva on ollut olla sukuloimassa, mut ihanaa palata myös siihen omaan arkeen. Täällä kissat on just tottunu vauvaan eikä enää pelkää ja nyt me sit lähdetään pois.

Voimia kaikki mammat alkavaan viikkoon! :hug:

-emv ja sade 2kk 5pvää :heart:
 
Maira ja Selis onnea hirmusesti :heart: :flower:

varanikki ihana ja tukka edelleen upea pikkusella :heart:

Täällä viime yönä neiti nukku toistamiseen 5 tuntia putkeen :heart: Päivän ja illan onkin ollu ahkerasti hereillä ja seurannu kaikkea mahollista :)

Neiti sammahti pitkän nukuttelun jälkee tossa ennen puolta yötä ja sitten pihalle pärähti medihelin kopteri |O eiköhän neiti sitten heränny siihen, tietty.. Ja ilmeisesti kyseessä oli palohälytys pihamaalla, mut mitään savua yms ei näkyny, ehkä jopa turha hälytys..
Ja tässä edelleen neitiä "nukutetaan", toisella silmät ku teevadit, niin pirteenä 30min pikatirsoista..
Saas nähä koska luovuttaa nukkumatin hiekoille :headwall: tarttis vissii kertoa sille nukkumatille, että tuo ens kerralla nuijanukutuksen, sen verta sitkeä sissi tää tytsy :D

Mutta nyt kömmitää tonne makkariin pienen maitotilkan kera jos se auttas nukkumattia :whistle:

Miikulainen ja Tirppa :heart:
Tirppa tutkimassa leikkimaton saloja..
 
Onnea Maira ja selis!! :flower:

Ihanaa tyttö nukku viime yönä 4,5 tuntia putkeen, oli kerrankin kiva saada itse levättyä ja yö imetyskin sujui paremmin kun ei ollut ihan naatti itse. :)

Alisa84 mulla on sama juttu että toisesta tissistä kun imettää niin sattuu kamalasti ja nänni on valkoinen, epäilen kanssa väärää otetta. Mutta toisesta kun imettää niin ei satu ollenkaan. Kummallista. :)

Mulla ei nyt hirveesti oo meidän arjesta mitään uutta kerrottavaa, kaikki menny oikein hyvin ja d-vitamiinien aiheuttamat mahavaivatkin alkanut jo häviämään. Ja tyttö kasvaa kovalla vauhdilla, huomaa miten pulleutta alkanut jo tulemaan. :) Ihana :heart:

Mukavat päivänjatkot kaikille! :)

Riikka ja prinsessa 3vko ja 3pvä
 
Onnea Maira ja Selis!!!

onkos nyt kaikki toukokuiset saaneet käärönsä vai odottaako joku vielä?

Aika kyllä menee kuin siivillä! Siis meidänkin pikkuherra on jo 3viikkoa! Vasta hän syntyi ja nyt on jo kasvanut jättiläiseksi.

Mut tuli taas äänimerkkiä joten pakko mennä.

tatomira ja pikkumies 3vko
 
Onnea Maira ja Selis!! :flower: :flower:

Meillä edelleen poika tissittelee päivät ja yöt tasaisesti 2 tunnin välein. Päivällä saattaa yhden pätkän nukkua jopa 3 tuntia. Yöllä maksimi ollut 2,5 tuntia. Ihmeesti sitä jaksaa. Oispa kamalaa jos ois pimeä talvi. Kesäyöt on niin valoisia ettei ole niin paha heräillä koko ajan.
Poika edelleen todella vähäitkuinen. Joskus hermostuu vain jos on nälkä kun vaippaa vaihtaa. Mahavaivoja iltaisin ihan vähän. Silloin oikeestaan kiemurtelee ja ähisee ja kun saa kakat väännettyä, niin sitten aletaan taas nukkumaan. Ihana tapaus :heart: Oon niin rakastunut. Ja sama homma kuin BTL:llä , imetys on ihanaa! Nyt siitä nauttii jos mahdollista vieläkin enemmän kun tämä taitaa olla viimeinen vauva meille.

lypy ja poju 3 vko 3 pv
 
Selis onnea :flower: :hug: :heart:

Täällä poika ollut parempi tänään, nukkunut mutta myös jaksanu olla hyvin hereillä ja syödä =) Eilen illalla kylvyn jälkeen jo piristy =) Tänään tosin ollu ehkä hieman kitunen, meidän poika kun itkee vaan ku pitää vaippa vaihtaa, nälättää tai sylissä ei pietä mahallaan. Nii tai jos on kyllästyny leluihinsa.

Mutta nyt isille pusut kun lähtee töihin ja ite laittaa pyykkiä koneeseen. Meil tulee tosi paljon pyykkiä :kieh:
 
Onnea Selis!!! :flower: =)

Tuo poika on kyllä niin kiltti että.. :heart: Eilen illalla ränäs kun mulla on ollu imetyksen kans ongelmia, oli sit tissillä puolentoistatunnin välein, mut klo 01.30 torppa pimeni ja pikku-ukko kisko unta 6 asti jolloin MINÄ herätin sen kun olin ihan varma et se on tyyliin tukehtunu kun oli niin hiljaa.. :p Täydessä hiljaisuudessa siirryttiin toiseen kammariin ettei isäntä herää kun meni yöhön tänää töihin ja evästä massu täyteen, sit nukuttiinkin koko poppoo yli 10! :d
Kamala tuo on syömää!Mikää ei tunnu riittävän.. :D onneks mulla on noi rintakumit, muuten menis tappeluks tissillä olo kun mun nännejä ei oo luonto tarkoittanu imetykseen, eli on liian pienet..Mut kumien kanssa homma sujuu kuin tanssi ja nyt maidonnousukin on tasaantunu niin ettei tissit oo kun kivet koko ajan.. :)

Ristiäispäivä lyötiin tänää heti lukkoon, ihan sen takia et ne pidetää vanhalla kotipaikkakunnalla..Eli emppu saa nimen 1.8. :)

Mutta, tässä jonkinlainen synnytyskertomus, niiltä osin kun siitä jotain muistan..Aika pimennossa nimittäin menin ite, eikä kukaan ole kertonu mulle mitään aikoja tms. Isäntä sano et ponnistusvaihe olis ollu puolentoistatunnin luokkaa, joka varmasti pitää paikkaansa..
Ja asiaan....

Synnytys..Noh, se oli tosiaan pitkä..Supistukset alko ma-ti välisenä yönä 00.07 ja samantien tulivat reilun 10min välein, 2 asti kärvistelin kunnes herätin äiteen kellottaa niitä, siitä tunti niin tuli parhaimmillaan 4min välein ja kivut alko kovenee..Ei muutakun ukko ylös ja sairaalaan, siellä käyrille ja tutkimus, auki en ollu ku pari senttiä..Mut sit otettii kuitenkin osastolle kipujen takia ja lääkitys aloitettii heti, piikit helpotti oloo ja sit vaan ooteltii et supparit ottaa enemmän potkua..
Mut niinhän siinä sit tosiaan kävi et 1 aikaa päivällä supparit loppu kun seinää, kätilö meinas 4 aikaa et lähe kotiin, sovittii et ootetaa kuitenkin vielä tunti, josko niitä alkais tulemaan. En tiiä mikä oli mielen muuttanu mut 5 jälkeen kukaan ei enää puhunu mitää kotiinlähöstä vaan puhe olikin et koitetaa saada supparit liikkumalla takas illan aikana, jossei ala niin aamulla katotaa tilanne uusiks..No ei alkanu vaikka kuinka juoksin ees taas, painelin sit illasta 11 aikaa nukkumaan ja kas kummaa, heräsin 1 aikaa jumalattomiin supistuksiin!
Hoitaja toi kipupiikin ja nukahtamislääkkeen jonka avulla nukuin 4 asti, jolloin alko taas sama kipurumba, taas uus piikki ja nukahtamislääke, ainoo vaan ettei piikki enää toiminu..Kärvistelin 6 asti jolloin soitin hoitajan paikalle ja kyselin et josko lisää huumeita sais.. :p Hoitaja tuumas et kerääs kamppees, nyt lähetää saliin hengittelee ilokaasua..
Keskiviikko aamuna klo 8 puhkaistii kalvot ja alettii vauhittaa tipalla suppareita, 10 jälestä sain epiduraalin joka oli ihana asia! :heart: Puolen päivän jälkee alko epiduraali hiipumaan ja kun kyselin toista kierrosta, lääkäri olikin sitä mieltä et uutta ei anneta ennenkun vauvasta otetaa verikoe koska sykkeet anto ymmärtä et olis hätä, no ei siinä, minä sit polttojen kans kärvistelin ja koitin olla liikkumatta et saivat vauvan päästä verikokeen, tässä kohtaa olin auki aikalailla vissii kuutisen senttiä..
Verikokeet oli ok ja lekuri anto luvan antaa lisää epiduraalia, muuten hyvä mut ei puutunu kun toinen puoli, ei siinä, ilokaasun avulla mentiin ja ei siinä loppusenteis menny ku hujaus kun sai jo luvan alkaa ponnistaa..Siinä kohtaa tosin olin jo niin väsynyt et kun ponnisteltu oli jo pitkä tovi, huusin ja kiroilin siellä et en saa sitä ulos..Yhtäkkiä tupa oli täynnä sakkia ja poika autettii imukupilla maailmaan, apinan raivolla ponnistellen. :D
Täydellinen, kaunis poika syntyi tasan klo.16.00, ilmatiet imettiin ja lapsivesi oli päässy menee jo vihreeks, pojassa ei silti mitään vikaa ole.. :heart:
Tavaraa jouduttiin leikkaamaan, mutta silti repesin, tänään on eka päivä kun oon vasta uskaltanu kunnolla istumaan, tikkien määrää ei kätilö suostunut kertomaan, mutta kyllä siinä varmaan ainakin se tunti mua kursittiin kasaan.. :whistle:

Mut nyt alkaa vaipparalli, palataan juttuun.. :)

Maira ja emppu 5vrk
 
Mairalle onnea kanssa nyytistä :flower: !

Täällä ollaan kotona ihmetelty pikkusta, miehelläkin juur sopivasti kesäloma alkoi. Neiti syö ajoittain tiuhaan ja killittelee aikalailla myös :heart: . Maito on noussut nyt oikeen reilusti ja tänään pumppasinkin toisen pinkeemmän rinnan kokonaan imetyksen jälkeen tyhjäks, tuli vielä 70ml siis imetyksen jälkeen. Toivottvasti jatkossakin maitoa riittää, on tää imettäminen niin helppoa kun ruoka aina mukana ja ei tarvii pullojen kanssa pelata.

Synnytyksestä: Keskiviikkona illasta alkoi suppailla reilummin kun mitä on tähän mennessä suppaillu. Yöllä sitten lähettiin sairaalaan kun ei tuntunut kaurapussin voimilla enää kipuilua kestää. Olin kuitenkin auki vasta pari senttiä, onneks pääsin kuitenkin sisälle ja kaurapussin voimilla mentiin aamuun ja hiukan sivussa kokeilin ilokaasuakin. Aamupäivällä käytiin sairaalan nurkilla ulkona kävelemässä kun avautuminen oli niin hidasta. Kivuliaampia suppareita ei kyllä tullut mutta tiuhaan tuli kun käveltiin. Ilokaasulla mentiin siihen saakka kun olin viis senttiä auki ja sitten sain epiduraalin. Loppu avautuminen menikin onneks nopeemmin, sain kuitenkin toisenkin epiannoksen kun kivut palutui. Loppu avautumisen oli säkkituolin päällä ja tuntui olevan tehokas asento. Aluksi kokeiltiin ponnistaa siitä kanssa mut siitä ei oikeen tullu mitään. Siinä sitten sängyssä pinnistin ja puolessa tunnissa oli neiti ulkona. Luulin että ois sattunut enemmän, pahinta oli varmaan parin tikin laitto sit jälkeenpäin. Kätilö oli kyllä tosi loistava ja osas kyllä hyvin neuvoa ja kannustaa, hälle suuri kiitos!!

Nyt täytyy taas rientää esikolle iltapalaa ennen kun neiti herää tissille.

Selis ja "mötkäle" 4pv
 

Yhteistyössä