TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Varaslähtö kesäkuuhun~~

mourulle ja Nupulle onnea vauvaantumisesta :flower: :flower: !!

Täällä ollaan edelleen yhtenä :headwall: . Kaipa tää sit menee kaks viikkoa yli ja käynnistykseen. Ei oo supistellu ei....

Selis ja "mötkäle" 40+5
 
Pääsinpäs palstailemaan pitkästä aikaa..huomaa kyllä kun on molemmat muksut kotona niin ei kyllä jää aikaa pahemmin mihinkään ylimääräiseen..

Onnea nyt taas vauvansa saaneille :flower: ja odottajillakin viimeisiä viikkoja viedään =)

Hormoninäpyistä meillä on pojan naama ihan kamalan näköinen taas. Näpyt oli jo välillä pois ja viime viikolla oli taas oikee "finninaama", näppyä on koko naamassa, kaulassa ja rintakehässä...nyt alkaa iho kuivua näppykohdista ja se rasvaaminen on pojan mielestä tosi inhottavaa..

Omasta ajasta mitäs se on?? :kieh:
No ei kai..kerran olen käynyt yksin kaupassa..Ei sitä omaa aikaa osaa edes vielä kaivata..

Seksistä on ollut kans juttua..tähän vois kans sanoa, et mitä se on??
Ei kyllä pahemmin ole ollut kiinnostusta..torstaina mulla on jälkitarkastus, et sen jälkeen vois tietenki harkita, mut hetket jolloin se olis mahdollista on aika vähissä..
Illalla tietenkin, mut ei jaksa ja yleensä mies jää katsomaan telkkaria, ku mä menen nukkumaan heti ku molemmat lapsukaiset on nukkumassa...Tekosyitä
:kieh:
Kai ne halut tästä palaa kunhan itse voittais tän väsymyksen..

Poika valvottaa aika paljon öisin..ei siis itke vaan pitää sitä omaa uniörinää ja kähinää, vatsavaivoja on niin paljon..En ole d-tippojakaan antanut vähään aikaan ku ne vielä entisestään lisää vatsan väänteitä :(
Viime yö oli harvinaisen hyvä ukko tankkasi kauheat satsit maitoa ennen ku nukahti 21.30 ja heräs syömään ekaa kertaa vasta 2.00, mut sitten taas kähistiin sitä vatsaa eikä oikein maito maistunut vaan torkahteli rinnalle..sitten heräiltiinki n. tunnin välein tod,näk. sen takia kun vatsa väänsi, kun ei maito maistunut..
Joku mielestäni jutteli joku aika sitten et on antanut iltaisin vähän velliä lisäksi(vai muistanko väärin??)..Miten on vatsa kestänyt ja onko ollut muuten jotain vaivoja siitä??

Ajattelin, et olisko siitä meillekin apua, sillä poika syö jatkuvasti todella usein ja hotkimalla, ihan sama onko syöttöväli ollut pitkä vai lyhyt..
Tisseistä ei maito riitä tohon tiheeseen syömiseen, muutenkin nää mun tissit on toivottomat..
Tuntuu et toiselta puolelta ei tule kuin hetki kunnolla ja toinen puoli taas suihkuttaa pahimmillaan neljä suihkua, et ei ihmekkään et pojalla menee hermot :|
Oon koittanu nyt viime päivinä pumpata ja antanu sitten pullosta sen mitä tisseistä irti saa ja loput korviketta..

Onko jollain muun vauvalla yökkäilyä?

Meillä poika yökkäilee tosi usein nukahdettuaan..välillä oon joutunut nappaamaan pojan ylös sängystä, ku tuntuu et tukehtuu..
en tiedä onko jotain maidon takaisin virtausta vai mitä, mut on välillä tosi pelottavaa..
Ja yleensä ton yökkimisen jälkeem tuntuu tosi tukkoiselta :|
Suolatippoja oon nenään laittanut, mut tuntuu et pojalla jää jotain kurkkuun..
Täytyypi kysellä neuvolassa seuraavalla kerralla..

Mut nyt täytyypi taas mennä..pienemmän kun sai nukahtamaan niin isompi haluaa aamupalaa..

Tirpunen ja Atte 6vko4pvä
 
Heissan pitkästä aikaa :wave:

Meillä isäntä palas tänään isyyslomalta töihin. On tän kuun loppuun töissä ja sit pitää 2 viikkoa kesälomaa :D ja sit vaihtaa työpaikkaa. Lähtee takas puuajoon.

Meillä oli neuvola 2.6. painoa oli 4380g. (syntymäpaino oli 4210g.) Pituus 54,3cm.(syntymäpituus oli 53cm.) Pipo 35,7.
Napatynkä irtos 25.5. Seuraava neuvola on 24.6. samalla on mun jälkitarkastusaika.

Meillä mennään pelkällä korvikkeella. Mulla onkin imetykset ollu aina lyhkäsiä. Kolmatta imetin kaikista pisimpään 2kuukautta. No kyllä ne kasvaa korvikkeellakkin ;) Poju vetää sen 170-200ml. kerralla maitoa :D

Ristiäiset on meillä nyt tulevana sunnuntaina eli 13 päivä. Kakut ja kukat on tilattu vielä ku nimestä päästäs yhteisymmärrykseen :whistle:

Mut nyt pitää mennä herra alkaa heräilee. On nukkunu vaunuissa ulkona kymmenestä lähtien.

baby dream ja poju 3vk. :heart:

PS: Vauvaantuneille onnittelut ja ketkä vielä kärvistelee loppumetreillä,ni tsemppiä ;)
 
Minkälaisia suojia piätte tisseille kun ootte ulkona? Itellä on harso ja mahatuubi, voiskohan vähentää helteil. :D Ja tajusin et sitä ei sit varmaan uida tänä vuonna järvessä taikka meressä :ashamed: Jos ei hanki lasten kellukkeita kummalleki tissille, sithän ne kelluu eikä kastu ja palellu :LOL:
 
maira hyvä, että sut otettiin polilla tosissaan. Ei oo enää kauaa, että sullakin nyytti sylissä :)

Varanikki *reps* :LOL: Toinen pahalla tuulella ja mä vaan täällä naureskelen. huvitti tuo "vetäköön käteen..." :D

seksistä Jep, ei kiitos vähään aikaan! Sen verran hellänä vielä tuo alapää, että ei tulis mieleenkään :x Isäntä parka :ashamed:

tipsula meillä vaavi puklaili aluks iha kaarella ja lähes joka syötön jälkeen. Itekin olin paniikissa, etät mitä ihmettä. Kaveri sitten ohjasikin syöttämään hieman vauvan ollessa pystyasennossa niin johan helpotti. Sen jälkeen pukluja ei oo tullu ku ihan muutama. Mää pyrin röyhtäyttämään joka syötön jälkeen, öisinkin, koska tuolla meidän neidilla on ihan hirveet vatsanpurut :( joskus se röyhtäys ei vaan tuu ja luovutan.

Nupulle onnittelut vauvasta!! :heart: :flower:

tirpunen meillä synnärillä vauva yökki/oksensi lapsivettä, aluks olin myös ihan paniikissa siitä. Nyt tulee joskus sellaisia yökkimis"kohtauksia" ja täälläkin hätääntyneenä vauva nostetaan kohoasentoon. Mitään ei kuitenkaan oo nyt tullu ulos, mut kurjan näköstä kun toinen joutuu kakimaan :/

kyyneltenhymy täälläkin mietitään samaa noiden tissien suoojausten kans. ite lenkkeilen tuulitakki päällä ja kaulahuivi tisseillä, mietinkin, että onkohan vähän liioiteltua :D

Täällä vauvalla masuvaivat jatkuu. Kurjaa katsottavaa, kun toinen ähisee ja puhisee, välillä on ihan kaarella kun mahasta ottaa. Onneks ei vielä ite mahaansa, pitää vaan kurjaa ääntelyä, just ähinää ja puhinaa.
Tisseistä maitoa riittää. Joudun pumppailla, kun välillä tissit on niin pallot, että tytön on hankala saada edes otetta niistä, kun ovat niin pinkeät. Eilen käytiin neuvolassa puntarilla ja painoa oli kertynyt 3335g eli syntymäpaino ohitettu viikon ja kahden päivän iässä 235grammalla :D
 
heipsan!

Täällä näyttäisi päivärytmi löytyneen. Yöunille meillä mennään n. klo 23, tissille klo 03 ja 06. Tuosta kuudesta eteenpäin vaihdellen joko heräillään vähäksi aikaa tai jatketaan unia. Päivisin syödään n. 2-3h välein ja välissä seurustellaan. Pikkutirsoja max 1h otetaan myös syöttöjen välissä. Illalla klo 18---> on sitten pääosin hereillä ja tissillä aikalailla 1-2h välein nukahtamiseen asti.

Tutista ollaan varmaan vähemmistöä sen suhteen, että me ollaan yritetty tutille opettaa, mutta ei huoli. Syynä toistuvat iltaiset tissiraivot, eli imee reilun tunninkin putkeen saaden sitten raivareita, vaikuttais että pitää mua huvituttina. No, katsellaan. Lisäksi meillä saattaa olla pieni "ongelma", eli tyttö ei huoli enää pulloa. Muutaman kerran koitettu antaa omaa maitoa pullosta, eikä ime ollenkaan, lupsuttaa ja nuolee tuttia vaan. Oon nyt saanut pumpattua pakkaseenkin maitoa, mutta eipä taida hyötyä olla jos ei pullo enää kelpaa :(

Uniörinöitä täälläkin ja paljon. Lisäksi tyttö heiluu kun lentoon lähdössä, vauhdikkaita unia ilmeisesti :)

Söin eilen ekan kerran ruisleipää kuukauteen ja tyttö piereskeli koko yön :) Ei näyttänyt kärsivän mutta heräilin siihen paukutteluun. Katotaan uskaltaako sitä enää syödä, normaalisti meillä ei muuta syödäkään, mutta leikkauksen jälkeen mulla sattui se mahaan niin paljon että oli nyt tauolla..

Jaahas, ruokapuuhiin taas --->
 
Lypy te olitte listalla, mut väärässä päivässä :D olin laittanu teidät 22.4 syntyneiden kohdalle :whistle: Sori!! :wave:

Tarkistakaahan muutkin, että tietonne ovat oikein ja ajantasalla :whistle: :wave:

Nuppu Laitatko pojan mittoja, jos haluat ne tuohon etusivulle :) Sori, jos oon hypänny niiden tietojen yli.
 
Neito unosilla, joten jatkan kirjoittelua..

Tutin käytöstä, meillä käytössä ja toimii. Ei oo alkanu vieroksumaan pulloa yms. Minusta mieluummin syö tuttia kuin sormiaan tai mun sormia :D

Leikkimatolla neiti "treenaa" kovasti niskaansa, että jaksaa kannatella päätään. Kieltämättä aika hyvin se sujuu jo. Sekä potkii jaloillaan kovasti kun "yrittää päästä etiäpäin."

Masuväänteitä täälläkin hieman, mutta oon pitäny toista masullaan aina kun mahollista, ja on huomattavasti helpottanu. Tarkotus ois kokeilla niitä rela D-tippoja seuraavaks. :)

Oli ihanan luksusta, toissayönä tyttö nukkui 5,5tuntia putkeen yöllä. Oli ihanan levännyt olo :)

Mutta nyt kuuluu tyttösen ääniä.. Heissan :wave:

Miikulainen ja Tirppa :heart:
 
emv
Onnea Mouru ja Nuppu! :flower:

Tuttia meilläkin syödään, ei kokoajan mutta kyllä se lohduttaa ja auttaa imemisen tarpeeseen Sadella selkeästi. Sade kans "nuoleskelee" herkästi käsiään (nyrkit ja käsivarret, ei niinkään sormiaan) ja mua maistelee milloin mistäkin (kädet, kaula, naama...) ja tutti on kyllä siinä helpottanut. Alusta asti oltiin kyllä sitä mieltä et jos tutti maistuu niin siinähän syö, passaa meille. Samoin Sade välillä imis tissiä vaikkei sit enää jaksa niellä ja hän hermostuu väsyneenä tissin kans tohottamiseen (ei varsinaisesti tissiraivareita kummiskaan) ja tutti sen sijaan kelpaa ja uni tulee simmuun.

Masuvaivoja ei näyttäis täällä olevan, kunhan joka syötöllä antaa alkupaloiks cuplaton-tipat.

Ollaan tosiaan täällä iloisessa itäsuomessa ja matka meni ihan hyvin. Ekan puoliskon nukkui ja tokan puoliskon alunkin oikeastaan, mut vika neljännes matkaa oli vähän hankala. Tais siinä kohtaa tulla mitta täyteen turvakaukaloa neidillä. Muuten täällä on kaikki muu tosi hyvin, mut päivisin tyttö nukkuu tosi lyhyitä pätkiä, pisin tänään oli 1½h. No se tarkoittaa sitä et herkästi häntä myös kiukuttaa. Se on välillä vähän raskasta. Nukkuis pidempäänkin jos äiti olis kokoaika vieressä makaamassa. :headwall: Reagoi selkeästi vieraaseen paikkaan ja vieraisiin ääniin ja onhan täällä enemmän mekkalaa ja vilskettä ku meillä kotona. Yöt sen sijaan nukutaan tosi hyvin ja pitkään, 2 kertaa herää syömään. :heart: Äippä kiittää! :D

Isän perheen kissat on ihan hassuja. Vanhempi, joka emo myöskin, pyrkii vauvan lähelle kun se itkee ja tuntuu vähän "vahtivan" tyttöä ja nuorempi kolli lähtee äkkiä kovaa vauhtia pakoon, kun tyttö parkaisee. Tuo nuorempi tuntuu suorastaan pelkäävän Sadea! (kattoo mua syyttävästi "minkä kamalan pedon oot oikein meille tuonut")

Tämmöstä tällä kertaa. Huomaa kyllä kirjoittelun määrästä ettei ihmisillä oo enää niin paljon aikaa kuin odotusaikana. Kaikille jaksamista vauva-arkeen!

-emv ja sade 2kk 1pvä :heart:

p.s. miehellä kuulemma meitä tyttöjä jo ikävä, vaikka vasta maanantaina lähdettiin. :heart: Ymmärrän hyvin, ittellä joskus tulee tyttöä ikävä jo päiväunien aikana (silloin kun ne on pidemmät kun täällä ollessa).
 
:wave: pitkästä aikaa!

Tutista sen verran, että meillä kyllä käytössä välillä. Aina ei poju suostu tuttia edes syömään.

Masuvaivoja on päivisin mutta yöt menee hienosti! :)

Mulle on ilmestynyt joku ihmeellinen päänsärky, nyt kolmatta vuorokautta putkeen särkee oikeaa puolta päästä ja vaan takaraivolta + oikean silmän takaa. Heräsin siihen yölläkin. :( Tänään täytyy siitä kysyä, kun on tuon esikon neuvola.

Oon huono kertomaan asioista, mutta kaikki täällä hyvin, poika kasvaa, kehittyy ja syö ku isänsä :D Kannattelee jo päätään pikkuhetkiä ja ikäähän on 3vkoa. :D

Devili + Karpaasi 3vkoa
 
Huomenta!

Tai no päivää, mut silti.. Se olis nyt Neiti-Norsu 1kk :heart:

Äkkiä on aika menny kyllä, tuntuu ettei oo ketään nähny vuosiin, mikä lie kun kolmatta lasta ei tarttee enää käydä moikkaamassa, toisen synnyttyä riitti tunkua. Eli ei meillä ainakaan oo ollut mitään ruuhkia, kaks on virallista vauvavierailijaa käynyt.

Titsien suojaamisesta.. En oo suojannu mitenkään. Takki on kyl kiinni (sentään päällä edes ) ollut ulkona, mut olispa toi muutenkin kun on näin koleaa.. Tarkennan etten ole esikoisenkaan aikana kummemmin suojaillut. Noh, jos ei lasketa rintasuojia, jotka nekin usein märkänä.. :whistle: :D

Pukluja ei ole juuri tullut, vähän jos on oikein ahtanut ittensä täyteen niin saattaa valua röyhyn mukana.. Erityisemmin ei oo röyhtäytelty, tulee useimiten miehinen "burb" kun nostaa pystyyn vaan. Kukaan kolmesta ei oo juuri puklaillut. ( En minä, isäntä eikä vauva, hahah :kieh: )

Isännälle vähän seksiä lupailin tossa jälkitarkin jälkeen, siihen asti vetäkööt käteensä edelleen |O Ei oo juuri ukkoa huvittanut osallistua yhtään mihinkään synttärivalmisteluihin lauantaille joten.. |O |O |O

Nimi tuli vauvelille mulle yks päivä mieleen tissitellessä, ihan oikeesti välähti, ja ukollekin sopi ( ei tarvinnut taaskaan rasittaa pen.. aivojaan.. |O ) joten tyttelille on kolme nimeä luvassa 4.7 ristiäisissä :)

Tutti tuli ostettua, ja kyllähän tuolla saapi huijattua pientä kauppajonossa, johonka tarkotukseen se on hankittu, niinko kahdelle aiemmallekin vauvelille :D

Masuvaivoja en oo kummemmin havainnut, nyt on syötetty nämä maitohappobakteerit loppuun, joten jäädään oottelemaan tekeekö esim. D-vitamiinit mitään, miellä käytössä Jekovit ja kolme tippaa vasta päivässä.

Uni on meilläkin varsinainen naurun aihe, älytön ininä ja öninä käy kun neiti nukkuu. Tissilläkin meteli on välillä melkonen, kun vinkuu nenän kautta kummallisesti.

Neitillä on hauska tapa. Hää saattaa kesken uniensakin huutaa äitin paikalle ja kun nostan tolleen puoli-istuvaan asentoon kasvot itteeni päin kuuluu "ärh" ja iloinen keltainen paketti on valmis. Äiti on paras pytty :D :D :D Ei jää ihan yhden käden sormiin tämän tavan toistuminen, aika hassua =)

Tässäpäs meitin emäntä kutsuu tarjoilijaa.. :whistle:
:heart:

Ja tässä tuo ihopuhtiainen pahimmillaan, nyt on jo hieman asettunut.
 
Moikka! :wave:

Onnea uusille vauvan saaneille! :flower: :flower:

Meillä oli tiistaina ensimmäinen neuvola. Poika oli siis 12 päivän ikäinen ja paino oli noussut hyvin 4095g (3860g). Pituutta oli 52,5 (52).
Iteltä poistettiin hakaset sektiohaavasta ja ilmeisesti se oli sitten aika kamalan näköinen. Neljä terveydenhoitajaa haavaa kävi ihmettelemässä ja eilen hain antibioottikuurin tk:sta. Omasta mielestäni oon kuitenkin nyt ihan hyvin toipunut leikkauksesta. En sitten tiedä miten siistit haavat muilla on tässä vaiheessa, mutta kai ne siellä neuvolassa on näitä nähnyt enemmänkin, joten ei kai se sitten ollut parantunut niin hyvin kuin normaalisti. :/
25 raskauskilosta oli jäljellä 12, että ihan hyvin oli lähtenyt laskuun. Eiköhän ne loputkin tässä kesän aikana lähde ja muutaman ylimääräisenkin kilon voisi lisäksi pudottaa :whistle:

Tutit olin keittänyt jo valmiiksi sairaalakassiin. Aika vähän tuo sitä syö, mutta halusin että oppii sen kuitenkin.

Pulauttelua on jonkin verran, mutta ei mitenkään erityisen paljon. Päivisin röyhtäytän syötön jälkeen. Aika tiukassa on kyllä välillä röyhtäykset ja päivisin on ollut vatsavaivojakin. Nytkin niitä tässä itkeskeli, mutta heti loppui itku ja kävi nukkumaan, kun laitoin kantoliinaan :) Yöllä otan syötön jälkeen pojan kainaloon, niin että pää on ylempänä, eikä ole pulautellut tai itkenyt vatsaa.
Kakkakin on nyt alkanut normalisoitumaan. Nyt olen jo kolmena päivänä peräkkäin päässyt vaihtamaan pelkkiä pissavaippojakin :D Aiemmin joka vaipassa oli aina kakka.

Rintoja en oo suojannut mitenkään. Ohutta neuletakkia olen pihalla pitänyt, kun on ollut vähän viileämpää.

Tässä meidän vinosilmä pari päivää sitten


zizilisko+poju 2 viikkoa
 
tutti meillä käytössä aika tiuhaankin, tytöllä mahtava imu niin tissillä, pullolla kuin tutillakin. jos ei jotain nuista niin sitte oma peukalo.. |O

ihania kuvia! :heart:

tissejä suojailin alkuun tosi tarkkaan, käytin villalämmittimiä pahimpien helteiden aikaan :LOL: :LOL: nyt jo aika normaaleilla vaatteilla, toki neuletakin tai muun paidan vetää herkemmin päälle, ettei ihan topeissa monesti uskalla ulkoilla.

ristiäiset viikon päästä =)

marjutti + neiti kohta 6 viikkoa :heart:
 
Paljon en kerkeä, kolmas rintatulehduksen aiheuttaman antibioottikuuri päällä, 1,5vrk ehdin olla ilman lääkkeitä kun alkoi rinta taas punottamaan. Toivotaan että nyt katkeaa |O

D-vitamiinit vaihdoin Gefilus-tipat oli aiemmin ja ostin jotain uusia D-tipat-nimisiä, hintaeron takia ostin, aiemmat 18,50e ja nykyiset 3,50e :p Näiden aiheuttamia mahavaivoja en ole bongannut, mun lääkkeet lähinnä antaa ilmavaivoja.

Rintoja en ole minäkään mitenkään suojannut :eek: Kauheet kannut on, härskiltä näyttää kun jotain kesämekkoa laitan päälle, hirvee tissivako :ashamed:
Risitäisiin löysin kauniin mekon ja hienot kengät! Juhlat oli siis su, nimiä en kerro täällä, salaisella puolella sitten jos sellaseen aletaa B)

Täällä molemmat pulauttavat :x Jokanen paita valkosena ja heti on vauvoilla vaatteet puklissa, onneksi se ei haise kovinkaan pahalta (muistellen kuinka hirveältä haisi kummipojan korvikepulautus, yök).

Omalla maidolla mennään edelleen, kerran viikossa saavat pullosta omaa maitoa jotta mamma pääsee töihin lomalle :D

Nyt herättiin päikyiltä joten riennettävä on!

BTL :heart: :heart: Lumikki + Prinssi 1kk 12vrk

muoks.
Jälkivuoto vihdoin loppunut 6viikon jälkeen :kieh: Raskauskiloja jäljellä 5,6kg (27kg) ja kokonaispudotusta jäljellä n. 14kg B) Jälkitarkastusaikaa yritän muistaa sopia ens ma neuvolassa.
 
Heissuli vei täältäkin :)

Mä aattelin, että kirjottelisin tännekin jossain vaiheessa jotain synnytyskertomusta, mutta tuntuu et siitä on jo niiiiin kauan aikaa ja kaikki kirjoittelee jo vauvajuttuja, et se ei enää sovi tänne.
Itse ei kerkeä enää niin koneelle kun vielä maha pystyssä (mulla muuten on ikävä masua! ) ja voi olla päiviäkin etten täällä käy.
Pikkukaverilla ei ole vielä mitään erityistä rytmiä, vieläkin on hereillä ja uskon, että tällä mennään puolille öin. Yöt antaa kuitenkin nukkua ihan kivasti :) en koe olevani mitenkään erityisen väsynyt, vauva syö 3-4x/yö.

Mä en öisin röyhtäytä, pikkumies kun nukkuu rinnalla niin en jaksa nousta istumaan, kun vauva herää lykkään tissin suuhun ja jatkan itsekin unia :)

Jahas, saunaan pitäis mennä, joten taas jäi lyhyeksi :D

tatomira ja pikkumies 2,5vko
 
Iltoja..

Poika meni just yöunille, ite pitäs viel lypsää tissit tyhjäks et jaksavat aamuun. Mä en imetä enkä anna rintamaitoa öisin vaan korviketta, helpompaa näin kaikille. Maito tuntuu taas et ei riittäs kunnolla mutta nyt on mieli et loppukoot jos loppuu.. :|
Tuli mieleen et en oo nukkunu ku yhesti poika vieres ja seki oli laitoksella. Nyt valehtelin, kerran päikkärit otin mut sillon poika nukku vaunujen kopassa vieressä. :D Pelkään et pyörähän päälle tai huitasen.

Onko kellään paniikkia öisin et missä lapsi on? Mä taas olin viimeyönä hätiköiny et mis poika on kun mies tuli sanoo et lähtee töihin. Ne on kamalia heräämisiä kun herään paniikissa, sinkoon sängystä ylös ja etin hätääntyneenä :ashamed: Onneks ne on vähentyny.

Mist tietää onko jälkivuoto vaiko menkat? :headwall: Mul loppu vuoto päiväks ja nyt tulee "vetisempää" vuotoa, oiskos viel jälivuotoa vai hä? :D

Mua häirittee ihan kamalasti tää irto mahaläskiröllykkä :kieh: Tekis mieli ostostv:stä ostaa se vyö joka tekee vatsalihaksia :LOL: Ite oon nii laiska etten jaksa alkaa lattialla pumppailee, mut kamala ahistus on asiasta. Maha näyttää silt ku oisin painanu 200kg ja laihtunu 90kg, joidenki paitojen läpi näkee oikeen urat mis läski roikkuu :headwall: :headwall: :kieh: :kieh:

No nyt lypsylle ja nukkumaan.. Öitä :wave:
 
Ensimmäisenä onnea vauvan saaneille jos uusia tulokkaita on tullu! :flower:

Meillä oli eilen eka neuvolakäynti ja tyttö oli kasvanut hurjasti. Painoa oli 3940g ja pituutta 51cm (syntyessään 3500g ja 48,5cm). Kaikki oli muutenkin ok ja seuraava neuvola sitten loppukuusta samalla kun on mun jälkitarkastus.

Ja nyt sain kunnon ohjeita tuohon imetykseenkin. Sairaalassa ja pari viikkoa kotona imetin rintakumin kanssa, olin aika pettynyt siihen, että eivät sairaalassa neuvoneet kunnolla tuohon imetys asiaan. Kun ei parin kerran jälkeen onnistunut niin työnnettiin rintakumi ja sanottiin, että imetä tällä. Nyt sitten tällä viikolla sain vieroitettua rintakumista kun tyttö päättikin alkaa imeä paljasta rintaa. Mutta ote oli väärä ja muutenkin kaikki hankalaa niin nyt sittern neuvolassa katottiin yhdessä hyvä tekniikka ja johan alkaa sujumaan. :)

Tuttia syödään täälläkin, hirveä imu tarve koko ajan ja olen myös sitä mieltä, että syököön mieluummin tuttia kun käsiään.

Jep, mutta nyt alkaa tyttö tässä sylissä hermostumaan niin täytyy lähtee syöttämään.

Riikka ja tyttö 3vko
 
BTL voimia sulle rintatulehduksen kanssa! :hug: tuntuu sinulla se olevan sitkeässä. Itse koin moisen "ihanuuden" viime viikonloppuna, kun molemmat rinnat oli aivan järjettömän kipeät ja nousi kuume. Onneksi on netti ja sain tulehduksen menemään ohi ihan kotikonstein, mulla oli nimittäin rintaliivien kaarituet tukkineet tiehyet ja kun heitin kaarituelliset liivit pois käytöstä niin tulehdus parani yhdessä yössä!
Mutta siis, se tuska mikä rinnoissa oli... toivottavasti pian paranet!!!

seksi tuosta on ollut puhetta, me ei olla vielä koitettu, mutta se johtuu lähinnä siitä, ettei ole ollut tilaisuutta! Vauva kun nukkuu mun vieressä, niin iltaisin ei onnistu ja päikkäriaikaan on nuo isommat lapset. Noh, eiköhän mekin jossain vaiheessa :) ei kyllä tikkien tmv. takia jänskätä yhtään, alapää on jo täysin parantunut, ei mitään aristuksen tapaistakaan ollut enää varmaan viikkoon :) ja muutenkin tosi hyvin lähti paranemaan, kun istuminenkin on onnistunut lähes ekasta päivästä lähtien :)

tutti mies pojalle osti hätävaraksi pari tuttia ja jonkun verran niitä imee, mut tosi vähäistä ja hyvä niin :) minusta tutti ja sen kanssa pelaaminen on niin hankalaa, että mieluummin ilman, mut sen verran yritän sitä tarjota, ettei alkais peukkua imemään.

Neuvolassa käytiin keskiviikkona ja hienosti poika kasvaa, paino oli 3414g ja pituutta 49cm (2960 ja 46,5) syntymäpainonsahan pikkuherra oli ylittänyt viikon iässä jo reilulla sadalla grammalla! Kuinka nämä kasvaakin niin nopeasti??

Eilen ostin manducan, eka kokeilu sai pojalla aikaan tolkuttoman huudon, mut oli muutenkin kiukkuinen, tänään testaan uudestaan jos vaikka onnistuis paremmin :)

tatomira ja pikkumies
 
emv joo, tarkoitus on testailla paremmalla tuulella, mutta eilen katoin vaan nopeasti et kuinka se käytännössä toimii, poika oli siinä vajaa puoli minuuttia eilen :) tänään illalla aattelin testailla paremmalla mielialalla :)

Voiko vauva olla näin "oppivainen"? eilen oli vauvalle tosi rankka päivä kun jouduttiin oleen autossa monta tuntia ja sitten illalla kotimatkalla vauvalla alkoi kiukku ja itki yksin kaukalossaan n.20min, kun ei viitsitty lyhyen matkan takia pysähtyä, kun tiesin, ettei vauva kuitenkaan tyynny niin paljoa, että se auttaisi loppumatkan aikana. Kotona sitten heti otettiin syliin ja pidettiin lähellä. Koko yön ja tämän päivän poika on ollut ihan uskomattoman hellyydenkipeä, sylissä pitää olla ihan taukoamatta ja tänään ei oo päikkäritkään onnistuneet! Heti jos nousen vierestä tai lasken omaan sänkyyn alkaa ihan järjetön huuto johon auttaa vain ja ainoastaan syli, yöllä jos yritin mennä vauvasta kauemmas alkoi heti itku, piti olla ihan kiinni koko ajan, että on tyytyväinen.

Tuliko pojasta yhdessä yössä läheisriippuvainen vai vaikuttaako tuo eilinen reilu 15min yksinhuuto sen, että nyt tankkaa läheisyyttä?
 
Moikka!

Riikka Mulle taas sairaalassa sanottiin ettei siellä enää käytetä rintakumeja kun pyysin. Johtuskohan sun kohdalla toi käytös siitä kun sieltä jäi vissiin vuorotteluvapaalle sellanen kätilö joka on perehtynyt tuohon imetykseen oikein kunnolla. Mulla hän tuli neuvoo ja samalla opasti opiskelijaa. Mä olen kaikkia kolmea ennen imettänyt rintakumilla ja sellasta pyysin nyttenkin kun ei imetys ole ennen ilman sitä onnistunut,mut nyt onnistui. Mut hyvä et opastivat sua neuvolassa.

zizilisko Kyl mulla sektiohaava on ihan hyvän näköinen. Oli jo sillo ku kävin neuvolassa poistattaa hakaset. Ja nyt sektiosta on aikaa 3vkja3pv.

Rintojen suojauksesta En suojaa mitenkään jos ei liivinsuojuksia lasketa ;)
Eikä mulla enää tule ku muutama tippa maitoa jos lypsän. Sama juttu on ollu mun äitillä sillo aikoinaan.

Seksistä Ei olla harrastettu eikä oo oikein tehny mielikään |O eikä toi ukkokaan ole asiasta maininnut :/ mut hän onkin sellanen ettei ruinaa ;)
Jos sit jälkitarkastuksen jälkeen joka on 24 päivä tätä kuuta.

Sit olisikin meidän vuosipäivä juhannuksena,et jos sen kunniaks vaikka sit sektailis :whistle:

Tänään kävin hakee kakun ja voileipäkakut ristiäisiin. Kukat pitää hakee sit sunnuntai aamuna. Sit olisikin kaikki valmista paitsi lapsen NIMI mitä ei olla vieläkään päätetty
:whistle: tai siis mä en ole hyväksyny mitään nimeä mitä mies on ehdottanut kun tuntuu ettei mikään sovi pojulle :ashamed:

Täällä on vielä jälkivuotoa :x ei onneks paljoa ihan muutama tippa tulee siteeseen.

Tuttista Täällä on tutti käytössä. Vasta kotona aloin antaa tuttia eka ei oikein huolinut eikä vieläkään sitä ime ku ihan vähän aikaa. Mut ennemmin tutti ku peukalo tai nyrkki.

Mut eipä tällä kertaa muuta ku mukavaa viikonloppua :wave:

baby dream ja poju 3vk.3pv. :heart:
 
Moi..

Tylsyyttäni istun koneella, poika nukkuu ja tiskit oottaa.

En tiä onko meijän pikku nassikka kipee :( Eilen oli iho ihan tulikuuma (ei hikinen) mutta lämpöä ei ollu kun 37,3. Nukku melkeen koko päivän ja unisaan itkeskeli. Kävin fiksuna likkana ostamas korvakuumemittarin (mittaa nopeempaa) mut eihän se noin pienen korvaan mahu. :| Meijän poika ei nuku pahemmin päikkäreitä, yleensä valvoo sen 1-4tuntia kerrallaan mut eilen jakso olla 30min just ja just hereil ja nukahti. Tääl tarkkaillaan tämä päivä tilannetta ja mietitään sit pitäskö johonkisuuntaa mennä näytille :(

Kuolaako teillä pikkuset? Meil kuolaa vaikka ei imiskää mitää ja tuttia hinkkaa jännästi ikenillä välistä. Mut ei suussa näytä sammastakaan olevan. Tiedä häntä.

Viel hehkutan et enää 3kg tiputettavaa nii oon tiputtanu 19kg jonka lihoin 9kk B)
 
Nopsasti omaa napaa..

Tänne iskeny ihan hirvee rintatulehdus eilen. Kuume nousi 40,5 asteeseen. :headwall: Toista rintaa en saa mitenkään tyhjennyttyä a oon jo sen kanssa hätää kärsimässä. Käsin saan muutaman tipan ja lypsämällä en mitään. oon ollu lämpimässä suihkussa, pitäny kaurapussia rinnalla, mutta ei.. Vauva saa ilmeisesti jonkun verran imettyä, mutta mitenkään tyhjäksi rintaa en saa :( Tänään käyty päivystyksessä ja sain 10pv:n antibioottikuurin. Pelkään vain kovasti, että kun rinta ei tyhjene kunnolla, niin se kehittää sinne vielä kunnon paiseen :'( Toivottavasti saan pian apua lääkityksestä..

palaan paremmalla ajalla, nyt lepäämään.
 

Yhteistyössä