TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Varaslähtö kesäkuuhun~~

Heh, piti kirjoitella synnytyskertomusta, mut enpä sit kirjoitakaan, kun poika heräsi :D

Mut ne pikkumiehen mitat, et saa tuonne etusivulle :) 2960g ja 46,5cm :) tänään tulee neuvolatäti kotikäynnille niin punnitaan taas pikkumies, että kuinka paljon on kasvanut, surku kyllä tulee kun kasvaa niin hirmuista vauhtia! Nyt jo huomaa, että on kasvanut ja ikää kuitenkin vasta viikko.
 
Moi!

Ihana ilma ulkona =) Harmi, ettei vauvaa vielä tohdi viedä ulos. Minkäikäisinä te muut olette vieneet tai ajatelleet vievänne?

Kivan pirteä olo, kun sai nukuttua kunnolla (suhteellinen käsite, koiranunta :D ) neljä tuntia putkeen yöllä. Sitten typy jo herättikin kunnon aarialla =) Vaippa vaihdettiin kuuden aikaan, oli tullut komeesti kakka yöpuvun läpi, ja sitte tissiteltiin noin puoli tuntia. Sen jälkeen uni taas maittoi tonne klo 11 saakka :eek: Annoin kuitenkin nukkua pidemmän pätkän, koska tyttö oli illalla hereillä 21-01. Oli vaan ja tapiteteli, välillä otti maitoa mutta ei nukkunut. Tuo on tosi virkku tapaus muutenkin, ei edelliset ole jaksaneet tolla lailla valvoa. Tekeekö se sitten että typy on pari viikkoa yliaikainen...

Koitan josain välissä jos onnistuisin liittämään tänne kuvan!

Se on moro toistaiseksi :wave: =)
 
Nenu: Me oltiin eilen vaunuilemassa ekaa kertaa ja viivyttiin ulkona 15 min. Poika nyt 9 vrk. Tänään aateltiin olla puoli tuntia. Tämä kuulosti neuvolan terveydenhoitajasta hyvältä systeemiltä, kun nyt on suht lämmin ja vaunuihin ei pääse tuuli ym.

Suloisia poikia Sansella :)
 
Raskauskiloja mulle tuli 25 :whistle: Oma vaaka oli niin surkea, että lensi muutossa roskiin, joten enpä ole päässyt kattomaan paljon jäi synnärille. Ensi viikolla neuvola, että jos sitten uskaltautuisi vaa'alle. Enpä jaksa noista kiloista niin murehtia, kun tää on jo kolmas kerta kun saman verran tullut kiloja ja aina oon niistä ihan hyvin eroon päässyt.

Annabanana kuulostaa siltä, että vauva tilaisi lisää maitoa :)

Seksielämä ei ainakaan meillä ole synnytysten myötä huonontunut. Itse huomasin, että kahdesta ensimmäisestä synnytyksestä palautuminen oli puolet nopeampaa, kuin kolmannesta. Liekö sitten johtunut siitä, että on itse ollut niin paljon nuorempi, vai synnytysten määrästä. Saas nähdä miten nyt sitten sektion jälkeen.

Ulkoilu ollaan aloitettu vauvan kanssa ihan heti. Eilen oltiin pari tuntia tuossa omalla pihalla ja tänään käytiin kävellen lähikaupassa. Samoin edellisen syysvauvan kanssa aloitettiin ulkoilu heti kun kotiuduttiin. Talvivauvojen kanssa vasta sitten myöhemmin.

Oma vointi on aika surkea. Haava on tosi kipeä ja ärsyttää kun ei oikein jaksa/pysty mitään tekemään normaalisti ja pakko vieläkin vetää vaan nämä äitiystrikoot jalkaan, kun kaikki muut painaa haavaa :/
Kolmonen onneksi ensimmäisen illan protestoinnin jälkeen on sopeutunut tilanteeseen ja ollut taas oma ihana itsensä :heart: Ei ole ollut kovinkaan kiinnostunut vauvasta. Välillä saattaa käydä vähän kokeilemassa jalasta ja eilen antoi tutin vauvalle :)
Luulen että tälläkin vauvalla on samat allergia jutut kuin kolmosella oli vauvana. Kakkaa ihan joka syönnin jälkeen vihreää kakkaa ja ihan hirveästi ilmavaivoja. Pitää nyt seurailla vähän kun vauva kuitenkin vasta niin pieni ja jos ei helpota, niin dieetille.

zizilisko+poika 5vrk
 
Mitä d-vitamiinia te, joilla jo vähän isommat vauvelit annatte? Meillä pitäisi lauantaina aloittaa d-vitamiinin antaminen. Oon aiemmin antanut aina Jekovitia, mutta tälle kolmoselle nyt mietin muuta. Jekovitissa vitamiini on d2 ja ilmeisesti d3-muoto ois parempaa... tärkeää ois, että vois säilyttää huoneenlämmössä, niin unohtamisen mahdollisuus pienempi kun on näkösällä... Kukaan antanut Deetippoja?? Niitä pitää antaa hurjat 20 tippaa, mutta on vissiin sitä d3-muotoa ja saa säilyttää huoneenlämmössä...

pohdiskelee lypy :)
 
Pikana lypylle (tyttö huutaa ja poika syö sylissä)

Mä ostin Gefilus-D-tippoja ja meillä ei oo yhtään mahavaivoja. Kuulemma olisi tärkeää että D-tipoissa olisi D3-vitamiinia eikä D2-vitamiinia. Kahdelle aiemmalle olen antanut Jekovittejä jossa juuri tuota huonompaa D2:sta ja toisella oli mahavaivoja ja toisella ei. Noi tipat mitä meillä on, on aika hintavia mutta ajattelin sitten jossain vaiheessa vaihtaa kun mahavaivoja ei tule yhtä helposti. Nyt ostin uusia "D-tipat"-merkkisiä, hinnan takia aion kokeilla; Gefilus-tpat oli 18,50e ja nää 3,50e B) Jos ei tuu mahavaivoja ja ostan näitä jatkossakin, näissä D3-vitskua.

Muoks. Näitä molempia annetaan se 5tippaa, en ikinä ostais niitä mitä annetaan 20 :x
 
emv
Iltaa!

Ihana kun laitatte noita kuvia, suloisia lapsia! :heart:

Meillä ei erityisemmin vatsavaivaa ja toistaiseksi perus jekovitit menee d-tippoina, mut kun tää purkki on kulutettu vaihdetaan varmaan just semmosiin missä D3-vitamiinia. Mut ei kyl semmosiin, joita pitäis antaa 20tippaa, kuulostaa kovin paljolta. Pieniin masuvaivoihin, jotka valvotti muutamana iltana viime viikolla auttoi cuplaton-tipat, nyt ei masuvaivaa ole hetkeen sit ollut kun niitä käytetään iltaisin eri toten.

ziziliskolle
:hug: Toivotaan et vointisi kohenee nopeasti!

nenu: Me ulkoiltiin tytön kans silloin huhtikuussa, kun Sade oli 1½viikkoa vanha. Nyt voi varmasti aloittaa ulkoilun kyllä heti, kunhan suojaa just korvat jne. Yleensä kai suositellaan et ulkoilu aloitetaan pienissä erissä ja ulkoilun pituutta vähitellen nostetaan. Mä en kyllä itse kellosta katsonut.

haavemammalle ONNEA!

Ja Mairalle toivotaan lapsen kiinnittymistä ja asioiden etenemistä! :hug:

Voikaa hyvin!

-emv ja sade :heart:

p.s. sade perjantaina jo 8 viikkoa :eek: huh miten vauhdilla aika menee...
 
Heipparallaa :)

Täällä oltu tänään neuvolassa 3vkon iässä, tyttö kasvaa hurjaa vauhtia =)
paino oli tänään jo 3255g ja pituus 50cm :) kolmessa viikossa kasvanu 6cm ja about 800g.

Devitol on meillä käytössä, ja käytän ton purkin loppuun ainaski. Oon kyllä harkinnu niitä gefilus d-tippoja, mutta katsotaan. Meillä menee se 3-5 tippaa vrk, kun joinain päivinä menee nannia enempi, ku neiti ei malttais tissiä syödä ja mulla alkanu maidon tulo hiipumaan. Mutta eipä tuo katastrofi ole, kunhan neiti vain kasvaa :heart:

Jälkivuoto on tosi tosi niukkaa enää.

Ulkoilusta me ulkoiltiin 5 päivän ikäisenä jo se puol tuntia, ja seuraavana päivänä jo reilu tunti. Jos on hyvä keli niin ulos vain, meiän neuvolatäti ainakin sano että ei väliä kesäaikaan onko 3 vrk vai 7vrk =)

Ihania kuvia vaaveleista :heart:

Mutta ovikello kävi, kahvitteluun :)

Miikulainen ja Tirppa 3vkoa :heart:
 
Ilmottaudun mukaan tähän ketjuun. Esikoispoikamme syntyi 27.05 klo 04.00 Kätilöopistolla. Paino 3080gr ja 47cm. 40+1
Synnytys meni todella kivuttomasti. Ekat päivät on menneet horroksessa sairaalassa, kun uni on jäänyt vähälle, mutta nyt kotona olen saanut nukuttua enemmän.
 
Niin, kuinka paljon vauvanne nukkuu päivässä ja itkee?
Meillä on jo näinä alkupäivinä tullut jopa 2-3 tunnin itkupuuskia. Yleisesti voi sanoa, että viikolla 1 on nyt itketty n. 3-5h vuorokaudessa yhteensä.
Onneksi viime yönä sentään sain nukuttua 5h putkeen.
Muutoin vauva on nukkunut ekalla viikolla n. 10h. + tietenkin imetykset, jonka aikana kuulemma vauva on puoliunessa.

Imetyksestä: kuinka moni täällä pitää vauvaa koko ajan rinnalla imetyksessä, kun kätilöopistollakin suositeltiin?
Mä en ainakaan pysty nukkumaan vauva sängyssä, joten nukutan vauvaa pinnasängyssä ja imetän istualteen. Imetysten välissä pystyn sentään hyviin yöuniin kuin vrt. vauva olisi sängyssäni.
 
D-tipoista meillä käytössä Devitol, tosin nyt tauolla kun testailen mistä tulee pienelle vatsavaivoja. Oli nimittäin huuto ja parku se yö, kun oltiin päivällä annettu ekat täydet 5gtt. Tarvinneekin muistaa tänään jo antaa :ashamed:

Maira ja muut mahakkaat, mäkin aattelin että höpistään tässä ketjussa oli yhdessä koossa tai ei, kun joka tapauksessa tänne puolelle siirrytään ja kahteen ketjuun ei riittäisi varmaan asiaa... minä ainakin mielelläni luen mahojenkin kuulumisia :) Ja kohtahan kaikki on jo "virallisesti" täällä puolella.

Tervetuloa whitey :wave: En oo kuullutkaan että vauva pitäis olla koko ajan rinnalla, ja mulla vähän sama että en sitten nuku kunnolla jos vauva vieressä. Eli meillä on vauva pinniksessä ja sieltä nostan syliin syömään, mennään jopa viereiseen huoneeseen että saa iskä nukkua. Meidän likka on kova äänteleen syödessään =) Tuo ei paljoa itkeskele, yleensä vain silloin kun on nälkä tai vetelät housussa tai jos tehdään jotain tylsää kuten pyyhitään rähmivää silmää.

Ulkoiltiin ensimmäisen kerran kun tyttö oli 9vrk. Ihan tossa pihaa kierreltiin, varmaan puolisen tuntia oltiin. Yritän käydä joka päivä vaunuilemassa, mutta en ota paineita jos ei ehditäkään. Kelloa ei olla katsottu kun on lämpimät kelit ollu.

On suloisia vaaveja toukokuisissa :heart:

Tänään ollut väsy päivä, yöllä sain 4h nukuttua kahdessa osassa, taas neiti valvoi... Tissillä ollut nyt päivälläkin tunnin kahden välein, ei ole nyt juurikaan päivälläkään torkkunut ja mä olen ollut ihan kuollut, siispä ei olla vielä päästy pihallekaan :ashamed: Jos kohta ottaisi asiakseen lähteä pienelle kävelylle...

Jaha, jos sitä kirjottelis osotteet ristiäiskutsukortteihin niin saisi nekin postiin..

ALM ja tyttö 4vkoa 2pv
 
Ihan pika pikaa omaa napaa.
Tänään kotiuduttu sairaalasta. Meidän pieni tyttö syntyi sunnuntaina 30.5. klo: 15.59. Tytön mitat: paino 3100g, pituus 49cm ja py 35cm. :heart:
Tyttö nukkuu ja syö hyvin, toivottavasti sama rauhallisuus hiljaiselo jatkuu täällä kotonakin :whistle: ;)

Päivittelen teidän tietoja ja luen kuulumisianne paremmalla ajalla tänään tai huomenna :)
 
haavemamma :flower: Onnea pojasta :heart: !!

Maira, ei oo täälläkään vielä vauva laskeutunu. Aavistuksen itestä tosin tuntuu että maha ois hiukan laskeutunu.

Sanse ihana pikkumies!!

MsDevil ihana kuva!

Whitey :wave: ! Tervetuloa!!

Alisa :flower: Onnea tytöstä :heart: !!!

Ei taida meitä mahallisia olla enään monta?? Ite jo niin oottaa että pääsis näkee tän vauvan ja helle ei helpota yhtään. Öisin on jo supistellukkin ja odottavin mielin mennään mikä yö tulee lähtö... huomenna ois neuvola, kuulumisiin sikses :) .

Selis ja "mötkäle" 40+0 poks poks
 
Tänään kävi NLA-täti kotona ja kehui kovasti Karpaasia, on kuulemma tosi hyvin kasvanu ja jäntevä poika :) 4200g oli paino ja lakin koko 38,5cm. Koko pituutta ei ottanut kun ei ollut välineitä. 21. päivä sitten 1kk neuvola =)

Sain oman JT-ajan, joka on VASTA 13.7. :headwall:

Devili + valvovaNeiti + Karpaasi 13 pvää :heart:

muoks:

 
Onnea Alisalle!

Meillä on mies siirretty olohuoneeseen nukkumaan, että saahaan tytön kaa pyörii isossa sängyssä ihan rauhassa. Tyttö nukkuu sängyn toisessa laijjassa ja mie pyörähän aina syötön jälkeen toiseen laitaan, jos en oo ihekkii nukahtanu. Kehtoonkii oon koittanu vauvaa nukuttaa (esikoinen nukku siinä mielellään) mut nyt tuntuu helpommalta, kun ei ihe tarvii nousta mihinkää yöllä.

Itkusta, ollaan sitä miehenkii kaa ihmetelty, miten rauhallinen tää on (ainakii tähän menessä ) ollu. Itkee oikeestaan vaan sillon, jos hirmu nälkäsenä ruvetaan vaipanvaihtoon ja siinä pukiessa kuitenkii aina kestää se hetki.
Kohan ei koliikkii tietäs tämmönen tyytyväisyys, missä iässä se muuten voipi vielä tulla?

Muuten täällä vaan nukutaan ja nukutaan..isosiskokii on jo unohtanu koko vauvan ja iskä kovasti pelkää, et myö vielä joku kerta unohettaan se johonkii, kun ei ihestään ikinä mittää ilmottele.

Nappula& Iida 16vrk
 
Pieni synnytystarina meiltäkin; Käynnistys aloitettiin perjantaina 21. ja vauveli syntyi sektiolla 23.5. Käynnistys taisi olla sen verran raju, että sydänäänet heikkenivät ja päädyttiin sektioon su aamulla. Vauva joutui teholle saturaatioarvojen vuoksi ja äidiltä puhkesi virtsarakko. Nyt kaikki näyttää jo hyvältä ja kotona ollaan tosiaan oltu sunnuntaista saakka.

Vauva on ainakin toistaiseksi ollut helppo tapaus, eli syö ja nukkuu, välillä hieman vatsanväänteitä, mutta ei mitään kummallisempaa.

Mutta nyt pienille unille, kun molemmat lapset nukkuvat ja nuo yösyötöt kuitenkin verottaa omaa unta jonkin verran.

magdalena77 ja tyttö 11 vrk
 
Onnea Alisa! :wave: :flower:
Magdalena77 kiva että kaikki näyttää nyt hyvältä ja olet pässyt kotiin pikkuisen kanssa. Tsemppiä vauva-arkeen! :flower:

Kävin eilen testaamassa Kampin ostarin vauvanhoitohuoneen. Siellä oli sohvat imetystä varten, iso tila vaipanvaihtoon, mikro pullojen lämmittämistä varten, ja leikkitila isommille lapsille. Oli ihan kiva kokemus vaikka aika täynnä oli paikka. Stokkalla on kuulemma myös vauvanhoitohuone, ja Sokoksellakin. Olen lisäksi kuullut että Kämp Gallerian vauvanhoitohuone olis tosi siisti ja iso, mutta siellä en ole vielä käynyt.

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille!
AnnaBanana ja poika
 
Heipsan!

Onnea ALISA pienestä prinsessasta :flower:

Täällä tuntuu jatkuvan nuo liitoskivut, vaikka vauva on jo ulkona :headwall: Ei meinaa aamuisin sängystä päästä liikkeelle ja kyljenvaihtokin on aikamoisen uurastuksen takana. Terveydenhoitaja meinasi, että voipi johtua siitä, kun vauva oli vatsassa "niin kauan", että ehti alkaa jo painaa kunnolla. Tiedä sitten, mutta sais jo loppua... |O

Terveydenhoitajasta puheenollen... Tänään teki kotikäynnin ja tyttö painoi 3660g. Syntymäpainoon oli tullut lisää 50g ja tyttö on nyt 6pvää vanha. Eli hyvin on maidolla kasvanut. Napanuorakin irtosi aamulla. Onneksi, en ole oikeen koskaan tykkäillyt niistä nuoranpätkistä. JOtenkin tuntuu, että niiden putsaaminen tekisi kipeetä, vaikka eihän se tee. Jotenkin se on vaan niin aran näkoinen juttu B)

Nyt tyttö nukkuu oltuaan ensin hereillä klo 14 asti. Hämmästellyt taas ympäristöä ja välillä hörppinyt maitoa. Tyytyväinen tyttö :heart: ainakin toistaiseksi :whistle:

Joko teillä on nimiä mietitty? Meillä on yksi lähes varma nimi mielessä. Vielä ei voi tyttöä sillä kutsua, jottei innokkaat sisarukset vahingossa kailota sitä koko kansalle =)

Jaahas, lähden nyt tohon pihalle katsomaan lasten pyöräkisoja!

Nenu ja neiti 6vrk :heart:
 
pikaiseen tulin myös pinon korkkaamaan =)

Alisalle kiitos sivusta ja onnittelut tytötä :heart:

myös kaikille muille vauvaantuneille sydämmelliset onnittelut ja ihanaa vauva-arkea :heart:

täällä on kahden neidon kanssa mennyt aivan jätti hyvin :heart:
tulokas on ollut tosi rauhallinen ja vatsavaivoilta on ainakin vielä vältytty =) ja sisko on ottanut toosi hyvin pikku-siskon vastaan... =)
itellä on aika väsy (vaikka saankin nukkua yöt ihan hyvin) ja syykin oli se mitä oletin kun neuvolassa mitattiin hb niin oli 97 :( ja oon syönyt rautaa (obsidan) 2 äivässä synnytyksestä lähtien...
tytölläkin oli kaikki oikein hyvin,oli kasvanut oikein hyvin :heart:

nyt täytyy lähteä iltapuuroileen ison neidin kanssa...palaillaan :wave:
 

Yhteistyössä