TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Heinäkuussa 2010~~

Alisa, ihan selkee selitys oli tummennuksille, mut en kyllä löyvvä mistää mittää kohtaa, mistä sen tummennuksen sais. Muistelen, et joskus oli semmonen juttu tuossa yläpuolella, mistä sai hymiöt yms. halit, mutta nyt tuossa on heti edellinen teksti... olkoon, ei miun vissiin tarviikkaa mittää tummentaa.

Joku kysy liiveistä, myö ostettiin pari vuotta sitten urheiluliikkeestä Rukan vauvaliivit. Eivät mahdu kuin yhden kesän, mutta tykkään, kun niissä on jäykäks tuettu niska, niin vauvaa on helppo kuletella ja pittää venneessä sylissä.

Nappula& Iida, taas kaupungissa pyykinpesussa.
 
emv
Hellou naiset!

Mä oon väsynyt. |O Tyttö nukkui viime yönä tavallista huonommin, tai pisin pätkä oli ehkä 4½h...ja tietenkään en itte menny illalla ajoissa nukkumaan.

Aukku: Meillä kestoillaan, mulle voi yv:nä laittaa esim. m-kokoisista käytetyistä vaipoista tietoa. S-kokoisilla mennään nyt ja niitä on tarpeeksi.

äsh..nyt en ehdikään enempää, myöhemmin lisää... :wave:

-emv ja neito 3½kk :heart:
 
Mors!

Juu ei tuu paljon kirjoteltua kun ei mulla oo mitää asiaa.. :D Meillä kun ei ihmeitä tapahdu..Isäntä on taas takas töissä joten mä vaan istun päivät pojan kanssa kaksin kotona ja ihmettelen.. :p

Josta saakin oivan aasinsillan tuohon naperon tekstiin, kyllä, mustakin välillä tuntuu siltä että miehelle minä ja poika ollaan ihan yhdentekeviä, kotona ei käy kun nukkumassa ja muuten kaikki kaatuu mun niskaan..Yleensä se menee sit niin et mä sille asiasta jossain kohtaa rutisen, sit tsempataa ja kaikki menee hetken päästä taas vanhoihin kuvioihin...Eihän tuo sitä tavallaan tahalteen tee, jonkun se leipä on täällä pöytää tuotava, mut ei sekää mukavaa ole et aina joutuu kaiken hoitaa yksin.
Joten hyvin ymmärrän sua, koita jaksaa ja yritä saada puhuttua asiasta.. :hug:

Ristiäiset olis viikon päästä, mitään en oo saanu niitten eteen tehtyä, onneks ei haittaa kun ne on anoppilassa ja se sählää siellä, mä hoidan pikku jutut sit viikonloppuna kun mennää sinne..Kakku pitäis yrittää muistaa huomenna tilata ettei käy ohrasesti.. :p

Meillä poika kasvaa ja voi hyvin, yöt menee aina vaan yhdellä heräämisellä ja parhaimmillaa nukkuu 7 tuntia putkeen, tosin usein tällästä herkkua ei meillä ole tarjolla.. :D Normaali on kuitenkin se 4-5h putkee, joka sekin mulle riittää.. :) Hampaita täällä on jo alettu tekee, ylhäällä kulmuri yrittää pirusti työntyä pihalle ja jätkä on alkanu kuolaamaan kamalasti/koko ajan pitäis olla jotain nakerrettavaa suussa..Turhan vikkelää yrittää poika kasvaa... :D
Kaikki 50/56 senttiset kamppeet on jo laitettu pois ja isompia tilalle, tänää ostin jo kolmos koon liberoitakin.. =) Ihan hullua et mun vauva ei oo enää sellanen vauva mikä oli ennen.. :p

Mutta eipä mulla nyt muuta, mä meen takas hellan ääree kuolaamaan joko se pirun hirvipaisti kohta olis kypsää..Aletaan kuolee nälkää pikkuhiljaa.. :D

Maira ja emppu 1kk2vko2pvä
 
Täällä ilmoittautuu uusi keskustelija, toukokuussa syntyneen tytön äiti.
Meillä tyttö nukkuu hirmusen vaihtelevasti päikkäreitä. Yöt on menny tasaiseslla rytmillä jo pitempään: nukkumaan n. 20.00, syöpäsy 01 ja 05 ja sitten vielä nukkuu tunnin tai puolitoista. Sitten päivät meneekin miten sattuu ihan päivittäin voi vaihdella. Toisena päivänä nukkuu tooosi pitkiä päikkäireitä, jopa kahdet neljän tunnin ja toisena päivänä torkkuu tunnin tai puolen tunnin unia eikä lainkaan pitkiä. Onkos muilla tämmöstä? Ihmetyttää tämmönen... Oon kyllä miettiny, että oisko helteelläkin osansa asiassa?
 
Moi kaikille, uutena ilmottaudun minäkin mukaan! Esikoispoikani syntyi 26.5.

Meillä on ollut alusta asti kovasti vatsavaivaa (ilmavaivoja ja kauheaa kipristelyä ja vääntämistä ), eikä nukkuminen ole vieläkään millään lailla säännöllistä. Parina yönä olen saanut nukkua, kun poika on nukkunut putkeen melkein 4h (jihuu!), mutta yleensä heräilee tunnin-parin välein. Ja sama juttu päivällä, paitsi automatkan jälkeen turvakaukalossa on joskus nukkunut useamman tunnin. Toivottavasti tämä on ohimenevää; kaikki sanovat, että kyllä se sitten kun vatsavaivat helpottaa siinä 3kk iässä... toivon tosiaan että niin käy. Mikään ei ole tuntunut auttavan vatsan vääntelyyn, ja siitä seuraavaan itkuun, paitsi syöttäminen, ja siitä taas tulee ilmeisesti kierre kun vatsa ei saa olla ollenkaan rauhassa pidempää aikaa. Huh tätä elämää... on kyllä rankempaa kuin kuvittelin.

Toinen iso ongelma vatsavaivojen lisäksi on maidon nouseminen takaisinpäin nukkuessa. Onko muilla kokemusta? Ei siis varsinaisesti pulauttelu (mitä kyllä sitäkin tekee), vaan poika herää siihen, että maitoa tulee rohinalla takaisin suuhun ja sitten joutuu nieleskelemään. Sitä tapahtuu, vaikka makuuasento olisi pää vähän koholla. Poika juo pelkästään pullosta (imetys ei harmikseni onnistunut kuin muutaman viikon ajan, ja silloinkin heikosti... harmittaa hirveästi)

 
Moi! :wave:

Tänne onkin tupsahdellut liuta uusia keskustelioita :D Tervetuloa mukaan!! :wave:

En itsekkään ole kerenny kirjoittelemaan, silloin kun rupean kirjoittelee ni sit aina jokin asia keskeyttää, joko vauva tai esikoinen..tms... =) mut lueskelemassa oon käyny joka päivä!!

Varanikki Ihanat punatukkaset typyt sulla! kaikki niin saman näköisiä! :heart:

Kestoilusta meillä ei kumpikaan ole innostunut kestoilemaan...tuntuu, että pyykkiä on muutenkin niin liikaa..ym. tekemistä... ei vaan sit viitsi :ashamed:

Mulla oli torstaina jälkitarkastus, kaikki muuten ok, mut proteiini taas kahella plussalla... eli virtsankeräystä kehiin..jos sitä huomenna jaksais sen aloittaa :kieh: eihän toi ookkaan kun varmaan 10 kerta tän vuoden aikana.... :eek: mut toivotaan, että ei olis proteiinit nousussa...
mulla siis lievä munuais sairaus...josta toi liiallinen valkuaisen eritys virtsaan johtuu, muunakin kuin raskaus aikana.. :/ vähän vaan rupee jo kaiken näkösiä kauhukuvia muodostumaan mieleen, et jos tää sairaus onkin pahenemaan (muuten kyl tähän asti pysyny samana) :snotty: noh, mut ei tietenkään kannata turhia murehtia...

Santulle on jo muodostunut jonkin näköistä rytmiä... nukkumaan menee melko samoihin aikoihin illalla (22-23) ja sit herää kerran yöllä (4-5) ja sit aamulla (7-8) ja päivällä nyt kun on ollu hieman viileämpää ni nukkuu yhet 3h unet vaunussa...mut sit loppu päivä/ilta menee torkkuessa ja seurustellessa... :) oon huomannu et nyt rupee enempi kaipaamaan huomioo... aloittaa jo ite keskustelun.. =) ja juttua tuleekin koko ajan enemmän...

Pulauttelusta Santtu pulauttelee aika paljon, ihan joka päivä, mut yleensä melko vähän... sit kerran viikossa lentää kaaressa kuin jossain manaaja elokuvan tytöllä :LOL:
kai se on joku vatsan tyhjennys päivä kun kakkakin tulee vain n. joka toinen pv. välillä harvemminkin...se harmittaakin kun välillä on tosi vaikee olla pojulla...yrittää tikistellä mut ei tuu ni ei...ja kuumemittarillakaan ei saa tulemaan... mut sit jos menee ihan mahottomaks ni annan levolacia...

nii ja tää äippä pääs perjantaina vähän tuulettumaan, kaverin kans käytiin parilla terassilla ja sit viel baarin puolella parit..mut en halunnu itteeni humalaan juoda, kun ei oo kiva sit jos krapula tulee ja isukki jotuis lapset hoitaan :D mut ihan kiva oli piipahtaa ja vähän tanssahdella :D

Meillä siirryttiin nyt vasta 62cm vaatteisiin...esikoinen käytti tota kokoa jo 1kk ikäsenä....ja vaipat meillä on pampersin 2 kokoa...siihenkin vasta siirryttiin kokonaan.. :D

Hienosti on teillä muilla vauvelit kasvaneet! täälläkin oikeastaan vasta nyt ruvetan ottamaan kasvu spurttia...kyl meidän poika vielä muut kiinni saa :LOL: pituutta kyl tulee nopeempaa kuin painoa..

Jepa, mut palaillaan taas!! ja vois kyl yrittää useammin kirjoitella kun nyt ei enää muista mitä muut on keskustellu :ashamed:

Öitä!! :wave: :wave:





Toukomamma ja Santtu 2kk 1vko 2pv
 
Aukku Me käytetään ihan kertsivaippoja :ashamed:

napero no olipas kurjaa :hug: Mun kaverilla oli toisaan mies (nimenomaa oli), joka halus olla vaan töissä, ei lapsia nähny juuri koskaan, ku teki pitkiä päiviä. Kurjaa kyllä :/

Anin ihana nimi :heart:

maira oi, siellä poika kasvaa ja kehittyy hirmu vauhtia :)

äitiliini täältä löytyy sellanen vaavi :wave: meillä tyttö nukkunut yöt syntymästä asti samalla rutiinilla, mut päivät vaihtelee ihan hirveesti. Toisina päivinä nukkuu aamusta iltaan ja toisina, niinku tänään, ei oo nukuttu, ku 15min torkkuja. Normaaliks toiminnaks oon tulkinnu :D

Lara tervetuloa mukaan!! :wave: Onpas kurjaa, kun teillä mahavaivoja ollu :hug: Oon kuullu todella monelta, että masuvaivat loppuu sitten yht'äkkiä kuin seinään. Toivottavasti kohta pääsette niistä eroon!

Täällä ristiäiset vietytty. Tyllerö oli niin nätistä koko päivän, oikea herran enkeli, vaikka ei hirveesti oo nukkunutkaan. Täällä tuli kyllä tilaisuuden aikana tippa useamman kerran linssiin, varsinkin sillon, ku pappi lausu tytön nimen. Niin ja mikä tärkeintä, tytöstä tuli Mea Sofia Emeliia :heart:

Ens viikolla luvattu ihan hirveitä helteitä.. miten sen taas kestää :headwall:
 
Moikka!

Lukemassa taas oon käynyt päivittäin, mut mitään tekstiä en ole saanut aikaiseksi..

Tervetuloa uusille :wave:

Meillä oli tänään Aten 3kk neuvola, perjantainahan tuli 3 kk täyteen, mihin tää aika menee :eek:

Piikin poika sai ja toisen annoksen rotaa, saas nähdä tuleeko niistä jotain..
Poika on kasvanut hyvin 62,4cm ja 6410kg, kun 2kk mitat oli 60cm ja 5540g
Osittaisimetyksellä edelleen kasvetaan edelleen, mutta neuvolatäti sanoi, että voi jo ennen 4kk aloittaa kiinteiden maistelut..Luulen siis, et otetaan kohta vellit kehiin ja parin viikon päästä aletaan maistelemaan jotain kiinteämpää.
Terkkari meinas, et voi olla et yökähinätkin varmaan helpottaa..
Poika nukkuu öisin n.21-> n.5-7h pitkän pätkän, tosin pari kertaa pitää käydä laittamassa tutti suuhun, kun on niin levotonta nukkuminen..
Ton pitkän unipätkän jälkeen alkaakin sitten sen päivänen pyriminen, et oksat pois :/
Aamulla ollaankin sitten jo 6-7 hereillä..
Vähän tätä mammaa väsyttää ja neuvolassa oli tänään synnyttäneen äidin mielialakysely ja sieltähän napsahti terveyskeskuspsykologin numero käteen ja meinas neuvolasta pistää kans soittopyynnön shrinkille :ashamed:

Eli jotain pientä masennuksen tynkää täällä taitaa olla ja se tuntuu niin kamalalta, miksi ja mistä syystä?? Mullahan on kaikki hyvin ja oon onnellinen..
Ehkä tää väsymys laittaa pään sekaisin..No kai se on hyvä käydä juttelemassa, eihän tää mikään häpeemisen asia ole ja varmasti tekee hyvää...


Lara-83 Meillä on kans ollu tota maidon takas virtausta, nyt oon huomannut, et on alkanu vähenemään! Eli luulisin et menee ajan kanssa ohi, kun elimistö kehittyy!

Täällä on kans päikkärit ihan hukassa eli mitään päivärytmiä meillä ei ole, välillä nukkuu 4h+2h päikkärit päivässä, kun taas toisena päivänä nukutaan monet 45min- 1,5h unet
Vaunuissa tykkää nukkua, mut en näillä helteillä ole raskinut laittaa ulos hikoilemaan..

Mä olin kans lauantaina vähän tuulettumassa kaverin pippaloissa, tosin olin autolla ja lähdin kotiin ku muut lähti kaupungille, mut teki kyllä hyvää päästä yksinään liikenteeseen ja näki samalla vanhoja tuttuja =)

Nyt kuuluu taas kutsuhuuto, täytyy mennä
:wave:
 
Huoh, vihdoinkin tuo nukkuu!!! Meillä on jo viikon ajan jääneet päiväunet lähes kokonaan pois. Tai maksimissaan pieniä torkkuja muutamasti päivässä, mutta yksiäkään kunnon päikkäreitä ei oo saatu. Tosi omituita, että juuri kun tyttö meinaa nukahtaa, niin jostain ihmeellisestä syystä silmät säpsähtää sepposen selälleen. Säpsähtämiseen ei tarvita mitään, ei kovaa ääntä tai äkillistä liikettä eikä mitään, vaan siis ilman mitään syytä tyttö onkin hereillä
Oon ihmetellyt, että mistä moinen unien väheneminen voi johtua. Hampaita täällä kyllä jo väännetään mikä varmastikin yksi syy. Öisin nukkuu kuitenkin ihan valtavan hyvin, ekan pätkän sen 8-9 tuntia, jolloin sitten herätänkin jo syömään, ja sitten unet vielä jatkuu nelisen tuntia. Kaipa sitten öisin tulee nukuttua "varastoon". :)

Kestovaippoja täällä olisi kaappi täynnä, mutta en oo vielä jaksanut/ viitsinyt niitä alkaa käyttelemään :ashamed:

Tosiaan älyttömiä helteitä taas luvassa... Tää ei jaksais yhtään!!! Inhottavaa kun pitää sitten sisällä nyhvätä ja täälläkin on nihkeää ja hikistä. Ooteko muuten antaneet vettä vauvoille? Meillä ei oo annettu kun jostain oon lukenut että jos juottaa vettä, niin voi tulla täyden tunne vauvalle siitä vedestä jolloin ei sitten maitoa juo.. Jotenkin vaan tuntuu että näillä helteillä tuo aukilekin alkaa olla yhä enemmän kuopalla varsinkin päivisin.

Mitäköhän vielä.. Ai niin keskiviikkona on sitten 3 kk neuvola ja saadaan taas uusia mittoja! Nythän se sieltä heräsikin, jäi kahvit juomatta ;)

Muumimamma ja misu, kohta 3kk =)
 
Meidän tytöllä loppui onneksi käninät, sai siis ilmavaivoja ja vatsaväänteitä rotarokotteesta. Mut kyllä tuli hyvin mieleen esikoisen koliikkiaika, vähemmästäkin väsyttää jatkuva kitinä.
Koliikki-/vatsavaivat voivat kestää kyllä pidempäänkin kuin 3kk! meidän esikoisella ne harveni siinä 3kk ikäisenä ja sit kokonaan loppui 4½kk ikäisenä. Mut tosiaan siitäkin eteenpäin voi joskus jatkua. Kantsii kokeilla kans laittaa vauva kippuraan ja jalat koukkuun vatsan päälle jne. Sellaisia asentoja jotka sais sitä ilmaa pois..
Ite ainakin huomasin miten ne "opit" on menny selkärankaan; kun toi vauva kitisi, mä aloin toimimaan heti samoilla opeilla.

 
Hellurei pitkästä aikaan..

Sunnuntai yöllä palattiin kotia, nyt jo tekis mieli takas. Meil on sisäl +31 lämmintä ja mun vanhemmilla oli +20, joten siel oli paljo mukavempi olla..

Tääl ollaan vaiheltu urakalla korvikkeita. Nan:ia juotiin aluks, alko huutamaan ainakun koitti juottaa maitoa joten pakko oli vaihtaa toiseen. Sit tuli Semper merkkinen maito josta kakka meni kovaks ja vihreeks, poika huus kovempaa maidolle. Huijattiin juomaan maitoa silleen et eka vettä ja sit vaihtaa maitopullo suuhun. Nyt meil on tutteli ollu la tai su asti ja kakka on löysää, tulee reilusti ja poika ei huuda maidon juontia. Meil on siis pikkasen maitovikaa :( Mä oon ite joutunu 3kk ikäsenä soija maidolle, olin allerginen kaikille ja pikkuhiljaa pystyin juomaa sit juuri lypsettyä maitoa mis oli kermat ja kaikki päällä :p :LOL:

Ainii, reissussa poika oppi tarraamaan leluista kii, katsomaan tv:ttä ja nyt huomaa omat kädetkin jos sillä on lelu käsissä :) Muuttuhan meil unirytmikin siel mummulassa. Nyt mennään yöunille klo 20, yöllä syödään 5-6välillä ja ylös noustaan 7-8välillä. :) Mutta mä en sitten totu ollenkaan aamuherätyksiin.. :/

napero mitäs se sun mies tekee työkseen? Ite en ois kahtonu hetkeäkään jos ukko ei ois tullu pojan ristiäisiin..

Nojoo, nyt aamupalaa ja pitäs mennä mansikoita metästää. Citymarketis oli myyjä ja pyys 32e laatikollisesta, naapurin mummo oli ostanu torilta nii makso vaan 18e. Hieman hintaeroa :eek:

KyyneltenHymy ja Eetu
 
Moikkelis!

ajattelinpa tulla kirjoittelemaan taas vaihteeksi kun tyttö nukkuu. Kyllä tympii toi helle kun ei pääse vaunuilemaan! :( Kotona on onneksi nyt mukava olla kun pari viikkoa sitten saatiin ilmalämpöpumppu viilentämään kaikkien oloa ja piristämään mieltä :p ...kun ei oikeesti ennen sitä ollut hyvä olla kuin ilmastoidussa autossa ja kauppojen kylmäosastolla! :LOL:

Äitiliini ja Alisa, täällä samoin tyttö nukkunut syntymästä lähtien jotakuinkin samalla tavalla yöt, tosin eri unipätkien pituus on muuttunut. Päivisin onkin ollut sitten tosi vaihtelevaa. Alkuun otti niitä 3h päikkäreitä, nyt klo 10-21 välillä otetaan keskimäärin 4x30min päikkäreitä - ja Sannilla taitaa olla joku ihmeellinen sisäinen kellotus kun on nukkunut monena päivänä KAIKKI unoset prikulleen 30min (oikein kellosta olen kattonut!) Heh.. mut sit taas jos illalla tai päivällä lähdetään kaupoille niin silloin saattaa ottaa jopa 3h tirsat, jotka päättyvät melkein heti kun kotiin päästään. Autokyyti on niin maagisen unettavaa :D ...mut vaikka joku päivä tuliskin pitkät päikkärit, ei se sekoita yöunia. Meillä käydään nukkumaan klo 22-23 välillä, herätään ekan kerran 04 aikoihin, ja siitä sit seuraavan kerran klo 07 ja sit 09 aikoihin noustaan ylös. Eli yöllä tankataan unta :D

Mitäs nyt pitikään kommentoida... juu, mites teillä muilla on Rota-rokotteen kans käyny? Onko aiheuttanut miten oireita? Meillä saatiin viime tiistaina rokote, samana iltana vähän ylimääräistä itkeskeltiin mut ei muuten lämpöilyä tms. Sit torstaina alkoi piereskely ja sitä ylimääräistä ilmaa on nyt ollut vaihtelevasti siis viikon ajan. Samoin lauantaina kun oltiin reissussa niin tuli parit vihertävät "ripulikakat", vaikka voi kai nekin johtua reissu-stressistä kun sunnuntaina kotona oli taas ihan normisettiä. Ei tullut kysyttyä että miten pitkällä viiveellä noita oireita voi tulla. 3kk neuvolassa seuraavalla kerralla tuleekin sit se rota 2.satsi ja eka piikki.. Hieman jännittää ja pelottaa että millainen itkumyrsky niistä sit seuraa :'(

Varanikillä tosiaan suloiset punatukkaiset tytöt! :D Samoin meillä äiti ja isukki toimii hyvin usein tehokkaina pyttyinä; monesti kun sylissä imetän istualleen, tyttö äheltää kakkulit syödessään (ja sit naurattaa kovasti ja päättyy syönti). Tai sit oikeanlaisessa asennossa isukin sylissä :LOL:

Pulauttelusta, meillä Sanni pulauttelee vähän ja muutamia kertoja päivässä. Joskus kakkaa ponnistelee niin tiukkaan, että nousee hieman ylöspäinkin jos on syöny juuri. Yleensä siis tulee ulospäin jos on ahminut kiireisenä liikaa tisua, tai sit jos röyhtäys ei kunnolla onnistu. Yleensä jos röyhtäys ei meinaa tulla, sit tulee pulautus ja hikka..

kutsuhuuto kuuluu, joten palataan taas! :)

vendela & Sanni 2kk10pv
 
Moikka!
Meillä oli tänään 2kk euvola ja jälkitarkastus. Poika on hyvin kasvanut. Paino oli 5845g, pituus 58cm ja pipo 39,5. Täysimetyksellä ollaan edelleen. Rotarokotetta poika meinasi vähän yökkiä, mutta meni alas sitten kuitenkin.
Jälkitarkastuksen suoritti semmonen mukava nuori mieslääkäri, joka oli oikein helläkätinen :D Voisivat kaikki lääkärit olla =)
Minä nyt sitten päädyin kokeilemaan minipillereitä, kun en ole aiemmin niitä käyttänyt. Cerazette merkkisiä. Pakkauksessa vaan lukee aloituksen kohdalla, että kysy lääkäriltä, mutta ei siitä ollut mitään puhetta, enkä itsekään tajunnut kysyä.
Mutta kysyn nyt teiltä, että miten on ohjeistettu aloittamaan synnytyksen jälkeen, kun menkat ei ole vielä alkanut? Ei kai niitä menkkoja kuitenkaan tarvii odotella?

Gavisconia ollaan pojalle annettu nyt muutamana kertana, kun on pahasti alkanut maito nousemaan ylös ja sitä huutanut. Menin tuossa yhtenä päivänä himoissani syömään vähän makaroonilaatikkoa ja seuraavana päivänä poika olikin sitten tosi itkuinen, eikä suostunut syömään ollenkaan. Nieleskeli ja itki vain ja lopulta sitten 6 tunnin jälkeen vasta suostui syömään. Normaalisti päivällä kun syöttövälit on sen 2 tuntia. No enpä enää erehdy kananmunaa syömään, vaikka kuin tekis mieli :ashamed:

Tosi kauniita nimiä on teidän vauvat saanu! Ja varanikillä ihanat punatukkaiset tytöt! :)

Meilläkin sunnuntaina ristiäiset ja mielenikin kerkesin vielä muuttamaan nimen suhteen, kun keksin vähän vielä paremman :D Nimipaperin olin kerennyt jo täyttämään ja nyt siinä on ensimmäinen nimi, pitkä rivi suttua ja toinen nimi. Mutta toivottavasti siitä nyt saa selvän :whistle:
Pesukonekin alkoi temppuilemaan, juuri kun olin saanut osan sohvanpäälisistä sinne laitettua. Ei tyhjennä vesiä. Eilen mies jotain sääti ja äsken laitoin uudestaan päälle, josko nyt toimisi. Jos ei niin saa säätää lisää. Pakko saada pääliset pestyä ennen sunnuntaita.

Mekin käytetään kertiksiä. Muumeja, jotta edes vähän saisi ekologista jalanjälkeä pienemmäksi. Meillä onneksi ei ole mitään iho-ongelmia ole ollut vaippojen kanssa.

Nyt poika kutsuu...

 
Tervetuloa uudet :flower: :wave:

zizilisko mä sain vaan ohjeeksi aloittaa heti kun siltä tuntuu :) Eli seuraavana päivänä aloitin kun sain pillerit. Joskus taisin netistä löytää vanhan pakkausselosteen missä vielä luki että synnytyksen jälkeen alotetaan vaan ilman menkkojen odotuksia. Mä jännään että koska tulee seuraavat menkat, tällä viikolla olis tilauksessa, mutta noista pillereistähän ei tiiä.... siskolla tulee n. 3kk:n välein, mutta ei tosiaan yhtään tiedä koska tulee :kieh:

Täällä opittiin tänään pitämään päätä koholla masulla ollessa :heart: Kauan on pitänyt jo pystyasennossa sylissä päätä pystyssä, mutta nyt nousi kunnolla lattialla.. Leluista myöskin tarrataan kiinni, yleensä yritetään suuhun tunkea. Tosin ne hampaat kiukuttaa välillä, oikein kaksin käsin "raapii" ikeniä ja pitää ihmeellistä mölinää. Itke ei kuitenkaan, niin en ole lääkettä antanut.

Rotasta ei tullut oireita täällä. Masuvaivoja ei ole käytännössä ollenkaan, nyt kun jätin kaikki limsat ja vissyt pois. Eli hiilihappo teki meillä vaivoja. Lasillisen sillon tällöin nyt helteillä oon vissyä ottanut, harmi kun maistuisi paremmalle kun pelkkä vesi mutta ei nyt sit viitsi.

Lähdetään viikonloppuna vähän reissuun, 2,h ajoa suuntaansa sukujuhlille... Ei tiedetä vielä ollaanko yötä vai ajellaanko yötä vasten pois, saas nähä. Tyttö nukkuu kyllä yleensä kaukalossa ja meillä on ilmastointi autossa joten varmaan hälle parempikin näillä helteillä nukkua autossa kun että olla ihan vieraassa paikassa (ja tuurilla hirmusen kuumassa).

Sais tosiaan jo helteet loppua, me halutaan pihalle! Ei tälleen 30+ asteeseen pysty meneen vaunuileen, tulee lämpöhalvaus jo vaunujen työntäjällekin jos ei vauvalle :eek:

Missäs kuosissa teiän mahat on? Mulla on niitä kiloja vielä jäljellä ja masussa selkeesti suurin osa. En oo vielä uskaltanu vatsojakaan tehdä, en muistanu jälkitarkastuksessa pyytää kattomaan niitä lihaksia onko ne paikallaan, ja ite en osaa tunnustella.

Jahas, isäntä tuli, palaan paremmalla ajalla :wave:
 
Onpas ollut hassua liikkua kaupoilla vaan vauvan kanssa, esikoinen touhuaa isänsä kanssa. Ihanaa kyllä kun mies on lomalla, tuntuu että mullakin on lomaa.. =)

Me ollaan kyllä vaunuiltu näillä helteillä. Kun on vaan toi pikkuneiti mukana, loikoilee se matkarattaissa. Vähän aurinkosuojaa oon laittanu harsosta mut niin että ilma kulkee.. Ja sit on kans rintarepussa.

Mulla ainaski on pallomaha jääny. Näyttää ku oisin jossain alkuraskauden vaiheessa.. Mut hyvin se "häviää" jos vetää vatsan sisään..jaksais vaan sitä tehä :whistle:
Vatsalihaksia aattelin ihan kunnolla treenata ainakin huomenna ku kipaisen bodypumpissa. Oon kyllä jo kuukauden ajan käyny kerran viikossa zumbassa..

MV ja pikkuneiti 2kk
 
zizilisko minipillereistä tulin kommentoimaan...mulle ainakin sanottiin, että ne pitää aloittaa sit kun taas tulee seuraavat menkat niin niiden aikaan, kun mullakin siis jo yhet ollu... =)

Täällä on ollu tosi kiukkunen poika tän päivää..en sit tiedä vaivaisko sitä kun kakka ei oo tullu kunnolla pariin päivään.vähän vaan kerrallaan... ja äidiltä hieman hermoja kyselee, vielä jos esikoinen kiukkuaa päälle, mies nimittäin just tän päivää on ollu puu talkoissa ja sit vielä lähtee niiden jälkeen venäjälle...huh huh...
kävin kyl ostaa jo luumu sosetta, että annan sitä pikkusen pojalle jos se löysyttäis masua sen verran, että tulis kerrankin kunnon kakka satsi :LOL:

mut nyt pitää mennä kun herra taas on herneet nenässä!!! :LOL:
 
Vielä noista Cerazeteista, Toukomamma, sulla on jo kk-kierto käynnistynyt niin siksi varmaan sulla aloitus "normaalisti". Mutta tosiaan mulla ei ollut vielä menkkoja ollut ja se vanha pakkausselostekin sanoi että synnytyksen jälkeen senkun aloittaa vaan, en tiedä miksi sitä ei siellä enää lue... Kun olishan se huono ehkäisy synnytyksen jälkeen jos jotkut odottaa menkkoja yli puolikin vuotta ja sitten vasta saisi aloittaa ne.
Näiltä sivuilta http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/0/436770.pdf

lainaus: Synnytyksen tai toisella raskauskolmanneksella tapahtuneen raskauden keskeytymisen jälkeen.
Synnytyksen jälkeen Cerazette-tablettien käyttö raskauden ehkäisyyn voidaan aloittaa ennen
kuukautisten alkamista. Jos synnytyksestä on kulunut yli 21 päivää, raskauden mahdollisuus on
suljettava pois ja ensimmäisen viikon ajan on käytettävä lisäehkäisyä.
 
Mulle sanottii cerazeteista et joko ootat menkkojen alkamisen tai meet raskaustestiin, eli raskauden mahdollisuus pitää sulkea pois, muuten voi alottaa miten vaan..Mulle osu itelleni niin somasti et tiistaina oli jälkitarkastus ja menkat alko torstaina joten alotin ne kun menkat alko...
Mutta periaatteessa ne voi alottaa koska vaan, niin siellä lukee ohjeessakin (kohta: jos et ole käyttänyt ehkäisyä jne jne.. ).




Kannattais lukee mitä muut kirjoittaa.. :LOL: justiinsa A-L-M yläpuolella samaa asiaa toitottaa... :D Mä en oikein oo vielä hereillä...
 
emv
Vielä palaan tohon cerazette keskusteluun ja aiemmin sanomaani: kyllä munkin piti varmistaa siis se ettei ole raskaana eli just tolleen miten Maira kirjoitti.

aukku: s-postia laitettu otsikolla: kestovaipoista! :wave:

Mekin ollaan vaunuiltu helteelläkin, niin et vauval vaan lyhythihainen body ja tarvittaessa harsoa edessä jos aurinko paistaa suoraan johonkin osaan vauvaa. Kääntelen myös vaunuja sen mukaan mistä aurinko paistaa eli välillä vedän vaunuja perässäni ja näytän todennäköisesti dorkalta :D

Rota saatu kahdesti ja meillä ei oireita siitä.

Ikeniä raavitan meilläkin ja suuhun tungetaan kaikki mikä käteen saahaan tai muuten suun lähettyille ilmestyy ja kamala kuolaaminen kaikkien päälle on myös jatkuvaa :D Sanonkin tota pientä kuolakalleksi :LOL:

Ja taas pitää! Tuntuu et niin usein jää tää kirjoittelu kesken...

-emv ja justiina 3kk ja melkein 3vkoa :heart: ja aina vaan ihanampi ja suloisempi päivä päivältä
 
Hirveesti en oo jaksanu/kerenny tänne kirjottaa on ollu niin kuumakin että ei oo jaksanu tehä muuta kun vauvaa hoitaa. :)

Eilen meillä oli neuvola ja Ella kasvanu hirveesti, suluissa 1kk mitat

Paino: 5580g (4690g)
Pituus: 56,5cm (54cm)
P. ympärys: 39,5cm (38cm)
Korvikkeella hienosti kasvaa.

Meillä siirryttiin 3 koon vaippoihin jo kuukausi sitten, 2 koon vaipat oli jo sen verran pieniä ja tuntu että Ellallakaan ei oo hyvä niissä olla. Ja pissatkin tuli läpi koko ajan kun ei oo tarpeeks tilaa.

Meidän neidillekkin vissiin jo hampaita tulossa, kuola valuu koko ajan ja nyrkkiä syö aina kun vaan voi. :D Oon yrittäny suuhun kattoo ja vähän kokeillakin mutta ei siellä mitään näy eikä tunnu ainakaan vielä.

Rotarokotteen eka osa saatiin eilen ja hienosti nieli sen, taisi olla jano muutenkin niin meni helposti alas. :D Ei muuta vaivaa siitä ainakaan vielä oo tullut kun vaan se, että kakka hieman löysempää mutta sehän oli aika normaalia.

Missä iässä vauvat yleensä alkaa nauramaan ääneen tai jokeltelemaan kunnolla? En oo oikein vielä perillä noista. :) Meillä jo pientä jokeltelua mutta ei vielä mitään semmosta jatkuvaa.

Riikka ja Ella reilu 2kk :heart:
 
Kiitti A-L-M, Maira ja emv infosta!! =)

Eli taidan odotella ne seuraavat menkat ja sit aloittaa.... :D

Meidän poju on saanu tänään maistella luumusosetta, kun toi maha on niin kovana ni ajattelin kokeilla jospa se auttais kakan tuloon... Santtu kyl oikein innoissaan söi ja ois syöny vaikka kuinka paljon mut en sit kumminkaan hirveesti viittiny antaa, ettei maha ihan kuralle mee.. saa nähä mitä tosta sit seuraa =)
 

Yhteistyössä