***Toukokuun Toivotut2011***Syyskuussa***

Huomenna tulee sitten 6+0 :) ! Neuvolatäti soitti tänään ja siirti aikaa aamusta iltapäivälle, oikeastaan parempi niin. Mulla ois jo kamala hinku päästä ultraääneen, mutta ajattelin nyt käydä ensin siellä neuvolassa.
Oon alkanu juomaan monivitamiinitabletteja, jotka liuotetaan veteen. Varsinkin nyt kuulema on foolihappo hyvästä kun alkion hermostoputki alkaa sulkeutumaan kuulema.

Tänäaamuna oli pahoinvointia mutta onneks en oksentanu, pidän aina pöydällä suolakeksejä jotka aamulla pistän sitten nassuun, että ei niin kauheasti se paha olo yllätä :).
 
Heippa taas ja pahoittelut A :(


Kävin tänään lääkärissä, siis ultrassa ja siellä pieni sydän sykki juuri siellä missä pitikin. En ole mitään tunteilijatyyppiä mutta sain kyyneleet silmiini sen nähdessäni. Koko vastasi viikkoja 7+2, mutta laskettuaika on se 12.5? Eikö mun silloin pitäisi olla viikoilla, päivillä... eikun en mä tiedä, en osaa laskea. 8 tasan? Vai onko sillä väliä? Harmittaa että päivät meni taaksepäin kun kovasti toivoo että tämä alku olisi ohi ja olisi keskiraskauden "seesteinen" aika käsillä.

Tuli mieleen kotimatkalla kun maanantaina olin siellä neuvolassa ja se terkka sitten katseli mun tietoja viime synnytyksestä ja sitten nojasi tuolissa taaksepäin ja samalla puhui vakavalla äänellä että "nyt kun on ollut näin, että..." Olin ihan jäykkänä siinä tuolissa että apua, mitä? Puhui mun ensimmäisen synnytyksen kestosta (3h20min) ja siitä että yleensä synnytys on seuraavilla kerroilla nopeampi, että mun pitää varautua sitten loppuvaiheissa nopeaan toimintaan ja lähteä sairaalaan heti, kun siltä tuntuu. Ja koska lapsi syntyi 38+2, voi olla kuulemma että ei mene tämäkään yliajalle ja että tarkkaillaan.

Niin mitä he tarkkailee? Tuli sellainen olo että voi ei, mitä mä sitten huhti-toukuun vaihteessa teen jos olen pojan kanssa täällä kahdestaan ja mies on tunnin ajomatkan päässä töissä? Soitan ambulanssin ja pidän jalat vaan tiukasti ristissä? :D

Ehkä vähän aikaista tuollaiselle mietteille mutten voi sille mitään.

Phoebsi ja Dude ja mitkä viikot mä tähän nyt merkkaan?
 
Heips toukokuiset naiset! =)

Oli pakko perua se varhaisultra paskan rahatilanteen takia :kieh: Katottiin miehen kanssa tota valtavaa laskupinoa ja todettiin, että on pakko odottaa sinne np-ultraan asti :( ja hirveen itkupotkuraivarin sain sen kunniaks... hormonit, heh :whistle: No, onneks tähän mennessä mitään poikkeavaa ei ole tullut, ei vuotoja tms. niin yritän jaksaa hötkyilemättä... *vaikeeta*

Phoebsi: Mun 2 ekan pojan synnytys kesti reilut 11 tuntia ja kun odotin kolmatta, th sanoi mulle että todennäköisesi se tulee paljon nopeammin, etten voi olla 3 tuntia kotona supistusten kanssa niin kun kahden ekan kanssa olin ollut. No... enpäs sitten uskonut terkkaria vaan olin tasan 3 tuntia kotona ja pojan synnytyksen koko kesto on 4h20min. Asiaa vaikeutti se, että poika on syntynyt 1.1. eikä meillä exän kanssa ollut autoa... ja mun verkosto jonka olin valjastanut olemaan valppaana, ei vastannut puhelimeen ja se joka vastas, olikin tuhannen jurrissa juhlimassa uutta vuotta :O Loppujen lopuks ex-anoppi tuli ja vei meidän sairaalaan. Ehdittiin olemaan sisällä minuutilleen tasan tunti ja poika oli maailmassa.

Jälkikäteen tuli mieleen, että se ambulanssa oltais tietty voitu tilata kun taxia ei tosiaankaan saanut...mutta eipä se siinä jostain syystä tullut mieleen... olin vaan paniikissa, että syntyykö poika kotiin... Onneks ehdittiin sairaalaan ja kaikki meni hyvin =)

Että kannattaa kyllä ottaa tosissaan jos sulla on eka synnytys kestänyt tuon 3h20min ja vaikka se ambulanssi tilata jos ei miehesi oo paikalla kun h-hetki koittaa... tai sitten mennä herkästi näytille synnärille. Toisaalta sitten taas, jokainen synnytys on erilainen, mutta mulla on nyt ainakin se, että jos tämä tuleva vauva syntyy alateitse, niin sitä kolmea tuntia en uskalla kipeiden ja säännöllisten supistusten kanssa kotona olemaan.

Jotenkin semmonen tosi alavireinen olo on ollut tänään ja sit kun jouduin perumaan sen ultran, niin eipä tää mieli ainakaan kohentunut... :( laitetaan sekin hormonien piikkiin :D

Maybaby 7+2
 
Viimeksi muokattu:
hei kaikki!

iso :hug: A:lle! ja onnea uuteen yritykseen!

onnea uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan!

eli ultrakutsu tuli vihdoinkin!! äitix4: en tiedä mitä ultrakutsua muut odottavat mutta minä siis odotin tuota "pakollista" (eli kunnan tarjoamaa mutta taitaa kuitenkin vapaaehtoinen olla:)) koska neuvola laski mun viikot pidemälle eli niiden mukaan mulla alkaa viikko 10 ens viikon maanantaina vaikka omien laskujen mukaan sillon vasta 9+1:p täällä helsingissä ainakin tuo (np-ultra) on viikoilla 10-13 niin siksi jo odotin innolla kun tiesin että ne vois jo ens viikolla kutsua:D ja nyt siis sain ajan 15.10 ja tokalle ultralle 15.12 eli ennen joulua selvinnee kumpi olis tulossa:D joo itse en ole käynyt missään aikaisemmin ultrassa kun nyt päätettiin odottaa tota ensimmäistä kuitenkin, mutta uskon että muutkin jotka tuota ultrakutsua odottaa niin odottaa nimenomaan tätä ensimmäistä ellei sitten ole joku syy että pääsisi kunnan kautta varhaultralle, koska ainoastaan kunnalta tulee kutsu, ja yksityisiinhän voi ihan itse soittaa:p mutta nyt pitäis sit keksiä sitä kärsivällisyyttä jostain et jaksais sinne 15 päivään saakka odottaa.. ! mulla kun ei semmoista yleensä ole hirveästi:D

ja kiitos vielä äitix4 kun jaksat päivittää kaikkien tietoja vaikka meitä alkaa ollakin jo iso pino :heart:

minä ja masuasukki 8+3
 
alibaba2:must tuntuu että tää on jo menny kesken koska aivan samanlaiset oireet kun edellisessä mikä meni kesken.palelee ja väsyttää mut en oksenna mikä huolestuttaa tosi paljon,esikoisesta oksensin monta kuukautta.ja edellisessä raskaudessa kävin varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin,syke näkyi..viikkoja n.7 ja kahden viikon päästä ei ollu enää sykettä:'(

mua kyllä kans vähän jännittää seuraava synnytys kun edellinen tuli kuukauden etuajassa ja kesti alle 2h..:D eli seuraavan kerran tulee varmaan eteiseen:LOL:

pidetään peukkuja että kaikki saa sen pikku nyytin:heart:
 
Phoebsi Kyllähän siellä helmimasuissa tuli oltua =)

Mä en soittanut vielä neuvolaan, odottelen huomenna postissa saapuvia raskaustestejä. Teen uudelleen ja katson on viiva alkanut haalenemaan. Vuoto on nyt hieman lisääntynyt, melkolailla menkkoihin verrattavissa. Peli taitaa olla tältä erää menetetty. : / Toisaalta parempi nyt kuin muutaman kuukauden päästä.
 
Rusina+mama: Mua itseäni kanssa huolestuttaa tää kun ei oo oireita, kovasti olen yrittänyt takoa päähän että jokainen raskaus on erillainen. Mulla oli tosi paha pahoinvointi kakkosesta, hyi:x mut ykkösestä muistaakseni taas ei ollut ja molemmat poikia. Pidän täällä sinulle peukkuja. Löytyikö siihen mitään syytä miksi pikkuisen sydän oli pysähtynyt vaikka syke oli aiemmin löytynyt?

Karvatonkoira: Ei viellä menetetä toivoa, kaikki hyvin ennenkuin toisin todistetaan. Mun äiti kertoi että kun kaksosia odotti niin hänellä oli ollut ihan kuukautisiin verrattavaa vuotoa..

Mee86: Onnea kutsuta :) ihanaa ja niin jännittävää aikaa odotella. Mulla jos sinne asti päästään niin menee marraskuulle tuo np ultra kun viikkoja oli vähemmän kun luulin...

(.) jännittää huominen
 
Pilvis ilmoittautuu pitkästä aikaa.. Olen ollut niin huonovointinen ja väsynyt, ettei ole jaksanut edes koneelle tulla.. Vapaapäivät menneet lähinnä nukkuen ja sohvalla maaten |O... Maanantaina käytiin yksityisellä ultrassa ja siellähän se pikkuinen sydän jumputti kovasti ja kaikki oli kunnossa :heart: . Viikotkin olivat kohdillaan =). Tänään sitten sain pitkäaikaiselta kaverilta kuulla, että heille kanssa tulossa vauveli ja lasketuilla ajoilla vain viikko eroa =), ihanaa, että on joku läheinen ihminen, jonka kanssa samassa tilanteessa :heart: . Joku kyseli sektion jälkeisestä raskaudesta (anteeksi, kun en nikkiä millään muiista..) mutta mulle kun tehtiin sektio, niin leikkaava lääkäri painotti silloin, että vuosi pitäisi olla väliä, ennen kuin seuraavaa alkaa yrittämään. Nykyään onneksi niin hyvin seurataan kuitenkin uutta raskautta sektion jälkeen, joten varmasti kaikki menee hyvin =). Äitiyspakkausta täällä kanssa mietitty, mutta koska edellisestä pakkauksesta kaikki oikeasti tarpeellinen on tallessa, niin otan tällä kertaa rahana ja ostan kirppareilta ja muualta mieluisia vaatteita tulevalle pienelle =).. Nyt n taas mentävä, kun alkaa etomaan :x
Pillvis 8+0
 
Minäkin pitkästä aikaa ilmoittuadun tähän ketjuun, jotenkin on ollut aika vaikea vielä laskea itsensä kuuluvaksi todellakin odottajiin (lapsettomien sijaan), mutta täytyy myöntää, että nyt pikkuhiljaa
alkaa uskoa tämän todeksi :)

Ihan tosi isot pahoittelut teille, jotka ootte kokeneet surua :'( Voimia kovasti!!

Ja onnittelut uusille, teitä varmaan on paljonkin, kun oon niin laiskasti täällä käynyt. :flower:

Sen verran päivitystä mun tietoihin, että LA siirtyi hiukan edemmäksi, eli on ultran mukaan 15.5. Käytiin siis maanantaina varhaisultrassa, ja kaikki oli hyvin, voi sitä liikutuksen määrää.. Tosin mua jäi vähän harmittamaan, että me oltiin niin molemmat jännityksestä sykkyrällä, että ei huomattu sitä sydämen sykettä ollenkaan, mutta kai se on uskominen lääkäriä, kun se väitti että se sykkii. Neuvola on 13.10. ja odotan sitä jo tosi paljon. Jotenkin kaikki tuntuu todemmalta, kun on tällasia päivämääriä ja tapaamisia, jotka selkeesti liittyy raskauteen :) Mulla pyörii tällä hetkellä ajatukset lähes kaiken aikaa tässä asiassa, eikä mulla meinaa riittää sen enempää keskittymiskykyä kuin mitään kiinnostustakaan mihinkään muuhun. Toki pahoinvointikin tekee oman osansa, ei oo voimia oikein mihinkään kummempaan. Mutta entäs sitten, tää on nyt parisuhteen ohella se kaikkein tärkein asia elämässä, joten mitä sitten, jos valutankin kaiken energian tähän :)

kielovanamo 7+3
 
Hei taas. Pahoitteluja osalle ja onnitteluja toisille.
Mulla on maha ihan jätti! :rolleyes: Tuntuu, että porukka jo kattelee siihen malliin, että arvailevat. No se voi olla kuvitelmaa, mutta oon tosiaan plörähtänyt mahan kohalta. Tietysti tässä on jo kolmas raskaus, että pistetään vaikka sen piikkiin...

Raskausoireet on tosi paljon vähäisemmät kun aikaisemmin. Ällötystä ei ole, nälkä vaan on koko ajan. Voiskohan tämä kieliä siitä että tulossa olisi poika kun odottaminen on ihan erilaista nyt. Mulla on ollut muutenkin poikaolo. Mitens teillä muilla, onko tuntemuksia sukupuolesta?

Kertomisia olen pikkuhiljaa sopivissa tilanteissa tehnyt. Esimiehelle olisi ollut tänään ihan sopiva tilaisuus kertoa, mutta se hetki meni ohi, kun en tullut sanoneeksi asiaa. Seuraavalla kerralla sitten! :) En tiedä miksi se on nyt ollut jotenkin vaikeaa, siis se kertominen. Vanhemmilleni lähetin ultrakuvan s-postilla ja otsikkona oli terveisiä mummille ja ukille. Tekstissä selvitin asian.

Nyt väsyttää niin, että houkuttelen kaksivuotiaani mukaan ja mennään nukkumaan! |O
 
Pahoitteluni Sanmar :hug: Näissä tilanteissa ei oikein mitkään sanat riitä.. mutta tsemppiä ja onnea uuteen yritykseen.

Minä kuulun tuohon "piikkiporukkaan" eli Clexane piikki iltaisin ja lasten asperiini aamuisin. Minulla ei vielä kahden perättäisen keskenmenon jälkeen ole sen tarkemmin tutkittu keskenmenojen syitä (vasta kolmannen jälkeen aletaan tutkimaan tarkemmin) mutta ikäni puolestakin (38v) ja nuo keskenmenot vuoden sisällä kokeneena halusi gyneni määrätä minulle kaiken varalta nyt nuo verenohennuslääkkeet kuten myös keltarauhashormoonilisää. Ettei sitten tämä raskaus menisi kesken ainakaan sen takia, että olisikin hyytymistekijöissä tai hormoonitasossa jotain häikkää.. Paljon otettiin kuitenkin nyt tällä kerralla verikokeita, en vielä tiedä mitä niistä on selvinnyt muuta kuin että kilpirauhasarvot oli ok. Hyytymistekijöistä ei vielä siis tietoa mutta nekin kait nyt tutkittiin kuten myös keltarauhashormooniarvot.

Minulla siis kaksi keskenmenoa peräkkäin (rv 6+ sekä keskeytynyt keskenmeno joka todettiin rv 11+0).

Vielä en ole kertonut kuin parille läheiselle ystävälleni raskaudesta (tietävät myös keskenmenoista). Muille kerrottaneen sitten rv12 paremmalla puolella..

Bebel ja Papu rv 7+5
 
Pahoittelut huonoja uutisia kohdanneille!

Valdemaria, mulla on tyttöfiilis tästä masuasukkaasta. Esikoisesta oli vahva poikafiilis ja poika tuli, kuopuksesta tyttöfiilis ja sekin piti paikkansa, km:stä oli poikafiilis... Ja mulle on tosiaan ollu se ja sama, kumpi tulee.

Yöt rupee olemaan hyvin ahdistavia :( Nukun todella huonosti ja näen painajaisia. Viime yönä näin unta, että tulin klo 24 jälkeen päivittämään tänne Kaksplussaan, että oon saanu keskenmenon... Siis kolmas uni km:stä nyt viikon sisällä!!! Itkiskö vai nauraisko, oonko tulossa hulluksi vai mikä tässä mättää... Taidan olla ainut, jolla menee yöt näin heikosti??

Tänä aamuna yökötys oli aika kaameeta, sama olo kuin megakrapulassa. Kesti puolille päivin, sitten pystyin jopa syömään ruokaa...

nepula 6+5 (7+6)
 
nepula Mä oon kans synnyttänyt öisin enkelipoikaani, joka unessa hengitti vielä, vaikka kuolleeksi tajusin. Sitten olen saanut öisin myös keskenmenoja. Edellisessä unessa rv12. Että on tää mukavaa nukkua levollista unta. Toivottavasti pian muuttuu uniteemat!

Eihän se tosin ihme ole kun pelottaa vaikka onkin ihan positiivinen fiilis tästä.

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja niitä odotellaan lisääkin ultriin menijöiltä!

ehdotus päivittäjälle Uuteen listaan kun siirrytään niin olisko kauhea vaiva tehdä sellaista joka olisi laskettiujen aikojen mukaan nyt kun meitä on jo näin iso porukka? Minäkin kyllä voin sen tehdä mikäli vastuuta haluat jakaa. Muista kuukausiketjuista ainakin voi helposti ottaa mallia. Musta tuntuu että sellaista olisi helpompi seurata. :)

Oho, pitää jäädä bussista pois ja mennä ahkerana kouluun. Se olis viimeinen koulupäivä tälle syksylle. Ens viikolla opinnäytetyötä ja sit harjoitteluun Kättärille.

-Catalia 7+0
 
Ai täällä on muitakin kenellä lähtee unet lapasesta!? :D Mie näen myös iha sekoja unia, ei kyllä liity tähän tulevaan lapseen, vaan toho miun 1,5v tyttöön, näen joka yö unta et sille sattuu jotai kamalaa.... :( Todella ahdistavaa :(

Ziki ja pömppä 8+4
 
Menetyksen kokeneille :hug: ja voimia. On niin väärin, että joutuu kokemaan tuollaista.

Kiitos kaikille tsempeistä ja omien kokemuksien jakamisesta liittyen siihen mun polyyppijuttuun. Lääkäri soitti mulle tänään koepalojen tuloksista (polyyppi/kasvain/muutos, joka pääosin vatsaontelossa), ja onneksi ei vaikuta pahalaatuiselta. Kysymyksessä on mitä ilmeisimmin raskaushormonin aiheuttama muutos, joka on aika laaja ja ulottuu vatsaonteloon, joten sille ei mielellään tehdä nyt yhtään mitään (vaatisi laajuteensa takia siis ihan kunnon leikkauksen). Mutta jos se alkaa tuottaa kipua tai vuotaa paljon verta tai jotain, on tilanne toinen. Olen tietty huojentunut ettei ole pahalaatuinen, mutta toisaalta huolestunut tulevasta. Mulla on nyt sitten moni asia kielletty näillä näkymin toukokuuhun asti, eli pitkä tauko tulee esim. uimiseen ja yhdyntään.
Huono olo pahenee koko ajan. Huomenna olis työmatkakin, pystyn nyt vielä menemään, mut jos vielä pahenee, niin jää kyllä seuraava reissu väliin.

Calypso ja muru 7+0 (poks :)
 
Mä tein plussatestin 24.9.10 ja lähes sen jälkeen mieletön turvotus mahassa. Ja paino pysynyt samana! =) Mulla sama tilanne siis. Mietin vaan, että miten kauan tuon pystyy pitää salassa, kun noin paljon maha pömpöttää jo nyt...
 
A: Pahoitteluni!
Karvatonkoira: Toivotaan parasta!

Täällä alkaa pahoinvointi nostaa aaltoilevasti päätään. Ei ihan aamusta vaan aamupäivän ja iltapäivän aikana. Mitään ei huvita syödä, vaikka syöminen taas helpottaa hetkellisesti oloa. Alkaa mieli pikkuhiljaa uskomaan, että tässä raskaana saatettais tosiaan olla. Toivottavasti sitä ei tiputa varhaisultrassa kovaa ja korkeelta.
Mä näin kans viime yönä ekan synnytys unen. :D Vaatimattomasti tuttavien häissä! Ja putkahti vielä samantien semmonen puoli vuotias. :p Hohhoijaa...

Hei, voi olla ihan tyhmä kysymys, mut jos joku viittii vastata: Saako yksityisen ultrassa olla vanhempi lapsi mukana? Tai onko jollain jopa ollu? Kokemuksia? Omasta mielestäni ei, enkä ees haluis ottaa mukaan, mut mies haluaa tulla mukaan eikä lastenhoitoa tahdo oikein järjestyä. Noh, katotaan mitä keksitään.

Tiudeliini: Meinas jo unohtua. Ihania kuvia laitoit tossa aikasemmin. :) Elävoittää tätä pinoa. Kyllä se linea negra on sieltä kovasti tulossa jo näkyviin.

TUUtikki + PIKKUmyy 6+0 (oma lasku 5+2)
 
Viimeksi muokattu:
Äh, mulla on huono olo. Ei ole sellaista aaltomaista oksetusta vaan ihan kuin maha olisi vähän sekaisin, ällöttää ja tätä kestää aamusta iltaan :( Väsyttääkin ihan kiitettävästi mutta en halua päivällä nukkua kun sitten mulla loppupäivä menee ihan överiksi.

Huomasin äitiyskortista että lääkäri oli siihen merkannut viikot 7+6 vaikka sanoikin että ultrassa oli 7+2. Mennään nyt sitten niin että tänään 8 tasan :D Tuli myös kutsu np-ultraan joka olisi 1.11. Kuukausi odotusta tuntuu pitkältä ajalta, ja sittenkin on vasta viikkoja aika vähän.

Kyllä tämä on pitkä aika.
 
Heippa kaikille. Hirmusesti tullu tekstiä :D
Ihania ultrakuulumisia monilla. Ja halit menetyksen kokeneille.
Sanmarille (jos nyt vielä lueskelet tätä) Me mentiin miehen kans yksityiselle (väestöliitto) tutkimuksiin kolmannen keskenmenon jälkeen. Ois päästy kunnalliselle puolellekki, mutta ei tahottu jonottaa puoltavuotta.
Täällä olot entiset. Pahaolo lähes 24/7. Vatsa kasvanu jo ihan selvästi :D Esikoisesta alko näkymään kunnolla vasta viikolla 28. Ja väsymys on ihan valtavaa. Voisin nukkua vaikka kuinka paljon. Esikoinen nukkunu viime viikkoina tosi huonosti ja omat unetki siis vähissä. Yhdessä nukutuaan päikkäreitä sitten. Mutta ei haluas päivisin nukkuakkaan ku tämä on mun ainoaa "omaa aikaa" päivässä. Mies tekee pitkää päivää töissä.
Työstä/koulusta. Mä oon ollu työelämässä jo nelisen vuotta. Viimesen reilun vuoden kotiäitinä. Enkä meinaa tässä välissä mennä töihin. Alunperin olin ajatellu tammikuussa mennä, mutta sitten tämä toukka ilmotteli tulostaan ja päädyin jäämään kotiin.

Mariposa ja toukka 6+6
 
vihdoinkin kaivattua pahaa oloa ollut koko päivän!kuulostaa hölmöltä mutta niin nautin tästä ja väsymys on kyllä ihan hurjaa:LOL:..vaikka ei se kyllä takaa mitään että vaikka onkin huono olo,mulla oli myös edellisessä raskaudessa ja silti meni kesken ja alibaba2:ei mitään syytä:(

mulla näkyi edellisen raskauden varhaisultrassa syke jo viikolla 6+jotain mutta kävin yksityisellä ja mietinkin sitä että näkyyköhän syke viikon päästä varhaisultrassa kun on huonommat laitteet kuin yksityisellä???viikkoja pitäis siis olla sitten 6+5.neuvolan tädin mielestä pitäis pitää tämä aika,mutta olisiko sittenkin parempi odottaa vielä viikko?:confused:ääh on tää inhottavaa ku pelkää niin kauheesti..

mama+rusina 5+5
 
Heippa!
Mut voi poistaa toukokuisten listalta.

Vuoto on vain yltynyt ja tänään mukana oli ihan selviä kalvoja. Ja tein uudelleen tuommosen testin jossa 25IU vahvuus ja se ei näyttänyt enää edes haamun haamua.

Onnea muiden odotuksiin :wave:
 
Hei, saako vielä liittyä seuraanne? :) Olen 31-vuotias nainen ja 2 vuoden yrittämisen jälkeen 2. ICSI-hoidon tuoresiirrossa tärppäsi. Mulla siirrettiin 4 päivän ikäinen alkio 10.9. ja plussatestin tein 22.9. Perjantaina 24.9. olin veritestissä ja HcG oli 426 eli kai ihan ok, laskettu aika on 30.5.2011. Lapsia ei ennestään ole eli aika lailla jännittää mutta innoissamme olemme molemmat miehen kanssa! Ultraan ollaan menossa ensi viikolla eli 7+5. Tsemppiä kaikille!
 

Yhteistyössä