***Toukokuun Toivotut2011***Syyskuussa***

Tervetuloa uudet :wave:

Enille :hug:

Tietääkö kukaan kumpi on virallinen lyhenne Kättärille? Huomasin vaan et on käytössä kahta (KOS ja Kät).
Mulla on kans naama alkanu kukkimaan. Tai nyt on yhtä aikaa ainakin kolme finniä, mulle se on paljon kun ei oo ikinä kasvoissa finnejä oikeen ollu. Teini-iässä kaikki oli selässä. Vatsaa kipuilee tosi kovastikin välillä. Tuntuu kuin menkat alkais mut eihän sieltä onneks mitään tuu =)
Meillä mies oli ekassa raskaudessa yhden kerran neuvolassa ja nt-ultrassa. Se ei kuulemma ymmärrä mitään niistä ultran kuvista joten ei halua tulla. Eikä oo sellainen fiilistelijä (niin kuin mä) et se haluis nähdä vauvan ennen syntymää. Sanoo aina et "ehtiihän sitä sitten katsoa kun se syntyy" :whistle:

Ihana ilma tuolla ulkona! Oltiin aamulla ulkoilemassa ja nyt esikko on päikyillä. Kuopus nukkui sen aamu-ulkoilun ajan.. Iltapäivällä täytyy päästä nauttimaan raittiista ilmasta vielä pariks tunniks. Nii, ja huomasin et syksyhän se on jo tullu, kun puista tippuu lehdet ja keltaistakin löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
zikiziki: pakko tän jalka/selkäkipuilun on tulla hormonimuutoksista, mulla ei eläessäni oo koskaan muulloin ollut mitään ongelmia selän eikä ainakaan jalan kanssa. Mutta että jo nyt alkais ongelmat, emmää kestä! Mulla alkoi selkäongelmat esikon synnytyksen jälkeen ja jatkoa seuras heti kuopuksen odotuksessa siis. Tarttis jumpata varmaan selkä ja vatsalihaksia nyt heti alusta asti, ettei sitten oo invalidina loppuaikaa...

Kiva että löysit perässä, Sanmar82!!

Mä en vielä oo päättänyt, mitä teen varhaisultran suhteen. tekis mieli mennä, mutta... Esikosta en käynyt (en tiennyt et niin voi tehdä!!), mut kuopuksesta kävin. Silloin ekassa v-ultrassa epäiltiin tuulimunaa ja viikon päästä ollut kontrolli vasta päästi piinasta, löytyi syke ja kaikki meni lopulta hyvin. Tosta km-raskaudesta kävin v-ultrassa myös, vkolla 7+jotain. Ei näkyny sykettä, ei mitään. Kontrolliin taas viikon kuluttua ja edelleenkään ei näkyny mitään. siitä lähete TAYSin polille jossa lopulta löytyi alkio ja syke, mutta viikot ei täsmänny (piti olla 8-9+, oli 6+2). Siitä sain uuden kontrollin 2 viikon päähän, mutta samana päivänä, kun oli kontrolli, alkoi verenvuoto ja ultrassa se sitten keskenmenoksi todettiin. Joten tällä pohjalla voitte kuvitella, että jos menen varhaisultraan ja taas sanotaan, että ei näy syke, on tuulimuna tms, niin mulla hajoo kyllä pää...
 
Nepula: Mua kanssa pelottaa jos siellä ei ole mitään tai jos on kuollut. Mulla varmasti pää leviää kanssa. Mullahan kanssa on keskenmeno taustalla, pelottaa, pelottaa ja pelottaa.

testit: mä en ole tehnyt kun yhden haaleen testin..pitäsköhän viellä testata et tummuuko viiva...

viellä olisi pitkä aika siihen ultraan (2.10) ei malttas odottaa...mut voihan sieltä pettymyskin tietysti vastaan tulla..

maha: ei ole turvonnut vaikka kyseessa mulla 5 raskaus ja toivottavasti 3 lapsi. olen suht normaali vartaloinen ( vähän ylimäärästä)
 
Uusille taas onnittelut!

Oli jotain puhetta isien osallistumisesta. Viimeksi mies oli mukana neuvoloissakin ja tietty ultrissa, mutta enää se ei onnistu millään, työpaikka on toinen ja vieläpä 60km päässä täältä. Ei ihan ruokatunnillakaan piipahda missään. Sovittiin että jos kaikki menee hyvin, käydään 4D-ultrassa joka varataan vaikka perjantai-iltapäivälle niin mieskin pääsee kurkkaamaan miltä mahassa näyttää.

(.) Vituttaa. Mä olen ollut viimeiset kaksi viikkoa ihan älyttömän kamalan ilkeä ja huonolla tuulella. Siitähän sitä raskautta osasin epäilläkin :D Kun ei tällaista maksimaalista raivoa saa aikaiseksi mitkään muut kuin hormonit. Jos meinaan tänne kirjoittaa vaan valivalia niin toppuutelkaa kiitos :wave:

Nyt olen flunsassa, mahaan sattuu ja pelottaakin vähän. Huomenna olisi lähtö Tallinaan, onneksi pika-aluksella ettei tarvitse keikkua meren päällä kovin pitkää aikaa. Koko perheen mini"loma" tiedossa. Iloista viikonloppua kaikille tänne!
 
:wave: Tervehdys! Minäkin hyppään tänne toukokuisiin!

Kuvittelin jo tädin tulevan, mutta alkuviikosta tiputtelu yhtäkkiä loppuikin ja testi näytti positiivista. Nyt sitten esikoista odottelemaan ihan epäuskoisissa, mutta iloisissa tunnelmissa. :) Mulla la olisi laskureiden mukaan 16.5. ja ikää on 28 vuotta.

Toistaiseksi oireet ovat aika pikkuisia - väsymystä, pientä etovaa oloa ja nipistelyä alavatsassa... Ja toivoa sopiikin, ettei paha olo yllättäisi. Varasin nimittäin työn puolesta juuri parin tunnin vierailun jätevedenpuhdistamolle. Oliskin hienoa oksennella siellä koko ajan... :LOL:

Meillä yritetään olla vielä hetkinen kertomatta raskaudesta, mutta se saattaa olla aika vaikeaa, kun tuli ennen tätä tietoa kutsuttua perhettä pienimuotoisiin tupaantuliaisiin ja kerrottua skumppapullosta jääkaapissa... Äiti-kulta se muutenkin on viime aikoina kysellyt, etten vain olisi raskaana, jos vaikka olen maininnut että väsyttää tms. No, toivottavasti hän ainakin säästää kyselynsä hieman yksityisempään tilanteeseen...

Nyt sitten siivoamaan ja leipomaan!


Tiipula 4+4
 
Onnittelut minun puolestani uusille! :flower:

Täällä ollaan edelleen onnesta soikeana ja kahden km:n jälkeen mulla on jostain syystä ihan erilainen olo. On aivan semmonen tunne, et tää raskaus onnistuu! Jännä!
Oireet on vahvat ja varsinkin rinnoista näkee, että oon raskaana. Ei siis tietenkään paita päällä! Vatsa on todella turvonnut! Oikein hävettää tää pömppö! Hieman meinaa huono olokin välillä tulla mutta on mennyt ohi, ilman oksentamista. Me ei olla kerrottu kellekkään, eikä varmaan vielä vähään aikaan kerrota...

Cappuccino ja papu 4+6 (?)
 
Ihanaa lukea muidenkin onnesta <3 Meillä mies oli mukana ultrissa eka raskaudessa ja vähän neuvolassakin. Täällä uudella paikassa kun asutaan niin tuskin tulee kun ehkä ultriin, ainakin toivon et pääsee siihen ekaan ultraan koska viimeksi minun ajo autolla ei olisi onnistunut, kun selvisi että raskaus oli kesken mennyt. Mutta toivottavasti sellaisia uutisia ei enää saada.

Mekään ei raskaudesta juurikaan kerrota. Lähinnä olen kertonut sellaisille henkilöille joita en juuri koskaan näe. Mutta tässä raskaudessa on mullakin ihan erilainen fiilinki. Varmasti johtunee myös siitä että tätä yritettiin, edellinen raskaus oli ns. vahinko, ja heti kun siihen ajatukseen ehti tottua niin sitten se ei ollutkaan enää totta.
 
Onnea ja tervetuloa uusille!
Me käytiin nyt siinä ultrassa, jossa kaikki niinkuin pitääkin. :D Viikot tosin on vähemmän mitä kuvittlin, eli vauvaa ei vielä erottanut. Kuitenkaan mitään, sellaista ei näkynyt, että joku olisi pielessä. Ruskuaispussin lääkäri erotti ja sen että kyytiläinen on oikeassa paikassa pystyi sanomaan. Huoh! =) Olisihan se ollut kiva kuulla äänet ja saada varmuus, mutta ei tää kierron pituuden perusteella yllätä. Siirtynee siis la ainakin viikolla. Mutta kyllä ne sydämenkin äänet aikanaan kuuluvat. Tarkennetaan se sitten jahka neuvolassa on ultrailtu.

(.) Vituttaa. Mä olen ollut viimeiset kaksi viikkoa ihan älyttömän kamalan ilkeä ja huonolla tuulella. Siitähän sitä raskautta osasin epäilläkin :D Kun ei tällaista maksimaalista raivoa saa aikaiseksi mitkään muut kuin hormonit. Jos meinaan tänne kirjoittaa vaan valivalia niin toppuutelkaa kiitos :wave:
Mulla sama juttu, pinna kiristyy pienimmästäkin ja se on suorastaan ylivoimaista hillitä! Mies jo miettii mitähän tästä seuraa, viimeksikään en kuulemma ollut aurinkoista (tai edes tolkullista) seuraa. ;)

Ja tämä pömppömaha on ihan tolkuton, luusisi että vähitään kolmoset tulossa... : /
 
Viimeksi muokattu:
hei taas!

mullakin tuttu toi vihaisuus ja kärttyisyys ihan pikku asioista, huomaan koko ajan että nipotan ihan turhista asioista miehelle ja silläkin alkaa mennä hermot! ärsyttävää kun sille ei voi mitään, mutta pahaa siinä alkaa selitellä miehelle et kaikki vaan johtuu raskaudesta kun pitäis kyllä vähän pystyy hillitsee itseensä, mut ei onnistu!
ajattelin jo ennen kun alettiin yrittää että tällä kertaa en muutu hirviöksi ja aion tehdä kaikkeni sen eteen mutta kuitenkin tässä ollaan: / mutta ei se vielä ole menetettyä vaan aion sitten vaikka väkisin keksiä joka päivä vähintään 10 kivaa asiaa jota sanon miehestäni niin ehkä sekin jaksaa paremmin kun ei luulee et mä vihaan sitä: /

tulipahan purettua vihaa, kiitos, se auttoi kyllä paljon:D
 
Enille:hug:

Kertomisesta: Me ollaan käytännön syistä jouduttu kertomaan tästäkin raskaudesta muutamille jo, vaikka ei vielä haluaisi kertoakaan. Niille siis, jotka tiesivät meidän yrityksestä enkelipojan jälkeen. Tokihan osasivat jo kysellä tilanteesta. Toisaalta kaikki ovat sellaisia, joiden kanssa voisi asiasta puhua myös mikäli jotain pahaa tapahtuisi.

Jadey Kättärin virallinen lyhenne on KOS.

Joillakin oli myös koviakin nippailuja alavatsan ja nivusten seudulla. Mulla myös on ollut jostain 3+ lähtien... Ihan päivittäistä on. Ei siis kipeää tee, mutta inhottava tunne. Ihan tuntuu kyllä siltä kuin kohtu kasvaisi niin että sen tuntee. En muista edellisistä raskauksista ihan tällaista.

Varhaisultraan täällä mennään jo inseminaation vuoksi. Kuuluu asiaan, että se tehdään klinikalla. Meillä on aika 28.9. Sinne olis vaan maltettava odottaa, jotta saisi tiedon onko kaikki niin kuin pitääkin vielä tässä vaiheessa.

Teinpäs muuten torstaina 2 vkoa inssistä uuden viikkonäytöllisen digin ja siihen tuli raskaana 2-3. Ainakin hcg on siis noussut maanantaisen 1-2 jälkeen.

Ymmärrän hyvin sua nepula ton v-ultran suhteen. Ei tosiaan olis kiva lähteä sieltä jälleen kerran epätietoisuudessa kun kokemusta sen jälkeen on molempia, hyviä ja huonoja. Olis varmaan ihan hirveä tilanne.

Täällä kans yks, jonka pinna on kireellä kuin viulunkieli. Olen kyllä aika kauhea välillä. Onneksi meillä yritetään ymmärtää, mut ei se kivaa ole kun koko ajan pitää mun valittaa ja räyhätä jostain. Yritän nyt itsekin vähän hillitä mieltäni.

Nyt ollaan mökillä ja nää aamut ennen muiden heräämistä on jotain ihanaa. Nytkin heräsin jo ennen 06.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
catalia joo mulla oli sit kovaa nippailua. Onneks sitä nyt ei ihan joka hetki ole, mutta tosiaan päivittäistä. No mutta niin kauan ku on oireita ja ei tuu verta niin se ei haittaa =)

Tää on muuten ensimmäinen näistä mun 3.raskaudesta kun olen kans sellanen hormonihirviö. En mä aiemminkaan, miehenkään mukaan oo tiuskinu sille tälläin ja ollut pahalla tuulella, mut kuulemma se ymmärtää <3 Lisäks eka raskaus ku mulla on aamupahoinvointia, olin ihan varma et tuulesta temmattu sekin oire, ettei sellasta edes ole :D joo on sitä näköjään!
 
Kiitos vastauksesta Catalia!

:attn: Mulla ois sit edelliseen vedoten sellainen ehdotus, et vaihdettais tonne listaan vaan yks lyhenne Kättäristä. Eli virallinen KOS. Tuntuu hupsulta, et sillä osalla lukee toinen ja osalla toinen lyhenne. Mua ainakin sekoittaa vähän..
Jos äiti x4 viitsit muuttaa?
 
Enköhän uskaltaudu tulla mukaan minäkin :) Meillä ehdittiin hartaasti toivoa ja yrittää lasta 2,5v, pitkän jonottelun jälkeen päästiin loppukeväästä aloittamaan lapsettomuushoidot. Suureksi yllätykseksi toinen inseminaatio nyt elokuussa tuottikin toivotun tuloksen, vaikka se oli melkoista tuuripeliä ja oli jo varauduttu, että aloitetaan koeputkihoidot. Vieläkin on ihan epäuskoinen olo. Tai nyt alan uskoa, että kyllä mä varmaan raskaana olen, mutta siihen on vielä erittäin erittäin vaikea uskoa, että tää johtais siihen, että meillä on toukokuussa kolmas perheenjäsen. :) Niin pilvissä on kyllä tämä viikko menty, ja nautin suurella riemulla kaikista mahan nippailuista ja rintojen arkuudesta, jotka viestittää, että tämä on totta.
Eli ensimmäinen lapsi tulossa (toivottavasti, hurjaa edes näin kirjoittaa.. ;) ), ikää 35v, LA ovulaation mukaan laskettuna 12.5. ja sairaala K-SKS. Eka ultra lapsettomuuspolilla on jo 27.9.

kielovanamo ja pienisuuri ihme 5+2
 
Hei,

täällä olis uusi odottaja, tosin neljännen jo. Laskettu aika laskurin mukaan 12.5, eli hyvin alussa mennään. Viikoja vasta 5+2.
Meillä ennestään -04, -05 ja -08 syntyneet lapset. Ensimmäisestä, joka on poika, ei ollut mitään ongelmia siis pahoinvointia tms, mutta kahdesta seuraavast, tyttöjä, oli pahoinvointia paljon ja jonkin verran myös oksentelua. Nyt tuntuu ettei taas tunnu mitään, tosin alussahan täs ollaan.....

Ja synnärinä VKS. Sektio tulos..
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta!

Kielovanamo onnittelut plussasta pitkän yrityksen ja jonotuksen jälkeen.

Muitakin selkäkipuisia. Mulla ei vielä toistaiseksi ole selkä kipuillut, mutta sain siitä vaivan esikoisen syntymän jälkeen. Aika ajoin on tosi kipeäkin. Hieroja sanoi sen olevan issiasta (vai miten se kirjoitetaan ) . tiedä häntä sitten. Ekaa odottaessa ei ollut selän kanssa ongelmia, nyt vähän jänskättää alkaako oireilemaan jos tuo masu tuosta alkaa kasvamaan. Minä kans tosi lyhyt ja ensimmäisestä ainakin vatsa oli ihan valtava. Saas nähdä kuin käy...

Me ei olla raskaudesta kenellekkään kerrottu eikä varmaan kerrota ennen np-ultraa. Näin mentiin ainakin ensimmäisen kans. Vaikka jos tuo maha jo sitä ennen niin isoksi poksahtaisi, että siitä jo voisi epäillä jotain niin ei mulla varmaan ois kanttia valehdella päin naamaa. Voishan sitä kehitellä jonkun epämääräisen vastauksen mistä ei ota mitään selvää niin ei tarvis ihan suoraan paljastaa :D

Onko täällä muita innokaita käsityö ihmisiä? Äitix4 ainakin kirjoitteli jotain ompelutöistä. Mä lähinnä neulon, joskus virkkaan. Kauheasti tekis mieli alkaa pikku nuttuja tekemään jo, mutta täytyy vielä hetki malttaa. Vaikka on niitä tullut tehtyä jo ennen kuin oli tuosta ensimmäisestäkään mitään tietoa vielä. Niitä pieniä söpöjä vaatteita on vaan niin kiva tehdä :)

Nyt levähtelemään kun tuo poikanenkin meni päikyille!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Uusille tervetuloa joukkoon =). Iksu kyseli käsityöihmisiä, täältä löytyy yksi sellainen.. Kovasti olen miettinyt, että olisi mukava alkaa jotain tekemään, mutten oikein tiedä mitä.. haluaisin neuloa taikka virkata jotain, mutta millaistahan kampetta toukokuussa syntyvä vauva heti alkuun tarvitsisi.. Esikko on syntynyt keskellä kuuminta kesää, joten en yhtään osaa ajatella, minkälaista toukokuussa pitää pienelle olla :ashamed: .. Jotain villasukkia ja tumppuja ainakin voisi tehdä =).. Mitä iksu on ajatellut vauvalle neulo/virkata? Vaunuihin olisi kyllä mukava tehdä joku nätti peitto =). Nyt on kyllä tämä väsymys niin kamalaa, etten varmaan vielä jaksa mitään aloitella.. Huono olokin vaivaa päivittäin, rinnat on todella kipeet välillä, tää mamma taitaa vaan nyt ottaa rennosti =). Saapa nähdä,milloin töissä huomaavat laskea yks plus yhteen, kun tämä, ennen niin vähän töissä syönyt ihminen on alkanut vetää jatkuvasti jotain suuhunsa ;).. Pakko lyhyin väliajoin syödä jotain, muuten iskee kamla heikotus.. mutta hyvää päivänjatkoa kaikille, tää mamma koittaa nyt saada itsensä ylös sohvalta ;)
 
Pilvis en minäkään oikein tiedä mitä toukokuussa pitäisi pienellä olla kun tuo esikoinen on talvella syntynyt. Riippuu tietysti paljolti kelistä onko lämmin vai vielä viileä ilma. En oo vielä sen kummemmin suunnitellut mitä tekisin. Varmaan joku Neuletakki ja housut ja tietysti sukat ja tumput. Joku söpö lakki ois myös kiva. Haalari ois käytännölllinen ulkoillessa. Sitten kun vielä löytäis mieluiset mallit ja sopivan langan. :D Tuo mainitsemasi peitto vaunuun ois kyllä kiva myös. Saa laittaa vinkkejä jos löytää jotain söpöjä malleja ;)
 
Käsitöistä: Esikoinen syntyi toukokuussa ja kyllä esim neulehaalarissa tuli pidettyä. Samoin virkattuja hattuja tarvitaan varmuudella. Ja niitä "raapimisen esto tumppuja". Se on hassua, ettei niitä saa mistään ostettuna. Pienellä kun on niin terävät kynnet, että suojaksi on laitettava sukan näköinen tumppu. Äitiyspakkauksessa tulee yksi sellainen, mutta niitä pitänee tehtailla.
 
Kurkistelen varovasti tänne.. =)
Tein tänään digitestillä positiivisen testin vaikka tänään on kylläkin vasta kp25/29 joten tosi alussa mennään,LA ois 25 tai 26 toukokuuta. =) Yks keskeytynyt km takana pari vuotta sitten joten pelko on vähän persiissä mutta täytyy vain toivoa että pieni pysyis kyydissä loppuun asti.
 
Onnea uusille plussista!

Täällä kans intohimoinen käsitöiden harrastaja! Viimeaikoina kyllä enemmän tullut ommeltua kaikenlaista, mutta yleensä syksyisin alkaa puikotkin heilua. Toi Garnstudion sivusto on kyllä kiva, itekin ajattelin jotain ihan puuvillalangasta ainakin...
 
Hieman arastellen ja varovasti tulen kuikoilemaan tänne. Eli tässä hieman taustatietoja: minä 31v ja mies 32v ja lasta toivottu kesästä 2007 lähtien. Takana lapsettomuushoitoja kaikkia mahdollisia eri muotoja yli 2 vuotta; diagnoosina aluksi selittämätön lapsettomuus, mutta se vaihtuikin sitten aika rajun sairastumisen kautta pahaksi endoemetrioosiksi. Mulla endoa on leikattu kesäkuussa 2009 ja lisää leikkauksia olisi jossain vaiheessa mahdollisesti tulossa, mutta lääkärit yrittävät pitkittää ja lykätä niitä mahdollisimman pitkään ja toivovat, että raskaus hoitaisi osan ongelmasta.

Hoitojen tuloksena on tähän mennessä saatu 2 biokemiallista raskautta, 1. IVF:n tuoresiirtona alkanut tuplaraskaus, jonka la oli 23.5.2010, mutta toinen kuukahti rv 5+. Toisella sikiöllä kaikki hyvin, mutta sekin todettiin yllättäen keskeytyneeksi rv 10+4. PAS -hoitoja eli pakastettujen alkioiden siirtoja on tehty 2, joista toisesta nega ja toisesta tuulimunaraskaus rv 7+2. Nyt loppukesästä tehtiin 2. IVF hoito, jossa siirrettiin 2 alkiota ja 4 alkiota pakastettiin. Tästä vahva plussa jo 10 päivää siirron jälkeen ja hcg huiteli lukemissa 787 kun siirrosta oli 14 vuorokautta.

Tänään on rv 5+1 ja laskettu aika on 13.5.2010. Meillä "onnena" se, että raskauden kesto on taatusti tarkassa tiedossa, kun tiedetään, milloin on hedelmöitys tismalleen labrassa tapahtunut ja milloin alkiot on siirretty. Jotain hyvää tässäkin siis - joskin jotain heittoahan laskettuu aikaan voi tulla toki...Sairaalaa en ole vielä valinnut ja se tuntuu mun taustaa ajatellen hieman vastenmieliseltä. Ahdistaa jo etukäteen, että jos taas kaikki menee pieleen...No, Naikkarin ja Jorvin välillä arvon tässä. Asun siis Helsingissä, mutta tuttavien hyvät kokemukset Jorvista houkuttaisi sinnekin päin...Varhaisultra on 24.9 ja eka neuvola 5.10 - jos sinne saakka edes päästään!

Epäuskoisin ja pelokkain toivoisin kuitenkin tämän toukokuun 2011 tuovan meille sen kauan kaivatun oman nyytin ja täyttävän tyhjän sylin.

Vadelmaunelma rv 5+1
 
vadelmaunelma, toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja teillä on nyytti toukokuussa kainalossa <3

Mä olen löytänyt itseltäni uuden oireen. Mä laukkaan jatkuvasti vessassa, mut ei, en pissalla vaan mun vatsa on löysällä. nice! Sillon ku odotin esikoista niin mullahan oli loppuraskaudessa tämä ongelma toisin päin, mut vatsaa toimiteltiin terkkarissa kun se ei toiminut lähes kahteen viikkoon. Se vasta olikin mahtavaa!:D
 

Yhteistyössä